ایران خودروایستگاه خبر

آریسان جانشین پیکان وانت شد

سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایران‌خودرو در سال‌های اخیر با ۹ سال تأخیر از رده خارج شد و به خاطره‌ها پیوست. خودرویی که مشکلات زیادی از بابت ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.

Arisun pickup ikco
Arisun pickup ikco
در عوض خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت می‌باشد که تغییراتی در ظاهر آن مخصوصاً چراغ‌ها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم می‌خورد.
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
آریسان از موتور ۱۷۰۰ سی‌سی بهینه شده روا سود می‌برد و داشبورد آن نیز همانند مدل‌های اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده ۴۰۵ است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا ۱۵۱ کارا قرار می‌دهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربه‌گیرهای خاص، جای بار با لبه‌های بلند، استاندارد آلایندگی یورو ۴، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
البته پیکان وانت، همچنان زنده باقی می‌ماند و قرار است در تأسیسات ایران‌خودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه ۵۰ دستگاه بوده که به تدریج به ۱۵۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹۲ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا فقط باید بشن اسمبل کار حودرو سازهای خارجی. ما تو کشور طراح های بسیار نخبه ای داریم ولی متاسفانه به دلیل انحصاری بودن این دو تولید کننده، دلیلی واسه استفاده از نخبه ها نمیدونن وقتی میبینن که مردم مجبورن همین آشغالارو بخرن. اگه این شرکت اسمبل کار بشن هم نیروهاشونو بیکار نمیشن هم از خودشون یه چیزه مزخرف ابداع نمی کنن هم محصولاتشون هم میشه هم رتبه ی استاندارد جهانی. ولی چکنیم که […]

    1. نامی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خیلی جالبه . . .
      ریو تعطیل شد اومدن یه چیزی شبیه ش درست کنن از توش توتی در اومد. بعد اومدن تیبا رو هاش بک کنن یادشون اومد که 206 بد چیزی نیس برا کپی کردن . نتیجه ش شد توتی 2.
      رانا هم که همین جور. . .
      و این داستان هم چنان ادامه دارد.

  2. ارش

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    همین اشغال رو کم داشتیم

  3. حسن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    الان اسمش آریسانه مثلا خواستن بگن پسر آریاییه؟ (ari+sun)
    حتما دیدن با نیسان هم آهنگه گفتن چی بهتر از این!!
    آدم پسرشو اینطوری میسازه؟ واقعا لیاقت ما اینه؟
    لابد باز میخوان بیا بگن که بله هزینه قالب گیری 50 میلیارد میشد و ما مجبور شدیم رو پلتفرم پرشیا و پژو پیادش کنیم و تازه کلی پول طراحی به انگلیس دادیم و موتورشو اِل کردیم و بِل کردیم و ….
    چند روز پیش یه وانت دوج دیدم مال عهد بوق. ولی چی ساخته بودن انصافا!داخلش که مثل هتل بود.
    انقدر ما سطحمون پایینه؟
    باور نمیکنم!!!!

    1. بهرام

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اسمش Arisun ئه. این sun با اون son که به معنی پسره فرق داره :دی

      1. حسن

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (52 ديدگاه)

        بله در املا اشتباه شد ولی تلفظ همونه
        ari + son

  4. military

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بالاخره لازم بود پیکان وانت کنار بره که خداروشکر تموم شد رفت

  5. Your Name

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا توهین به مردم هستش !
    این همه جوون طراح و پر انرژی داریم اون وقت باید بریم این آشغال رو درست کنیم ؟ درتس که چه عرض کنم کپی کنیم !
    واقعا متاسفم

    واقعا که اگر تکنولوژی بوگاتی هم دست ما بیوفته مهندسای مملکت پر غرورمون بوغاوانت درست میکنن !

    جمع کنید بخدا بده ، آبروی یه مملکت داره واست خاطر 4 تا شرکت در پیتی انحصاری دزد میره !

    چند روز بعد میان نانو وانت درست میکنن ، الان جدیدا نانو خیلی مد شده

  6. Ghost

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جون مادرت حداقل جلو پنجرشو پلاستیک خالص نمیزدی |:

  7. milad

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای مرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررردم
    اییییییییییییییییییییییییی دوستان
    40 سال نتونستن یه تغییری تو پیکان بدن .

    1. سعید

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیزم بخاطر اینکه 40 سال بخور بخواب داشتن، دولت هم حامیشون بوده، چه دلیلی داشته بخوان به خودشون زحمت بدن
      ذات آدمی ذاته دیگه، تا نیاز به یه چیز نداشته باشه دنبالش نمیره
      تو این مدت فقط فکرشون خوب کار کرده چجور …سود بیشتری به جیب بزنن
      به نظرتون موارد زیر جز برای سود بیشتر علت دیگه ای هم داشته؟؟؟؟
      1- حذف آنتن برقی گلگیر عقب سمند و انتقال اون به بالای سقف
      2- حذف سپر استیل وانت پیکان و تبدیل اون به سپرهای مشکی آهنی
      3-حذف رینگ آلومینیومی سمند ال ایکس
      4- حذف آنتن برقی پراید
      5- حذف رینگ آلومینیومی 141
      6- عدم رنگ کردن سپر 141
      7- و اخیرا هم حذف شیشه مثلثی ستون عقب پراید 131
      8- و هزار تا موارد مشابه دیگر…

  8. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خیلی عظمت داره اصن عروسان نامش بهتره خخخخخخخخ عاقا مدعی پیشرقت هم هستیم زور داره

  9. مرتضی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا وقتی که ماشین سازی و یا خودرو در انحصار دولت باشه همینه گنجشگ رنگ میکنن بجای طوطی میفروشن اینها با این کارشون توهین به ما میکنن و ما هم با خرید این اشغالها توهین به خدمون وزندگیمون میکنیم واقعا لیاقت ما ایرانیها اینه بعد از 40 سال هنوز نتونستیم پلت فرم پیکان عوض کنیم حتی نتونستیم موتورشو دستکاری کنیم فقط فقط سر سیلندر از چدنی الومینیومی کردیم این شد روا بع اومدیم جشن گرفتیم و شادی کردیم بوق و کرنا راه انداختیم که ما اریسان درست کردیم ادم چندشش میشه نگاه کنه وای خدای من ما چقدر از خودرو سازی عقبیم هیچوقت هم نمیتونیم خودروساز بشیم ادم خودروهای کشورهای دیگه رو نگاه میکنه حسرت میخوره شبیه هتله لعنت به این خودرو سازی انحصاری که دهن مارو سرویس کرده

  10. younesnasrei

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.‏ ‏بله‏ ‏باید‏ ‏افتخار‏ ‏کنیم‏ ‏‏که‏ ‏مهندس‏ ‏های‏ ‏صنعت‏ ‏خودروکشورمون‏ ‏تونستن‏ ‏از‏ ‏پیکان‏ ‏انگلیس‏ ‏وپژو‏ ‏فرانسه‏ .‏وانتی‏ ‏برای‏ ‏کشورشون.سمبل‏ ‏کنند‏ ‏آفرین.‏

  11. ALiHidden

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    دمشون گرم انصافا خوشم اومد:|

    فقط همینو کم داشتیم:|

    از جایی ک ما یادمونه پیکان وانت بود و ی سری چرت دگ:|

    بعدش شد پراید وانت:|

    بعدش شد ال90 وانت:|

    الانم ک پارس وانت:|

    خدا 2 سال دگ رو ب خیر کنه:|

    فک کنم اگه شرکت بوگاتی رو میدادن ب ایران الان بوگات وانت میساخت:|

  12. مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بابا این همون پرشیای خودمونه ما عادت داریم وقتی ماشینی رو میسازیم وانت شو به بازار هم به بازار بدیم.

  13. سیروس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتورش پیگان فقط لباس پرشیا رو پوشیده

  14. arash

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا از پیکان دل بکن نیستن، باز موتور ۵۰سال پیش پیکان، بابا خجالت بکشین…

  15. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه خوب پیکان وانت رفت جاش پژو وانت اومد ! یعنی نو آوری و خلاقیت تو حلقم
    بعدیشم فک کنم دنا وانت باشه !!

  16. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زمانی که واسه پروژه سایپا 323 فراخوان نام گذاری بود پیشنهاد بنده واژه آریس که به معنی زنبور هستش رو دادم الان هم همون نام را با اضافه کردن پسوند گذاشتن آریسان
    گفته بودن به نامهای تکراری از طرف شرکت کننده ها ………
    حالا درسته که خودروی دیگه از شرکتی دیگه اومده ولی اسمش از آرشیو نامها مطمئنن انتخاب شده
    راضی ……….

  17. علی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینکه همان 405 هست

  18. آرمین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به خدا گریم گرفت !
    این چیه واقعا ؟ تا کی میخوان اینطوری ادامه بدن ؟ پیکان وانت،پراید وانت،روآ وانت،وانت کارا هم که دیگه گل سر سبدشونه!(کاری به رانا و سمند و دنا ندارم که کپی پیست ماشین های دیگن) کی باید شاهد طراحی اختصاصی و زیبا باشیم؟ تا کی باید تقلید کنیم ؟ همش کپی کپی کپی! متاسفم واقعا

  19. پدرام

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    به جان خودم دو س سال دیگه 405 و با همین چراغ میزنن شب میخوابن صب پامیشن اسمی ک تو خواب از ننه شون شنیدنو میذارن روش بعد ما که ….یم میریم اینو میخریم بعد تو سرعت صدوهشتادتا یهویی میگه این است عزم ملی بعد ما خر کیف میشیم هول میشیم میزنیم به درختی چیزی بعد میمیریم بعد چون کلن ما خوبیم میریم بهشت بنز و کادیلاک و اینچیزا رو سوار میشیم :)

    1. سارا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      پدرام :D:D:D:D:D

  20. بابک

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خداییش اینا گفتن موتور پیکان آلودگی زیاد تولید میکنه و دیگه پیکان تولید نکردن اما همون موتور رو پیکان وانت و اردی موند و بعد با اندکی تغییر اومدن همون موتور رو روا بعدش وانت کارا و الان هم اریسان گذاشتن
    تا کی مردم باید بابت اشغال های شما پول زیاد بدن
    من خودم تو اهواز زندگی میکنم 207پلاک اروند فرانسوی اومده20ملیون
    اوپتیما 45 تومن و …
    اگه تعرفه ها برداشته بشه کسی جایه این ماشین ها پول نمیده ولی الان مردم مجبورن چون انتخاب دیگه ای ندارن
    چرا باید شرکت پارس خودرو که سابق شورولت نوا تولید میکرد الان ماکسیما و…. رو خداتومن بده به مردم
    تحریم،باند بازی ودلالی و دله دزدی حاصلش میشه چیزی که میبینید

    1. hossein

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا شما که هیچی حالیتون نیست چه اصراری لااقل با چهارتا شرکت درست حسابی قرارداد ببندید که این ملت بیچاره چند صباحی ماشین خوب سوار بشن دیگه واسمون عقده شد باز خوزستانیها با پلاک اروندها حال میکنن تکلیف بقیه ملت چی میشه وجدانی یه فکری واسه ماهم بکنید.

  21. علیرضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اینم شد ماشین داشپورد405 بدنه 405 متورشم 1700 هست که دو روزه خراب میشه هیف ادم که این ماشینو بخره نه جلوش قشنگه نه عقبش

  22. مجتبی آذربیجانی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چی میگین بابا اینجا ایرانه نمیدونم چجور شد که سپر و چراغاشو عوض کردن…
    اگه محصول جدید بدن که به قول آقایون مثل هتل باشه معده مردم غیور ایران تعجب میکنه…
    خداییش الان که وانت نیسان آبی رو قطع کردن من افسرده شدم ما ایرانیا عادت داریم خاطرات رو زنده نگه داریم…..

  23. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا طراحی بدنه و موتورش به کنار قیمت 25میلیونیش رو کجای دلمون جا بدیم؟

  24. احسان

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    هنوز موتور روآ!!!!! واقعا متاسفم یعنی تکنولوژی 50 سال پیش. تالبوت انگلیس اگه می دونست اینها پدر جد موتورشونو می ارن جلو چشم نوه هاشون واقعا به ایران مدال میداد…. خجالت نمی کشن. هی موتور پیکانو انگولک میکنن. بابا ما غیر از ظاهر چیزای مهمتری مثل موتور، گیربکس و …. هم داریما!!!!
    بیخود نیست همه خودروسازا دوست دارن بیان ایران. چون می دونن برندشون جاودانه می شه….

  25. اسکندر

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان در ایران هیچ خودرویی از رده خارج نمی شود فقط” از حالتی به حالت دیگر “تبدیل میشود؛ توجه فرمایید موتور پیکان هنوز هم تحت عناوین مختلف به عمر گرانمایه خویش ادامه می دهد!

  26. mosi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان ما تو ایرانیم نه امریکا.این وانت از وانت پیکان خیلی بهتره.درسته با استاندارد جهانی خیلی فاصله داره ولی حداقل یه بدنه خوب داره و کپسول های گازش رو توی کف خوابوندن و پالونی های روی چرخ هم حذف شده تا قسمت بار صاف ویکدست باشه.شما باید این خودرو رو با خودروی قبلی مقایسه کنید نه با وانت های هشت سیلندر امریکایی.نسبت به وانت پیکان خیلی پیشرفت داشته.حداقل یه کولر و دنده پنج واتاق وصندلی راحت تری داره.اونی که وانت سواره میدونه من چی میگم.

  27. عباس

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدابه دادمابرسه .اوج طراحی را دیدیت

  28. american muscle

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخخ اینارو خودشونم سوار نمیشن مردونه.آخه قیافش خیلی ضایس نمیان حد اقل یکم لبه های جلویی رو جمع و جور کنن خوشکل تر بشه.حالا برو بچ خداکنه پژو بیاد قرار داد ببنده دوتا موتور فرانسوی ببینین والا همش یا چینی بود یا یکمی ایرانی

  29. محمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    حداقل یه رنگ رو سپرش میزدی والا
    اه…..نگاهم بانگاهش کردبرخورد خاک برسرش ا ن حالم بهم خورد!!!!

  30. mosi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه کی وارد بازار میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا