ایران خودرو

معرفی رسمی سدان جدید ایران‌خودرو K132، نسخهٔ ایرانی پژو 301

آخر بهمن‌ماه سال گذشته ایران‌خودرو پیش‌نمایشی از سدان جدید خود که فعلاً با کد K132 شناخته می‌شود را در حاشیهٔ جلسهٔ هیئت دولت ارائه کرد. حال پس از گذشت حدود پنج ماه، این شرکت رسماً نسخهٔ نهایی این سدان جدید را برای عموم رونمایی و اطلاعاتی را در مورد آن منتشر کرده است. همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، K132 در اصل نسخهٔ ایرانی پژو ۳۰۱ محسوب می‌شود و اشتراکات فراوانی با این سدان اقتصادی فرانسوی دارد. پس از بدعهدی پژو در ادامهٔ همکاری با ایران‌خودرو و عدم امکان تولید پژو ۳۰۱ در کشورمان، ایران‌خودرو تصمیم گرفت از ظرفیت‌های قرارداد برجامی با پژو استفاده کند و بدین ترتیب پروژهٔ K132 به‌عنوان جایگزین ۳۰۱ آغاز شد.

ایران خودرو K132 سدان

با توجه به اینکه ایران‌خودرو در قرارداد با پژو حق استفاده از پلت‌فرم ۳۰۱ را به دست آورده بود، پس از قطع همکاری این شرکت فرانسوی، تصمیم بر این شد که سدان K132 بر اساس پژو ۳۰۱ ساخته شده و بجای این خودرو تولید شود. بدین منظور، ایران‌خودرو با بازطراحی کامل ۳۰۱، اقدام به ساخت این سدان جدید کرده است. هرچند پروفیل جانبی K132 تقریباً به‌طور کامل با ۳۰۱ یکسان است اما در جلو و عقب آن شاهد طراحی جدیدی هستیم تا شباهت با همتای فرانسوی آن به حداقل برسد. البته نسخهٔ نهایی سدان ایران‌خودرو در ظاهر تفاوت‌هایی با پروتوتایپی دارد که بهمن‌ماه گذشته به نمایش درآمد. ازجملهٔ این تغییرات می‌توان به جلوپنجرهٔ کوچک‌تر، چراغ‌های عقب متفاوت با گرافیک داخلی کاملاً جدید و تغییراتی در سپر عقب اشاره کرد.

در بخش جلویی K132 مجموعهٔ سپر، گلگیرها، کاپوت، چراغ‌ها و جلوپنجره به‌طور کامل بازطراحی شده‌اند اما نتیجهٔ کار چندان جالب نیست و طراحی کلی این قسمت کاملاً ناپخته و ابتدایی به نظر می‌رسد تا جایی که گویی هدف طراحان فقط ایجاد نمای متفاوتی نسبت به ۳۰۱ بوده و توجهی به زیبایی و هماهنگی نداشته‌اند. در عقب خودرو اما اوضاع بهتر است و چراغ‌های متصل‌به‌هم با گرافیک داخلی جالب، نمای نسبتاً زیبا و مدرنی را ایجاد کرده‌اند. در داخل K132 اما تفاوت‌ها با ۳۰۱ به حداقل می‌رسد و طراحی کلی کابین شباهت زیادی با سدان پژو دارد تا جایی که به نظر می‌رسد بسیاری از قطعات داخلی مستقیماً از ۳۰۱ گرفته شده باشند. در بیرون نیز مه شکن‌های جلو، دی‌لایت‌ها، آینه‌های جانبی، سقف، شیشه‌ها، درها و رکاب‌ها متعلق به ۳۰۱ هستند.

داشبورد ایران خودرو K132 سدان

K132 به پیشرانهٔ EC5 پژو مجهز خواهد بود که نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور TU5 محسوب می‌شود. خروجی این موتور ۱.۶ لیتری جدید که داخلی‌سازی آن از چند سال پیش در ایران انجام گرفته، با ۷ درصد افزایش نسبت به TU5 به ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز ۵ درصد کمتر از موتور TU5 است. حدود ۳۰ قطعه از موتور EC5 جدید بوده و استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند. این موتور به تکنولوژی کنترل مداوم و متغیر سوپاپ‌ها (CVVT) هم مجهز است. گفته می‌شود انتقال نیروی این موتور هم در ابتدا توسط نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ گیربکس پنج سرعتهٔ دستی پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ با کد BE4 صورت خواهد گرفت اما پس از تولید K132 با موتور EC5 قرار است نسخهٔ اتوماتیک آن‌هم با گیربکس شش سرعته و پیشرانهٔ EF7 توربوشارژ ارائه شود.

گفته شده تیپ پایهٔ K132 به تجهیزاتی مثل فرمان برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دی‌لایت، کامپیوتر سفری، دوربین دید عقب، دو ایربگ، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و… مجهز خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ فول آپشن آن‌هم از مواردی مثل ایربگ‌های جانبی، تودوزی چرمی، سانروف، سنسور نور، سنسور باران، تهویه اتوماتیک و… سود می‌برد. همچنین برای اولین بار در محصولات ایران‌خودرو، K132 به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم پایش باد تایرها هم مجهز می‌شود.

ایران خودرو K132 سدان

طبق اعلام ایران‌خودرو، بیش از ۹۲ درصد از K132 داخلی‌سازی شده و تنها ۸ درصد از قطعات آن از منابع خارجی تأمین می‌شود. گفته شده نمونه‌سازی اولیهٔ این سدان جدید از خردادماه سال جاری با تولیدات قطعه‌سازان آغاز شده و قبل از تولید انبوه، تعداد ۷۰ دستگاه از آن در شهریورماه برای انجام بررسی‌های نهایی تولید خواهد شد. ایران‌خودرو امیدوار است تا بهمن‌ماه امسال، K132 را به مرحلهٔ تولید انبوه برساند. این شرکت برنامه دارد تا از اواخر تابستان امسال پیش‌فروش این ماشین را برای نسخهٔ گیربکس دستی آغاز کند. گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد K132 را در بازهٔ قیمتی مشابهی با خودروهای سایپا شاهین، دنا پلاس و فاو بسترن B30 به بازار عرضه کند که اگر این وعده‌ها به حقیقت تبدیل شوند باید انتظار قیمتی بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان را برای آن داشته باشیم. به گفتهٔ مقامات ایران‌خودرو، به‌زودی یک نام ایرانی هم برای K132 انتخاب خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    وقتی پروتایپ اولیه رونمایی شد امیدوار بودم که شاید صنعت خودروی ایران یه تکونی بخوره..
    .
    خدایی طراحیش قابل قبول بود.
    .
    ولی اینو ۲ روز پیش دیدم ؛ فهمدیم طبق ذات ایران خودرو گند زدن توش.
    اوج گند زدنشونم سپر عقبه که هیچ جوره نمیتونم درک کنم چرا اونجوری طراحیش کردن!!!

    1. parvaz

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (407 ديدگاه)

      علاوه بر طراحی مضخرفش که ابعادش کوچیکتر دیده میشه، مثل h30 کراس خودتم برای ظاهرش بخوای هزینه کنی بازم هیچی نمیشه، طراحی خود ۳۰۱ در مقابل این شاهکار محسوب میشه ??‍♂️

    2. مسعود

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      یه عقب گرد بزرگ تو این دوره زمانه همچین طراحی واقع دور از انتظاره با این هزینه و بودجه ای که ایرانخودرو داره هزینه میکنه …!!!
      قیافه از جلو شده رانا ..

      1. حمید

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (371 ديدگاه)

        ترکیب ماست و قیمه است

    3. حسن

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      میگه بر پلت فرم پژو ۳۰۱ ولی من باز یک سمند می بینم

      1. Malt hill

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (514 ديدگاه)

        جهش تولید???

      2. Genius

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        ای بابا چرا انقدر سخت میگیری!پژو پژوعه دیگه حالا یا 405 یا 301 مهم نیست مهم اینه که سمند رو نهایتا تا 160 میشه انداخت اما این چون محصول جدید بالاتر از 200 هم راه میده

    4. JOJO

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (79 ديدگاه)

      امیدوارم هیچ بنی بشری هیچوقت توی ترافیک بخصوص شب پشت این گیر نکنه ???

  2. زیزیگولو

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    سدان جدید کجا بوده؟ همون سمند هست یه ذره تغیرش دادن بش میگن k132 !!!!

    1. محمد

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      عجب آشغالی!
      خو لعنتیا حداقل از خود 301 کپی میکردید

      1. زیزیگولو

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        محمد خدا میدونه داخل ایران چقدر علاقه مند به دنیای خودرو و عشق ماشین داریم که چه طراحی های زیبایی میتونن انجام بدن ولی معلوم نیست کی این ماشینو بر اساس چه فکر و ایده ای طراحی کرده؟؟ فکر کنم طراحش حاج غلام راننده تاکسی خط خیابون طاهر خانی بوده

        1. جواد خطر

          ۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (255 ديدگاه)

          خخخخخخخ حاج غُولوم رو خوب اومدی

        2. IN

          ۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (134 ديدگاه)

          بخدا راست میگی ولی از فشار زندگی مجبور شدیم بریم پزشکی اون هنه فکر و ایده سوختن?

      2. IN

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (134 ديدگاه)

        اوردن اسم این بار گناه توی صنعت خودرو سازی کفره.
        ولی حیف اینجا ایرانه و با قیمت نجومی وارد میشه دلال ها هم بدترش میکنن و مثل همیشه میشه…..

        1. Zonda R

          ۹ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          اخه موضوع اینه
          این فقط یه نمونس برای ایندگان
          3 4 سال دیگه تازه ممکنه تولید بشه
          کاری به طراحیش و مشکلات مونتاژ احمقانش تو همین نمونه ندارم(گوشه ی سپر سمت راست انگار جا نیوفتاده دوتا لگد میخواد تا جا بیوفته) موتور 301 با گیربکس 6 سرعته دستی دنا!!!!!!
          اصن خود 301 چی هست مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          برید یه تحقیق کنید یه پژوی فوق اقتصادی یعنی همتای ال 90 که تو اروپای غربی عرضه نمیشه

    2. علی

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      همین که یه مه شکن در ابعاد پروکتور ورزشگاه آزادی نزاشتن وسط سپر عقب ، جای خوشحالی داره

    3. رضا

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داخل چراغ جلوش انگار چراغ دنا رو چپوندن

    4. محمد

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (803 ديدگاه)

      باسمند فرق می‌کنه
      کسی میدونه کی ثبت نام میکنن ۱۱۰تومن ارزش داره
      من یدونه میخام البته قبل تز شلوغ شدنه صفش
      ?

    5. AMIR-REZA

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (330 ديدگاه)

      زیزیگلو
      قبول دارم خوب طراحی نشده ولی سمند پلت فرم 405 و این پلت فرم 301 داره ( البته در هر صورت اینقدر از ورق های ضعیف و نازک استفاده میکنن که در نهایت خیلی فرقی نمیکنه!!!)

      1. زیزیگولو

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        والا به نظر من همون سمنده اینا هنوز قطعات پراید رو از چین وارد میکنن بعد چطوری میخان از روی پلتفرم پژو 301 بزنن؟!

      2. علیx76

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        کاش فقط از قطر ورق کم میکردن
        ولی این ماشینای جدید جنس آلیاژشون با قدیمی ها فرق میکنه
        فولاد های پر مقاومت قبلا از کره و چین و چنتا کشور دیگه برای خودروسازی وارد میشد
        بعد از تحریم ها و رشد نرخ ارز ، انگار از آلیاژ های رده بالای قبل استفاده نمیکنن
        حالا یا از چین آلیاژ های ضعیفتر میارن ، یا از تولیدات خود ایرانه

  3. net

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3410 ديدگاه)

    خخخخخخ چراغ متصل عقب خیلی بد هست

    1. JOJO

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (79 ديدگاه)

      انتهای چراغ عقب رو از اپتیما 2017 اسکی رفتن .
      منتظر حضور اسب خرکش ایران خودرو توی خیابون های پایتخت هستم

  4. علی"P.F"

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بگو اسباب بازی جدید ایران خودرو برای چاپیدن ملت

  5. سعید(تهران)

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    چند تا خودروی کاملا ملی! قراره تا ۴۰ سال آینده روی این پلت فرم ارائه بشه اللهو اعلم…

  6. ایمان جباری

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    خاک بر سرتون با اون طراحی نا هماهنگ جلوی ماشین
    یک آشغال دیگه به محصولات ایران خودرو اضافه شد
    بعدشم خودتون رو .. فرض کنید ؛ این ماشین کجاش جدیده ؟؟؟؟

  7. زیزیگولو

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کلاً ایرانخودرو چهار نمونه موتور بیشتر نداره که عبارتن از موتور 206 و موتور 405 و موتور پیکان و از حدود 10 سال پیش به اینور موتور EF7 که همین چهارتا موتور رو روی انواع و اقسام تولیداتش که اکثراً هم شبیه به هم هستن میبندن و یه اسم من درآورد جدید میزارن رو ماشین مثل پژو 405 SLK !!

    1. محمدرضا

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      داداش حالا از چری بهتره که فقط یه دو لیتری و 1.5 نیم داره…

  8. مهدی

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اگر با تنفس طبیعی بدون توربو قدرتش 135 میشد و مصرف بنزینش در جاده حداکثر 6 لیتر بود و سیستم تصفیه هوای خوب و صدای بسیار کم موتور و کابین را داشت و رنگ بدنه بسیار عالی و شیشه های ضد اشعه آفتاب داشت ، من یکی با قیمت 115 میلیون میخواهم غیر از این فایده نداره
    نام پیشنهادی من برای این مدل :: مانی

    1. مهدی موتورز

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      مینو یعنی بهشت
      اره
      این بهتره
      حداقل الکتریکی هم نکردن

    2. مانی

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اتفاقا مهدی خیلی‌ بیشتر بهش میاد

  9. Peyman56

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    اخه رونمایی به این بی حالی نوبره.کاتالوگ و عکس تبلیغاتی و تیزر که نداره هیچ،لااقل عکاس نکرده یکم ذوق عکاسی از خودش نشون بده و یکم رنگ و لعاب بده.والا تصاویر جاسوسی از محصولات در حال توسعه جذاب تر و کاملتره از این.

  10. م

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (552 ديدگاه)

    بقول سریال پزمان :: پژی

  11. L

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    طراحی چراغ ها بدک نیستش اما متاستفانه این طراحی اصلا با سایز و اندازه ماشین سازگار نیست
    فرم بدنه کمی عجیب است و از لحاظ عرضی مقیاس های دقیقی ندارد
    یک جورایی انگار تصویر ها فشرده شده هستند

  12. کوشا

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چی باید بگم!فی الواقع تو کل بیست سال زندگیم ماشینی به این زشتی و کریه المنظری ندیم. شاید تولیدات اولیه یکسری خودروسازای چینی اونم تولید محدود بتونه با این اثر گروتسک برابری کنه! صد رحمت با سایپا شاهین! ایرانخودرو یه مزیت داشت اونم اینکه محصولاتش متوازن بود(نسبت به سایپا) که اونم زحمت کشیدن خراب کردن!!!

  13. کوشا

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم نظر پویان خان در مورد این تولید ملی رو بدونم!

  14. NAVID۰۰۹۸

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    تو زندگیم تنها جایی که خجالت میکشم ، هنگام دیدن خودروهای ملی و هنگام رونمایی از آن‌هاست .
    یک کلام ، متاسفم برای ایرانی بودنم که این غرور ملی و افتخار ملیشه پس از این همه سال داشتن صنعت خودروسازی ???????????????????????????????????????????????
    .
    کفش ملی ، قشنگتر از ماشین اینا کفش میزنه? .

    1. زیزیگولو

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      نوید موضوع اینه که داخل ایران کار رو به اهلش نمیسپارن و اصلاً هیچکس در جایگاه و سر جای خودش نیست چون الآن مهندسها و تحصیل کرده ها و کسایی که با معدلهای عالی دانشگاهشون رو تمام کردن دارن کف شهر تاکسی تلفنی یا اسنپ کار میکنن ولی یه مشت بی سواد زیر دیپلم یا بزور دیپلم گرفته داخل شرکت ایرانخودرو و سایپا و اداره ها بانکها و خیلی جاهای دیگه با پارتی استخدام شدن چون فقط کافیه که یه مخلص دست به سینه و بله قرباگو باشی وگرنه علم و میزان سواد اهمیتی نداره

      1. Mohsen. G

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (179 ديدگاه)

        این حرفی که بدون سند می زنید یعنی متهم کردن خیلی از کارگر ها و مهندسان این مملکت… چطور یه همچین جسارتی به خودتون میدید که به خیلی از انسانهای زحمتکش که ممکنه پدر و برادر و همسایه و فامیل خودتون هم باشند اتهام وارد کنید… خط مشی و سیاستهای یه بنگاه تولیدی رو پرستل مشخص نمی کنند… ساده لوحانه است اگه فکر کنید مهندسان و طراحان ایران خودرو بی استعداد ترین جوونای ایرانند و من و شما که کارمون چیز دیگه است حرفه ای این داستان…. یه مقدار انصاف داشته باشیم… انتقاد غر زدن و نق نف کردن هنر نیست… معضله

        1. زیزیگولو

          ۱۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          آره محسن تو راست میگی چون مهندسهای ایرانخودرو جزو بهترینهای صنعت خودرو در سطح جهانی هستن وضعیت صنعت خودروی کشورمون اینه!!!! بیا برو تو هم دلت خوشه

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      حالا بحث این لَکنده ایرانخودرویی به کنار .

      اما به نظر من زشت‌ترین خودرو دنیا ، تیبا سایپاست ، هر بار با دیدنش حالت تهوع میگیرم ، بخصوص اون خطهای کارشده در گلگیر عقب و درب باک بنزین ، یا لچکی شیشه عقب ، یا نداره کلاً ، همه چیزش آشغال و زشته .
      جداً چقدر ما ایرانیا بدبختیم ، از منتاژ کادیلاک رسیدیم به عظمت ملی تیبا سورن پراید آریسان k132 شاهین ساینا کوفت درد زهرمار

      1. ارین

        ۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (16 ديدگاه)

        همون تیبا تو ایتالیا طراحی شده اسم شرکت طراحش و یادم رفته ولی همون جلو پنجره مسخرش یه رگه های از ماشینای ایتالیایی داره فک کنم بی سلیقته ترین ادم ایتالیا تیبا رو طراحی کرده

        1. زیزیگولو

          ۱۰ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          ایتالیا اگر این حرفت رو بشنوه همین فردا صنعت خودرو سازیش رو تعطیل میکنه!!! آخه برادر من هر چیزی رو میشنوی نباید فوری باور کنی که

  15. محمد

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این ماشین عمرا ۱۱۰ تا ۱۴۰ میلیون باشه همین الانشم تیبا ۲ رسیده به نزدیک ۱۰۰ میلیون تومن بعد اینو بدن ۱۱۰ میلیون

  16. JOJO

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (79 ديدگاه)

    آدم خجالت میکشه سوار این ماشین بشه :/
    چراغای پشت من طراحی میکردم زیبا تر میشد ?

  17. Just bentley continental

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (564 ديدگاه)

    وای که چقدر منتظر این عجوبه بودم!!

  18. روح الله

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بد نیست ولی طراحی نمای عقبش کاملا ضعیفه و خام.

  19. rezlot

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یعنی اینقدر طراحی خوب کردن سخته؟ دقیقا مشکلات طراحی بعضی خودروهای چینی تو ایرانیا هم دیده میشه مثل حجم کم گلگیرها و عرض کلی خودرو، کوچک بودن چرخ های خودرو و عرض کم لاستیک ( که کمک شایانی تو پایداری ماشین میکنه)، کپی کاری از برندهای دیگه و خلاق نبودن! و …

  20. kurdishlambo

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    قشنگ که نگاش می کنم نمی دونم چرا ولی حس می کنم یه بچه منگول از دنا زاییده شده پرتش کردن وسط که البته اصلا به اندازه اونا شیرین و با نمک به نظر نمیاد(البته توهین نشه به سندروم داونی هامون)
    فقط اونجاش که گفتن92درصد ایرانیه! دلامصب نگرانی ماهم از همینه! اگه 8درصد ایرانی بود که می شد روش فکر کرد

  21. AMIR-REZA

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (330 ديدگاه)

    طراح این ماشین یه نفر بوده به اسم کامران غزلی …..جالبه بدونید تمام ماشینای ایران خودرو به جز سمند رو همین یک نفر طراحی کرده !!!!
    واقعا طراحی شاهین بسیار باتناسب تر و بهتر از اینه حداقل تاجایی که من میدونم طراح شاهین (حسین سلیمانی ) تو کلاس یه طراح انگلیسی (پیتر استیونس ) که خلق اثری جذاب به نام مک لارن F1 رو انجام داده درس میخونه (نمیدونی نظر نده برو تحقیق کن) _ آخه من که طراح نیستم میدونم که چراغای یک تیکه توی یه ماشین باریک جواب نمیده …..بعدشم این آقای به اصطلاح طراح به فکرش نرسیده که راننده عقب این ماشین با سه تا ترمز این ماشین چشماشو از دست بده؟؟؟؟؟ و در آخر من نمیدونم چرا این دو به اصطلاح خودروساز با همدیگه همکاری نمیکنن که یک ماشین درست درمون تحویل بدن اون یکد رو گنجشکش موتور تیبا میداره باطراحی خوب این یکی موتور داره باطراحی**********

  22. AMIR-REZA

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (330 ديدگاه)

    طراح این ماشین می خواسته خیلی مثلا بروز طراحی کنه(ولی نتونسته) برا همین گند زده

  23. مهرآیین

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    مدت‌های مدیدیست که طرح ‌های حمایتی برای رونق گرفتن تولید ملی در کشور مطرح شده و درحالی که تولید ملی باید در راستای پیشبرد اقتصاد ملی و منافع ملی باشد آقایان و مسئولان کشور فقط بلدند در مورد تولید ملی سخنرانی و تعریف و جمله سازی کنند ولی در عمل هیچی !!!! به نظر بنده اتفاقا مصاحبه و سخنرانی و توصیف تولید ملی تنها کاری است که مسئولان نباید انجام دهند و رسانه ‌ها هم از تنها کسانی که نباید در تعریف و توصیف این رویکرد بپرسند مسئولان هستند . هر کدام از مسئولان در حوزه مسئولیتی خود چه برنامه ‌ریزی برای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی انجام داده اند؟؟ مگر غیر از اینست که متاسفانه همه چیز در انحصار دلالان و رانت خواران است ؟؟ و اکنون هم رسانه ها و خبرگزاری ‌ها باید به جای پر کردن صفحات رسانه ‌های خود از توصیف و تعریف تولید ملی از مسئولان و متولیان برای افکار عمومی پاسخ بخواهند چون اگر چنین خودرویی با چنین طراحی افتضاحی که با پول بیت المال به بنام تولید ملی و افتخار ملی معرفی شده بسیار بحث برانگیز است و بسیار جای سوال دارد که باید به آنها پاسخ داده شود .

  24. فری

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ماشین خوبیه

  25. Hadi

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    عالیه…
    یه فرغون ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دیگه به کلکسیون فرغون های قبلیمون اضافه شد!…
    ای خدااا….

  26. پویا

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خداییش اینا رو چ اصولی نامگذاری میکنن؟!! K132??!!!

    1. Genius

      ۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      اشاره ای خیلی ریز داره به 132 میلیون دلاری که تو این وسط به طراحان بی هنرش رسیده هههههههه
      ولی نه مکانیزم اینه 1 یعنی اولین روی این پلات فرم 3 یعنی سومین محصول مثلا ملی بعد از رانا و سمند و 2 هم کلاس ابعادیش

  27. (Saeed(peugeot

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    پژو ۳۰۱ یه ماشین کاملا اقتصادی برای بازار آسیا و آفریقا بوده ….که الان ایران خودرو تو تولیدش وا مونده ….و تعدادی از قطعات ۲۰۷ دارند استفاده میکنن تو این ماشین و طراحی عقب و جلوش اصلا همخوانی نداره
    ……انصافا شاهین تا الان با این ماشین مقایسه بشه طراحی زیبا تر و معقول تری داره ……لااقل عقب ماشین هم یه مقدار تو مایه های قبلیش میزدن بهتر بود ….

    از طرفی هم خدا کنه موتور ec 5 بتونن خوب از آب دربیارن….مثل اوایل ef 7 نشه

  28. حمید

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    معلوم نیست برای این طراحی مزخرف ایران خودرو چقدر فاکتور کرده!

  29. Saeed

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من برم تو افق محو بشم…..

  30. SS

    ۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (127 ديدگاه)

    مدیر ایران خودرو : داداش یه پلت فرم ۳۰۱ برجامی مونده تو انبار چیکار کنیم؟
    طراح : طراحیش با من ، جلوش رو با دنا و رانا ترکیب میکنیم چراغ عقبش ام از دوج چارجر نسل جدید و هوندا سیویک هاچبک سال ۲۰۰۸ الگو میگیریم
    مدیر تولید : تولیدش ام با من ، امکانات دنا رو روش میزاریم با کیفیت داغون به قیمت پژو ۵۰۸ میفروشیم به مردم
    مدیر ایران خودرو : برو بریم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا