ایران خودرو

خودرو ملی دنا

ایران خودرو برای خانواده خودرو ملی خود، عضو تازه ای را معرفی نموده که به نام دنا نامگذاری شده است. این خودرو جدید بر پایه و اساس و پلاتفرم سمند بنا می شود. با این حال قرار است با نصب کلیه تجهیزات ممکن در آن تبدیل به لوکس ترین و گران ترین عضو خانواده سمند درآید.

خودرو ملی دنا

مشخصات اعلامی این خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چندانی نمی کند. اما تغییرات در نمای ظاهری آن، باعث ایجاد تنوع و هویتی جدید برای آن شده است.  این امر می تواند به بازارهای صادراتی سمند و سورن (که معمولاً تحمل یکنواختی و طراحی تکراری را ندارند) نفس تازه ای ببخشد.

این خودرو با طراحی خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قیمت مشابه آن ، رقیبی برای سایر محصولات ایران خودرو نظیر پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال ۹۱ وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ایمنی و زیست محیطی، مطابق آخرین استانداردهای اروپا خواهد بود. تولید این خودرو نیز در سال اول ۳۵ هزار دستگاه و به تدریج تا ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این خودرو مجهز به دو کیسه هوا، کمربندهای ایمنی با نیروی پیش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهای ABS خواهد بود. موتورهای آن نیز از خانواده موتور ملی EF7 و در دو نوع عادی و توربو شارژر می باشند.

از نظر امکانات رفاهی نیز می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سیستم کمک پارک عقب، آیینه های برقی، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و سایر امکانات (مشابه سورن) می باشد.

طراحی داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهای سورن متفاوت است و از هیوندای سوناتا اقتباس گردیده اما ممکن است بعلت هزینه بالای تولید و قالبهای مجزا، نهایتاً داشبورد سورن را روی آن ببینیم. و یا این داشبورد را در نهایت روی مدلهای سورن هم ببینیم. (این داشبورد جدید که بسیار زیبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه های تولیدی با داشبورد سورن به نمایش درآمدند)

قیمت خودرو دنا بین ۱۴ میلیون برای مدل پایه با موتور EF7 بنزینی تا ۲۵ میلیون تومان برای مدل EF7 توربو متغیر خواهد بود.

نکته قابل ذکر در مورد این خودرو، تبلیغات وسیع و جنجال خبری و رسانه ای و اعلام رونمایی یک خودروی کاملاً جدید و ایرانی و پیشرفته از سوی ایران خودرو بوده که حتی مراسمی بزرگ با حضور وزیر صنایع را نیز شامل گشته است. باید پرسید که تغییرات در خودروی سورن و فیس لیفت این خودرو با پلاتفرم دهه ۹۰، اینچنین پرهیاهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازی کشور با این همه حمایت دولتی و محرومیت مردم از داشتن خودروهای روز و ارزان، چنین پایین آمده که برای هر تغییر جزئی وزیر مملکت را وادار به رونمایی و دست زدن و تحسین های مبالغه آمیز کنیم؟ آیا بهتر نیست ایران خودرو بجای چنین شوهایی از موتورهای قدیمی و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همین موتور EF7 یادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبلیغات دیده می شود، به خط تولید باز گرداند؟ آیا بهتر نبود بجای ساخت مدلهای مشابه ۴۰۵، پارس، سمند، ال ایکس، سورن، سریر و اکنون دنا که همگی بروی پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ بنا شده اند، کلیه هزینه های طراحی و تولید این مدلها را صرف یک پلاتفرم جدیدتر و امروزی می کردند؟ دوستان ایران خودرو ظاهراً فقط به تعویض پالان می اندیشند! خر یادشده (پلاتفرم ۴۰۵) مرگ ندارد. نظر شما چیست؟

مشخصات فنی خودرو دنا
ایمنی
o مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
o مجهز به کیسه های هوای جانبی (برخی از مدل ها)
o مجهز به کمربندهای ایمنی سه نقطه ای جلو و عقب با پیش کشنده و محدودکننده نیرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ های مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ های ایمنی درها

رفاهی
o مجهز به سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک (کلیه مدل ها)
o سامانه فرمان برقی (مدل ایی ال ایکس)
o سامانه ورود بدون کلید
o آینه های جانبی برقی
o سامانه کمک پارک عقب
o رادیوپخش CD/MP3 با مانیتور چندرسانه ای (مدل ایی ال ایکس)
o ستون فرمان قابل تنظیم
o کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان (مدل ایی ال ایکس)
o آینه های جانبی برقی (تاشو برقی با گرمکن برای مدل ایی ال ایکس)
o هندزفری بلوتوث
o شیشه های سولار رنگی
o زیرآرنجی جلو و عقب
o قابلیت دسترسی به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلی های برقی جلو

عملکردی
o برخورداری از سامانه الکترونیکی مالتی پلکس
o قابلیت تجهیز به سامانه ناوبری ماهواره ای
o رینگ اسپورت آلومینیومی

o    سامانه ضد سرقت immobilizer
o    قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو

زیست محیطی
o    مطابقت با استاندارد آلایندگی یورو۴ قابل ارتقا به یورو۵

مشخصات فنی دنا با موتور EF7
نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۱۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (بنزین)
حداکثر قدرت ………………………. ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۵۵ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۱۳۶ نیوتن متر در دور ۴۵۰۰ (گاز)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

 

مشخصات فنی دنا با موتور توربوشارژ
نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سیلندر ……………………….. ۴ خطی
حجم موتور ………………………….. ۱۶۴۸ سی سی
قطر سیلندر …………………………. ۷۸.۶ میلی متر
کورس پیستون ……………………. ۸۵ میلی متر
حداکثر قدرت ………………………. ۱۵۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ (گاز / بنزین)
حداکثر گشتاور …………………….. ۲۱۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ (گاز / بنزین)
سیستم سوخت رسانی ………….. تزریق الکترونیکی چندنقطه ای
تعداد سوپاپ ………………………… ۱۶
حد آلایندگی موتور ………………. استاندارد یورو ۴
نوع گیربکس …………………………. پنج دنده دستی
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطری، ضدقفل (ABS)
ترمزهای جلو ………………………… دیسکی تهویه شونده
ترمزهای عقب ………………………. دیسکی
ظرفیت صندوق عقب …………… ۵۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ……………….. ۶۶ لیتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۳۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد باقري كنگاني

    ۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید …
    نظر من این هستش که،اگه ایران خودرو بجای این مدل باز ی وطرح جدیدش یه کمی هم تو فکر کیفیت و ایمنی خودرو باشه بهتره چونکه جان مردم بازی نیست ،در ضمن من مخالف طرح جدید نیستم ولی قیمت خودرو به ارزش اون گذاشته شود تا از یاد نبردم چرا این خودروی جدید سمند دنا اتوماتیک به بازار عرضه نمیشود …

    1. مهدی

      ۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام،حاضریم سمند قدیمی سوار بشیم ولی از کیفیت قطعاتش ندزدن!به یکی از اقوام که توایران خودرو کار میکنه میگم چرا اینقد اوضاع خرابه؟ میگه ماشین گاو پیشونی سفید شده!این همه مشکل داریم تومملکت،یکیش ماشین!!!

  2. شهاب

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عزیزان ایران خودرو و سایپا دارن نان این شعار که ما یکی از عملکردهای مثبتمون ایجاد فرصتهای شغلیست رو میخورند قافل از اینکه محصولات تولیدی بی کیفیتشون داره هم سرمایه های ایرانی و جان مردم رو از بین میبره!! حالا شما بگید کدوم بهتره؟؟؟!!! یکی از دوستان من سال گذشته نزدیک بود با خانوادش تو یه ال نود از بین برن که خدا بهشون رحم کرد، ماشینشون خود به خود اتیش گرفت و بعدا فهمیدیم که به علت نقص فنی در انژکتور این اتفاق افتاده که البته این نقیصه و خود سوزی گریبانگیر چند خودرو دیگه هم شده بود!!!!

  3. golandami

    ۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس این ماشین کی به دست مردم میخواد برسه تو سایت ایران خودرو که هم دنا هم رانا رو به لیست محصولات اضافه کرده . کی میفروشن اینو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مهدی

      ۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      هروقت بهش اجازه تولید انبوه دادن و تحریم ها کم شد!! خودرو ملیه دیگه …

    2. مهدی

      ۸ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      رانا که اومده
      ولی دنا هنوزه

  4. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته قیمت از 14تومنو که بعید میدونم چون سمند دقیانوسی رو هم دیگه این قیمت نمیدن.

  5. golandami

    ۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رانا هم که لیست فروش نیست .همینجور عین دنا مشخصات زدن. قیمت هم نداده

  6. سعید

    ۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا این تعرفه واردات بالاست و لابی خودرو توی سیاست مردا نفوذ کرده و گول حرفای شیطانیشونو میخورن به قول مردای … خودرو مردم ماشیناشونو بدون چرخم می خرن یعنی مجبورن
    این حقه مردمیه که هیچ کاری نمیکنن
    اگه لجن میزدن در کارخونه… و اعتراضشونو به دولت میگفتن اینقدر به مردم ظلم نمیشد

  7. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طرحهای مفهومی که شنیدین؟ این ماشینها واسه ایران خودرو و سایپا جزو طرحهای مفهومی محسوب میشه.اینا بهتر برن چراغهای پراید و سمند رو عوض کنن بعد واسه تولیدشون یه اسم جدید دهن پر کن بذارن.مثل سمند SLX سمند SXL سمند LSX بعدش سمند SSLX , LXSS,XLSS,SLXS و … همانطور که میبینید با همین اسمها تا چند سال میتونن چراغ عوض کنن :-)

    1. شهاب

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      مهدی جان موافقتم ۱۰۰ در ۱۰۰ نمیدونم چرا خودشون(تولید کنندگان) نمیفهمن!! یا میدونن خودشونو زدن به اون راه

      1. مهدی

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        اینا کلا نمیفهمن.یعنی دوست ندارن بفهمن. منم اگه جای اونا باشم ببینم نفهمی واسم میلیارد میلیارد پول میاره عقلم کم نیست که بیام بفهمم یا صدای هفتاد میلیون آدم رو بشنوم.

  8. عباس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    باتوجه به شرایط کشورمون من خیلی توقع ندارم مثل بقیه کشورها تنوع تولیدات گوناگون داشته باشیم
    امابه عنوان شخصی تحصیل کرده در این رشته واقعا متاسفم برای محصولات بی کیفیت ایرانخورو که 3ماه هم محصولاتش نمیتوانند بدون عیب کار کند!واله چی بگم…

  9. seiidali

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اوج تناقض و دزدی رو میشه در این ماشین به طور خلاصه دید،
    جدا از اینکه طراحی جلوی ماشین به صورت کاملا اتفاقی تطابق عجیبی با خودروی شاسی بلند گرند ویتارا دارد و زیبا به نظر می رسد، چرا باید طراحی عقب این خودرو به صورت مفتضحانه ای زشت باشد، واقعا چرا طراحی عقب آنرا از یک ماشین زیبا کپی نکرده اند؟؟؟؟

  10. محمد حسین لطفا بخونید جالبه خواهشا طولانیه ولی با مزه است

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    ایران خودرو چون مستقیما تحت نظر دولت هست و دولت هم از این شرکت مالیات دریافت می کنه بنابراین باید صدای دولتمردان هم درنیاد چون ایران خودرو جیبشونو پر می کنه.و خودروی غرور آفرین و رشک برانگیزی همچون روآ که مخفف رحمت او آردیه که آذری زبان ها می گویند یعنی رحمت به اون آردی رو تولید می کنه بعد اسمشو می زاره خودروی جوانان…آخه خودرویی که درهاشو بازم بزاری کسی برش نمیداره چه افتخاری داره. تا وقتی بازار ایران رقابتی نشده همین آش هست و همین کاسه.در ضمن آقای نویسنده ما سوار ماشینهای ایران خودرو نمی شیم اونا سوار ما میشن.خر ماییم که ماشینهای این شرکت دزد رو می گیریم بعد تو یه روز صاف و عالی ماشین خراب میشه و امداد خودرو ایران نمیاد و ماشینتون که چه عرض کنم ماشین نه گاری کنار خیابون می مونه.البته ماشینهایی که ایران خودرو تولید می کنه چهار چرخی هست که نام خودرو بر آن نهاده اند.وقتی تو پارکینگ استارت ماشینو میزنم احساس می کنم که شورلت کوروت 630 اسب بخاری استارت می زنم شاید هم ایران خودرو دیزل:منظورم تریلیه همسایه هامون بعضی وقتها شاکی می شند که صبح ماشینو می خوام گرم کنم برم سر کار.راستی 206SD هم مخفف 206 سیشدیلار دالیسینا که آذری زبان ها می دونن یعنی چی؟خلاصه خر بخرید از ایران خودرو نخرید خدا خر رو به این قشنگی آفریده..!چرا سوار نشیم بیچاره خر جفت دیفرانسیل هست دنده اتوماتیکه خر ایرانی هم قدرت موتور بیشتری تولید می کنه من خودم در تبریز با یه خر به قدرت 1 اسب بخار از بوگاتی ویرون با 1001 اسب بخار جلو زدم البته قدرت بوگاتی بر حسب اسب بخاره قدرت خر من بر حسب خر بخار…وقتی مسابقه شروع شد من در شتاب اولیه خرم سریع عمل کرد و 1 سانتی متر از بوگاتی جلو زدم ولی بعد در اوج ناباوری خر قیرپاچ کرد و پلاتین چسبوند.ببخشید خر یه کم قدیمی بود انژکتوری پیدا نکردم.بعدش خر مرد ببینید واقعا آفرین به خدا که برای هر چیزی عمری گذاشته خر بعد از 5 سال زندگی با شرافت جان به جان آفرین تسلیم کرد و کارش به اسقاطی نکشید ما اینجا یه آردی آشغال رو هزار بار می بریم صافکار نقاش باز هم آردی و برادر دوقلوی آن با موتور ohv که پیشرفته ترین موتور ساخت دست بشره همچنان در خیابان می تازد البته با قلب پدربزرگشان پیکان محبوب.که الان حاظرم 405 خودمو با پیکان 47 ساخت انگلیس که دست ایران خودرو بهش نخورده عوض کنم.در مورد خر و بوگاتی هم رقابت عادلانه ای نبود چون بوگاتی هر 100 کیلومتر 87 لیتر سوخت مصرف می کنه ولی خر من تو 100 کیلومتر با حمل بار اضافی 1 کیلو علف می خوره…!بنزین کجا علف کجا؟مخصوصا بنزینهای ایرانی که با یورو 5 ساخته می شن.البته یورو منفی 5.آلمان داره هنوز خودروی یورو 4 می زنه ما بنزینه خودروی یورو 5 رو از قبل زدیم…واقعا رشک برانگیزه براکانا.از همه خنده دار تر بیچاره مردم تبریز یه کارخانه خودرو براشون زدن که تو تبریز پیکان وانت تولید می کرد البته باز هم اتاقش از تهران میومد.جالب اینه که این لگن استانداردهای خود ایران رو هم پاس نکرده…واقعا ایران رو باید مهد خودروسازی جهان نامید که محبوب ترین خودروها رو تولید می کنه.چون به گفته رئیس مرسدس بنز آقای BELA BARENYI ایران خودو پر سودترین شرکت خودروسازی هست چون شرکت بنز محصولاتی با بهترین کیفیت تولید می کنه ولی 6 ماه رو دستش می مونه و ایران خودرو هنوز خودرو را تولید نکرده 3 ماه قبل پیشفروش می کنه حالا فهمیدید عقل و شعور ایرانی با تکنولوژی ایرانی آمیخته بشه چی در میاد.ایران خودرو در میاد نامی که می شناسیم و به آن اعتماد داریم آری اعتماد داریم که وقتی ترمز کنیم یک دور کره زمین را زده و در همان جایی که ترمز کردیم می ایستد.خلاصه ایران خودرو پالان ما رو عوض می کنه نه پالان ماشین ها رو و هر جوری که دلش بخواد سوارمون میشه.و با رقابته که صنعت کشور پیشرفت می کنه نه با زور گویی و تولید خودروهای با تکنولوژی 30 سال قبل.ایم مردم لایق بهترین ها هستند.دوستان عزیز از ماست که بر ماست.اگر ما از آشغال خودرو ماشین نخریم.که متاسفانه چاره ای جز این نداریم وضعمان بهتر از این می شود دیگر نائب رئیس ایران خودرو به مردم شریف ایران نمی گوید که مردم ایران ژمانی خودرویی نظیر مرسدس بنز سوار می شوند که فرهنگ راندن چنین ماشینی را داشته باشند.باید بگم مسئول احمق مردم ما شایسته بهترین ها هستند به خودت نگاه نکن که با پول همین مردم بزرگ شدی بعد برگشتی روی همین مردم عزیز که صاحب تو هستند پارس می کنی.ایران جای بهتریست بدون ایران خودرو و مثلا رقیبش سلیپا که دستشون تو یه کاسه هست. دوستون دارم جوانان آزاد ایرانی محمد حسین از تبریز شهر اولین ها که انقدر بهش نرسیدن اول شد منتهی از آخر اول…!آه …

  11. حسين

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توجه :توجه :توجه :توجه :توجه :توجه :توجه :توجه :

    برین همون تیباتون که 100 مورد ایراد داره و 2 بیل گرد و خاکه کویر کاشان را بصورت گل از باک ماشین در آوردم.این عیب را زمانی فهمیدم که با 100 تا میرفتم پشت سرم همش ماشین یکباره ماشین وایمیستاد من چند مورد مجبور شدم چون از عقب نزنن ماشینو بیرون انداختم.ماشین صفر خریدم داخلش از صدای خرابی فرمون که صدای چندش آوری میده نمیشه داخلش نشست.

  12. سمیر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان اگر ما مردم ایران یکی دوماه از این شرکتای به اصطلاح خدرو سازیامون حساب میاد دستشون بجای گرون کردن ماشینها به فکر خدرو ی باشند با کیفیت نه بیکیفیت به قیمتهای زیاد از حد به مامیدن پراید دیگه چی که نه ملیون تومن به ملت میدن تاز بنزینم که گرون میشه ماشینم گرون میشه به بهونه کم مصرفی ماشین اینم یک شعار یکه میگن حمایت از مصرف کننده گرون کردن ماشینای بی کیفیت ایران منظورشون نه این که دولت بگه این جه وظع تولید میگن تولید کنید مهم نیست ودر آخرم قضاوت باشما.

  13. رضا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما حق مون هست چون هرکی به فکر سود خودشه

  14. شهاب

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم من که هر چی نگاه این دنا کردم چیز جدیدی ندیدم جز داشبوردش تازه اونم کپی برداریه و شک دارم بعدا روش نصب شه خدمت دوستان عرض کنم البته اگه درست بگم حجم موتور و حداکثر قدرتش از سورن پایین تره اون به کنار برا مردمی متاسفم که میرن پولشونو میدن و ماهها وایمیسن تو نوبت تا اشغال تحویل بگیرن

  15. یونس

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اگه ایمنی و کیفیتش مثل بقیه ماشین های ایرانی نباشه توی این اوضاع نابسامان تحریم باید ماشین خوبی باشه.ولی قیمتش عمرنا 14 میلیون باشه.من که میگم از 18 میلیون شروع میشه

  16. مهرداد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیخیال بابا.

    سوزوکی ویتارا+بنز سی کلاس+موتور ملی!!!
    زرشک به معنای حقیقی کلمه.
    یکی نیس به اینا بگه موتور ماشینم مگه ملی میشه.

  17. میلاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام…
    یادش بخیر …
    زمانی که میگفتن از اواخر 90 این خودرو وارد بازار ایران میشه قیمت پایه این خودرو بین 10500 تا 12000 میلیون بود الان سر از 25 تومن دراورده…
    بخرید ملت بخرید… خر همون خره فقط پالونش رو عوض میکنن…بخرید

    1. محمد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      هیچ موقع قیمت این را 5/10 اعلام نکردند اون رانا بود که این قیمت را داشت.

  18. علی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این دیگه چه اعجوبه ایه ویران خودرو ساخته خدایا!

  19. tad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا این چرا اینجوریه وو یه جوری منگله
    کله اش بزرگه
    خدایا این طراح هایی که ایران خودرو استخدام میکنه IQ صفره . خدایا خودت رحم کن .. این قیافش باشه
    فنیشون چی میشه
    جدا دوستم نمایندگی ایران خودرو داره و کارگزارشو توی مراسم بوده میگه قبل مراسم این ماشین آتیش گرفته (حاضر بود قسم بخوره)

  20. mehrdad

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اینم شد ماشین یه باراومدن یه چیزی درست کنن همش ازماشینای دیگه تقلید شده که به نطر من ارزش نداره ولی رانا یه چیزه دیگست خیلیم شیکه

  21. omid

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    بنظر من ایران خودرو این اشغالا رو جمع کنه و بجا خرج این هزینه ها ، دوتا ماشینه ایرانی پسند وارد بازار کنه که ابرو داری کنن!
    کار خاصی نمیخواد کنن!فقط کمی دره جیب مبارک را تنگ تر کنن و فکر آبادی و سر بلندی میهن باشن!

  22. كيوان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام و خسته نباشید

  23. كيوان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلامو خسته نباشید. میخواستم به عنوان یک فرد ایرانی و دوستدار این آب و خاک از کلیه خودرو سازان ایرانی تشکر کنم ودستاشونو ببوسم و ازشون خواهش کنم که یک بار برای همیشه مرد بشن و در این کارخانه های آبروریزی رو برای همیشه ببندند که دیگه بیش از این ما رو یاد حماقت ها و بدبختیهامون نندازن . بابا والله به خدا شما این کاره نیستید. آخه پر رویی هم حدی داره . تا کی میخوایید سرمایه های این مردم رو به باد فنا بدید. آخه دزدی تو روز روشن هم از نظر دزدای دنیا یک قوانینی داره! بابا همه پولی که شما از این راه در میارید از خون سگ حروم تره چون هیچ کس با میل و اراده خودش این آشغالها رو نمی خره. ماشینی که همه چیزش از قیمت گرفته تا رنگ و مدل و … زورکیه! چطور می خواد تو صحنه رقابت باقی بمونه خدا لعنت کنه فرانسه و چین رو …

  24. محسنی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام این چیزایی که به عنوان وسایل رفاهی یا آپشن اسمشو گذاشتن دیگه آخرشه. آخه بیوک ریگال مدل 1969 صندلیش برقی بود. حالا ایران خودرو الان کشفش کرده ماشالله بابا واقعنا که خیلی نابغه هستن. بگن واسه موتوروش چیکار کردن؟ مصرفش چطوریکه؟ الکترونیکش چطوریه. نه اینکه موتور 405 از رده خارج و بگیرن بکننش رانا رعنا دنا دینا آنا و …. اگه ایران خودرو راست میگه بگه چند تا ماشین به دبی صادر کرده؟ چندا ماشین تونسته تو چین که بزرگترین بازار خودرو جهان و داره بفروشه. اگه راست میگه مالیات 100 درصد و بردارن ببینیم کی میاد از ایران خودرو خرید کنه. سایپا همینطور

  25. محسنی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من شنیدم کارخانه آودی میخواسته طرح دنا رو بخره بهش ندادند.

  26. میثم

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ما یه سمند 88خریدیم گیربگس رو 2دفعه باز کردیم حالا پارس خردیم بعد 20000 کیلومتر رفتیم گیربکس خریدیم

  27. yashar

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    آدم وقتی نظرات بقیه رو می خونه حالش یهو بهم می خوره انگار تو ویرانگاه زندگی می کنیم نه ایران!
    بنظر من وقتی یه عده یه راهی رو تا تهش رفتن بخوای برای موفقیت تلاشتو بکنی بی فایدست! هدر دادن وقت و سرمایست! اینا ادعا می کنند که محصولاتشون می خواد با خودرو های خارجی رقابت بکنن-داداش مارو گرفتی!! تو می خوای با بنز،بی ام دبیلو، تویوتا، نیسان ، شورولت ، رنو و… سر چی رقابت بکنی! خدا پدرتو بیامرزه بشین سرجات اذیت نکن خودتو(چرا اینکارو با خودت می کنی!) از شوخی گذشته بهتره برن با این خودرو سازهای بزرگ شراکت و رفاقت بی کلک بکنن بیان آخرین محصولات اونهارو مونتاژ کنن که ساختنش کلی واسه همون شرکتها آب خورده(عین مدل ترکیه) مثلا بجای اینکه کلی وقت سرمایه بزارن برای سرهم کردن شتر گاو پلنگی بنام دنا بیان مرد مردونه مثلا به تویوتا بگن ببین داداش این کمریتو بده ما واست مونتاژکنیم هم کارگرامون سرکار باشن هم ملتمون سوار ماشین درست درمونی بشن سودشم نصف نصف فروشت رو هم برای چند سال تظمین می کنیم بخدا اونا از خداشونه!
    خودرو ساز شدن تو این زمونه لامصب دیوونگی محضه!تورکیه با همین مدل سیزده میلیارد صادرات بخش خودرو داشت اونم چهار پنج سال پیش!

    1. مهدی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام yashar جان
      آخه اگه کمریشو هم بده ما مونتاژ کنیم آخرش خودمون یه جوری تو مونتاژ کردن کمش میگذاریم تا یک سود اساسی ببریم.

  28. sunmartin

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کاملا با yashar موافقم طی سفری که به ترکیه داشتم شرکت هایی نظیر celik motors (چلیک موتورز) و ..دارن محصولات کیا موتورز را به صورت آپ تو دیت مونتاژ و با اقساط بلند مدت به ملت ترکیه که لیاقتش رو دارن میفروشت من یه سراتو و یک ریو 2012 قیمت کردم که از این تفاوت قیمت شوکه شدم..شما حتی میتنونین محصولات به روزی مثل 308 که انصافا بسیار شیک و زیبا هست رو هم بصورت taksit (اقساطی) با یک سوم مبلغ بخرید.این در مورد سوپر اتومبیل ها در ترکیه صدق نمیکنه چون مردم در ترکیه بیشتر به سمت اتومبیل های آلمانی گرایش دارن و شما انواه بی ام دبلیو و آئودی که خودم به شخصه دل باختش هستم رو میتونین در استانبول ببینید با اینکه ترکیه هم دارای تعرفه ورودی اتومبیل و نرخ ارزش افزوده 8% است بازهم قیمت ها از ایران پایینتر هست مثلا شما میتونیین خودروی میهنی ترکیه که فیات هست رو با مدل 2012 تنها با 8 ملیون و هفتصدو پنجاه هزار تومان بخرید اما سایر اتومبیل ها با تکنولوزی بهتر طبعا قیمت لبالاتری دارن که با توجه به آپدیت بودن مدل خودرو و استاندارد های یورو 4 و5 باز هم از ایران بصرفه تر هست

  29. محسن

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا برای ایران خودرو متاسفیم بااین قیمتها وکیفیت ابروی هرچی ماشینه برده وخود را با کشورهای خارجی مقایسه میکنه خارج ماشین میسازه سوخت صدی 1لیترشما چی سمند صدی هرچی دلش بخواد …………..

  30. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا رقابت نباشه و درای مملکت بسته باشه همین مزخرفاتو تولید میکنن و به اسم کالای استاندارد میفروشن. آخه یکی نیست بگه کدوم کشور خارجی تستش کرده خودشون میسازن خودشونم تست میکنن. آشغال خودرو و سایمزخرفپا با هم میشینن و بازارو تقسیم میکنن. اکه در مملکت به روی خودروهای ترکمنستان هم باز بشه ماشینایی صد پله بهتر از ماشینای ایرانخودرو و سایپا میاد حالا اروپارو بیخیال که با دیدن ماشیناشون و قیمتای رقابتی و فوق العادشون آدم حالش از هرچی ماشین تولید داخله به هم میخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا