کیت اسپرت رنو تندر ۹۰ درمرکز خودروهای خاص (آپشن) ایران خودرو (آپکو) و تحت نظارت کارشناسان مجرب بر روی خودرو رنو تندر ۹۰ قابل نصب می باشد. کلیه قطعات تحت کنترل ومورد تایید شرکت رنو فرانسه می باشند.
کیت اسپرت تغییرات زیادی را در ظاهر رنو تندر ۹۰ ایجاد می کند. این کیت ظاهر جذابتر و قویتری را به خودرو رنو تندر L90 می دهد . این کیت به درخواست نسل جوان برای داشتن خودرویی متفاوت با دیگران پاسخ می دهد. همچنین این کیت روح تازه ای به خودرو رنو تندر ۹۰ داده و جایگاه برند رنو را در ایران افزایش می دهد.
کیت اسپرت رنو تندر۹۰ از ۷ قطعه اصلی به قرار زیرتشکیل شده است:
• دیفیوزر جلو (۲)
• ساید سیل راست
• ساید سیل چپ
• بالچه صندوق
• سیل جلو
• دیفیوزر عقب
منبع: خبرنامه رنو پارس
یادداشت: بنظر می رسد مشکل تندر که زمخت بودن بیش از حد و نداشتن ظرافت است نه تنها رفع نشده بلکه تشدید هم شده است. مخصوصاً در قسمت سپر جلو و نورافکن آن هیچ گونه سلیقه ای بکار گرفته نشده است. برخلاف تبلیغ ایران خودرو و اینکه این کیت تغییر زیادی را در این خودرو ایجاد کرده، یا روح تازه ای به آن دمیده یا می تواند جایگاه رنو را در بازار ایران ارتقا دهد، نتیجه ای که مشاهده می شود در حد و اندازه چنین گزافه گویی هایی نیست!
mjh
۱۸ دی ۱۳۹۰اقا حسن سلام
ل90 مال کشور فرانسه است کشور فرانسه هم یک کشور اروپایی
ل90 هم 4 ستاره ایمینی دارد
206 هشت سال قبلش خوب بود نه الان
فردين
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ال نود در واقع جزو ایمن ترین خودروهای جان هم از نظر تصادفات و هم از نظر سرقت می باشد و کلا” شرکت خودروسازی رنو از این لحاظ رتبه بالای دارد.
شهرام
۱۹ بهمن ۱۳۹۰سلام
من یه ال 90 فول دارم و واقعا از این ماشین راضیم نسبت به قیمتش هم ماشین کم مصرف و هم جادار و محکم هستش
طوری که به شرکت رنو و ماشیناش واقعا علاقه پیدا کردم
امیر
۲۴ اسفند ۱۳۹۰با سلام
اگه تست تصادف تندر رو تو سایت http://www.aparat.com ببینید نظرتون عوض میشه
یادتون نره که تندر 3 ستاره ایمنی تصادف از جلو رو گرفته
و یادتون نره که هندلینگ تندر خیلی خیلی پایینه و سر پیچهای تند اصلا تعادل نداره
و ب راحتی میشه بندازیش روی دو چرخ
در حالی که 405 یا پارس اصلا نمیشه اینکارو باهاشون کرد
حتی پراید
تربچه نقلی
۲۷ بهمن ۱۳۹۰باسلام
ماشین رونیه ولی با پارک کردنش مشکل دارم صندوقش خیلی بالاست ودید کافی نداره
حميد
۴ اسفند ۱۳۹۰با سلام
من اسفند 89 یک 206 وی دو به قول ایران خودرو پایه گاز سوز خریدم .اما علارغم تعریفاش مصرف بنزینش صدی ده می سوزونه از بس نمایندگیها برا کم کردن سوختش تلاش کردن نشده و گازشم که بماند نزده تمومه 110 به زور به ببره.خواهشا از کشورهای دیگه یاد بگیریم هم طراحی هاشون هم گارانتیهاشون.
حميد
۴ اسفند ۱۳۹۰خواهشادر خصوص کم کردن سوختش به من کمک کنید
یعقوب
۱۰ اسفند ۱۳۹۰مهمترین مزیت تندر اینه که در قرارداد تولیدش این بند رو فرانسوی ها جاسازی کردن که هیچ قطعه غیر استانداردی حق ندارن که روی این ماشین نصب کنن و این باعث شده برخلاف پژو که سال به سال کیفیتش پایین اومده رنو کیفیتش بالاتر رفته و از این نظر یک استثنا در بین تولیدات داخلیه
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۰این نظرات خیلی واسم جالب بود….به خصوص نظر علی آقا من که l90 میبینم اصلا فکر نمی کنم این ماشین 16 میلیون بیارزه…اگه قیمتش 8 میلیون بود میارزید
فردين
۱۶ اسفند ۱۳۹۰یعنی به نظر شما پراید 9.5 می ارزه یا پژو و سمند 15 -16 می ارزن ؟ احتمالا جزو مغالفان ال نودی و بی جهت غرض ورزی میکنی!
arash
۱۷ خرداد ۱۳۹۱من با شما موافقم وقتی 14.800 بود اونم فولش می ارزید.البته با توجه به قیمت 22.000.000 سورن ال نود 16 میلیونی یا 17 میلیونی مفته
حمید
۲۰ اسفند ۱۳۹۰به نظر من اگر ارتفاع این ماشین یک مقدار پایین تر بود از نظر پایداری در پیچ های تند عملکرد بهتری داشت
میلاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۰سلام.
من تجربه 1300 کیلومتر رانندگی با تندر 90 رو توی 2 روز داشتمه. میانگن مصرف جاده ای 7.2 بود و رانندگی توی مسافت طولانی به شدت خسته کننده بود مخصوصا صندلی ها که راحت نبودن. امکانات رفاهی هم که در حد پراید.
تعادل خودرو روی پیچ زیاد رضایت بخش نبود. من سمندef7 رو ترجیح میدم.
من این کیت اسپرت رو روی تندر دیدمه و به جرات میگم که چیزی به جز گزافه گویی نیست.
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۰تاوقتی که شرایط واردات خودروهای باکیفیت خارجی تسهیل نشود وخودروسازان داخلی مجبوربه رقابت بابازارهای بین المللی ومعتبر خارجی نشوندهمین آش است وهمین کاسه.بااین وضعیت هرروز قیمت خودروهاافزایش وکیفیت آنها کاهش خواهدیافت،چیزی که درطول سالهای گذشته تجربه کرده ایم.مابرای رشدصنعت داخلی وخودکفایی درتولیدخودرو به تولیدخودرودرداخل کشورواستفاده ازمحصولات داخلی تن دادیم ولی تنها چیزی که عایدماشد پرپول شدن جیب عده ای ازهموطنانمان بودوبس.تورا خداکمی هم به فکرملت باشیدو…
میلاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۰سلام
مشکل اصلی به نظر من اینه که 2شرکت بزرگ خودرو سازی ما هر 2 دولتی هستن و تحت حمایت دولت. نکته دوم اینه که دو شرکت حاظر نیستن با هم ادغام بشن مثل تجربه موفق ادغام شرکت مرسدس و بنز. توی ایرانم که جیب خوودروساز مهم تر از جون شهروندانمونه .
آیامشکل پراید با ترمز ABS حل میشه . بر کدام پایه عقلی وانت پیکان از سازمان استاندارد 33 استاندارد گرفته. تعرفه واردات خودرو هم که توی دست دولته.تجربه ثابت کرده ما هر خودرو که به تولید انبوه میرسونیم، به همون اندازه کیفیت میاریم پایین.
میلاد
۲۳ اسفند ۱۳۹۰سلام به دوستان.
ما هر چند که توی تولید مشکل داشته باشیم ولی خدایش بهترین طراح چراغ ماشین رو داریم. لامپ 405 عوض میکنیم ،ماشین میشه پژو پارس.لامپ سمند عوض میکنیم میشه LX. ,سورن.
باید هم با این وضعییت ما ادعا تولید 120 برند خودرو داشته باشیم. مثلا سمند LX با افتاب گیر چراغ دار یک برند و با آفتاب گیر بدون چراغ یک برند.
تاثییر اضافه شدن یه ساعت 500 تومنی به ماشین توی قیمت خودرو 500 هزار تومن میشه.
اگه مدیر عامل بنز نبوغ ایران خودرو و سایپا رو داشت بنز چی میشد…؟
هومن
۲۴ اسفند ۱۳۹۰دوستان لطفا جک ننویسید l90کجا پراید کجا لابد پراید سوار نشدین که میگید l90 در حد پراید من از پیکان تا پورشه همه رو سوار شدم تو اینکه هندلینگ l90 کمی پایین هست شکی نیست اما این رو میشه با کم کردن مقدار کمی ارتفاع حل کرد و یک جفت لاستیک خوب که کلا اگه رینگ هم بخواهی زیر ماشین بندازی نهایت 1 میلیون میشه اونم اگر رینگ خوب بندازی اگه نه با 200 تا 300 هزار توان میشه با یک جفت لاستک خوب و کم کردن مقدار از ارتفاع این مشکل حل کرد شما کیفیت l90 به هیچ وجه با 206 نمیتونی مقایسه کنید البته l90 پارس خودرو خیلی بهتر از ایران خودرو در l90 ایران خودرو کمی از تجهیزات کاسته میشه حتی در سیم کشی ماشین
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۰سلام
با این حرفایی که میزنید آقا هومن انگاری فق خودتون سوار ماشین شدین
من گتفم هندلینگ تندر خیلی خیلی پایینه و اونم به دلیل اینه که گرانیگاهش خیلی بالاس و گرانیگاه رو فقط نمیشه با کم کردن ارتفاع کم کرد
من رانندگی تندرو کردمو و چون سرعت میرم و تو جاده کوهستانی بود اصلا ازش رازی نبودم
خدا وکیلی اصلا اصلا تعادل نداره
ببین اگه با پارس بشه پیچی رو حداکثر با 130 تا پیچوند
با تندر باید سرعتت حدکثر 90 یا 100
شما که می گید رانندگی همه ماشینارو کردین
پس امتحان کنید
آخا آدم 15300000 بده به یه ماشین و سر پیچها احساس امنیت نداشته باشه
و راستی صندلی های تندر رو که قبول داری خیلی خیلی مزخرفن
ی مسافرت با تندر و یکی هم با 405 یا پارس برو تا تفاوتو احساس کنی
در مورد شتابش به هیچ عنوان نمیتونه از 405 جلو بزنه
اینو هم حتما امتحان کن
مهرداد
۴ فروردین ۱۳۹۱با سلام من حدود 4 ساله که ال90 دارم مدل ای 2،تمام ماشین های تولید داخل رو سوار شدم،تند سوارم هستم،در راحتی،کم صدا بودن موتور،لرزش بدنه ماشین،ترمز ،شتاب هیچکدوم نمی تونن به ال90 برسن،یا ال90 من خاصه یا ماشین های داخلی که شما سوار شدین،ال 90 مشکلاتی از قبیل طراحی بیرونی و داخلی از جمله جانمایی دکمه بالابر شیشه ها داره اما نسبت به قیمتش به نظر من فوق العاده است.
علی
۸ آذر ۱۳۹۲من هم با اقا مهرداد موافقم تندر ماشین بسیار بسیار عالی اما به خاطر ارتفاعی که داره دیدش نسبت به ماشین های دیگه کمه ولی در کل من به تندر از نمره 100 بهش 100 میدم
shahab
۹ فروردین ۱۳۹۱کی میگه 405 از ال 90 جلو میزنه l90 موتورش 16 سوپاپه تازه با زانتیا سر دعوا داره تو خوابی بیدار شو
سعید
۲۴ اسفند ۱۳۹۰سلام من نمیدونم چرا بعضی ها خیلی احمقانه به موضوع نگاه میکنن بابا مگه تو سره پیچ میخای با چقدر بپیچی که میگی تعادل نداره این اراجیف چیه مینویسین من خودم ال 90 دارم این حرفا نزنین ادم خندش میگیره
davidking
۲۵ اسفند ۱۳۹۰ببین وقتی این همه ادم میگن مزخرفه خوب قبول کن مگه اینو تو درست کردی یا کارخونش مل باباته که اینجوری دفاع میکنی
من تازه ده روزه که از بیمارستان مرخص شدم
با یه دونه از همین اشقالای مورد بحص چپ کردم
لازم بدونی که سرعتم 80 بیشتر نبود
من قبلا یع سوپر سلن میتسو بیشی داشتم
همون جوری که با اون میرفتم با این اشقال هم میرفتم
منم خام یه مشت ادم شدم که ……..
ولی خوشبختانه هنو زندم و ماشین قبلیمم نفروختم
تو هم اگه از این اشغالا سواری بهتره حواستو جمع کنی.
من
۸ فروردین ۱۳۹۱آشغال درسته نه آشقال
بحث درسته نه بحص
املات ضعیف بوده که چپ کردی دیگه
shahab
۲۶ فروردین ۱۳۹۱شما باید برین تانک سواربشین تا چپ نکنین خب یه نمور سرعتتو کم میکردی تا روانه بیمارستان نمیشدی
علی
۱۸ دی ۱۳۹۳خدا رو شکر حالت خوب شده پست زدی
hosein
۲۹ اسفند ۱۳۹۰handelinge in mashin(L90 )besyar paeine
omidhiphop
۲ فروردین ۱۳۹۱من فکر کنم به جای ماشین سواری اسم مینی بوس روش می ذاشتن بهتر بود
maziyar
۴ فروردین ۱۳۹۱من یک ال90 دارم واقعا یک سروگردن از سمند و پژو بالا تره
maziyar
۴ فروردین ۱۳۹۱تعادلش خیلی خوبه و خودم هم با این ماشین چند بار روی 405 وپارس رو کم کردم
405 وپارس اصلا ارزش سواری ندارن خیلی صدا میدن!
maziyar
۴ فروردین ۱۳۹۱شتاب ال90 عالیه
405 و پارس خیلی زور میزنن
عاشق l90
۵ فروردین ۱۳۹۱نسبت به قیمتش به نظر من فوق العاده است و در بازار ایران هیچ رقیبی به گرد پایش هم نمیرسد من که عاشقشم ،همه ماشینی هم داشتم و اونایی که نداشتم رو هم در حد تست خریدن امتحان کردم.با یک لاستیک اسپرت کمی مصرفش بالا میره ولی پایداری جادش در حد سوناتا میشه ،نترس پول خرج کن و امتحانش کن و حال رانندگی ببر.
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۱بااین همه نظر موافق و مخالف موندم تندر 90بخرم یا206 و یاپژو پارس
مهدی
۱۸ فروردین ۱۳۹۱نظرات رو ملاک خریدت قرار نده
بشین پشت فرمونشون،هر کدومو که دیدی واقعا ازش خوشت میاد بخر
خودت تجربه کن کاریم به نظرات شخصی دوسنان نداشته باش
چون بعضی از دوستان واقعا از روی تعصب نظر میدن
موفق باشید.
محمد
۱۳ فروردین ۱۳۹۱من یه 206 مدل 88 دارم یه l90هم ثبت نام کردم نمیدونم کدومشو نگه دارم دوستان لطفا راهنمایی کنید.
shahab
۲۴ فروردین ۱۳۹۱ال 90 بهتره البته اگه تنهای و جمعیتت کمه 206 رو نگه دار
omid
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ال90فوق العادست باید سوار بشین بعد نظر بدین من405و زانتیا داشتم ولی از ال90خیلی راضی هستم با ظاهرشم مشکلی ندارم جون اسپرت کردم ماشین پرشتاب نرم و جاداری بهترین ماشین زیر 30میلیونه
عليرخ
۱۸ فروردین ۱۳۹۱بعد سه ماه تحقیق l90رو دیروز ثبت نام کردم .خدارو شکر رنو تحریمو قبول نکرد مثل پزو مزدا هیوندا… . تو کیفیت بعد ماشینای 50تا 70 تومانی نیسان مزدا ویتاراومگان این دوتا ال نود هستند.جالبه بدونیداگه امتیاز منفی تزئینات( 8.5)حذف کنیدرتبه سوم مال ال 90میشه با نیو مزدا تری با امتیاز15 از لحاظ کیفیت برابره .پژو پارس 65سمند66تینا82.از نظر مصرف بنزین (بعد کارکرد3000)درمصرف جزء کم مصرف ترینهاست .شتاب اولیه هم فعلا در رده بهترینهاست .10.2ثانیه .از نظر وزن قابل حمل رکور دار است واین نشان از قدرت بی همتی موتور دارد .سمند 1450کیلو اس دی 1500کیلو و النود 2300کیلو بار قابل حمل برایش تعریف شده .ازطرفی هنوز نظارت کارشناسان فرانسوی بروی این محصول هستند وقطعاتش برخلاف بقیه از چین نمیاید که اینیکی شاید بزرگترین حسنش باشد و80./.قطعات اصل فرانسه اند.
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۱تا حالا موتور EF7 رو با موتور ال90 مقایسه کردی که میگی قویترینه ؟!؟!
EF7 قدرت 114 تو دور 6000
ال90 105 تو دور 5750
حالا گشتاور
EF7 ا . 150 تو دور 3000
ال90 140 تو دوره 3750
منبعم سایت ایرانخودرو
حالا بازم میگی ال90 موتورش قویتره
designer
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱قدرت 114 تو دور 6000
ال90 105 تو دور 5750
گشتاور
EF7 ا . 150 تو دور 3000
ال90 148 تو دوره 3750
سایت رنو فرانسه غیر ایران اطلاعاتش درسته
موتور ال 90 اینه:
K4M 690 کهطبق مشخصات تقریبا با ای اف 7 یکی هستاز نظر قدرت.
تو طراحی موتور توان و قدرت و گیربکس و همینطوردور موتور خیلی مهم، حتی اگه فرض کنیم که این عدد 114 ایران خودرو درست باشه باز یه ماشین همه چیرش با هم میشه ماشین،به خاطر همین ای اف 7 حتی با هموزن کردن ریو با 97 اسب قدرت تا سرت 160 تا از ریو خیلی خیلی عقب میونه
بنابراین یا این عدد 114 رو بدون نظارت خیلی بالا داده ایرا خودرو،
یا شرکت کیا عدد 97 رو کم داده
shahab
۲۴ فروردین ۱۳۹۱سلام لطفا من را راهنمایی کنید من دوست دارم تندر 90 بگیرم البته پارس خودرو ولی فعلا 15 تومان دارم تندر هم که گران شده الان از 17 زده بالا چون 2 تومن کم دارم دو دل شدم که با همین مقدار پولم میتونم پارس elx دوستمو که بسیار تمیزه ولی مدلش 85 بگیرم ولی باز فک میکنم اگه کمی صبر کنم پولم تکمیل شه میتونم ال 90 صفرو بگیرم دارم گیج میشم
شاهین
۲۵ فروردین ۱۳۹۱شهاب جان من توصیه میکنم پارس که میگی تمیزه رو مستقیم ببری یه تعمیر گاه آشنا نشونش بدی که مشکلی نداشته باشه و تضمین باشه ولی 15 تومن نمیارزه . من دوستم همین هفته پیش یه پزو پارس مدل 87 رو خرید 13 تومن . در مورد ال90 و یا خرید ماشین دیگه ای تو رنج پولت میتونی همون پزو پارس یا سمند رو بخری بعدا که پولت اوکی شد 1-1.5 خرجشون کنی میشن دسته گل . من چیزی که سوار شدمو میگم . ماشین جاده و داخل شهر با خدماتی که ارائه میشه با نسبت قیمت ها پژو و سمند خیلی بهتره از ال90 . همه ماشین ها خوب و بد داره . پژو پارسه اگه سرحال باشه و پدرشو در نیاورده باشه به نظر من با یه کم خرج برات ماشین خوبی میشه . پژو پارس های نسل جدید خیلی مزخرف شده .
shahab
۲۶ فروردین ۱۳۹۱قربونت شاهین جان نظرت گله
shahab
۲۷ فروردین ۱۳۹۱آقا شاهین پژو پارس دوستت که میگی 13 تومن گرفته elx بود؟
باربد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱چرا این همه جنجال بابا همشون یه پخن .. درسته L90 خوبه و خدا نکنه به خرج بیوفته ما یه تسمه تایم عوض کردیم هفته پیش 2000000 تومان .. با توجه به تحریم ها قطعاتش نیست دیگه … 405 و پرشیا بهترین گزینه تو این رنج قیمت هست
jafar
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱سوخت ال90 مدل 91 جرا بالاست نسبت به مدلهای قبلی
hadi
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱همه ماشینای زیر 30 تومن رو باید زیاد بهشون فشار نیاورد چون فقط برای مسافرت گوگولی مگولیا با بابا وماما طراحی شدن نه برای شتاب و سوپاپو لاستیکو و ….
آرمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام من یه ال90 مدل 87 خریدم تا حالا تعمیرگاه نرفته(بجز روغن…)خیلی عالیه صفحه کلاج رو عوض کردم مال خودش بوش المان بود تازه گی پژو 405 خریدم شتابش از ال90 بهتره ولی هیچیش به ال 90 نمیرسه وقتی ال90 نشستی انگار سوار کامیونی انقدر دیدت خوبه هرکی می خواد بخره فقط ال90
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱تنها مشکل ال 90 صندوق و اینه حاشن که کلا نقطه کورا و احتما یا مشکل از منه یا شما فرق بین 405 و ال90 رو نمیدونی
مجتبی پوراحمدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱هر چی باشه به پای ریو نمیرسه تو جاده همدان گردنه آوج با هم بودیم ولی سر پیچها کم میاورد تو کفی هم تا 160 با من اومد اما بیشتر از اونو جرات نکرد بیاد
saeed
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ال 90 واقعا مزخرفه واصلا امکان ندار با 206 مقایسش کرد همه اونایی که از ل90 تعریف میکنن یا سوار ماشین دیکه ای نشدن یا چون پول دادن نمی خوان از ماشینشون بد بگن ولی حقیقت مثل ته خیار تلخه
mohsen
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱آقا سعید به خدا قسم هیچی از ماشین نمی دونی وآقا مجتبی شما هم اشتباه بزرگی می کنی چون ریو هر کاری هم بکنه به گرد پای تندر هم نمی رسه هر بنگاهی بری واسه ی ماشین خریدن اولین ماشینی که بگن تندره تندر واقعا عالیه من خودم تندر ندارم 206sdv8دارم ولی خیلی با تندر رانندگی کردم هیچ ماشینی زیر20 میلیون به تندر نمی رسه
amir
۱ خرداد ۱۳۹۱اقا مجتبی از لحاظ ترس چپ کردنش گفته نه اینکه از لحاظ موتوری نمیرسه البته که از سرعت 160 به بعد هم ضریب هوا بسیار بالا میره و نمیشه از اون صرف نظر کرد که ریو از اون لحاظ بهترین ماشینه البته با 206 چون شکل تخم مرغن و تندر مثل مستطیله بعدشم آقای با فهم و شعور با خودت چرا 206 اونم sd که امار چپی بالایی داره البته تندرم دست کم نداره ولی حالا چرا اخه چرا