ایران خودروپژو

انواع پژو 206 صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ali200120

    ۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان به نظر شما پژو sd v9 بهتره یا mvm x33

    1. علی بهنامپر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنده یه 206 اس دی وی 8 دارم و خیلی هم ازش راضیم. خدایش توی جاده وقتی رانندگی می کنم اصلاً احساس خستگی نمیکنم و علی الخصوص که صندلیهای v8 خیلی راحت هستند. توصیه میکنم مدل v8 تیپ 5 را بخرید. ضرر نمی کنی.

  2. محمدعلی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    انگار دارن bmw سری m رو با مرسدس سری c مقایسه می کنن شتاب 0 تا 100 50 ثانیه , رادیو دارد , پخش کاست دارد , لاستیک دارد , بخاری هم دارد , کولر هم به صورت سفارشی با اخذ هزینه دارد , ….. فرانسه 208 تولید کرده نگاش می کنی انگار داری هواپیما رو هدایت می کنی ما تازه داریم 206 رو یه روز صندوق اضافه می کنیم فردا وانتش می کنیم پس فردا مینی بوسش می کنیم پسین فردا اتوبوش بعد کامیون بعد قطارش میکنیم بعد پروازش میدیم

    1. عارف فلاح

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دمت گرم

    2. tito

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ببین..شما آخرش…اصلا شما خوب…شما تکنولوزی… ما بد شما خفن…خدا…فهیم…روشنفکر… نقاد جامعه ی پست مدرن.و…

  3. محمدعلی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    نخرید نخرید نخرید چینیه اذیت میشید باید 24 ساعته جلوی ایران خودرو باشید 206 تا سال 87 فرانسه بوده نشون به اون نشون که صندلی های عقبش رو دزدیدند پرایدی زدند

  4. galardo

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    سلام بر همه پدالیا.
    چند روز پیش رفتم نمایندگى واسه ثبت نام 206صندوقدار وى 8.گفتن تولید نمیشه. حالا چیکار کنم . یه ماشین تو رنج قیمت 20میلیون معرفی کنین.
    ممنون میشم ازتون

  5. محسن

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام-یک 206 صفر دوگانه میخوایم لطفا بکمکید

  6. 21ali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ef فرقون بخر

  7. galardo

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    موتورهاى efقطعه هاش به زور پیدا میشه

  8. galardo

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    کسى نمیخواد منو راهنمایى کنه ؟

  9. محسن

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    salam.ya samande ef7 bekhar ya sabr kon va rana ef7 sabte nam kono va savar sho ghatan serie avalesh khob dar miad

    1. galardo

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      سلام آقا محسن از راهنمایت خیلى ممنون.

  10. galardo

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    سلام دوستان. میشه منو راهنمایی کنید! -!-!-!
    پژو 206صندوقدار v8مدل88-89-90-91هر کدوم چند میارزه.

    1. امیرعلی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      89و88:حدود 16 تومن
      90:بین 17 تا 18
      91:بین 19 تا 20
      صفر:21
      بگردی صفرشو که مال فروردین ماه و اردیبهشته پیدا میکنی

  11. امیرعلی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام به همه پدالیا
    من با این توضیحات درمورد 206 می خوام یکی بگیرم.

  12. شهرام

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه پدالی های خوب
    میخوام ماشین تو رنج قیمتی 20 تا 30 میلیون اونم قسطی بگیرم. یعنی 1/3 قیمتو بدم مابقی قسط کارمندی ماهی 300 تا 350 هزار . آلان بین 206 اس دی ((21 میلیون )) وانت کاپرا دو کابین جفت دیفرانسیل (( 33 میلیون ))که ماهی 400 تا سهمیه بنزینم داره و ایکس 33 چینی شاسی بلند (( 33 میلیون )) کدوم یکی رو بگیرم که هم کیفیت داشته باشه و هم خدمات بعد فروش خوب داشته باشه و هم در کل سرطان نباشه ؟ راهنمایی ام کنید با تشکر …

    1. سعید

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شهرام جان در جواب سوال شما میگم .
      به نظر من کلا” 206 ماشینه مزخرفیه, نه این که بخوام کلا” بکوبمش . 206 فقط از نظر ابعاد ماشین خوبی هست و فقط به درد سرعتهای پایین میخوره و تو شهر گشتن . تاحالا جلو چشم خودم 5تا206 مثل اب خوردن چپ کرده اونم تو خیابونای معمولی . از نظر امنیت هم چنگی به دل نمیزنه . شما الان برو نگاه کن امار تصادفات رو اکثرشون یا پرایدن یا 206 .
      mvm x33 هم کلا” یه ماشین داغونیه معلوم نیست شاسی بلنده یا شاسی کوتاه .
      ولی کاپرا از نظر من ماشین معرکه ای هستش از همه لحاظ, درسته تولید چینه ولی این دلیل بر بد بودنش نمیشه .
      البته انتخاب خودرو یه چیز کاملا سلیقه ای هست , باید ببینی نظر خودت چیه .

  13. کیوان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام 206 فقط تیپ 5 هاچ بک فول اپشن موتور 1600 سی سی

  14. فرهاد تبریزی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا دمت گرم محمد علی.عجب گفتیا.بابا این فرغونارو نخرید.من یه ماشین 20پیشه خارجیو به این اشغالا ترجیح میدم.متاسفم واسه خودمون.

  15. مهناز

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میشه لطف کنید قیمت دقیق ریو چنده و آیا ریو ماشین خوبی هست یا نه؟ این بهتره یا 206 ؟ریو کاملا مونتاژ ایرانه ؟ تا کی تولید نمیشه؟و مهمترین اینهخواستم اینه که شما می تونید اطلاعاتی در مورد قسطی پیدا کردن ماشین تو همین حدود هبا مناسب ترین شرایط چیه به کجا غیر از نمایندگی ها باید مراجعه کرد؟

    1. ابراهیم

      ۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مهناز خانم تولید ریو متوقف شده و امسال اخرین مدل ریو هست ولی 206 هنوز ماشین پر طرفدار و از نظر افت قیمت که برای ما ایرانیها اهمیت داره گزینه خوبی برای خرید است در مورد قسطی هم اگه تا حالا نگرفتی پیام بذار تا برات ادرس بزارم

  16. داداش مهدي (داش ميتي)

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مقایسه تندر90 (E2LP) با 206اس_دی v8

    سلام من این مطالب را کوتاه ومفید بعد از کلی تحقیق برای شما دوستان تهیه کردم:
    L90:این خودرو شایدزشتی ظاهرش را به زیبایی باطنش ببخشید.این خودرو اروپاییست وسبک رانندگی آن با خودروهای ژاپنی.کره ای. وتولیدات داخل فرق دارد.در این خودرو به دنبال زیبایی پر زرق برق نباشیددرعوض میتوانیداز کیفیت سواری آن لذت ببرید.ازشتاب وسرعت خوبی بهره میبردترمز فوق العاده نرم وسریع.ایراد:نبود دید کافی به عقب .ارتفاع بیش از حد خودرووطراحی زشته داشبورد
    رده کیفی A .ستاره ی ایمنی:3 ستاره از (5ستاره)
    مقایسه کنید با:ریو.لیفان520.چریA15
    206SD:باتوجه به 1600cc بودنش مصرفش بالاست.از نظر قدرت، نخسوزن(مخصوصا) تو جاده ی کوهستانی کم نمیاره.شتاب اولیه زیاد بطوریکه امکان در رفتن فرمان از دست بسیار بالاست.امکانات رفاهیه صدالبته بهتر از رقیبش.صندوق عقب بسیارجادار.ایراد:فضای کم برای سرنشینان عقب
    شرکت سازنده بعلت تحریم بعضی قطعاتش را از چین وارد میکنه. رده کیفی A+.ستاره ی ایمنی :4ستاره (از5ستاره). مقایسه کنید با:هیوندا ورنا.فیات سینا.MVM530.
    جالبه بدونین در بین تولیدات داخل مثلا بین پارس.سورن.405.سمند.فقط این دو رقیب موفق به کسب ستاره ی ایمنی شدند!

  17. بهزاد

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    یک 206 وی یک مدل 91 که 14000 تا کار کرده چند می ارزه؟ ممنونم

  18. امیر حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین 206 چه صندوقدار چه هاچ بک فقط واسه جاده اصلا خوب نیست. همچنین ال 90 . اینا ماشینای داخل شهری اند. ریو هم همینطور. کسی که با این ماشینها تو جاده تصادف کنه میره اون دنیا. امار نشون داده که تو سمند امکان موندن تو این دنیا بیشتر از ماشینهای بالاست.

  19. امید

    ۱۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دنبال یه 206 اس دی v10 پایه گاز با رنگ مشکی میگردم مدل 87 88 اگه کسی سراغ داره کامت بزاره ممنون.

    1. محمد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نگرد نیست

  20. سهیل

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من v1دارم میخام تبدیلش کنم.v8یاv20.یه عده میگن v20چون استانداردتر وموتورش به نمونه اصلی نزدیکتره .لطفابگین چکارکنم؟راستی v1مدل 89چنده؟

  21. بیگلی بیگلی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    امیر حسین چه فایده داره با سمند باشی و زنده بمونی یه عمر چلاق بشی ؟ شما یه 206 V8 بگیر که ایربک داره تازه 206 تنها ماشینیه که هنگام تصادف دسته موتور ول میکنه و می هفته رو زمین و تو اطاق نمیاد که باعث مرگ یا آسیب به راننده بیشه کیسه هوا هم که جلو ضربه رو میگیره دیگه مشکلش چیه بگو تا روشن شه

  22. محمد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (265 ديدگاه)

    من یه ماشین می خواستم که فقط باهاش تو شهر رانندگی کنم.پراید که اصلا گزینه ی مناسبی نیست.به نظر شما SDv20 بگیرم یا SDv9؟نظر شما چیه؟

    1. امین

      ۲۹ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دوست عزیزاگه فقط داخل شهری میخواید چرا صندوق دار؟
      برای فقط داخل شهر از همه جهات تیپ 2 یا تیپ 5 مناسبترند

      1. امین

        ۲۹ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اصلاح میکنم یعنی حواسم نبود
        تیپ 6 از همه بهتره

  23. داوود

    ۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه چیزی در مورد 206 بگم 206v8 از همه بهتره اونایی که دارن ببرن جدیدا نرم افزارشون رو عوض کنن برا شتاب و مصرف عالیه

  24. علی

    ۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    یک 206 اتومات می خوام،مدل 85-86-87
    قیمت دارید؟
    به نطر شما اس دی بخرم یا هاچ بک؟

  25. سروش

    ۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    206رو ول کن این چرت و پرت ها چیه برو زانتیا بگیر بفهم ماشین چیه من یه زانتیا دارم با هیچ چیزی عوضش نمی کنم

  26. alireza

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    206رو بیخیال شو فطعاتش چینیه.سمندEF7خدایی ته ماشینه.سمند بهتره/

  27. ابوالفضل

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سمند ef7موتورش عالیه ولی سایر قطعاتش بدرد نمی خوره

  28. محمودبادپر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه ما پول بنز میدیم ولی سوار 206 میشیم

  29. SOHEIL

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ب نظر شما 206 SD V1 مدل 86 چند می ارزه؟؟؟

  30. علی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من 206sd v9 میخوام کسی داره ؟
    مدل 87-88

    1. تولا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      هرکی 206 داره راضیه و نمیفروشه. مگر بخواد یه جدیدترشو یا یک ماشین دیگه ای بخره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا