چند وقتی بود که صحبتهایی مبنی عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ رنو تندر۹۰ یا همان ال۹۰ از سوی ایرانخودرو به گوش میرسید. حال بهتازگی تصاویری از پارکینگ محوطهٔ ایرانخودرو منتشرشده که در آن تعدادی ال۹۰ فیسلیفت شده دیده میشوند. خودروهایی که در تصاویر دیده میشوند دقیقاً همان فیسلیفت سال ۲۰۰۹ هستند که توسط داچیا بر روی لوگان صورت گرفته بود؛ بنابراین این همان فیسلیفت داچیا است که قرار است توسط ایرانخودرو به بازار عرضه شود.
در این فیسلیفت، تغییراتی جزئی در چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره، سپرها و آینههای جانبی انجامشده که همین تغییرات اندک نسبتاً موجب بروزتر شدن چهرهٔ خودرو شده است. فرم جلوپنجرهٔ ال۹۰ جدید کاملاً مشابه ساندرو بوده و جهت لوکستر نشان دادن خودرو نیز نوارهایی کرومی بالای جلوپنجره و لبهٔ درِ صندوق نصبشدهاند. دو شبرنگ در سپر عقب دیده میشود درحالیکه همچنان شاهد وجود یک پروژکتور عقب و یک چراغ دندهعقب در مجموعه چراغهای عقب خودرو هستیم.
تغییرات اندکی هم در داخل خودرو ایجادشده و قسمت میانی داشبورد به همراه فرم رو دریها تغییر کردهاند. البته داخل خودرو کاملاً مشابه هاچبک ساندرو بوده و دقیقاً از همان طراحی داخلی ساندرو در ال۹۰ فیسلیفت هم استفادهشده است. بااینحال در بخش فنی و تجهیزات تغییراتی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان مشخصات و امکانات قبل هستیم.
بهاحتمال فراوان نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ال۹۰ از سوی ایرانخودرو در هر دو نمونهٔ دستی و اتوماتیک عرضه میگردد و طبق شنیدهها اختلاف قیمت اندکی با نمونههای فعلی خواهد داشت؛ بنابراین به دلیل ارتقای ظاهری و داخلی ال۹۰ فیسلیفت ایرانخودرو احتمالاً در فروش برتر از ال۹۰ پارسخودرو و نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن یعنی پارس تندر عمل خواهد کرد.
این در حالی است که چند سال پیش سایپا (بهعنوان مالک پارسخودرو) نیز اقدام به فیسلیفت ال۹۰ کرده و تغییراتی در ظاهر آن ایجاد نمود. در فیسلیفت سایپا فقط تغییراتی بیرونی در ال۹۰ شامل تغییر چراغهای جلو و عقب، تغییر جلوپنجره و تغییر سپرها انجامگرفته بود و در داخل هیچ تغییری ایجاد نشده بود. فیسلیفت ال۹۰ سایپا در با لوگوی سایپا رونمایی شد و قرار بود بانام SR90 (مخفف سایپا-رنو) عرضه گردد که البته با مخالفت شدید رنو مواجه شد. همچنین در نمونههای تولیدی باکمال تعجب شاهد بودیم که قسمت جلویی خودرو کاملاً مشابه نسخهٔ قبل از فیسلیفت است و فقط قسمت عقبی تغییر کرده است! هنوز هم معلوم نیست که چرا تغییرات جلویی ال۹۰ فیس لیف سایپا در نسخههای تولیدی اعمال نشد.
حال در حالی بهزودی شاهد عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ رنو لوگان متعلق به سال ۲۰۰۹ و پس از ۷ سال تأخیر به بازار کشور هستیم که نسل دوم آن ۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۲ از سوی رنو-داچیا معرفیشده و حتی هماکنون بانام رنو سیمبل بهصورت وارداتی توسط نگینخودرو در ایران عرضه میشود.
امین
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خدایا… اینکه شده مثل پراید! زشت بود زشت تر شد
fooad
۲۵ مرداد ۱۳۹۵عجب فیس لیفتی شده انصافا. برای اولین بار به شرکت خودروسازی ایرانخودرو تبریک میگم. :-)
شاهین
۲۵ مرداد ۱۳۹۵این فیس لیفت کار داچیا هست :)
Genius
۲۵ مرداد ۱۳۹۵به ویرانخودرو چه مربوطه؟؟این فیس لیفت مینور هرچه هست و نیست ماحصل دست مهندسان داچیای رومانی و تحت هدایت نمایندگان کمپانی رنوی فرانسه در شش هفت سال پیش می باشد که آقایون لطف فرمودند بالاخره بعد از چندین سال عقب و جلو کردن مقدمات مونتاژش رو فراهم کردند همین و دیگر هیچ!!
fooad
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یعنی اونایی که منفی دادن واقعا نفهمیدن که ما مزاح کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس عجب مزاح هایی کنیم ما!!
حميد
۲۵ مرداد ۱۳۹۵مثل اینکه این ایران خودرو و سایپا عادت کردنند به طراحی و تولید زشت و بی کیفیت
امیرحسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۵قیافه ی نه چندان دلچسپ تندر رو همه به خاطر کیفیت خوب و قطعات اصل تحمل میکردن.
تندر حدودا یک سالی هست دیگه کیفیت سابق رو نداره. چون کم کم داره چینی میشه. همون بلایی که به سر پژو 2000 اومد.
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اخی قیمت گذاری هاشون نجومی و غیرواقعی
Erfan
۲۵ مرداد ۱۳۹۵سیاست ایران خودرو و پارس خودرو
رقابت با کامیون های پاکستانیه که به خودشون اون قدر زلم زینبو آویزون میکنند که به خیال خودشون خیلی قشنگ میشن…
iq7
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ماشین سال 2012 قراره حداقل برای 5 سال تو سال 2016 تو مملکت تولید بشه اونم با قیمت بالای 40 تومن در حالی که خود رنو داره مدل 2016 سیمبل رو 38 تومن تو امارات میفروشه بعد اینجا مردم به دو دسته تقسیم میشن اولی کسایی هستن که مدل 2012 رو با بدبختی نقدی 40 یا بالاتر میخرن و حال میکنن کسایی که مدل 2016 رو 75 میلیون میخرن و کلاس میذارن.
Mehrbod
۲۵ مرداد ۱۳۹۵سال2009 نه 2012 … مدل 2012 سیمبل است…
وخامت بیشتر از آن چیزی است که در پندار ما بگنجد !!
ساسان.م
۲۵ مرداد ۱۳۹۵زشت تر شده که بهتر نشده :D
فیس لیفت پارس خودرو 100 شرف داره به این
این مدل چراغ های خطر عقب که حالت ایستاده داره توی وانت ها تراک ها کاربرد داره نه تو سدان
چرغ سدان باید کشیده باشه که قشنگ تر به نظر بیاد
انقدر خنگ تشریف دارن اینا؟ :(
Genius
۲۵ مرداد ۱۳۹۵پارس خودرو اگه بتونه نسبت به نصب داشبرد نسل جدید لوگان (همون سیمبل) روی پارس تندر خودش اقدام کنه که با توجه به یکسان بودن فریم سیمبل و تندر (یه مقدار ناچیزی عرض سیمبل از تندر بیشتره که میشه در طراحی لحاظ کرد) از لحاظ تئوری شدنیه اقدام کنه یا دیگه حداقل داشبرد ساندرو رو بذاره رو پارس تندر قطعا ارزش خرید بالایی به نسبت مدل ایرانخودرویی خواهد داشت چون از قدیم و ندیم این واضح و مشخصه که تندر پارس خودرو یه سر و گردن بالاتر از مدل ویرانخودروییه.بنظر من الآن که دیگه چشم ملت به طراحی نه چندان دلکش بدنه لوگان عادت کرده خیلی دستکاری اون جائز نیست و بیشتر باید فکری بحال فضای داخلی زمخت و خشن اون بکنند تا سرنشینان و راننده از آسایش و رفاه بیشتری برخوردار باشند
حمید
۲۵ مرداد ۱۳۹۵بیچاره کادیلاک…
سعید
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ای وااای. چقدر تغییر کرده.!!!!؟ اصلا نمیشه شناخت که این همون تندر 90 هستش.!!! کلا همه چیشو عوض کردند. من یه لحظه فکر کردم مازراتی یا پورشه هستش ولی وقتی توضیحشو خوندم فهمیدم همون تندر 90 هستش!!!؟. واقعا که این طراحان و مهندسان خودرو سازای داخلی دارن کولاک میکنن. اینطوری پیش بره بازار خودرو رو از خود رنو هم میگیرن!!!!!
reza
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دلیل اینکه ال 90 اتوماتیک 10 میلیون گرونتره چی هست . بنز هم تفاوت بین دستی و اتومات 3 هزار دلار نیست باید همه با هم واقعا تحریم کنیم و اصلا نخریم این ماشینهای قدیمی حداقل ورشکسته بشن اخه نیست یکی بهشون بگن کجای دنیا برای اشتغال چند هزار نفر چند میلیون نفر باید تاوان بدن
حسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دلا تا کی توان گریه داری….
امير علي
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خدایا تو خدای مردم ایرانم هستی؟?????
h-paya
۲۵ مرداد ۱۳۹۵جدا از هرچیزی…واقعا آدم ناراحت میشه…واسه مردم ناراحت میشه…واسه کسایی ک طراحای فوق الاده ای هستن…واسه خود مسئولینم ادم ناراحت میشه ک شرایط ب اینجا اونارو کشونده…دیگه از مرحله خنده و شوخی -عصبانیت و نقد و قر زدن رد شدیم الان تنها حسی ک دارم ناراحتیه اونم نه واسه مردم واسه مسئولاش
نوید جهرمی
۲۶ مرداد ۱۳۹۵دادا دیگه امیدی به آینده ی این کشور نیست. بهتره یا بیخیال شیم یا مهاجرت کنیم.
حسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یعنی فیس لیفت تون تو حلقم … معنی فیس لیفت رو هم فهمیدیم
عام پوری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵مردم ایران ب جهنم نمیروند.
B/M/P/J
۲۵ مرداد ۱۳۹۵در اصل باید همون سیمبل یا داچیا لوگان رو با قیمت همین تندر ۹۰ یا ال ۹۰ به مردم میدادن که البته صد سال سیاه نمیدن.
و کاملا هم معنی خجالت رو نمی فهمن که مدل ۲۰۰۹ رو دارن به عنوان فیس لیفت به مردم میدن.
واقعا برای افرادی که میدونن اینا بدرد نمی خورن و یا نمیدونن و مجبوری میخرن ( البته با ۶۰ تا ۸۰ تومن ( رنو سیمبل رو میگم ) گزینه های زیادی هست ولی تو بازه ی تندر ۹۰ نه. ) افسوس می خورم.
روح الله
۲۵ مرداد ۱۳۹۵واقعا جای تاسف داره.من که هیچ امیدی ندارم بازارخودروی داخلی درست بشه.مگراینکه یه خونه تکونی اساسی تو کشورانجام بشه
Pagani
۲۵ مرداد ۱۳۹۵تو کشور رو خوب اومدی??????
Archi KHAN
۲۶ مرداد ۱۳۹۵اتفاقا
به نظر من ” یه خونه تکونی اساسی” را خیلی خوب اومدی …
دمت گرم
AKBAR
۲۵ مرداد ۱۳۹۵خودروهای خارجی به طور CKD وارد کشور می شوند ، بعد توسط کارگر ارزان و با انرژی ارزان مونتاژ می شوند ، پس از آن با قیمتی گرانتر از کشور مبداء که با کارگر و انرژی گران مونتاژ شده است به مصرف کننده عرضه می گردد ؟ واقعاً این مسئله یکی از عجایب کشورمان است . عجیب تر اینکه نسل قدیمی تر خودرو در ایران گرانتر از نسل جدید خودرو در کشور مبداء می باشد !!!
فرزام
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اصلا به این که زشت تر یا خوشگل تر شده کاری ندارم . (البته خیلی واضحه که داغون تر شده) ولی الآن مشکل اصلی اینه که اینجور کارا اصلا به خاطر فیس لیفت نیست و فیس لیفت رو بهانه ای برای افزایش قیمت قرار میدن و هدف اصلیشون افزایش قیمته .
مگه سمند ef7 و دنا چقد با هم فرق دارن که این همه اختلاف قیمت دارن ؟ فنی که تقریبا مشابه هستن و میمونه چراغها و سپر و داشبورد . یعنی واسه این سه تا 12 تومن قیمتشو زیاد میکنن . !!!!!!
از حق نگذریم ما ایرانی ها یکی از بی انصاف ترین مردم دنیا هستیم و این همه بد بختی هم تقصیر خودمونه .
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دقیقا فقط به فکر افزایش قیمت هستن ن تغییر و تحول
امیر.عارف
۲۵ مرداد ۱۳۹۵این هم یه نمونه بارز از اینکه همه ایرانیها بدانند ما چند سال از کشورهای جنگزده اطرافمان عقبتر هستیم. بشتابید بخرید که خدای ناکرده عقب نیفتیم از همسایه
حمیدرضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۵تا جایی که من میدونم این فیس لیفت فقط تو روسیه داره فروش میره و همزمان با مدل جدید ولی یه چیزی برای من سوال چرا رنو چهره جدید رو با دو اسم سیمبل و لوگان میفروشه اینا چه تفاوتی دارن
Hamid...Audi
۲۶ مرداد ۱۳۹۵همه این ها نسخه های مختلف فیس لیفت لوگان هستند که رنو سیمبل جدیدترینشونه.
ahmad
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یعنی خودروساز های وطنی متخصص فیس لیفت های مضخرف تر از ورژن اولیه هستن!
فیس لیفت انجام میشه تا ظاهر خودرو بهبود پیددر حالی که در تمام فیس لیف ها انجام شده توسط ایران خودرو، خودرو زشت تر و تهوع آور تر شده!
از فیس لیفت 405 بگیر تا تندر…
محمدرضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۵به خریدار این فیس لیفت باید مدال وفاداری داد
خریدش به هیچ وجه توجیهی نداره ضمن اینکه مطمئنم بابت همین تغییر در حد صفر ! چند میلیون اضافه تر میگیرن . بنظرم نسل فعلی از این وزغ قشنگتره
واقعا کی راحت میشیم از دست این گاری سازان ؟
MiLaD
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یعنی کمرتون خورد واقعا.مردمو مسخره کردین شماها.شده مثل تیبا جلوش
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵چقدر زحمت کشیدن!!!!!!!!!!
Mehrbod
۲۵ مرداد ۱۳۹۵زمانیکه کارخانه ای را از دست بنیان گذاران آن و کسانی که برای ساخت و پیشرفت آن تلاش کردند ، به حق و یا نا به حق ، بگیری و منافع آن را مصادره کنی ، سرانجامی بهتر از این در انتظار آن و مشتریانش نخواهد بود..
جایگاه و سرانجام بنیانگذاران کارخانه های ژاپنی و کره ای را با برادران خیامی بسنجید ..
حق با دوستمان است ، خشت اول آنجا کج گذاشته شده .. مال مفت از گلوی هیچ کس پایین نمی رود حتی اگر به نام مردم و به ظاهر برای مردم مصادره شده باشد..
این نکبت فقط گریبان گیر ملتی می شود که بزرگان و کارآفرینان خود را به سادگی ، زیر پا بگذارند .
صابران
۲۵ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان
مقداری از حرفاتون رو میشه رویش فکر کرد
ولی این همه بد بینی و فحش و ناسزا به خاطر اینه که دیر اومدیم زود هم میخایم بریم
عزیزان مقداری انصاف داشته باشید ما هنوز در اول راهیم اونا صد سال هفتاد سال از مما جلوترن
ان شا الله میگیریمشون فقط باید از مراحل گذر عبور کرد گرچه کاش این انحصار میشکست !!
ahmad
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دیر اومدیم؟!
ما پنجاه ساله وارد صنعت خودرو شدیم
ولی طی این نیم قرن، فقط داریم درجا میزنیم و یک عده دزد چپاولگر اداره این صنعت رو در دست گرفتن و با مافیایی که راه انداختن فقط به دنبال خالی کردن جیب مردم کشور و مونتاژکاری صرف هستن!
اتفاقا باید گفت:
زود اومدیم ولی هیچوقت نمیریم!!!
Developer
۲۵ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز با احترام به شما و سخناتون ، اما ما کجا دیر وارد شدیم آخه ؟ ما با کره ای ها همزمان شروع کردیم اما الان اونا به کجا رسیدن و ما کجاییم ، یا حتی مقایسه واضح تر ، مگه چینیا چند ساله خودروسازی رو جدی شروع کردن ؟ کمتر از نصف خودروسازای ما قدمت دارن اما الان خدایی جیلی GC9 رو بذارین کنار سمند و دنا ،خودتون روتون میشه مقایسه کنین ؟! دیگه دزد و چپاولگر بودن خودروسازامون اظهر من الشمسه
مهدي
۲۵ مرداد ۱۳۹۵یکی به اینها بگه شما فیس لیفت ندید آسمون به زمین نمیاد هر فیس لفت که میدن چند درجه ماشین رو زشت تر میکنن من نمیدونم طراح های این ماشین ها رو از کجا جمع میکنن
sunmartin
۲۵ مرداد ۱۳۹۵صبر؟؟ چند سال 38 سال بس نیست تا کی باید صنعت خودرویی کشور آلوده رانت خواری و طمع ورزی آقایان باشه ،قرار دادهای چینی قطعات چینی ربایش آپشن های خودروها به بهانه های واهی از قبیل عدم لزوم سانروف و keyless و صدها مورد دیگه تنها بخشی از واپس گرایی حضرات هست ملت هم که موش آزمایشگاهی برادران چینی هستند با این تفاوت که باید از
جان و مال هم هزینه بپردازند و هم مورد
آزمایش قرار بگیرند این سیر تسلسل ادامه
دارد و تنها شاهد تغییرات جزویی بروی همان خودروهای قدیمی و اکسپیر شده قدیمی البته با قبمت گزافتر هستیم دلیل بستن مبادی ورودی و وضع قوانین سختگیرانه و هزینه های سرسام آور برای واردات خودرو تنها برای جلوگیری از چشیدن کیفیت و آشنایی عموم مردم باخودروهای بروز با کیفیت و ایمن جهان و جلوگیری و عدم دسترسی خریداران به خودروهای مرغوب هست تا در یک فضای یک قطبی و خالی از رقابت واقعی چینی ها و شبه فرانسوی ها که حالا تنها فقط نامی از فرانسه را یدک میکشند یکه تازی کنند
نوروزی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵اصلا یه بحثه دیگه،اینا فیس لیفت میکنن اما ماشین نسل قبل هنوز تولید میشه،آخه مگه میشه همچین چیزی،من ندیدم جایی تا حالا،میشه دو ماشین با دو قیمت،باباجان فیس لیفت میکنی جای همون تولیدش کن دیگه،مثل انواع و اقسام سمندی که داریم بعد از هر فیس لیفت یه ماشین جدید هم متولد شده
وحید
۲۵ مرداد ۱۳۹۵جدا اولش فکرکردم پراید131.
حکمت
۲۵ مرداد ۱۳۹۵توی تظاهرات انقلاب یه شعاری بود که میگفتیم:
ما میگیم شاه نمیخوایم نخست وزیر عوض میشه و ….
حالا نقل ایناست ما این خودرو ساز ها را نمیخواهیم
نخود آش
۲۶ مرداد ۱۳۹۵پشت ال90 فیس لیفت پارس خودرو نوشته renault saipa pars khodro tondar90 logan dacia . نمیدونم چی میخوان بگن. ولی مرسدس با استون مارتین تو ساخت یه ماشین همکاری میکنه تو کل اون ماشین یه اسم از مرسدس نیست .
پناه بر خدا
ناشناس
۲۶ مرداد ۱۳۹۵شرکت سایپا از روز شنبه مورخ 26 تیرماه سال 95 مبادرت به افزایش قیمت پرتیراژترین گروه خودرویی سواری x100 ( پراید ) با عنوان موتور جدیدM13 نموده است که این تغییر و افزایش قیمت با نزدیک شدن به ماه دوم تعطیلات تابستانی و بنوعی High Season در تقاضا برای خودرو در بازار صورت گرفته که از طریق بخشنامه روز پنج شنبه مورخ 24 تیرماه سال جاری به نمایندگی های سایپا اطلاع رسانی شده است. بنا بر اعلام معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا آقای رضا تقی زاده بر اساس مصوبه شورای رقابت که از 4 خرداد ماه به شرکتهای خودروساز اعلام و ابلاغ شده خودروهای سایپا 111، 131 و 132 افزایش قیمت و خودرو سایپا 141 کاهش قیمت داشته است . قابل توجه اینکه در حال حاضر حاشیه مثبت قیمتی بر روی سه خودرو که دارای مجوز افزایش قیمت می باشند وجود داشته و در خصوص سایپا 141 ، قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار زیر قیمت کارخانه می باشد. شایان ذکر است در اردیبهشت ماه سال جاری رضا شیوا رئیس شورای رقابت در مورد آخرین مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش ۱.۸۱درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و ۰.۴درصدی سایپا موافقت شورا را اعلام نموده بود . با توجه به بخشنامه اخیر شرکت سایپا بطور میانگین 2.2 درصد افزایش برای خودروهای مذکور را اعمال نموده که به شرح جدول ذیل مشاهده می نماییم.
ظاهرا شرکت سایپا برای توجیه تخطی خود از افزایش قیمت های بدون مصوبه شورای رقابت ، مدعی شده است که بر روی خودروهای گروه X100 موتور جدید M13 را نصب می نماید . حال آنکه این موتور در سال 91 طراحی شده و در سالهای اخیر برروی این محصولات مورد استفاده قرار گرفته است . با مراجعه به آرشیو خبرهای مربوط به مصاحبه آقای حمید کربلایی رضا معاون تحقیق و توسعه مگاموتور در سال 91 موضوع طراحی و عرضه موتور M13 اعلام شده بود . حال سوء استفاده هدفمند از واژه ها در بخشنامه های فروش توسط شرکت سایپا و بهانه قرار دادن آن بمنظور افزایش قیمت محصولات ، جای سوال و پیگیری از سوی مبادی قانونی ذیربط را دارد.
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۵حس میکنم صنعت خودروزسازی ایران دستش با کارخونه ها داروسازی تو یه کاسه هست!!!
کاملا واضحه که شما خودروسازهای داخلی آدم های کاملا مریضی هستید که فقط قصدتون حرص دادن مردم و خون به دل کردنشونه
پشت این کارتون چه اهدافی هست خداعالمه
ولی یکیشو من تو خط اول گفتم
درود بر هموطنم