سرانجام پس از مدتها انتشار تصاویر غیررسمی و گفتههای فراوان، ایرانخودرو رسماً در صبح روز ۲۶/۱۰/۹۵ دو محصول جدید خود را در ساختمان ساپکو رونمایی کرد. این دو خودرو دنای جدید و پژو ۲۰۷ صندوقدار هستند که طی مراسمی با حضور «کیوان وزیری» مدیر مرکز تحقیقات ایرانخودرو رونمایی شده و حدود قیمت و زمان عرضهٔ آنها اعلام گردید. بنابراین در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این دو خودرو و گفتههای مدیر مرکز تحقیقات ایرانخودرو در مورد آنها. به گفته وی برای دنا پلاس ۵۰ میلیارد و برای ۲۰۷ صندوقدار ۵۵ میلیارد تومان سرمایهگذاری شده است.
دنا پلاس
این خودرو در اصل نسخهٔ فیسلیفت شده و بهبودیافته از دنای کنونی است که پیشازاین بارها بدان پرداختهایم. البته قبلاً و پیش از رونمایی رسمی، دنای جدید با نام دنا ELX شناخته میشد اما ایرانخودرو تصمیم گرفته است آنرا با نام دنا پلاس به بازار عرضه کند. همانطور که قبلاً هم مشخص شده بود، ایرانخودرو در فیسلیفت دنا بیشترین تغییرات را در بخش جانبی یعنی قسمتی که همواره به دلیل شباهت زیاد به سمند و سورن موردانتقاد بود انجام داده است بهگونهای که در طرفین خودرو با ایجاد یک خط مورب از گلگیر جلو تا گلگیر عقب، یک فرورفتگی بهموازات خط بالایی در قسمت پایینی درها و تغییر لچکی عقب سعی شده دنا از سمند متمایز گردد.
اما در دیگر قسمتها نیز تغییراتی جزئی صورت گرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به تغییر گرافی داخلی چراغهای عقب و استفاده از LEDهای زیباتر در آنها، تجهیز چراغهای جلو به دیلایت و راهنماهای LED، تغییر آینههای جانبی و مشکیرنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (زیر پلاک جلو) اشاره کرد؛ اما تغییرات عمدهٔ دیگر این خودرو در بخش تجهیزات آن صورت گرفته است زیرا ایرانخودرو دنا پلاس را به سانروف و ایربگهای جانبی مجهز کرده است که این دو مورد برای اولین بار است که در خودروهای داخلی ارائه میگردند.
در داخل اما تغییرات چندانی انجام نگرفته است و تنها سیستم چندرسانهای جدیدی برای دنا پلاس در نظر گرفته شده است. همچنین این خودرو مجهز به دوربین دید عقب شده و تعداد ایربگهای آن نیز همانطور که اشاره شد به چهار عدد افزایش یافته است. تجهیزات دیگری چون کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینههای جانبی اتوماتیک برقی، صندلیهای برقی جلو و… که در دنای کنونی وجود دارند در دنا پلاس هم ارائه خواهند شد. آنتن این خودرو به نوع موسوم به کوسهای تغییر یافته و سانروف نیز از انواعی است که هنگام باز شدن به داخل سقف میروند.
دنا پلاس فعلاً با همان پیشرانهٔ EF7 تنفس طبیعی ارائه شده است یعنی موتوری ۱.۷ لیتری چهار سیلندر که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو همچنان از طریق گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. البته طبق اعلام ایرانخودرو در آیندهٔ نمونههای توربو و اتوماتیک دنا نیز تولید خواهند شد. گفته میشود گیربکس اتوماتیک دنا از نوع دوکلاچه یا DCT خواهد بود. پیشفروش دنا پلاس احتمالاً در دههٔ فجر آغاز خواهد شد و به گفتهٔ کیوان وزیری از اسفند امسال با قیمتی حدود ۳ تا ۴ میلیون بیشتر از دنای کنونی به بازار عرضه خواهد گردید؛ بنابراین دنا پلاس قیمتی در حدود ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان خواهد داشت و خودروهایی چون برلیانس H330، جک J5 و امویام ۵۵۰ را بهعنوان رقیب در مقابل خود میبیند.
پژو ۲۰۷ صندوقدار
پسازاینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو ۲۰۷ یا در اصل همان ۲۰۶ پلاس توسط ایرانخودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آنرا هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی ۲۰۷ سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچبک ۲۰۷ هستیم که شامل چراغهای جلوی جدید مجهز به دیلایت میشود. در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زهها و دستگیرهٔ درها به همراه آینههای جدید راهنما دار از تغییرات ۲۰۷ صندوقدار نسبت به ۲۰۶ صندوقدار هستند.
اما عجیبترین قسمت ۲۰۷ SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایرانخودرو در این بخش از چراغهای جدید ۲۰۷ هاچبک استفاده گرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب ۲۰۶ SD یکسان است. این در حالی است که ۲۰۷ صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه ۲۰۷ هاچبک استفاده میکند که دارای دو مه شکن در طرفین است. همچنین نوار چراغهای پلاک نیز در ۲۰۷ سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالیکه در ۲۰۷ SD تولید ایرانخودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه ۲۰۶ SD است.
البته با دقت به قسمت گلگیر عقب ۲۰۷ سدان اصلی تولید پژو برزیل میتوان پی به علت این اقدام عجیب ایرانخودرو بُرد. در نسخۀ اصلی در قسمت بالایی دهانۀ گلگیرهای عقب برجستگی بزرگتری نسبت به ۲۰۶ صندوقدار وجود دارد که تا روی سپر ادامه یافته و فرمی هماهنگ با سپر عقب دارد. اما ایرانخودرو به جهت اینکه قالبهای بدنۀ ۲۰۶ صندوقدار را تغییر نداده و برای ۲۰۷ صندوقدار هم از همان قالبها استفاده کند، مجبور شده سپر عقب ۲۰۶ SD را در ۲۰۷ SD بکار برد چراکه سپر اصلی ۲۰۷ سدان با فرم گلگیر عقب ۲۰۶ SD هماهنگ نیست.
با گذر از این اقدام عجیب ایرانخودرو به کابین ۲۰۷ صندوقدار میپردازیم که کاملاً مشابه ۲۰۷ هاچبک جدید بوده و مجهز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید با دکمههای کنترلی شده است. ۲۰۷ SD مانند نسخهٔ سدان از تجهیزاتی چون آینههای برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و… سود میبرد. پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچبک و دیگر اعضای خانوادهٔ ۲۰۶ همان موتور آشنای ۱.۶ لیتری TU5 است که طبق اعلام ایرانخودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا میکند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست هرچند که طبق گزارشات ایرانخودرو در آینده برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک ۲۰۷ را هم دارد.
بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایرانخودرو، تولید انبوه پژو ۲۰۷ صندوقدار از اسفند امسال آغاز شده و از شهریور سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ وی این خودرو حدود ۵ میلیون تومان قیمت بیشتری از ۲۰۶ تیپ ۵ خواهد داشت و این یعنی ۲۰۷ سدان با قیمتی در حدود ۴۲ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.
hdkaka
۲۷ دی ۱۳۹۵207صندوق دارنمی دادن بهتر بود
KING 918
۲۷ دی ۱۳۹۵خیلی باحالیم یه سانروف میذاریم رو ماشین میشه مدل جدید ……… :-)
هنوزم با همون گیر بکس دستی ارائه میشه تازه 50 تومن میخوا بدی …. :-)
تو رو خدا اخرین عکسی که از دنا هست رو نگاه کنین اندازه تایر نسبت به بدنه واقعا ادم یاد فرقون میندازه …
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵.
دوست من سایز تایر هاش واقعا نسبت به بدنه کوچیکه.
دقیقا آدم یاد ماشین های چینی میافته.
من حتی از ظاهر دنا هم اونقدر خوشم نمیاد. 2-3 ماه اولی که اومده بود به نظرم محصولی زیبا و متفاوت از ایرانخودرو بود. اما کم کم که بیشتر به جزئیات طراحیش دقت کردم متوجه شدم سبک طراحیش کاملا مشابه خودروهای چینی و هندی هست و همچین آش دهن سوزی هم نیست.
رد پای طراحی خسته کننده ی چینی در حتی حای این ماشین دیده میشه.
سامان اذری
۲۷ دی ۱۳۹۵رونمایی از پژو ۲۰۷ صندوقدار برای اولین بار در کشور…
.
مجموعه چراغ های جلو و عقب، سپر جلو و عقب، غربیلک فرمان به اضافه دوربین دید عقب! این همه تفاوت های محصول جدید ایران خودرو با محصولی هست که یازده سال پیش رونمایی شد! تازه اگر از افت کیفی وحشتناک خودروهای تولید امروز نسبت به تولیدات یک دهه پیش بگذریم!! راستش من اصلا با فلسفه تولید و توجیه مارکتینگ این خودرو در کلاسی که چند رقیب درون خانواده (با برند پژو و سمند) داره، کاری ندارم…. خب لابد من عقلم نمیرسه! اما نکته جالب اینجاست که طبق گفته امروز مدیران ایران خودرو بیش از ۵۵ میلیارد تومن برای طراحی و تولید این محصول هزینه و سرمایه گذاری شده! تَکرار میکنم؛ ۵۵ میلیارد تومن هزینه برای رسیدن به محصولی که شاید شاگرد مش عباس آقا تو خیابون “سورنا” با یه ۲۰۶ صندوقدار و یه فاکتور دو یا سه میلیون تومنی میتونست جمعش کنه….!
.
این ویترین پیشرفت صنعت خودروسازی ایران طی بیش از یک دهه هست…!
.
شاهین
۲۷ دی ۱۳۹۵من از همین الان نمی تونم انتهای صف تشکیل شده برای خرید 207 صندوق دار رو ببینم! :)
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵.
این دنا پلاس چراغ های Daylightش دقیقا چراغ های لکسوس NX و … هست که برعکس شده.(عکس 17)
داشبورد سوناتایی کم بود از فردا ملت میگن چراغ لکسوسی خریدیم !! 😂😂😂
یاسر
۲۷ دی ۱۳۹۵تمام سرم از دیشب که این خبر پخش شده داره میترکه. اخه چرا ما باید این لگن ها رو سوار بشیم کار هایی که رو این لگن ها انجام دادن در حد فیس لیفت هم نیست بعد میگن محصول جدید .
فرزاد
۲۷ دی ۱۳۹۵لطفا مقالیه هم درباره جمشید ارین بزارید ….حیف که مردم درباره این. دانشمند ندونن
reza
۲۷ دی ۱۳۹۵50 میلیارد تومن بزک کردن
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۵به بهههههههههههههههههههههههههه
بریم بخریم حالا
چقدر هم خوب شده
زرشک
حمید
۲۷ دی ۱۳۹۵واقعا باید چی گفت
Erfan
۲۷ دی ۱۳۹۵ینی خط کنار در های دنا هیچ هیچ هیچ هیچ تناسبی با هیچ قسمت ماشین نداره…
انگار یک با کلید خط انداختی…
کجان آلمانی ها، کجان ژاپنی ها، کجان آمریکایی ها
که بفهمن فیس لیفت یعنی چی و این همه مدت اشششششششتباه زدن…
Mehdi TuRbO
۲۷ دی ۱۳۹۵مشکل از طراحیه درا نیست اتفاقن دراش کشیده و قشنگ مشکل از طراحیه بدنست ک به درا نمیخوره درا کشیده و پهن بدنه کوچیکو باریک مثه اینک درهای بزرگ امریکایی رو روی ی ماشین کوچیک سوار کنی چقد زشت میشه نه به اون در ن به اون بدنه از هیچ کودوم قسمت دنا خوشم نمیاد فقط از طراحیه جلوش از دید رو به رو نمیشه ایراد گرفت و بد نیست یکم خشن بقیش با هم هماهنگی نداره همون ۲۰۶ صندوقدار میگفتند ایران زده چند روز بعد خودم تو سایت های چینی دیدم برا چین از اندازه ی لاستیک بعید نیست این دنام همون طراحیه چین باشه سلیقه ی ایرانی تو طراحی خودرو خیلی بهتر این میتونه باشه اگ به کار بگیرند من خودم دو تا استعدادام تو ایران از بین رفت فوتبال و ماشین از طرف خودمم نمیگم خیلیامون هستیم استعدادای خاص خودمونو داریم ولی دارند از بین میرند.
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۵تا الان نمیدونستم توی ایران خودرو مرکز تحقیق و توسعه هم دارن چه برسه به اینکه مدیر هم داشته باشه ، از همین جا به ایشون و تمام نوابغی که زیر دستشون کار میکنن و در حال تحقیق و توسعه و نوآوری هستند میگم خسته نباشی قهرمان خدا قوت پهلوان ! فقط فکر کنم دیگه خیلی زیادی خلاقیت به خرج دادن خیلی توی ذوق میزنه !
فقط انگلستان
۲۷ دی ۱۳۹۵این خودروها یعنی نهایت بی احترامی به مردم نمی دونم با چه رویی دارن از خودروهایی رونمایی
می کنن که اگه سی سال پیش هم ازشون رونمایی می کردن بازم جزو بدترین خودروهای جهان بودن
90 درصد خودروسازان دنیا پایه ترین و کم حجم ترین موتوری که روی خودروهاشون می ذارن 2500 سی سی یا 2000 سی سی هستش ولی اون 2500 سی سی بیشترین حجم موتوری هست که یک ایرانی آزاده بخره
90 درصد موتورسیکلت سازان دنیا پایه ترین و کم حجم ترین موتوری که روی موتور سیکلت هاشون می ذارن از 400 سی سی و 600 سی سی آغاز می شه ولی اون 400 سی سی برای یک ایرانی قدرتمندترین موتور سیکلتی هست که آزاده بخره خیلی جاها هم شنیدم که بیش از 250 سی سی رو پلاک نمی کنن
واقعا همه چیزمون اشتباهه خودمون هم اشتباه هستیم.
ShoMpeT
۲۷ دی ۱۳۹۵این صحبت ها چیه میکنی عزیز برادر؟ درسته که وضع ایران خیلی داغونه، اما دیگه شور حسینی هم نباید برداریم! کجا ۹۰ درصد اتومبیل ساز ها اون حجم موتور رو روی مدل های پایه دارن؟ موتور سیکلت ها هم همینطور!
فقط انگلستان
۲۷ دی ۱۳۹۵ShoMpeT عزیز و گرامی خودت خودروسازها رو که می شناسی نیازی به گفتن مدل هاشون نیست همون طور که گفتم 90 درصد خودروسازان دنیا موتورهای پایشون از دولیتری و دو و نیم لیتری شروع می شه
اما در موتور سیکلت سازی فقط چند مدل از موتور سیکلت های یاماها رو برات می گم که همشون بالا 600 سی سی هستن دیگه بقیه برندهای موتور سیکلت سازی بماند
[یاماها 2017 YZF-R1M] [یاماها 2017 YZF-R1]
[یاماها 2017 YZF-R1S] [یاماها 2017 YZF-R6]
[یاماها 2017 FJR1300ES][یاماها2016 FJR1300A]
[یاماها 2017 FJ-09] [یاماها 2017 FZ-10]
[یاماها 2017 FZ-09] [یاماها 2017 FZ-07]
[یاماها 2017 FZ6R] [یاماها 2015 FZ1]
دو سوم مدل های یاماها رو هنوز ننوشتم چون خیلی طولانی می شد.
ShoMpeT
۲۷ دی ۱۳۹۵دوست عزیز شما حتی نتونستید یک درصد نام کمپانی ها رو برای من لیست کنید. نوشتید ۹۰ درصد برند ها، الان اینجا تنها یاماها رو آوردید و مدل های اون رو لیست کردید.
من فکر کنم منظور شما از ۹۰ درصد شامل فراری و لامبورگینی و بوگاتی میشه ظاهرا، چون برداشت دیگه ای نمیشه از صحبت شما کرد با پاسختون.
موفق باشید
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵😆😆😆😆😄😄😄😄😃😃😃😃😀😀😀😀
همه ی مثال هات از یک شرکته… همه هم موتور سیکلت ..
رفیق ، فقط انگلستان عزیز ، خیلی میخوامت… خیلی باحال گفتی.
فقط انگلستان
۲۸ دی ۱۳۹۵زهی و خیال باطل.
آرین
۲۷ دی ۱۳۹۵تبریک میگم برای خلق 207 صندوق دار موجود ناقص الخلقه و ادامه ی آرمان کاسبی و سرکیسه کردن مردم، بزور فروختن تخیلات ذهنی و کج و معوجتان و در عین حال رسوایی و بی آبرویتان برای آیندگان این مملکت…حالا برو دی لایت بذار و مه شکن بگو فیس لیفتِِ
ای خاک…
رضا
۲۷ دی ۱۳۹۵خجالت هم خوب چیزیه آدم داشته باشه.
برسام
۲۷ دی ۱۳۹۵به خدا ظلمه چرا ما تو کشورمون باید 5 یا 6 برابر قیمت یک خودرو رو برای سوار شدن اون پرداخت کنیم؟ خداییش چرا؟ که ملت مجبور بشن محصولات ایران خودرو بخرن؟ زمانی که این آقای وزیری از محصول جدیدشون بنام دنا پلاس تعریف می کرد با افتخار میگفت در این محصول ما سانروف و چراغ روز (daylight) رو به محصول قبلی اضافه کردیم و این از افتخارات ماست!! و معنی این افتخار اینه که آقای مدیر با مفهوم آپشن آشنا نیست و فکر میکنه اگر چراغهای یک ماشین رو عوض کرد یه محصول جدید تولید کرده!! بعد دولت عزیز میخواد با افزایش هزینه های خرید خودروهای خارجی ما رو مجبور کنه مشتری چنین شرکتهایی بشیم و هزینه دی لایت 100 هزار تومنه و سانروف هم با کمتر از یک ملیون نصب میشه تازه این برای مصرف کننه عادی و نصب تکیه . اون وقت این شرکت 555 میلیارد از پول من و شما رو خرج کرده تا یه همچین تأتری راه بندازه. واقعا جای شرمساری داره
Mostafa
۲۷ دی ۱۳۹۵اگه نسخه توربو اتوماتیک زیر ۵۰ باشه ارزش خرید داره
و تازه اون موقع میشه گفت داریم پیشرفت میکنیم
ولی
مطمعنا همین دنا پلاس رو ۱۰ سال رو خط نگه میدارن و هیچی به هیچی
من ترجیح میدم بجای خرید این یکم دیر تر ماشین بخرم ولی با پول بیشتر یکی از رقبای چینی و یا ام جی ۳۶۰ رو بگیرم
که هم مهندسی شده تره و هم از گاری سازای داخلی حمایت نکردم
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۵حالا دنا پلاس(خخخ) یه چیزی این 207 صندوقدار هیچ جوره برام قابل هضم نیست اخه چرا
Bavaria
۲۷ دی ۱۳۹۵دوستان چرا راهنمای جلوی دنا در عکس هفتم ،به رنگ سفید روشن شده؟
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۵دقیقا منم همین سوالو دارم
علی
۲۷ دی ۱۳۹۵من اول احساس کردم مثل NX اون بخش Daylight ئه بعدش که راهنما میزنی راهنما میشه … نمیدونم ولی اگه این باشه میشه گفت یکم حرکت زدن…
کلا به نظرم دنا ماشین خوبیه و واقعا تو رنج قیمتی خودش خیلی از چینی ها رو اذیت میکنه ولی امیدوار بودم با توربو و گیربکس اتومات میومد و من خودم به شخصه میخریدم این ماشین رو چون با موتور توربو و گیربکس اتومات تا قیمت 55 میلیون رقیبی نداره بیشتر بشه دیگه نمیصرفه … این فیس لیفت کردن مسخرس چون همچنان مدل اولی رو میفروشن اینم میفروشن بعد من یه سوالی دارم 50 میلیارد تومن هزینه چی شده
یا اون 207 صنوق دار … 55 میلیارد تومن ؟؟؟؟؟
مهدیار
۲۷ دی ۱۳۹۵اون چراغ کوچیکشه،جدید شده مثلا،اومده کنار راهنما
sina.d
۲۷ دی ۱۳۹۵قدیما یه مثالی بود میگفتن خر همون خر فقط پالانش عوض شده
الان پالانشم عوض نمیکنن با یه دی لایت میشه مدل پلاس ۴ میلیون هم میره روش
یعنی تا کی…
محمود
۲۷ دی ۱۳۹۵اپشن جدیده برای چاپیدن مردم ..
شاهو
۲۷ دی ۱۳۹۵سپر عقب ۲۰۶ اضافی زیاد داشتن تو انبار گروه توسعه یه فکر بکر به ذهن خلاقشون خطور میکنه که بندازن رو فیس لیفت ۲۰۷!! حالا دنا به هرصورت پیشرفت داشته ولی ۲۰۶sd که چراغاشو فقط عوض کردن اوج خلاقیت مهندسان گروه خلاقمونو نشون میده? این چراغا و مانیتور تو کالای اسپرت نمونه های خیلی قشنگترشونم هست
علی
۲۷ دی ۱۳۹۵تا دیروز وانت بود
حالا یه پلاس هم جدیدا یاد گرفته ن !!
خدا بخیر کنه …
مصطفی
۲۷ دی ۱۳۹۵ایرانخودرو مگر مرکز تحقیق و توسعه داره!گرفتن ی سانروف گزاشتن رو سقف شده مدل جدید .دست مریزاد به این تیم تحقیق و توسعه میگم واقعا خخخحححح
این 206 چه گناهی کرده تو ایران این همه بلا سرش میارن اخه چطور با دو تا چراغ کشیده بی ریخت و صندوق نا همگون مدل جدید میشه بابا همون 206 قدیم که کمی کیفیت داشت تولید کنید نه با این قطعات و مونتاژ افتضاح
azad rahimi
۲۷ دی ۱۳۹۵بی شرمانس پدال هم نباید ساکت بشینه
azad rahimi
۲۷ دی ۱۳۹۵پدال به عنوان یک مرجع خودرویی باید نا رضایتیش رو نشون بده
سروش
۲۷ دی ۱۳۹۵206 پلاس رو که تو برزیل تولید شد رو بجای 207 قالب کردن حالا…. خخخخخخ ، هنگ کردم موندم که چی بگم؟
داود
۲۷ دی ۱۳۹۵واقعا 50 میلیارد و 55 میلیارد هزینه کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 206 صندوق دار رو آورده جلوشو عوض کردن نه اینکه 207 صندوق دار بزنن ، دنا هم که چی بگم؟
faramarz
۲۷ دی ۱۳۹۵بعد از گذشت ۱۱ سال چه پیشرفتی.باریکلا ایرانخودرو!!!!!!!!!!!!!!!.واقعا باعث خجالته
نویدی
۲۷ دی ۱۳۹۵اسماشونو اشتباهی نوشتن.باید اینجوری نامگذاری میشد:
206 SD+
سمند ef7+
هیکل جفتشون قناس و ناموزونه.
Omid
۲۷ دی ۱۳۹۵او ل اینکه این 207 نیست. قبلن هم گفته بودیم 207 واقعی چیه عکساش تو نت کارشو هم هست…
بعد اینکه چه کاریه اینو بخریم؟! خب همون 206 های قدیمی رو میبریم لوازم اسپرت فروشی یه چراغ اسپرت روش میزاریم تبدیل میشه به : محصول جدید ایرانخودرو!
احتمالا چند وقت دیگه همینطور هم بشه. صاحب های 206 ها برن لوازم یدکی 207 جدید بخرن بزارن رو ماشینشون
همون کاری که قبلا مردم با پژو SLX و پراید هایی که راهنما روی سپر داشتن کرده بودن
Omid
۲۷ دی ۱۳۹۵اینو دوباره اینجا کپی کردم که ببینید:
207 واقعی:
https://www.netcarshow.com/Peugeot-207_Serie_64-2008-1024-06.jpg
https://www.netcarshow.com/Peugeot-207-2010-1024-0d.jpg
https://www.netcarshow.com/Peugeot-207-2010-1024-11.jpg
همه جای دنیا به این میگن 207. نه اینی که اینخودرو سرهم بندی کرده
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۵این خودرو چند سالی هست که در برزیل تولید می گردد و نوع برجستگی بالای چرخ عقب روی گلگیر در مدله برزیلی یک مقدار کشیده تر هست در نتیجه برای اینکه قالبهای این قسمت راعوض نکنند که هزینه اضافه شود همون سپره قدیمیو وصل کردن باقیه قطعات +206 ( 207) هم که براحتی روی نسخه اس دی قابله نصبه هزینه 55 میلیاردریالی فکر نکنم توجیهی داشته باشه .
فقط همه چی بکنار کوچکترین تغییر رو هم حاضر نشدن بر روی ماشین بدهند که حداقل ظاهرش از پشت زیبا بشه و 206 معمولیو القا نکنه
امیر دهقان
۲۷ دی ۱۳۹۵بله دوست عزیز حق با شماست. قطعاً علت استفاده از سپر 206 SD در 207 صندوقدار همینه.
این نکته رو با تصویر به متن اضافه میکنم.
یاسین
۲۷ دی ۱۳۹۵بلا نسبت دوستان اینجا نباشه بعد از اومدن ماشین های چینی داخلی سازها فهمیدن غالب مردم به جز یکم اپشن نمایشی هیچی از ماشین نمیخوان اول اومدن سمندو گرفتن یه چهل تیکه از میتسوبیشی لنسر و یه داشبورد از سوناتا بهش دادن شد طراحی جدید بعد یه مانیتورو تهویه اتومات و کروزکنترل بهش اضافه کردن شد ماشین لوکس ایرانی بعد یکسال تحقیق و توسعه به قول خودشون تنها کاری که کردن یه سانروف و یه دی لایت گذاشتن رو ماشین پنج شیش میلیونم گرونترش کردن بابا بجای این چیزا یه توربو یه کنترل کشش یه جعبه دنده اتومات روش میذاشتین گذاشتن سانروف و دی لایت که پیشرفت نیست! کل کار مفیدی که کردن گذاشتن دوتا ایربگه بیشتره
بعدم موضوع اصلا امکاناتش نیست کیفیت ساختش پایینه تو همین گزارش کیفی این چندماه کیفیت رقبای چینی دنا از دنا بیشتر بوده تازه تو امکاناتم چیزی کم ندارن از دنا
207 اس دی هم کار اینا نیست سالها پیش تو دنیا با امکانات کاملتری تولید میشده الانم که کلا از دور خارج شده
حمیدرضا
۲۷ دی ۱۳۹۵حجم تغییرات با توجه به سرمایه گذاری خیلی بده عملا 207 همون اس دی هست فقط چراغاش تغییر کرده البته داخلش خوب شده دنا هم که دربای جی5 رو اضافه کرده و یه سری تغییراته خیلی کوچیک که به قول بعضی از دوستان تیونرهای معمولی هم میتونن با کمترین هزینه انجام بدن منتهی انقدر بازار ایران تشنست قطعا فروش خوبی رو تجربه خواهند کرد
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۵http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/01/peugeot-207-2009-15.jpg
دانیال
۲۷ دی ۱۳۹۵دوستان من چراغ و سپر جلو دنا رو از روی همین عکس فیس لیفت کردم(خیلی جاهای دیگه رو هم می تونم اما فعلا همین قدر فرصت بود توی فتوشاپ).
خوشحال میشم نظر تون رو بدید. ببینید کدوم بهتره من غیر طراح یا طراح های متخصص ایران خودرو.
http://up.vbiran.ir/uploads/36964148455691628277_dena.jpg
دانیال
۲۷ دی ۱۳۹۵با اجازه با ی تغییر کوچیک توی سپر(محل و شک چراغ پروژکتور) نسخه 2 شو گذاشتم:
http://up.vbiran.ir/uploads/407011484558873654_dena2.jpg
دانیال
۲۷ دی ۱۳۹۵ممنون لطف دارید. شماره 2 هم با ی تغییر کوچیک گذاشتم اما کامنتش هنوز تایید نشده
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵خواهش میکنم رفیق.
استعداد خیلی خوبه.
میدونم احتمال موفق نشدنش بالاست … ولی یک سعی بکن و کار هات رو برای IKCO بفرست. اگر دیدی قبول نکردن و تونستی ، روی ماشین های خارجی طرح هات رو پیاده کن. اونا خیلی خوب جوال میدن. از آشناهای خیلی دور من این کار رو با پانامرا و آئودی RS6 انجام داد. البته داستانش خیلی طولانیه. خیلی زحمت کشید و چندین طراح فرستاد. کلاس زبان آلمانی هم از قبل رفته بود. به نرم تفزار های طراحی هم که من اسمشون رو نمیدونم مسلط بود.
ولی از همپن روز اول بسیار مشتاقانه تحویل گرفتنش و خواستن که چند طرح دیگه هم بفرسته.
خلاصه الان داره میره آلمان. اینگولشتات … دفتر طراحی آئودی…
تلاشت رو بکن.
رضا پ
۲۷ دی ۱۳۹۵رو صندوق عقبشم مخصوصا چراغهای عقبش کار کن ببینیم چطوری میشه بعدا میریم تو همین لینک نگاه میکنیم
میگم اینارو تو فضای مجازی منتشر کن به عنوان دنا ++ که در آینده تولید خواهد شد مشتریها + نمیخرن همه صبر میکنن ++بیاد اینا میمونه رودست ایرانخودرو?????????
Viper ACR
۲۷ دی ۱۳۹۵همین کار کوچیک شما ارزشش اندازه ی کل این فیس لیفت هست.
Omid
۲۷ دی ۱۳۹۵مطمئنا طراح های غیر حرفه ای و علاقه مند مثل شما و بقیه استعداد شون از کسایی که توی ایرا نخود رو کار میکنن بیشتره.
اونا فقط با پارتی دایی و عمو اومدن تو ایرا نخود رو. سر کار هم فقط منتظرن ساعت ناهار بشه برن بخورن! فکر میکنم فتوشاپ هم بلد نباشن
Omid
۲۷ دی ۱۳۹۵خوب و تمیز دراومده
اون قسمت نارنجی که داخل چراغ جلو گذاشتین (معمولا نورش به طرف بغل ماشین میزنه) استاندارد آمریکایی هست که باید ماشین ها از بغل هم دیده بشن معمولا کنار چراغ عقب هم میزارن. (توی پارک کردن های مورب و اِل شکل تاثیر داره و ماشین بهتر دیده میشه)
آمریکایی های قدیمی اینو داشتن. تا الان هم همه خودروسازا از فراری و بنز و تویوتا و هیوندای… تو مدل های آمریکایی شون US version اینو داخل چراغ یا رو سپر اضافه میکنن
البته درمورد ایرانخودرو این زیاد به کارشون نمیاد چون تا چند میلیون سال آینده ماشیناشون به آمریکا صادر نخواهد شد
رضا پ
۲۷ دی ۱۳۹۵عالیه آفرین 👌
باید امسال شما رو تو قسمت تحقیق و توسعه استخدام کنن
قسمتهای دیگشم تغییر بده ببینیم چجوری میشه
کلا زاویه های شکسته رو بهش اگه انحنا بدن خیلی خوبتر میشه
Omid
۲۷ دی ۱۳۹۵اگر قرار بود از آدم های با استعداد دعوت کنن و استخدام کنن که الان وضعه محصولاتشون این نبود.
هر کدوم از کارمنداش موقع بازنشتگی یکی از بچه های فامیلشو میذاره جای خودش و همینطور تا آخر…
اینهمه دانشجوی طراحی صنعتی و هنرمند و افراد علاقه مند رو هم راه نمیدن تا از ایده هاشون استفاده کنن
amin
۲۷ دی ۱۳۹۵دوستان این حرفها به کنار
من واقعا متوجه نمیشم این یه ذره تغییر چجوری ۱۰۵ میلیارد تومن هزینه اش شده؟؟؟
۲۰۷ که قسمت جلوش موجود بود،عقبش رو هم دقیقا همون ۲۰۶اس دی گذاشتن.پس این چه هزینه طراحی ای داشته؟؟؟؟؟؟!!!!!!!۵۰ میلیارد هزینه چی کردن دقیقا؟؟؟؟؟!!!
آیا واقعا اضافه کردن یه خط به درب های دنا و تغییر کوچک در سپر ۵۵ میلیارد تومن هزینه میبره؟؟؟؟؟!!!!’
پس خودروسازهای جهانی که اینهمه محصول رو مدام درحال فیس لیفت و تغییر نسلشون هستن که باید سریع ورشکست بشن با این هزینه ها!!!!
پس قطعا یه جای کار میلنگه!!!!!
Omid
۲۷ دی ۱۳۹۵چون این شرکت دولتی هست و مشکل بودجه نداره هرچقدر بگه بهشون میدن
فردا میان توی اخبار میگن تمام بودجه کشور برای ایجاد یه خط روی درب دنا مصرف شده !
رضا پ
۲۷ دی ۱۳۹۵????????
فرشاد سجادیان
۲۷ دی ۱۳۹۵از این ناراحتم که میتونیم اما نمیخوان، نمیذارن؛ هم سرمایه داریم، هم متخصص کار بلد، اما چیزی که وجود نداره، وجدان و مدیریته، وگرنه الان ایران هم مثل خیلی ازکشورای دیگه، تو صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داشت. . .
sunmartin
۲۷ دی ۱۳۹۵این همه اصرار به تولید خودرو از کجا ناشی میشه ؟
چرا مثل ترکیه که قطره ای نفت و گاز نداره ولی مواور بوئینگ میسازه در مسیر این کشور حرکت نمیکنید الان ترکیه به پایلوت تویوتا در خاورمیانه تبدیل شده حتی رنو و پژو هم بصورت انبوه در ترکیه تولید میشن از کره ها میشه به سانگ یانگ اشاره کرد قطعات بنز و بی ام دبلیو و آئودی همه با کیفیت و استاندارد ce این کشور الان جزو اقتصاد های بزرگ شده و ادعای تولید خودرو نداره
amin
۲۷ دی ۱۳۹۵ترکیه موتور بوئینگ میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!