در پی انتشار خبر تولید مجدد پیکان از سوی ایران خودرو، اداره اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیهای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: انتشار خبر دور جدید تحریمهای آمریکا در قالب تحریم صنعت خودرو کشورمان، علاوه بر حدس و گمان در ارتباط با ابعاد، گستردگی و تاثیر آن بر این صنعت، برخی را بر آن داشت تا خودی نشان داده و در پوشش نظر کارشناسی سخنانی بیپایه را بر زبان آورند که با توجه به رشد صنعت خودرو در کشور، موجب وهن آن است.
اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانهها انتشار یافته است، خلاف واقعی است که نشان میدهد گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به ویژه صنعت خودرو کشور ندارند. بیخبرانی که چشم بر توسعه این صنعت در کشور بستهاند و با ذهن جامانده در گذشته، به تحلیل مسایل روز میپردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند.
حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بویژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سالها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونهای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد لذا چنین سخنان سخیفی، نه علمی است و نه بهرهای از واقعیت دارد، هرچند در لباس بحث کارشناسی عرضه شود.
گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال گذشته و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی (دنا) از سوی این شرکت و عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده است که گام در مسیری بیبازگشت گذاشته است. این موضوع حکایت از آن دارد که صنعتگران در این حوزه تلاش میکنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند. تردیدی نیست که محدودیتهای اینگونه اگرچه بر سرعت توسعه و رشد تولید تاثیرگذار است و در حکم مانعی در این مسیر تلقی میشود، اما هیچگاه نتوانسته این چرخ را از حرکت بازدارد.
متاسفانه طی ایام اخیر ملاحظه میشود که برخی دوستان ناآگاه داخلی بیش از دشمنان خارجی در کار ناامید کردن مردم سهم دارند. در جایی که اندک تاملی روشن میسازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فنآوری تولید، امکان بازگشت به گذشتهای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بیشک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود.
در پایان تاکید میشود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیتهای داخلی و بینالمللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است.
منبع : تین نیوز
رضاسعیدی
۱۶ تیر ۱۳۹۲منم قبول دارم ….
با این وضع احتمال داره تندر نود از خط تولید حذف بشه وبجاش پیکان بیاد …
البته صد در صد با یه قیافه جدید …
احتمالا اطاق ال 90 رو میذارن رو موتور پیکان بعید نیست ….
Soheil
۱۶ تیر ۱۳۹۲خدا کنه دنا بیاد من عاشق دنا هستم عالیه
امکاناتش ایمنیش و آپشن هایش بى نظیره
رضا سعیدی
۱۶ تیر ۱۳۹۲دنا آخرامسال میاد با قیمت 42 تا 45 تومن من اگه باشم 45 تومن نمیدم پای این ماشین ایرانی چینی ….
البته قبلاز عید 35 تومن دادم ال نود گرفتم ….
اسمشه که با کیفیته ………
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۲داداش شما یا زیادی عشقه ساخت وطن دارین یا اینکه ماشین ایمن و مجهز ندیدی که لگنی مثل دنا شما رو مچل خودش کرده یا شایدم خیلی بد سلیقه ای
حمید
۴ مهر ۱۳۹۴سهیل جان از اینکه به عشقت رسیدی خوشحالم.
ali
۱۷ تیر ۱۳۹۲چه گذشتی دارند که پیکان دیگر تولید نخواهند کرد دستتان درد نکندبا این هنرتان
محمد
۱۷ تیر ۱۳۹۲با این اخبار و شایعاتی که شنیده میشه اصلا بعید نیست که بخوان دوباره پیکان رو تولید کنند.بر اساس تجربه اینا هر وقت میخوان یه بلایی سر مردم بیچاره بیارن اول یکی از عوامل خودشون میاد دربارش اظهار نظر میکنه،بعدش یکی از مدیران ارشد میاد و با اقتدار تمام تکذیب میکنه، اما چند وقت بعد در کمال ناباوری میبینی که همون اتفاق یا حتی بدترش هم می افته.فقط خدا این افراد رو میشناسه…
shahrooz
۱۷ تیر ۱۳۹۲پیکان بهترین ماشین گروه مونتاژی ایرانخودرو بود این گروه همیشه سعی کرده از محرومیت مردم ایران از ماشینهای خارجی بهترین استفاده رو بکنه …توجه کنید که صنعتی هم در کار نیست حمایت از صنعت خودرو جمله ایست برای قانع کردن مردم برای پرداخت 80 درصد عوارض برای وارد کردن خودروی خارجی اونم با قیمت دلار حبابی…صنعتی که در اون 90درصد قطعات از بیرون میاد به چه درد این مردم می خوره پراید رو که دیدید با نوسانات دلار سر به فلک کشید….بیچاره مردم…مثل این هست که کسی کنارش غذای خوب باشه وغذای فاسد…حالا دولت جلوی غذای سالم رو گرفته تا مردم به زور و از سر مجبوریت غذای فاسد رو بخورند و با یک تصادف خودروی پراید تمام زندگی و خانوادش به باد بره اونم به خاطر سوده عده ای معروف به خودروساز….اگه این وسط نفعی برای دولت نباشه واقعا این کار رو میکنه؟
رضابنده ای
۲۰ اسفند ۱۳۹۲بسم الله الرحمن الرحیم
جانا سخن ازدل ریش ما میگوئی
p...
۱۸ تیر ۱۳۹۲تا زمانیکه از ایران خودرو (گرامی) و سایپا (همراه خانواده) ماشین می خریم وضع همینه.
بیخود به فکر معجزه در صنعت خودرو نباشین. یه سال گاری سوار شین ولی از این دوتا ماشین نخرین.
خدا رحمت کنه مرحوم گاندی رو.
ﻋﻠﯽ
۱۹ تیر ۱۳۹۲اقایان محترم جان من یه بار دیگه متن اظهارات مسؤلین ایران خودرو رو مطالعه کنین.اقا علت عقب ماندگی ایرانخودرو شایعه سازی افراد نامطلع درمورد صنعت خودرو است.أگه این افراد نبودن الان ایرانخودرو aventador-urus-berlinta f12 تولید میکرد ده همین شایعات باعث شده اون عوضی ها طرح اینارو دزدیدن
ارین
۲۶ مرداد ۱۳۹۲هردم از این باغ بری می رسد
سعید از بوشهر
۱۲ شهریور ۱۳۹۲پ ن پ بیا بساز
اسی
۲۷ مهر ۱۳۹۲پس پیکان وانت چیه
كاظم
۱۷ آبان ۱۳۹۲فیلم تهران1500 رودیدید!پیکانش روچطور!شک نکنید اگراین مسولین به ظاهرخودروساز!سودی دراین کارببینن!به سرعت نوردست بکارشده واین لگنو برمی گردونن
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۲کاش میومد میخاصتم برم …………..بازی هه هه هه
Omid.Oktam
۳۰ دی ۱۳۹۲“حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بویژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سالها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونهای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد”
دمش گرم کلی خندیدم بازم خدا برکت بده به پیکان لاقل با پیکان جاده هامون بوی خون نمیداد
اصلا من نمیدونم چرا هر چی پیشرفت میکنن آمار تلفات هم میره بالا
حسین 9974
۷ فروردین ۱۳۹۳دوستان ایرانخودرو تازمانیکه پیکان تولید میکرد همه راضی بودند از وقتی ارواح خیکش اومد گنده بیاد ورفت سراغ پژوها بقول معروف تر زد… بزارین همون پیکانو تولید کنه حداقلش اینه که کسایی که پیکانو دوست دارند میتونن یه ماشین باکیفیت سوارشن… خدایی پیکان 10سال پیش از ماشینای الان ایرانخودرو سروصداش کمتره . ایمنیشم که ایرانخودرو استاد ایربگه دیگه این ماشین کامله کامله …والا
فرهاد
۱۳ مهر ۱۳۹۳با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان
در مورد عدم تولید پیکان سواری از سال 84 به بعد از نظر بنده علت این بود که اگر پیکان تولید میشد با قیمت 6.2 میلیون تومن، کمتر کسی حاضر بود 11 – 12 میلیون تومن پول برای پژو 405 یا 15 میلیون برای پژو پارس (به قیمت سال 84) پرداخت کند چون واقعا به اندازه 2 یا 3 برابر پیکان کیفیت و امکانات نداشتند، ولو اینکه در خیلی از موارد از جمله هزینه تعمیرات و نگهداری، مخارج پیکان بسیار کمتر از آنها بود. از طرف دیگر اگر پیکان تولید میشد امکان برای خودرو ساز محترم محیا نبود که قیمت خودروهای دیگر را به میزان دلخواه افزایش دهد چون 100 درصد مردم بجای خرید آنها، پیکان میخریدند و بازار فروش آنها از دست میرفت، لازم به توجیه نیست که به نسبت قیمت فروش، هزینه تمام شده پیکان برای کمپانی بسیار بیشتر از هزینه تمام شده بقیه محصولات بوده، از طرف دیگر امکان مانور روی قیمت آن کمتر بوده چون همه میدانیم که قطعات پیکان تا حدی پیشرفته نبودند که امکان تولید آنها در داخل کشور نباشد.
بر کسی پوشیده نیست که از لحاظ سطح فناوری در تولید خودرو کشور های آلمان، ژاپن، انگلیس و آمریکا (و جدیدا کره جنوبی) پیشتاز هستند و واقعا ناراحت کننده است که خودروسازان محترم بجای همکاری با کمپانی های مطرحی مثل فولکس واگن آلمان و یا تویوتای ژاپن با خودروسازانی مثل پژو همکاری میکنند که حتی در سطح قاره اروپا هم مشتری چندانی ندارند، چه برسد به بقیه کشور ها …
هرچند که صراحتا اعتقاد دارم اگر حتی بعضی از زیر مجموعه های درجه دوم یا سوم فولکس واگن (مثل اشکودا) یا یک شرکت نه چندان مطرح آسیایی مثل پروتون در ایران نمایندگی داشته باشند و محصولاتشان را به قیمت روز دنیا و بدون تعرفه گمرک عرضه کنند قطعا خودروساران محترم داخلی در کمتر از یک سال ورشکست خواهند شد.
به امید روزی که بجای سوار شدن خودروهای از رده خارجی مثل 405 و پراید بتوانیم از خودروهای روز دنیا بهره مند شویم، با تشکر از تمامی عزیزان …
pony car
۲۳ دی ۱۳۹۳ایستگاه آخر ماشینهای از رده خارج دنیا =ایران
پویا
۱ خرداد ۱۳۹۴تولید دوباره پیکان میتونه مردم رو از شر پراید خلاص کنه.از طرفی با این قیمت های عجیب و غریب خودرو تو ایران که هر کسی نمیتونه ماشین بخره پیکان میتونه ماشین خیلی از خانواده های کم درآمد باشه
reza.k3235@yahoo.com
۲۸ خرداد ۱۳۹۶سلام ای کاش دو باره پیکان تولید بشه البته همون پیکان جوانان فقط با یه تغییر که کولر داشته باشه باور کنید همه میرن میخرن به جوری مد میشه کا باور نکنید حیفه خیلی خوشگله