تقریباً در دورانی که تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه رو به پایان بود، به دلیل محبوبیت این خودرو، پژو تصمیم گرفت آنرا فیسلیفت کرده و چند سالی به تولید آن ادامه دهد. ۲۰۶ فیسلیفت شده، ۲۰۶+ نام گرفت و سعی شده بود ظاهر آن به مدل ۲۰۷ شبیه گردد. در ۲۰۶+ قسمت جلو بهطور کامل مورد بازنگردی قرارگرفته و چراغها، جلوپنجره و سپر تغییر کردند؛ اما در قسمت عقب به جهت کاهش هزینهها فقط گرافیک داخلی چراغها و سپر تغییر نمود. به همین دلیل ۲۰۶+ در جلو تقریباً ظاهر جدید و بروزی پیداکرده بود اما در قسمت عقب تفاوت چندانی با ۲۰۶ نداشت. در داخل هم تغییراتی ایجادشده و بازهم سعی شده بود تا داشبورد خودرو به ۲۰۷ شبیه گردد.
در سال ۱۳۸۹ ایرانخودرو تصمیم گرفت ۲۰۶+ را بهعنوان نسل جدید ۲۰۶ یعنی ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۲۰۶ با عنوان مدلی کاملاً جدید و بانام ۲۰۷i به بازار عرضه شد! آنهم درحالیکه ازلحاظ آپشن، موتور و گیربکس تقریباً هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ نداشت. بااینحال در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریمها علیه صنعت خودروی ایران، تولید پژو ۲۰۶ و بهتبع آن ۲۰۷ در ایران با مشکل مواجه شد. البته ایرانخودرو توانست به هر نحوی که شده تولید ۲۰۶ را ادامه دهد اما امکان ادامهٔ تولید ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ وجود نداشت و تولید آن در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.
پس از توافق هستهای و لغو تحریمهای ایران، بعد از مذاکرات فراوان سرانجام دوباره همکاری ایرانخودرو و پژو آغاز گردید. بدین ترتیب زمزمههایی مبنی بر تولید مجدد پژو ۲۰۷ مطرح شد و حتی ایرانخودرو در دیماه سال گذشته اقدام به پیشفروش این خودرو با موعد تحویل مرداد، شهریور و مهر امسال کرد. سپس در نمایشگاه توانمندیهای صنعت خودرو که در اسفند سال گذشته برگزار شد، ایرانخودرو مدل جدید ۲۰۷ را رونمایی نمود که دستخوش فیسلیفت و تغییراتی جزئی در داخل و خارجشده بود.
البته مدیرعامل ایرانخودرو، هاشم یکهزارع در نشست مطبوعاتی سال گذشته اعلام نمود که تولید مجدد ۲۰۷ ربطی به قرارداد جدید ایرانخودرو نداشته و مالکیت آن بهطور کامل به ایرانخودرو واگذارشده است. بااینحال معلوم نیست اگر تولید مجدد ۲۰۷ ارتباطی با قرارداد با پژو نداشته است پس چرا در دوران تحریم و قطع روابط پژو با ایرانخودرو تولید آن متوقف شد؟
علاوه بر این، گزارشاتی نشان میدهد که پژو خط تولید ۲۰۷ را بابت بخشی از غرامت خود به ایرانخودرو، بهصورت رایگان راهاندازی کرده و گفته میشود راهاندازی مجدد خط تولید این خودرو ۱۱ میلیون یورو هزینه داشته است. درهرحال چندی پیش ایرانخودرو بهصورت رسمی مشخصات و جزئیات نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ را اعلام نمود که در ادامه به بررسی تغییرات و بهسازیهای آن میپردازیم.
تغییرات خارجی پژو ۲۰۷ جدید
در بخش خارجی صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغها و تغییر آینههای جانبی بسنده شده است. در ۲۰۷ جدید یک ردیف لامپ LED ابرویی به بالای چراغهای جلو اضافهشده است که احتمالاً نقش چراغهای روشنایی در روز را دارند. در چراغهای عقب نیز از LED استفادهشده و گرافیک و طراحی داخلی آنها بسیار زیباتر از چراغهای عقب قبلی ۲۰۷ شده است. آینههای جانبی جدید آن نیز از طراحی بهتری نسبت به قبل بهره میبرند چراکه آینههای مدل قبلی ۲۰۷ متعلق به پژو ۲۰۶ بوده و تغییری نداشتند.
تغییرات داخلی
در داخل نیز کلیت داشبورد دستنخورده باقیمانده و از تغییرات مهم آن میتوان به نصب یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به سیستم چندرسانهای و GPS در بالای داشبورد و تغییر غربیلک فرمان اشاره کرد. غربیلک فرمان جدید ۲۰۷ ضمن برخورداری از طراحی بهتر، مجهز به دکمههای کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تماس تلفنی نیز شده است و تصویر عقب خودرو با استفاده از دوربین دید عقب بر روی نمایشگر داشبورد به نمایش درمیآید. در داخل ۲۰۷ جدید غیر از موارد مذکور تغییر عمدهٔ دیگری دیده نمیشود.
تجهیزات و امکانات
پژو ۲۰۷ جدید با توجه به شرایط قیمتی بازار خودروی ایران، از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی سود میبرد که مهمترین آنها عبارتاند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD، پورت USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین دید عقب، آینههای جانبی برقی، شیشههای برقی چهاردر، سنسور دندهعقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و کروز کنترل.
موتور و گیربکس پژو ۲۰۷
۲۰۷ جدید همانند گذشته از پیشرانهٔ آشنای TU5 با ۱۶۰۰ سیسی حجم استفاده میکند که قدرت و گشتاور آن از سوی ایرانخودرو ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر اعلامشده است. البته علت اختلاف قدرت ۵ اسب بخاری میان ۲۰۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ مشخص نیست. طبق اعلام سازنده، ۲۰۷ جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و بازهم مشخص نیست که گیربکس دستی آن از نوع ایرانی (متعلق به پژو ۴۰۵) است یا مانند نمونههای قبلی ۲۰۶ از نوع فرانسوی خواهد بود. شتاب صفرتا صد ۲۰۷ جدید ۱۱.۶ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام گردیده است.
قیمت و رقبا
هنوز قیمت رسمی و قطعی ۲۰۷ جدید از سوی ایرانخودرو اعلامنشده اما شنیدهها حاکی از آن است که نسخهٔ دستی آن قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت که با توجه به اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت نسبتاً معقولی محسوب میشود. در این بازهٔ قیمتی، اصلیترین رقیب ۲۰۷ جدید رنو ساندرو است که توسط پارسخودرو مونتاژ شده و نسخهٔ دستی آن ۴۳ میلیون تومان قیمت دارد. امویام ۳۱۵ جدید با قیمت ۴۲,۳ میلیون تومان و برلیانس H320 دستی با ۴۶,۲ میلیون تومان قیمت نیز از دیگر رقبای پژو ۲۰۷ جدید بشمار میروند.
سخن پایانی
درحالیکه دو نسل بعد از پژو ۲۰۶ یعنی پژو ۲۰۸ در بازارهای جهانی عرضهشده و حتی در شرف عرضه در ایران هم هست، همچنان شاهد هستیم که سازندهٔ وطنی با تغییراتی در چراغها و داشبوردِ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پژو ۲۰۶، آنرا بانام مدلی جدید در بازار محدود کشور عرضه کرده و خریدارانِ تشنهٔ خودروهای جدید و خسته از ماشینهای قدیمی نیز برای خرید آن هجوم میآورند درحالیکه هنوز نه کیفیت آن مشخص است و نه حتی قیمت دقیقش. از آن مهمتر باوجودی که چندهفتهای بیشتر به موعد تحویل نمونههای پیشفروش شدهٔ ۲۰۷ باقی نمانده است، ایرانخودرو هنوز تولید آنرا آغاز نکرده و یکهزارع تاریخ تولید آنرا احتمالاً در تیر یا مرداد اعلام نموده است! از سوی دیگر هنوز کیفیت این خودرو نیز مشخص نبوده و معلوم نیست که آیا کیفیت فاجعه باری همانند ۲۰۶های جدید موسوم به ایرانیزه دارد یا از سطح کیفی بهتری برخوردار خواهد بود.
مصطفی
۸ آذر ۱۳۹۵باسلام.توی دعوتنامه ای که به من دادن نوشته تحویل 95/8/30 ولی تا حالا حتی دعوت نامه هم نیومده،زنگ زدم به هزارجا هیچکی جواب قانع کننده ای بهم ندادن.اصلا خبری ندارن از ساختش واز خط تولیدش.گفتن 95/9/30 زمان تحویلشه درصورتی که توقراردادم اینطور نیست.
سهيل
۹ آذر ۱۳۹۵قراردا که ولش کن قرار داد منم ٣٠ ابان بود دعوت نامه هم هنوز نیومده
رفتم نمایندگی که ثبت نام کردم تا گفتم ٢٠٧ خندشون گرفت گفت خبری نیست که نیست…
خط تولیدشم راه نیفتاده جالب اینجاست که هنوزم داره پیش فروش میشه
جالب تر اونه که حوالش تو سایت باما داره ۵١ میلیون فروش میره?
خدایی معلوم نیس چند چنده کلا هیچ چی سر جا خودش نیس
نازنین
۱۰ آذر ۱۳۹۵سلام به تمامی دوستان ، آره اقا سامان منم فروردین ثبت نام کردم تحویل ابان، اما میخوام بدونم کیفیت ۲۰۷ های تولید شده مثل ۲۰۶ های جدیدی هست یا نه؟
سامان
۱۰ آذر ۱۳۹۵سلام آره فقط مونتاژ داخله اما قطعات فرانسویه .البته 206 بیشتر قطعات ایرانیه به نظر من اصلا قابل مقایسه با 207 های جدید نیستن. ولی ی مدت که بگذره قطعات یا چینی میشه یا ایرانی .نازنین خانوم
سامان
۱۰ آذر ۱۳۹۵سلام آره .مونتاژ داخله اما قطعات فرانسویه .البته 206 بیشتر قطعات ایرانیه به نظر من اصلا قابل مقایسه با 207 های جدید نیستن. ولی ی مدت که بگذره قطعات یا چینی میشه یا ایرانی .نازنین خانوم
مصطفی
۱۰ آذر ۱۳۹۵باسلام خدمت شما دوستان گرامی بخصوص اقای سامان،متاسفانه باید خبر بدی بدم که امروز از خط منتاژ 207 ایران خودرو باخبر شدم همه تجهیزات خودرو ایرانی وبا کیفت پایین میباشد.بگفته ایشون که خودش تو خط تولید 207 ته میگه چیز اشغالی به مردم دارن میدن .منم از این خبر خیلی ناراحتم.گفته اصلا ارزشی نداره همش ایرانیه
محمود
۱۷ آذر ۱۳۹۵با سلام خدمت شما دوست عزیز شما مطمئن هستید که قطعات بی کیفیت تو خط تولید اش استفاده میشه؟ممنون میشم پاسخ بدهید.
مصطفی
۱۰ آذر ۱۳۹۵از اچ سی کراس هم با خبرم که همه چپیزش تو تستو ازمایش جواب نداد و بدر نمیخوره خدارو شکر که ثبت نام نکردم.فقط گفت قشنگی داره
مصطفی
۱۰ آذر ۱۳۹۵من شاید فروختم ساندرو بگیرم.ولی اصلا از قیافش خوشم نمیاد
مصطفی
۱۰ آذر ۱۳۹۵اقا سامان شما این خبری که دادین رو از کجا خبر دار شدین؟
سامان
۱۱ آذر ۱۳۹۵سلام عزیز. اینها اگه میتونستن آره ولی چرا تو این 4 سال نکردن پس توانش ندارن بعدش هم 206 مونتاژ چینه بیشتر . ایران خودرو فقط سر هم میکنه حتی سمند و رانا که ادعا میکنند تولید چین هستن .نگران نباشید تجهیزاتش اصل فرانسه است.اینم بگم تو فرانسه استقبال نشد دارن به خورد ما میدن
سامان
۱۱ آذر ۱۳۹۵به نظر من اگه بناست اعتماد نکنیم هیچکدام و نخریم با این پولها بهتره ..ماشین خوب و قابل قبول بالای صد میلیونه
سامان
۱۱ آذر ۱۳۹۵بفرمایید شنیدین تا امروز کسی تحویل گرفته باشه؟
مصطفی
۱۱ آذر ۱۳۹۵نه کسی تحویل نگرفته ولی یکی از دوستان توی خط تولیدش کار میکنه.
سامان
۱۱ آذر ۱۳۹۵سلام آقا مصطفی دوستتون نگفته از کی تحویلش شروع میشه؟
صادق
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام، تحویل من که نمایندگی زنگ زد گفت 12 یعنی امروزه، ولی من گذاشتم 2 یا 3 شنبه برم بگیرم
سامان
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام آقا صادق تحویل گرفتی ی خبر بده مطمئن شیم واقعاً تحویل ش شروع شده
مصطفی
۱۲ آذر ۱۳۹۵سلام . نه خبری نداشت که تحویلش کی هست.شما اگه انشاالله تحویل گرفتین خبر کنید که چجوریه کیفیتش.مرسی
نيما
۱۳ آذر ۱۳۹۵الکی سر خودتونو کلاه نزارین،کامپیوترش کروز ۶٠دلاریه نه بوش ۵٠٠دلاری،با دریچه گاز سیمی و گیربکس پژو ۴٠۵ ،یعنی نمی شه بعضی از آپشنها رو ب راحتی روش نصب کرد
مانند کروز سنسور باران کامپیوتر سفر یا دیسپلی تیپ b
همون ٢٠۶تیپ ۵رو بگیرین واستون بیشتر صرف میکنه حداقل ٧تومن واستون میمونه
Aryaman
۱۳ آذر ۱۳۹۵سلام
اقا نیما
ایا 207 مدل 91 هم کیفیت لازم رو داره ؟
قطعات اورجینال روش سوار شده . ؟
مثلا کامپیوتر و بخصوصص گیربکش
Nazanin
۱۴ آذر ۱۳۹۵سوال اقا اریهمن
سوال منم هست
کسی در این باب اطلاعاتی داره ؟؟
ایا قطعات 207 مدل 91 .
با توجه به اینکه تحریمها شروع شده بود بازم کیفیت داره؟؟
دریا
۱۴ آذر ۱۳۹۵آقا صادق لطفا در صورت امکان نظرتون رو درباره 207 دریافتی حتما بنویسید
ممنون
صادق
۱۵ آذر ۱۳۹۵چشم
سامان
۱۴ آذر ۱۳۹۵سلام آقا صادق تحویل که گرفتین بفرمایید مشخصاتی که تو سایتها اعلام کردن و کامل داره؟
صادق
۱۵ آذر ۱۳۹۵چشم
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۵یه اشغال به تمام معنا که فقط پالونش عوض شده ملت هم بدو بدو میرن تو صف چقدر هم حال میکنن ماشین 10 سال پیش رو سوار میشن. همینان که باعث میشن قیمت ماشین تو ایران نجومی بشه.با این پول یه مزدا 3 بخری سگش می ارزه به کل پژو.ملت تو فرانسه هم این ماشین رو نمی خرن چون تعمیراتش سرطانه.
با سپاس
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۵منظورم مزدا 3 کارکرده هستش
سهيل
۱۵ آذر ۱۳۹۵حداقل ٢سال گارانتی داره٢٠٧ مزدا ٣ بخوای بخری ١۵ تومن باید بذاری روش تو ٢سال هم ١٠تومن باید خرجش کنی.
کسی که ثبت نام از قبل کرده ضرری نکرده حدودا ٣٩ تومن براش میفته??
پوارو
۱۵ آذر ۱۳۹۵زمان تحریمها زده بودن سپرعقب مزدا3.میخواس تعویض کنه بهمن خودرو میگفت برامون نمیاد.اینم از جنس خارجی.ماشین حارجی کارکرده همش بستگی داره دست کی بوده باشه.
وحید
۱۵ آذر ۱۳۹۵اگه کسی تحویل گرفت حتما در مورد کیفیت ماشین بگه لطفا
پوارو
۱۶ آذر ۱۳۹۵207 بالاخره اومد بازار برای اینکه تو تلتکست قیمت کارخانه رو زده 42/900 وقیمت بازار رو زده 48/300 (شبکه 5 صفحه112)
محمدرضا
۱۶ آذر ۱۳۹۵فرانسوی نیست دلتون صابون نزنید اینا همش چینی ایرانیه چون اصلا پژو خط تولیدشو متوقف کرده داره 208 میزنه برید دنبال ماشین چینی که حد اقل بصرفه وگرنه همشون یه کرباسن فقط دنا و سمند و پرشیا نگرید که ووال گردنتون میشه چین بلخره یه سرو گردن تو صنعت از ایران بالا تره اگرم فرانسوی میخواید صد میلیون بدید رنو کپچر بخرید اگه ندارید که دیگه خیلی اینارو باهم مقایسه نکنید
هومن
۱۷ آذر ۱۳۹۵کسی هنوز تحویل نگرفته آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا صادق چی شد تحویل شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی نام
۱۷ آذر ۱۳۹۵من تحویل گرفتم.
بی نام
۱۷ آذر ۱۳۹۵بالاخره مال من رو اوردن.از 207 قبلی خیلی هم بهتر شده. من یه مدل 89 قبلا داشتم.خیلی از اون سرتره
Dr.Elyas
۱۸ آذر ۱۳۹۵مبارکتون باشه.
کیفیت کابین چطوره؟
از سری های قبلی بهترشده یابدتر؟
هادی
۱۷ آذر ۱۳۹۵سلام
من تحویل گرفتم
گیربکس ایرانی
ecu چینی
آپشن ها طبق مشخصات داداه شده شرکت
کلا داخل اتاق که میشی متوجه کیفیت پایین ترش به 207 فرانسوی میشوید
محمود
۱۹ آذر ۱۳۹۵سلام دوست عزیز من میخوام بخرم اگر کیفیت داخل اتاق اش پایین نخرم و به صدا خواهد افتاد نخرم لطفا ممنون میشم جواب بدید
پاشا
۲۷ آذر ۱۳۹۵کاملا معلومه که این ماشینو نه خریدی و نه سوار شدی تا حالا. به دو دلیل:
اول اینکه گیربکس اتوماتیک 206 بصورت کامل از خارج از کشور میاد.
دوم اینکه مگه شما سوار 207 فرانسوی شدی که میگی وقتی سوار میشی متوجه کیفیت پایین اتاق ماشین نسبت به نمونه فرانسوی میشی؟
جان ما نگو که رفتم فرانسه سوار شدم.
پاشا
۲۷ آذر ۱۳۹۵یادم رفت بگم که گیرباکس های اتوماتیک پژو طراحی مشترک پژو و پورشه هستش که به دلیل تحریم ها این گیرباکس وارد ایران نشد و بعد از مدتی هم تولید تیپ 6 قطع شد.
نفیس
۲۸ آذر ۱۳۹۵درود ، امروز ایرانخودرو بودم و بهم گفتن: پژو ۲۰۷ جدید گیربکس اتوماتیک «نداره» و به صورت دستی ۵ سرعته هست و این گیربکس همان گیربکس های ۲۰۶ مدل ۹۵ (پژو ۴۰۵) هست !!!
در ضمن دفاع از جناب هادی باید به شما عرض کنم این خودرو اصلا شباهتی به ۲۰۷ اصل فرانسه نداره و حتی اگر ترکیه یا دبی برید این موضوع رو متوجه میشید !!! چون عقب خودرو و کاپت جلوی خودرو کاملا با ۲۰۷ اصل فرانسه متفاوته !!!