در پی انتشار خبر تولید مجدد پیکان از سوی ایران خودرو، اداره اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیهای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: انتشار خبر دور جدید تحریمهای آمریکا در قالب تحریم صنعت خودرو کشورمان، علاوه بر حدس و گمان در ارتباط با ابعاد، گستردگی و تاثیر آن بر این صنعت، برخی را بر آن داشت تا خودی نشان داده و در پوشش نظر کارشناسی سخنانی بیپایه را بر زبان آورند که با توجه به رشد صنعت خودرو در کشور، موجب وهن آن است.
اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانهها انتشار یافته است، خلاف واقعی است که نشان میدهد گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به ویژه صنعت خودرو کشور ندارند. بیخبرانی که چشم بر توسعه این صنعت در کشور بستهاند و با ذهن جامانده در گذشته، به تحلیل مسایل روز میپردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند.
حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بویژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سالها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونهای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد لذا چنین سخنان سخیفی، نه علمی است و نه بهرهای از واقعیت دارد، هرچند در لباس بحث کارشناسی عرضه شود.
گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال گذشته و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی (دنا) از سوی این شرکت و عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده است که گام در مسیری بیبازگشت گذاشته است. این موضوع حکایت از آن دارد که صنعتگران در این حوزه تلاش میکنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند. تردیدی نیست که محدودیتهای اینگونه اگرچه بر سرعت توسعه و رشد تولید تاثیرگذار است و در حکم مانعی در این مسیر تلقی میشود، اما هیچگاه نتوانسته این چرخ را از حرکت بازدارد.
متاسفانه طی ایام اخیر ملاحظه میشود که برخی دوستان ناآگاه داخلی بیش از دشمنان خارجی در کار ناامید کردن مردم سهم دارند. در جایی که اندک تاملی روشن میسازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فنآوری تولید، امکان بازگشت به گذشتهای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بیشک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود.
در پایان تاکید میشود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیتهای داخلی و بینالمللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است.
منبع : تین نیوز
میلاد محتشم
۱۴ تیر ۱۳۹۲کم مونده دوباره پیکان به چرخه تولید باز گرده.
feri 007
۱۴ تیر ۱۳۹۲آخی یکی نیست بیاد بگه چرا وقتی که طرف 15 میلون پولشو میده دست اینا تا یکسال بعد یه رانا بهش بدن ولی وقتی میره تحویل بگیره تازه آقاییون میگن باید 15 ملیون دیگه بدی تا ماشینتو با منت تحویل بدیم…
چرا اون موقع از این اطلا عیه ها نمیدن؟!؟!؟
چرا حتی یه عذرخواهی خشک و خالی هم نکردن؟!؟!؟
چرا اینا ملت رو چیییییز فرض کردن؟!؟!؟
من بهتون میگم چرا….
چون بس این دولت ازشون حمایت بیجا کرد که دیگه گردنشون کلفت شده و هرکاری دوست دارن میکنن…
سهیل
۱۶ تیر ۱۳۹۲پس این پیکان وانت ها چیه ؟ روآ چیه ؟
هر کی ندونه فکر میکنه چه خبره ! توهم توطئه زدن .
آقا ماشین لوکس هم نخواستیم … یه ماشین کم مصرف ایمن و ارزون مثل اشکودا مثل داچیا اگه درست میکردید اگه چند سال پیش که همه خودرو ساز ها تا مرز ورشکستگی رفتن یه 2 تا قرار داد میبستید تکنولوژی وارد میکردید الآن مجبور نبودید کاسه ی چه کنم چه کنم دست بگیرید …
اگه این با مردم صادق بودید اونها هم هواتونو داشتن … خودمم هم دوست دارم پولم بره توی جیب هموطنم اما این وضعیت که درست کردید جای دفاع نداره …
اطیابی
۱۵ مهر ۱۳۹۳ای کاش دوباره تولید بشه ولی باورژن جدید یعنی همه چیش جدیدوبروز باشه.بردشمنان پیکان لعنت.
مهیار
۱۴ تیر ۱۳۹۲ایران خودرو با چه رویی برمیگرده این حرفها رو میزنه نمیدونم والا ولی من جای اونا خجالت میکشم هرچند که خودشون با پررویی تمام این حرف ها رو میزنن
عماد
۱۴ تیر ۱۳۹۲مهىار اعصابتو الکى خرد نکن ارزش نداره
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲نه تورو خدا برگردونین بهتون التماس میکنم.یعنی واقعا تاسف باره که میان در مورد پیکان حرف میزنن که9 ساله از رده حارجش کردن.دزدای پر رو
amir ali
۱۴ تیر ۱۳۹۲کسانی که دوست دارن پیکان دوباره با چرخه ی تولید برگرده لایک
و کسانی که دوست ندارن دیس لایک لطفا..
با تشکر…
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲پیکان هر چی باشه از پزاید بهتره قبول داری لایک کن قبول نداری دیس لایک
mrd
۱۴ تیر ۱۳۹۲کسایی که دوست دارن هم پیکان و هم پراید تو چرخه تولید نباشه قبول داری لایک کن قبول نداری دیس لایک
hozan
۱۵ تیر ۱۳۹۲داداش فکر کنم با پیکان رانندگی نکردی که میگی از پراید بهتره پیکان یه ماشین زمخته آدم توش راحت نیست. موافقا=+++++++++++++++مخالفا=———————————–
احمد
۱۴ تیر ۱۳۹۲قراره داتسون جدید با قیمت حدود 5 هزار دلار 10 روز دیگه رونمایی بشه و در کارخانه هند نیسان ساخته می شه حالا که تحریم جدید اومده به جای این قضیه که کیفیت ماشین های بی کیفیت داخل را کمتر کنند و قضیه بازگشت پیکان کاش با آمدن داتسون به جای واردات ماشین های چینی بی کیفیت این داتسون را وارد کنند که هم ده برابر خودروهای چینی کیفیت دارد و 100 برابر خودروهای ایرانی و قیمتش از چینی ها هم کمتر است وو مثلا در صورت واردات با دلار 3 تومنی حدود کمتر از 20 میلیون تعرفه می خوره که قیمتش چیزی حدود تیبای آشغال می شود که این کجا و آن کجا که البته شاید تا چند ماه دیگر با ورود آقای روحانی قیمت دلار کاهش پیدا کند همچنین طراحی های آنرا می توانید در سایت رسمی داتسون که نیسان اعلام کرد به نشانی http://datsun.com/ مراجعه کنید طراحی اش برای یک خودرو ارزان واقعا فوق العاده است . زمان شمار سایت زمان رونمایی سایت و خودرو ساخته شده را نشان می دهد که می شود 15 جولای و شعار داتسون Dream. Access. Trust یعنی رویا،دسترسی پیداکردن،قابل اعتماد
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۲خوردوسازداخلی و بازار خودرو در ایران با وجود تعرفه 110 درصد واردات خودرو خارجی و …. انحصاری و در اختیار دولت هست و مردم ایران هیچ حق انتخابی ندارند و ناچارهستند خودرو از رده خارج و بی کیفیت و با قطعات درجه چندم چینی و …. خودروساز داخلی و دولتی رو با چند برابر قیمت که به عراق و سوریه و …. فروخته میشه و یا مجانی داده میشه در بازار انحصاری خودرو داخلی با وجود تعرفه 110 درصد واردات و … خریداری کنند در نتیجه ایران خودرو و مابقی شرکت های خودروسازی به خاطر دولتی بودن و استفاده از بازار انحصاری داخلی به راحتی دروغ میگند و …. همین الان در ویران خودرو باردو یا همان پیکان وانت در حال تولید شدن هست پس صحبت کردن در مورد بازگشت پیکان در شرایطی که پراید و نیسان وانت و 405 و 206 و …. مابقی خودروهای از رده خارج با قطعات درجه چندم چینی هنوز هم در انواع و …. مختلف توسط صنعت دولتی خودروسازی داخلی و بازار انحصاری خودروساز دولتی داخلی عرضه میشه دور از انتظار نیست و صنعت خودروسازی دولتی داخلی حتی مونتاژ کردن هم بلد نیستند هر روز و ماه و سالی که از مونتاژ کردن یک خودرو در ایران میگذره کیفیت محصول کاهش و قیمت افزایش پیدا میکنه درصورتی که خارج ایران با کذشت زمان کیفیت مونتاژ افزایش و قیمت محصول کاهش پیدا میکنه وتنها کاری که خودروساز دولتی داخلی انجام میده این هست که یک فرم ایثار پر میکنند و میگند قطعه x در کاخانه y در ایران تولید میشه و بعد قطعه به یک شرکت چینی سفارش داده میشه تا با کمترین هزینه و نامرغوب ترین مواد و کیفیت و … تولید بشه و بعد هم قطعه تولید شده در چین با آرم حک شده و بسته بندی شده و … به ایران منتقل میشه و خودروهای به اصطلاح ملی (چینی) چیزی به جز نسخه جایگزین شده خودرو از رده خارج و …. اصلی با تمام قطعات خودرو اصلی که با قطعات ارزان قیمت و درجه چندم چینی و بدون نظارت و تایید و …. حداقلی کارخانه مادر نیست
شایان
۱۴ تیر ۱۳۹۲چرا تکذیب؟ مگه همین الان ایران خودرو پیکان رو بر گردونه مشکلی در فروش زوریش به ملت غیور داره ،
مجبوریم دیگه ، همین فردا پیکان رو بدن 15 میلیون ملت ناچار میرن میخرن
ملت رو زور میکنن ماشینهای 80 سال پیش بخرن ، بعد میگن داریم از صنعت خودروسازی داخلی حمتیت میکنیم!!!!!
علیرضا
۱۴ تیر ۱۳۹۲واقعا جای بسی مباهات و فخر برای صنعت دزد پرور و بهانه گیر که بهانه ای دستشون اومد تا بی لیاقتی و بی انصافی خودشون رو بار دیگر بر گردن تحریم ها بندازن و همین که حرف از تولید دوباره ماشینی با تکنولوژی نیم قرن پیش رو میزنند نشان از عمق فاجعه و بی کفایتی مسئولین لگن سازی میدهد امید است مسئولین به جای بیانیه صادر کردن و دهن کجی به مردم به فکر جیب مردم که نه لا اقل به فکر حفظ آبروی نداشته خودشون باشن
محمدرضا یعقوبی
۱۴ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان
من موافقم پیکان دوباره برگرده
لااقل کیفیتش از پراید بهتره که
در ضمن قطعاتش هم میتنن تولید کنن
دیگه قطعه چینی برای ماشین نیست
خداییش پیکان 83 داشتم اصلا هیچ مشکلی نداشت
ولی بعد اون هم 206 هم سمند و هم 405 دارم.. همش باید برم تعمیرگاه قطعه هاشون چینیه
در ضمن به آقایی که گفتم صنعت خودرو پیشرفت کرده باید بگم بووووووووووووووووووووووق
ما فقط چراغای ماشین هارو عوض میکنیم ولی ببیننین تو این 10 سال چینی ها به کجا رسیدن؟
مالزی و ترکیه چی؟ همه تلاش کردن ولی ا فقط دنال سوء استفاده بودیم از مردم
سوناتا با سمند اومد ولی الان سوناتا کجاست و سمند کجا
این دنا هم فقط تو کاپوت و صندوق عقب فرق داره موتورشم خارجیه
همه امکانتش خارجیه (البته خارج یعنی چین)
مقصر خود ما مردمیم که حاضریم از این کارخانه ها خودرو بخریم درسته چاره نداریم ولی ای کاش همون چند سال پیش پولامو جمع میکردم دوسال دیر تر ولی یک هیوندای میخریدم یا تویوتا درسته دوم تا عمر دارم خیالم راحت بود
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۲ویران خودرو و یار غار و گرمابه ش سایه بان باید قبل از این مقدمه چینی بی اساس و غیر ادبی در نظر داشته باشند که فی الجمله کذب تحویل ملت میدهند چرا که نه تنها پیکان یک قرن ونیم را نمی خواهند مجددا تولید کند که همکنون با تولید “roa” و پیکان وانت عملا تولید پیکان را متوقف نکرده اند در مورد سایه بان نیز این شرکت مونتاژکار با تولید نیسان که جزو پر مصرف ترین و اولین خودروی تولیدی شرکت نیسان ژاپن است با تولید ان در زیر مجموعه خود از سالیان دور تا کنون چرخه این سیر تسلسل را ادامه داده و به ملت همیشه در صحنه نشان داده اند که نتنها پیکان ، پراید ، نیسان زامیاد ، 405 ، نمیمیرند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغیر شکل داده و در لباسی به ظاهر جدید به مردمان این سرزمین غالب میشوند
ع
۱۴ تیر ۱۳۹۲دیگه همینون مونده بود که فرغونی به اسم پیکان رو دوباره به خط تولید برگردونن
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۲همینمون مونده بود پیکان به خط تولید برگردونن خدایا این چه امتحانیه
VAHID JINPACHI
۱۴ تیر ۱۳۹۲خودرو سازان ایرانی می تونن پیشرفت کنن. +
نمی تونن پیشرفت کنند_
feri 007
۱۴ تیر ۱۳۹۲وحیدجان خودرو سازان از نظر توانایی “میتونن” پیشرفت کنن ولی مشکل اینجاست که “نمیخوان” پیشرفت کنن… وقتی این ملت چه پراید 5 تومن باشه چه 18تومن بازم میرن میخرنش… دیگه پیشرفت میخوان چیکار… چرا الکی خودشونو تو دردسر بندازن و ماشین روز اروپا مونتاژ کنن که من و تو سوار بشیم و حالشو ببریم!!!
به جای این کارا باید طرز تفکر ملت عوض بشه و دیگه از محصولات این خودروسازان نخرن…
amir
۱۴ تیر ۱۳۹۲پدال چرا هیچ نظری رو منتشر نمیکنید اگر نمیخواید هیچ بازدید کننده ای نظر بده و نظرات بازدید کننده ها رو منتشر کنید خوب بخش نظارات رو جذف کنید و وقت ملت رو نگیرید و ملت رو سر کار نذارید پیکان همین الان در ویران خودرو باردو یا همان پیکان وانت در حال تولید شدن هست پس صحبت کردن در مورد بازگشت پیکان در شرایطی که پراید و نیسان وانت و 405 و 206 و …. مابقی خودروهای از رده خارج با قطعات درجه چندم چینی هنوز هم در انواع و …. مختلف توسط صنعت خودروسازی داخلی و بازار انحصاری خودروساز داخلی عرضه میشه و مردم هم بدون هیچ حق انتخابی مجبور هستند خودرو از رده خارج و … خودروساز داخلی رو خریداری کنند دور از انتظار نیست و خودروسازی داخلی حتی مونتاژ کردن هم بلد نیستند هر روز و ماه و سالی که از مونتاژ کردن یک خودرو در ایران میگذره کیفیت محصول کاهش و قیمت افزایش پیدا میکنه درصورتی که خارج ایران با کذشت زمان کیفیت مونتاژ افزایش و قیمت محصول کاهش پیدا میکنه وتنها کاری که خودروساز دولتی داخلی انجام میده این هست که یک فرم ایثار پر میکنند و میگند قطعه x در کاخانه y در ایران تولید میشه و بعد قطعه به یک شرکت چینی سفارش داده میشه تا با کمترین هزینه و نامرغوب ترین مواد و کیفیت و … تولید بشه و بعد هم قطعه تولید شده در چین با آرم حک شده و بسته بندی شده و … به ایران منتقل میشه و خودروهای به اصطلاح ملی (چینی) چیزی به جز نسخه جایگزین شده خودرو از رده خارج و …. اصلی با تمام قطعات خودرو اصلی که با قطعات ارزان قیمت و درجه چندم چینی و بدون نظارت و تایید و …. حداقلی کارخانه مادر نیست
امین
۱۴ تیر ۱۳۹۲از این تیکش خندم میگیره :) ( البته باید گریه کنم ) :(
((“صنعتگران در این حوزه تلاش میکنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند.”))
آیا نیاز ما این آشغالان ؟؟؟؟؟؟؟ این توهین به ما نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غیر از این که متنش خیلی دور از شعوره ( انگار چه گلی به سرمون زدن که 2 قرت و نیمشون هم باقیه )
خیلی دری وری و بلوف توش هست. ( انگار به شرکت آئودی توهین شده )
به قول دوستمون اینقدر دولت ازشون حمایت کرده که گردنشون کلفت شده
VAHID JINPACHI
۱۴ تیر ۱۳۹۲درست می گید صنعت خودرو واقعا پیشرفت که نکرده هیچ پس رفت هم کرده و به خاطره حمایت بوده من این حرف ها رو قبول دارم. ما باید به خودرو سازان فشار بیاریم تا بتونن پیشرفت واقعی و نه پیشرفت الکی کنن. برن یک طراح ماشین بردارن بیارن مثل اقای پیتر شرایر و…
رو بردارن بیارن تا بتونیم پیشرفت کنیم. البته بایدخودشون رو هم بخوان .
ما طراح ماشین زیاد داریم ولی قدر ان ها رو نمی دونیم و ندونستیم و الان همه ی ان طراح های ایرانی بخاطر حمایت نشدن رو اوردن به خارج ….
برن دست ان ها را بگیرن و بیارنشون این جا که البته خب بعید می دونم این ها هم چین کاری را کنن.
شما ها اگه مسلمونید واردات را ازاد کنید. شاعر vahid jinpachi میگه
از ماست که بر ماستتتتتتتتتتتتتتتتتت.
علیرضا
۱۴ تیر ۱۳۹۲یه قانون داریم به نام قانون بقای پیکان:
این قانون میگه پیکان هرگز از بین نمیرود بلکه از شکلی به شکل دیگر (روا، باردو و …) تبدیل میشود.
خخخخخخخخ
احمد.ف
۱۴ تیر ۱۳۹۲آخه بووووووووووووووووووووووووق ها همین الان دارین وانت پیکان، آخ ببخشید «باردو» رو که تولید میکنین!!!!
أخه خجالت هم خوب چیزیه! البته اگه باشه!!!
اشكان
۱۴ تیر ۱۳۹۲پیکان همین الان هم تولید میشه پیکان وانت باردو و روا این حرف یعنی دروغ تو روز روشن
رضاسعیدی
۱۴ تیر ۱۳۹۲اونایی که موافق هستند ال نود دیگه تولید نشه تیکو بزنن ………..
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲فقط مونده بیان تو تلویزیون اعلام کنن مردم خر شین میخوایم سوارتون شیم
e_m
۱۴ تیر ۱۳۹۲اطلاعیه جدید ایران خودرو:
چهارمین خودروی ملــــــــی “پیکان” با 10 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!
خودم
۱۴ تیر ۱۳۹۲الان این باردو که تولید می کنن مگه نصف شده پیکان نی، قراره که 14.5 میلیون یورو 4ش قیمت بخوره، تازه قبلا سپر آلمینیومی بود، الان پلاستیک بازیافتی
محمد........
۱۴ تیر ۱۳۹۲بچه ها چتون شده؟
مگه همین الان هم وانت پیکان تولید نمیشه؟؟
پیکان رو داریم قیمتش رو تو سایت و خودشو هم تو بازار میبینیم دیگه…
masoud
۱۴ تیر ۱۳۹۲انصافا ماشینای ایرانخوردرو خوبه ولی قیمتشون خیلی با بی انصافیه
سینا
۱۵ تیر ۱۳۹۲حیف شد میخواستم بخرم برم فرشته دور دور:(
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۲دوستان و هموطنان عزیز من
همین پیکان رو میدونید چند میدن الان..چندروز پیش یه پیکان مدل 83 انژکتور بود فک کنم یارو میگفت 5 خورده ای..حدود سه سال پیش هم برا یکی از بچه ها یه پیکان گرفتیم مدل 79-80 چند به نظرتون!!!! ا تومن ناقابل اونم با چک چندماهه!!!!!!!!!!
هعی روزگار…به جای اینکه بیایید اینجا و شعار بدید عمل کنید..آقاجون من قربون شکلت تو که میدونی ماشینی که میخری نه امنیت جانی نه مالی داره براچی میری میخری و پول زبون بستت رو میریزی تو جیب این از خدا بی خبران بی انصاق بی… . این فرغون سازان ایرانی نما خوب یاد گرفتن چجوری س مردم هربلایی که دلشون میخواد بیارن.
در اخر من نظرم اینه..من راضیم پیکان بگیرم اما پراید نه…پیکان رو به پراید ترجیح میدم…حد اقل میدونم که بدنش از فولاد هست نه حلبی.و این برای من کفایته.
با ارزوی موفقیت و عدالت برای هموطنان عزیییییییز
یا علی
رضا
۱۵ تیر ۱۳۹۲اگه میتونید یه کاری کنین .با غر زدن و اینجا نظر دادن درست نمیشه
مهدي
۱۵ تیر ۱۳۹۲آقایون فکر میکنن با کی طرف هستند که اینقدر چرت و پرت تحویل مردم میدن؟ سی ساله به بهانه پیشرفت و خودکفایی یک بازار انحصاری با وامهای چندهزار میلیاردی در اختیار دارن اونوقت به ملت خیانت کردن و فقط قطعات چینی وارد میکردن و بسته بندیش درایران انجام می شد.فقط مونتاژ میکردن. چه کسی پاسخگوی این همه ظلمیه که در این مدت به مردم شده؟ خیانت از این بیشتر؟ آقایان لاریجانی ! آقای محمدی ریس سازمان بازرسی ! آقای مصلحی وزیر اطلاعات ! آقای احمدی نژاد که خدا بیامرزدت ! آقای دادستان کل کشور! شماها دارید چیکار می کنید پس؟ دزدی از این آشکارتر؟ آقایان نمایندگان مجلس! چه کسی باید از صنعت خودرو سازی تحقیق و تفحص کنه ؟ […] وگرنه بی آبرویی و فضاحت این خودرو سازها در دنیا پیچیده ولی گوش مسئولین ما فقط نمی شنوه!!! به نظر من باید تمام قطعه سازان مورد تفحص قرار بگیرن چون اکثر قطعه سازها شرکتهای زیرمجموعه ایرانخودرو و سایپا هستند. بایدمدیران این دو خودرو ساز که این خیانت بزرگ رو کردند و بجای بومی سازی و ارتقاء فقط به فکر واردات و پر کردن جیب خودشون بودن به جرم سوء استفاده از امکانات دولتی ، ازبین بردن بیت المال، وارد آوردن ضررهای جانی و مالی به ملت مظلوم و بی دفاع ایران ، رانت خواری ، ایجاد بازار سیاه خودرو، احتکار ، آسیب زدن به اقتصاد کشور و … « اعدام » شوند تا درس عبرتی باشه برای دیگران. بخدا اگه دست من بود خودم طناب دار رو گردنشون مینداختم به فجیع ترین وضع میکشتمشون تا بقیه دوستانشون شاهد سقط شدنشون باشن. اونوقت ببینم بازهم وضع مملکت اینطوری بود؟ […] ما بی عرضه هستن داداش. وگرنه چین 1 میلیارد جمعیت داره اگه اینطوری میخواستن مملکت رو اداره کنن که الان باید کاسه گدایی میگرفتن جلوی ما. اونجا خیانت مساوی اعدام ژاپن خیانت مساوی خودکشی ایران خیانت مساوی ارتقاء درجه و تقدیر و تشکر.
Hitler
۱۵ تیر ۱۳۹۲خود کرده را …… نیست
ما همون مردمی هستیم که کادیلاک سویل رو نمی پسندیدیم
الان شبا خواب پراید می بینیم
مهرداد
۱۶ تیر ۱۳۹۲اینها همه اش حرف مفته .
شک نکنید با این وضعیت ظرف چند ماه آینده پیکان رو روی خط تولید می برند ، نهایتا چراغ راهنماشو عوض می کنند که مثلا به روزش کردیم .
قیمت هم 15 تا 20 شاید هم بالاتر .
ببنید من کی گفتم .