ایران خودروپژو

انواع پژو 206 صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حمید فرجامی قاین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نتایج نظر سنجی از 400مشتری 206 اس دی 88 درصد انها خرید ان را به دیگران توصیه میکنند در این نظر سنجی بیشترین رضایت از تنوع رنگ این خودرو بوده است
    از پایتخت زعفران زرشک و عناب جهان قاین

  2. majid

    ۲۲ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر مدل پژو که بگی افتضاح ، ۲۰۶ که از همه بدتر ، بچه خواهر من رو به کشتن داد ۱ سال پیش چون شیشه جلوش معمولی بود .

  3. سام

    ۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    طراح ان آلمانی است نه کارشناسان ایرانی لطفا تصحیح فرمایید

  4. آرش

    ۱۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعاً حیف پول برای هر تیپش متاسفانه مهندسین خودروساز ایرانی فقط بلدن دست تو ماشنیها ببرن و اونها رو از استاندارد خارج کنند ماشینی رو که کلاً هاچ بک خلق شده رو به زور سدان کردند و کلاً قیافه مسخره و ناقص الخلقه ای هم از اون ساختند و به مبلغ زیاد هم به خورد مردم میدن .

  5. mjh

    ۱۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خود کشور فرانسه 206 صندوقدار زد استاندار نبود
    دیگه نزد
    نمی دونم چرا ایران خودرو میزنه
    فقط به خاطر پول پول پول
    فکر بعدشو نمی کنند
    چون 206 یک ماشین مثلا 1 تونی اگر 200 کیلو دیگر رویش بار بزاری همون صندوق عقب معلوم هم مصرف بنزینش می رود بالا هم به تدریج از عمر موتور کم می شود

  6. محمد اشتري

    ۱۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام، به نظر من 206 الان یکی از معقول ترین ماشین های تولید داخله ، البته ایراداتی داره ولی با این پول، بهترین انتخابه و شاید مدل صندوق دار اون کمی زشت باشه ولی خیلی کاربردیه و مشتری ایرانی رو هدف قرار داده، چون تقریبا مدل SD کمبود فضای صندوق یه ماشین خوب رو کامل کرده و البته سبک این ماشین رو تاحدودی خانوادگی کرده.

  7. امین

    ۲۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    به نظر من اصلا 206 ماشین خوب ومناسبی نیست من خودم دو ساله یه 206v8دارم هیچ خیری ازش ندیدم

    1. آرش

      ۲۶ دی ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا دوست عزیز ؟آقا امین میشه لطفا تجربه های بد تون و ایراد ها و عیب های ماشینتون رو بگید ؟

      1. slr722

        ۵ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        206 که از پژو 405 بهتره…

  8. میثم

    ۲۶ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 ایده ال ترین ماشین تو این رنج قیمته
    من چند وقته تیپ 2 دارم والانم میخام sd بخرم ایشالا و خیلی هم راضی بودم از ماشینم

  9. hamed

    ۲۷ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    SD behtarın mashınıye ke man ta alan dashtam che az lahaze mohkamıo kıp budan che az lahaze shetab che az lahaze masrafe sukht va che az lahaze ghashangı * kheylı dusesh daram* 206 mamulıyeam kheylı khube man ghabulesh daram!

  10. ayda

    ۲۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 صندوقدار سال 90 قیمت ؟ ایا سوخت اتوماتیک آن زیاده؟

  11. احد

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آقا ما تصمیم داریم 206 sd بخریم به نظر شما تیپ 8 با قیمت 17 و خرده ای واقعا ارزششو داره و در کل بخریم یا نه؟؟؟
    ممنون میشیم کمکمون کنید

  12. امیر

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 5سال405داشتم فروختم. emsal sd kharidam alan fahmidam 206 akhareshe.mashinam v1 hastaz hame lahaz raziam .marg nadare

  13. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه شما از تمام تیپ های 206 صندوق دار عکس تهیه و در اختیار کاربران قرار نداده بودید.ولی توضیحاتی که در مورد چند (بعضی)تیپ های 206 صندوق ذار داده بودید،جالب بود .
    با تشکر

  14. مرتضی

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا ماشین های ایرانی همشون آشغالن بهتر پول حرومشون نکنییدد

    1. mono

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوب قبول ، ماشین های ایرانی آشغالن
      میشه بگی از انبوه ماشین های خارجی در رنج قیمت 20 میلیون کدوم رو دوستان بخرن؟؟؟؟؟

  15. جواد

    ۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل پایه گازسوز v2کلاس 5 دارم چند ماهیه خریدم تا حالا بدنبوده مخزن گازشون 9کیلو میگیره یه 140کیومتری میره هنوز باهاش مسافرت دور نرفتم ببینم چطوره

  16. farshad

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    man v2 daram raziyo raziyam hame chizesh morafahe kimige mashine standardi nist savariyi ke in mashin dare mashinaye ham radeye khodesh bayad jelosh lemg bendazan aqliye 20te

  17. حسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خیلی sd206رادوست دارم ولی یه خرده قیمتش بالاست-آیا ممکنه سال اینده قیمتش برود بالاتر؟

  18. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    206 ماشین خیلی خوب و اسپرتیه اگر مدل 84 و 85 باشه .
    جدیداش مفتش گرونه

  19. حامد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام 206 ماشین خوبیه ولی هزینه های نگهداری بالایی داره. هزینه های تعمیر که نگو ونپرس.

  20. عباس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من 206 صندقدار نسبت به قیمتش عالیه

  21. سامره

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    من یه راهنمایی از شما می خواستم و اینه که دنبال یه 206 صندوق دار v8 هستم اما از اونجایی که میگن صندوق دار خوب نیست چه اتومات چه عادی من رو تو شک انداختند و نمی دونم چیکار کنم
    اگه شما بخواین ماشینی بخرید که واسه شما کار کنه با 17 ملیون و پشیمون نشید از بین 206 معمولی .206 صندوق دار v8 و 207 کدام رو انتخاب می کردید؟

    1. ارشاد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام سامره جان. من خودم الان یه 7 – 8 ماهی هستش که sd خریدم خیلی هم راضی هستم. ولی بگم اگه قصد خرید 206 داری اصلا هاچ بک نخر که خیلی ماشین خشکی هستش. و تمام ضربه هارواز چاله چوله ها به بدنه منتقل میکنه و خودتم بالا میاری. ولی اس دی ماشین خیلی نرمی هستش و اگه مدل بالاشو بگیری و خوب نگرش داری خرجی برات درست نمیکنه. خیالت تخت. ماشین خانوادگی هم هست. موفق باشی عزیزم.

  22. Awdell

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بستگی دراه که شما چه انتظاری از ماشین داری؟ جای زیاد؟ راحتی؟ قدرت و توان بالا؟ هندلینگ بهتر؟ پایداری بالا در جاده در سرعت بالا؟
    مولفه های زیادی در خرید ماشین نقش دارن. از اونجایی که شما فقط به خانوادهء 206 علاقه داری باید بهت بگم که 206 sd فضای بیشتری در اختیارت میذاره، هندلینگ بهتری داره، البته باخرید محصول اتوماتیک راحتی و اسایش فوق العاده ای بهت میده. البته در نسخهء اتوماتیک (V9) کمی از شتاب خودرو به واسطهء گیربکس 4 دنده کاسته و 1.5% هم به مصرف سوخت اضافه میشه.
    206 hatchback در تیپ 5 از عملکرد و قدرت و شتاب قابل دفاعی برخورداره. ولی در جاده و در سرعتهای بالا بشدت ناپایداره و باید خیلی مرافب ماشین که تمایل زیادی به دررفتن داره باشی. ولی بهت تقریبأ یک رانندگی اسپرت میده . فضا در این مدل(مخصوصأدر عقب خودرو) یک مشکل بزرگه که بعضی وقتها واقعأ اذیتت میکنه.
    خودروی 207i که در مملکت ماتولید میشه در دنیا به نام 206+ شناخته شده است. اگر به سایت رسمی پژو فرانسه مراجعه کنی میبینی که بعلت فروش و عملکرد مثبت 206 بویژه در اروپا شرکت پزو دلش نیومد که این خودررو از خط تولید خارج کنه به جاش اصطلاحأ اونرو تریم کرد یا یه دستی به سرو صورتش کشید و روانهء بازار کرد.خودرو 207 واقعی در ظاهر با 206 کاملأ متفاوته. عملکرد207i بسیار به 206 تیپ 5 نزدیکه با همون موتور و لی با تجهیزات الکترونیکی و فنی بیشتر و دگر گونی کامل در طراحی داخل خودرو.
    اگراز ظاهر 206 قدیمی خسته شدی و دنبال تنوع میگردی 207i گزینهء خوبیه گرچه همونطور که گفتم عملکرد فنی اون با 206 تیپ 5 براربره ولی از امکانات بروز برخورداره.
    در هرصورت انتخاب با خودته. ولی بهت پیشنهاد میکنم اگه داری با این رقم زیاد 17 میلیون خرید میکنی حتمأ تو هرکدوم از مدلها گزینهء اتوماتیک رو بصورت جدی در نظر داشته باش. حیف اینقدر هزینه کنی و آسایش و رفاه ژیاد رو بدست نیاری.
    ضمنأ با مراجعه به سایت رسمی ایرانخودرو و مقایسهء این سه خودرو اطلاعات مفید بیشتری هم کسب میکنی که قبل از خرید، قویأ این کار رو بهت توصیه میکنم :)

  23. سعید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من بهترین ماشین تا سقف20 میلیون تومن 206 v8 هم زیباست شتاب که نگو خیلی خوبه من توصیش میکنم

  24. سامره

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام Awdell
    ممنون از اینکه راهنمایی کردید من با کمک شما نتیجه گرفتم 206 تیپ 5 بگیرم یا 207 .پس جرا میگن 207 اتوماتیک خوب نیست که اگه خاموش با خراب شد تعمیرش سخته و وسایلش پیدا نمیشه.
    میشه کمکم کنید؟

  25. سعید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مردم ما اینقدر ماشین خوب سوار نشدن فکر میکن 206 بهترین ماشین دنیاست من 206 داشتم مدل 83 اصل فرانسه خوب بود ولی بازم ماشین وارداتی نمیشه

  26. Awdell

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    گفته های عامیانه در بازار ایران خیلی معتبر نیستند. اینکه میگن فلان چیز بده یا خوبه اگه نظر فنی یا علمی نباشه اصلأ اهمیتی نداره. توروانشناسی یه اصلی وجود داره که سه چیز بصورت عمده باعث نگرانی، اضطراب و هراس انسان میشه. یکی از موارد ترس از یه چیز جدیده. اگه دقت کرده باشه وقتی یه محصول جدید وارد بازار میشه مردم دور رو بر اون با احتیاط و کلی پرسش تو ذهنشون میچرخند و خوب وراندازش میکنند. با توجه به اینکه کشور در زمینهء فناوریهای جدید خصوصأ در صنعت خودروسازی ضعیفه، مردم اطلاعات مفید علمی زیادی دربارهء خودروهای جدید ندارند. مثلآ باید یادت بیاد اولا که پراید انژکتوری وارد بازار شده بود مردم این فناوری رو پس میزدن. میرفتند پراید انژکتوری کارخونه رو میفروختند ودنبال یک کاربراتوری راه میفتادن تو بازار با این استدلال که اگه خراب بشه تعمیرش سخته.( افکار خنده دار سنتی ). میخوام بگم این حرفا راجع به پژو 207i تنها و تنها ناشی از عدم اطلاع فنی مردم از خودروهاست. وگرنه 207i جزو یکی از خوردوهای روز دنیاس که خوشبختانه تو کشور ما با همون تکنولوژی فرانسه داره تولید میشه. این یه واقعیته، باورکن.
    درمورد خرابی گیربکسش هم باید بگم بر اساس قانون احتمالات همه چیز ممکنه ولی خودت کلاهت قاضی کن و بگو چند درصد احتمال میدی که این خودرو با این تکنولوژی بالا ممکنه تو قسمت گیبرکس دچار اشکال بشه؟ تازه در صورت بروز مشکل که ازنظر من مقداری دور از ذهنه، خود شرکت پاسخگوی این موارد هست و این ماشین ساپورت میشه.
    اینم بگم که خودروی اتومات روی خط تولید با دقت بیشتری نسبت به خوردوی manual (دستی) مونتاژ میشه چراکه هماهنگی موتور با گیربکس زمان مونتاژ خیلی مهمه.
    مورد بعدی تست خودروست که بعد از مونتاژ در کارخونه صورت میگیره که برای 207i با دقت خاصی انجام میشه. اگه یه صفرشو بگیری میبینی که حدود 10 کیلومتر کارکرده این همون تست خودرو برای اطمینان از کارکرد صحیح همهء قطعات است.
    یه چیز دیگه که باید بدونی کارگرایی هستند که روی خط تولید این ماشینا کار میکنند. اینا قطعأ نسبت به کارگران خط تولید پراید یا روا باتجربه تر هستند. و قطعاتی که روی ماشین نصب میشه حدود 85% وارداتی از فرانسه و ترکیه ست که همگی قطعات حساس و مهم ماشینن مثل گیربکس و موتور.
    از این بابت نگران نباش، پژو 207i از لحاظ کیفی بسیار بسیار باکیفیت تر از بقیهء اعضای خانوادهء 206 هست. ضمن اینکه دارای گیربکس (tiptronic) یا دوحالتهء دستی- اتوماتیک هست. یعنی میتونی از اون تو حالت دستی استفاده کنی مثل ماشینای اسپرت.
    نمیخوام اعمال نظر کنم یا تبلیغ کنم، اصلأ. ولی با خرید پژو 207i اتوماتیک و رانندگی با اون در لحظات اول خرید قطعأ لبخند رضایت روی لبت میشینه. باور رانندگی با این ماشینای پراز فناوری و امکانات خیلی فرح بخشه. :)

    1. iman

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز این خودرو 207 پژو فرانسه نیست
      اسن ماشین 206 دستکاری شده ایران خودرو هست که به نام 207 داره به مردم میده
      هیچ فرقی هم با 206 نداره از لحاظ فنی

  27. سامی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    salam
    agha harf nadare in mashin(206 sd v2 doganesuz) ru gazesh 150ta raftam ru benzin 205ta tu utubane save raftam
    vizhegihash shetabe bala ghodrat sorat va masrafeshe
    doroste k gheymatesh balas ama miarze b parso …

  28. میثم

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 2 ساله SD V1 دارم .کسانی که قصد خرید دارن باید بدونن که مصرف SD بالای 9 هست و کم مصرف بودن اون دروغ محضه اینو از من بشنوین و از کارشناس فنی نمایندگی ها هم بپرسین تازه کارشناس فنی می گه اگه زیر 10 مصرف می کنه برو خدا رو شکر کن .
    در ضمن لرزش لور دنده توی اکثر 206 های تولید جدید عادی شده که اعصابتونو خورد می کنه و کارشناس یک نمایندگی بهم گفت که روزانه چندین نفر بخاطرش مراجعه می کنن و گلایه دارن .من بعد از چند مرتبه شکایت به ایران خودرو و مراجعه به نمایندگی ها نتونستم این لرزش رو برطرف کنم و بهم گفتن ماشین ایرانیه دیگه

  29. مهدي

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من سه سالهv8دارم واقعا راضی هستم چه از نظر کیفیت و چه از نظر فنی و امکانات به نظر من بهترین ماشینی که نسبت به پول پرداختی در ایران میتونی بخری همینه!از نظر فنی بسیار استاندارده،تفاوت وزنی با206 معمولی نداره با این تفاوت که به علت اضافه شدن میله های تعادلی در چرخهای عقب از هندلینگ بسیار عالی برخورداره و دیرترم چپ میکنه.چون توی ایران ارزش ماشین زیاد ربطی به قیمتش نداره!هیچ ارتباطی با ماشین های هم قیمت خودش نداره حتی با برخی از ماشین های بالاتر هم قابل رقابته….لطفا منطقی فکر کنید! تنها مشکل 206 کمبود جا برای4نفر آدم حجیمه!

  30. علی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من هم قصد خرید v8 رو دارم…ولی شک به دلم میندازن..
     موتورش چینی شده و مصرفش بالاست
    یا اینکه تندر بهتر هستش
    من که از قیافه تندر بدم میاد….موندم چیکار کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا