سرانجام پیکان وانت، پرسودترین محصول ایرانخودرو در سالهای اخیر با ۹ سال تأخیر از رده خارج شد و به خاطرهها پیوست. خودرویی که مشکلات زیادی از بابت ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.
در عوض خودروی جایگزین پیکان وانت، به نام آریسان یا PU1، همان پژو روای وانت میباشد که تغییراتی در ظاهر آن مخصوصاً چراغها و جلوپنجره و داشبورد آن به چشم میخورد. آریسان از موتور ۱۷۰۰ سیسی بهینه شده روا سود میبرد و داشبورد آن نیز همانند مدلهای اصلاح شده اخیر در محصولات خانواده ۴۰۵ است. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در این خودرو، مزیتی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا ۱۵۱ کارا قرار میدهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربهگیرهای خاص، جای بار با لبههای بلند، استاندارد آلایندگی یورو ۴، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر ویژگیهای این خودرو میباشند. البته پیکان وانت، همچنان زنده باقی میماند و قرار است در تأسیسات ایرانخودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه ۵۰ دستگاه بوده که به تدریج به ۱۵۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.۱۹۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
هخامنش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خوب بود همون وانت بار دو رو میزدیم میدادیم بهتون بابا یه دس شما مرسی چیزی بگین وانت به این شیکی از پیکان بهتر نیست؟ اگه دلخورین همون پیکان بخرین!!!!!!
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴بحث اینه که الان قیمتش سر به فلک میزاره و ممکنه دوام و ظرفیتش کم باشه
ASTON MARTin
۲ شهریور ۱۳۹۴لعنت به این گاری سازها که خیابون های مارو مملو از اتاشغال های تکراری کردن
ولی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴قیمتش چنده و شرایط فورشش
م.ع
۲۳ مهر ۱۳۹۴25میلیون قسطی هم میدن
سینا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مارو چی فرض کردن، اخه روآ بدون بار تو سربالایی کم میاره، حالا بارم بزنی که دیگه..، صداش اندازه تراکتوره ولی قدرتش….، اخه چقدر سود و منفعت طلبی، اونایی که میگن با بسته شدنش بیکاری زیاد میشه، خب مگه با ورود اینهمه جنس چینی خیلیا بیکار نشدن، چرا جلوی اونارو نمیگیرن، تا به خودرو میرسیم بحث بیکاری میاد وسط، خب کیفیت رو ببرن بالا و سودشونو اندکی کم کنن، همه چیز حله،
فرهاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نظری ندارم، ولی کسی که ماشین گران قیمت میخره حتما میخواد سرعت بره وگرنه از همین محصولات سایپا و ایران خودرو میخرید
سام
۲۳ دی ۱۳۹۵دوست عزیز پس کیفیت، امکانات، ایمنی، زیبا و راحتی و هندلینگ و… چی میشه؟؟!!
IKCO
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴این خودرو ازپیکان وانتی که هستش بهتره . فقط اگه داشبورد این رو که همه جاش مشکیه برای پژو پارس هم می گذاشتن خیلی خوب می شد
م.ع
۲۳ مهر ۱۳۹۴پژو پارس داره
مسعود
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴نمی دونم این ایده ها از کجاشون در اومده ، موتور بهینه ی روا(همون پیکان)به اضافه ی داشبورد 405 و بدنه ی شبیه پارس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از هر ماشینی قطعه ای!!! اسمش رو پیکاژرس406 می گذاشتن بهتر بود.
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴امریکایی ها وانت میسازن ما هم وانت سیلورادو و f150 کجا اینا کجا بعد پنجاه سال هنوز دارن نیسان میسازن و وانت پیکان خدا به خیر کنه وانت تندر و اریسانو
محمود
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا جای تاسفه . کشورهای همسایه باید تویوتا سوار شن ما باید خر سوار شیم . دلم به حال خودمون می سوزه . البته از ماست که بر ماست
سینا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴تعارف نمیکردین میامدین عقبشو عین نیسان میزدین جلو =پرشیا
داخل کابین =405
فرمون=سمند
عقبش =؟
برید از آمریکا یاد بگیرین همونی که صبح تا شب فوشش میدین ببینین چه truck های ساخته فورد یه غول شورولت یه غول دوج یه غول دیگه gmc که نگو
احمد
۱ خرداد ۱۳۹۴حالم داره از داشبور که به قول خودشون داشبورد جدید پژو بهم میخوره رو هر ماشینی اینو گزاشتن سمند ،405،پارس، حالا هم به قول خودشون آریسان
این هم لگن سواریه نه خودرو سواری
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۴حدعقل داخل ماشینو کرم می زدید چون دیگه پرشیا < RD 405 داخل مشکی زدید خسته نشدید از بس داخل مشکی زدید
چو405 نباشد ایران خودرو بدبخت و بیچاره است
ARASH
۱۹ خرداد ۱۳۹۴با این کارشون غیر از پایین آوردن همون قدر کلاسی که واسه پژو پارس مونده بود هیچ کاری نکردن درست دارن مثل سایپا عمل می کنن یک ماشین رو به 100 مدل و کارایی مختلف استفاده می کنن مثلا چند وقت دیگه پژو اتوبوس میاد .
شاه شهرام
۲۶ خرداد ۱۳۹۴با درود ، مسولان ایرانخودرو ملت ،؛ کورس پیستون و قطر سیلندر موتور( وانت آریسان واتت باردو 1700 وانت کارا روآی سال ) که موتورشان یکیه چنده چرا در هیچ جایی ننوشتن آیا همان موتور پیکان 1600 سابق نیست که تنها سرسیلندرش آلومینیومی شده و نسبت تراکم بالاتر بردن و فیلر اتومات شده اگه راست میگویید دوباره میگم ایرانخودرو گروه بهمن این موتور به اصطلاح 1700 سی سی قطر سیلندر و کورس پیستونش چقدره
جواد
۲ تیر ۱۳۹۴از حلب ساز ها انتظار بیشتری نباید داشت
بهمن
۶ تیر ۱۳۹۴الان این اگه خراب بشه باید به کدوم تعمیرگاه رفت پژو یا پیکان
من یه وانت پیکان دارم چراغ عقبش شکسته رفتم نمایندگی میگه نداریم آخه چه خدمات پس از فروشی میخوان براش بدن
سیما
۲۰ تیر ۱۳۹۴پژو اتوبوسسسسسسسسس هوووووم ایده ی جالبی بود مرسی ببینیم قطعات اضافه چی داریم سر هم کنیم!!!!!!!!!!!!!!
سامان
۱۰ مرداد ۱۳۹۴یه سوال گیربکس این آریسان به آردی هم میخوره بخریم چون گیر بگس ماشینم صدا میده حوصله تعمیرشو ندارم البته با مزراتی عوضش نمیکنم ها قابل توجه خوانندگان این پست
یسیسی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴A:بچه ببین تو انبار چی زیاد داریم …
B:کاپوت پرشیا،بدنه روا، موتور تقویت شده پیکان :) ، کفی وانت،
A:داشبورد سمندم اضافه کن یه مدل جدید بزن *** به خلق الله
بیژن دولت سرایی
۴ شهریور ۱۳۹۴:)
مرتضی
۲۰ مرداد ۱۳۹۴کاش حداقل با قیافه سمند میدادنش بیرون
م.ع
۲۳ مهر ۱۳۹۴شما نترس سمند استیشن دارن میسازن
ایرانی
۹ شهریور ۱۳۹۴از ماست که بر ماست.وقتی وانت پراید اومد پیشخودم گفتم مسلما بدرد کسی نمیخوره ولی خریدند.خب اینم میخرن جماعت .البته نخرن چیکار کنن.
مهدی
۳ اسفند ۱۳۹۴با سلام احترام به همه دوستان عزیز و قابل احترام. من تقریبا همه نظر سنجی ها رو مطالعه کردم .خواهشی که از همه دوستان دارم اینه که ما باید این رو قبول بکنیم که داریم تو یه کشوری مثل ایران زندگی میکنیم .پس دیدیم که صنعت خودرو سازی ما تو این چند ساله به این صورت بوده پس توقعی بیشتر از این نداشته باشیم .پس خواهشا توی نظر سنجی ها باز هم لااقل کسانی شرکت کنند که اولا این خودرو رو تهیه کردند و در حال استفاده کردن میباشند تا کسانی که دنبال خودروی مورد نظر میباشند راحتتر بتونن تصمیم بگیرند .بله شاید از نظر خیلی ها افتضاح ،مسخره ،بیخود ،دورریختن پول ،بد قیافه و بدرد نخور باشه ولی این رو هم در نظر داشته باشیم یه ماشین وانت خوب با استاندارد بالا در حد تویوتا و نیسان و یا برندهای دیگر اروپائی رو یه بنده خدائی که وانت پیکان داشته میتونه خریداری کنه یا نه؟ مطمئنن همین وانت رو هم اگر بتونه خریداری کنه با سختی خریداری میکنه و فقط برای کارش تهیه میکنه .بله اونی که تویوتای هایلوکس بالای صد میلیونی میاد نظر میده هیچ موقع این وانت رو قبول نداره پس خواهشا.
۱. کسانی نظر بدهند که در حال استفاده کردن از این وسیله میباشند
۲.بیائیم قبول کنیم که وانت بیست و سه چهار میلیونی توی ایران فعلا با این شرایط از این بهتر نمیشه
۳.کسانی که ماشین برند خارجی سوارند بهتر هست که برن در مورد ماشینهای خودشون نظر بدن
۴.و به این امید باشیم که روزی ما هم بتونیم حتی با برندهای جهانی رقابت کنیم و بهترین ماشینها رو سوار شیم چون حق ماست
و ۵. از همه دوستان متشکرم که رعایت میکنند موارد رو و کسی رو توی دوراهی قرار نمیدهند و در صدد راهنمائی هستند و از کلمات مناسب وپسندیده استفاده میکنند .
و از همین جا از مدیریت سایت محترم تشکر مینمایم خدانگهدار به امید ایرانی آباد .
۰۰
مجتبی
۱۰ شهریور ۱۳۹۴اگه میرفتن همون وانت تویوتا 40 سال پیش رو مونتاژ میکردن به این آشغالی به اسم آریسان شرف داشت . وانت تویوتا 40 سال پیش هنوز داره مثل رخش کار میکنه . با این که قدیمیه ولی خرجش یک سوم این آشغالا هم نیست .
کاکو
۲۹ شهریور ۱۳۹۴اصل ماشین روآ سال پژو هست سمند نیست وانت پرشیا هم نیست
لبو
۲۹ شهریور ۱۳۹۴درسته خرجش کم تره ولی ماشین هرچی خرجش بیشتر باشه بهتره
کاکو
۲۹ شهریور ۱۳۹۴روآ ی معمولی کیسه هوا نداره ولی وانتش داره و زبتش کیفیتش بالاست ومترش صدانمیده
کاکو
۲۹ شهریور ۱۳۹۴چرا دیگه سندقدار اینو درست نمی کنن
Hossein
۴ مهر ۱۳۹۴سلام خسته نباشید،
سایز پشت پیکان وانت بیشتره یا آریسان؟
لطفا جواب دهید.
ممنون
م.ع
۲۳ مهر ۱۳۹۴یه اندازن
مهدی
۳ اسفند ۱۳۹۴آریسان
پیرهن مشکی
۸ مهر ۱۳۹۴دیگه این ماشین توقیف تولید شده
عليرضا
۷ آبان ۱۳۹۴إز قدیم یعنی حدود ۳۵ سال پیش گفتند خَر بخر إز *** نخر بکم پول بیشتر بده هموم مزدا ۲۰۰۰ تکنولوژی دهه ۷۰ میلادی رو بخر خیلی بهتره أین واقعیت صنعت خودروسازی ایرانه
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۴به خدا طراح این خودرو هاشون کیه.اخه ادم عاقل وانت برای حمل بار هست فضای بار کم قدرت موتور کم ایرو دینامیک برای سرعت بالا به کار میره .این طراحی اصلا چی بگم والله.چی فکر میکنین.فکر کنم میگن یه خودرو جدید میخوایم. مدیر عامل با دیپلم میشینه .برنامه نقاشی کودکان باز میکنه پاک کن برمیداره سقف صندلی عقب و صندوق عقب و بر میداره سیوش میکنه میپره بیرون یافتم یافتم میکنه و میگه 2 میلیارد خرج تحقیق و ازمایش و ساخت و طراحی ایرو دینامیک شده بعد میسازن مردمم مجبورن بخرن تعرفه رو کردن قیمت خون باباشون پس میرن تویو تا های لوکس میخرن نه باید بیان اریسان بخرن.
علی
۲۱ آبان ۱۳۹۴واااااقعا برای خودم و ملت ایران متاسفم .بهتره بگیم حیف اسم مدیر و مهندس و خودرو ساز که روی مسولین ایران خودرو گذاشته بشه.گنجشک رو جای قناری رنگ کردن و به قیمت گزاف به مردم میفروشن و جالب اینجاست که به کلاهبرداری خودشون هم افتخار میکنن.البته این خودرو سازا نیستن که مقصرن.مقصر اصلی ما مردمیم که به شعورمون توهین میشه اما باز هم میریم پراید وانت میخریم….خداوند در قران گفته سرنوشت هر ملتی رو خود اون ملت رقم میزنن.تا وقتی ما خودروی داخلی بخریم باید بهاشم بپردازیم و دم نزنیم