ایران خودرو

خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال ۹۱ وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول ۳۵ هزار دستگاه و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین ۱۴ میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا ۲۵ میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه ۹۰، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه ۴۰۵، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم ۴۰۵) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به کیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایکس)
o سامانه ورود بدون کلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه کمک پارک عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایکس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان (مدل ایی ال ایکس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ایی ال ایکس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملکردی
o برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقا به یورو۵

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۱۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (بنزین)
حداکثر قدرت ………………………. ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۳۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ (گاز / بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۲۱۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳۳ دیدگاه‌ها

  1. بزن در رو

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه یکی نیست به این طراحا بکه شما که این همه زحمت کشیدین داشبورد و داخل اطاقشو زیبا طراحی کردین، جلو و عقب ماشینم که عوض کردین، یه کم طرح بغلش رو هم تغییر میدادین تا وقتی آدم از بغل به ماشین نکاه میکنه فکر نکنه همون سمنده.

  2. هادي

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سپرعقب حالتی باشه که قسمت های زیزین مثل جای لاستیک زاپاس واگزوزراکاملا بپوشونه قشنگ ترمیشود واگر پشتی صندلی ها بلند تربشودراحت تر رانندگی میشود کرد

  3. باربد

    ۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ….تو هر چی خودروی ملیه
    ….تو هر کارخانه ی خوردرو سازی ملیه
    ….تو صنعت خودروی ملی
    داخلش قشنگه ولی بیرونش خیلی زشته.فقط آرزو دارم یک روز ایران خودرو تعطیل بشه
    باز سایپا رو میشه تحمل کرد

    1. mhkh

      ۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      یه کم ادب داشته باشید بد نیست هنوز که توبازار نیومده خداروچه دیدی شاید ماشین خوبی بود

      1. حمادی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (303 ديدگاه)

        ههههههههههههههههه داخلش رو برید سایت ایران خودرو یجور دیگس شبیه سورنه

      2. حمادی

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (303 ديدگاه)

        خیلی هم زشته از میتسوبیشی تقلید کردن(جلوش.که فقط جلوش قشنگه)

  4. ارش

    ۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    آرزوی تولید یه خودرو ملی!!! یا مونتاژملی زیبا به دلمون موند.ما حاضریم پول جمع کنیم به این طراحان ملی بدیم فقط طراحی نکنند.کاری به یه کم متفاوتتر بودن با تولیدات الانشون ندارم ولی سر سوزنی زیباتر از سمند نیست.اگر همزمان تولید میشدن قطعا خیلیا میگفتند سمند زیباتر است.سیتروئن از بیخ و بن c5 را عوض کرد و اونو از یه خودرو معمولی تبدیل به یکی از زیباترین خودروهای اروپا کرد اسمشو عوض نکرد ,گفت این فیس لیفت است.این از هر زاویه ای بهش نگاه کنی سمند برات تداعی میشه.هیچ هارمونی بین چراغهای عقب و در صندوق وجود ندارد.تازه این تو عکس حرفه ایه .یادتونه وقتی عکسهای تیبا رو منتشر کردن همه عاشقش شدن بعد که اومد بازار!!!!

    1. مهدی

      ۴ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      کی میشه که ایران خودرو متوجه بشه که وقتی سمند فیس لیفت میکنه، دیگه نباید مدل قبلی تولید کنه مثلا خودرو های کشور های دیگه رو ببینین، کدومشون بعد از فیس لیفت، طرح قبلی هم همزمان تولید میکنن این کار مسخره کردن مردمه یعنی دارن میگن یه بدنه ماشین با 2 تا موتور، به قیمتهای مختلف بهتون میفروشیم سمند معمولی با 2 تا موتور حدود 25 تومان، سمند LX با 2 تا موتور حدود 30 تومان، سورن با 2 تا موتور حدود 35 تومان، دنا هم با 2 تا موتور اگه 45 تومان بدن که منت گذاشتن سرمون که ولی فکر کم.
      عکس هایی هم که برای طراحی داشبوردش هست که نقاشیه عکس نیست یعنی همچین چیزی فعلا نساختن فقط نقاشی کردن

  5. sunmartin

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    تمام دیدگاه های شما این مطلب رو میرسونه که این خودرو سمند هست، البته بلعکس این خودرو 405 و مربوط به 30 سال پیش است چرا که خود سمند هم از روی 405 و با تفیرات در اکسل و زیر وبند باز سازی شد توسط شرکت چینی دیپلمات و با خرج هزینه بالا توسط “ویران خودرو” ایران و ترکیه و کشورهای عربی همچنین شرق آسیا و چین هیچگاه نتونستند “پلت فرم” که 4 چوب و در برگیرنده تمامی اجزای سوار شده از قبیل درب ها نوع انطباق کاپوت با چراغ ، جعبه عقب ف قرارگیری صندلی ها فضا ها و حجم های حساب شده اتصالات و …. کشور آلمان یا همین آمریکا در 120 سال پیش پلت فرم طراحی میکردند و امروزه هر 5 سال یکبار ، حتی کشوری مثل کره جنوبی که دیر تر از ویران خودرو شروع کرد طرح های خودرو هاش رو تغیر میده و خودرویی کاملا دگرگون شده ارائه میده به نظر من ایران کلا باید خودرو سازی رو فراموش کنه و به مونتاژبا استاندارد های بین المللی روی بیاره کاری که قطر، ترکیه ، مالزی و سایر کشورهای رو به رشد انجام میدن و گرنه تا 20 سال دیگه هم شاهد تولید 405 با نام های و اشکال مختلف هستیم

  6. x-master

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سایپا بهتر از ایران خودروئه؟؟؟؟؟؟
    آقا شما مطالعه کن سایپا از یه ماشین چیا ساخته:هاچ بک-سدان-وانت-استیشن-لیفت بک و…

    ایران خودرو از سایبان بهتره.
    در ضمن هرکی فکر میکنه این پرایدای جدید خوبن خیلی شوته که راحتی-امکانات-سرعت-نگهداری آبرو-اطمینان و… سمندیا 405 و… رو از دست میده.

    شما میدونی اگه سمند بخری میشه چپیا روش نصب کرد؟

    از یه مرسدس امکانات سفارشیش بیشتره.
    سیستم های میکرو هیبرید-مولتی پلکس-شیشه بالابر خودکار-اعلام صوتی نیاز های خودرو و انقدر زیاده که تو یه صفحه جا نمیشه.

    بذار ما 3-4 هفته دیگه سمندمونو از ایران خودرو تحویل بگیریم اونوقت به همتون میگم که از سایپای آشغال بهتره.
    سایپایی که با ایربگاش تاحالا چندین نفرو تو تصادفای معمولی کشته.

    خدایا به اینا یکم یاری برسون فکر میکنن ماشینی که تجهیزاتش مال 20 سال پیشه از ماشینی که تکنولوژی تقریبن امروزیو داره بهتره.

    انصافن تیبا بیشتر می ارزه یا سمند se ؟ 2 میلیون چیزیه که بخوای ماشینی بگیری که ته تهش یه جا لیوانی داره یا سمندی بگیری که امکاناتش (اگه سفارش بدین)از مرسدس بنز بیشتره؟

    من دیگه حرفی ندارم…

    1. mhkh

      ۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بلاخره یه ادم با انصاف هم پیدا شد .ایول به مرامت.

    2. علی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز سمند SE رو چجوری با بنز مقایسه میکنی؟؟؟
      من خودم SE دارم ماشین خیلی خوبی هم بوده تا حالا فقط مشکل سوخت داشته و شما هم درست میگی سگش به تیبا می ارزه
      ولی به هیچ وجه نمی تونیم کاری کنیم که آپشنای بنز رو داشته باشه باید یک بار تو اس کلاس بشینی تا متوجه بشی
      واقعا این حرف که “سمندی بگیری که امکاناتش (اگه سفارش بدین)از مرسدس بنز بیشتره” اغراقه!!!

  7. اسماعیل مرادی

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا متاسفم چون شما هم میدونید مردم از سر ناچاری خود رو ایرانی میخرن من که سمند اف سون خریدم به برکت شرکت ایران خودرو از کار وزندگی ساقط شدم و هرروز تعمیر گا ه هستم دعا میکنم مسولین نیز همون قدر از ماشینشون لذت ببرن

    1. بهزاد

      ۶ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا صبرت بده لوازمشم گیر نمیاد

  8. mhkh

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظر من خیلی ماشان قشنگیه .اگه بیاد توبازار من یکی ور میدارم.

    1. سید برهان

      ۸ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش کجاش قشنگه…؟اصلا” چراغ های جلو و عقب به هم نمی خورن…مثل اینه که موز و پرتقال رو کنار هم گذاشتی…

  9. mhkh

    ۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عقبش فوق الاده ست

  10. محمد حسین

    ۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خاک بر سر ما که باید اینا رو سوار بشیم
    باید به 405 بگیم عالی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    یکی نیست بگه خدایا ما نخوایم صنعت خودروسازی داشته باشیم کی رو بایدببنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگه قرار بود اتفاقی بیفته تو این سی سال میافتاد

    حالا یه کشور هایی مثل قطر و لبنان و سوریه (قبل از جنگ) و عربستان و ……….. مردن !!!!

    1. BNM

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      بابا ول کن دیگه دلت خوشه ! یارو معلوم نیس از کدوم کوره دهی پا شده اوده پایتخت با پول فروش یه قسمتهایی از زمین هاش یه دونه سمند !! … یا پارس و یا 405 میگیره سوارش که میشه معلومه که احساس اپولو سواری رو داره بنده خدا ! والا باید بریم بمیریم وقتی جناب مدیر سایپا وقتی میگه که ما هیچی نداشته باشیم فقط فروش پراید برای کل جرخه شرکت کافیه !!!! با با اگه ما ملت …. ؟! از این اشخال ها نگیریم این نامردها شای به خودشون اومدنیه چند تا محصول نسبتا خوب یا بسازن یا بیارن داخل خوب وقتی که میفرشن معلومه که به همین منوال اشقال بدن دست ما ملت ساده و بدبخت دیکه البته خیلی متاسفم !!!…

    2. memolsmart

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دوستان خودروی 405 رو با بقیه یکی نکنید، چون ایرانی نیست.
      این ماشین سالی که ساخته شد تو اروپا دوتا مقام و جایزه گرفت.
      یکیش جایزه بهترین هندلینگ با وجود تقسیم وزن نا متقارنش (65% جلو 35% عقب) که این به همه ثابت شده این ماشین چپ نمیشه! اما سمند که شاسی پلانش با405 یکیه چپ میشه.
      دومیشم جایزه بهترین طراحی سال اروپا رو گرفت، از لحاظ فنی، ارگونومیک و زیبایی. بدنه، فضای داخلی و حتی چیدمان زیر کاپوت 405 از پینین فارینا هستش.
      بله 405 عالی هستش، ماشینی که زمان خودش بهترین بوده هنوزم لایق تعریفه.
      ی نگاه به امکانات خاموش 405 که چراغ هاش پشت آمپر هست بندازید،
      حتی پشت آمپر رو طوطی وار میسازن بدون اینکه بفهمن چیکار میکنن! چراغ ABS چراغ مه شکن جلو چراغ سنسور کمربند چراغ باز بودن درب خودرو جزء استاندارهای این ماشین بودن نه امکانات اضافی که ایران خودرو حذفشون کرد

  11. ali police

    ۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهش میکنم اینقدر قپی نیاین,مقلته هم نکنین واسه چی این همه این ایران خودروبیچاررو میزارین توآنپاس بابا این الان خودش توآنپاس نمی دونه چطوری این طرح داشبوردی روکه نقاشی کرده باید بسازه!!!!!!!

  12. ایوب

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خدایی برای ما از سرمونم زیاده والا / چرا چون لیاقتمون بیشتر از اینا نیس مردومو مسخره کردن چراغای ماشینو عوض کردن . موتور که همونه . پلت فرم که سمنده . داشبوردم که سورن واقعا که چاییدین . فقط یه چیزش فرق میکنه … قیمتش که از همه گرونتر میاد به بازار

  13. بهفر

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا به چه کسی خودرو ساز می گویند؟ خجالت داره با حدود 30 هزار کشته در جاده مصرف بنزین بالا استهلاک بالاذپرسرو صدا بودن خودرو ها الان خودرو های 4 سیلند بالای 180 اسب تا 260 اسب قدرت موتور دارن بعد با افتخار برای سمند چندین ملیونی 115 اسب قدرت موتور انهم در خارج از کشور یا ساخته شده یا طراحی .به اولین اپشن هایی که برای پیکان میگذاشتین اگر برگردیم خیلی طرقی کردین پیکان با رادیو و بی رادیو شیشه شور برقی والان هم صدها فرسنگ با خودروی روز فاصله هست وتا این مدیران هستن صنعت خودر سازی بهتر از این نمی شود اگر شما خودرو ساز هستین پس چرا بعد از تحریمها کارخانه رنو وغیره ضرر میدهند یکمی صادق باشید؟

  14. ت

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتشششش؟؟؟؟؟

  15. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    این که 2 ساله نیومده پس کی میاد

  16. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین نسبت به دیگر ماشین های ساخت داخل طراحی بهتری داره ولی اصلا قابل مقایسه با ماشین های سدان هم رده ی خودش در بازار جهانی نیست و اگر مدیر عامل ایران خودرو به جای ترجیح دادن منافع خود بر منافع ملی منافع ملی رابر می گزید واگر مدیر لایقی بود میتوانست از بهترین دیزاین و متریال استفاده کند و برای تقویت این بخش از صنعت کشور با استفاده از پتانسل های موجود تبدیل به یک برند جهانی و شناخته شده شود و ارز آوری بسیای در این زمینه داشته باشد نه اینکه پژو405 در عراق 12 ملیون باشد ولی در ایران 23 ملیون تومان که به این صورت به اقتصاد کشور ضربه مهلکی وارد کند اگر ما از سیاسی کاری رانت خواری و دزدی از بیت المال صحبت کنیم کار خانه هایی با مدیریت این چنینی مقام اول را دارا هستند

  17. امید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    حتما مصرف سوخت و امنیتش هم مثل سمند و پارس و 405 می مونه ! واقعا اینا ماشینهای پر مصرف و پر هزینه ای هستند . شاید امکانات داشته باشند اما به شرطی که در موقع لزوم کار کنن ! این یکی که حتما می خواد بزنه رو دست همه اینا … خدا به داد ما برسه تو این جاده ها . لطفا به فکر جون خودتون و خانوادتون باشید . اینا هیچکدوم ماشین نیستند !!! چرا نباید مثل همه کشور های دیگه واردات خودرو آزاد بشه تا بتونیم یه خودرو خوب سوار بشیم ! چرا اونا می تونن با کمترین قیمت بهترین خودرو رو بسازن ؟ خوب اونوقت شرکتهای ایرانی هم تلاششون رو بیشتر می کنن و کمتر سرمایه های ملی رو هدر می دن !

  18. اريا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عالیه

  19. پارسا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از ماشین های چینی بهتره یه چرخش میرزه به ماشین های چینی

  20. محمد رضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باز دمش گرم پرشیای خودمون با اینکه ظاهرش قدیمیه اما دست نزده هم اسپرت و قشنگه///405 هم قشنگ بود تا وقتی که آردی نبود هههههههههههه

  21. mahdi

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط جلوش قشنگه ولی عقبش افتزاحه

  22. رضا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه
    این ماشین مثل تویوتا یا کادیلاک نیست اما شروع خوبیه برای پیشرفت اگر خودروسازها تنبلی رو کنار بذارن.کشور کره 20 سال مرزشو روی ماشینهای خارجی بست حالا خیلی احمقانه هست که ما پول نفتمونو بدیم خودرو وارد کنیم و ریشه صنعتمونو بکنیم واقعا واسه بعضیها متاسفم

  23. saber

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از ظاهرش خیلی خوشم آمده می خوام یکیشو بخرم از دور دستتان را می بوسم.

  24. سینا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سمند رو که انگلیسی ها طرح کردند وموتورشو پژو زد بعد از چند سال fevآلمان موتورef7 رو برای سمند زد اینم صد در صد یه کشوری واسه ایران خودرو طرح کرده

  25. محمد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این جلوش که عین سوزوکی ویتارا می مونه.پشتشم بی ام و هست.این یعنی چی؟

  26. موسی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تقریباً 2 ساله منتظر دنا هستم شما گفته بودید سال91 وارد بازار می شود الان هم که 92/9است پس کی وارد بازار می شود؟

  27. حامد

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازدیدگاه من درقسمت عقب این خودرو اگزوزضاهرمناسبی ندارد.اگردراین خودرازسیستم اگزوزباسراگزوزی استیلی استفاده شده بودهم به قدرت خودرو اضافه می شد هم عقب خودروضاهری شکیلتر داشت

  28. ساسان.م

    ۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    از جلو شبیه پوزه ببر کیاموتورز شده

  29. sina

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا توش همون سوناتاست؟؟؟؟؟؟؟

  30. reza

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاشکی سوناتاتوش این جوری بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا