پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.
پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.
با سلام خدمت همگی ایرانیان خوب من خودم دو ساله که پژو وی هشت سفارشی دارم و خیلی هم راضی هستم. من کامنت اکثر دوستان را مطالعه کردم و فکر می کنم بهتره واقع بین باشیم و انتطاری که از ماشین داریم در حد معقول باشه نمیشه پژو 206 رو با ماشین های دیگه مقایسه کرد هر ماشین در رده کلاس خودش. ولی ماشین شیک، داخل ماشین خوبه. فقط یه کم قسمت عقب ماشین برای سرنشینان عقبی کوچیکه. البته این مشکل ربطی به راننده محترم نداره چون بخش جلوی خوبه و این ماشین برای خانواده هی کم جمعیت خوبه. به لحاظ فنی عالیه. من سه تا ماشین دارم. سمندو پراید وقتی استارت میزنه صدای خیلی زیادی از موتور به گوش میرسه ولی با 206 باور کنین من خودم تا حالا سه بار وقتی ماشین روشن بوده استارت زدم چون صدای موتور رو اصلا نشنیدم. مصرف سوخت ماشین هم خیلی خوبه در سرعت بیت 80 – 90 کیلومتر مصرف بنزین 5/5- 6 لیتره. توی جاده های ایران با این جریمه های سنگین با همین سرعت رانندگی هم با صرفه است و هم لذت بخش. از معاین ماشین دید کم نبت به جلو و نبود سپر درست و حسابی یه چون گلگیر های ماشین خیلی بدون حفاظ هستن. ولی در کل در ایران در رده قیمت خودش ماشین خوبیه البته نا حالا که قیمتش گرون شده و صد البته ورود ماشین های ارزان قیمت چینی اینده خوبی رو برای ماشین های ایرانی رقم نخواهد زد.
در خصوص استارت زدن در زمان روشن بودن خودرو، من هم چندین بار تجربه کرده ام. یه چیزی که به نظرم نگفتی اینه که صدای فن راحت داخل میاد و کمی آزار میده.
در مورد سپرش هم کاملا باهات موافقم. خیلی الکیه ضربه بخوره سریع میقلپه!
در خصوص شتابش باید بگم که عالیه و ازش راضیم.
طراحی داخلی و خارجیش خیلی خوبه.
اگه تعداد نفرات کم باشه خیلی خوب میره و توی سربالایی ها هم خوب جواب میده. ولی اگه ماشین سنگین بشه قدرتش خیلی کم میشه یه بار که 5 نفره رفتم مارگون دیدم و صندوق عقب هم پر بود و سربالایی هم داشتم دیدم قدرتش جالب نیست. کلا دنده2 ماشین خیلی جالب نیست و قدرت کافی را نداره.
سلام حسین جان-شما حتما فن ماشینتون رو به تعمیرکار نشون بدین /من خودم sd v2 دارم و واسه اینکه بدونم فن روشنه یا نه باید برم واز جلوی سپر جلو به صداش گوش کنم
من هم یک 206 sd v20 مدل 88 دارم و تا کنون 50 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم نرخ استهلاک کم – مصرف بنزین فوق العاده اندک و راحتی جهت استفاده خانواده های کم جمعیت مشخصه اصلی ان است
سلام من 206 اس دی وی8 دارم. به نظر من ماشین بدی نیست واز مزایاش باید شتاب و کم مصرف بودنش رو بگم و از معایب صدای فن و تنگی جا برای سرنشینان عقب و کنترل سخت سر پیچ ها رو میتونم بگم
دوستان عزیز من ی v2 دارم که تو 6ماه 40000 تا راه رفته باید بگم همه چیزش عالیه دکور داخلش لذت رانندگیشو بیشتر کرده شتاب گیریش هم عالیه.فکرمیکنم بهترین انتخواب توی ماشین های زیر 20ملیونsdهست
با سلام من 6 ماهه V1 خریدم و واقعا عالیه. توی 6 ماه 27000 تا باهاش رفتم و توی یه آژانس اتوموبیل کرایه بدون راننده گذاشتم که هر روز دست یه نفره این ماشین بیچاره. هنوز هیچ خرجی برام نداشته. الان 34000 تا رفته. فقط میتونم بگم تو این قیمتها حدود 20 تومن بهترین بهترین بهترین ماشیته !!!!!!
خواهش می کنم قیمت 206 صندوق دار مدل v2 را هم هر روز آپدیت کنید الان خیلی وقته که قیمت آن 19.430.000 تومان ثبت کردید که این قیمت با توجه به قیمت v8 که روزی قیمت آن کمتر بود غیر منطقی به نظر می رسد تاریخ 31 شهریور 91 امیری
من به دکور داخل ماشین حساسم و جون اعتقاد دارم که داشبود و کنسول جاوی ماشین و حتی فرمان وقتی خوب طراخی شده باشه به ادم حین رانندگی احساس خوبی می ده. توی ماشین ساخت داخل خانواده پژو 206 را بیشتر می پسندم. خودم اس دی وی 8 دارم و تقریبا راضی ام. ماشین ال 90و 405وپراید و تیبا(مزخرف) اصلا از این لحاظ قابل مقایسه با پژو 206 نیستند.البته نکته مهم اینه که ما در کشور ایران اصلا سلیقه ای در ساخت ماشین با ظاهری زیبا نداریم. نمی دانم روی چه اصلی این کار در ایران صورت نمی پذیرد و اینقدر این محصولات بی کیفیت و خطرناک را به مردم می اندازند. چند سال دیگه قول میدم اگه شکل و قیافه و تکنولژی عهد بوق ماشین ایران عوض نشه ماشین های چینی جای ماشینهای ایرانی را می گیره.
اگه یه جستجو توی اینترنت بکنی بحثهای مفصل و متعددی در مقایسه اینها میتونی پیدا کنی مهمترین مسئله برای انتخاب بین اینها اینه که چه چیزهایی از ماشین برات مهمترند یا به عبارتی انتظاراتت رو از خودرو اولویت بندی کن تا بتونیم بهتر راهنماییت کنیم
دوستان سلام جالبه اینجا فروم 206 است ولی نمیدونم چرا عزیزان ال-90 سوار باید به همه جا سرک بکشن و حال و هوا رو عوض یا عوضی کنن !!!!!! بابا هرکی هر چی سواره نووووش جوووونش!! هممونم میدونیم تو مملکت ما و توی این شرایط وانفسای بازار آنی و به یک چشم برهم زدن میشه راننده و سوارکار ماشینی شد دیگری داره … آره عزیزم به همین راحتی و خوش مزگی !! اگه ناراحتی بفروشش خودتو راحت کن چرا فضای فروم را عوض میکنید؟؟؟؟؟؟ در جای دیگری گفته بودم تعداد خریداران هر ماشین که در نهایت قیمت تمام شده بازار را مشخص میکندیعنی همان بحث (عرضه و تقاضا) تا حدی گویای این واقعیت است که میل و اشتیاق عمومی برای چه ماشینی بیشتر است ..
بابا هر کی هر چی که دوست داره سوار میشه..شما چرا میخواید L90 افتضاحو به بقیه بقبولونین؟؟من خودم L90 دارم و اصلا راضی نیستم.اگه میشه راجع به 206 V1 هم اطلاعاتی بدید.ممنون
من یه کادیلاک سویل مدل 61 سناتوری سفید دارم.که سگش میرزه به صدتا ماشین ایرانی و خارجی.تمام ایران رو باهاش گشتم.خیلی میخوامش.عاشقشم.وصیت کردم که دورازجون اگه صدسال دیگه مردم،باهام خاکش کنن!
علیرضا
۱۵ مرداد ۱۳۹۱سلام دوستان می خواستم بدونم اس دی وی 8 بخرم یا وی9
نانا
۳ شهریور ۱۳۹۱قطعآ وی8
ساواش
۳ مهر ۱۳۹۱مخالف
sina
۲۹ شهریور ۱۳۹۱v8بهتره چون v9 گیربکس چینی داره
ساواش
۳ مهر ۱۳۹۱v9 عالی است من دارم مدل 91خیلی راضیم
سامان
۱۸ مهر ۱۳۹۱فرقشون فقط دنده است v8انژکتوری وv9اتومات ازنظر من v9بهتره
کیهان
۱۷ مرداد ۱۳۹۱آقا این v20 که موتور ضعیف داره تو شتاب گیری و کشش در مقایسه با ماشینای دیگه چه جوریه؟ خیلی داغونه؟!
حاتم
۹ شهریور ۱۳۹۱خیلی خوبه وی 9رو می گیرم
پویا
۲۳ مرداد ۱۳۹۱من خودم یک 206، v20مدل 88 رو دارم. شخصا خیلی ازاین ماشین راضیم.
zahra
۲۳ مرداد ۱۳۹۱سلام علیرضا. من 206 v8 رو پیشنهاد میدم.
کیارش
۲۵ مرداد ۱۳۹۱sd v8 هم امکاناتش بیشتره هم سرعت و شتابش
رامین
۲۶ مرداد ۱۳۹۱با سلام خدمت همگی ایرانیان خوب
من خودم دو ساله که پژو وی هشت سفارشی دارم و خیلی هم راضی هستم. من کامنت اکثر دوستان را مطالعه کردم و فکر می کنم بهتره واقع بین باشیم و انتطاری که از ماشین داریم در حد معقول باشه نمیشه پژو 206 رو با ماشین های دیگه مقایسه کرد هر ماشین در رده کلاس خودش.
ولی ماشین شیک، داخل ماشین خوبه. فقط یه کم قسمت عقب ماشین برای سرنشینان عقبی کوچیکه. البته این مشکل ربطی به راننده محترم نداره چون بخش جلوی خوبه و این ماشین برای خانواده هی کم جمعیت خوبه.
به لحاظ فنی عالیه. من سه تا ماشین دارم. سمندو پراید وقتی استارت میزنه صدای خیلی زیادی از موتور به گوش میرسه ولی با 206 باور کنین من خودم تا حالا سه بار وقتی ماشین روشن بوده استارت زدم چون صدای موتور رو اصلا نشنیدم.
مصرف سوخت ماشین هم خیلی خوبه در سرعت بیت 80 – 90 کیلومتر مصرف بنزین 5/5- 6 لیتره.
توی جاده های ایران با این جریمه های سنگین با همین سرعت رانندگی هم با صرفه است و هم لذت بخش.
از معاین ماشین دید کم نبت به جلو و نبود سپر درست و حسابی یه چون گلگیر های ماشین خیلی بدون حفاظ هستن.
ولی در کل در ایران در رده قیمت خودش ماشین خوبیه البته نا حالا که قیمتش گرون شده و صد البته ورود ماشین های ارزان قیمت چینی اینده خوبی رو برای ماشین های ایرانی رقم نخواهد زد.
حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۱سلام آقا رامین.
در خصوص استارت زدن در زمان روشن بودن خودرو، من هم چندین بار تجربه کرده ام. یه چیزی که به نظرم نگفتی اینه که صدای فن راحت داخل میاد و کمی آزار میده.
در مورد سپرش هم کاملا باهات موافقم. خیلی الکیه ضربه بخوره سریع میقلپه!
در خصوص شتابش باید بگم که عالیه و ازش راضیم.
طراحی داخلی و خارجیش خیلی خوبه.
اگه تعداد نفرات کم باشه خیلی خوب میره و توی سربالایی ها هم خوب جواب میده. ولی اگه ماشین سنگین بشه قدرتش خیلی کم میشه یه بار که 5 نفره رفتم مارگون دیدم و صندوق عقب هم پر بود و سربالایی هم داشتم دیدم قدرتش جالب نیست. کلا دنده2 ماشین خیلی جالب نیست و قدرت کافی را نداره.
کولرش هم خوبه و زود خنک میکنه.
مصرف بنزینش هم کمه.
تا حالا هم ده هزار تا باهاش رفته ام.
نانا
۳ شهریور ۱۳۹۱سلام حسین جان-شما حتما فن ماشینتون رو به تعمیرکار نشون بدین /من خودم sd v2 دارم و واسه اینکه بدونم فن روشنه یا نه باید برم واز جلوی سپر جلو به صداش گوش کنم
حسين
۲۶ مرداد ۱۳۹۱من هم یک 206 sd v20 مدل 88 دارم و تا کنون 50 هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم نرخ استهلاک کم – مصرف بنزین فوق العاده اندک و راحتی جهت استفاده خانواده های کم جمعیت مشخصه اصلی ان است
احمدتکخال
۳۰ مرداد ۱۳۹۱با توجه به تحریم ها و کمبود قطعات سمندef7بهتر از206 هست
جمال
۷ شهریور ۱۳۹۱ماشین فقط مگان و ال90 نه این ماشینهای ایرانی که حتی ارزش مقایسه هم ندارن
حاتم
۹ شهریور ۱۳۹۱ال90 آشغاله وقتی سدعت به 110یا بالاتر می رسه داخل آدم گوشش کر می شه
پیمان
۱۰ شهریور ۱۳۹۱ما هم v9 داریم هم v8 اگه به دیاگش نگاه کنین میبینین تموم امکانات ماشین های خارجی رو داره از کروز کنترل تا حتی سنسور باران واقعا ماشینه خوبیه
جمال گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه بو میده
issa
۱۲ شهریور ۱۳۹۱سلام
من 206 اس دی وی8 دارم. به نظر من ماشین بدی نیست واز مزایاش باید شتاب و کم مصرف بودنش رو بگم و از معایب صدای فن و تنگی جا برای سرنشینان عقب و کنترل سخت سر پیچ ها رو میتونم بگم
علی مینابیان
۱۳ شهریور ۱۳۹۱بجز چندعیب گفته شده دوستان نمیشه عیبی پیدا کرد البته بخاطر فضای کم صندلی عقب همان 405 خودم عالیه امیدوارم مالکان انواع 206 راضی باشند
meysam
۱۷ شهریور ۱۳۹۱با سلام
الان تو نمایندگی ایران خودرو می شه 206 اس دی خرید؟
civil reza
۱۷ شهریور ۱۳۹۱باسلام خدمت دوستان
نسبت به پژو206بایدعرض کنم ازلحاظ ایمنی سطح بالایی داره چندروزپیش من تصادف داشتم که درزمان تصادف داخلش بسیارراحت وایمن بودشاسی محکم داره سپربدوقطعات گرون وازهمه مهمتراگردرسرعت بیشتر100 باشیدوماشین ازمحور خودش خارج بشه محال بافرمون ترمز بتونی بگیری احتمال چپی خیلی زیاد
رضا
۱۸ شهریور ۱۳۹۱دوستان عزیز من ی v2 دارم که تو 6ماه 40000 تا راه رفته باید بگم همه چیزش عالیه دکور داخلش لذت رانندگیشو بیشتر کرده شتاب گیریش هم عالیه.فکرمیکنم بهترین انتخواب توی ماشین های زیر 20ملیونsdهست
رضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۱فقط وی 8 خیلی خدا را میره سرعت 130 140 تا رو اصلا باهاش احساس نمیکنی مخصوصا اگر هم زیر ماشین رینگ لاستیک پهن باشه که دیگه نگو
مهدی
۲۸ شهریور ۱۳۹۱تندر 90 اشغاله تو سرعت 120 مصرف تو جاده صدی 9 تا10
سعيد
۲۹ شهریور ۱۳۹۱کسی عقلشو از دست داده که بخواد ال90بخره 206v8بخر هلشو ببر.
حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۱چیزی که آشغاله sdهستش دوستان تندریه چیزدیگس…
سیما
۱۲ مهر ۱۳۹۱تندر زیرصفره اقاحسین 206 sdیه چیز دیگس نه تندرآشغال
حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۱امان ازماشین ایرانی…
حميد
۳۱ شهریور ۱۳۹۱با سلام
من 6 ماهه V1 خریدم و واقعا عالیه. توی 6 ماه 27000 تا باهاش رفتم و توی یه آژانس اتوموبیل کرایه بدون راننده گذاشتم که هر روز دست یه نفره این ماشین بیچاره. هنوز هیچ خرجی برام نداشته. الان 34000 تا رفته. فقط میتونم بگم تو این قیمتها حدود 20 تومن بهترین بهترین بهترین ماشیته !!!!!!
امیری
۳۱ شهریور ۱۳۹۱خواهش می کنم قیمت 206 صندوق دار مدل v2 را هم هر روز آپدیت کنید الان خیلی وقته که قیمت آن 19.430.000 تومان ثبت کردید که این قیمت با توجه به قیمت v8 که روزی قیمت آن کمتر بود غیر منطقی به نظر می رسد
تاریخ 31 شهریور 91
امیری
هادي
۱ مهر ۱۳۹۱من به دکور داخل ماشین حساسم و جون اعتقاد دارم که داشبود و کنسول جاوی ماشین و حتی فرمان وقتی خوب طراخی شده باشه به ادم حین رانندگی احساس خوبی می ده. توی ماشین ساخت داخل خانواده پژو 206 را بیشتر می پسندم. خودم اس دی وی 8 دارم و تقریبا راضی ام. ماشین ال 90و 405وپراید و تیبا(مزخرف) اصلا از این لحاظ قابل مقایسه با پژو 206 نیستند.البته نکته مهم اینه که ما در کشور ایران اصلا سلیقه ای در ساخت ماشین با ظاهری زیبا نداریم. نمی دانم روی چه اصلی این کار در ایران صورت نمی پذیرد و اینقدر این محصولات بی کیفیت و خطرناک را به مردم می اندازند. چند سال دیگه قول میدم اگه شکل و قیافه و تکنولژی عهد بوق ماشین ایران عوض نشه ماشین های چینی جای ماشینهای ایرانی را می گیره.
ارش
۳ مهر ۱۳۹۱ماشین فقط پرشیا.بقیش کشکه
سیما
۱۲ مهر ۱۳۹۱پرشیاماشین خوبیه ولی درحد 206v8نیست
حسین
۳ مهر ۱۳۹۱فقط206تیپ 5
عباس
۴ مهر ۱۳۹۱دوستان کمک کنید v8 بخرم یا L90و یا پارس TU5
امین
۵ مهر ۱۳۹۱اگه یه جستجو توی اینترنت بکنی بحثهای مفصل و متعددی در مقایسه اینها میتونی پیدا کنی
مهمترین مسئله برای انتخاب بین اینها اینه که چه چیزهایی از ماشین برات مهمترند یا به عبارتی انتظاراتت رو از خودرو اولویت بندی کن تا بتونیم بهتر راهنماییت کنیم
خشاب
۱۰ مهر ۱۳۹۱دوستان سلام جالبه اینجا فروم 206 است ولی نمیدونم چرا عزیزان ال-90 سوار باید به همه جا سرک بکشن و حال و هوا رو عوض یا عوضی کنن !!!!!! بابا هرکی هر چی سواره نووووش جوووونش!! هممونم میدونیم تو مملکت ما و توی این شرایط وانفسای بازار آنی و به یک چشم برهم زدن میشه راننده و سوارکار ماشینی شد دیگری داره … آره عزیزم به همین راحتی و خوش مزگی !! اگه ناراحتی بفروشش خودتو راحت کن چرا فضای فروم را عوض میکنید؟؟؟؟؟؟ در جای دیگری گفته بودم تعداد خریداران هر ماشین که در نهایت قیمت تمام شده بازار را مشخص میکندیعنی همان بحث (عرضه و تقاضا) تا حدی گویای این واقعیت است که میل و اشتیاق عمومی برای چه ماشینی بیشتر است ..
اهورا
۱۰ مهر ۱۳۹۱بابا هر کی هر چی که دوست داره سوار میشه..شما چرا میخواید L90 افتضاحو به بقیه بقبولونین؟؟من خودم L90 دارم و اصلا راضی نیستم.اگه میشه راجع به 206 V1 هم اطلاعاتی بدید.ممنون
حمید
۱۱ مهر ۱۳۹۱دوستان میبینم هیچ کس در مورد v19 مطلب نذاشته . تحقیق کنید ببینید چرا از گل سرسبد صندوقدارها بی خبرید!
فرهاد F7
۱۲ مهر ۱۳۹۱درود.
من یه کادیلاک سویل مدل 61 سناتوری سفید دارم.که سگش میرزه به صدتا ماشین ایرانی و خارجی.تمام ایران رو باهاش گشتم.خیلی میخوامش.عاشقشم.وصیت کردم که دورازجون اگه صدسال دیگه مردم،باهام خاکش کنن!
محسن
۱۵ مهر ۱۳۹۱به نظر من 206v8از همه بهتر هم از لحاظ امکانات هم ا لحاظ شتاب هم از لحاظ سوخت