ایران خودرو

نگاهی به تندر پلاس، محصول جدید ایران‌خودرو

پروژهٔ ساخت لوگان بانام X90 به‌عنوان یک سدان کامپکت اقتصادی در سال ۱۹۹۹ پس از خریداری شرکت رومانیایی داچیا توسط رنو آغاز شد. هدف از ساخت این خودرو، ارائهٔ خودرویی ارزان‌قیمت، اقتصادی، کم‌خرج و کم استهلاک برای بازارهای درحال‌توسعه و همین‌طور اقشار کم‌درآمد جوامع اروپایی بود. سرانجام تولید این خودرو در سال ۲۰۰۴ در رومانی و سپس در کشورهای دیگری آغاز شده و تحت برندهای مختلی چون رنو، داچیا، نیسان و ماهیندرا به بازار آمد. پای رنو لوگان پس از حواشی فراوان به کشورمان هم باز شد. خودرویی که قرار بود در ابتدا به‌عنوان جایگزین پیکان و با قیمتی پایین در کشور تولید و به بازار عرضه گردد اما این اتفاق هرگز روی نداد. برای تولید لوگان در ایران شرکتی بنام رنو پارس تأسیس شد که واسطه‌ای میان دو طرف ایرانی و فرانسوی بود. بدین ترتیب سرانجام تولید رنو لوگان یا L90 با نام رنو تندر ۹۰ توسط دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو در ایران آغاز شد؛ اما برخلاف برنامه‌ریزی‌ها، خودرویی که در سطح جهانی خودرویی ارزان‌قیمت و اقتصادی محسوب می‌شد، در کشورمان به یک ماشین گران‌قیمت و لوکس (!) تبدیل شد.

rcii1uhnlt

بااین‌حال رنو/داچیا در سال ۲۰۰۹ لوگان را مورد فیس‌لیفت قرار داد که ظاهری بهتر و لوکس‌تر بدان بخشید. این در حالی بود که پارس‌خودرو نیز به دلیل عدم مقبولیت ظاهر L90 در ایران، به‌صورت مجزا اقدام به فیس‌لیفت آن کرده و آن‌را با نام پارس تندر به بازار عرضه کرد. البته در فیس‌لیفت پارس‌خودرو فقط بخش عقبی L90 تغییر کرد و داخل و قسمت جلویی بدون تغییر باقی ماند. در سوی دیگر، تولید نسل نخست لوگان در سال ۲۰۱۲ توسط رنو خاتمه یافت و نسل دوم جایگزین آن شد؛ اما طبق معمول در ایران همچنان تولید نسل اول ادامه یافت و خبری از نسل دوم نبود؛ اما چند وقتی بود که خبر می‌رسید ایران‌خودرو قصد دارد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل اول L90 که در سال ۲۰۰۹ توسط رنو/داچیا صورت گرفته بود را تولید کند. بدین ترتیب پس از انتشار تصاویر غیررسمی از L90 فیس‌لیفت، سرانجام ایران‌خودرو این ماشین را رسماً در نمایشگاه خودروی اصفهان به نمایش درآورد. بدین ترتیب در نمایشگاه بررسی کوتاهی از این خودرو داشتم که حالا در این مطلب آن‌را بیان خواهم نمود.

xic2lah6gw

همان‌طور که گفته شد، تولید نسل اول L90 در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت و نسل دوم جای آن‌را گرفت و حتی نسل دوم هم به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است اما ازآنجایی‌که صنعت خودروسازی ما همواره از روند جهانی عقب است، به‌تازگی شاهد معرفی فیس‌لیفت ۲۰۰۹ لوگان در کشور هستیم. این در حالی است که ایران‌خودرو نام تندر پلاس را برای این خودرو انتخاب کرده است و طبق رویه‌ای که از خودروسازان وطنی سراغ داریم به‌احتمال‌زیاد همچنان تولید نسخهٔ قدیمی پیش از فیس‌لیفت نیز در کنار نسخهٔ جدید ادامه خواهد یافت.

ikco-renault-tondar-plus-01

لوگان فیس‌لیفت یا همان تندر پلاس در بخش بیرونی تغییراتی را تجربه کرده که نقش بسزایی در بهبود چهرهٔ نه‌چندان جذاب L90 داشته‌اند. در قسمت جلو، چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تغییر کرده‌اند و برای ایجاد نمایی لوکس‌تر یک زه کرومی به بالای جلوپنجره اضافه شده است. فرم جلوپنجره هم به هاچ‌بک ساندرو شباهت دارد. در عقب نیز چراغ‌ها تغییر کرده‌اند و یک لبه هم به درِ صندوق اضافه شده است که تا روی چراغ‌ها کشیده شده است. سپر عقب نیز تغییراتی جزئی را تجربه کرده و دو شبرنگ به آن اضافه شده است درحالی‌که همانند جلو، در عقب هم یک زه کرومی به چشم می‌خورد.

ikco-renault-tondar-plus-03

اما درحالی‌که پروژکتور عقب L90 همانند نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت بجای چراغ دنده‌عقب سمت چپ نصب شده بود، ایران‌خودرو در تندر پلاس در اقدامی نبوغ آمیز (!) و جهت تطابق با استانداردهای ایمنی خودروهای ایران، اقدام به اضافه کردن یک پروژکتور عقب تکی به زیر سپر عقب کرده که نه‌تنها هیچ هماهنگی با فرم سپر نداشته و همانند وصله‌ای ناجور به نظر می‌رسد که حتی در وسط سپر هم نصب نشده است. از این پروژکتور عجیب که بگذریم، نگاهی هم به بخش جانبی تندر پلاس انداختم که تغییرات این قسمت تنها شامل تغییر آینه‌های جانبی و همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها می‌شود. همچنین خبری هم از زه‌های مشکی‌رنگ روی سپرها نیست و کاملاً به رنگ بدنه درآمده‌اند.

حال پای به داخل تندر پلاس می‌گذارم. در این بخش کاملاً از داشبورد و رو دری‌های ساندرو برای لوگان فیس‌لیفت استفاده شده است بنابراین شاهد تغییراتی جزئی در داشبورد و تغییر رو دری‌ها هستیم. همچنین همانند ساندرو، کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان و پخش CD با پورت AUX و USB و بلوتوث نیز به تندر پلاس اضافه شده است. کیفیت ادوات داخلی L90 جدید برای خودرویی اقتصادی (البته نه در ایران) مناسب به نظر می‌رسد و ارگونومی آن نیز خوب است.

dsc_0789

اما ایران‌خودرو تندر پلاس را تنها به‌صورت اتوماتیک ارائه کرده است و حداقل فعلاً خبری از نسخهٔ دستی آن نیست؛ بنابراین هم‌اکنون شاهد استفاده از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری KM4 در تندر پلاس هستیم که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور داشته و در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک، خودرو را در ۱۱.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت تندر اتوماتیک نیز از سوی ایران‌خودرو ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است.

dsc_0797

همان‌طور که اشاره شد ایران‌خودرو تندر پلاس را فعلاً فقط به‌صورت اتوماتیک ارائه کرده است و در نمایشگاه اصفهان نیز اقدام به پیش‌فروش آن با پیش‌پرداخت ۲۲ میلیون تومان، سود مشارکت ۲۰ درصد و تحویل اردیبهشت یا خرداد ۹۶ می‌کرد. قیمت نهایی تندر پلاس اتوماتیک نیز از سوی مسئولان غرفهٔ ایران‌خودرو حدود ۴۹ میلیون تومان اعلام شد که دقیقاً با قیمت ساندرو اتوماتیک یکسان است. در کل تندر پلاس در بخش بیرونی پیشرفت مناسبی نسبت به نسخهٔ قدیمی داشته و زیباتر شده است درحالی‌که نمای داخلی آن نیز با داشبورد و رو دری‌های جدید بهتر از قبل شده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این خودرو به دلیل طراحی بهتر، گیربکس اتوماتیک و البته کیفیت بالای ساخت و قوای محرکه با استقبال مناسبی روبرو شود درحالی‌که اگر نسخهٔ دستی آن هم عرضه گردد می‌تواند به رقیبی برای پارس تندر پارس‌خودرو تبدیل شود.

ikco-renault-tondar-plus-02

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۸ دیدگاه‌ها

  1. arash66

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    دوستان جوری انتقاد میکنن انگار همه ماشین بالای 100 میلیونی سوار میشن.
    مثلا داشبورد پراید، 405 سمند طرح جدید، تیبا، این چینی ها و .. خوب طراحی شدن که این باشه !
    این یک ماشین کاربردیه و برای مسافت های طولانی هم مناسبه، خوشت نمیاد الکی ایراد نگیر !

    1. محمد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این برای مسافت های طولانی ه با اون صندلی های نیمکتیش طراح اولیه این ماشین یه سگ بوده که بعد صاحبش یه مقدار درستش کرده این ماشین از لحاظ طراحی و اورکونمی واقعا افتضاح و تنها تو بحث کیفی و فنی میتونه حرف بزنه

    2. کیومرث

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ]آیا در این کشور فقط کسانی که ماشین بالای صد میلیون سوار می شوند حق انتقاد دارند؟؟؟!! آیا کسی که پول ندارد فهم و شعور درک نواقص را هم ندارد؟؟!!
      اگر به لحن خودتان نگاهی دوباره داشته باشید خواهید دید که دیگران صلاحیت انتقاد را دارند و شما هستید که صلاحیت پاسخگویی ندارید.

  2. arash66

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    کاربرهایی که حتی نمیدونن این مدل رو ایران خودرو طراحی نکرده و کار داچیا و رنو هست فقط ایراد میگیرن و وقتی میفهمن کار داخلی نیست دیگر نقدی نمیکنن !
    شما همون پراید و تیبا شوار بشید.

    1. رضا

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      طراحش حتی اگه ایتال دیزاین هم بود بازم ماشین زشتیه
      اینکه رنو طراحی کرده یعنی دیگه ایرادی نداره و باید بگیم زیبایی محض داره؟!
      از همون اول هم که اومد جزء زشت ترین ماشین ها بود. با اون چراغ های لنگه به لنگه عقبش
      هنوزم به زور فیس لیفت و غیره همون ماشین زشت همیشگیه

      هرکس یه نکته طراحی زیبا یا جذاب توی این ماشین پیدا کنه جایزه داره! البته غیر از دسته دنده که قبلا گفتن

      1. arash66

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (433 ديدگاه)

        یک بار دیگه نظر من رو بخون ! من نگفتم که چون رنو طراحیش کرده پس خوبه.
        دوم اینکه هر چی باشه از طراحی ریو، تیبا و بعضی از مدل های چینی خیلی بهتر و اصلا به هیچ وجه Logan زشت نیست و کسانی از این کلمه استفاده میکنن که از ماشین به صورت تخصصی اطلاعاتی ندارن !

        1. محمدامین

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (9 ديدگاه)

          با احترام…
          ببخشید میشه بفرمایید شما چی سوار میشید ؟ ماشین گرون قیمت سوار میشید خدا بهترشو بده … ولی این دلیل نمیشه که چون پراید تیبا پژو سوار شیم .. نمیتونیم بگیم ماشین زشتیه .. اصولا برای نظر دادن به ظاهر ماشین نیازی به اطلاعات تخصصی نیست … لابد منظور شما به علت بهبود آیرودینامیک !!!!! این طور طراحی شده.. بنده قصد بحث کردن ندارم.. خدا یارتون..

      2. سیاوش

        ۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کاری به ظاهر ندارم
        ولی خدایی بعد از تویوتا , رنو ال نود از نظر کم استهلاک بودن و بدون دردسر بودن سرامده
        شخصا بعد از شش سال با شرایط رانندگی بد بد جز روغن و بنزین و لاستیک و شمع دست به هیچ چیزش نزدم

  3. زمان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سال گذشته رفته بودم چابهار از این نمونه رنو که ایران خودرو اونو رنو پلاس نام گذاری کرده بصورت تاکسی و شخصی در منطقه آزاد چابهار که تقریبا 5 سال شون تموم شده بود و آماده اوراقی بودند مشاهده کردم دقیقا همین رنو پلاس حالا ایران خودرو از شعور مردم استفاده کرده و خودرویی که در جایی دیگر ساخته واز رده خارج شده معرفی میکند و میگوید فیست لیفت کردم آخه اینقدر پررو اگر شک دآرید بروید سایت های منطقه آزاد چابهار یا داخل شهر یا از اونهایی که چابهار رفته اند سوال کنید ..چرا اینقدر دروغ به ما میگویند اگر میخواهند قیمت بالا ببرند دیگه به شعور مون توهین نکنند در ضمن قیمت هم توی چابهار از 9 میلیون تا 15 میلیون بودند

  4. حسین وی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    فوق العادس ! کاندید جایزه بهترین طراحی ام شد

  5. علی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    کاربرد اون پروژکتور عقب چیه؟

    1. رضا

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      کاربردش اینه که توی شهر یا جاده روشنش میکنید نور شدید میزنه به چشم راننده ی عقبی

      دلیل وجودش هم اینه که طراح های سایپا دیدن روی 206 مه شکن تکی وسط هست. اینا هم روی تیبا هاچ بک و تندر و دنا و هرچی گیرشون اومده همینکارو کردن!

  6. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همینه که هس
    چاره ای هم جز خرید اینا نداریم

  7. سیاوش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    امروز بچه ها از تهران داشتم می رفتم به سمت زنجان نزدیک پل اکباتان بود فکر کنم دیدم ماشین های پژو 2008 و 301 در چند محموله روی تریلی داشتن می رفتن فکر کنم ایران خودرو روشون رو باند پیچی و کادو پیچ کرده بودن حیف نتونستم عکس بگیرم

  8. vahab

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشین خودش داچیای رومانی ، تو ایران مونتاژ میشه با برند رنو بعدشم میگن ایتالیا اینو طراحی کرده…. بابا این ماشین یه ماشین کاریه که واسه کار ساخته شده نه سواری …10بارم فیس لیفتش کنن باز همون ایرادای طراحی رو داره چون واسه اینکار ساخته نشده اصلا. انگار ما بیایم بگیم یه وانت و میشه تبدیلش کرد به اس یو وی … همون بلایی که سر نیسان اومد . کلا یه پلت فرم جدید واسش ساختن تا شد سیرا… نمیشه سواری و سدان و وانت کرد (آریسان ) همونطور که نمیشه همینجوری وانت و اس یو وی کرد یا سواری سدان مینی ازش سلاخت. با صرفه جویی بی مورد توی طراحی به رانا میرسیم و نهایتا به اضافه کردن پلاس به آخر همه چیز…

  9. sardar

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لامصب هرکاریش میکنن بازم زشته. ینی زیبایی بهش نیومده اصلا چنگی به دل نمیزنه

  10. امین حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کاش طراحیش رو ببرن به سمت رنو سیمبل
    وگرنه این تغییرات جزئی زشت ترش میکنه که قشنگ تر نمیکنه

  11. علی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای خدا من منتظر این ماشین بودم. می خواستم بخرمش. الان می بینم زیر سپر عقب چراغ گذاشتن.
    ماشین رو خراب کردن.
    ای کاش وسط سپر بود.

  12. سجاد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    زشت تر شده

  13. meysam

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    اگر یه ذره فکر کنید میفهمید که ماشینهای رنو جنازش می ارزه به خودروهای داخلی..مث پراید و سمند و پژو…ظاهر مهم نیست..موتور و گیربکس و بدنه محکم مهمه; که داره..ماشینی که دم به دقیقه جلو تعمیرگاه باشی بندازش دور

    1. مجید

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم.زیبایی توی طبیعت هست.توی مخلوقات هست تو همه چی هست.چرا داریم پسرفت میکنیم.پیکان هم خراب نمیشه بیایم پیکان سوار شیم.الاغ هم ۳۰ سال کار میکنه آلودگی هم نداره.کودش رو هم استفاده کنیم.محصولات ایرانی نخرید تمام.

  14. 1725CC

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    نخستین سالی لوگان رنو تندر ال 90 به خاک پاک چرخ نهاد
    میگفتن توان و گشتاورش 105 اسب بخار و 148 نیوتن متره
    اکنون میبینیم چهار، پنج سالی هست میگن 140 نیوتن متر گشتاورشه
    آخه به جای اینکه قویترش بکنید ضعیفترش کردید ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو
    چرا کاهشش دادید بهانه آلودگی هوا هم اگر دارید مونتاژ نکنید خودروی خوب آلمانی وارد کنید

  15. مقداد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی خوشگل تر شده

  16. همتی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من و نظر بسیاری از دوستان که من تحقیق کردم تنها ماشینی که تو ایران خوب جواب داده وجزء بهترین خودرو هاست همین تندر ال 90 هست من خودم 5 سال داشتم صفر خریدم یه سر و گردن بالاتر از خودروهایی مثل پژو پارس و 206 قرار داره

  17. 1725CC

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    حدش چیه بشه پژو 206 تیپ پنج
    .
    .
    .
    فقط از خودروهای اروپایی ایتالیایی و آلمانی رده نخستند و بعد انگلیس و فرانسه و ووو

    1. Abolfazl

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا اول برو اطلاعاتتو بیشتر کن و ببین خودرو های شرکت های سازنده ژاپن حرف اول رو میزنه. (با تشکر)

  18. سعید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران خودرو بهتر نبود جای فیس لیفت کردن این ماشین، سیستم تعلیق عقب این خودرو رو اصلاح میکرد. چون که تو ترمز گیری های شدید مخصوصا تو پیچ ها، عقب ماشین به طرفین منحرف میشه و به دلیل ارتفاع نسبتا بالای ماشین احتمال چپ کردن ماشین بالاست.
    به نظر من اولویت اول یک خودروساز باید اصلاح فنی و ایمنی خودرو باشه تا ظاهر و بازار پسندی خودرو.

  19. میثم

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ال 90قرار بود جای پیکان رو بگیره با قیمت کم بعد که وارد بازار شد جای یه خودروی لوکس به ملت انداختن!!
    داخل کابین این خودرو بسیار ساده است رخ خوبی هم نداره علتش هم بخاطر قیمت پایین این خودروست (جدا از قیمت خیلی بالا در ایران)
    مدل های جدید کیفیت خیلی پایینی دارن نسبت به سری های اول
    که این مشکل تمام خودروهای داخله هر روز بدتر از دیروز
    هندلینگ خوبی هم نداره اما جلوبندی موتور و گیربکس قابل قبولی داره.

  20. حمزه

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اتفاقاقشنگ تر شده فقط بگیداردیبهشت ۹۶ فروش داره قیمتش چنده؟البته دستیشو میگم

    1. سيد

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اواخر سال گذشته برای اردیبهشت و خرداد ٩۶ پیش فروش کردند و پر شد. البته چند روزی طول کشید تا ظرفیت تکمیل بشه. براى تیر و مرداد هم پیش فروش ندارند و الان برای شهریور و مهر در سایت ایرانخودرو پیش فروش می کنن. فقط هم اتوماتیک هست.

  21. حمزه

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حیف شدچرامدل دستی شو نمیزنن امکانش هست بزنن؟اگه بیادبازار بنظرت قیمت دستیش چنده؟یه سوال شده واسم چرا ال ۹۰تولیدمیشه سنسوردنده عقب نداره؟!!

  22. بهزاد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسم ایران خودرو که میاد بدنم می لرزه . هر چی ازش گرفتم مزخرف بوده . تعمیرکارهای نمایندگی می گفتن ماشین رو بیا صبح بذار همین جا شب که میخای بری خونه بیا ببرش !!! خداییش فقط اولین ماشینی که داشتم و پراید 141 بود اذیتم نکرد. پارس و سورن و 206 و 207 جدید پدرم رو در آورد.

  23. جواد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم خودرو206تیپ5خیلی از این بهتره اصلا رانندگی با این خودرو حال نمیده

  24. حسین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آیا کسی در باره کیفیت گیربکس این ماشین اطلاع داره؟
    میگن گیربکس اتوماتیک تندر موقع شروع حرکت صدا ی ضربه میده.
    ممنونم

    1. آرش

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (319 ديدگاه)

      برید سایت خودرو بانک که تست کرده ساندرو رو و ببینید که یکی از نقاط قوت که مجری خیلی روش تاکیید داره گیربکس هماهنگ و بی دردسر این ماشینه…گیباکس ساندرو تندر یکیه

  25. محمدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان هرکی پولش را داره بهترشو بخره و اگه نداره با ماشینهای هم قیمتش مقایسه اش کنه که همه چینی هستن و اتوماتهاشون از این هم چند ملیون گرونتر!!!!!!!!!!!!!
    نظر دادن راحته ولی نظر کاربردی و به کاربیا اصله.

  26. علی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالیه . لوازم اصلی رنو با ظاهر جدید و قیمت مناسب و دوام بالا . داشبورد و تو دری ها و قیافش خیلی خوب شده

  27. شاهین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    خدایی نه ایرودینامیکش درنظر گرفته شده نه طراحیش
    از قیافه زشت بیرونیش بگذریم و رد بشیم میخوریم به طراحی داخلیش!!!
    یعنی شبیه نقاشی ی بچه 7ساله از فرانسه هستش.ابعاد مکعبی و بی قواره.با این ابعاد و اندازه هم نقطه ضعفش چپ کردنشه و هندلینگ مضخرفش
    فقط ی چیزش خوبه اونم اصتحلاک کم.بدرد کسایی میخوره که باهاش برن سرکار و برگردن بدون دقدقه وگرنه بخوای باهاش پز بدی و با جذبه ازش پیاده بشی و … خنده داره

  28. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ای مقدار تغییرات کم 10 میلیون پای مشتری آب میخوره؟ فکر کنم قیکتو باید بیشتر می گفتند. به نظر من اینم مالی نمیشه. کی میاد 52 میلیون جای تندر 90 بدهد. با 50 میلیون میشه کماشین های بهتری خرید.

  29. حسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا به این ماشین هایی که بااین قیمت می دن به ملت میشه گفت ماشین بایدگفت گاری اگه تو باهمین پول می خواسته باشی خارج از ایران ماشین بخری کیفیت اون ماشین چهار برابر این ماشین داخل هست ماشین بی کیفیت با قیمت بالا می دازن به مردم مردم هم که مجبورن باید بخرن چیکار کنن واقعا متاسفم برای اینا که باهمچین پول زیادی چنین ماشین های افتضایی می دن دست مردم

  30. hossein

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان دو ساعت پیش ثبت نام کردم ال نود پلاس رو – همه کلی چیز نوشتن اما خداییش میخوام برا اونایی که میخوان بخرن اینو بنویسم :

    اکثر خودروهای ایرانخودرو رو تو نمایشگاه سوار شدم طی پروسه یک هفته ای ( از بس ماشالله نمیشه به حرف دوستان اعتماد کرد و منم آدمیم که خودم باید حتما ببینم و تست کنم ) دیروز سه ساعت وقت گذاشتم امروزم سه ساعت سه چهار تما نمایندگی تو شیراز توی یک خیابون هست واسه همین همشون رو میشه با قدم زدن رفت تو نمایشگاه و تعمیرگاهشون که کنارشه.
    هیچ ال نودی تو این یک هفته مشاهده نکردم. 405 و دنا (دنا کمتربود) 206 و پرشیا زیاد بود حالا به هر دلیل که من دیگه فضولی نکردم. ولی خداشاهده حتی یک ال نود هم نبود ( من یک هفته روز های مختلف و ساعت های مختلف سر میزدم به سه تا نمایندگی) که امروز آخر ال نود پلاس اتومات 23 میلیون ثبت نام کردم ( عاقلانه نیست اگه منتظر باشید ثبت نام پنج شنبه و جمعه ( یکم و سوم تیر ماه ) انجام بدید چرا که الان با 23 میلیون و تحویل آبان با سود 23% تحویل میگیرید. در حالی که ثبت نامی 22 درصد هست اما تحویلش مهر هست ( البته نظر شخص من اینه که منی که الان رجیستر کردم شماره ردیفم زودتر است کسی هست که چهار روز دیگه ثبت نام میکند بنابراین چطور ممکنه تو خط تولید مثلا خودرو ما آماده باشه و یکماه دیرتر تحویل بدن ( دیرتز از مهر ماه )
    نظر شخص من اینه که همه رو همون آبان میدن یا زودتر.در کل دلیلی ندیدم صبر کنم تا ظرفیت تموم شه.
    نشستم تو ماشین استارت زدیم صدای ماشین بسیار کم ( فکر میکنید خاموشه ) هیچ لرزش یا صدای اضافی … متریال داخلی واقعا خوب حفظ شده ( کیفیتش کم نشده واقعا – باجناقم ال 90 دستی داره مدل 90 یا 91 اگه اشتباه نکنم) کاپوت رو زدیم بالا تقریبا نصف چیزا رو نگاه انداختم توی 10 دقه خداییش جی5 و برلیانس رو هم دیدم در مقابل تندر واقعا ضعیف به نظر میومدن محتوای جلوی ماشین. بدنه محکم ( مقایسه با مثلا H30 ) صندلیش که از الان نمیشه نظری داد. دو سال گارانتی داره یا 40 هزار کیلومتر برا منم که تو 5 سال 70 هزار تا رفتم برام عالیه.
    من به همه چی فکر کردم بعد این ماشینو ثبت نام کردم حتی تعدادیش الان تو خیابونای شیراز هست که قیافش بهتره تا ال 90 معمولی – من نقره ای اسم نوشتم تو تبلیغاتشون اگه دقت کنید توی نمایندگی ها رنگ نقره ایه! که تصورش که کردم دیدم با استایل چراغ عقب و تا حدی کروم داخل کابین به هم میان و نقره ای نوشتم ( مطمئنم از سفید بهتر و زیباتر میشه عصر و شب هنگام زیبایی بهتری داره مخصوصا ) نمیدونم چرا ملت گیر دادن رنگ سفید ( به نظر من ال 90 پلاس نقره ای زیباتره نظر هر شخص البته محترمه ) – بابت فروشش همین الان قیمت براتون حدود 44 -45 در میاد ثبت نامی که نقدا 52 میدن این ماشین رو . بنابراین دو سال که داشته باشیدش افت هم که بکنه همون پول خودتون دستتون میاد!
    موتور و دیفرانسیلش با بدنه ( استحکام و استانداردهای اولیه ) رو داره که خیلی مهمه بودن برام و واقعا راضی کنندست . به ظاهر و داخل کابین اهمیت ندادم ( علتشم اینه که همین پراید من 5 ساله دارم هیچ خرجی نداشته برا همین تهران رفتم و اومدم چون ی اظمینانی برام حاصل شده بود که میتونم بهش اعتماد کنم و دیگه ظاهر بیرون و درونش برام مهم نیست جالبه خانمم هم چون میبینه پولی خرج ماشین نمیشه و تمیز نگهش داشتیم راضیه .
    البته که من بهترین روغن رو حداکثر با 4 هزار تا که میره عوض میکنم و تنظیم موتوری مرتب میرم و … ؛ )

    خلاصه دوستان من الان پراید دارم و بسیار هم راضی ام ( از نداشتن خرجش منظورمه و چون پر گاز رفتم از ابتدا ماشین نفس خوبی داره البته که سربلایی اگه بنزین سوپر نزده باشم و مدتها از تنظیم موتوری و شستشوی و تمیزی شمع ها گذشته باشه زور میزنه )

    ظاهر بیرونی ال نود برا من که پراید داشتم بد نیست و راضی کننده است ( منم که برا یک عمر نمیخوام همینو داشته باشم عوض میکنم … ) داخلشم باور کنید امروز که حدود ده دقه با همسرم داخل ماشین بودیم و حرف میزدیم و دکمه ها و فرمون و دسته راهنما و چراغ تست میکردیم نرمیش و کیفیتش باعث میشد قسمت نا میزون کنسول رو فراموش کنیم.
    ما برامون امنیت و کیفیت ( خرج نداشته باشه ) مهم بود بیشتر و البته که ظاهر هم به نسبت ما که پراید داریم بهتر هم هست ( عاضق مزدا3 و سوناتا هستم به شخصه اما خوب با 40 – 50 انتخاب خوب همین تندره ! )

    با اینکه از 100 تا کامنت 5 تاش شاید نظر درست و بی غرض نوشته باشند اما خواستم من اون رو به عدد 6 برسونم.
    اگه برا پولتون کار کردید و عرق ریختید مثه من این نظر من میتونه براتون مهم باشه و در انتخابتون تاثیر بزاره.
    امیدوارم کمکی کرده باشم.

    1. علی

      ۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      hossein
      نظرت خیلی خوب و مفید بود.
      استفاده کردم.

      1. حسین

        ۸ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        خواهش میکنم عزیز. هدفم همین بود که واقعا اگه کسی مثه من پولش زیاد نیست و از طرفی دلچرکین میشه اگه هی ماشینش ایرادی پیدا کنه و این حرفا از طرفی پول خرج کردن اضافه و نمایندگی و تعمیرگاه رو نداره متن منو بخونه و کمک و راهنمایی درستی براش بشه.
        و خداییش از سر دلسوزی و راهنمایی عرض کردم و الا ما خانواده متوسط رو به پایین هستیم و هیچ نفعی از هیچ خودروساز یا نمایندگی نمیبریم که بخوام خلاف واقع عرض کنم.
        دیشب باز یک تندر پلاس اتومات دیدم تو خیابون با همسرم تو ماشینمون بودیم، از نمای پشت بهتر از تندر معمولی میزد واقعا – جوری نبود من که حدودا 30 سالمه بگم نه سوار نمیشم یا برا پیرمرداست یا از این حرفا – درسته اسپورت به اون شکلی که یاد میشه نیست اما همونطور که تو پست قبلی خودم عرض کردم میتونم خودمو قانع نگه دارم اقلا مورد اعتماده اگه مثه سه سال پیش که ایرانگردی با پراید داشتم ( با ترس تا حدی البته :دی ) دوباره میتونم با اینبار ولی با خیال راحتتر سفر کنم. کثه همین پراید کره ای بتونم بهش اعتماد کنم.
        ممنون از شما که مطالب زیاد بالای من و حتی این مطلب رو میخونید.

    2. ناصر

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      ممنون از نظر بجا و بدون غرضتون…
      واقعا اگه بخوای بر طبق نظرات تو این سایتا انتخاب ماشین کنی فکر نمی کنم آدم بجایی برسه…
      کم پیدا میشن آدمایی مثل شما که بخوان اینقدر دقیق و بدون غرض نظر بدن در رابطه با ماشین.
      پیشاپیش مبارک باشه ماشینتون. ایشالا به خوشی استفاده کنین
      یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا