کیت اسپرت رنو تندر ۹۰ درمرکز خودروهای خاص (آپشن) ایران خودرو (آپکو) و تحت نظارت کارشناسان مجرب بر روی خودرو رنو تندر ۹۰ قابل نصب می باشد. کلیه قطعات تحت کنترل ومورد تایید شرکت رنو فرانسه می باشند.
کیت اسپرت تغییرات زیادی را در ظاهر رنو تندر ۹۰ ایجاد می کند. این کیت ظاهر جذابتر و قویتری را به خودرو رنو تندر L90 می دهد . این کیت به درخواست نسل جوان برای داشتن خودرویی متفاوت با دیگران پاسخ می دهد. همچنین این کیت روح تازه ای به خودرو رنو تندر ۹۰ داده و جایگاه برند رنو را در ایران افزایش می دهد.
کیت اسپرت رنو تندر۹۰ از ۷ قطعه اصلی به قرار زیرتشکیل شده است:
• دیفیوزر جلو (۲)
• ساید سیل راست
• ساید سیل چپ
• بالچه صندوق
• سیل جلو
• دیفیوزر عقب
منبع: خبرنامه رنو پارس
یادداشت: بنظر می رسد مشکل تندر که زمخت بودن بیش از حد و نداشتن ظرافت است نه تنها رفع نشده بلکه تشدید هم شده است. مخصوصاً در قسمت سپر جلو و نورافکن آن هیچ گونه سلیقه ای بکار گرفته نشده است. برخلاف تبلیغ ایران خودرو و اینکه این کیت تغییر زیادی را در این خودرو ایجاد کرده، یا روح تازه ای به آن دمیده یا می تواند جایگاه رنو را در بازار ایران ارتقا دهد، نتیجه ای که مشاهده می شود در حد و اندازه چنین گزافه گویی هایی نیست!
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۱باسلام – من قبلا اس دی V8داشتم خوب بود قراره ال90 بگیرم از هر کی پرسیدم تعریف کرده ولی ته دلم خیلی دوست دارم بفروشم یک مزدا323 تمیز فول بگیرم ولی می ترسم چون میگم دیگه این ماشینا عمرشون کردن
Hesan
۲۶ شهریور ۱۳۹۱شک نکن ممد بزن در گوشش یه ال نود بگیر.
فقط نخوابونش که کمر واست نمیزاره.
reza
۱۸ مهر ۱۳۹۱سلام ال 90 الان از نظر قیمت و قدرت و شکلش از همه ماشین های که داره تو ایران مونتاژ میشه بهتر هست . به نظر من یا ال 90 بگیر یا ام وی ام 530
ارش
۲۴ آبان ۱۳۹۱سلام دوستان
من مگم اول ایمنی ملاک که l90 از 5 ستاره ایمنی اروپا3.5 ستاره داره و تراحی ماشین از اول روی همین پلت فرم بوده.و اگه کسی v8 توصیه میکنه بدونه با اضافه کردن صندوق در ماشین اپشن به وجود نمیاید.و یک نقص در ماشین.پس اگه از کلاس 206 میخوان بخرین ی سر به تیپ6 مدل پایین تر بزنین.که به خاطر اینکه فروش باقی کلاس هارو پایین اورد بود متوقف شد.
آرش
۲۰ مهر ۱۳۹۳سلام محمد آقا
ال 90 بگیر
ال90 خیلی ترمه–شتاب خیلی بالایی داره–مصرفش پایینه–صندوق جادار–داخل ماشینم خیلی جاداره
من خودم با ال90 تا حالا با 206-405-207-پرشیا-سمند کورس انداختم همش بردم
مجید
۲۶ شهریور ۱۳۹۱are dige
رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۱اگه وی 8 داشتی پیشتهاد میکنم که حتما پشت یه ال 90 بشینی اون موقع از جلو داشبرد و فرمون … گرفته تا سرعت ماشین و شتابش و … که اصلا با وی 8 قابل موقایسه نیست در ضمن اگه مجرد هم هستی که باید بدونی 206 اس دی یه چیز دیگست این تجربه من که وی8 دارم و ال 90 هم 1 ماه داشتم سالار فقط وی 8
peyman
۲۶ شهریور ۱۳۹۱حالم از ال90 به هم میخوره (فقط ریو)
پوریا سلمانیان
۱ مهر ۱۳۹۱باریک الله
داود
۲۹ دی ۱۳۹۱برعکس من حالم از ریو بهم میخوره شبیه قورباغه
توماشین های ایرانی فقط وفقط ال90
مهران
۱۳ فروردین ۱۳۹۵من عموم ریو 86 داره.360000 تا باش رفته تا حالا.ماشین فعلا خرجی نداشته هیچ داخل کابینشم کیپ کیپه هیچ صدایی نداره !تنها مشکلش جادار نبودنشه.مام یه پرشیا 87 داریم همش 104 هزار تا باش رفتیم ماشین داره متلاشی میشه کابینش.206 هم مشکل بزرگش مثل بقیه ی پژوها زود به صرو صدا افتادن کابینشه.در مورد تندر هیچ نظری ندارم با وجود اینکه پشت فرمونش نشستم و فنیش هم خیلی خوب بود ولی با قیافش راه نمیام.پس کم لطفیه درمورد ریو اینطوری قضاوت کنی
هادی
۲۴ آبان ۱۳۹۵خدا رحمتش کنه ریو دیگه به تاریخ پیوست
محمد
۲۷ شهریور ۱۳۹۱با سلام به نظر من تندر 90 ماشین خوبیه ولی سعی کنید ارتفاع نزنید چون خیلی خشک میشه اما درحالت عادی خیلی ماشین نرمیه.فقط طراحی جلو داشبورد و رودریهاش ضعیفه
حسین
۲۸ شهریور ۱۳۹۱منم حالم ازریوبهم میخوره فقط تندر90…
bermouda
۱۰ دی ۱۳۹۱ایول موافقم شدید. هرکی از ال90 بدش میاذ باید بگم بعدها پشیمون میشه..از ما گفتن. خواهی دید…..
کوروش
۱ مهر ۱۳۹۱منطق می گه آدم عاقل خودروئی می خره که هم به لحاظ فنی و اقتصادی به صرفه باشه .
از هر کارشناس فنی هم که بپرسین در رنج قیمت تا 25 تومان ، تندر 90 بهترین گزینه است .
1- فنی ؛ عالی
2- استهلاک ؛ بسیار کم
3- اقتصادی : به صرفه
من سال 87 تندر خریدم ، می دونستم خودروی خوبیه ولی بهترش ثابت شد .
پیشناد می دم بین خودروهائی مثل ؛ ریو – پژو 206 در هر مدل – سمند – پژو 405 و حتی پرشیا ؛
فقط و فقط تندر 90
رامین
۲ مهر ۱۳۹۱سلاهست.به نظرم تو این رنج قیمت,ماشین خوبی از هر نظره.من همیشه میگم l90م دوستان.من ماشین دومم l90 مدل 87 مثل زنی میمونه که جمالات نداره ولی تا دلتون بخواد,کمالات داره.حالا انتخاب با خودتون.پیروز باشید
رضا
۱۰ مهر ۱۳۹۱جلو داشبورد 206 میرزه تمام خوبیهای ال نود رو ..اخه اینم شد ماشین اینگار که پشت خاور نشستی..در ضمن مرد میخواد تصادف کنه باهاش بعد بتونه دوباره این ماشین رو رو پا نگه داره.تمام ایران رد بگردی یه رادیاتور ال نود پیدا نمیکنی.ماشین باید همه چیزش خوب باشه.هر که برا من یه دونه پلوس ای بی اس ال نود پیدا کرد500 هزار جایزه داره
شمسی جون
۲۷ مهر ۱۳۹۱من خودم تازه پولوس عوض کردم ، اونم پولوس ABS .
180 هزار
اماگارانتی بود یه قرون ندادم
امیر
۶ مهر ۱۳۹۴بیا من بهت میگم بگیر
برو سراج، نمایندگی بزرگ l90 رو میبینی
جمال
۱۶ مهر ۱۳۹۵الان که سال ۹۵هستیم دیگه خبری از این نبودنها نیست،تمام لوازم ال نو پیدا میشه خیلی هم عالی با قیمت مناسب نسبت به سواری ماشین
عليرضا
۲۷ مهر ۱۳۹۱سلام به همه دوستان عزیز
من بین ال 90و 206اس دی خیلی تحقیق کردم نمیگم ال 90بده ولی اصلا زیبایی نداره و شیک نیست همه چیه ماشین که قدرت موتورنیستش که ما در حال مسابقه نیستیم خوشکلی ماشین وموتور مهمه که ال 90اصلا قابل مقایسه با 206نیست به هیچ عنوان
مهدی
۷ شهریور ۱۳۹۵باسلام 206 ماشین دونفرست مطمئن باش هیچکس مثل من درمورد این دوماشین تحقیق نکرده
علیرضا
۷ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز مقایسه ال۹۰ و ۲۰۶ مثل مقایسه جوون دهه ۶۰ با ۸۰ ا … اگر دنبال ماشین مرد میگردی ال۹۰ و اگر دنبال ظاهر هستی همون ۲۰۶ برین … درست ال۹۰ زیبا نیست اما ظاهر یک سلیغه هست و اما از نظر فنی نمیدونم هر نوع تحقیقی که انجام بدین متوجه میشین ۲۰۶ در حد ال۹۰ نیست که بخواد مقایسه بشه
قاسم
۴ آبان ۱۳۹۱ال 90 تنها خودروی ارزان قیمت به روز در ایران و جهان است در شرکت نیسان ژاپن به همین شکل و قیافه تحت نام نیسان اپریو تولید می شود در اروپا به نام داچیا است در هند هم تولید دارد قیافه زشتش می ارزه به کل خط تولید پژو سمن و سایر خودروهای زیر 25 میلیونی داخل.
کماندار
۱۰ آبان ۱۳۹۱ارزان قیمت در ایران؟؟
سعید
۷ آذر ۱۳۹۱عشق است 206تیپ2 حرف نداره
دوستان
۴ آبان ۱۳۹۱اگه اتاق و شاسی و دکور و موتور و چراغها و بقیه چیزاشو عوض کنند خوب می شه با این شکل به درد نمی خوره
محسن
۱۰ آذر ۱۳۹۱موتورش می ارزه به کل موتورهای چینی پژو تو ایران
sina jj
۱۰ آبان ۱۳۹۱مامانم داره اما با اینکه زنونه نیست یه اوبوهتی داره که نگو زید خورش هم بالاس اما نه مثل206sd
حميد
۱۵ آبان ۱۳۹۱من یدونه E2 مدل 87 دارم این ماشینو از همه ماشینایی که داشتم بیشتر میپسندم (میتسوبیشی لنسر – پراید 132 – پژو 405)
بخاطر اینکه خیلی راحت و قابل اطمینانه
تو شتاب و سرعت و امکاناتی مثل کولر و بخاری و فرمون راحتو جعبه دنده خیلی فرز اصلا اذیتم نکرده
من با ظاهرشم مشکلی ندارم به نظرم ساده و رون هستش و با یکم رسیدگی ماشین شیکی میشه
shirin
۱۹ آذر ۱۳۹۱خداییش طراحیه زشتی داره ! ولی ماشین خوبیه
این اسپرتش که کلان مسخرست!
mohsen
۲۱ آذر ۱۳۹۱ماشینه خیلی عالیه چه از نظر شتاب چه از نظر ایمنی. فقط لوازمش خیلی گرونه. کسی هم از تعمیرش سر در نمیاره
mohsen
۲۱ آذر ۱۳۹۱کسی هم که میگه 206 بهتره پدر 206 در اوردم 190 کیلومتر سرعت رفت ولی با ال90 راحت 210 کیلومتر رفتم بازم گاز میخورد
علی
۲۷ دی ۱۳۹۱استاد کیلومتر ال90 که تا200 بیشتر نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهدی 90
۲۸ آذر ۱۳۹۱سلطان فقط ال90
تور
۷ دی ۱۳۹۱ال 90 یدونست
مسعود
۲۸ دی ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت دوستان
من یک ال 90 ای دو مدل 90 می خواهم بخرم سفارشی هم هست به نظر شما چند می ارزه؟
بهزاد
۶ بهمن ۱۳۹۱سلام من هم ال 90 نشستم هم 206 سواری 206 تیپ 5 و 6 قابل مقایسه با ال 90 و سایر ماشینهای تو رینج قیمت خودش نیست
ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۱سلام.ما هم یه ال نود داریم که فول اپشن خریدیم که تفاوت ان با نوع معمولی این بود که هم دوربین داشت هم پخش مناسب الانم هر چی آپشن بود بهش بستیم.به نظر من بهترین ماشین برای اسپورت کردنه. به شما هم توصیه می کنم تا قیمت از 37 تومان بالاتر نرفته امتحان کنید
mohammad
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پس با این همه نتیجه که شماها مردم گرفتید تجربه L90 رو دارید ؟ اتفاقا” من هم دنبال ال 90 مدل e1 میگردم فول اپشن داره کسی میدونه قیمت کارخونه چنده؟؟
one
۱۴ اسفند ۱۳۹۱یعنی این دفاع عشاق ال 90 از این ماشین با دسیپلین امروزی ( هه هه ) توی حلق من.دوستان دوست داشتنی من موندم شما ها رو چه عیاری ماشین سنجی میکنید! موتورشو بگید که 16 سوپاپ قبول اما با تایمینگ تسمه نخی ( هه هه ).گشتاور ( هه هه ).همش یه ور اون داشبورد پلاستیکی و دستگیره هاش یه ور.این اتومبیل محترم یه کامپکت شهریه.بخدا رنو اینقدر که شما ازش دفاع میکنید ازش دفاع نمیکنه.یادم رفت 5 تا ستاره از تورانس فرانس گرفتنش ته لذته بخدا.با فاصله حدود 90 سانتی زانو با آکس پیشین 5 تا ستاره!!!!.کلا ماشینتون تو حلقم.استغفار کنید یه سوژه بهتر برای کل کل پیدا کنید.
نکته باحال اینکه 206 از معدود اروپاییهایی هستش که تو امریکا مورد استقبال بوده البته ال 90 تو ترکیه و قزاقستان و کویت و گینه بیسائو و اینا مشتریای خودشو داره اما عشاق عزیز 206و دست پایی میبینن.سلیقتون تو حلق طراح. عاشق ادعای فنی همتونم اصن.این عزیز دل حتی وی آ نداره اونوقت شده اسطوره امنیت برا دلبندانش. خدا وکیلی مقایسش نکنید.مثل برخی دوستان بگید من دارم.دوسش دارم.راضیم.همین. یادتون نره این همون ماشینیه که وقتی 405 12 بود قرار بود با قیمت 4 تا 6 برای عموم مردم وارد بازار بشه.
جواد
۶ تیر ۱۳۹۵خخخخخ عزیییییزم پژو آمریکا نرفت کلا شما که انقد ادعات میشه چرا :دی
مگه اینکه از آمریکا گفتنت منظورت برزیل و آرژانتین باشه نه ایالات متحده چون ایالات متحده حتی اجازه ی ورود محصولات پژو رو هم نمیده
ملا
۱۶ اسفند ۱۳۹۱خدمت اونایی که از قیافه و داخل ال 90 ایراد میگیرند عرض کنم که شما یک موتور و گیربکس بسیار با کیفیت و پیشرفته و به روز خریداری کرده اید که هیچ کس حتی رقیبان و دشمناش (که تعدادشون هم کم نیست) نمیتونن این رو انکار کنند. پس اگر قرار بود طراحی داخلی و امکانات پیشرفته ی رفاهی هم روی آن نصب کنند که اونوقت میشد مگان! و دیگه قدرت خرید اون از دسترس قشر عادی خارج میشد.
شرکت داچیا و رنو بالغ بر 5 سال روی طراحی یک مدل با کیفیت بسیار بالا، امکانات مناسب، ایمنی خوب و مهمتر از همه هزینه تولید کمتر کار کرده اند و به یک طراحی بهینه دست پیدا کرده اند که مورد تحسین تمام فعالان عرصه خودرو در سرتاسر جهان بوده (نمونه اش نیسان که امتیاز تولید آن را خریده است).
پس شما پولی که پرداخت کرده اید بابت تمام امکانات و تجهیزات لازم یک ماشین خوب است و نه امکانات لوکس و اضافی که قشر مرفه برای آن هزینه میکند. برای مثال در یک سواری معمولی نیازی به سیستم برق مولتی پلکس نیست که عملا کارایی چندانی ندارد و هزینه های اضافی به شما تحمیل میکند.
اگر از کسی که اطلاعات فنی به روزی داشته باشد سوال کنید بدون شک ال 90 را به روزترین، کم هزینه ترین، با کیفیت ترین و اقتصادی ترین خودرو ارزان قیمت به شما معرفی خواهد کرد.
با تشکر از حوصله شما
ماهان
۲۴ خرداد ۱۳۹۲اون کارشناس حتما پول گرفته.عزیز جان فکر میکنی قیمت موتور و گیربکس چند درصد قیمت ماشینه.نهایتا 15درصد.بعدش مگه موتور و گیربکس پرایدهای 20سال پیش ایرادی داشتند.200هزار کیلومتر یه پراید اتوماتیک داشتم کار کرد 1 سی سی روغن کم نمیکرد.اصلا نفهمیدم گیربکس چیه.405 مدل 80 الان 400هزار کیلومتر کار کرده آخ نگفته.نمیدونم این موتور موتور چیه میکنید.موتور مزدا323 رو ببینید چی میگید.موتور و گیربکس زانتیا چی؟ دیسک و صفحه هم نداشته باشه متوجه نمیشی با یه انگشت جا میره.نیازی به اینهمه تبلیغ نیست ماشین دیگه ای تو این رنج نیست که مردم بخرند.حداقل 4نفر از دورو بریها که ال90دارند بلا استثنا تسمه تایم پاره کردن بعدی هم که انداختن دیگه خوب جواب نداده.خود داچیا هم به ایرادهای اساسی این پی برده یه تغییرات اساسی در ظاهر و باطنش ا یجاد کرده منتها به ایران ندادنش.گفتن همون قبلیه از سرتون زیاده.
داریوش
۵ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز گیربکس پیشرفته و باکیفیت !!!!!؟؟؟؟؟؟ لطفا یک سری به بازار اوراقی فروشهای شوش بزنید ببینید 90 درصدشون فقط در کار اوراقی فروشی این گیربکس هستند. کل واسکازین وابسته به یک گرتگیر لاستیکی هست با کوچکترین سوراخی در حرکت روغن تخلیه شده و چند دقیقه بعد گیربکس خورد میشه. هر جای دنیا بود این فاجعه مثل بمب صدا میکرد و کارخونه این مسخره ای که دست مردم را داده جمع میکرد و عذر خواهی میکرد . خواهش میکنم برید ببینید ال نود چه کاسبی خوبی برای این صنف درست کرده . تعمیر گیربکس حدود 2 میلیون و تعویضش که اکثر هم باید این کار را بکنند حدود 5میلیون هزینه داره. اگه هم دوسا دارید اینطور نشه باید مدام گرتگیر را چک کنید و در مسافرت یا راه دور امیدتان به خدا باشه که گرتگیر سوراخ نشه.
آرمان
۱۶ اسفند ۱۳۹۱من الان 7 ماهه ال 90 دارم . بین خرید ریو و ال 90 و تیپ 5 شک داشتم .اول می خواستم ریو بگیرم ولی وقتی توقف تولید خورد بی خیال شدم . 206 ام اولا اتاق کوچکی داره. ثانیا همه جا ریخته و دیگه برام خسته کننده شده .
اولش از ال90 خوشم نمی یومد . ولی اونقد از فنی شو قدرتش تعریف می کردن تصمیم گرفتم بگیرم. با اینکه به نظرم شبیه قوطی کبریت بود !
راستش اولاش حتی یکم ازش خوشم نمی یومد ولی کم کم که قدرتشو تواناییشو راحتیش زیر دندونم اومد نظرم عوض شد . یه هزینه اساسی ام روش کردمو داشبورد و و درارو روکش چرم زدم . خداییش خیلی توپ شده . بیرونشم میشه یه فکرایی کرد تا به دل بشینه . چون بدنه اش اون قدر سادس که هزار جور کار میشه روش انجام داد .
اگه شمام حوصله یه همچین کارایی رو دارین می تونید در حد یه ماشین کلاس بالا از ال90 لذت ببرید. خرجشم اونقدری نمیشه که فکر کنید نمی ارزه .
ماهان
۲۴ خرداد ۱۳۹۲ارمان جان داشبوردشو چرم کردی.با صندلیهاش چکار باید کرد.ضخامت پشتی صندلیهاشو نگاه کن با 206 و ریو مقایسش کن.اینهمه بخواهی خرج کنی خوب چرا یه دست 2 باکلاس مثل مگان,مزدا323,زانتیا نمیخری که خیلی از این به صرفه تره.میدونی ضخامت صندلیهای 206 به اندازه این باشه اصلا کمبود جا پیدا نمیکنی.هزار کار هم براش بکنی ذاتا یه ماشین کلاس پائینه.خود طراح و سازندش اینو میگن نه ما.
mohammad
۳ فروردین ۱۳۹۲به نظرم ال نود ماشین خوبی نیست ! یه سری گفتن اتاقش شبیه به 206 معمولی هست؟! بعدشم پشت ال 90 خیلی بزرگه ! کمتر کسی میتونه از اینه بغل پشت ماشین وببینه؟؟به نظر من ماشین های داحلی مفت نمی ارزن؟ممکنه از هر جهت مشکل پیدا کنن مثلن بدش یا موتور ماشین یا فرمون یا دنده و خیلی از جاهای ماشین ممکنه ایراد پیدا کنه؟؟
رسول
۵ فروردین ۱۳۹۲ما هم پارس سال داریم هم ال نود e2رنو ماشین خوب کم مصرف و تیزیه ولی اصلا جادش به پارس نمیرسه رانندگی طولانی همراه کمر درده و ماشین خشکیه دست اندازارو مثل پراید رد میکنه و به دلیل ارتفاعش تو سرعت بالا ۱۳۰ احساس نا امنی میکنی ولی ترمزهای خوبی داره شتابشم حرف نداره ولی اگه کسی جاده زیاد میره من پارس رو پیشنهاد میکنم اگه ۱۶ سوپاپش باشه خیلی بهتره ولی از تغییرات جدید ال نود پارس غافل نشید گویا صندلی ها و ارتفاعش درست شده اگه یکم خشکی ماشین رو باتغییر رو کمک و فنر انجام بدن گزینه مناسیه ببینیم اخرش چند میرسه دست مشتری به امید واردات ازاد و صادرات بیشتر خودروسازان
mohammad
۹ فروردین ۱۳۹۲از دوستان کسی میدونه ال90 e1 چه شرایطی داره برای خرید؟؟ ممنون میشم لطف کنید بگید؟
سهراب
۱۶ فروردین ۱۳۹۲سلام به همه دوستان ما کارخونه ی مواد غذایی داریم واسه بعضی کارا 2 تا l90 داریم واقعا بار کشیش حرف نداره مثل گاری جواب میده ولی فقط به درد همین کارا میخوره در واقع وانت نسل جدیده. به فکر استفاده به جز این نباشید چون واقعآ به درد نمیخوره.