ایران خودروایستگاه خبرپارس خودروسایپا

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

نمی دانیم چند وقت دیگر – که شاید به چندسال دیگر هم برسد – وقتی دوباره به این خبر در آرشیو سایت برخورد می کنیم چه واکنشی نشان می دهیم؟ می خندیم یا اینکه به حال و روز خودمان افسوس می خوریم که آن روزها که می توانستیم به وسع خودمان کاری انجام دهیم چرا غفلت کردیم و دست روی دست گذاشتیم . . . ؟

اما به لطف خدا امروز بار دیگر عمرمان فرصتی داد تا برای همیشه از این فکرها و یا بهتر بگوییم از این عذاب وجدان خودرویی خلاص شویم! امروز که شما این خبر را می خوانید باید بدانید که کار گروه کنترل بازار ظاهرا چشمش را برهمه مشکلات موجود و بویژه مسائل پیش آمده در این یکی دوسال اخیر براحتی بست و درمورد پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو را رای مثبت خود را اعلام کرد تا در یک حرکت تامل برانگیز از طرف ریاست دولت نهایتا موضوع آزادسازی مشروط قیمت خودرو به لحاظ قانونی تایید و تصویب و بیش از هر زمان دیگری به مرحله اجرا نزدیک شود.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که دیگر نیازی به اجازه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت خودروهایشان ندارند؛ خوش به حال خودروسازان که از این ساعت به بعد حاشیه بازار را اولین بهانه خود قرار داده و قیمتشان را بالا می کشند.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که از این به بعد هیچ نهادی بر تعیین قیمتشان نظارتی ندارد مگر اینکه از آنها شکایت شود؛ همان هایی که از فردا با اشتیاق ۳۰۰ % خودروها را از انبارهایشان راهی بازار می کنند. خوش بحال خودروسازان که از این به بعد قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت نه قیمت قطعی بلکه « قیمت مرجعی » است؛ یعنی یا باید به این قیمت بفروشند یا اگر بیشتر می فروشند باید ۹۵ درصد مابه التفاوت آنرا به حساب خزانه واریز کنند تا از طرف وزارت صنعت و معدن صرف اجرای طرح صیانت از تولید شود.

می دانید « قیمت مرجعی » از این به بعد چه کلاه گشادی برای مشتریان است؟؟؟ یعنی مثلا اگر مگان را از امروز به بعد حتی باقیمت ۸۰ میلیونی هم بفروش برسد تا زمانیکه خودروساز فروشنده مابه التفاوت ۸۰ میلیون را باقیمت مرجع سازمان حمایت به حساب دولت واریز کند، هیچ اشکال و ایرادی دامن خودروساز فروشنده را نمی گیرد؛ اینجا را خوب دقت کنید؛ یعنی هیچ منع قانونی این وسط وجود ندارد.

و اما بد بحال مشتریان؛ همان هایی که از امروز به بعد حکم نمونه آزمایشگاهی را برای طرح آزادسازی مشروط قیمت ها را دارند؛ همان هایی که باید یک چشم امیدشان به هرچه کم بودن قیمت مرجع تعیین شده از طرف سازمان حمایت است و چشم دیگرشان به خودروسازها؛ همان هایی که اگر زیادی هم به آزادسازی مشروط واکنش نشان دهند می توانند از اختیار خودروسازها برای تعیین قیمت خودروها را کمتر و کمتر کنند.

بدبحال مشتریان؛ ولی مشتریان چرا ؟؟؟ بدبحال خودمان که فراموش کرده ایم تصمیم گیرنده نهایی کسی غیر از ما نیست؛ فراموش کرده ایم که این وسط خودمان هستیم که به حاشیه بازار التهاب می دهیم نه خودروسازان؛ حقوقمان را به کلی فراموش کرده ایم و طوری رفتار می کنیم که انگار دیگر هیچکسی نمی تواند به این اوضاع سروسامان دهد. کلاهتان را قاضی کنید و بگویید با این اوصاف و با آزادسازی مشروط قیمت ها چه چیزی در انتظار ماست ؟؟؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. یک نفر که به صنعت خودرو کشور افتخارمیکنه !

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان عزیزم چرا ما ملت ایران اینقدر ناشکریم بهترین ماشین در دنیا سوار میشید بعد نق هم میزنید مگه پراید چشه؟ حتما باید سوار لگن هایی مثل بنز وپورشه ولامبورگینی بشید تا قدر خودروهای ملی رو بدونید ، راحت نیستن؟ که هستن! کیفت عال ندارن که دارن ، امکانات عالی ندارن که دارن مثلا همین پراید یه قابلیت داره عمرا تو دنیا بتونید هیچ خودرویی مثل اون پیدا کنید امتحان کنید از سرعت110 بالاتر برید پرواز میکنه کجا یه همچین ماشینی رو پیدا میکنید به نظرم خیلی هم خوب کاری کردن قیمت ماشینو بالابردن اصلا چه معنی میده هر کارمند و معلمو کارگری که از راه رسید یه ماشین سوار شه این کلاس خودرو پایین میاد باید یه جوری قیمت بگذارن که فقط عزیزان خدمت کذار در عرصه بساز بندازها یا دوستان گل ارز ودلاریها(خیلی بامرامن)این تیپ ادما فقط بتونن سوار بشن پس بی خود مخالفت نکنید اه اه اه از این ناسپاسهای ملت

  2. یک نفر دیگه که به صنعت خودرو کشور افتخارمیکنه !

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه سوال خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده اگه کسی جوابشو می دونه به منم خبر بده

    چطوریه که ما می تونیم هواپیمای فانتوم طراحی کنیم ولی نمی تونیم یه خودرو در سطح دنیا طراحی کنیم؟
    البته طراحی کردیما نمی خواستم به تیبا زیبای ایرانی توهین کنم/// ولی واقعا چرا؟

    1. افشین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز ما کجا فانتوم طراحی کردیم؟این جنگنده […]. امروز ویران خودرو اعلام کرده 50هزار دستگاه رو وارده بازار میکنه.ایناکه تا دیروز اسمان ریسمون میکردن تولید نداریم.ته این هفته از کجاشون تولید کردن؟؟؟؟؟؟؟

    2. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      درست این سوال منه من میگم خودرو زیاده. چطور نمی تونیم یه موتور سیکلت بسازیم اما ماهواره میتونیم؟ جل الخالق!!!

  3. حسين

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با قیمت های جدید همه مشکلات حل میشه! باید به همه دلسوزان و خادمان ملت تبریک گفت!

  4. ایران

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا میگن این قیمت ها واقعی نیست .راسته؟

    1. مهدي

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (46 ديدگاه)

      نه داداش. اونکه «راسته» چیزه خودرو سازهای مملکته که بدجور هم راسته. ازبس راسته سازمان حمایت و دولت هم ازهیبتش ترسیدن و تمام اختیارو دادن دست خودرو سازها.در حقیقت ملت رو دادن دست خودرو سازها تا هرکاری خواستن باهاش بکنن.

  5. عباس جیگر

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    درجواب ایران باید بگم داداش قیمتها روتصویب کردن ازروزشنبه 21بهمن داداش اکه هم شک داری میتونی به سایتهای زیر مراجعه کنی:www.yjc.ir or http://www.124.ir بعدشم درجواب آقای aziz باید بگم اگرخرید قطعی کرده باشی وکل پول را ریخته باشی مابه التفاوت روش نمیاد امادرصورتی که پیش خرید کرده باشی زمان تحویل قیمت روزحساب میکنندوبایدمابه اتفاوت را بدهی .باتشکر

  6. اروین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب ببین داداش شما الان دارین برای خرید پراید 20.000.000 تومان یعنی قیمت خرید کامری در پارسال رو میدین (البته کمی کمتر ) حالا شما تصور کنید که ایران (خدایی نکرده) مثلا ماشینی در حد بی ام و پورشه و یا این جور چیزا تولید کنه اون وقت شما باید برای خریدش چقد باید بپردازین؟ خب معلومه باید مبلغ خرید هواپیمای فانتوم را پرداخت کنید در ضمن شما الان میتونید همین خارجیا رو بخرید خیلی ارزونترتموم میشه مطمئن باش اینو

  7. محمود

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خیلی جالبه یکی از اقایون خودرو ساز چند وقت پیش در رسانه ملی گفته بود اگه پراید رو کمتر از 20 میلیون بدیم ضرر کردیم!!!!
    میگه پراید پای شرکت 18 تومن(میلیون)اب میخوره!!
    چه طوریه که ماشینی مثل هیوندای سوناتا2011 با اون ابهت و اپشن و تجهیزات برای شرکت هیوندای 18000 دلار اب میخوره ولی فرغون سازان داخلی اگه پراید رو کمتر از 20 میلیون بفروشن ضرر می کنند!!!!!
    اگه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی که میگن اینه همون بهتر که نباشه.

  8. خودرو زده!

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از دستندرکاران که میگفت دلالی از خط تولید شروع میشه!!

    دوم اینکه در حال حاضر قیمت خودرو دلالی شده و مصرف کننده واقعی وجود نداره و ماشین بین دلالها دست به دست میشه.

    این حمله خیلی باحال بود که میگفت: قیمت خودرو ها 10 تومنش تو جیب دولت میره به همین خاطر ماشین 315 مدیرانخودرو بجای 28 تومن الان 38 تومن بصورت رسمی اعلام شد.

  9. هرچی آقا بگه

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    متاسفانه یا خوشبختانه این تحریمها که هیچ تاثیری بر این مملکت گل و بلبل نداشته (بگفته بزرگان مملکت از شماره 1 تا الی ماشا….)
    چرا ناشکرین
    پول مفت دارم 61 میلیون میدم برای یک x33 آشغال
    مابه التفاوتش رو از این ملت فهیم میگیرم نه زور میخواد نه چماق کجای دنیا میتونی پولتو ظرف دوسه ماه 2برابر کنی
    یه روز سکه یه روز دلار یه روز خونه امروز هم ماشین
    هرکی نداره بره بمیره این مملکت جا برای فقرا نداره

  10. رضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش قیمتا خیلی خوبن.بابا لامصبا داری پراید سوار میشی بعد نویخای 20 ملیون ناقابل بدی؟
    عجب ملت ناشکری داریم به خدا……
    از شوخی گذشته بگم که ی روز خوب میاد من مطمئنم.
    در مرحله سوم نظام افلاطون هستیم:فساد.تجمل.اقلیت ثروتمند و اکثریت فقیر.و در آخر بازم ی روز خوب میاد…

  11. رضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    حکایت اون دزد کفن مردمه که به پسرش سفارش کرد بعد از مرگش یه کار کنه گناهاش آمرزیده بشه و پسر راه پدر رو ادامه داد با این تفاوت که بعد از دزدیدن کفنهای مرده ها یه چوب تو ما تحت مرده ها میکرده .. مردم با مشاهده این صحنه میگفتن خدا پدرشو بیامرزه که فقط کفن میدزدید این یکی یه چوبم …..
    حالا ما با این افزایش قیمت اول شوکه میشیم بعدش فردا که دوزار قیمتو آووردن پایین همه میگن خدا پدرشونو بیامرزه آخیش ارزون شد:دی

  12. رضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خنده دار اینجاس که سازمان حمایت از مصرف کننده گفته خودرو ساز هیچ انگیزه ای برای افزایش قیمت نداره .. چون ماوتفاوت قیمت بالاتر از نرخ تجاری به حساب خزانه داری دولت ریخته میشه :))))
    یعنی مردم این وسط هویج.. اون میفروشه سودشو برمیداره اضافه شو هم میده به دلت.. مردمم این وسط کشکن…
    آخه یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خنده داره بخدا

  13. خسته

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالم بهم خورد بس که آه و ناله کردین و از نداشتن ماشین گریه کردین!!
    تا حالا اینهمه آدم افسرده و نق نقو یه جا ندیده بودم. حالم بد شد بس که اینجا توی این سایت فحش و گلایه خوندم .
    یه مشت عقده ای هستین که فقط دنبال ماشین خردین و سوار شدن و پز دادن به ملتین!

    1. حسین

      ۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اگه دقت کنی شما هم الآن دارید نق می زنید!

  14. امین

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    در جواب اقا رضا
    اصلا خنده دار نیست همیشه گفتن هر چی امروز کاشتی چند روز بعد برداشت میکنی . […] تو این مملکت تنها چیزی که هیچ ارزشی نداری حق مصرف کننده هست نه تنها حق مصرف کننده بلکه بالاتر جان ما هم هیچ ارزشی نداری این رو امار بالای تلفات در جاده ها مشخص میکنه مدیران خودرو ما باید قصاص بشن که این همه انسان رو دارن قتل عام میکنن توی جاده ها حساب سر انگشتی سالی 20 هزار نفر که پول دیه میشه 2هزار میلیارد تومان غیر از مخارج دیگه از بیمارستان و ماشنهایی که خرج میاره و پول قبر و دفن چیزهای دیگه مشکلات که برای خانواده ها بر جای داره اگر در مدت 10 سال حساب کنید معادل 30 هزار میلیارد تومان میشه . به این چیزها که فکر میکنم دلم میخواد برم خودکشی کنم

  15. dani

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ظلمه بلدنیستی ماشین خوب بسازی بذار مردم قدرت انتخاب داشته باشن واردات خودرو بدون تعرفه باشه

  16. رضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    در جواب دوستمون آقا امین باید عرض کنم.. اصلا بحث خودروی چینی و این حرفا نیست.. اصلا همین ال90
    36 میلیون تومن بدیم ال90 بخریم که داشبوردش با پرایدمون یکیه و همچین ایمنی درستو حسابی هم نداره ضمنا موتورشم همیشه کم میاره و …
    بحث قیمتهای مسخره خدورو و سودجویی دلالان از خود شرکت های خودرو سازی گرفته تا بخش فروش و همچنین سواستفاده دولت از این موقعیت برای تامین یارانه هایی که قراره به مردم بدن.. از خودمون میگیرن به خودمون می دن اونم با کلی ناز و منت

  17. sunmartin

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    این وضعیت رو من چندین ماه قبل (8 ماه) پیش بینی کردم دلیلم هم نمودارهای وضعیت و نوسانات شدید دلار و باند بازی . اخبار حمایتی از آهن پاره سازان ویران خودرو و سایه بان بود تا جاییکه چفتم قیمت خودرو برابر با قیمت یک آپارتمان کوچک میشه!! که شد و دیگه اینکه “ایدرو” پشت تمام این قضایا ست نمایندگان هم که خودشون بهترین خودروهای روز اروپا رو سوارند وآقازاده ها در دبی و استانبول مشغول بریز بپاش و تجارت …مصرف کننده هم با حیرت به این اوضاع نگاه میکنه و هروز نقدینگی مالیش برای خرید کمتر و کمتر میشه تا جاییکه مثل کشور “کوبا” که سالهاست خرید تلوزیون برای مردم آرزو شده،، در این کشور خودروهای 80 تا 70 سال پیش رو با وضعی تاسف بار میبینیذ البته در کنار این خودرو ها افراد وابسطه و تجار با خودروهای لامبورگینی و آئودی در حال تردد هستند

  18. badr

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست اگر برای یک بار هم که شده ثبت نام نکنیم وفرغون هاشون بمونه رو دستشون اونوقت دیگه با مردم اینجوری نمی کنند

  19. احسان 16v

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    به جز حرف زدن و کسی گوش ندادن هیچ کاری ازمون برنمیاد

  20. Mostafa

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین……….. عزیزان این فقط یک طرف قضیه هستش ماشین که جای خود دارد خیلی ها دیگه قدرت خریدن نون رو ندارند کافی فقط تو شهرای بزرگمون کمی تو محله های ضعیف قدم بزنید دیگه زندگی معنایی نداره

  21. محمد

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سیستم مرگ و تبه که کارشونو !

    الان میگند کاهش میدیم پراید میکنند 16میلیون
    تندرو میکنند 30 میلیون همه میگند هورااااااا ارزون شدبریم بخریم …. !!

    بی خبر از اینکه ملت ایران عزیزانننن اینا سیاستشون به مرگ میگیرند تا مردم به تب راضی بشند.

    اینار خواهشا گولشونو نخوریدددد .

  22. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    باز تو همه خودرو سازها بدتر از کرمان موتور فقط خودشه تو […] هیچ خودرو سازی رو دستش نمی تونه بلند بشه چون نه تنها خودرو تحویل نمیده بلکه با ثبت نامی های غیر قطعی که باید چند ماه پیش خودروشون رو تحویل میداد تو این اوضاع حتی تکمیل وجه هم نمیکنه

  23. mohammad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بیایم یه کوچولو حساب و کتاب کنیم : اگه هر روز ۲ بار از آژانس یا دربست استفاده کنیم مبلغی به طور میانگین ۱۰ هزار تومن می‌‌پردازیم که در ماه می‌شه ۳۰۰ هزار تومن و تو یک سال می‌شه ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومن و به مدت ۱۰ سال می‌شه !!! ۳۶ میلیون تومن .

    فکر کنم اگه یک سری از جنبه‌ها رو مثل پول بنزین ، خرابی‌ قطعات و تصادف و خیلی‌ چیز دیگرو در نظر بگیریم بهتراز این هست که تو این شرایط خودرو خریداری کنیم به طوری که حداقل قیمتش ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومن بیشتر از قیمت واقعیش هستش و با کیفیت و خدمات بسیار ضعیف نمایندگیها . البته این در کلی‌‌ترین حالت هستش که یکی‌ قرار باشه هر روز ۲ بر از آژانس یا دربست استفاده کنه ( با وجود سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو ، اتوبوس و تاکسی ) پیشنهاد من این نیست که کسی‌ ماشین نخره اونم به مدت ۱۰ سال !!!!!! ولی‌ به نظرم تو شرایطی که خودروسازان عزیز کشورمون دارن در نهایت بی‌ انصافی !!!! به مردم خدمات ارائه میدن ، ما میتونیم مدتی‌ صبر کنیم و خودرو نخریم تا قیمت خودروها به مقدار واقعی‌ خودش برسه تا هم بضاعت مالیش برا بقیه فراهم بشه هم کیفیت محصولات بالاتر بره تا به امید اینکه خودرو سازها به حقوق مردم احترام بزارن

    و من الله توفیق

  24. اصغر دزکی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    جای بسی تاسف داره این صنعت آشغال سازی وطنی
    واقعا این دو آشغال ساز وطنی که با حمایت دولت سالهاست مردم را به قبرستان می فرستند ( سالی 30000 نفر ) چرا دولت انها را حمایت می کنه خواهشا نمایندگان مجلس باید مردی کرده و تعرفه واردات خودرو را صفر کنند به خدا اجر صد تا حاج واجب داره

  25. nima

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مردم اسیر خودخواهی آشغال سازهای وطنی شده اند کاری از دستشان برنمیاد وقتی مسئولین ماشین چند صد ملیونی سوار میشند ( [همین وزیر] که 230 میلیون پرادو را چپ کرد)چه میدانند یک کارگر یا کارمند با 600 هزار درامد ماهیانه چور باید پول یک پراید ( گاری سوفورهای شهرداری) را تهیه کنند انصاف هم خوبه تعرفه واردات خودرو را صفر کنید تا خودرو ساز بفهمه یک من ماست چقدر کره داره پول مفت را از مردم بدبخت میگیرندو میرند خارج ویلا می خرند حیا هم نمیکنند

  26. ye nafar

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه مقایسه جالب
    تو آمریکا حقوق اداره کار 1500 دلار و در ایران 390 هزار (اونجا درمان و اینچیزا رایگان…ایران پولی…)
    اگر پایین ترین ماشین ایران رو بزاریم 18 میلیون یعنی اگر کارگر 4 سال حقوقشو دست نزنه یه پراید میخره اگر بالاتر نره
    حالا تو آمریکی با 6000 هزار دلار میشه خیلی بهتر از پراید خرید یعنی 4 ماه کارکرد کارگر
    تازه تو ایران همع بیکارن…..
    خودتون قضاوت کنین

  27. عباس جیگر

    ۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بازم سلام من بدبختی که کارشناسی ارشد دارموبیکارم باهزار امید یک ماشین نوشتم گفتم ماشین دست دوم بده فقط ماشین نو خوبه حالا که شده بیست تومان زنگ زدم نمایندگی میگم من ازکجا بیارم 20تومان بدم میگه اگه نداری بیا پولتو پس بگیرحداقل بقیشو قسطی کنید من بدبخت چراباید تاوان خودروسازان ودلالان را پس بدم

  28. dr_m

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان گل خدائیش این انصاف نیست یه پراید بشه 18 الی 20 میلیون پراید کره ایی تو افغانستان 2میلیون فول آپشن جالبش اینجاس سایپا پرایدو تو عراق 14 میلیون میده اما تو ایران خودمون به قیمت بالا اگه طرف با وجوداین همه گرونی خودش تمام قطعات پرایدو بخواد بخره خودش تو خونه سره هم کنه 6 الی 7 میلیون بیشتر خرج نداره اونم فقط تنها موتورش شماره نداره یکم به فکر مردم باشید

  29. سهیل

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا باید اینجوری از این دوتا شرکت خودرو سازی که اسمشونو هم نمیارم و مردم را هرجوری که دوست دارن سر کار میزارن حمایت کنن.مگه جنرال موتور بنز بی ام دبلیو و ….. چیکار میکنن .مگه اونها کار مند ندارن چطور دولت انها برای کمک به این سازندگان عوارض ومالیات 150% نمیزاره .تا کی باید این دوشرکت بدون رقیب باشن .چرا باید قوطی مرگ (پ ر ا ی د) به عنوان پرتیراژ ترین ماشین باشه .چرا ماباید برای ماشینی که 20 سال که از رده تولید خارج شده 17 – 18 میلیون بپردازیم.

  30. عیسی

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دستشون درد نکنه کا این قدر به فکر مردمند !!!!!!! دستشون درد نکنه که اصلا به فکر جیبشون نیستند !!!!! آفرین !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا