براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن هستند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.
به نقل از مشرق، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی داخلی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گویی به نیاز مشتریان تولید و معرفی تندر ۹۰ اتوماتیک، رانای لوکس، دنا، یک خودروی شاسی بلند، وانت تندر ۹۰، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال ۹۲ دارد.
نجم الدین همچنین مهمترین برنامه ها و اهداف استراتژیهای کلان شرکت را بعد از سال ۱۳۹۲ تولید و معرفی محصولات جدید از جمله خودروی سدان خانوادگی جدید، مدل سال سمند LX، ارایه و تولید وانت های سمند و PU1 در سال ۱۳۹۳، ارایه رانا با موتور دیزل در سال ۱۳۹۳، ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال ۱۳۹۴ و ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های کوچک ایران خودرو در سال ۱۳۹۵عنوان کرد.
ازآنجا که بازار داخلی نشان از افزایش شیب درخواست مردم نسبت به خرید خودروهای SUV (شاسی بلند) هر روز بیشتر از گذشته دارد و از آنجا که تاکنون هیچ خودروساز داخلی موفق به تولید اینگونه خودرو نشده، نیاز داخلی از طریق واردات خارجی رفع می شود، بنابراین تدبیر در طراحی و تولید یک خودرو شاسی بلند داخلی، منطقی به نظر می رسد.
بنابه اطلاعات بدست آمده هم اکنون طراحی ماشین مدل SUV (شاسی بلندی) در ایران خودرو در دست اقدام است که مشخصات فنی آن برگرفته از موتور و سیستم انتقال قدرت سمند خواهد بود. به نظر می رسد رویه شرکت خودروسازی چری چین در تولید خودرو شاسی بلند تیگو یا ام وی ام x33 برپایه موتور خودرو ام وی ام ۵۳۰ تکرار شود تا موتور سمند با نصب بر روی یک پلتفرم SUV، نخستین خودرو شاسی بلند با استفاده از تخصص و توان داخلی تولید باشد.
omid
۱۱ مرداد ۱۳۹۲واقعا آدم از این همه نظر کارشناسی لذت میبره ! دوستان کمی دقت کنید، عکس ها فتوشاپی بوده و فقط برای تفریح و سرگرمی ساخته شده اند. یعنی واقعا فکر کردید به همین سرعت طرح نهایی ماشین درومده ؟! ضمن اینکه مطمئن باشید اگر و اگر هم ایران خودرو قصد تولید شاسی بلند داشته باشد اون ماشین حتما از نوع به اصطلاح خودرو ملی نخواهد بود و یکی از خودروهای دیگر خودروسازان که احتمالا چینی هست را مونتاژ خواهد کرد.
امید
۱۱ مرداد ۱۳۹۲فتوشاپه. اینم تصویر اصلیش
http://www.x33.in/wp-content/uploads/T-Tiggo-1.jpg
پدال هر مطلبی از هرجا پیدا میشه نذار اینجا.
mhkh
۱۱ مرداد ۱۳۹۲اقای محترم زیر عکس هایه جمله ای نوشته.چشم هاتونوباز کنید
امید
۱۱ مرداد ۱۳۹۲دیشب نبود. تازه گذاشتند
آقای محترم!!!!
BmB
۱۱ مرداد ۱۳۹۲آب قعطه !
حسين
۱۱ مرداد ۱۳۹۲اگر تمام خودرو سازان داخلی قبل از تولید خودرو یه کمی هم به فکر الگو برداری و مهندسی درست با استفاده از علم روز بودند و از مهندسین جوان خلاق و با تجربه در این عرصه استفاده میکردند الان به جای تولید فرغون با برندهای معروف جهان رقابت میکردند . حیف که رابطه و باندبازی و همچنین دروغ فرصتهای طلایی رشد را از ما گرفته
سام*
۱۱ مرداد ۱۳۹۲واقعا برای خودم و این مردم مظلوم متاسفم که اینطوری دارن به تمسخر گرفته میشن.ما قطعا حالا حالا ها نمیتونیم خودروی ملی تولید کنیم و به نظر من اصلا نیازی نیست تولید کنیم چون با کمترین هزینه میتونیم مرغوبترین خودروها رو از کشورهایی که سالها تو این صنعت تجربه دارن وارد کنیم.در عوض میتونیم این سرمایه ونیروی انسانی رو که تو تولید خودرو علاف و مسخره کردیم تو صنعتهایی که دارای سابقه و مزیت تولید هستیم بکار ببریم.اخه چه اجباری هست که ما خودروساز باشیم وقتی نمیتونیم.ما کشور ثروتمندی هستیم و لیاقت اینرو داریم که بجای این لگنای مسخره شاسی بلند سوار بهترین شاسی بلندهای جهان مثل ائودی یا پورشه یا رنجرور یا بی ام و یا خودروهای ارزون قیمت تر و مناسبتری مثل تویوتا و نیسان بشیم.من واقعا از خوندن این مطلب اعصابم خورد شد.
محسن.د
۱۱ مرداد ۱۳۹۲خدا رحم کنه…. فک کنم بدجوری بازار لندکروز و LX570 و X6 و کاین کساد بشه نه؟؟!!
WoOdian
۱۱ مرداد ۱۳۹۲اغا این دوتا عکسو بچه های سایت maxspeed.ir ساختن شایعست باو باور نکنید!
سبحان
۱۱ مرداد ۱۳۹۲به خدا ما ایرانیا هیچی از کره و ژاپن کم نداریم هوش ایرانیارو هیچکس نداره ما میتونیم خیلی زود به اونا برسیم حتی از اونا جلو بزنیم به شرطی که مسوولینمون بذارن به فکر جیب خودشون و دزدی نباشن اینکه ما بیایم اینجا و بزنیم تو سر خودمون و اعتراضمون و حرفامونو ایجا بیان کنیم هیچ مشکلی حل نمیشه باید حرفمونو به زبون بیاریم نه این که بریزیم تو خودمون و غصه بخوریم ما ایرانیا لیاقتمون خیلی بیشتر از ایناس اما به شرطی که اینو ثابت کنیم
بیاین بیدار بشیم…
نخود آش
۱۲ مرداد ۱۳۹۲حالا به فرض اگه یکی بخواد حرفشو به زبون بیاره کی پشتیبانیش میکنه این قدر دلامون سیاه شده که اصلا یا نمی بینیمش یا تو سرش می زنیم تا نابود شه….
واقعا جای تاسف داره……
ما فقط حرف میزنیم. فقط شعار میدیم. فقط خودمون رو با دلیل الکی تبرعه میکنیم. فقط خودمونو گول می زنیم. نمیخوایم از این خواب بیدار شیم. ما محکوم به مرگیم.
مخ خودرو
۱۱ مرداد ۱۳۹۲چی میگید برادران من .
مطلبی خوندم که یکی از طراحان یکی از شرکت های خودروسازی ایرانی (سایپا یا ایرانخودرو) یک قطعه ای از خودرو را در وقت آزاد خود و در خانه طراحی کرده بود . بعد مسئولین شرکت با لوح تقدیر و بن خرید 150 هزار تومانی ازش تقدیر کردند . طرف هم کلی ذوق کرد .
بعد چند روز بهش گفتند : عزیزم حالا طرح رو رد کن بیاد .
طرف گفت : جاااااااان !!! من در وقت آزاد خودم ،برای خودم ، به نام خودم ، با هزینه خودم درست کردم . پول رو بیا بالا ، طرح رو بگیر.
فکر میکنید چه جوابی گرفت ؟؟!؟!؟!
گفتند :اینطوریه !!؟؟ اصلا ما به طراح بی لیاقتی مثل شما در شرکتمون احتیاج نداریم
بعد طرف شوووووت میشه توی خیابون .
خداحافظ عزیزم ……………………
کیوان
۱۱ مرداد ۱۳۹۲خدا بخیر کنه چنوقته دیگه پراید شاسی بلند میاد وای زودتر بیاد ببینیم فتوشاپشو بخندیم کمی روحیمون تغیر کنه
JALAL
۱۱ مرداد ۱۳۹۲باز یه خودروی اشغال دیگه!
nima
۱۱ مرداد ۱۳۹۲این عکس که بالا گذاشتین همون x33 که فوتوشاپش کردین .
محسن
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ادم یاد نعش کشهای بهشت زهرا میفته…
امین
۱۱ مرداد ۱۳۹۲تو متن نوشته که اینا رو قراره تو امسال بسازن :
(( تندر 90 اتوماتیک ، رانای لوکس، دنا ، یک خودروی شاسی بلند ، وانت تندر 90 ، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.))
آخه بگو با وجدانا شما دنا رو 3 سال پیش رو نمایی کردین تازه آخر امسال میخواین تولیدش کنین!
حالا برا من لیست نوشته
اگه مردی یکی از اینایی که نوشتی رو تا آخر امسال بزن
همش دروغ دروغ دروغ دروغ …….
کمیل
۱۱ مرداد ۱۳۹۲اینا مثل اینکه به لگن ساختن عادت کردن! نخواستیم اصلا ماشین قدرتی بسازین، حداقل این ظاهر ماشین و بدین یه آدم درست و درمون طراحی بکنه! آخه این چیه؟
یعنی بعد از تولید اینها، سانگ یانگ باید بیاد جلوی اینا تو طراحی عجیب و غریب سر تعظیم فرود بیاره…
رامتین
۱۱ مرداد ۱۳۹۲با توجه به اینکه خیلی از همکلاسیهام، ایران خودرو کار میکنند و اطلاعات بسیار جامعی که مثلا آقا نوید (مدیر فروم اتومبیلهای داخلی سایت پدال) دارند، در خوب بودن خودروی دنا هیچ شکی نکنید. بیشک اتومبیلی در سطحی متفاوت نسبت به سمند یا تندر و .. خواهد بود. مدل توربوشارژش 150 اسب قدرت داره (با حجم 1700) و با قیمت حدود 45 تومن در اواخر امسال یا سال آینده براحتی میتونه با مگان با قدرت 135 (حجم2000) و قیمت 80 میلیون! رقابت کنه.
اما نسبت به کلیه محصولات دیگر ایران خودرو یا سایپا انتقادات شدیدی داریم.
فیروزخان
۱۱ مرداد ۱۳۹۲الان که پژو پارس ای ال اکس چهل هشت میلیون تومنه بعد دنا چهل پنج میلیون اونم با موتور ای اف تروبو
بعد خدروی ارزان قیمت رانا 37 میلیونه خودروی لوکس دنا 45؟؟؟
من از شما میپرسم با 45 میلیون به شما دنا میدن
نخود آش
۱۲ مرداد ۱۳۹۲مگان چهار ستاره ایمنی از یورو n کپ داره. اگه دنا هم داشته باشه میتونه رقابت کنه.
مگه رقابت فقط با سرعت و اسب بخار زیاده. توربو بخوره تو سرشون. مردم با سرعت 80 تا میرن کشته میشن. حالا با 150 اسب بخار و این ماشین ناامن میخوان چیکار کنن خدا میدونه. کیفیت محصولاتو بالا ببرن که مردم این همه کشته نشن. دنا آشعال ترین مهندسی را بین ماشینهای دهه 60 میلادی داره فقط هم با همونا میتونه رقابت میکنه.
آیرودینامیک= 0
قیافه نسبت به ماشینای روز یا همون مگان= 0
بقیه پارامترا هم نمیتونم نمره بدم چون تست نشده احتمالا همون ها هم صفر هست از ایرانخودرو بیشتر ازاین ساخته نست. یعنی اگه کسی زیر بار این لگن بره خیلی ….. . با سیستم نویگیشن و توربو و حتما یه جای ایربگ هم براش گذاشتن که حدود 7 تا 8 میلیون پاتون آب میخوره فکر کنم قیمتش بالای65 هست
على
۱۱ مرداد ۱۳۹۲میدونید صنعت خودرو سازى در ایران وکره جنوبى با هم اغاز شده حالا خودروهاىى که اونا تولید میکنند کجا وما جا
سحر
۱۱ مرداد ۱۳۹۲خیلیییییییییییییییی زشته بخدا
بابا یه فراخوان بزنید چهارنفر ادم یه طرح خوب بزنن اینهمه طراح ما داریم خب چرا استفاده نمیکنید……
سینا
۱۱ مرداد ۱۳۹۲عمرااااا…..آخه اینا دارن برشکسته میشن…با کدوم بودجه میخوان همچین پروژه هایی رو عملی کنند؟
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۲من که حالم بهم خورد!
اگه یه وخ خدایی نکرده زبونم لال تولید شد ایشون,دوس دارم ببینم کدوم ….. ی حاضر میشه این ….. رو بخره!
یکی مثل شماها
۱۱ مرداد ۱۳۹۲فقط نمیدونم چی بگم . اینا الان شاسی بلند هستن!!! الان اومدن اون سفیده رانا رو روی لکسوس rs فتوشاپ کردن از شیشه های مثلثی شکل و شیشه عقب و آرگونومیکی سقف و درب عقبش تابلو هست . خوب اینا به کنار میخوان با این ماشینا با کدوم یکی از شاسی بلند ها رقابت کنن که بتونن بازار فروش اونا رو کم کنن و جاشون رو بگیرن با شورولت کاپتیوا – با GMC – یا با لکسوس و تویوتا لندکروزر ؟؟؟؟ الان فرض کن بیان روی اینا موتور 100 اسب بخاری بزارن و توی تابستون کولرش رو بزنی و دل و بزنی به دریا چه فهشی که مسئولان ایران خودرو و ساپیا نمیشنون . خدا فقط رحم کنه این ایران خودرو و سایپا اصلا به قول یکی از رو صفحه روزگار محو بشن.
milad
۱۱ مرداد ۱۳۹۲من یه سری چیزا برام تحلیلش خیلی سخته!
حالا نمیگیم با شرکتای معروف رقابت کنن(البته از لحاظ کیفیت نه کمیت!)دیگه مگه شرکتای چری و لیفان و ام وی ام چند ساله ماشین میزنن که شرکتای ایرانی با این همه حمایتی که ازشون میشه جلو اونا هم کم میارن.
nima
۱۱ مرداد ۱۳۹۲نمیشه …. بگین خبببببببببببب
فیروزخان
۱۱ مرداد ۱۳۹۲اخه ماشین ساختن که به ساختنش نیست ایمنی، زیبای،امکانات،از همه مهم تر قیمتش !!!الکی لاقوض میخونن و قومپض در میکنن! تو این تحریم ها وگرونی ادم رو میزارن تو امپاس امپاس نه ها اااامممممپپپپپاااااااسسسس،هی میگن بلدم بلدم !!!
ali
۱۱ مرداد ۱۳۹۲کارشناس صنعت خودرو:
راه خودروسازی ایران از ابتدا بی راهه بود
پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: رفتن رنو از ایران مشکلاتی را در خط تولید تندر90 ایجاد خواهد کرد.
علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تندر 90 تحت لیسانس شرکت رنو تولید می شود و با توجه به اینکه برخی از قطعات این خودرو از طریق واردات تأمین می شود، رفتن شرکت رنو از ایران باعث بروز مشکلاتی در تولید این خودرو خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که از ابتدای تولید تندر وجود داشت، تصریح کرد: هم اکنون با رفتن شرکت رنو خط تولید تندر 90 دچار رکود می شود و این امکان وجود دارد که خودروسازان بتوانند قطعات این خودرو را از طریق شرکت های خارجی تأمین کنند.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: پروژه تندر از ابتدا نیز طرح موفقی نبود و محصولات شرکت رنو نتوانستند مانند محصولات پژو که رقیب اصلی این شرکت در ایران است بازار را به انحصار خود درآورند.
وی تأکید کرد: رفتار نادرست مسئولین در تعاملات خارجی موجب شد تا قرارداد منعقد شده با رنو چندان مناسب نباشد و موفقیت چشمگیری نصیب محصولات این شرکت در ایران نشود.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی رفتار مناسب مسئولین در رابطه با شرکت رنو می توانست این شرکت را تبدیل به رقیب اصلی پژو در ایران کند.
جزایری در پایان با اشاره به اینکه راه خودروسازی از ابتدا درست نبود، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ایران پس از 50 سال فعالیت توانایی طراحی و ساخت خودرو ندارد که تنها دلیل این امر عملکرد ضعیف مسئولین این صنعت است.
farhadx
۱۱ مرداد ۱۳۹۲دوستان این رانا شاسی بلند نیست و در کلاس استیشن هست .
اوایل که عکسای رانا رو داده بودن بیرون حدودا دو سال پیش برا تفریح و سر سری این طرح رو زدم و اگه رینگاش کوچیکه و ارتفاعش هم شتریه برا این بود که خواستم تا حد زیادی به بقیه محصولات ایرانخودرو نزدیک باشه! حالا هم خبر گزاری ها لطف کردن تگ اسمم رو از تصویر حذف کردن و گذاشتن اینجا!
اون سمند که با x33 ترکیب کردنش هم معلوم نیست چه جانوری هست!
اینجا رو ببینید:
تو ادرس بالا کلی عکس از من منجمله همین رانا و عکس های بیشتر از من و دوستان هستش که میتونید ببینید.
همین رانا که اینجا گذاشتن:
دنا شاسی بلند:
دنا کوپه:
و بسیاری طرح های دیگه.
fleetwood
۱۲ مرداد ۱۳۹۲یه سوال مغز منو داره جر میده ، تو را خدا هر کی میتونه پاسخ بده :
چطور ممکنه وقتی ما هنوز نتونستیم داشبورد دنا را از حالت نقاشی به واقعیت تبدیل کنیم ، اون وقت توی همه رسانه ها جار زدیم که جت جنگنده ساختیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
bina
۱۲ مرداد ۱۳۹۲چین خودش یه حرفه ای در زمینه کپی برداری از طرحهای مطرح اتومبیل در دنیاست و ایران خودرو هم که با این تفاسیر داره از طرحهای چینی کپی برداری میکنه !!! چه شود ؟؟!!
P.P
۱۲ مرداد ۱۳۹۲وای خداکنه حالاحالاها نیاد تو خیابون من که تحمل دیدنشو ندارم یه وقت میرم بلا ملاسر خودم میارم شما شاهد باشید اگه من مردم قاتلم ایران خودروست نذارین یه وقت خونم پایمال شه ها باشه؟ :-( :-( :-(
:-)
فقط سری۳
۱۲ مرداد ۱۳۹۲ایران خودرو به جای این که بیاد دنبال ساختن ماشین شاسی بلند باشه کیفیت ماشینایی که می سازه رو بالا ببره
Yashar
۱۲ مرداد ۱۳۹۲اوه کام آن!