تقریباً در دورانی که تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه رو به پایان بود، به دلیل محبوبیت این خودرو، پژو تصمیم گرفت آنرا فیسلیفت کرده و چند سالی به تولید آن ادامه دهد. ۲۰۶ فیسلیفت شده، ۲۰۶+ نام گرفت و سعی شده بود ظاهر آن به مدل ۲۰۷ شبیه گردد. در ۲۰۶+ قسمت جلو بهطور کامل مورد بازنگردی قرارگرفته و چراغها، جلوپنجره و سپر تغییر کردند؛ اما در قسمت عقب به جهت کاهش هزینهها فقط گرافیک داخلی چراغها و سپر تغییر نمود. به همین دلیل ۲۰۶+ در جلو تقریباً ظاهر جدید و بروزی پیداکرده بود اما در قسمت عقب تفاوت چندانی با ۲۰۶ نداشت. در داخل هم تغییراتی ایجادشده و بازهم سعی شده بود تا داشبورد خودرو به ۲۰۷ شبیه گردد.
در سال ۱۳۸۹ ایرانخودرو تصمیم گرفت ۲۰۶+ را بهعنوان نسل جدید ۲۰۶ یعنی ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۲۰۶ با عنوان مدلی کاملاً جدید و بانام ۲۰۷i به بازار عرضه شد! آنهم درحالیکه ازلحاظ آپشن، موتور و گیربکس تقریباً هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ نداشت. بااینحال در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریمها علیه صنعت خودروی ایران، تولید پژو ۲۰۶ و بهتبع آن ۲۰۷ در ایران با مشکل مواجه شد. البته ایرانخودرو توانست به هر نحوی که شده تولید ۲۰۶ را ادامه دهد اما امکان ادامهٔ تولید ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ وجود نداشت و تولید آن در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.
پس از توافق هستهای و لغو تحریمهای ایران، بعد از مذاکرات فراوان سرانجام دوباره همکاری ایرانخودرو و پژو آغاز گردید. بدین ترتیب زمزمههایی مبنی بر تولید مجدد پژو ۲۰۷ مطرح شد و حتی ایرانخودرو در دیماه سال گذشته اقدام به پیشفروش این خودرو با موعد تحویل مرداد، شهریور و مهر امسال کرد. سپس در نمایشگاه توانمندیهای صنعت خودرو که در اسفند سال گذشته برگزار شد، ایرانخودرو مدل جدید ۲۰۷ را رونمایی نمود که دستخوش فیسلیفت و تغییراتی جزئی در داخل و خارجشده بود.
البته مدیرعامل ایرانخودرو، هاشم یکهزارع در نشست مطبوعاتی سال گذشته اعلام نمود که تولید مجدد ۲۰۷ ربطی به قرارداد جدید ایرانخودرو نداشته و مالکیت آن بهطور کامل به ایرانخودرو واگذارشده است. بااینحال معلوم نیست اگر تولید مجدد ۲۰۷ ارتباطی با قرارداد با پژو نداشته است پس چرا در دوران تحریم و قطع روابط پژو با ایرانخودرو تولید آن متوقف شد؟
علاوه بر این، گزارشاتی نشان میدهد که پژو خط تولید ۲۰۷ را بابت بخشی از غرامت خود به ایرانخودرو، بهصورت رایگان راهاندازی کرده و گفته میشود راهاندازی مجدد خط تولید این خودرو ۱۱ میلیون یورو هزینه داشته است. درهرحال چندی پیش ایرانخودرو بهصورت رسمی مشخصات و جزئیات نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ را اعلام نمود که در ادامه به بررسی تغییرات و بهسازیهای آن میپردازیم.
تغییرات خارجی پژو ۲۰۷ جدید
در بخش خارجی صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغها و تغییر آینههای جانبی بسنده شده است. در ۲۰۷ جدید یک ردیف لامپ LED ابرویی به بالای چراغهای جلو اضافهشده است که احتمالاً نقش چراغهای روشنایی در روز را دارند. در چراغهای عقب نیز از LED استفادهشده و گرافیک و طراحی داخلی آنها بسیار زیباتر از چراغهای عقب قبلی ۲۰۷ شده است. آینههای جانبی جدید آن نیز از طراحی بهتری نسبت به قبل بهره میبرند چراکه آینههای مدل قبلی ۲۰۷ متعلق به پژو ۲۰۶ بوده و تغییری نداشتند.
تغییرات داخلی
در داخل نیز کلیت داشبورد دستنخورده باقیمانده و از تغییرات مهم آن میتوان به نصب یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به سیستم چندرسانهای و GPS در بالای داشبورد و تغییر غربیلک فرمان اشاره کرد. غربیلک فرمان جدید ۲۰۷ ضمن برخورداری از طراحی بهتر، مجهز به دکمههای کنترل سیستم صوتی و قطع و وصل تماس تلفنی نیز شده است و تصویر عقب خودرو با استفاده از دوربین دید عقب بر روی نمایشگر داشبورد به نمایش درمیآید. در داخل ۲۰۷ جدید غیر از موارد مذکور تغییر عمدهٔ دیگری دیده نمیشود.
تجهیزات و امکانات
پژو ۲۰۷ جدید با توجه به شرایط قیمتی بازار خودروی ایران، از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی سود میبرد که مهمترین آنها عبارتاند از ترمز ABS، EBD و MBA، ایربگ راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم پخش DVD، پورت USB، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، GPS، دوربین دید عقب، آینههای جانبی برقی، شیشههای برقی چهاردر، سنسور دندهعقب، رینگ اسپرت آلومینیومی و کروز کنترل.
موتور و گیربکس پژو ۲۰۷
۲۰۷ جدید همانند گذشته از پیشرانهٔ آشنای TU5 با ۱۶۰۰ سیسی حجم استفاده میکند که قدرت و گشتاور آن از سوی ایرانخودرو ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر اعلامشده است. البته علت اختلاف قدرت ۵ اسب بخاری میان ۲۰۷ و ۲۰۶ تیپ ۵ مشخص نیست. طبق اعلام سازنده، ۲۰۷ جدید فعلاً فقط با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و بازهم مشخص نیست که گیربکس دستی آن از نوع ایرانی (متعلق به پژو ۴۰۵) است یا مانند نمونههای قبلی ۲۰۶ از نوع فرانسوی خواهد بود. شتاب صفرتا صد ۲۰۷ جدید ۱۱.۶ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام گردیده است.
قیمت و رقبا
هنوز قیمت رسمی و قطعی ۲۰۷ جدید از سوی ایرانخودرو اعلامنشده اما شنیدهها حاکی از آن است که نسخهٔ دستی آن قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت که با توجه به اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمت نسبتاً معقولی محسوب میشود. در این بازهٔ قیمتی، اصلیترین رقیب ۲۰۷ جدید رنو ساندرو است که توسط پارسخودرو مونتاژ شده و نسخهٔ دستی آن ۴۳ میلیون تومان قیمت دارد. امویام ۳۱۵ جدید با قیمت ۴۲,۳ میلیون تومان و برلیانس H320 دستی با ۴۶,۲ میلیون تومان قیمت نیز از دیگر رقبای پژو ۲۰۷ جدید بشمار میروند.
سخن پایانی
درحالیکه دو نسل بعد از پژو ۲۰۶ یعنی پژو ۲۰۸ در بازارهای جهانی عرضهشده و حتی در شرف عرضه در ایران هم هست، همچنان شاهد هستیم که سازندهٔ وطنی با تغییراتی در چراغها و داشبوردِ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پژو ۲۰۶، آنرا بانام مدلی جدید در بازار محدود کشور عرضه کرده و خریدارانِ تشنهٔ خودروهای جدید و خسته از ماشینهای قدیمی نیز برای خرید آن هجوم میآورند درحالیکه هنوز نه کیفیت آن مشخص است و نه حتی قیمت دقیقش. از آن مهمتر باوجودی که چندهفتهای بیشتر به موعد تحویل نمونههای پیشفروش شدهٔ ۲۰۷ باقی نمانده است، ایرانخودرو هنوز تولید آنرا آغاز نکرده و یکهزارع تاریخ تولید آنرا احتمالاً در تیر یا مرداد اعلام نموده است! از سوی دیگر هنوز کیفیت این خودرو نیز مشخص نبوده و معلوم نیست که آیا کیفیت فاجعه باری همانند ۲۰۶های جدید موسوم به ایرانیزه دارد یا از سطح کیفی بهتری برخوردار خواهد بود.
سحر
۱۵ دی ۱۳۹۵شما پشتش نشتی ؟چند وقته تحویل گرفتی ؟ اخه یه هفته ای که نمیشه راجع به ماشین قضاوت کرد؟من واقعا موندم .به خاطر سودش هنوز انصراف ندادم .کمک کنید لطفا میترسم هر روز یه خرجی بتراشه .دوستم با من لیفان ایکس 50 گرفته خیلیم راضیه .نظرتونو بگین مرسی
سامان
۱۵ دی ۱۳۹۵سلام کسانی که نسبت به انتخاب هر خودرو تردید دارن به سایت مقایسه خودرو مراجعه کنن تا با امکانات و وضعیت آنها دوشن شوند
حمید
۱۵ دی ۱۳۹۵ماشین تو این قیمت ساندرو بهتر نیست ؟ درسته 207 خوشگل تره ولی بحث فنی مهم تره . تازه شندین حتی اتوماتا ت قبلی 207 هم به پای ساندرو نمی رسه
مصطفی
۱۶ دی ۱۳۹۵سلام. دیروز دعوتنامم اومد 18200 دادم تحویلش 20 روز کاریه.نمایندگی گفت که شاید مدل 96 بخوره
سامان
۱۶ دی ۱۳۹۵سلام آقا مصطفی شما تحویل چه ماهی بودین؟
سبحان صادق زاده
۱۶ دی ۱۳۹۵با سلام. منتظر نظرات شما عزیزان هستم.
سامان
۱۶ دی ۱۳۹۵سلام آقا سبحان ماشین تو رنج قیمت خودش عالیه.فقط پیش فروش میشه. البته قیمت آزاد تو بازار حدود45 الی46 تومان هست.
سبحان صادق زاده
۱۶ دی ۱۳۹۵با تشکر ازشما دوست عزیز آقا سامان بابت نظر ارزشمند تون. از دیگر دوستان می خواهم نظر ارزشمندشان را برایم بگذارند و از مزایا ومعایب این ماشین بگویید. با تشکر از شما دوستان عزیز.❤❤
مصطفی
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام اقاسامان.تحویل برج 8 بودم که دیدم تاخیرداره زنگزدم به 096440 گفتش تحویل یرج 9 هستی.(95/09/30)
سامان
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام متشکرم آقا مصطفی انشالله 96 میخوردبراتون.
سپهر
۱۷ دی ۱۳۹۵http://uploads.tapatalk-cdn.com/files-1450/Peugeot207_P7L_Intro.pdf
سامان
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام باتشکر از آقا سپهر .
سبحان صادق زاده
۱۷ دی ۱۳۹۵سلام دوستان. لطفا نظرات ارزشمند خود را بیان کنید باتشکر.
parsa
۱۸ دی ۱۳۹۵سلام من سه روزه تکمیل وجه کردم و مطمئنم خوبه دلیلشم اینه که الان پارس tu5 داره و خیلی عالیه و دقیقا همین موتور روی ٢٠٧ هستش و با توجه به داشبورد زیبا و اپشنهای بیشتر با اختلاف قیمت کم ٢٠٧ با پارس و تیپ پنج شک نکنید عالیه و بهترین گزینه٠
سامان
۱۸ دی ۱۳۹۵سلام آقا پارسا نگفتن چند روزه تحویل میدن؟
محسن
۱۹ دی ۱۳۹۵سلام،لطفا اگه کسی ماشینو تحویل گرفته بگه که قراره تحویلش چه ماهی بوده و کی ماشینو توحیلش دادن و اینکه از زمان واریز قست دوم تا ارسال دعوت نامه و تحویل ماشین چقدر طول کشیده؟
parsa
۱۹ دی ۱۳۹۵سلام برا من ثبت نام فروردین بود تحویل ابان ماه که چهار روزه دعوتنامه اومده و تکمیل وجه کردم گفتن حدود یک ماه دیگه تحویل میشه و معلوم نیست مدل ٩۵ بخوره یا ٩۶.
مهدی
۲۰ دی ۱۳۹۵تو رو خدا 206 نخرید پدرم رو درآورده هم من هم پدرم ناراضی هستیم پدرم که فروخت من هم زیر قیمت میفروشمش ،
دلایل
خراب شدن سریع پمپ هیدرولیک ، کاسه نمد
خراب شدن سریع دینام
پاره شدن تسمه دینام که تو یکسال 10 باز تسمه دینام عوض کردم
استهلاک بالای این خودرو
ضعیف بودن خودرو در دست اندازها
خراب شدن بلبرینگ ژامبون که تو بیشتر 206 ها اتفاق می افته
و خیلی دلایل دیگه که من به خدا خسته شدم
Amin
۲۰ دی ۱۳۹۵سلام دوستان من بین پارس صفر و207صفر واقعا موندمه نظر بدین راهنمایی کنید کدوم بگیرم
ماشینی میخوام ک تک باشه از همه لحاظ میخوا اسپرتش کنم
رضا
۲۱ دی ۱۳۹۵پادکست مفید بهرام رمضانى درباره ٢٠٧ تقریبا همه سوال ها رو جواب داده به نظرم گوش کنید. لینکش رو گذاشتم.
http://mag.digikala.com/پادکست-podcast/چرا-پژو-207i-جدید-ماشین-خوبی-است؟/
حمید
۲۱ دی ۱۳۹۵من که زیاد بد شنیدم از 207 برا همین دعوتنامه رو فروختم .می خوام ساندرو بگیرم حداقل قیافه نداره ولی کیفیت داره
بهداد
۲۱ دی ۱۳۹۵شما اشتباه کردی دوست عزیز ٩٠ درصد دوستانی که از این ماشین ایراد میگیرن نه تنها این ماشین رو از جلو ندیدن بلکه سری قبل رو هم از نزدیک ندیدن و فقط میان یه چیزی بگن بهتر بود یکم بیشتر صبر میکردین و میدیدین که چی میشه یه سری نقد ها که تو بعضی سایتها هست از کیفیت قابل قبولش میگه و از نظر امکانات هم که تو این قیمت حتی از ماشینهای چینی و ساندرو هم یه سر و گردن بالاتره البته ساندرو هم ماشین خوبیه و مبارکتون باشه
حمید
۲۱ دی ۱۳۹۵من سری های قبلو داشتم .کیفیت داشبورد خیلی عالی .فنی فقط تلسکوپی فرمون منو اذیت کرد که تعویض کردم. داخل کابین سرو صدا زیاد داشت نسبت به 206. ولی من سوال کردم از نمایندگی گفت تمام قطعات با 206 فرقی نداره از گیربکس تا برق و …..ولی خوب اپشن در حد تعریف هست ولی نمی دونم چرا ساندرو با اینکه 1 سال از تولیدش میگزره بازم تو بازار انقدر طرفدار داره و تعریف میکنند. و قیمتش با کارخونه اختلاف زیادی داره
پوارو
۲۳ دی ۱۳۹۵ایران خودرویی که54000پرسنل داره من نمی دونم اینا کجان.خوب هموطنی که اونجا کار میکنی بد نیست تو این انحصار خودرویی که درست کردید بیای یک مطلب بدرد بخور بزاری که هم خدا راضی باشه هم خلق خدا.مگه موقع استخدام قسم تون دادن؟
سامان
۲۵ دی ۱۳۹۵چه میدونم والا………
پوارو
۲۶ دی ۱۳۹۵جالبه مقایسه سود مشارکت در خرید تندر90 درسایت ایران خودرو وسایپا سایپا: پیش فروش تک ودیعه ای تندر 90 سود مشارکت : 15درصد / سود انصراف : 12درصد / قیمت روز/ مابقی قیمت در زمان ارسال دعوتنامه محاسبه و از مشتری اخذ می گردد* تحویل خرداد96 ایران خودرو:تندر90 – E2 با کیسه هوا راننده و سرنشین و یورو 4 *** شرایط پیش فروش عادی دی95 بخشنامه 3720*** دارای بیمه شخص ثالث *** سود مشارکت 24% *** سود انصراف 22% *** موعد تحویل تیر ۱۳۹۶
پوارو
۲۶ دی ۱۳۹۵دنا پلاس و207صندوق دار هم امروز رونمایی شد.
یاشا
۲۶ دی ۱۳۹۵اقایان و بانوان با توجه با کارکرد یکی اب دوستان در ایرانخودرو تمامی خودروها از قطعات چینی بوده و لی ساندرو جوابشو پس داده و جدیدا هم تنعا خودروی ۴ستاره دار شده حتی بالاتر از کیا سراتو ولی من که ۲۰۶و پرشیا تیوفایو داشتم فقط عروسکن کیفیت صفر گیر بکس خسته ولی تندر یا ساندرو زیر نظر مستقیم رنوست .
حسن
۲۷ دی ۱۳۹۵اقا خواهشن کسی اطلاع داره چرا کد تجهیزات ش کلاس ۶۰۰۰۲ هستش ولی توی ثبت نام ۶۰۰۰۱ هستش کسانی که تحویل گرفتن توضیح بدن اگه ثبت نام کنیم همون که تو سایت اعلام کرده تحویل میدن
بهداد
۲۷ دی ۱۳۹۵دوست عزیز برای ثبت نام واسه همه میزنه ۶٠٠٠١ ولی وقتی دعوت نامه میاد ۶٠٠٠٢ داخلش زده و خیالتون راحت کلا یه مدل تولید میشه و همه آپشن های داخل سایت رو هم داره
207i
۲۷ دی ۱۳۹۵اگه سانروف داشت دیگه کامل بود متاسفانه نداره چرا واسش نمیزارن …
بهداد
۲۷ دی ۱۳۹۵من امروز تحویل گرفتم خدایش خوبه هم کیفیت هم امکانات راضیم ازشون دمشون گرم فرمان یه حس خوب به آدم میده و دیگه خبری از فرمان ساده ٢٠۶ نیست مانیتور به شدت خوب و با کیفیته ، از کیفیت داشبورد هم راضیم ماشین نرمه و صدا اصلا داخل نمیاد(نسبت به ٢٠۶ قبلیم) تنها مشکلش همونطور که دوستمون گفت نبود سانروف و لاستیک ایرانیه بازم یکم بگذره بیشتر نظرمو میگم
یاشا
۲۷ دی ۱۳۹۵اولین روز که چیزی معلوم نمیشه اینقدر اروم میرونی که نمیفهمی یکی دو هفته خوب کار بکش اونوقت بگو