دنا بهعنوان سومین برند ایرانخودرو پس از سمند و رانا در سال ۹۰ رونمایی شد درحالیکه چیزی بیش از یک فیس لیفت کلی از سمند نبود. این خودرو قرار بود یک سال بعد به بازار عرضه شود که البته نشد و پس از کشوقوسهای فراوان بر سر قیمتگذاری سرانجام در اواخر سال ۹۳ وارد بازار شد. دنا هرچند درواقع همان سمند بود اما در نمای جلو، عقب و داخل تغییرات کاملی را تجربه کرده بود؛ از همان ابتدای معرفی این خودرو انتقاداتی به طراحی آن و خصوصاً قسمت جانبی مطرح شد. زیرا درحالیکه نمای جلو و عقب بهطور کامل عوضشده بود، نمای جانبی غیر از تغییر دستگیرهٔ درها و حذف زههای جانبی هیچ تغییری نکرده بود. به همین دلیل نمای جانبی دنا بهطور کامل نمای جانبی سمند را تداعی میکرد و با طراحی جلو و عقب هماهنگ نبود.
بهاینعلت ایرانخودرو هرچند دیر ولی دنا را به اتاق عمل برده و مورد جراحی زیبایی قرارداد. چندی پیش تعدادی تصاویر بیکیفیت و ناقص از دنای جدید به بیرون درز کرده بود اما بهتازگی تصاویر جدید و واضحی منتشرشده است که جزئیات و تغییرات آن را بیشتر نمایان میکند. آنطور که در تصاویر مشخص است عمده تلاش طراحان ایرانخودرو در این فیس لیفت معطوف به تغییر نمای جانبی، یعنی جایی که بیشترین انتقادات را دریافت کرده بود شده است.
در دنا قالب درها به دلیل تغییر دستگیرهٔ درها بهطور کامل تغییر کرده بود اما بااینوجود درحالیکه برای تغییر قالبها هزینه شده بود اما فرم کلی درها هیچ تغییری نسبت به سمند نداشت. به همین دلیل در نمونهٔ فیس لیفت شده، ایرانخودرو بهطور کامل درها را تعویض و از نو طراحی کرده است. بهطوریکه یک خط مورب در قسمت بالایی کشیده شده و در قسمت پایینی درها نیز یک فرم تورفته و موازی با خط بالایی ایجادشده است. لچکی شیشه عقب همتغییر کرده و کوچکتر شده است.
اما حجم تغییرات در نمای جلو و عقب بسیار اندک بوده و فقط به تغییر گرافیک و طراحی داخلی چراغها بسنده شده است. بهنحویکه در بالای چراغهای جلو یک نوار LED تعبیهشده و به نظر میرسد به چراغهای دی لایت نیز مجهز شده باشد. نمای داخلی چراغهای عقب نیز تغییر کرده و از LED در آنها هم استفادهشده است. البته قسمت میانی جلوپنجره و محل قرارگیری پلاک جلو هم به رنگ مشکی درآمده است. درکل مجموعهٔ این تغییرات موجب شده که طراحی دنا تا حدودی به المانهای طراحی روز دنیا نزدیکتر شود. هرچند همچنان بهکارگیری رینگهای کوچک و قدیمی بیشترین لطمه را به طراحی آن زده است و واقعاً عجیب به نظر میرسد که ایرانخودرو بازهم اقدام به طراحی و استفاده از رینگهای بزرگتر و جدیدتر در دنا نکرده است. در رابطه با نمای داخلی نیز آنطور که از تصاویر پیداست تغییر عمدهای در آن ایجاد نشده و دنای جدید با همان طراحی داخلی دنای فعلی تولید خواهد شد.
در بخش قوای محرکه با توجه به شنیدهها به نظر میرسد دنای جدید مجهز به موتور EF7 توربوشارژر که در حال حاضر بر روی سورن ELX نصبشده است باشد. این موتور طبق اعلام ایرانخودرو قادر بتولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است. حداکثر سرعت و شتاب صفرتا صد سورن ELX توربو ۲۰۵ کیلومتر در ساعت و ۱۰ ثانیه است که در دنا همتغییر چندانی نخواهد داشت. مصرف سوخت آنهم بهصورت ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همچنین احتمال عرضهٔ دنای فیس لیفت با گیربکس اتوماتیک نیز در آینده وجود دارد که شاید از نوع AMT باشد.
kevin7360
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کشته مرده این توربوها هستم فقط خدا میدونه چی به هم وصل کردن چرا یه موتور درست حسابی از میتسوبیشی نمیگیرن با این قیمت فکر کنم ماشین چینی تو این رنج از این بهتر باشه
Carbonado Aventador
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از دوستانم تو ایران خودرو کار میکنه و سورن توربو رو برای تست برده به پیست آزادی!
به ماشین آنچنان فشاری آورده که سیلندر ترکونده!!!!!
بهم گفت اگه پول داشتی بخر ماشین خوبیه!
گفتم مگه نمیگی سیلندر ترکوندی؟
گفت:خب من از قصد این کارو کردم که حداکثر توانایی موتو رو استفاده کنم!!!
تو که نمیخوای مثل من رانندگی کنی!
گفت برای رانندگی عادی ماشین خوبیه و دیر به دیر خراب میشه!!!
ارش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اون خط پایینی بدنه خیلی ضایع هست
Aryan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان بیاین به جای اینکه فقط ایراد بگیریم همراهش راه حل هم ارائه بدیم که هم قشر زحمتکش و کم درامد جامعه ما (کارگران) از کار بی کار نشن و هم ما بتونیم ماشین های وارداتی رو با قیمت جهانی بخریم من خودم راه حلی که به دوستان ارائه می کنم اینه که
آقایون تعرفه واردات ماشین هایی که بالا یه ۲۰۰۰۰ دلار قیمت جهانی دارن رو صفر کنن. هم نرخ تصادفات کم میشه و هم ما که تو ایران بالای این قیمت تولید داخلی نداریم به اشتقال زایی هم آسیبی نمیزنه و مردم هم به خواستشون میرسن ، ولی زیر ۲۰۰۰۰ دلار که بیشترین فروش رو داره و سود اور هست تعرفه واردات خودرو بره بالا ودست شرکت های داخلی بمونه تا با استفاده از توان داخلی و هم کاری با شرکای خارجی بتونه نیاز مردم رو برطرف کنه، ما باید یه خورده واقعبین باشیم وضعیت کاری جوونامون اصلا خوب نیست ،
مسعود
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵گام رو به جلو کجا بود آقا !!!!
شما دیگه چرا آقای دستگردی
كاپيتاليسم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵هرچقدر هم تغییر کنه هنوز همون سمند-۴۰۵ هست با همون ایمنی ، یعنی ایرانخودرو اونقدری پول نداره تا یه پلتفرم جدید بخره؟
اگر نداره چطور میلیاردها تومن خرج کرده تا دنا رو از توی سمند دراره؟
خرید یک پلتفرم ۱۰ سال پیش خودروهای ژاپنی (کاری که چینی ها دارند میکنند) و ساختن یک خودروی ملی(!) ایمن تر انقدر سخته؟
دیگه بدون خجالت به اسم تولید ملی عملا برندهای چینی رو مونتاژ میکنید و باعث و بانی این گمرکی وحشتناک میشید…
معلوم نیست چه ظلمی به خریداران خودرو کردید که از ترس افشاگری پژو سریع باهاشون تمدید قرارداد کردید…
طمع هم حدی داره اقایان خودروساز
علي رضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا اسمشو میزارن دنا2 بعد 10 میلیون گرونتر میفروشن..
Iman mclaren p1
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خخخ…چقدر تغییر کرده!!!
به نظرم باید به آلمانو آمریکا صادر کنیم…
بال عقبشو نگاه…رینگای کربنیشو…چرمای آلکانتراشو…
اینا هیچی بابا شتابشو گشتاورشو اسب بخارشووو…
جای افسوس داره همین
Ali
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵بنظر من ایراد های بزرگ دنا یکیش رینگ های بسیار کوچیک و فاصله ناموزون بین چراغ جلو و گلگیر اونه که یه جورای ماشین ناقص به نظر میرسه…
اگه این دوتارو تو ELX حل میکردن( بدون افزایش قیمت) یه حرکت رو به جلو به حساب میومد
فرامرز
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵همین فاصله زیاد علاوه بر زشت کردن دنا دو تا مشکل براش داره که البته برای خودروی ایرانی نمیشه گفت مشکل. اول اینکه وزن خودرو بیشتر رو محور جلو هست و تعادل ماشین سر پیچ ها کم میشه. دوم این که هندلینگ بدتر میشه و شعاع گردش هم بزرگتر میشه. البته من تخصصی ندارم ولی تو اغلب خودروهای خارجی چنین فاصله ای نمی بینید.
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵البته فاصله زمانی عرضه دنا تا فیس لیفتاش خیلی بد نیس اما سپر عقبش تناسبی نداره! از کنار هم قسمت صندوق عقباش زد تو ذوق ام! رینگ رو هم که همه گفتن!
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام من به تازه گی سمند توربو گرفتم جالبه ماشین شتاب زیادی داره ولی ترمز خیلی ضعیف داره . دنده یک دو خوبه سه که میره کلی قدرت ماشین میخوابه تازه نوشته توربو ماشین محدود شده یعنی حجم بیشتر هم داره که کمتر کردند جالب بود برای من
امیر.عارف
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵امیر جان بجای اینکه ترمزهاشو قویتر کنند دور موتور را کم کردند . این مطلب را اگر پی گیر باشی مطالب بیشتری دستگیرت میشه. باید با اعتراض به کارهاشون بهشون بفهمونیم که مردم میفهمند تا دست از این کارهای کثیفشون بردارند
احمد باقری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این که همونه، واقعا افسوس داره.
Sardar
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵چیزایی که باید تغییر کنه اینا هستن اونوقت میشهماشین خوب :
۱ – گیربکس اتوماتیک
۲- افزایش کیفیت و عمر موتور
۳- سپر و چراغای عقب
۴- رینگای بزرگ بزارن
۵- شکل عجیب سپر جلو که از بغل خیلی نا متعارفه
محسن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام خدمت همه دوستان
دنا باید همون اول با این تغییرات میومد، تا شایااااید مقبول بیفته و مردم خاطرات سمند و سورن رو تو اون نبینن
محاسن دنا :
فضای داخلی مناسب
هندلینگ قابل قبول و مطمئن برای راننده خصوصا بیرون شهر
صندلی های مناسب
کلاچ نرم
مصرف قابل قبول
صندوق بار مناسب
آپشن های قابل قبول (البته فقط در ایران)
کیفیت مناسب داشبرد و …..
در مقابل از همه ایراداتی که میشه بهش وارد دونست مهمتر گیربکس اتوماته که واجبه و ضروری، اونم گیربکس cvt نه amt یا باقی نمونه ها
کروز کنترل بدون cvt یعنی چی؟؟؟
این فیس لیفتم تو نمای عقب چنگی به دل نمیزنه و لچکی عقب رو بد در آوردن و سپر عقبم هم با کل بدنه هماهنگ نیست، چراغ عقب به شدت کودکانه و دهه 90 ای شده، رینگشم کوچیکه و رکاب رو اغراق شده ساختن
بهنام طیبی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مثلا بهترین محصول ایران خودرو این
arash
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اینارو بیخیال اون دو تا خط که انداختن چند؟؟!!!
ا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم فقط قاب پلاک عقب کمی بهتر شده ، در های عقب هم کپی جک 5 خخخخ ، خطوط روی در هم تو روح رییس ایرانخودرو
ahmad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یک لنگه کفش در بیابان غنیمت است
توی این صنعت عقب افتاده، درجا زننده و مونتاژ کار خورویی ما، همین که یک خط منحنی روی بدنه بندازن کلی تغییر و تنوع محسوب میشه!
تعجم از اینه که حاظر شدن نمای کناری رو تغییر بدن ولی اون نمای افتضاح و تهوع آور سپر و صندوق عقبش رو اصلاح نکردن!
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خدایا ما کجای کاریم …!!!؟ خدایا گناه ما چی بود …!!!؟ خدایا به من صبر و طاقت شنیدن و دیدن و تحمل این مصائب رو بده …!!!؟ خدایا ما رو از شر اسمش رو نمی دونم چی بزارم محفوظ نگه دار…
وحید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵از لحاظ پیش بینی قیمت این ماشین رقیب برلیانس h330 اتومات خواهد بود و بازه قیمتی بین 52 تا 55 خواهد داشت…فنی ماشین لنگ نزنه گزینه ی خوبیه البته ما با این قیمتای مسخره کاری نداریم…پشت یه ماشین نوشته بود ما آدما فقط تو ترافیک پشت همیم که واقعا درسته و اگر در حقیقت به معنای واقعی(( ما )) بودیم الان قیمت این ماشین باید آخرش 20 می بود
خسته شده
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵میبینم که دارین میسوزین دنا داره جهانی میشه مثل تیبا وانت باردو که ترکوند در بخش وانت ها
دنای کبیر هم وقتی عرصه و تنگ کرد در دنیا برای رقبا بهتون میگم این صنعت دسته کیه خط و نگاه کنید انگار هم استیشه و هم صندوق دار بستگی به دید داره برای هر دیدگاهی عالیه
فقط دولت کلید و امید اصلا انقلابی در صنعت در ایران بوجود اومد با اومدن دولت کلید و امید کلید کلید تا پیروزی
king 918
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خسته شده از تو انتظار نمی رفت داش همچین دیدگاهی بذاری ……………
بیشتر شبیه شوخی بود تیبا و وانت باردو در جهان ترکوند ؟؟؟؟؟؟؟؟
دنای کبیییییییییییر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جان من بگو شوخی کردی …….
خسته شده
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵داداشه گلم خب معلومه شوخی کردم موندم مردم همیشه در صحنه چرا اینقدر بهم منفی دادن دست مریزادشون یعنی 70 درصد منفی!(شوخی میکنم)
دوست ندارم اینو بگم ولی ایرانی جماعت بیشتر از اینا حقشون نیست
خسته شده
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اینم تبلیغ رانا(فقط در ر و د باهم فرق میکنن)
http://www.aparat.com/v/HnoKs
بعد بگین ایران خودرو بده
پیمان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از خوبیاش اینه که اگه تو ترافیک یا توی پیچیدن در ماشین به سپر ماشین دیگه یا جدول بماله اصلا مشخص نیست ، چون طراحیش شبیه ماشین تصادف کردس .
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این که فقط روکش درب هاش رو عوض کردن باچراغاش وی سانروف وایربگ جانبی همین!!!حتما به همین خاطر10تومن گرونترمیادتوبازار!!!حتی نکردن ی تغییری توسپرعقب بدن..ماشینو دوگزوزه کنن….یکم درب صندوقشو عوض کنن ..چندتاچیزم که داره گفتن سفارشی!!!!!!!!!!
اگه باقیمتی خیلی گرون تراز دنا معمولی بیاد بازار قطعا محکوم به شکسته
نوید جهرمی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵از دیدن ماشین کلی تأسف خوردم. این همه طراح خوب توی کشور خودمون داریم. اونوقت حاصل فیس لیفت باید اینجور میشد؟
میخواستن طراحی بغل رو اصلاح کنن زدن نابودش کردن. از طراحی لادا هم افتصاح تر شده.
امیدوارم ی بازبینی روش بکنن. این خطوطی که انداختن هیچ سنخیتی با بقیش نداره.
کاش دنا رو جایگزین سمند معرفی کرده بودن و تولید سمند هم متوقف میشد تا این تابوی تولید بی پایان در این فرغون سازان بشکنه.
Sardar
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنین. یه ماشین تا ۴۰ میلیون می خوام کم خرج و کم مصرف واسه جاده بیشتر . به نظر شما سمند یا پارس بگیرم؟ با چه موتوری۸ سوپاپ یا ۱۶؟ و آیا دوگانه باشه.
بهترین انتخاب چی هست به نظر شما
كاپيتاليسم
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز دوگانه گزینه خوبی نیست ، چه از نظر جایی که اشغال میکنه در صندوق عقب ،چه ناسازگاری با موتوری که در اصل بنزین سوزه و چه از نظر ایمنی…
خود بنده سال پیش که قصد خرید خودرو رو داشتم به علت محدودیت بودجه بین گزینه های محدود داخلی بالاجبار بعد از تحقیق ، علی رغم معایبی که داره اخر سر L90 دسته دوم خریدم ، برای شما هم که بیشتر مصارف خارج شهر مهمه به خاطر ارتفاع زیادش ،صندوق عقب بزرگتر و جلوبندی خشک تر بهتره
اما اگر فقط سمند و پارس مدنظرتونه … پارس بنظرم بهتره
۸یا ۱۶ سوپاپه … موتور ۱۶ سوپاپ tu5 متعلق به ۲۰۶ بوده و قطعات گرونتری داره اما مصرف سوختش کمتره و خیلی با گیربکس پارس سازگار نیست
اما پارس سال که ۸ سوپاپه هست مصرف سوخت بیشتری داره ، اما هزینه تعمیراتش نسبتا پایین تره ، گشتاور بهتری هم داره و توی سربالایی ها و جاده بهتر عمل میکنه اما یک سری از این پارس ها مشکل سوزاندن واشر سر سیلند داشتند
Sardar
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی ممنون از راهنماییتون احتمالا پارس ۸ سوپاپ بگیرم
بهنام طیبی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ال90 دوس نداری؟؟؟؟؟
Sardar
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵خودمون داشتیم فوق العادس واقعا. ولی قیافش افتضاحه
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵درود . لچکی و حرکت رو به بالای انتهای درب عقب ، کپی ایی از درب عقب جک جی 5 است . /
احسان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کاش همه چیزش خوب باشه، همچنین قیمتش،تا بتونیم بخریم،اما اینا همش آرزوهست
maha
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اینا یه خطوطی رو روی خودروهای دیگه دیدن گفتن حالا که این طوره بذار ما هم یه خطی بندازیم. این خطا مثل این هستن که انگار ماشین تصادفیه.
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من که نه طراحم نه درسش رو خوندم
ولی انصافاً فاصله ی سپر تا رینگ دقیقا مثل فرم آدمای عقب مانده ست!این یک!
دوم:دماغه ی ماشین چرا اینقدر طویل طراحی شده؟
سوم:با خط بی خود روی در کاری ندارم ولی نمیدونم کی کوبیده تو زیر در اینقدر فرو رفته؟!
چهارم:یعنی رینگ ها با هیچی ماشین جور در نمیاد نه با هیکلش نه با تیپِّ مثلا اسپرتی که بهش زدن…
پنجم:داشبورد چرا توش یه رنگی استفاده شده که با بقیه اجزای داخلی پنالتی میزنه؟؟؟
ششم:اگه مثلا ماشین قراره به روز باشه سانروف و گیربکس اتومات و کذا و کذا که واس عهد بوقه! این کجاش به روز بودنه؟این اوج عقب ماندگیه با چه رویی اینو صادر میکنید به کشور های همسایه؟
ایرانخودرو راستی! اولین بار به مادر بزرگم تو خیابون دنا رو نشون دادم گفتم این سمند جدیده گفت :همین سمند خودمون خوشگل تره!
یعنی برو بمیر! ?
برو ببین پیتون به دست کیا به این قشنگی طراحی شده برو ببین بنز سی 200 رو کدوم ایرانی طراحی کرده یکم خجالت بکش بدبخت!
آهای شرکت ایران خودرو چجوری یکی باید بزنه تو.سرت بهت بر بخوره آخه؟؟؟؟؟؟!
فیلمید شما دو تا دو قلو های افسانه ای سایپا و ایران خودرو
درضمن اون تیبا جدیدا چند؟!
اگه با شما دو تاست دو روز دیگه باید شاهد پرسه زدن ساینا و دنا وانت در خیابان های شهر باشیم البته از نوع ELX!
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم باخودروسازهای داخلی مخالفم ینی باخودروهاشون ولی یچیزی بگم که اگه همین دنا یه خودرویه کره ای بودالان کامنتا اینا نبودن که زشته بده همه میگفتن عالیه و این چیزا.ماباتصوراته قدیمی که تو ذهنمون داریم تصمیم می گیریم.
Sardar
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه کره ای بود بدترم می کوبیدیمش
کره ای سوناتا و کادنزا و جنسیس و…. دارن . کجاش مثه دناس آخه
علی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵بله انتقاد آدما بستگی به عملکرد طرف مقابل داره
خداوکیلی طراح پیتون هم طراحه ولی ایرانخودرو رو ذهن خلاق جوون ها کار نمیکنه متأسفانه
کاپیتان علی دادجو
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من پارس TU5 دارم شتابش خوبه مصرفش هم پایینه ولی الان بعد از چند ماه واسم خسته کننده شده…خواستم جک جی 5 بگیرم رفتم نشستم پشت فرمونش دیدم طراحی داخلش با پارس داشبرد جدید خیلی فرقی نمیکنه، مانیتور هم که نداره دو تا ایربگ هم که بیشتر نداره خلاصه بی خیال شدم…یکی بهم گفت دنا بگیر محض تنوع آخه اینم چیز بیشتری نداره….چرا آپشن همه ماشین های داخلی مثل همه؟
از بس همه پلت فورم ها و طراحی و امکاناتشون مثل همه آدم میمونه کدوم رو بگیره؟ خخخخخ
مک میسل
۱۰ خرداد ۱۳۹۵سلام
داداش بی انصافی نکن دنا خیلی از نظر اپشن کامله
کروز کنترل-چراغ های ال ای دی همراه با تنظیم لنز-دکمه های روی فرمان-مانیتور 7اینچی-کولر اتومات-صندلی8حرکته برقی(تعداد حرکتاش از صندلی هیوندایی جنسیس بیشتره)-دسترسی به صندوق عقب-رینگ های15اینچی-جی پی اس-اینه های جانبی برقی-
رویا
۱۶ خرداد ۱۳۹۵دو تا خط اضافه کردن نویسنده محترم نوشته پیشرفت خوب در صنعت خودروسازی .سرمونو به کجا بکوبیم که نمیریم
ASTON MARTIN
۶ تیر ۱۳۹۵دنا خودش فیس لیفته
ASTON MARTIN
۲۰ تیر ۱۳۹۵یه خط انداختن رو بدنش شد فیس لیفت؟ ***
adel
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بنظر من که اصلا جت بغل دنا و همچنین خطوط تیز بکار رفته در فیس لیفت هیچ تناسبی با حجم بدنه نداره و این کار بسیار ناشیانه انجام شده. امدن چشش رو درست کنن ابروشم برداشتن.
من نمیدنم این مدیران و طراحان ایران خودرو به چی فکر میکنن…!!!
سیدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵البته می گن
فرید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵آخه مگرمدیران خودروسازی فکرهم میکنند(به جزمنافع شخصی وبخوربخور)؟؟
سینا
۲۸ تیر ۱۳۹۵باید چند دانشمند بیاریم جواب این سوال رو پیدا کنن
مدیران سایپا و ایرانخودرو به چه چیزی فکر می کنند؟
باید بحث کرد در موردش. باید براش دیوان نوشت