ایران خودروپژو

انواع پژو 206 صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۳۱ دیدگاه‌ها

  1. الهه

    ۱ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بد نیست

  2. محسن

    ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باید باور کنیم که در ایران هستم و بگیم همینه که هست می خوای بخواه می خوای نخواه

  3. کسری

    ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر از سمند و پژو هست خصوصا مصرف پایین در کنار قدرت موتور 1600 آن داخلش هم بروز تره

  4. TOHID

    ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    راستشو بخواین من بدم نمیاد.
    ولی چون از هاچ بک به سدان تبیل شده میبایست قسمت صندلی عقبش تغییر میکرد.
    عقبش سه نفر به زور میشینن.

  5. علی مظاهری

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می خواستم بدانم قیمت خودرو 206صندوقدار باپیش فروش 90000000ریال چقدر تمام میشود

  6. GHOLI

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    bishtar shabihe peugeot 407e aghab moondas ta dastaavarde meli
    ya natijeye ezdevaje famili

  7. حامد

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. قیمت 206 صندوقدار سفارشی v8 حدودا چقدر است؟

  8. امیر قشمی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی قطعات خودروهای ایرانی از چین وارد میشه هیچ کودومشون به درد نمیخوره . امیر قشمی هستم از جزیره قشم .دلتون و خوش کردید به ماشینای ایرانی واقعا که ……………..

  9. k1

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین کم مصرفی ولی جلوبندیش مانند 405محکم نیست

  10. مصطفی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آقای k1 میشه بیشتر توضیح بدین

  11. javadkarimian

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    والا ما کارمندیم و با وجودی میدونیم کیفیت هیچکدوم مورد پسند نیست مجبوریم از بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم مثل همه چیزای دیگه
    من به این نتیجه رسیدم بین خودرو های بین 10 تا 20 میلیونی اول ال 90 فول بعد 206

    حالا موندم دوگانه اینا بدرد بخورن یا نه؟؟ لطفا بگید

  12. saeed

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا جواد کریمیان اگه بچه بالای ده سال داری 206نخر چون سرنشینان عقب تو سفر چند ساعته واقعا خسته می شن صندلی عقب هم تنگه هم دید بیرونی پنجره خراب اگه کارمندی مثل من خرج 206نسبتا زیاد ولی ال نود اگه با ظاهرش کنار بیایی ماشین کم خرج وخوبی دوگانه ال نود هم خوبه ولی اگه مثل من دوچرخه سوار باشی درسال 4تا مسافرت بری بنرین کم نمیاری

  13. فراهانی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    می خواستم بدونم ال 90 بهتر هست برای 3 نفر یا 206 صندوقدار
    چرا در حالی که در کشورهای دیگه با این قیمت میشه خودرو های خوبی سوار شد ما باید از این ماشینها اتفاده کنیم ؟انهم 2 برابر قیمت واقعی و انهم تولید ملی

  14. مصطفی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    لعنت به این شرایط………………..

  15. مصطفی صدیقی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه چرا اینقدر ماشین توایران گرونه ما بدبخت بیچاره ها باید چه کار کنیم اینماین ماشینهای ضپرطی ماشین شرایطی اگه هست خریدارم

  16. حامد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    206 صندوقدارو میبایست پهنتر و جادار تر درست میکردن واین پدال گازو از برقی در میاوردن.

  17. Nima

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Giymate vagei va estandarde mashinhaye mozakhrafe iran ro migam baratun. PRAYD 3.5 MELYON-405 5 MELYON -206 6 MELYON SAMAND 6.5 MELYON L.90 7.5 MELYON .

  18. فرزاد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای برادران نازنین ایران خودرو
    در راس آن مسول سیاست گذاری قیمت ماشین های ایران خودرو:
    تا کی ما باید منتظر باشیم یه ماشین بخریم و چرا ایران خودرو خودش ماشین ها را قسطی ماهیانه ارایه نمیدهد و لیزینگا هفت هشت میلیون میکشن روش؟؟؟؟؟؟

  19. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف که روزگاری چه ماشینهای خوبی مثل بنز , بی ام و از همه مهمتر ماشینهای امریکایی تو خیابونا میومدن با قیمت و شرایط خیلی مناسب , امروز باید این حلبی ها را بخریم , بعدشم حساب مصرف یک صدم کمترم برامون شده معیار خوب بودن …….

  20. علی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان از ماشین دنا کسی خبر داره؟

    1. مدیر سایت

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      این هم صفحه مربوط به خودروی دنا

  21. asga

    ۱ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام: من از نزدیک ماشینهای جدید ایران خودرو رو نگاه کردم ..اگه وقت کردین برین نمایندگیهای ایران خودرو . اغلب ماشینهای تعمیری مدل 89 و90 هستن .به خاطر کیفیت بد قطعات وتولید می باشد .مدلهای پایینتر بسیار با کیفیت هستند به خاطر اینکه قطعات اغلب فرانسویند..در ضمن باغبان ایران خودرو با 25 !سال سابقه بازنشسته شده و45 میلیون پاداش وماهیانه 900 هزار تومان دریافتی دارد در حالی که تا سوم ابتدایی درس خوانده و برادر بنده بامدرک کارشناسی ارشد پاداشش فقط 17 میلیون بود …درجواب دوستمان که گفته بودن چرا خودروها گران است ….تو خود حدیث مفصل بخوان از……

  22. ئjavad

    ۸ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا کلاس سوم ابتدایی؟!

  23. saeed

    ۱۲ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه اینا تا کی می خوان مارو خر فرض کنن اه حالم داره از ایرانی بودنه خودم به هم می خوره…..18 سالمه به زور 10تومن جم کردم حالا باید باهاش پراید بخرم اییییییییییییییی خدا…

  24. محمد از كرمان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان به هر حال ما تو کشوری هستیم که در حال توسعه هست و به اجبار باید با این محصولات کنار بیایم یا پول مفت زیاد داشته باشیم و ماشین خارجی بخریم یا باید در بین همین ها از بدترینش دوری کنیم
    با شرایط گفته شده من شخصا اول ال90 فول و بعد هم 206 صندوقدار رو میپسندم
    (البته کشور کره هم در حال توسعه هست و از ما عقب تر هم بوده )

  25. محسن

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام اگر کسی از کلاس خودروهای 206 اس دی چیزی میدونه لطفا اطلاع رسانی کنه. مثلا اس دی وی 8 کلاس 2 یا کلاس 9 یا کلاس 16
    با تشکر

  26. shatel90

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام 206 اس دی سیستم تعلیق به مراتب بهتری از نوع هاچ بک داره و اگر از شکل ظاهری آن راضی هستید در خریدش شک نکنید . البته کیفیت ساخت آن نسبت به چند سال گذشته پایین تر آمده مثلا جلو داشبرد ، صفحه کلاچ، فرمان . نمی دونم چقدر صحت داره ولی در برخی سایتها و مجلات هم خوندم که ECU ماشین از نوع چینیه که مصرفش را در مقایسه با مدل های قبلی بیشتر کرده. تجربه ای که خود من آنرا داشتم
    با تشکر

  27. ali

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ایران هرماشینی رو وارد میکنه برای تولید توکارخونه حتما باید دستکاریش کنه مثل 206و l90و پارس

  28. ali

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    قیمت یک 206 sdتمام فول 21,22هست خداییش خودتون قضاوت کنید می ارزه آدم به همچین ماشینی پول بده که بعد باهاش تو جاده جون سالم بیرون نیاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  29. مهدي

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبیه چون من خودم یه V8 یکساله که دارم و خیلی هم راضیم اما نمیشه از این حقیقت هم گذشت که با 3 برابر قیمت واعی داره عرضه میشه و این مشکل تمام ماشین های ایرانه

  30. محمدرضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان– من میخام یه 206sd v20 بخرم نظرتون چیه-از دوستان اگه کسی داره یا اطلاعاتی در مورد امکاناتش(تجهیزات داخلی) کلا هرچی میدونه بهم راهنمایی کنه ممنون میشم ازتون- یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا