ایران خودروایستگاه خبرپژوسایپا

تیراژ کدام بیشتر است: پراید، پژو یا پیکان؟

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، از سال ۱۳۴۶ (سال تولید پیکان در ایران به عنوان قدیمی‌ترین خودرو داخلی) در مجموع ۱۱ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۲۶ دستگاه پراید و پژو و پیکان و سمند در کشور به تولید رسیده که در این بین، پراید رکورددار به حساب می‌آید.

raty-leasingowe-beda-nizsze_10669,10669_1
پراید که تولید آن از سال 1372 در سایپا آغاز شد، طی این ۲۰ سال چهار میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۰۶ دستگاه تیراژ داشته است و چیزی نمانده تا به رکورد پنج میلیون برسد.
همچنین خانواده پژو نیز که خودروهایی مانند ۲۰۶ و ۴۰۵ و پارس را شامل می‌شود، طی 22 سال میهمانی در جاده مخصوص، سه میلیون و ۸۲۴ هزار و ۱۳۱ دستگاه تولید داشته‌اند، هر چند مشخص نیست تیراژ هر یک از مدل‌های تولیدی پژو در این سال‌ها چقدر بوده است. خانواده پژو پس از پراید بیشترین تیراژ را در صنعت خودرو کشور داشته‌اند و این در حالی است که از اوایل سال گذشته و با رفتن پژو از ایران، تولید محصولات این شرکت با افت شدیدی روبه‌رو شده است.
اما به سراغ سومین خودرو پرتیراژ کشور طی ۴۵ سال گذشته برویم، خودرویی به نام پیکان. این محصول خاطره انگیز جاده مخصوص که قدیمی‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود طی این ۴۵ سال، دو میلیون و ۶۲ هزار و ۶۱۱ دستگاه تیراژ را به نام خود ثبت کرده است. پیکان البته اردیبهشت ماه ۸۴ برای همیشه با جاده مخصوص وداع کرد و راهی موزه شد. پس از پیکان اما سمند بیشترین تیراژ را در صنعت خودرو کشور به خود می‌بیند. از سمند با نام خودرو ملی یاد می‌شود، حال آنکه تا پایان سال ۹۱ (۱۱ سال پس از آغاز تولید) تیراژ آن حتی به یک میلیون دستگاه نرسیده است. طبق آمار اعلامی، ایران خودرویی‌ها طی این ۱۱ سال ۹۵۸ هزار و ۷۸۸ دستگاه سمند به تولید رسانده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. AMIR1992

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    کاش اینا رو هم تیراژ نمیکردین همون اسب و الاغ سوار میشدیم حالشم میبردیم مهمتر از همه هوا هم الوده نمیشد.

    1. اردشیر

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دستتون درد نکنه من کلی دنبال این آمار بودم البته ماشینهای دیگه رو هم میخواستم بدونم.عزیزان این فقط یه آماره چرا همه چیزو با هم قاطی میکنیم.وقتی صحبت آماره در باره کیفیت و قیمت اظهار نظر میکنیم وقتی بحث در باره کیفیته هر کی میخواد خون خودشو و دیگرانو روی ماشینی که داره بریزه.همین الان یکی مسقیم یکی از همین ماشینها رو زیر سئوال ببره تا ببینید چقدر بهتون بدوبیراه میگن.

  2. moein

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (912 ديدگاه)

    ای کاش یه شکلکی مثل :poop: تو فیس بوک,اینجا هم بود
    چون الان بهترین وقت واسه استفاده ازشه!!!!!!!!

  3. کیوان

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    امیدوارم زلزله بیاد خراب کنه ایران خودرو سایپادیگه تیراژ در همین سال 92 تعطیل بشه انشاا…

  4. امین

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    .
    .
    اگه این همه پولی که دولت به خودروسازای داخلی کمک میکنه رو توی صنایع نفت گاز بکار میبردن الان از قطر هم ثروتمند تر بودیم. !!!! حالا بجاش یه مشت اهن چهار چرخ تولید میکنن.
    .
    .

  5. رهام

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (183 ديدگاه)

    به تیراژ افتخار میکنند ،مایه آبرو ریزیه که تقریبا 12 میلیون ماشین ساختین ولی فقط 1میلیونش بدرد میخوره چون سالهای اول از خارج قطعه آوردید،همه کارخونه ها پیشرفت می کنند شما پس رفت کردید دروغ میگم از مردم بپرسید هر سال میگذره کفیت ماشیناتون خرابتر شد تا امروز که اصلا چیزی به اسم کیفیت وجود نداره……
    تازه تیراژ کشته ها بیشتر از ماشینا شده.

  6. MAHDI

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    این الان مثل اینه که بگیم ویران خودرو افتابه بیشتر تولید کرده یا لگن خودروسازای مثل gm تویوتا وفولکس واگن به امار تولیدای میلیون دستگاهی خودشون افتخار می کنند که از نظر کیفیت و کارایی برنده رقابت تو خودرو های هم خانوادشونن اینا به اشغالایی می نازن که حتی تو رقابت با لادا وجک موتور چین هم هیچ شانسی ندارن

  7. ناصر

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    پیکان از 46 تا 84 تولید شد ولی باز هم به پای این پراید لگن نمیرسه ،اگه انصاف داشته باشیم پیکان این نوستالژی همیشگی مردم ایران باز از نظر کیفیت و استحکام از پراید بهتر بود ،الان اکثر خودروسازهای ما منجمله سایپا داره به تیراژ بالاش مینازه یکی نیست بهشون بگه آقاجان تیراژ بالا و فقط توجه به کمیت که مهم نیست مهم کیفیت خودرو هستش که خدا رو شکر توی این یه آیتم پای خودرو سازهای ما همیشه لنگ میزنه و دلیل مسخرشونم یه چیزه : تحریم

  8. tomcat

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اینهمه پلاستیک و مقوا از کجا آوردن که باهاش اینهمه پراید ساختن ؟!؟!‏‎ ‎

  9. HASSANBMW

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    راستی چرا پژو 908 رو وارد ایران نمی کنن؟
    خییییییییییییییلی قشنگه استایلش!!!

  10. I Love Ferrari

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    بهتر بود مینوشتی:تیراژ کدام بیشتراست،فرغون،لگن یاگاری؟

  11. امین

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    از یه کشور جهان سومی چه توقعی دارین
    با “افتخار” میگه پیکان با رتبه فلان
    بی ام دبلیو سری 3 کوپه رو بعد از 6 سال از رده خارج کرده و ما هنوز تو 40 سال پیش موندیم ( البته مقایسه خودروسازیای ما با آلمان و آمریکا و … به کل غلطه ،دلیلشو اول کامنت نوشتم .!)

  12. احسان

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    خدا نکنه به پنج میلیون برسه

  13. نيما

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    لامذهب پراید دیگه شورِش رو تلخ کرده ،اَه

  14. نخود آش

    ۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    تقصیر خودمونه .همه اینا رو خودمون خریدیم .ایرانیا خریدن .پدر و برادرامون خریدن. خودمون حمایتشون کردیم .البته هنوز دیر نشده عزیزان اتفاقا موقع خوبی هم هست الان اگه از همین الان خرید خودروی نو را از این دو آشغالسازی به صفر برسونیم تعطیل میشن. بیاین این کارو بکنیم به بقیه هم پیشنهاد بدیم. هنوز به اندازه هممون ماشین توی بنگاه ها و نمایشگاههای ماشین هست. باز هم همه چیز دست خودمونه. یه قدم پیش بزارین و دعا کنین خدا کمکمون میکنه

  15. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.از ماست که بر ماست.
    چی فکر کردید.همین فردا اعلام کنند که پراید رو با قیمت فروردین 91 میدن.فقط تعداد ثبت نانم مردمی به 5 میلیون میرسه.
    V12

  16. حمید

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (644 ديدگاه)

    سال 84 خدافظی نکرده . وانتش هنوز دست از سر ما برنداشته ….

  17. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    به امید روزی که از دست این ماشینای بی کیفیت خلاص شیم و واردات خودرو آزاد بشه …
    می تونین همچین روزیو تصور کنین ؟؟؟

    به امید خدا …

  18. Hadi

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    آقا نخرید بزارید ورشکست بشن

  19. Omid.Oktam

    ۳۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    البته اون موقع که بنزین 50 و 100 تومن بود(زمان پیکان)

    هر کسی ماشین نمیروند

  20. amir7373

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب میدونین چیه این وسط همه میگن خودروهای داخلی فلان بیسانه همه دستشون یاپراید یا تیبا یا سمند یا پژو و…(خودروهای داخلی) خودمم یکی از اینا رو دارم گیربکسش منو شفته کرد خدا کی تویتا یاریس پایین میاد بگیرمش ارزومه

  21. دهقان

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر خودرو سازان مثل خارجیها, به دست دانشجوهای خودمان بسپارند چی میشه مگه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا