ایران خودرو

خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال ۹۱ وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول ۳۵ هزار دستگاه و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین ۱۴ میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا ۲۵ میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه ۹۰، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه ۴۰۵، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم ۴۰۵) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به کیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایکس)
o سامانه ورود بدون کلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه کمک پارک عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایکس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان (مدل ایی ال ایکس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ایی ال ایکس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملکردی
o برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقا به یورو۵

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۱۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (بنزین)
حداکثر قدرت ………………………. ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۳۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ (گاز / بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۲۱۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳۳ دیدگاه‌ها

  1. aram

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خسته نباشید خدمت کلییه زحمت کشان گروه ایران خودرو
    واقعا عالیه کی فروش شروع میشه؟شرایطی هم داریم
    در منطقه ما(کردستان _بانه)همه مردم به ماشین های خارجی روی آورده اند بارونمایی ازدناهمه منتظر این دستاورد ملی هستیم لطفا فروش رازود شروع کنید اون هم ازنوع شرایطی

  2. دانیال

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خاک بر سر … که آخر نتونست یه ماشین با قدرت بالای 130 اسب بخار امکانات رفاهی خوب رو زیر 13 میلیون به ابزار بده- راست میگی بخدا بجای این همه هزینه میتونستن یه پلت فرم جدید درست کنن.واقعا در ایرانخودرو رو تخته کرد رفت.

    1. حامد

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      آقا مطلب رو نخونده چرا نظر میدیی؟
      دنا چهار تا موتور داره که موتور توربوشارژش 150 اسب بخار قدرت داره!!
      اونوقت شما چجوری میگی بالای 130 اسب قدرت نداره؟؟؟؟؟؟

      اول مطلب رو بخون بعد به مهندس های مملکتت فحش بده.

      1. سعید

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1483 ديدگاه)

        150 اسب؟!!! ههه ههه

  3. saeidlachiniof

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    man ke khosham oomad zaheresh zibast va emkanat khoobi dare vali ta savar nasham motmaen nistam

  4. bache khob

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    akhe khoda vakili be inam mishe goft m ashin
    405 2000ss darim bad in 1600
    jelo mashin ghashange vali poshtesh khaili khali zeshte vaghean daste goleshon dard nakone

  5. ali

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    akse 7 az bala amdan tire oftade ke zafe tarahi dakhele mashino beposhone,pas in neshon mide ke entezare rahati ziyad nadashte bashin,tarahi rang ham mesle 206sandoghdar zaife.siyah o khakestari:)

  6. 85304

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا چیه این ماشین طراحی خودشونه موتورش برای المان بدنه برای سمند داخلش کژی کادیلاک

  7. UnKnown

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعا وقتی آدم این ماشین های هیوندای رو تو خیابون میبینه حسرت اینو میخوره که شرکت هیوندای 3 سال بعد از ایران خودرو تاسیس شده ، ولی هیوندای کجاست و ایران خودرو کجا !!
    اینم از شاهکاره آخرشون دناست ! جلو کیا سراتو و عقب بنز C کلاس .
    شرکت خودرو سازی باید یه هویت تو شکل و قیافه ماشین هاش داشته باشه . مثل بنز ، بی ام دبلیو ، آئودی ، پژو و … که وقتی ماشین رو از 10 کیلومتری هم دیدی میفهمی ماله کدوم شرکته .
    نه ایران خودرو که به سمند نگاه میکنی یاده 405 میافتی ، به سورن نگاه میکنی یاده آئودی میافتی و الانم که دنا نگاه میکنی یاده سراتو و بنز C کلاس میافتی .

    یه دوستمون هم در موزد اسب بخار و قیمت خودرو گفته بود که باید بگم باید واقها دید 150 اسب بخارش واقعا 150 اسب بخاره یا فقط اسمش 150 اسب بخار .
    این موتور ملی ef7 115 اسب بخاره ، من پشتش هم نشستم سوار شدم ولی 115 اسب بخاری ندیدم !! اگه این 150 اسب بخار هم مثل این 115 اسب بخار باشه که قیمت دنا با این موتور 150 اسب بخاری بالای 17 میلیون کاملا غیر منطقیه .
    البته عدد 150 اونقدر بالا هست که بتونی تفاوت رو باهاش احساس کنی . اما ایا واقعا تفاوت 150 اسب بخار واقعی رو ؟!

  8. مهندس

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب که نگاه میکنی میبینی طراحی دلچسب وجذابی نداره و همون 405 در اون نهفته شده… آدم خودرو چینی بخره شرف داره به اینا.

  9. مصطفی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ببخشید آقاunknown شما که گفتید پشتش نشستید از نظر شما طراحی و زیباییش چجور بد و اصلا مثل ماشین های مدرن امروزی لذت رانندگی داره یا مثل همون سمند حال به هم زنندس . تو عکسای بالا که طراحی داخلیش رو زیبا نشون داده بودند. آیا واقعا همینجوریه؟

  10. UnKnown

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نه داداش این ماشین که هنوز تولید نشده .
    من پشت سمند LX موتور ملی نشستم . اون موتور رو میخوان روی این ماشین هم بزارن دیگه ، همون EF7 .

  11. hmk

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی خوبیه ولی بهترازین هم می توانستید تولید کنید بابا هنوز خیلی عقبیم…………..

  12. مصطفی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    شاید دماوندش پیشرفته تر بشه!! ( البته باز هم به اورست نمیرسه!!!! )

  13. ali

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران خودرو هم فقط بلد جلو عقب سمند عوض کنه اون به تقلد از روی ماشین های دیگه اسمشو میزان خودرو ملی اونوقت پلت فورمش مال 405 یا توربوشارژش مال چین دیگه خدا میدونه بقیش مال کجاست

  14. farhad

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم 405) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟
    آقا این یه تیکه دردیه که تاآخر دنا ادامه داره!!!

  15. porsh

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغاش قشنگه.دیگه چی؟کشتین خودتونو و 1مدل جلو فقط طراحی کردین؟بعد منت میزارین که شاید تولید کنین!؟امیدوارم 1روزی ایران هم بتونه ماشین خوب تولید کنه.

  16. منصور

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دلی شیطان دیر هر نه اغزیما گلیر دییما بو قورومساخلارا اخ بی نفر یوخدی دیه ماشین دوزلدیسوز یا ماسین سیچیسوز؟نه واقعا خجالت نمیکشید تو این برهه از زمان که تمام کمپانیهای دنیا هر هفته یه مدل ماشین با زیباییه مدهوش کننده وبابهترین امکانات رفاهی و لوکس دنیاتولید میکنن وبا بهترین قیمت میدن دست مصرف کننده ما باید سواره این ارابه هایه عذاب اورو مرگبار بشیم؟اخه مگه شما وجدان ندارین؟
    یادمه تو قضیه اتش گرفتن 405 بعد از اینکه 280 نفر در اثر اتش سوزی مردن اونم به خاطر یه شیلنگ سوخت رسانیه 125 تومنی خبرنگار از یکی از مسئولانه انتظامی پرسید که اقا این قضیه تا کجا میخاد پیش بره که شما دست به یه اقدامی بزنید و اون مسئول گفت:من در همین جا به مردم عزیز اطمینان خاطر میدم که ما به خودرو ساز تذکر دادیم!!!!تذکر دادی؟بابا 280 نفر ادم مرده ادم ادم میدونی چیه؟!یعنی جونو زندگیه ما انقدر بی ارزش شده که به این روز بیوفتیم؟ البته تقسیره خودمونه یکی نیست بگه اقا جون ماشینه اب که نیست اگه نداشته باشی بمیری از بی ابی نخر اقاجون نخر به خدا اگه مردم یه مدت کوتاه تحریم کنن خودروسازارو شاهده یه پیشرفت عظیم تو صنعت خودرو میشیم ولی حیف که ما ایرانیا همیشه خودمون خودمونو بی ارزش جلوه دادیم که عاقبتش شده این.خیلی حرف زدم معذرت میخام.پایدار باشید به امید روزی که بتونیم به مملکتمون افتخار کنیم.

  17. mohammad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من واقا برای ایران(سایپا وایران خودرو) متاسفم که یه طراح ندارن
    موقعیتشو ندارم وگرن 12 طرح دارم که 6 مهندس تاییدشون کردن
    برای خودمون متاسفم
    حتما آخرش 18 تیپ بندی میکنن بعد تیپ 1 که امکانات فرقون داره میدن 10 تومن تیپ 18 که در حد ماشینای معمولی اروپاست بالای 25 تومن!!!!
    تا کی اخه….

  18. mohammad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقا آدم چی بگه من یکی که خیلی دلم پره نمیتونم چی بگم این خودرو سازهای ما ببخشید بلا نسبت خودشون….یا ملت ایرانو……فرض کردن شما بگید
    نه مدل مفهومی دارن
    نه قیمت خوب
    نه امکانات
    نه طراح***
    نه کیفیت
    نه…..
    تا کی آخه…
    بازم اگه پول دارید ماشینای وارداتی بگیرید
    حداقل میدونید چی سوار میشید…….

  19. علی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا که…..؟؟؟ دنیا کجاست و ما کجائیم…..؟؟!!!به اینم میگن ماشین..؟

  20. مصطفی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ایران خودرو و همه ی شرکت های خودر ساز ایران بهتره که برن خودرو های خارجی رو منتاژ کنن . تازه همونم خوب نمیتونن منتاژ کنن . سمند آشغال تیبا آشغال دنا آشغال …آشغال….آشغال….آشغال…..آشغال……

  21. سپهر فروغمند

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینم مجهزترین خودروی ملی(ملی مخفف ماشین لجن یکبار مصرف است)!!!
    طراحی چراغها با ترکیsب چراغهای به سبک آئودی…جلو پنجره باحالت خشن شبیه به فورد ماستنگ…چراغ عقب کپی شده از هیوندای سنتنیال…سپرها نسخه ی فیس لیفت شده ی بی ام دابلیو…طرح مفهومی (!!!!!!!)کنسول وسط از روی سوناتا جدید…اسم کپی شده از قله ی دنا…پیشران ۹۹ درصد آلمانی…قابلیت دریافت در بهترین دو ستاره ی ایمنی تصادف که سه ستاره حداقل استاندارده….معرفی شده بعنوان خودروی ایمن…بیشترین سود در داخل و کمتر در صادرات…صنایع مونتاژ کاری ایران چه میکنه!
    آهان: تبلیغ تلوزیونی کپی شده از تبلیغ آئودی A8

  22. مصطفی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    وا قعا که…..

  23. ali k.o.d

    ۲ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خسته نباشید میگم خدمت مهندسان ایرانی پاتون درد نکنه فکر کنم بلایی که سر پیکان اوردن میخوان سر سمند بیارن اول پیکان چراغ کوچک زدن بعد چراغ پهن و جوانان واستیشن و وانت و پیکان پزو بعداردی بعد روا فقط شاسی بلندشو تولید نکردن حالا هم که 50 سال از تولیدش میگذره باز دلشون نمیاد دارن تولید میکنن سمن هم معمولیشو زدن ال ایکس و سورنو سریر به نظر شما سمند میتونه رکورد پیکانو بزنه ؟؟؟؟

  24. مصطفی

    ۶ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    صد در صد

  25. محمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من به جای مهندسی مکانیک و از این جور مهندسی های مربوط برای طراحی خودرو ، مهندسان ایران خودرو فقط ریاضی کاربردی خواندن،مثلا 2 تا موتور داریم و 6 تا بدنه چند جور ماشین می شه تحویل مردم داد؟؟ یا مهندسی اسم خوندن یه چراغ عوض می کنن بعدش افتخار می کنن که یه ماشین جدید تولید کردن. واقعا خسته می شن آ ؟؟؟؟

  26. بهنام

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زحمت کشیدن مهندس های ایرانی
    مارو باش که خودروی اینده و افتخار ملیمون این باید باشه

  27. حسام

    ۵ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به یارو میگن با بالش جمله بساز , میگه رفتم جنگل یه پرنده دیدم زدم تو بالش , میگن بابا این بالش نه اون بالش , میگه رفتم جنگل یه پرنده دیدم زدم تو اون بالش , میگن بابا اصلاً بالش ول کن با توشک جمله بساز , میگه میگه رفتم جنگل یه پرنده دیدم توشک بودم بزنم به این بالش یا اون بالش
    هالا قظیه ماشین درست کردن ما شده این ، قشنگه اما فقط از رو به رو از بقل سمنده از عقبم که….
    خلاصه با این ماشین برین اروپا به یه جای دیگشون بهتون میخندن !
    از ما گفتن

  28. MoHaMaD

    ۶ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ولی اگه اینطوری میشد بهتر بود نه … ؟!
    http://www.up.iranblog.com/images/g732nvfswbg80zzv83r3.jpg

  29. مصطفي

    ۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با درود بی کران بر مردم:
    تاوقتی که صداهای ما در نیاید این سیم خواردار
    از این ایران بزرگ برنخواهد برداشته شود.
    206خریدم صدی 16 میسوزونه رفتم نمایندگی میگه طبعیی
    …متاسفم که من درکشورم این حرف طبعیی
    مصرف سوخت بالا
    آلودگی بالا
    ضریب ایمنب با130ایراد غیر استاندارد
    گارانتی اسمی
    لیاقت یک ایرانی این نیست؟ به نظر من.

    1. سهراب

      ۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      این ماشین یورو 4 داره بعد میگی آلودگی بالا؟واقعا که . اگه ایران خودرو ماشین با یورو 2000 هم بزنه باز شما ایراد میگیرین. واقعا براتون متاسفم که سطحی نگر هستین

  30. امير

    ۶ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای کاش ایران خودرو را تعطیل
    و کارمندان آن را حقوق بدون کار میدادندو
    کارمزد ناچیز اتومبیل خارجی برداشته واین قدر
    طمعه نمی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا