امسال با ساخت ۱۷۰ هزار دستگاه سمند، میزان تولید اولین خودروی ملی ایران به یک میلیون دستگاه خواهد رسید. این در حالیست که سال گذشته ۱۴۱ هزار دستگاه سمند تولید شده بود. به گفته مدیر عامل ایران خودرو پیکان در طول حیات ۳۰ ساله خود ۲ میلیون دستگاه تولید داشته است. حال باید دید سمند در طول حیات ۳۰ ساله به چه تیراژی در تولید می رسد!
همچنین کل تولید برنامه ریزی شده برای رانا و دنا نیز ۷۱ هزار دستگاه پیش بینی شده است. همچنین قرار است ۳۱ هزار دستگاه از خودروهای ملی البته با قیمت نامعلوم به سایر کشورها صادر شوند.
ایربگ دوم برای سمند
سمند از ماه آینده نیز با داشبورد جدید و با نصب دو کیسه هوا به بازار عرضه خواهد شد. معاون طراحی وتوسعه محصولات جدید ایران خودرو نصب ایربگ بر روی خودرو را نه یک استاندارد بلکه بعنوان بخشی از امکانات و قابلیتهای خودرو جهت دستیابی به استاندادهای مصوب ایمنی آن دانست و افزود: نصب ایربگ اعم از ایربگ راننده و یا سرنشین نیازمند بهره گیری خودرو از اجزا پلتفرمی مناسب و بروز بویژه قطعات کفی، فرمان و بدنه می باشد.
مصلح تاکید کرد : در صورت عدم وجود این قابلیت در خودرو و طراحی ناهماهنگ قطعات مورد نظر، نصب ایربگ نه تنها سبب افزایش ایمنی خودرو نخواهد گردید بلکه باعث افت ایمنی و حتی ایجاد صدمات بیشتر به سرنشینان خودرو در زمان وقوع حادثه خواهد شد . وی خاطر نشان ساخت : خوشبختانه خودرو سمند به لحاظ طراحی اجزای پلتفرمی قابلیت بسیار مناسبی به لحاظ نصب ایربگ و پوشش استانداردهای ایمنی مورد نظر داشته و صادرات آن به بازارهای جهانی با استانداردهای بالای ایمنی خود موید این موضوع است.
معاون طراحی و توسعه محصول ایران خودرو تصریح کرد : هم اکنون ایربگ راننده و سرنشین بر روی خودروهای سورن و سوزوکی گراند ویتارا و کلیه مدل های ۲۰۶ نصب شده و با نصب داشبورد جدید بر روی خودروهای ۴۰۵ و پارس امکان نصب ایربگ سرنشین در آینده نزدیک و احتمالا تا اواخر تابستان بر روی این خودروها نیز فراهم خواهد شد.
رانا و افزایش قیمت
علاقه مندان به رانا هم که سیر افزایش قیمت آن از زمان تولد این خودرو تا حال که هنوز وارد بازار نشده را دنبال می کنند، سخنان معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو را بخوانند که گفته: چهار سال پیش قیمت رانا ۱۱ میلیون تومان هدف گذاری شد؛ اما با توجه به تغییرات در شرایط بازار و افزایش قیمت خودروهای مشابه، نمی توان انتظار داشت که این محصول با همان قیمت عرضه شود.
وی قیمت تمام شده محصول شامل مواد اولیه، قطعات، سربار و دستمزد را دیگر عامل مهم موثر بر قیمت خودرو دانست و گفت: دراین چهار سال افزایش قیمت در این بخش ها به ویژه مواد و قطعات، قابل توجه بوده و روی قیمت تمام شده محصولات اثر گذاشته است.
تقوی نژاد افزود: برای نزدیک کردن قیمت رانا به قیمت هدف و توجیه پذیر کردن آن، علاوه بر کاهش سرمایه گذاری پروژه، برخی قالب های قطعات بدنه که پیشتر از منابع خارجی تامین می شد، به سازندگان داخلی واگذار و برای رنگ و تزیینات، خطوط جدیدی ایجاد نشده، بلکه از خطوط موجود استفاده می شود.
معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو افزایش هدف ساخت داخل رانا از ۶۵ به ۸۵ درصد در نقطه شروع تولید و افزایش بهره وری تولید را از دیگر اقداماتی توصیف کرد که برای تعدیل قیمت رانا در برابر افزایش قیمت عوامل تولید انجام گرفته است.
وی اثر شرایط بازار و قیمت محصولات مشابه و رقیب را بدیهی توصیف کرد و در خصوص افزایش قیمت خودروها طی چهار سال اخیر گفت: چهار سال پیش قیمت ۲۰۶ اس دی بین ۱۲ و نیم تا ۱۳ میلیون تومان و قیمت رانا دو میلیون تومان زیر قیمت اس دی هدف گذاری شده بود، امروز قیمت ۲۰۶ اس دی نزدیک به ۱۸ میلیون تومان و قیمت هدف رانا سه تا چهار میلیون تومان زیر قیمت ۲۰۶ اس دی بوده و اختلاف قیمت امروز این دو محصول نسبت به چهار سال پیش، دو برابر است.
تقوی نژاد افزود: در صنعت خودروسازی در زمان طراحی پروژه یک هدف قیمتی با توجه به مشخصات محصول و خودروهای رقیب، تعیین می شود و در زمان معین باید به تولید برسد. این فاصله زمانی در مورد رانا به دلیل بازنگری پروژه از نظر توجیه اقتصادی، بیش از برنامه اولیه به طول انجامیده و در این بین، شرایط بازار تحولات بزرگی را به خود دیده که همه خودروسازان از آن متاثر شده اند.
وی خاطرنشان ساخت: بدون کاهش سرمایه گذاری و ارزبری پروژه، عرضه رانا با همین قیمت کنونی هم در شرایطی که قیمت سایر عوامل افزایش قیمت یافته اند، توجیه پذیر نبود.
معاون استراتژی ایران خودرو ادامه داد: سال گذشته، قیمت نهاده های تولید از قیبل انرژی، لاستیک، آلومینیوم، ورق فولاد، شیشه، مواد شیمیایی، رنگ و پلیمر افزایش یافته و با وجود کاهش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری پروژه و افزایش ساخت داخل و بهره وری تولید، نمی توانستیم رانا را با قیمت هدف اولیه عرضه کنیم.
افزایش قیمت محصولات ایران خودرو
فروش محصولات ایران خودرو در خرداد ماه با افزایش قیمت مجدد همراه بود. فهرست اندک خودروهای قابل سفارش نشان می دهد که ایران خودرو بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت چند صد هزار تومان ناقابل به قیمتهای خود افزوده است.
این در حالیست که ماه گذشته قیمتهای جدید بواسطه کارت طلایی و سیستم ناوبری توجیه می شد. اما همانطور که پیش بینی می شد، ایران خودرو این حرکت انحرافی را تنها یک ماه پی گرفته و اینک با حذف این امکانات، قیمتها را نیز در سطح جدید حفظ نموده است. بعلاوه با توجه به کاهش تولید محصولات خانواده ۲۰۶، این گمانه شدت گرفته که کارخانه قصد ایجاد فضای لازم برای گرانی بیشتر این محصولات را دارد.
کورش
۲ خرداد ۱۳۹۱خوب گنجیشک رو رنگ میکنید به جای قناری می تپونید به مشتری! باشه فعلا این مملکت کنام پلنگان و دیوان شده است. اما دیری نخواهد پایید که رسوا خواهید شد …
سهیل
۴ خرداد ۱۳۹۱به امید روز ور شکستی ایران خودرو و سایپا
محسن
۹ خرداد ۱۳۹۱ان شاءالله!
علیرضا
۴ خرداد ۱۳۹۲بهتره بگی به امید اینکه مسئولین خودرویی سر عقل بیان.
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۱من حدود 4 ماهه که سورن ای ال ایکس گرفتم تو طول این مدت با تمامی اصول مکانیکی آشنا شدم
داشتم فکر میکردم ای کاش یه ماشین چینی گرفته بودم
نه اینکه از چین خوشم میاد! من دوست دارم ایرانی سوار بشم ولی با کیفیت خوب…اما
واقعا […] ماشینای چینی ارزش داره به ایرانی…
حمید
۱۱ مرداد ۱۳۹۳با سلام ، این چه حرفیه ؟!! مگه یه آدم سالم در مورد تولیدات داخلی خودش این حرفها رو میزنه؟! این همه کارگر به فرض مثال هم مصنوعی سر کار باشند و جلو
یری از خروج ارز و هزاران قفایده اجتماعی و پیشگیری از جرایم به واسطه شغل و…
بله قبول دارم مدیران انتسابی ایران خودرو برخی نا بلد کم تعهد و .. هستند اما به هیچ وجه اینها دلیل نمیشود که ما تولیدات داخلی خود را نادیده بگیریم و بدتر از آن آرزوی نیستی آنرا کنیم.
امیدوارم خداوند به همگی ما سلامت روانی عطا فرماید. آمین
مجید
۲ خرداد ۱۳۹۱سردبیر عزیز الان یه مطلبی در سایتی با عنوان جدیدترین قیمت کارخانه ای خواندم که از افزایش قیمت حداقل 700 هزار تومانی خبر داشت اما در سایتهای خودروسازها همچین افزایش قیمتی نیست
بنظر خودم اشتباهی قیمت بازار ازاد رو بجای قیمت کارخانه زدند
لینک خبر رو براتون میزارم
میشه بگید صحت داره یا نه؟
منتظر جوابتان هستم
مجید
۲ خرداد ۱۳۹۱درضمن تیتر خبر جدید اما خود خبر تکراری بود
اینطور که شما گفتید یعنی دیگه 206 و 207 و … تولید نخواهد شد
و فقط سمند رانا و دنا تولید میشه!!!
سردبیر
۲ خرداد ۱۳۹۱فهرست قیمت های مورد اشاره شما ظاهرا قیمت بازار آزاد هست. قیمتهای کارخانه و بازار را میتوانید در اینجا هم مشاهده کنید.
در مورد تولید 206 و 207 حرفی از عدم تولید آنها زده نشده و تنها آمار تولید خودروهای سه گانه سمند، رانا و دنا اعلام شده. بقیه ظرفیت تولید خودروی ایران خودرو هم به پژو و سوزوکی تعلق می گیرد.
sunmartin
۲ خرداد ۱۳۹۱همونطور که در سایر کامنت ها اعلام کردم و پیش بینی ..درس از اب در اومد و قیمت ها علی رقم پیشرفت مناسبات امروز در بغداد غبار آلود بازهم با نزدیک شدن به اواسط خرداد بالاتر رفت واقعا که نظارتی در کار نیست و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باید تغییر نام بده به سازمان حمایت بی چون و چرا از تولید کننده که همانا منظور از تولید کننده رو اغشار کم در آمد جامعه میدونن نه سرمایه داران عزیز که تغییر قیمت 10 تا 20 ملیونی خم به ابروی مبارکشون نمیاره
فردین
۳ خرداد ۱۳۹۱سلام من یه دانشجو هستم تازه گواهینامه گرفتم اگه سر و ته کارو بزنم با قرض و قوله میتونم تا 5 میلیون جور کنم به نظرتون پراید خوب میتونم گیر بیارم؟برای این میخوام که رانندگی دستم بیاد حالا تا چند سال دیگه برای خرید ماشین نو خدا بزرگه.
سهیل
۴ خرداد ۱۳۹۱بهتره بری ماشین تمام رنگ بگیری
چون قیمتش پایینه هم تصادف کردی خیالی نیست فقط خرج یه رنگه
مجید
۳ خرداد ۱۳۹۱فردین جان تنها کاری که تو ایران راحت انجام میشه وام خودرو هست
یه خودر نو بگیری وامش رو جدیدا 10 ملیون کردند!!!
behnam1811
۳ خرداد ۱۳۹۱سمند و ایربگ؟؟ چه پیشرفتی… پیشنهاد می کنم برای مقایسه ی پیشرفت صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی به وبلاگ زیر یه سر بزنید:
http://www.behnam1811.mihanblog.com
سینا
۱۹ خرداد ۱۳۹۱مقایسه کرخه جنوبی با ایران کاملا مسخره است
محسن آبادان
۳ خرداد ۱۳۹۱افزایش قیمت؟
واقعا تعجب کردید؟
من اگه خودرو ساز بودم پراید رو 25 میلیون میکردم وقتی مردم میخرم جرا نکنم؟ وقتی دولت از واردات ماشین جلوگیری میکنه چرا افزایش ندم تازه وقتی مردم کشورم دارن قربون صدقه پراید و امثال تولید داخلی میرن منم قیمت اضافه میکنم نوش جانم کسی هم که نیست جلومو بگیره
سیاوش
۶ خرداد ۱۳۹۱دادا به این راهتی نیست!
سینا
۱۹ خرداد ۱۳۹۱راحت با(ح)مینویسن نه با (ه)
محمدعلی
۳ خرداد ۱۳۹۱آقا جون حقمون اگه خودمون این آشغالا رو نخریم فقط برای یکی دو ماه غلط می کنند اینجوری می کنند ولی خداوکیلی صبر این مردم هم حدی داره تا کی آخه ما حسرت یه ماشین 100 اسب بخار به بالا با کیفیت خوب رو بخوریم خدا لعنت کنه مسئولین ایران خودرو و سایپا رو با این تکنولوژی اهل بوغشون
حمیدفرجامی قاین
۵ خرداد ۱۳۹۱بعداز چهار سال تلاش نتیجش این بوده؟
بابا خیلی زحمت می کشید
این پول های حروم اسایش را از ادم میگیره از ما گفتن بود
شاهین
۶ خرداد ۱۳۹۱این خودروسازهای وطنی خــــیــــلـــــی نامرد هستن .
ماشینهای فرغونشون رو به عراق و ترکیه و افریقا و…
به قیمت یه ماشین اسباب بازی میفروشن… ولی
وقتی نوبت به ایران که میرسه … 20 میلون هم کمه .
عجب مملکتی داریم…
sunmartin
۶ خرداد ۱۳۹۱من چند بار این موضوع رو در مطبوعات مطرح کردم (سیاست یک بام و 2 هوا) اما جوابی که گرفتم واقعا جای تامل داشت و دیگه نمیشه این موضوع رو پیگیری کرد: دلیل اختلاف قیمت فاحش خودروهای صادراتی به فروش داخلی سیاست های راهبردی در جهت منافع کشور هست و در اینمورد ما تمام تلاش خود را برای صادرات با حجم بالاتر انجام میدهیم
علیرضا
۹ خرداد ۱۳۹۱جوابش دندانشکن بود! آخ دندونم!
:-&
علي منصف
۸ خرداد ۱۳۹۱به بهانه حمایت از تولید داخلی خودروی خارجی با این قیمت ووضعیت که می بینین وارد میشه .مردم چه کنن پول خودروی خارجی را میدن واین ماشنیهای بی کیفیت رو میخرن .ایربگ وترمز ای بی اس شده وسایل صدقه سری خودرو ساز .چیزی که از اول باید می زاشتن ونزاشتن که چی هزینه کمتر بشه وسود بیشتری ببرن .خیلی میشه نوشت فقط بگم که مصرف کننده حامی قانونی ودولتی نداره که جلوی این وضعیت خودروسازی را بگیره وازشون جواب بخواد .محکومی ومظلوم که این اوتول ها رو بخری وتحمل کنی .
مجید
۸ خرداد ۱۳۹۱نظر شما راجع به این عکس چیست؟
http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=183261&st=418154
21ali
۱۰ خرداد ۱۳۹۱فعلا که هرچی تولید کنید مجبوریم بخریم
محمدعلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱لطفا ایربگ اضافه نگنید چون احتما افزایش 40 درصدی قیمت خورو امکان دارد
SOBHAN
۱۱ خرداد ۱۳۹۱درهاکاملاشبیه 206میماند
Amir.MN
۲۷ بهمن ۱۳۹۲اصلا شبیهش نیست
ابراهیم
۱۲ خرداد ۱۳۹۱ایران خودرو در تحویل خودروهای سمندlx/ef7 پایه گازسوز تاخیر زیادی داره ، فکر میکنم بی ارتباط به تحریم ها نباشه و نگرانی اصلی من اینه که اون کیفیت قبلی ها را نداشته باشه! چه تضمینی وجود داره؟
arian
۱۶ خرداد ۱۳۹۱حدست درسته. کاملا.
بکتای
۱۷ تیر ۱۳۹۱سلام اینو یکی بگوش ایران خودروئیها برسونه پژو رو ولش کن سیتروئن رو دودستی بچسبین
http://uplod.ir/znrcx8hvbime/iran69.mp4.htm
فرچیدوچینا
۲۱ تیر ۱۳۹۱خداییش عکسو نگاه کنید.آینه ها پلاستیکی اند.جلو پنجرا پلاستیکی…
اه اه اه
تو تبلیغاشون چی نشون میدن اونوقت ساختشون چیه
متاسفم برا اونایی که اینو خریدن.مطمئن باشید خود واقعیش که بیاد تو بازار از این عکسشم بدترهو زشت تر…
تیبا را یادتون میاد چقد تو تبلیغاش قشنگ بود اما واقعیش مفتم نمی ارزه تیبا باید قیمتش 7 یا 8 میلیون باشه.
رانا که دیگه بدتر نیمده عکش اینه انگار صدساله کار کرده این خودرو
13749
۷ مرداد ۱۳۹۱یه ایربگ میذارن روی ماشین قیمت ماشین رو 2 ملیون گرون میکنن
sajad
۳۱ شهریور ۱۳۹۱آفرین بر ایران فرغون
محسن
۱ مهر ۱۳۹۱چند وقت پیش تو بیمارستان ولیعصر اراک یه بنده خدایی که از این پراید جدیدای ایربگ دار سایپا خریده بود در تصادف فوت کرده بود.فکر میکنید به چه دلیل؟
خفگی…..!
شعار جدید سایپا:
اگر حتی در تصادف جان سالم به در ببرید ایربگ ما شما را خفه خواهد کرد.
سایپا – مطمئن
کوروش
۶ آذر ۱۳۹۱رانا چون داره از پلت فرم مشترک بهره میبره.موتورش از خانواده پژو هست وطراحی داخلی اون رومیشه یه نوع کپی از تندر90 وسمند ونیم نانومتر نبوغ مهندسین ومسئولین ایرانی دانست قیمتش به نظر من که مهندس مکانیک خوندم وطبق تجربه ای که دارم باید با احتساب نرخ تورم وافزایش قیمت مواد اولیه ونحریم ها در مدل فول آپشن 8 میلیون میشد اونایی که موافق هستند که داره به ما گرون فروشی وبنجول فروشی میشه تایید کنن ممنون
ستار
۲۵ دی ۱۳۹۱سلام من یک دستکاه سمندموتورملی دارم نزدیک 4ماه است که روغن ریزی شدیدداردرفتم نمایندگی اماقطعه ندارن وامروز وفردامیکنند من هم مجبورم فقط روغن اضافه بریزم موتور-صدرحمت به ماشین بی کیفیت چینی واقعاخدمات پس ازفروش یعنی چی چرانظارتی نیست
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۱ایول سمند تا 30 سال دیکه هم میخواد تولید بشه .بچه من هم سمند سوار میشه.بی پدرا
mohammad
۲۹ فروردین ۱۳۹۲واقعا” مرده شور این ایران خودرو رو ببرن که بازیچه ی دست مردم شدن ! بخدا مردم از این رفتار ایران خودرو کلافه شدند ! یه کم ایران خودرو شعور داشتن تعرفه ها رو صفر کنن تا مردم اینقدر اذیت نشن!! تا کی حرص و جوش خوردن تا کی میخواید به مردم دورغ بگید بابت این گرونی ها! از اینجا اعلام میکنم که اقای مهدی غضنفری و اقای جمشید پژویان در رابطه با قیمت خودروها کم کاری میکنن!! اون مردک زبون نفهم نعمت بخش که اصلن هیچ کاره ی این مملکت محسوب میشه خیر سرش! از اقایون شورا خواهشمندیم فکر اساسی تر بکنید راجب قیمت ها! این مردم عزیز از رفتارهای خودروسازها خونشون به جوش اومده!؟ سایت پدال لطف کنید این خبرای ما مردم عزیز رو حتمن به گوش مسئولین برسونید چه بسا مردم از قیمت ماشین ها عاصی شدن؟؟ خودروسازها انصاف داشته باشن!
محمد مسعود
۱۱ مرداد ۱۳۹۲سلام.من به اینا کاری ندارم فقط میخوام بدونم داخل سمند دو ایر بگ همین جوریه که عکسش بالا هست؟
amir.t.
۲۲ آبان ۱۳۹۲برنامه ی دارن برا خراب کردنش …