بنا به گفته مهندس نجم الدین ، مدیرعامل ایران خودرو، ۱۰ هزار دستگاه سورن با موتورEF7 توربوشارژ در سال آینده تولید می شود و این میزان تا پنج سال بعد، به سالانه ۲۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت . مهندس جواد نجم الدین عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : تا کنون ۱۱ دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ تولید شده که تا پایان سال این تعداد به ۵۰ دستگاه شامل ۳۰ دستگاه برای تست و صنعتی سازی و ۲۰ دستگاه برای پلیس و مشتریان خاص افزایش می یابد.
وی اظهارداشت : با آغاز تولید انبوه موتورEF7 توربو شارژ در سال آینده این موتور برروی سورن و دنا نصب خواهد شد .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: موتور توربوشارژEF7 ، دارای ۱۷۰۰ سی سی گنجایش، ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور و ۱۵۵ اسب توان است.
وی موتورEF7 توربوشارژ را دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ با ای. او. بی. دی. عنوان کرد و گفت: تست های سخت گیرانه گوناگونی برروی موتور و سیستم های خاص گیربکس، اکسل و ترمز که متاثر از موتور است، انجام خواهد شد.
مهندس نجم الدین ، بهینه سازی طراحی دسته موتور ها، تغییر مسیر های ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اینترکولر برای سیستم هوای ورودی و تعویض لوله های اگزوز را از جمله تغییراتی عنوان کرد که به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ایجاد شده و افزود: به این موارد، باید تغییر مدار خلاء ترمز و تغییر تمام سیستم ها برای سازگاری با قدرت و گشتاور بالایی موتور را نیز افزود.
وی افزود: حداکثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ ، نزدیک به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن، حدود ۹ ثانیه است که در مقایسه با سورن فعلی با شتابی برابر ۱۳ ثانیه چشمگیر خواهد بود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، حفظ مشخصات عملکردی موتور در ارتفاعات را دیگر مزیت عمده این موتور خواند و گفت: برای جلوگیری از کاهش بازدهی تنفسی موتور در اثر رقیق شدن هوا، فشار هوای تزریقی به آن به کمک کمپرسور افزایش می یابد و در نتیجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دریا یکی است.
وی اظهار داشت: در این موتور، علاوه بر افزودن توربو، پیستون و شاتون تقویت شده و شمع و سوپاپ های دود، واشر سرسیلندر و بدنه سیلندر و منیفولد اگزوز تغییر کرده است.
مهندس نجم الدین افزود: تمامی سیستم های خودروی مجهز به موتور توربوشارژ در یک مسافت ۲۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر در شرایط اقلیمی و جاده ای مختلف تست می شود. تست های خنک کاری، نویز، ترمز، راید و هندلینگ در ایران خودرو و مواردی که توان و امکانات لازم برای آن در ایران نیست، در مراکز تست خارج از کشور انجام می شود.
وی توربوشارژ را یک فناوری جدید در ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغییر گیربکس برای سازگاری با توربوشارژ، پروژه تقویت گیربکس برای تحمل گشتاور بالا در موتورهای توربوشارژ و دیزل تعریف شده است.
massoud
۱۶ شهریور ۱۳۹۰baba ino gharar bod hamin emsal ba girbox otomat bedan biroon.
chi shod?
e.d.r
۳۰ شهریور ۱۳۹۰واقعا چقدر از موتوری که تکنولوزیش مربوط به 30 سال پیش تعریف میکنن ولی به نظر من کارهایه انجام شده رویه این شاهکارواینقدرعلنی نکنید شاید شرکتهایه دیگه کپی برداری بکنن
مجنون و رواني ماشين
۱۸ مهر ۱۳۹۰با سلام خدمت کلیه آقایون عشق ماشین
از زمان ورود سمند به بازار تا الان این خودرو چی بوده؟ چقدر موفق بوده ؟ که تا الان چهل جور تغییرش دادن
1 – سمند
2 – سمند LX
3 – سمند LX سال
4 – سریر
5 – سورن
حالم که سورن با موتور EF 7
arash
۱۷ آبان ۱۳۹۰آخه سمند هم شد ماشین ؟ بنظر من 5میلیون زیاده واسه سمند چه برسه به 16 17میلیون
bedoone sharh
۶ بهمن ۱۳۹۰اگه اینجوری باشه برا سایپا هم 2 میلیون هم زیادشه به هر حال بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد و کیفیت ماشینای ایران خودرو خیلی بیشتر از سایپا
هستش!ایران خودرو و مخصوصا سایپا ماشیناشون اصلا کیفیت نداره!
پوریا
۸ اسفند ۱۳۹۰دوست عزیز اشتباه نکن من هم همین اشتباه رو کردم.فکر کردم سورن ماشینه بدیه الآن هم نمیگم خوبه چون سورن خودم رو با پرشیا طاق زدم الآن فرقش رو می فهمم.
مشتری
۲۵ آبان ۱۳۹۰راستش منم گول تبلیغ و ظاهرشو خوردم خریدم …
18050000 تومان نقد دادم سورن elx تحویل گرفتم…
2075 کیلومتر کارکرده 2تا گیربکس عوض کردم
درها صدا داره
داشبورد صدا داره
صدای زوزه باد داخل کابینه
وای …
خدا مرگتون بده ایران خودرویی ها
ش
۹ آذر ۱۳۹۰به نظر من سمندو باید به صورت یارانه ای ماهی یکی بدن به مردم
احمد
۱۰ آذر ۱۳۹۰خوب من یکی خریدم 19 میلیون آب خورد البته با موتور EF7 من که راضی هستم نسبت به ال 90 تجهیزات بیشتری داره موتورش هم کم مصرفه و عالیه فقط قیمتش بالاست
سپهر
۲۹ بهمن ۱۳۹۰آقا از کجا ef7 خریدی؟الانم موجوده؟
جعفر
۱۲ آذر ۱۳۹۰به نظر من سمند خیلی از دیگر خودرو ای باز بهتر است
حمید فرجامی قاین
۱۸ آذر ۱۳۹۰سمند elx توربو شارژباموتور 1700 چند وقت پیش رونمایی شد از نویسندگان پدال می خواهم که در مورد این خودرو جدید که از آن با نام بهترین خودرو تولید ایران نام میبرند گزارشی تهیه نمائید به نظر خودروی نسبتا خوبی می امد
از پایتخت همیشگی زعفران زرشک و عناب قاین
حمید فرجامی قاین
۱۸ آذر ۱۳۹۰اطلاعاتی در مورد سمند سایانا میخواستم
از دیار طلای سرخ قاین ققققققااااااایییییییینننننننن
حامد
۱۸ آذر ۱۳۹۰فکر کنم همش حرف بود
ali
۱۸ آذر ۱۳۹۰این همون موتوریه که 40 سال پیش فرانسه رو 405 سوار کرده این دروغها چیه به ملت تحویل میدین
aryamehr
۳۰ دی ۱۳۹۰واقعامسخرست که وجدان کاری واخلاقی رفته زیرسوال وهمین طور که میبینید فقط شده چاپیدن وندادن جنس درست توروخداباین همه پولی که واسه ماشینا میدیم کیفیت هم داره سند شده 16 17 توروسیه هست 6تومن تازه ازگمرک هم ردشده واقعا جزتاسف هیچ حرفی نمیشه زد
اسماعیل
۹ بهمن ۱۳۹۰باسلام
خودروسازان عزیز:شمارابه خداقسم برای جان ومال ماملت محترم وصبورارزش قائل شوید.جواب این همه مرگ ومیرونقص عضو که یکی ازدلایل اصلی آن خوروهای تولیدی بی کیفیت وغیراستاندارد شما عزیزان است باکیست .
(البته چون رقیب قدر ندارید این حقایق برای شما غیرقابل درک است …)
مهدی
۹ بهمن ۱۳۹۰بی انصافیه درمورد سمندef7 موتورش واقعا متفاوت تراز انواع پژو و پرشیا و سورن و ال90 و زانتیاس ضمنا طراحی موتور جدیده نه 30 سال پیش یورو چهار و قابلیت به پنج فقط افسوس از گیربگس همین ضمنا اینجا ایرانه
مسعود
۲۲ بهمن ۱۳۹۰چرا دست از سر تولید این ماشین لعنتی بر نمیدارید بابا یه تنوعی یه مدلی دیگه بس نیست این همه سمند سمند سمند سمند سمند اتاق همون ابروهاش یه رو نازک یه روز تهتو یه روز دیگه توش میشه مثلا قرمز پژو 20رقمه یه دونش شبیه قبلیش نیست
sunmartin
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱با نظر مسعود 100% موافقم واقعا دیگه خفه شدیم رفت تا چند سال پراید ؟ اینبار شده تیبا …و رانا و دنا و…سایپا131/132/sl…نوآوری فقط در عوض کردن اسامی اون هم به بدترین شکل ممکن و نواوری در خالی کردن اقشار مختلف جامعه با قیمت های انفجاری تازه زمزمه هایی از افزایش مجدد قیمت این تولیدات ابدی به گوش میرسه که امیدواریم دیگه این یکی واقعیت نداشته باشه
بیچاره
۴ اسفند ۱۳۹۰وااااااااااااااااای
پیر شدم من با این ef7 .واقعا آشغال.
اینقدر که تو نمایندگی بودم با این،تو جاده نبودم.
دسته موتور،گلویی آگزوز،رادیاتور3 بار،رادیات بخاری،گیربکس،روغن ریزی از موتور.فقط رانندش عوض نشده بعد از 8 ماه،همچیش عوض شده.
Mohammad
۹ اسفند ۱۳۹۰من هم ef7 دارم و تاحالا مشکل دسته موتور -گیربکس و روغن ریزی موتور داشته
ehsan
۲۳ اسفند ۱۳۹۰ببینید حالا که ما مجبوریم بخریم.حالا چه فرقی میکنه :1. تو این قیمت ما باید بین پارس یا سورن elx یکی رو انتخاب کنیم.به نظر من سورن بهتره چرا به این دلایل
سورن 2 تا کیسه هوا داره پارس نداره تهویه هوا اتوماتیک پارس نداره صندلیهای سورن برقی پارس نداره فرمان تلسکوپی کمربندها پیشکشنده انفجاری خوب بازم پارس نداره.مجهز به سیستم gps و مانیتور روی کنسول وسط بازم پارس نداره و از نظر ظاهریم که در یک اندازن شاید سورنم بهتر باشه.حالا کدوم آدم عاقلی وقتی پارس و سورن تو یک قیمت هستنند و سورن با این همه امکانات میره پارس بگیره.واسه چیه پارس چی داره
مهدی
۸ فروردین ۱۳۹۱یکی نیست به اینا بگه نمایندگی های شما موتور پیکانو یاد دارن تعمیرکنن که میخواین توربوشارژ بدین دست مردم؟!اومدیم فردا خراب شد،ماشین باید 2هفته بخوابه تا یکی بعد از سعی و خطا یجوری ماستمالیش کنه!نمونش 405سال 75 خریدیم،خراب شد،10روز گرفتار شدیم!حالا بعد 15سال از تعداد گوسفندا بیشتر شده 405،تازه یاد گرفتن چیکارش کنن،گذاشتنش روسمند که اگه خراب شد کم نیارن
ناصر
۹ فروردین ۱۳۹۱با سلام
خدمت دوستان گرام این نکته رو یاد آور بشم که مرکز فنی مهندسی ایساکو قبل از ورود یک محصول جدید تمامی آموزش های تعمیراتی لازم را به پرسنل مربوطه(کارشناس فنی- سرمکانیک – باتری ساز و..) میدهند بعد محصول وارد بازار میشود.
با تشکر
حیدری (کارشناس فنی نمایندگی مجاز 1271 ایران خودرو)
Pooya
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱آره آموزش میدن در حد المپیک که 1ماه طول کشید چنجر مسیر باد سیستم تحویه 206 تیپ 5 درست کنن تازه الانم به صدا دادن افتاده!
ببین آموزش نمیدیدن چی میشد؟
اردوان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱اینا رو میخوان تو کدوم خیابون ها جا بدن؟ مگه جایی هم مونده؟
هر قطعه ای که خودروساز ایرانی اضافه کنه، ریسک خرابی رو بالاتر میبره
بابک
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱مزخرفه این ماشین
گاری میده دست مردم. صد رحمت به پیکان بابا
مفتش گرونه
چه میشه کرد دیگه متاسفانه
یوسف
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ضمن عرض سلام و خسته نباشید به مهندسین ایرانی ؛ یک نفرمیگفت تو کره لوازم کره ای که هیچ کیفیتی هم نداشتند مردم می خریدند وقتی علتش را پرسیدم گفتند جهت حمایت از مارک و کشور خودمان میخریم . بنظر من خانواده سمند از پژو و خیلی از ماشینهای دیگه خیلی خیلی بهتره هم از لحاظ قیمت و از لحاظ کیفیت البته بدون عیب هم نیست ولی افتخار میکنیم که خیلی از قطعاتش ایرانیه
محمد رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱من نمی دونم تا کی ما باید از این گاری دستی ها لذت ببریم در حالی که بقیه ی خودرو ساز های جهان در حال تولید ماشین های کنترل اتومات راننده هستند،
ما ایرانی ها تا کی باید از تولید ملی حمایت کنیم؟
30 سال حمایت از این مزخرفات کافی نیست؟
این دیگه حمایت نیست ، خریته ،
<>
<>
yashar
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱اگر همین سورن یا دنا یا سمند رو با کیفیت 100 درصدی خودش تولید کنند محصولات خوبی هستند نسبت به ده سال پیش پیشرفت قابل ملاحظه ای در ساخت خودرو کرده ایم از مونتاژ ماشینهایی مثل پراید و پیکان یهو برسیم به سورن و دنا واقعا خوبه ولی حیف که تو کار ایرانیها همیشه تقلب و دزدی بوده! اینجاشو دیگه نمیشه براش کاری کرد باید چند نسل بگذره تا اصلاح بشه!!
تورج
۱ خرداد ۱۳۹۱نه به خدا من به جای ایران خودرو بودم با ام دابلیو وارد میکردم متورشو باز میکردم مینداختم رو سمند!
نه که خیلی بدنه جالبی داره واسه همون!
تازه یه سمند جدید هم اضافه میشد سمنددابلیو!
MATIN
۲۹ خرداد ۱۳۹۱فرض کن توربوش عمل کنه دیگه قطع نشه اون وقته که بجای سرعت 140 تا با سرعت 180 تا میریم به دیار باقی …
خوبه بازم ولی حالا چرا سمند شما که داشتید کپی میکردید حد عقل با کل ماشین کپی میزدید که همه چیش با هم چور باشه…
shelby mustang
۲۹ خرداد ۱۳۹۱اخه توربو باشه چه فرقی با مدل سادش داره.
یکم به درد مردم برسین اخه ماشین توربو ب چه درد
مردم میخوره.
ب قول متین توربو عمل کرد از کار نیفتاد
باید تمام سرعت بره ب بهشت قاتی بقیه مرده ها
یکم ب درد این مردم ک روز ب روز تلفات میدن برسین
با سمند توربو درد مردم دوا نمیشه اقایون محترم
حمید
۱۳ تیر ۱۳۹۱با سلام خدمت جمیع دوستان والا چی بگم مثل اینکه این موتوره EF7 برای بعضی ها اومد داره و برای بعضی ها ضرر تا حالا سه نفر خریدن از دوستان و اقوام و هیچکدوم اون عیب هایی که دوستان میگن نداشته
حالا هم با کلی صدقه و سلام و صلوات یکیشو نام نویسی کردم خدا به خیر کنه
سجاد
۲۱ تیر ۱۳۹۱لا اقل ایران خودرو سقف سمندو کروک کنه یکم حال و هوامون عوض بشه مردیم از گرما