ایران خودروایستگاه خبر

تولید سورن توربو از سال آینده

بنا به گفته مهندس نجم الدین ، مدیرعامل ایران خودرو، ۱۰ هزار دستگاه سورن با موتورEF7 توربوشارژ در سال آینده تولید می شود و این میزان تا پنج سال بعد، به سالانه ۲۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت . مهندس جواد نجم الدین عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : تا کنون ۱۱ دستگاه سورن مجهز به موتور توربوشارژ تولید شده که تا پایان سال این تعداد به ۵۰ دستگاه شامل ۳۰ دستگاه برای تست و صنعتی سازی و ۲۰ دستگاه برای پلیس و مشتریان خاص افزایش می یابد.

سورن EF7 توربو
سورن EF7 توربو

وی اظهارداشت : با آغاز تولید انبوه موتورEF7 توربو شارژ در سال آینده این موتور برروی سورن و دنا نصب خواهد شد .

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: موتور توربوشارژEF7 ، دارای ۱۷۰۰ سی سی گنجایش، ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور و ۱۵۵ اسب توان است.

وی موتورEF7 توربوشارژ را دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ با ای. او. بی. دی. عنوان کرد و گفت: تست های سخت گیرانه گوناگونی برروی موتور و سیستم های خاص گیربکس، اکسل و ترمز که متاثر از موتور است، انجام خواهد شد.

مهندس نجم الدین ، بهینه سازی طراحی دسته موتور ها، تغییر مسیر های ورود هوا و خروج دود، اضافه شدن اینترکولر برای سیستم هوای ورودی و تعویض لوله های اگزوز را از جمله تغییراتی عنوان کرد که به واسطه نصب موتور توربوشارژ در خودرو ایجاد شده و افزود: به این موارد، باید تغییر مدار خلاء ترمز و تغییر تمام سیستم ها برای سازگاری با قدرت و گشتاور بالایی موتور را نیز افزود.

وی افزود: حداکثر سرعت سورن مجهز به موتور توربوشارژ ، نزدیک به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن، حدود ۹ ثانیه است که در مقایسه با سورن فعلی با شتابی برابر ۱۳ ثانیه چشمگیر خواهد بود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، حفظ مشخصات عملکردی موتور در ارتفاعات را دیگر مزیت عمده این موتور خواند و گفت: برای جلوگیری از کاهش بازدهی تنفسی موتور در اثر رقیق شدن هوا، فشار هوای تزریقی به آن به کمک کمپرسور افزایش می یابد و در نتیجه گشتاور آن در ارتفاعات، با سطح دریا یکی است.

وی اظهار داشت: در این موتور، علاوه بر افزودن توربو، پیستون و شاتون تقویت شده و شمع و سوپاپ های دود، واشر سرسیلندر و بدنه سیلندر و منیفولد اگزوز تغییر کرده است.

مهندس نجم الدین افزود: تمامی سیستم های خودروی مجهز به موتور توربوشارژ در یک مسافت ۲۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر در شرایط اقلیمی و جاده ای مختلف تست می شود. تست های خنک کاری، نویز، ترمز، راید و هندلینگ در ایران خودرو و مواردی که توان و امکانات لازم برای آن در ایران نیست، در مراکز تست خارج از کشور انجام می شود.

وی توربوشارژ را یک فناوری جدید در ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم تغییر گیربکس برای سازگاری با توربوشارژ، پروژه تقویت گیربکس برای تحمل گشتاور بالا در موتورهای توربوشارژ و دیزل تعریف شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هی گفتن به خاطر نسلهای بعد و حمایت از منافع ملی از تولیدات بومی استفاده کنید
    بچه هامون بزرگ شدند جوونهامون پیر شدند پیرهامون هم مردند منافع ملی ما که هماناعزت و افتخار مردممون بود به تاراج مافیای خودرو سازها رفت آخه بخدا قسم این مردم جونشونو بخاطر کشور و دینشون فدا می کنند همین مردم دسته دسته تو جبهه ها رفتند و از انقلابشون دفاع کردند
    بخدا حق اینها بیشتر از اینه که اینطور جواب خواسته بحقشون داده بشه

    1. aventador twin turbo

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      بالاخره یه کم داره رنگ و بوی تکنولوژی تو ماشین هامون احساس می شه!!!!!

  2. 13749

    ۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حالا اینکه اینقدر ازش تعریف کرده قیمتش چنده ؟

    1. dream_love_ir

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      یک کم از خیلی گرون کمتر

    2. aventador twin turbo

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      100 میلیون!!!!!!

  3. Driver

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. امیدوارم اینو بخونید
    بچه ها می فهمین چرا تو ایران اینقدر ماشین های خارجی و داخلی زیاده ؟
    برای ماشین های خرجی باید بگم که دولت برای این که ملت بیان ماشین مثلا تولید کاملا داخلی بخرن اومدن روی ماشین های خارجی گمرکی کشیدن .خدا وکیلی اگه دولت گمرکی رو بر میداشت و ماشینی که تو ایران با گمرکی 150میلیون بود-می شد 30 40 میلیون و ملت عمرا دیگه میومدند پرایدو سمندو پیکانو و… بخرند
    حلا مشکل گرونی ماشین های تولید داخل این هست که فکر می کنند ما خریم گاگولیم دیونه ایم نمیفهمیم که پراید که اینجا 10 میلیونه وقتی به کشورهای دیگه صادر میشه قیمتش نهایتا میشه 5 میلیون
    من فکر میکنم روی ماشین های داخلی هم گمرکی می کشن که اینقدر گرون هست نسبت به اون قیمتی که تو کارخونه تموم میشه
    من نمیدونم که چرا وقتی که صادر میکنن قیمتو به جایی که بالا ببرن خیلی پایینتر میارن
    من نمیدونم کی میخواد این مشکلات حل بشه

    1. Ali/n

      ۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (102 ديدگاه)

      اره واقعا باحات موافقم ماکه پارسال رفته بودیم لبنان پراید 2یا نهایتا3 ملیون تازه با چه خدماتی!!!!!بعد بچه ها میفهمید توهین.بچه ها میدونید بهتره.البته با عرض معزرت دمت گرم !!!!!!!!!!!!!

  4. dream_love_ir

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جانم توربو

    سمند نگو بنز بگو

  5. parham 15

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    سلام.دوستان عزیز لطفا من رو راهنمایی کنید.از بین این چند مدل سورن کدومش از لحاظ قدرت موتور مصرف سوخت و…(کلافنی)بهتره ممنون میشم با دلیل نظرتون رو بگید

  6. سید علیرضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ایران خودرو زره زره پیش رفت می کنه یک روز توربو یک روز دیزل

  7. مش ساپی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این موترو بدون توربو هم هی واشر سر سیلندر می زنه چه برسه توربو بشه
    فکر کنم اگر توربو بشه دسته شاتون در می ره می ره می ره می خوره تو ملاج سازنده

  8. Ali/n

    ۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ابد اینم 4 سیلندره صنعت خودرو سازی ایرانه دیگه!!!!!!!!!

    1. عماد

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ربطی نداره
      خودرو روز دنیا هم 4سیلندر با 2تا توربو 160 اسب بخار
      مشکل از اسب های ایران خودرو هستش
      به خدا اینارو میگن خیلیا باور میکنند ، میگن ما هم به دنیا رسیدیم!

  9. امین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیدوارم هر کاری که میکنند و هر اتفاقی که میفته با علم و آگاهیه کامل باشه و مایه ی افتخار ملت ایران
    نه اینکه باعث سر افکندگی ایران
    ممنونم

  10. محمود

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتیش هم میگیره مثل 405 .
    فکر کنم چون توربو داره بهتر میسوزه ……

    جمش کنید جیبای شما مگه ته نداره تا کی ها تا کییییییییییییییییییییییییی ……

  11. عباس

    ۲۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نخرید بابا. اینا که توربو رو ماشین نمیگذارند. اگه هم گذاشتن دو سه بار که تا نزدیک رد لاین پر کردی توربو میپکه کاپوت ماشینو سوراخ میکنه میاد بیرون شیشه جلو رو میشکنه میاد تو اتاق خودت هم کشته میشی…

    آخه ٍEf7 خودش که آشغالی هست که دیگه توربو هم داشته باشه. بدون توربوش مردم را به گریه انداخته وای به حال اینکه یک توربوی آشغال هم روش بذازند. میشه قوز بالا قوز.

  12. Farneo

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یکی نیست به اینا بگه شما بعد 10 سال مونتاژ از پس تولید یه 206 با موتور 1400 که تو دنیا جزو ماشین های ارزون رده پایینه بر نیومدید، حالا میخواید توربوشارژر بذارید اونم رو سمند؟ معلومه کیا با چه افکاری تو این مملکت سر کارن بخدا!؟

  13. کماندار

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خودرویی کاملا مضحک و مسخره خواهد شد

  14. كوروش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز رفتم نمایندگی مرکزی IKCO برای تحقیق راجب این موتور میگن اصلا موتور توربو وجود نداره که هیچ از این خبرام نیست که ما داشته باشیم!!! گفتم روی سایتو تو روزنامه رییس ایران خودرو این خبرو اعلام کرده گفتن سایتو ولش کن رییسم واسه خودش یه چیزی گفته! یعنی اینم دوروغ میگن؟!!

  15. حسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    معمولیش که شده 30 تومن لابداین یکی 40 تومن رد مینه!!!

  16. masoud

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    eival injur k goftin kheili alie

  17. saeid

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    یعنی این شعورو ندارن لااقل یه دستی رو اون چراغ بکشن یه خورده قیافش بهتر شه.
    یعنی اینقدر این کار مشکله!!!

  18. رضوانی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت ماشین خیلی بالاس قبلا دنبال خرید پراید بودم الان دنبال پیکان آخه پولم نمی رسه خاک تو سر مون باز پیکان ارزش پیدا کرده باور کنید دو سه برابر شده

  19. soroush

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینکه از موتور های توربو شارژ استفاده بشه خیلی عالیه.اما باید بقیه قطعات ماشینم باش هماهنگ باشه.آخه 4 سیلندر و توربوشارژ؟؟؟آخه گیربکس داغون ایران خودرو و توربو شارژ؟؟؟؟

  20. حسین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حداقل بگید تحریم ها چه بلایی سرتون آورده تولید نصف شده رنگ خودرو تولیدی محدود قطعات چینی روی خودرو استفاده می شه کیفیت افتضاح شده نمی دونم با چه رویی دم از تولید وارتقاء می زنید ماشینی که 20 ساله تولید میشه هیچ تغییر اساسی هم نکرده خودرو سازهای خارجی هر سال یه مدل کاملا جدید تولید می کنن اینقدر آهای اوهوی نمی کنن تور بخدا دیگه دروغ بسه خجالت بکشید.

  21. پویا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    تا زمانی که بازار ایران رفاقتیه همینه بایستی بازار رقابتی بشه و شرکت ها خصوصی شند اقتصاد امروز دنیا میگه دولت ناظر باشه نه متصدی انخصارگرایی موقوف عدالت و رقابت امروز هیوندا برندی شده که تن بنز و بیموه هم تو آمریکا می لرزونه مافیای خودروسازی ما هم برا اینکه نشون بده این همه خون و پولی که هزینه این صنعت شده بی فایده نیود هر از گاهی یکی مصاحبه می کنه و کلی خودستایی می کنه که بعدها خیلی هاشم عملی نمیشه

  22. ramin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بابا شما که دارید توربو روماشین میذارید{توخواب}حداقل یخورده قیافشم درست و درمون کنید که مثلااااا اسپرت بشه خیرسرش!!!

  23. رضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا این خودروی ef7اصلا سرسیلنداش جواب گوی توربونیست ..ولی خدایش ماشینه خوبیه..از mvmبهنره…

  24. YaShaR

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    سه سال پیش […] اومد و مثل بقیه یه دروغی تحویل ملت دادو رفت
    کسی هم نپرسید که این همه هزینه برای سورن توربوت چی شد ؟!

  25. م

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امبدوارم واقعیت داشته باشه و بلوف نباشه. خیلی هم گرون نشه. به هر حال خودرو با موتور 150 اسبی خیلی بیشتر حال میده

  26. navid

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا اگه خارجیا بفهمن ما چیکار میکنیم خودکشی دسته جمعی میکنن. یکی نیس بگه باو توربو شارژر کم کم باید یه گیربکس cvtروش باشه نه گیربکس پنج دنده دستی. بخدا حقشونه تحریممون کنن. بهمون بگن جهان سوم . من خودم یه پارس elx دارم به زور یه سوپر شارژر کوچولو گذاشتم واسش

  27. mms

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا ماشین خوبی از اب در نمیاد بدنه این ماشین به این جور سیستم ها نمی خوره
    چرا اینا نمی رن طراحایی که تو شرکت های دنیا هستن بیارن؟

  28. محمد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من اگه از همون اول روی دنا نصب میکردن خیلی بهتر بود. الان اگه کسی بلده توربو کجا نصب کنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنه. اگه توربو رو ef7 .نصب کنن ک میشه موشک خیلی شتاب و قدرت موتور بیشتر میشه.

  29. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقایون ایران اگه بخواد شکی نداشته باشید میتونه کمتر از 10سال ماشین بسازه در حد bmw تعجب نکنید شایدم بهتر اما مشکل اینکه نمیخواد چون دولتیه میخوان فقط پول پارو کنن و همین وگرنه چرا باید خودروسازهای مطرح دنیا بیشتر طراحاشون ایرانی باشند.نمونش دوست خودم که ماه اینده به درخواست بنز داره میره واسشون طراحی کنه! به نظر شما اگه همینجا بخواد طراحی کنه دست و پاشو میبندن؟!نه.فقط میخوان یه چیز خیلی ارزون دست و پا کنن و تا حد ممکن چند برابر بفروشن.خوب پیشرفتی هم نمیکنن به نظر من همینم که دارن میسازن خیلیم خوبه

  30. آرمان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند وقته دنا خریدم
    عالیه معرکس ، رو دستش نیومده
    دیزاین انگار تو بوگاتی نشستی، شتاب انگار تو لامبورگینی هستی، قدرت انگار پشت مازاراتی هستی
    من واقعا راضیم ازش باهاش رفتم شمال هر کی میدید میگفت ماشینت چیه
    داشبوردش دیوونت میکنه روز اولی که خریدم 3-4 ساعت داشبوردشو نگاه میکردم از سوناتا و بنز هم قشنگ تره
    قیمتش به نظرم خیلی پایینه این ماشین باید بالای 70 تا باشه
    بخرید وگرنه پشیمون میشید پول ماشین چینی ندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا