ایران خودرو

خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال ۹۱ وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول ۳۵ هزار دستگاه و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین ۱۴ میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا ۲۵ میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه ۹۰، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه ۴۰۵، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم ۴۰۵) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به کیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایکس)
o سامانه ورود بدون کلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه کمک پارک عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایکس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان (مدل ایی ال ایکس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ایی ال ایکس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملکردی
o برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقا به یورو۵

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۱۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (بنزین)
حداکثر قدرت ………………………. ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۳۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ (گاز / بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۲۱۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۸ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا مسولین ماخجالت نمیکشن میان ازاین ماشینای زاغارتی تعریف وتمجید میکنن واقعا یه خورده ازکشورای دیگه خجالت بکشین.

  2. admin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید
    همانکونه که خودتان در نوشته تان از پلت فرم 405 به عنوان خری که مرگ ندارد یاد نمودید کافی است اما واقعا متاسفم که انحصار بودن این صنعت چیزی جز هدر رفتن منابع این مملکت سودی عاید ما نخواهد کرد خودرویی که در نما تقلید کاملی از گراند ویتارا, در عقب تقلید کاملی از مرسدس C کلاس , در داخل تقلید کاملی از سوناتا, در موتور که …..
    آیا میتواند جایی برای نظر دادن باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. يره مشهدي

    ۱۷ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای بابا آدم نمیتونه یک ماشین تولید کنه…!
    هر جاشو به یک ماشین نسبت میدن
    شما اگه طراحی بلدی
    بسم ا…
    وگر نه که ایراد الکی لطفا نگیرید!!

  4. مجنون و رواني ماشين

    ۱۸ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام
    خودرو های ساخت ایران خودرو و سایپااز بهترین خودروهای دنیاهستن و من پیشنهاد میکنم دوستان بجای خرید خودروهای کره ای و ژاپنی این محصولات را بخرند مطمئن مطمئن باشی ضرر نمیکنید.
    ( ارسال شده توسط شیر فرهاد؛ کشور برره )

  5. فرید

    ۲۱ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه عرضه دارن همینو بسازن من خودم اولین کسی ام که میخرمش.

  6. morteza

    ۲۳ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر از خودرو سازی داخلی حمایت بشه که متآسفانه وقتی خود مسؤلان ماشین های خارجی میخرن دیگه مشخصه دیگه وقتی خودشون به ساخته های خودشون اطمینان ندارن چطور انتظار دارن مردم این ماشینارو بخرن و سوار شن که تو 1000تا ماشین 1شانسی خوب در میاد یکی این یکی دیگه هم خدمات پس از فروشه که ماشینای جدید مثل تیبا یا دنا خودنمایندگی های سایپا و ایران خودرو به قطعات و لوازم ماشینا مجهز نیستن واقعا خواهش میکنم این نظراتی که ما بازدید کننده ها می زایم جدی بگیرین و به مسؤلین تذکر بدین ممنون از سایت خوبتون اگر میشه درباره ی تیونینگ ماشین ها بخشی رو بذارید
    تشکر

  7. amir

    ۲۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از این توضیحات به راحتی میشد فهمید که با ایرانخودرو لج و لجبازی دارید…

    ما پول بیشتر این نداریم سوار ماشین مدل بالا بشیم .
    اگر دنا تولید نشه ما به همون 405 اس ال ایکس راضی ایم.

  8. شایان

    ۲۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا خیلی رو دارن این تولید کننده ها!!
    واقعا نماد پر رویی هستند
    بزرگترین مافیای اتومبیل سازی fiat هم جولو اینا کم میاره به خدا!!!
    از طرفی ماشین هایی وارد میکنن که کمترینشون قیمتش 15000 هزار دلاره! بعد گمرک میزنن روش 130% !!
    الان ارزون ترین ماشین های وارداتی از 40 میلیون شروع میشه تا 400 میلیون تومن purche!! که فقط قشر سوپر مایه دار بخرن و قر نزنن! و از این طرف دنا تولید میکنن ! ننگ بر این ها ! یکی از دوستان میگه حمایت کنیم خودروهای داخلیو!!!
    راجع به طراحم بگم ما تو ایران طراح صنعتی ماشین کم نداریم و خیلی هم سطحشون بالاست ! یادتون نره پر فروش ترین ماشین سال اروپا megan طراحیش با یه ایرانی بود… موضوع سر ضعف طراحی نیست!! موضوع سر دزد بودن تولید کننده هامونه!
    وقتی جند صد هزار چراغ جلو و عقب از شرکت fiat و ولکس واگن برزیل (چراغ های تولید مازاد) به 1/3 قیمت واقعی خریدن، شروع کردن به تولید طرح جدید زانتیا چراغ های مفتی که خریدن رو کردن تو زانتیا!! مافیا یعنی این…

  9. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیخاد این اشغالها رو معرفی کنین. مسئولین باید خجالت بکشن.دنا هه هه

  10. حامد

    ۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با عرض سلام اولا باید بگم 405 نصبت به خودش میشین فوق العاده ای دوما 405 چه گناهی کرده که به قالب و طراحیش اهانت می کنید سوما باز ایران خودرو همینو رده سایپا چیکه تو تیباش مونده

  11. Arvin EA

    ۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای خدا…ایتالیا داره ماشین فراری و لامبور گینی میزنه???ما هنوز تو همین سمند و 405 موندیم… داریم هی پالونشونو عوض میکنیم یا پراید که 67 تا مدل از روش زدن…حالا داریم بحث میکنیم که کدوم بهتره…بابا اینا خودشون میدونن چه خبره!!!دارن ما رو مشغول میکنن…اخرشم به ما میخندن.به ایرانو ایرانی امیدی نیس!!!

  12. رضا

    ۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    arvin اتفاقا هر امیدی هست به ایران و ایرانیه به شرط اینکه همه ما اصلاح بشیم. خرابی عده ای نباید باعث بشه ما به ملیتمون توهین کنیم.

  13. milad

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دزدی تو روز روشن اینجا مصداق پیدا میکنه! البته از بالا تا پاییینش همینه ولی خودرو سازان (گاری گرون سازان) دیگه روی همه دنیا رو سفید کردن!

  14. علی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر من برای کشور ما که تازه شروع به حرکت در این راه شده خیلی هم عالیه بعد تازه از تیبا که بهتره

  15. علی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد بعدش هم اینکه آقا آروین ما کجا شرکت لامبورگینی کجا باید توقعمون رو بیاریم پایین من با آقا رضا موافقم باید از همین پایین پایینا شروع کرد دیگه به قول گفتنی آماس آماس ولی سریعتر

  16. علی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من ما مثل کشور ترکیه باید بکنیم.ترکیه هم به این نتیجه رسید که من خودروساز نمی تونم باشم.ولی قطعه ساز چرا؟الان ترکیه به تویوتا و بنز و بی ام و قطعه تولید می کنه اونوقت ما ؟؟؟
    اگر ما بجای سرمایه گذاری در صنعت خودرو سازی ، در صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری می کردیم الان وضعیت صنعت ما خیلی خیلی بهتر از این بود.

  17. علی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اشغال چیه ساختین واقعا خجالت داره با این همه قیمت مگه ماشین هم این همه گران میشه

  18. حامد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشکل اینه که با این کیفیت، این قیمتا زیاده.
    همین تیبای فکستنی که انگار پراید رو بادش کردی! قرار بود زیر 10 تومن باشه ولی حالا چی؟!؟ بقیشونم همینطورن؛ حتما دنارو هم که گفتن شروعش از14 تومن، کمه کمش از 17تومن شروع میشه.

  19. phoenix

    ۲۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (81 ديدگاه)

    سلام
    به نظر من می تونستن از این قشنگتر طراحیش بکنن.
    اگر نظر من بخواین ماشین خوشگلی نیست و به پای کمپانی هیوندای معروف نمی رسیه.
    حداقل می تونستن طراحی BMW M5 نسل پنجم روش پیاده کنن که بشه نگاهش کرد. این اتومبیل طراحی خسته کننده ای داره. و بعد از چند سال از تولیدش دیگه ادم از چهره این اتومبیل زده می شه.
    Phoenix

  20. افشین

    ۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم واقا ………………

  21. m

    ۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    وقتی جنس مواد اولیه ساخت اکثرقطعات خوردروها چینی باشه معلومه آخرش چی از کار در میان…..made in china

  22. رضا

    ۱ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا اره در این دار است این خر محبوب ایران خودرو مهمان ما است مگر اینکه ایران به سازمان wto بپیوندد در انزمان است که تیغ رانت کارائی خود را از دست خواهد داد و بازار ازاد خواهد شد. شاید انزمان مدیران واقعی بتوانند یک برند واقعی و کاملا ملی بسازند

  23. لی

    ۷ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک موتور نسل جدید روش بذارید

  24. احمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من نمیدونم این ایران خودرو چرا دست به این کار می زنه تازه سایپا هم از ایران خودرو یادگرفته که سپر عقب جلوی خودرو رو عوض کنه 2 میلیون بکشه روش.(پراید 132)ایران خودرویی که یک تیم طراحی بزرگ داره چرا باید دنبال پلت فرم های مثل سمند باشه بابا اون سمند تموم شد رفت تو رو خدا دیگه روی این پلت فرم کار نکنید و فقط سپر عقب و جلو رو عوض نکنید خودتون میدونید که میشه طراحی کرد ولی نمیدونم چرا انجام نمیدید نمیدونم می ترسید کسی استقبال نکنه خوب نکرد که نکرد شکست یکی از را های موفقیت برای مثال همین هیوندا رو برین الگو کنید تو 20 سال بازار ایران و جهان رو غبضه کرده تو یک سال همین 2011 6 7 مدل خودرو داده بعد شما می گید ما ایرانی هستیم ما می توانیم خوب اگه می تونیم چرا انجام نمیدید.خوب بدید براتون طراحی کنن مثل همین موتور EF7 با مالکیت خودتون این همه جون عشق ماشین و طراحی ماشین چرا از اینها استفاده نمی کنید (درد دل یک فوق لیسانس مکانیک خورویی با سابقه کار در ایران خودرو)

  25. حمید فرجامی قاین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظر من طراحی بدی نیست ولی میدانید که عیب کجاست عیب در سرعت پائین پیشرفت است این خودرو پارسال رونمایی شد ولی هنوز خبری از ان نیست 14 سال از رونمایی سمند گذشته توی این 14 سال چکار میکرده اند
    از پایتخت همیشگی طلا و یاقوت سرخ قاین

  26. ایران

    ۲۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چقدر ایراد میگیرید اهای شما که همش ایراد میگیرید واسه این مملکت چیکار کردید حرف میزنید بعضی ها فکر میکنند تو این مملکت باید بشینند دولت و بقیه مردم باید باعث پیشرفت بشند ما که نباید خیلی انتظار داشته باشیم الان بیایم ایودی بسازیم همینشم عربا نمیتونند درست کنند I love IRAN☺☻♥

  27. مهران

    ۲۳ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    قیافش میخوره ماشین شل ولی باشه.انگار منتظر یه لگد که از هم باز بشه

  28. علیرضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طرح بدنه دنا بنظرم زیبا هست واگر موتورهم تغییر میکرد میشد اونو ماشینی جدید تلقی کرد.
    نباید این جور طرح ها رو با کارخونه های بزرگ جهان مقایسه کرد.درسته که ایرانی حق داره بهترین هاروداشته باشه اما با وضعیت حال اقتصاد ما باید ازاین جور تحولات نه چندان بزرگ استقبال بشه.
    امیدوارم یک بارهم که شده اگه این خودرو به بازار اومد قیمتش مناسب باشه

  29. Aria

    ۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    میگویند ایرانی لایق بهترین هاست اما در عمل هیچ ما این همه مهندس مکانیک در کشور داریم چرا از آنها استفاده نکنیم؟ مگر طراح سر6 جدید bmw یک ایرانی نیست؟ میگویند توقع سطح بالا را نداشته باشید پس شما هم انتظار پول بالا را برای کیفیت کم نداشته باشید. همین هیوندای تا چند سال پیش ماشین هایش فقط برای قیمت پایینشان به فروش میرسیدند اما حالا دارد با بنز رقابت میکند! یکم هم از کره ای ها یاد بگیرید! میگویند باید از خودرو سازان داخلی حمایت کنیم! پس مصرف کنندگان داخلی چه؟ تا وقتی که بازار رقابتی نباشد خودرو سازان به فکر افزایش کیفیت و سطح تولیدات خود نمی افتند. میگویند مالیات واردات خودرو 70 درصد است پس چرا ما حساب میکنیم 300درصد در میآید؟ ما مصرف کننده ها گناه مان چیست که باید به خاطر کیفیت پایین ماشین های داخلی در کوچکترین تصادف جان دهیم؟ آیا ما حق سوار شدن بر یک خودرو خوب را نداریم؟ اگر نمیتوانید کیفیت را بالا ببرید لااقل واردات را آزاد کنید تا مردم الکی فدای شما نشوند. میگیرید چراغ ها و سپر ماشین های 20سال پیش را عوض میکنید و میگوئید نسل جدید و با امکانات بالا و جدیدتر !واقعا خجالت دارد!!! موتور هام که تعریفی ندارد در خارج ماشین ها با موتور 1500سی سی و با قدرت 270 اسب بخار و قیمت 18000 دلار به بازار عرضه میشوند آنوقت ماشین های جدید مارا ببینید!
    حداقل وقتی توانایی ندارید الکی غلو نکنید که مایه خجالت است.

  30. amir

    ۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    باسلام.من خودم دو سال سمندای اف 7دارم واز روزی که تحویل گرفتم هرماه یه قطعه اش خراب میشه.خواهشابه گوش مسئولان ایران خودرو برسونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا