اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایرانخودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شدهاید که ایرانخودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که همکاریهای گستردهای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه میشد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارسخودرو عرضه میشود.
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایرانخودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواریهای کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایرانخودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایرانخودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیسلیفت قرار گرفتهاند. قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزانقیمتترین و ضعیفترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که میتوان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای بهمراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدلهای قابلتأمل دانگ فنگ است. پیشینه:پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز میگردد. در سالهای آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزانقیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره میبرد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، بهطوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سالها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچبک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند. طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایرانخودرو و سایپا، ثابت میکند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمیتوانید از آن خودرویی بهروز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سالهای اولیه قرن جاری باز میگردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید میشدند، نه یک خودروی مدرن و بهروز. اما مسئله اینجاست که هیچکدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیسلیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمیتوان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد. همانطور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینیها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچبک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچبک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز میشویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن بهمراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آنقدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم. در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربهگیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را میبینیم که دور تا دور خودرو را پوشش دادهاند. این استفاده انبوه از ضربهگیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما میتوان تا حدودی آنها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آنهم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه میتواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد. یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross بهعنوان یک ضعف میتوان اشاره کرد، طرح دایرهای چراغهای مه شکن جلو است که نهتنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه میتوان گفت که تا حدودی توی ذوق میزند. در بخش عقب نیز چراغهای عقب که تا سقف کشیده شدهاند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغهای عقب ولوو میاندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمیشود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، میتوانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.
به نظر میرسد دلیلی که ایرانخودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهتهای فنی آن به خودروهای فعلی ایرانخودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخشهای مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سیسی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخهای جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.
ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجهای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذبکننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت میباشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.
تجهیزات این خودرو عبارتاند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغهای جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرمکن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچهای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو. قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیدهها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزانترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزانترین گزینهها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.
سامان اذری
۲۶ فروردین ۱۳۹۵خود مدیرعامل ایران خودروهم نمیدونه داره چیکار میکنه
دانگ فنگ
ابهت ازش میباره
faraz777
۲۶ فروردین ۱۳۹۵دَنگو فَنگه جدیده ایران خودرو…!!!
ارش
۲۶ فروردین ۱۳۹۵عمرا باور کنم ۴۴ میلیون تومان بدن!!??
kevin7360
۲۷ فروردین ۱۳۹۵این وزیر صنعت چند روز پیش وقتی نخست وزیر ایتالیا اومده بود ایران جو گیر شده بود گفته اگه مردم اجازه بدن ما از ظرفیت خودروسازی استفاده کنیم تبدیل به یکی از خودروسازان بزرگ جهان میشیم .والا با تولید این آشغالا و احمق فرض کردن مردم فقط لیاقته ورشکستگی دارین .تو رو خدا نخرین این از همین الان معلومه آخر آشغالاست
علی
۲۶ فروردین ۱۳۹۵از همین الآن برای خریداران نگون بخت این خودرو آرزوی سلامتی اعصاب و آرامش روح و روان دارم.
king 918
۲۶ فروردین ۱۳۹۵تورو خدا نگاه کنید اگه این پلاستیک های مشکی بالای جای تایر ها نبود چی میشد وا ویلا
اصلا این چرخ ها به این ماشین میخوره
دیگه دارم بمب به خودم میبندم انتهاری برم تو ایرانخودرو اصلی ………
چی میشد یه کال اف دیوتی بسازن باش بیایی ایران و ایرانخودرو سایپا رو حداقل تو بازی نابودکنی ………
نیما ناصری
۲۶ فروردین ۱۳۹۵اگر قرار نیست این همه عوارض خودروهای خارجی صرف خودروی ملی بشه و واردات انجام بشه چرا اونا وارد کنن؟ مگه مردم چوله هستن؟ خودمون بهترش رو وارو می کنیم. بابا نامردا حداقل اگه وارد میکنین به قیمت جهانیش بدین نه 2 برابر قیمت
m4
۲۶ فروردین ۱۳۹۵:|
(*مهرداد*)
۲۶ فروردین ۱۳۹۵تقریبا همون فیس لیفت ژیان میشه دیگه !
Archi KHAN
۲۷ فروردین ۱۳۹۵والا ژیان 40-30 سال پیش شرف داره به این …
Nima
۲۶ فروردین ۱۳۹۵انقدر از شرکت هاى امثال سیتروئن و پژو بدم میاد که براى کسب سود حاضرن خودشون رو به هر درى بزنن. اه اه. اسم شرکتشون کنار دانگ فنگ و … میاد. حتى حاضر نیس پلت فورم تولید کنه یا موتور براشون. 206 و الیزه و خورده شباهت به محصولات قدیمى و … ولى بازم حاضره براى سود این کارا رو بکنه.
بهنام طیبی
۲۶ فروردین ۱۳۹۵استیل نیم رخ ماشین ی جوریه. به دل نمیشینه
احسان
۲۶ فروردین ۱۳۹۵میرن از چین و فرانسه هرچی آشغال هست میارن بعد اسمشو میزان تولید ملی، یه مونتاژ رو هم مثل آدم نمیتونن انجام بدن بعد اسمشو میزارن خودروساز،بعد بخاطر اشتغال جوانان ما باید از پول. و جونمون بگذریم.
نیما
۲۶ فروردین ۱۳۹۵میتوان گفت تنها دلیلی پیشرفت این خودرو نیروی محرک ان است. به دلیل اینکه این موتور در ایران تولید میشود و از تعمیرکاران زیادی در سطح کشور برخوردار میباشد.اما باز هم به چینی بودن ان امید نیست .چون معلوم نیست گیربکس این خودرو با موتور هم خانی دارد یا خیر ؟ ولی به دلیل قیمت متعادل داشتن البته در ایران که به نظر من ارزش بالای از نظر طراحی ندارد شاید جایی برای پیشرفت داشته باشد.ولی چی میشد که حداقل خودروی معتبر در خط تولید قرار میگرفت.
MjM
۲۶ فروردین ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…
احسان(احسان سابق)
۲۶ فروردین ۱۳۹۵این پژو سیتروئنی که قراره وارد بازار امریکا بشه اگر مردم امریکا بفهمن شرکت پژو برای بدست اوردن سهم بازار چطور دست به هر کاری میزنه حتما تو خرید ماشین های این برند شک می کنن.واقعا این شرکت قابل احترام نیست.
شتاب این ماشین هم که از 206 کمتره و داشبوردش به قدری زشته که نگاه کردن بهش توهین به خود هست و بدنه این ماشین از PK هم بیشتر پلاستیک داره.کلا فاجعه ای بیش نیست و البته که ایران خودرو تو ساختن فاجعه مهارت فوق العاده بالایی داره
MjM
۲۶ فروردین ۱۳۹۵محصول جدید ایران خودرو؟؟!!
به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…
رامتین
۲۶ فروردین ۱۳۹۵اینم شد ماشین!!! ضمن اینکه شنیدم قراره قیمتش که روز پدر خواهد بود، بالاتر بره و نزدیک 50تومن!!! والا محصولات چینی همه بد نیستند، مثلا جیلی خودروی بدی نیست. بعبارتی محصولات تاپ خود کشور چین (نه مونتاژ داخل) را کسی بگیره (اونم محصولات سالهای مثلا 2015 و جدیدتر) بیشک با توجه به شراکت با خودروسازهای درجه1 جهان، خودروهایی بمراتب بسیار بهتر از داخلی خواهند بود. مثلا همین دانگ فنگ A9 واقعا خوبه. جک S5 یا بسترن قابل قبولند. با نظر بنده موافقید؟
محمدرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵با نظر شما موافقم ، اما هرچیزی که ایران خودرو و سایپا و زیرمجموعه هاش بدن دوز و کلکی توشون وجود داره !
sina
۲۶ فروردین ۱۳۹۵یعنی اینا این موتور tu5 رو…
یعنی طمع و سود جویی تا کجا.
ای خدا مخم داره سوت میکشه…
بنتلی
۲۶ فروردین ۱۳۹۵استفاده از پلاستیک زیاد،طراحی نا هم آهنگ و زشت،داشبورد با طراحی بد،سیستم تعلیق قدیمی پژو 306،پلتفرم قدیمی سیتروئن ZXک دهه 1390تولید میشده،کسب تنها سه ستاره در مدل سدان درچین،محل بد قرارگیری چرخ زاپاس(زیر خودرو)،اینو نباید با هاوال و چانگان مقایسه کرد چون خیلی بدتره.
نيما
۲۷ فروردین ۱۳۹۵چرا این ماشین چینی ها همشون سایز لاستیکشون کوچیکه؟واقعا چرا؟برام سواله.هیچکدومو ندیدم تا الان که سایز لاستیک و بدنه با هم هماهنگ باشن!!!این که دیگه انگار چرخ پراید زیرشه.یعنی واقعا انقدر سخته که سایز چرخ رو بزرگتر کنن؟؟؟؟!!!
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۵چون چشمای چینیا هم ریزن..خخ
کیانوش
۲۸ فروردین ۱۳۹۵چون اندازه ی چرخ با قدرت موتور و تحمل سیستم تعلیق رابطه مستقیم داره چرخ کوچیک دیدی شک نکن موتور و تعلیق ضعیفه …
احمد باقری
۲۷ فروردین ۱۳۹۵اصلا معلوم نیست چی هست، هدفش چیه؟
شکوفه های کویری
۲۷ فروردین ۱۳۹۵تنها قسمت با کیفیت این ماشین گیربکسش است که ساخت کمپانی ژاپنی aisin است، بنظرم بقیه اجزاء ماشین مثل سایر فرغون های وطنی است
MT82
۲۷ فروردین ۱۳۹۵اونایی که میگن این ماشین خوب نیست!برادر من 43تومن داری میدی میخوای جمیله هم واست برقصه؟
نسبت به خودروهای روز مقایسش نکنید.نسبت به فرغون های داخلی مقایسه کنید.
با این پول ماشین های اتومات ال 90 و ساندرو هست که زشت و بی امکاناته،206 و 207 هم هست که اصلا فضا نداره!
این فضاش عالیه،امکاناتش هم گرچه همه این امکاناتا یه چیز عادیه امروزه،اما فرغون های ما ندارن:|و واقعا دم دانگ فنگ گرم.
از نظر موتور و قطعات هم که راحت گیر میاد.گیربکسش هم که عالیه دیگه چی میخواید؟
و دقت کنید فقط 43 میلیون دارید پول میدید!!!!!!!!!!با این پول واقعا بهترین گزینست به شرط منتاژ خوب و قاطی نکردن قطعات معیوب ساخت داخل مخصوصا موتور!
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۵همین طرز فکر نابود شماهاست که ی عمره داریم اشغال سوار میشیم…
ببخشیدا معذرت..ولی . . . الان باید سوار تویوتا..لکسوس ..بنز و…بشی بااین پول ن این اشغالی که خود چینی جماعتم نگاش نمیکنن
Developer
۲۷ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز اینکه ماشینای ایرانی و یه سری از چینیا واقعا بی کیفیتن قبول ، اما دقیقا کدوم ماشین بنز و لکسوس قیمت واقعیش 43 میلیون یا به عبارتی 13 هزار دلاره ؟؟ بگید ما هم بریم بخریم ! جوک نگید لطفا
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۵لطفا یکم مطالعه ودانش خودتون رو ببرید بالا اون موقع میفهمید با50میلیون میشه تو ایران تویوتا و..سوارشد
MT82
۲۷ فروردین ۱۳۹۵متاسفانه ما ایرانیا همش داریم با “اگر” زندگی مکنیم!
اگه دلار هزار تومن بود الان این ماشین 15 تومن بود…
اگه گمرکی آزاد بود الان با این پول ماشین اروپایی میخریدیم…
اگه اون ملعون خدابیامرز زنده بود الان جای این داشتیم کادیلاک تولید میکردیم…
بله منم دوس دارم همه اینا باشه،منم دوس ندارم ماشین چینی بخریم.
اما بهتره یه کم واقع بین باشیم!امروز دارن 206 تیپ 5 با گیربکس دستی رو میدن 37تومن!!!حالا این همون 206 هست ولی با گیربکس ژاپنی و سانروف و فضای بیشتر…نمیصرفه 6 تومن بیشتر؟حتما باید بدنش 60تومن تا تعریف کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته گفتم اینا آپشن نیست امکانات پایست واسه ما ایرانیای بدبخت شده آپشن:|
و بعله شاید این ماشین تو چین هم فروش خوبی نداشته باشه چون اونا بهتر از اینو شوار میشن!یعنی ما از چینم بدبخت تریم!!!
ولی واقع بین باشیم یه کم تقریباااااا این اولین باری هست که ایران خودرو یه کم قیمت گذاری منطقی کرده(فقط 6تومن نسبت به تیپ 5 گرون تره)و از آپشن های ماشین نزده:|
HoSeIn
۲۷ فروردین ۱۳۹۵عاقا شما می خوای بخری بخر دیگه چرا الکی تعریف و تمجید می کنی . خیرشو ببینی داداش
Mohammad
۲۷ فروردین ۱۳۹۵با هرکی که حاضره شرط میبندم این ماشین زیر 60 تومن نمیده ویران خودرو
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۵…بعد از60-70سال صنعت خودرو سازی..دستتون رو جلو چینی جماعت دراز کردید..اونم ماشینی به تمام معنای اشغال
حیف پول که ادم پای این بده..ن کیفیت داره ون ایمنی
کامیونهای دانگ فنگ هم هرکی گرفت بدبخت شده
علی
۲۷ فروردین ۱۳۹۵این چینی جماعت که میگی تقریبا تو همه چی داره اول میشه..
تو تک و دیجیتال که از همه جلو زدن..چندسال دیگه تو خودرو هم به این مرحله میرسن
نيما
۲۷ فروردین ۱۳۹۵دوستان شما هم مثل من انقدر از کمپانی پژو بدتون میاد یا فقط من اینجوریم؟؟؟!!!
اصلا آدم زیر دلش درد میگیره!!!
آرش
۲۷ فروردین ۱۳۹۵کیفیت دوربین عقبش در حد VGA هست
مهران
۲۷ فروردین ۱۳۹۵43 تازه زیاد است برای این خودرو با اون موتوراش اگه بخاطر گیربکس هم باشد باز هم زیاد است خودرو نباید ایمنی داشته باشد و نباید از لحاظ کیفیت موتوری وبدنه ای خوب باشد؟اگه تعرفه را کم کنند ما با همین پول میتوانیم بهترین ماشین های دنیا را سوار شویم که هم گیربکس و موتور ودوام و استهلا ک وکیفیت صد برابر بهتر از این را دارند اگه ایران خودرو حتی یک میلیون بیشتر رو قیمت این ماشین بگذارد شکست حتمی در انتظارشان هست ولی اگه یک کم سیاست بخرج بدهد و و دنبال سود زیاد نباشند همین قیمت را بدهد در مقابل h220 و رنو ساندرو موفق تر میشود و احتمال دارد چون برای قشر متوسط که 80 درصد جاممه هستنند گزینه خوبی باشد
تویوتا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵دوستان تو را به وجدانتان نخرید
محمد رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵*** ایران خودرو که با نیم قرن سابقه شده مونتاژ کار ماشینای کمپانی های چینی که بعضیاشون 20 سال سابقه هم ندارن
خاک…
امیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۵این ماشین من توی روسیه سوارشدم اشغال به معنای واقعی مال نمایشگاه ایران خودرو بدتر ازون ماشین اصلا بلند نیست صندلی خیلی محکم هست شعاع فرمان خیلی کم هست موتور ماشین توی روسیه انگال قوی تر بود ولی مال داخل 1600هست گیرباکس ماشین مال داخل باوزن ماشین هماهنگ نیست دی ودی ماشین اصلا دی وی دی نیست تاچ هم نیست هیچ کدوم نداره فلاش میخوره چهل چهار خیلی زیاده
علی ثنا
۲۷ فروردین ۱۳۹۵دوستان عزیز
یه نگاه به اتوبانهای همبشه شلوغ تهران بندازید از هر ۱۰ تا ماشین ۶ یا ۷ تاش ۲۰۶ با موتور تی یو ۵ و گیربکس های آشغاله چینیه. ۲۰۶ های بدون فضا و بدون ایمنی. حالا در شرایط مساوی یه کراس با همون موتور ، با گیر بکس ژاپنی اتومات با اختلاف قیمت تا ۱۰ میلیون واقعا نمیارزه؟ ایده آلش اینه که کل تولید داخل و تولید چین رو به ثمن بخس هم نخری ولی از ایده آل تا واقعیت زمین تا آسمون فاصلست
کامبیز
۲۸ فروردین ۱۳۹۵تست تصادف و ایمنی رو نوشته بودین که نتونستین چیزی پیدا کنید..
نگران نباشید این ماشینای چینی نمره ایمنی و تست هاشون رو تو ایران میگذرونن مشخص میشه …بعدش میتونید مقالتون رو کامل کنید.
ناشناس
۲۸ فروردین ۱۳۹۵مبارکه بسلامتی
من اسمم رو عوض میکنم این ماشین رو 43 تومن بده ایرانخودرو.این ماشین بالای 80 تومن قیمت خواهد خورد. این موتور 206 و موتور 405 نبود ایرانخودرو میخاست چیکار کنه
فقط مونده هلیکوپتر با موتور tu5 هم تولید بشه.با این وضعیت خودروسازی ایران پیشرفت نمی کند قرار بر مونتاژ باشد حداقل باید از خودروهای اروپایی شروع کرد مونتاژ رو نه از چین. مونتاژ خودرو های بی نام و نشان چینی که هیچ جا چیزی برای گفتن ندارند ،یک پسرفت واقعی است.