برخلاف سال ۹۲ که دوره رکود در تولید خودرو در کشور بود، سال ۹۳ یک سال سراسر کامیابی برای خودروسازان بود. فارغ از دعواهای شورای رقابت و خودروسازان برای تعیین قیمت خودروهایی نظیر دنا و غیره، حتی قیمتهای بالای خودروهای تولیدی نیز مانعی برای فروش بالای این خودروها نشده است.
تولید گروه صنعتی ایرانخودرو تا ۲۵ اسفندماه از مرز ۶۰۰ هزار دستگاه گذشت و این گروه صنعتی موفق شد از تولید برنامهریزی شده نیز فراتر برود. از ابتدای سال تا ۲۵ اسفندماه ۶۰۰ هزار و ۶۶۱ دستگاه سواری و وانت در گروه صنعتی ایرانخودرو تولید شده است که در مقایسه با تولید سال گذشته که ۳۶۵ هزار و ۹۲ دستگاه بود، ۶۵ درصد رشد تولید را نشان میدهد.
بیشترین میزان تولید با ۱۴۹,۶۴۵ دستگاه به پژو پارس تعلق دارد و بعد از آن پژو ۴۰۵ با ۱۱۷,۳۳۰ دستگاه قرار میگیرد. پژو ۲۰۶ با ۱۰۳,۹۴۷ دستگاه، سمند با ۹۶,۷۶۱ دستگاه، وانت باردو با ۹۰,۳۴۳ دستگاه، رانا ۲۵,۳۵۳ دستگاه، تندر ۱۰,۰۱۷ دستگاه و دنا ۶,۴۳۸ دستگاه، سوزوکی ۷۴۳ دستگاه و وانت آریسان با ۸۴ دستگاه رتبههای بعدی را در اختیار دارند.
حال که قیمت خودرو مطابق میل خودروسازان است و میزان تولید نیز افزایش زیادی یافته و محدودیتهای وارداتی نیز برای خودروهای خارجی اعمال شده و تأثیر تحریمها نیز در حال رفع میباشند، امید است در سال ۹۴ شاهد مشتری مداری بیشتر و توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش بهتر باشیم و تصمیم گیران و اولیای صنعت و تجارت کشور، حقوق مصرفکنندگان را در سرلوحه اولویتهای خود قرار دهند.
نوید
۲۷ اسفند ۱۳۹۳این حماسه ی بزرگ رو به همه ی هم وطنان تبریگ میگم
پژمان
۲۷ اسفند ۱۳۹۳پدال عزیز بخاطر یکسال زحماتت ممنون , مخاطبین پدال به این ادرس حتما حتما برید فکر کنم بیشترتون این درگ رو ندید با تصویر برداری جدیدتر و بهتر پدال لطفا زود تایید کن
http://www.aparat.com/v/Zv6Co
Alireza.599
۲۷ اسفند ۱۳۹۳“امید است در سال 94 شاهد مشتری مداری بیشتر و توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش بهتر باشیم و تصمیم گیران و اولیای صنعت و تجارت کشور، حقوق مصرفکنندگان را در سرلوحه اولویتهای خود قرار دهند.”
من برم از پشت بوم شیرجه بزنم پایین!
matin
۲۷ اسفند ۱۳۹۳وایسا منم بیام
HoSeIn
۲۷ اسفند ۱۳۹۳به قول قدیمیا : دو زار بده آش به همین خیال باش
RETOLEX
۲۷ اسفند ۱۳۹۳انشالله روز به روز پیشرفت کنن و جز بهترین ها بشن
RETOLEX
۲۷ اسفند ۱۳۹۳چیز بدی گفتم
مشکل چیه اگه پیشرفت کنه ( که نمیکنه)
سجاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴تا همین جاش و همین پیشرفتهاش به قیمت ضرر کردن ملت (از لحاظ مالی و جانی) بوده . . .
Voorsteiner
۲۷ اسفند ۱۳۹۳بایدم قیمتهای بالای خودروهای تولیدی مانعی برای فروش بالای این خودروها نشده باشه ، تا وقتی این حق انحصار که مثل بختک افتاده به جون این ملت ، نبایدم قیمت بالا مانعی برا فروش محصولات لگن خودرو و… باشه
البته بانی اکثر این همه مشکلات ، خود ما هستیم …
…از ماست که بر ماست …
reza
۲۷ اسفند ۱۳۹۳محصولات سال دیگه ایرانخودرو و سایپا : پژو وانت سمند وانت ، دنا وانت ، رانا وانت ، سمند اسپایدر ، پراید کابریولت ، سمندر ، سورن برقی ، سمند هیبریدی ، پراید خورشیدی ، پرایدو
Pooya
۲۸ اسفند ۱۳۹۳سمند اسپایدر :)))) آی دهنت سرویس داداش ، پوکیدم :دی
SAEED
۲۷ اسفند ۱۳۹۳بر اساس قانون تجربه هرچه تولید ایران خودرو افزایش یابد با افت شدید کیفیت روبرو خواهیم شد !!
پ.ب
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴یه روزی Ford Fiesta بودش، چند دست چرخید و همه که خوب سود بردن ازش رسید دست ما شدش پراید، تو تاریخ نوشته شده قبل از اینکه فورد باشه چیز دیکه هم بوده،بگذریم، همین الان یهویی عکس فورد فیستا 2014 رو که بزارید کنار پراید 2014، واقعا احساس میکنید که عجب پس رفتی کردیم ما!
صادق
۲۷ اسفند ۱۳۹۳یعنی دیگه اشکم داشت درمیومد!
آخه چه خدمتی توی این یه سال به مردم کردن که باید فروششون 65 درصد رشد کنه؟؟!؟!؟!؟!؟
سجاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۴صادق جان ضعیف تر شدن وضعیت اقتصادی مردم و ازونور افزایش فاصله قیمت خودروهای وارداتی. دیگه راهی ندارن که مردم پس مساوی با افزایش فروش اینا.
و اما علت تموم این چیزا چیه! به خودروساز یا دولت گیر ندید! از پس پرده نگاه کن!!
سعید
۲۷ اسفند ۱۳۹۳این ترکیب رنگ قشنگ هم باعث نشده تا کابین پارس قشنگ و با کیفیت به نظر بیاد!!
فکر میکردم سمند بیشترین تولید رو داشته باشه،ولی ظاهرا بعد از سه مدل پژو چهارمه!
sj
۲۸ اسفند ۱۳۹۳نظرات کاربران پدال از سال 91 تا الان:
نخرید نخرید بذار ورشکست بشن امسال حتما میشن دیگه آخرش دو ماه مونده ,چیزی ک ما تو ایران زیاد داریم خریدار نیست متوهم
احسان(احسان سابق)
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ملت عزیز و همیشه در صحنه باز هم حماسه افرید.به دولت و خودروسازان و مجلس و هلال احمر و راهنمایی رانندگی ونیروی انتظامی و دلالان بسیار محترم و خریداران بسیار محترم دنا و وارد کننگان ادمخوار و دیگر دست اندر کارانی که لطف می کنن از تولید ملی حمایت کنن و مملکت رو تو فلاکت و بیچارگی قرار میدن نهایت سپاس گذاری رو به عمل میارم
مک میسل
۳ فروردین ۱۳۹۴ببخشید الان مشکل خریداران دنا چیه؟
بده که شورای رقابت هم حامیمون شد به ویرانخودرو ضرر زدیم؟
بده که بجای اینکه 37 تومن بدیم سورن بگیریم 37 تومن دادیم دنا خریدیم؟
مشکل ما چیه که حالا که ویرانخودرو یه خودرو نسبتا درست و حسابی زده رفتیم خریدیم؟
الان باید به اونایی گیر داد که 405 و پراید میخرن
چونکه اونا هستند که باعث میشن تا ماشینا بروز نشه.
ماشینی به نظر من باید حداقل2.5سال رو بورس باشه
نه بیشتر
اونایی که ماشینای 20 سال پیش ایرانو میخرن دیوانن
نمونش سورن،نخریدن ایرانخودرو به فکر افتاد دنا رو اورد
اگر بعد 3 سال دنا رو نخرن،و محصولات دیگه مثل پرشیا و سمند و 405 و پراید
ایرانخودرو همینطوری ذره ذره خودشو میکشه بالا.
همین اینکه مانیتور و کروز کنترل رو گذاشته رو دنا کمی پیشرفتو نشون میده که
صد البته امکانات احد خیار شور شاه اروپاییا ،امریکاییا ژاپنیا و جدیدا هم کره ای ها هستش.
وسلام نامه تمام
البته منم از اینکه ایرانخودرو زیاد و با کیفیت کم تولید کرده خوشحال نیستم.
ولی به نظر من سایپا پسرفت و ایرانخودرو داره زانو بالای کمی رو به جلو میزنه
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۴مشکل سورن بر سر موتورهای اختصاصی اون یعنی ef7 هست که بعد از تحریم ها دچار افت بسیار شدید کیفیت شدند و نبود لوازم موتوری و تعمییر کار مناسب برای موتور های پیشرفته این موضوع رو بسیار برای خریدارن و فروش بازار دست دوم اون بسیار سخت کرد تا جایی که توی بازار بگی موتور ماشینم ef7 هست می گن اوه نمی خواهم.خیلی آشغاله.البته مدل ها 93 به بعد تمامی ماژول ها و مشکلات موتور رو رفع کردند ولی بازم بدلیل نبود تعمییر کار درست حسابی یکم این موتور پیشرفته رو توی مذیقه گذاشته.
البته من خود سمند مدل 89 ef7 دارم که بسیا ر راضی هستم چون اونها کلا آلمانی هست و خدا رو شکر تا حالا دستی توی موتور به غیر از لوازم مصرفی نرفته.
پ.ب
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴جدا حالا که کسی لااقل دست به تحریم نمیزنه، بیایم ماشین بی کیفیت نخریم، مجبور بشن تولیدشو کم یا متوقف کنن، دیگه کسی نیست ندونه پراید چه جور ماشینیه! وقتی میخره حق اعتراض نداره. پولو میدید برا چیزی که میدونید بی کیفیته بعدش کلیم داد بیداد میکنید.
ارمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۳عین اینه که تو اب شهرت رادیو اکتیو بریزن
رامتین
۲۸ اسفند ۱۳۹۳اتومبیلهای داخلی بشدت افت کیفیت دارند ولی بنظرم بر حسب کیفیت بترتیب موارد زیر ارزش بالاتری دارند:
SD V8- تندر 90 پارس خودرو- 206 تیپ5- سورن- پرشیا- رانا- سمند- 405- تیبا
Zonda R
۲۹ اسفند ۱۳۹۳@.F
امیدوارم روزی کیفیت مونتاژ ایران خودرو زبان زد باشه
و محصولات روز رو مونتاژ کنه
صدراله
۱ فروردین ۱۳۹۴امیدوارم کیفیت ماشین های ایرانی روز به روز بهتربشه.مخصوصا پژو405 و…
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۵ فروردین ۱۳۹۴خخخخخخ
جوک میگی؟
دوست پدرم تو ایرانخودرو کارگر بود با مدیر تولید اختلاف پیدا کرد اخراجش کردن
ولی
تو خط405 کار میکرد.
خودش میگفت لایه های 405 تو دستگاه پرس له میشن از هر10 تاماشین 3تا ماشین اینطوری میشه و 405 بدترین کیفیتو داره.
میگفت داشبورد جدیداش پشت داشبورد فقط سیم های مختلفه هیچی نیس ایربگای سرنشین جلوی 405 و پارس های جدید کار نمیکنه .
این حرفایی بود که اون میگفت حالا دیگه خود 405 تولید الان میدوننو خریداراش
محسن
۱۳ فروردین ۱۳۹۴خودروسازها به مردم ظلم میکنن به دلایل و مدارک زیر:
1. گرفتن پول زیاد البته خیلی زیاد به ازای دادن خودرو به مردم
2.تحویل دادن خودروی بسیار بی کیفیت با لوازم و قطعات درجه سه چینی به مردم
3.نگه داشتن پول های مردم در حساب های خودروسازان(پیش فروش و یا خرید فوری که اسمش خرید فوری هست ولی چند ماه طول میکشه)
4.بسته نگه داشتن بازار و ایجاد بازار انحصاری
5.جلوگیری از ورود خودروهای با کیفیت و کم مصرف خارجی با ایجاد یک مافیایی بزرگ و پیچیده
6.وارد کردن خسارات جانی و مالی فراوان به مردم با تحویل دادن خودروهایی که از لحاظ ایمنی خیلی مشکل دارن!!!
7.عدم ارائه خدمات پس از فروش به صورت واقعی مطابق استاندارد های روز دنیا
8.عدم ارائه قطعات جانبی با کیفیت توسط خودروساز ها پس از فروش خودروها
9. و دهها دلیل دیگر
رضا
۱۴ فروردین ۱۳۹۴خسته شدیم از بس که چهره تکراری محصولات دو کارخانه الکی مثلا خودروسازی ایران خودرو و سایپا رو در سراسر کشور و اون هم برای سالها دیدیم !!!!
ارش
۱۴ فروردین ۱۳۹۴حرفی برا گفتن ندارم .هیییییییییییییییی
ساسان
۱۶ فروردین ۱۳۹۴سلام،ایران خودرو چندین ساله داره پژو و سمند وماشینایی تولید میکنه که همه در کل شبیه همن،فقط یه تغییرات جزئی انجام میده،به نظر من این رشد در خودرو سازی نیس،کیفیت ماشینا بسیار ضعیفه،و واقعا با ماشین های خارجی یه دنیا فاصله دارن،در کل میخواستم بگم تو خیابونای ایران همش پراید های متفاوت بسیار شبیه به هم ،و پژو های متفاوت بسیار شبیه به هم میبینیم،پیشرفت یعنی این که یه ماشین تولید کنند که کلا از نظر اسکلتی با ماشینای قبلیشون فرق کنه و کیفیتش بالا باشه و قیمتش مناسب،به نظر من هیچکدوم ماشینای ایران نسبت به قیمتاش نمی ارزن،
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام یه سول کوچک داشتم.چرا وقتی دور موتور خودرو کم بشه یعنی مثلا به صد دور در دقیقه برسه تور خاموش میشه
پ.ب
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با کاهش دور موتور، پتانسل موتور رو به کاهش میزاره، پتانسیل اجزای در حرکت موتور نیروی ایجاد کمپرس و فشرده کردن مخلوط بنزین و هوا رو تامین میکنه، اگر پتانسیل یا نیروی وارد شده از سمت پایین به پیستون کمتر از نیروی لازم برای فشرده کردن مخلوط هوا و سوخت باشه، موتور از کار میوفته. این موازنه در دور موتور پایین بهم میخوره.و پیستون به اندازه کافی مخلوط رو فشرده نمیکنه، و نیروی گاز فشرده شده پیستون رو در جهت مخالف حرکت میده قبل از انفجار. خودرو سازها بر اساس نوع موتور این موازنه رو اندازه میگیرن و بهتربن دور موتور برای حالت بیکار در نظر میگیرن.
آرین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا به نظرتون با 20 تومن چی میشه گرفت من تا 1 ماه بعد گواهینامه میگیریم please help
امین
۶ مرداد ۱۳۹۴یه روز ایران خودرو و سایپا قول ماشین سازی میشه
فقط یه مشکل هست
که ما دیگه اون موقع نیستیم
رضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۴من یه پراید 132 و یک جک جی 5 دارم ،نمیدونم چی بگم والا ولی از همین پرایدم راضی ترم ،اصلا خرجی نداره و فقط بنزین و فیلتر هوا ،واسه شهر هم که خدایی بهترین ماشینه
ولی جک خداییش پولمو ریختم آشغالی ،چندین بار تاحالا منو کشونده نمایندگی ،کاش نخریده بودم ،لامصبو گذاشتم واس فروش ،بازارم نداره
شروین
۱۳ شهریور ۱۳۹۴دوستان فقط صبر داشته باشید