ایران خودروپژو

انواع پژو 206 صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمود

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطف کنید جهت خرید سفارشی وی 1 من را رهنمایی کنید فعلا خودرو من نیپ 2 میباشد وقصد تغرری دارم 09177711163 منتظر راهنمایی شما هستم

  2. Milad

    ۶ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلم دوست عزیز محمد رضا من 1 v9اتوماتیک دارم راضیم واقعاً راضیم پیشنهاد میکنم شما v20 بخر حتماً

  3. Milad

    ۶ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    البته v20موتر 1400س fullابشن نیست پیشنهاد میکنم v9کارکرده پیداکن

  4. alireza

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اس ال ام دوستان من می خواهم 206 sd v9 بخرم نظرتون در مورد این چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. حمید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من v19 دارم اگر کسی مایل هست سراغ اس دی برود ، پیشنهاد میکنم این تیپ فوق العاده را برگزیند . شاهکار 206 SD میباشد.لطفا در موردش تحقیق کنیدو مطمئن باشید که براحتی نمیتوانید آنرا تهیه کنید.در مورد آن فقط سه کلمه میگوییم:زیبا،کم مصرف،فول

  6. محمد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    اگه میشه منو راهنمایی کنید که بین 206 تیپ2، 206 وی20 و تندر 90 ای2 فول کدومو انتخاب کنم، ضمناً بیشتر از 15 میلیون هم نمیتونم هزینه کنم.

  7. Amin

    ۳ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    در مورد پژو 206 sd فقط میتونم بگم ماشین خیلی بد شکل و به هیچ وجه جا دار نیست سینه ماشینم خیلی سنتیه فقط برا داخل شهر میتونه خوب باشه در ضمن ای ماشین در اروپا به صورت 2 در ارائه میشه به هیچ وجه هم قیمتش رو نشون نمیده

  8. نیما

    ۶ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام فقط از دیدگاه یک مهندس مکانیک میتونم بگم هر چغدر فاصله از مرکز چرخهاکه همان وسط لاستیک به سمت عقب خودرو یا جلو خودرو تا جایی که طول خودرو تمام میشود کمتر باشد پایداری خودرو بیشتر خواهد بود برای درک بهتر عقب وجلوی زانتیا رو در نظر بگیرید تمام

  9. محسن

    ۱۲ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من کارمند هستم و یک v19 مدل 89 دیدم اما بدلیل سفارش دوستان فنی که میگن موتورش ظعیفه منصرف شدم لطفا دوستان راهنمائیم کنند ممنون میشم

  10. سیامک

    ۱۲ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 206 صندوق دار خریدم هنوز نمیدونم کدوم مدلشو دارم سندش هنوز نیومده

  11. حسین

    ۱۲ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من وی 8 دارم صفر از نظر همه چیز خوب است فقط بایستی سرعت را همیشه در نظر داشته باشیم تا خدای نکرده باعث پشیمانی نشه صندلی عقب اش هم برای بچه ها خوب است

  12. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    206 صندوقدار از هاچ بک ان ها زود تر واژگون میشه من هر دو رو داشتم هر چی باشه هاچ بک اصل 206.

  13. نیما

    ۲۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    علی جان سلام بستگی به رانندگی رانندگی ادم داره بیا من جنسیس رو برات چپ کنم

  14. نیما

    ۲۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سیامک جان روی گلگیر سمت راست چه عددی نوشته پول چغدر دادی بگو تا بهت بگم

  15. mahdi sepehryi

    ۲۸ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم یه 206 صندوقدار V1 دارم میتونم بگم ماشین خیلی بدیه بابا رفتم تندر90 E2-LP پارس خودرویی خریدم به جرات میتونم بگم تندر90 یک کلام ختم کلام

  16. حميدرضاعلي اكبر

    ۳۰ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    لطفا” بفرمائیدکه چراقیمت کارخانه با نمایندگی فرق می کند؟!درصورتیکه میبایست هیچ اختلاف قیمتی نداشته باشند.آیا غیراز این هست ؟لطفا”رسیدگی فرمائید چون بی اعتمادی ازناحیه مردم روزبه روز از بی ثباتی ایران خودرو بیشترمیشود.

    باتشگر

  17. اسماعیل

    ۱۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام یه 206 تیپ 2 بدون ایربگ بخرم آیا موقع فروشش به مشکلی بر نمیخورم لطفا راهنماییم کنید .ممنونم

  18. سیاوش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دادا تو دیگه آخرشی که میخوای جنسیس رو چپ کنی.206 فقط تیپ 5. sd هم فقط v8

  19. shahab

    ۲۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی

  20. عباس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من v8 مدل 86 دارم از 86 تا حالا واقعا راضی هستم هر ماشینی را باید نگهداری کرد باتشکر از تمامی دوستان عزیز.

  21. عبدالرضا دربندی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    من یک 206مدل 89/12/25 خریدم که مصرف ش با لای 15 لیتر اس
    تنظیم موتور مراجعه کردم دستگاه 8/7نشان میداد ولی واقعاً مصرفش زیاد است لطفاً رانمایی کنید

  22. کمال

    ۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام یه sd دوگانه سوز بگیرم بنظرتون خوبه؟

  23. علیرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    معلومه که دوگانه سوز خوب نیست به دلایل زیادی ….
    از جمله خطراتش و اینکه این موتور برای گاز طراحی نشده و اینکه در نهایت گاز گرونتر از بنزین تموم میشه و ….

  24. کمال

    ۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته موتور پایه گاز سوز هم داره.ممنون میشم دوستان در مورد اس دی پایه گاز سوز هم نظر بدن

  25. حسين

    ۵ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عبدالرضا بندری عزیز :
    من هم یه 206 هاچ بک تیپ 2 صفر داشتم،‌دقیقا مشکل شما رو داشتم.مصرفش بالای 16 لیتر در صد کیلومتر بود.بردم تهران، نمایندگی سنسورش رو عوض کردن،‌دیاگ زدن، … خلاصه حتی خارج از گارانتی همه کاری کردند.ولی درست نشد که نشد.من هم فروختمش.شما هم بدون ماشینت درست نمیشه.بیخودی خودتو تو زحمت ننداز

  26. هه ژار

    ۵ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من یه وی 8 بگیری بهتره از وی 9
    چون وی 9 هم گرونتره و هم مصرف بنزینش هم بیشتره جدا از اینا خرجشم زیاده واسه نگهداری
    ولی در مقابل وی 8 با داشتن یه جعبه دنده دستی 5 سرعته مصرف بنزینش خیلی از وی 9 با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک کمتره قیمتشم مناسب و به صرفه تر

  27. سام

    ۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من تو ماشینای تا20تومن هیچی به پای v8 نمیرسه واقعا ماشین توپیه به نظرمن حتما امتحانش کنید پشیمون نمیشید قول میدم

  28. جعفر

    ۱۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام
    واقعا کمتر از 20 میلیون 206 اس دی وی 8 می تونه بهترین انتخاب باشه. ریو ضعیف تر اما کم هزینه تره .

  29. جعفر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    به نظر من در خودرو های زیر 20 میلیون سورن ای ال ایکس بهترین انتخابه من یه v9 داشتم گیربکسش مشکل داشت فروختم سورن خریدم به نظرم سورن خیلی از 206 بهتره

  30. رضا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عباس آقا ماشینتونو خریدارم ،اگر فروشنده هستید با 09374549487 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا