اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایرانخودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شدهاید که ایرانخودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که همکاریهای گستردهای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه میشد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارسخودرو عرضه میشود.
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایرانخودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواریهای کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایرانخودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایرانخودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیسلیفت قرار گرفتهاند. قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزانقیمتترین و ضعیفترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که میتوان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای بهمراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدلهای قابلتأمل دانگ فنگ است. پیشینه:پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز میگردد. در سالهای آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزانقیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره میبرد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، بهطوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سالها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچبک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند. طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایرانخودرو و سایپا، ثابت میکند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمیتوانید از آن خودرویی بهروز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سالهای اولیه قرن جاری باز میگردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید میشدند، نه یک خودروی مدرن و بهروز. اما مسئله اینجاست که هیچکدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیسلیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمیتوان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد. همانطور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینیها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچبک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچبک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز میشویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن بهمراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آنقدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم. در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربهگیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را میبینیم که دور تا دور خودرو را پوشش دادهاند. این استفاده انبوه از ضربهگیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما میتوان تا حدودی آنها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آنهم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه میتواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد. یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross بهعنوان یک ضعف میتوان اشاره کرد، طرح دایرهای چراغهای مه شکن جلو است که نهتنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه میتوان گفت که تا حدودی توی ذوق میزند. در بخش عقب نیز چراغهای عقب که تا سقف کشیده شدهاند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغهای عقب ولوو میاندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمیشود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، میتوانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.
به نظر میرسد دلیلی که ایرانخودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهتهای فنی آن به خودروهای فعلی ایرانخودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخشهای مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سیسی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخهای جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.
ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجهای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذبکننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت میباشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.
تجهیزات این خودرو عبارتاند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغهای جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرمکن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچهای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو. قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیدهها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزانترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزانترین گزینهها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.
سينا
۲۸ فروردین ۱۳۹۵موتور tu5 خخخخ
Tu5 پارس و سمند رو به زور میکشه حالا میخاد اینو تکون بده ؟! عقل هم خوب چیزیه آخه
این ماشین تو جاده و سرعتای بالا کم میاره دوستان چون مقاومت هواش بالاس و ی کراس اور هست پس به مراتب وزنی بیشتر از پرشیا یا سمند خواهد داشت
ال 90 به دلیل طراحی ضعیف و مقاومت بالایی که در برخورد با هوا داره باعث میشه که تو جاده و سرعتای بالا کم بیاره !!!…. حالا این با tu5 که نهایت گشتاورش 142 نیوتون متره میخاد راه بره آیا ؟!!!!!خخخخ
اصغر
۳۰ فروردین ۱۳۹۵آقای سینا این خودرو 15 کیلوگرم از پژو پارس و 40 کیلوگرم از 206SD سنگینتر است و 110 کیلوگرم نیز از سمند سبکتر است.
امیر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵وزن پژو پارس 1215,کیلو حداقل اطلاعات درست بدین بدون تجهیزات
پیا م
۳۰ فروردین ۱۳۹۵مشکلات اصلی خودرو جدید ایرانخودرو CROSS H30 :
– نداشتن ایمنی کامل و ستاره ایمنی خودرو
– ابتکاری بودن اکثر سیستم های استفاده شده
– سازگار نبودن موتور با بدنه
– سازگار نبودن موتور با جعبه دنده اتوماتیک
جدا از مشکلات فنی، مشکل فروش خودروهای چینی در بازار هم وجود دارد بطوری که دیده می شود اکثرا با قیمت هایی بسیار پایین تر از قیمت خرید در بازار دست دوم خودرو ، به فروش می رسند و خریدار را بسیار متضرر می کنند.
هادی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵وزن این خودرو فقط 15 کیلو بیشتر از پژو پارس هست
اشکان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵وزن پرشیا 1100 کیلوگرم هست که با توجه به وزن اعلامی 1230 کیلوگرمی این ماشین 130 کیلوگرم از پرشیا سنگین تر هست
Danial
۲۸ فروردین ۱۳۹۵دوستان عکسای گرفته دشه واسه ایران نیست واسه کشور چین هستش این یعنی این نمونه هنوز تو کشور تولید نشده پس نه قیمتش این خواهد بود احتمالاً 60 تا 70 میدنش و نه عمراً ایرانخودرو بتونه این داشبورد رو تولید کنه تازه اون LCD وسط رو هم مطمین باشید تغییر میدن… کل داشبورت مطمینن تغییر میکنه
علیرضا رحیقی
۲۸ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز در عکس های رسمی منتشر شده توسط ایران خودرو هم داشبورد و LCD دقیقا به همین شکل است و هیچ تفاوتی بین نمونه تولید داخل و تولید چین وجود ندارد. قیمت این خودرو هم فعلا همین قیمتی است که در متن ذکر شده و بیش از این هم به هیچ عنوان توجیه ندارد.
امین
۳۱ فروردین ۱۳۹۵قیمت بدون گمرکی این خودرو توی دبی 53000 درهم هستش میشه 50 میلیون چطور میخواد با پلاک ملی بدش 44 میلیون
با پلاک اروند 56 میلیون درمیاد چ برسه به پلاک ملی
كيهان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام بدلیل موتورش:(
امید
۲۸ فروردین ۱۳۹۵خلاصه یه آشغال دیگه قراره به لیست بلندبالای آشغالهای لگن سازی ایران خودرو اضافه بشه!!!! بدا به حال این مردم بدبخت ایران!
عباس اردانی
۲۸ فروردین ۱۳۹۵آگر اتومبیل چینی را به نصف قیمت کنونی بمن بفروشید زیر بار نخواهم رفت وامیدوارم بتوانم دیگر دوستانم را هم تشویق میکنم که با من همراهی کنند!!من در گذشته مشتری شما بوده ام ولی دیگر نه نه نه …………….بنده برای اولین بار بود که بشما ای میل زدم و امیدوارم که آخرین بار هم باشد!!l
سینا
۲۸ فروردین ۱۳۹۵اقا سینا موتور تیوفایو با موتور سمند فرق داره اگه ی نگاه ب عکسش بندازی ب وبیشتر مطالعه کنی میفهمی
آرش
۲۸ فروردین ۱۳۹۵باسلام خدمت دوستان . در سالهای نه چندان دور این موارد بد بینی در مورد خودروهای ژاپنی وبعد از آن در مورد کره ای ها نیز رواج داشت و حال می بینیم با در نظر گرفتن تمهیدات مهندسی و کنترل کیفت و … در نهایت مدیریت بروز موفق شدند رتبه ای در بازارهای جهانی بدست آورند شاید صنعت خودرو سازی ما نیز روزی بخود آمده وتلاشی جهت بهبود وضعیت موجود صورت گیرد.در خاتمه اعلام می کنم حق مردمی که با این صنعت آشناییت داشته و حدود نیم قرن در این صنعت فعالیت دارد خیلی خیلی بیشتر از این است لذا با همه این اوصاف و شرایط فعلی با در نظر گرفتن آیتمهای فنی نظیر توان و گشتاور و وزن و… به نظر بنده در صورت مونتاژ مناسب و کیفیت مناسب قطعات فنی ، قابلیت حرکتی این خودرو در حد سمند وپرشیا خواهد بود و به دلیل گیربکس اتومات آن قدری لخت تر از آنها شتاب میگیرد که به رغم امکانات اعلام شده و شرایط ایمنی که در حد خودروهای سمندو پرشیا/ با تاکید مجدد بر مونتاژ مناسب و کم نکردن آپشنهای اعلامی / انتخاب آن خوش نقش تر از محصولات قدیمی و تکراری ایرانخودرو خواهد بود.
پژمان
۲۹ فروردین ۱۳۹۵دانگ فنگ همون تولید کننده ماشینهای هوو قاتله که کلی ادمو راهی قبرسون کرد.تازه هوو بهترین برندشون بود وای به حال این اسباب بازی که به گفته خودشون ضعیف ترینه.اسمو داشته باش دانگ فنگ .بیشتر شبیح فحش میمونه تا ماشین ادمیزاد
علی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵محصول تجاری دانگ فنگ با نام البرز توسط سایپا دیزل تولید میشه!
هوو محصول سینو تراک (sinotruk) بود نه دانگ فنگ(Dongfeng)!
بدون اطلاع نظر ندیم
نوید جهرمی
۲۹ فروردین ۱۳۹۵آدم از این که ایرانخودرو و سایپا رو خودروساز ایرانی بدونه ننگش میاد. آخه ماشین قحطیه که دیگه بری لگن های چینی رو بیاری مونتاژ کنی؟
خداوکیلی ما از ماشین های روز دنیا ب خاطر این لگن ها و اشتغال زایی عده ای و پر کردن جیب عده ای دیگه محروم شدیم؟
خون و پولش رو ما بدیم شیرینی و کیف و حالش باشه برای آقایون و آقازاده ها؟
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۵من ماندم ماشینهای المان و ایتالیا یا ژاپن کجا رفته اینها به شعور مردم دارند توهین میکنند انگار مردم قبلا دوچرخه سوار بودند حالا میخواهند ماشین سوار شوند اقای من این مردم از دوره قبل به این دوره امدن که کارخانه های خارجی منت مارا میکشیدند که ما بخریم شما فکر میکنید ما از عصر حجر امدیم که هر چی را میخواهید به خورد این ملت بدهید
مجيد
۲۹ فروردین ۱۳۹۵من فقط یک سوال دارم که توی کشور چین چند درصد از این خودروها استفاده میشود و بیشترین برند خودرو در چین چیست؟ و آیا خود چینیها حاضرند از این خودروها استفاده کنند
mohammad fm
۳۰ فروردین ۱۳۹۵بله مجید جان همه چینی ها حاضرند سوار خودروهای دانگ فنگ بشن چون یکی از 4برند برتر چین هست
کامران
۳۰ فروردین ۱۳۹۵واااای یه موتور 1.6 لیتری با توان 105 اسب بخار و 142 نیوتن بر متر گشتاور!!! آسفالتای تهران رو نابود نکنه با این قدرت ؟!! :))))))))
13 ثانیه هم صفر تا صدشه که خیییلیی فاجعس! البته تجهیزات جانبی خوبی داره! شیشه بالابر جا عینکی و گرم کن شیشه عقب و… :D
قیمتش با احتساب 9% ارزش افزوده 15 میلیون هستش، حالا اگه تیر آهن ارزون نشه :P
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵لطفا قیمت و امکاناتش را با چینی های هم رده بررسی کنید مثله 315 یا ایکس 50 سابرینا برلیانس …تو این مقایسه به این نتیجه خواهید رسید که قیمت این ماشین مناسب تعیین شده
mohammad fm
۳۰ فروردین ۱۳۹۵اقایون یعنی بنظرتون از سمند تنه لش و پارس بدتره؟؟ قابل توجه بعضی ها دانگ فنگ موتور یه شرکت خوبه که با شرکت های مطرح همکاری داره . هوو هم مال دانگ فنگ نیس و بنظرم این ماشین میتونه خیلی خوب عمل کنه نسبت به قیمتش.البته که نباید این رو با کراس اوور های بنز و دیگر کراس اوور های اروپایی مقایسه کرد
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۵تا حالا خودرو ساز های چینی بد بودن یکسره میگفتن خودرو چینی نخرید مثل ام وی ام و لیفان و ….. غیره حالا خودشون افتادن تو دور آوردن خودرو چینی و تولیدش داخل خودرو سازی های ایران خودرو و سایپا !!!!!!!!!!! حالا چ.ن دیگه خودشون تولید میکنن میارن خوب شده دیگه بد نیستند. من خودم مصرف کننده ام وی ام 315 هستم واقعا حرف نداره خودروش تامین قطعاتش در حال حاضر بیست همه چیزش فراوان تر از خودرو های داخلیه داخل نمایندگی هاش .
امین
۳۱ فروردین ۱۳۹۵هرچقدرم یه هودروی چینی بدباشه
بااین حدود قیمت خیلی بهتراز پارس و دنای اشغالیه ک دارن تحویل مردم میدن
همون قیمته ولی یه ماشین با امکانات بیشتره.40بدی پارس و دنا بخری ک سرتا پاش پلاستیکه؟یا اینو؟با کراس اوورای دیگه مقایسه نکنید.با ماشینای هم قیمت خودش مقایسه کنید ببینید کدوم ارزش بیشتری داره.واسه خیلیا ممکنه مناسب باشه واقعا
آرسام
۳۱ فروردین ۱۳۹۵جنس چینی تعریف کردن داره آخه….این دو شرکت سایپا وایران فرغون مثل ضحاک خون مردم رادارن میخورند.آخه بگو چرا سراغ شرکت ژاپنی نمیرین بی خداها
احمد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵تکلیف مارو روشن کنید بریم پیش فروش ثبت نام کنیم یانه ؟؟
حمید
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ای کاش دوستان ایران خودرو و سایپا تو فکر فعالیت ماشینهای ژاپنی می رفتند.
رامین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵داستان همون قیمت ال 90 هست که قرار بود جای پیکان را بگیرد عمرا به این قیمت بفروشن میخوان بازار گرمی کنند وبعدا ابشنها رو بهش اضافه کنند
محمد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سروران گرامی
چرا کسی از ایمنی ضعیف این خودرو چیزی نمی گوید
هر خودرویی را انتخاب کنیم ، ایمنی باید حرف اول رابزند
این خودرو 3 ستاره ایمنی چینی ( نه سه ستاره ایمنی اروپایی ) را دارد
مهرزاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به همه دوستان. مشکل تولید خودرو در کشور مابه برند و مارک و کشور نیست. اگر مسئولین خودرو ساز در انجام وظایف خودشان کوتاهی میکنند این این ربطی به مارک خودرو نداره. دوستان،کامیون های هوو برای کشورهایی ساخته شده بود که جاده صاف وبدون سیب دارند ساخته شده بود. اگر وارد کنندگان ما حاضر نشدن پول بیشتری برای بهینه کردن این کامیون پرداخت کنن،کی مقصوره؟ میخوام بگم که اگر بنز هم بیارن تو ایران و بدون مسئولیتهای کنن، از پراید هم بدتر میشه.
آرش راشان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظر من این ماشین هرچقدرم بی کیفیت باشه از خودروهای هم قیمت خودش خیلی بهتر و پیشرفته تره.
ولی ای کاش میشد دوگانه سوزش کرد و داخل شهر از گاز استفاده کرد و تو جاده از بنزین.
کسی میدونه میشه این ماشینارو دوگانه سوز کرد یا نه؟
حمید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا شرکت ایران خودرو و سایپا دنبال یه ماشینی میگردن که بتونن به دستی توش داشته باشن که دزدیاشون را انجام بدن سود کنن به فکر منو شما نیستن که فکر کنید مدل اضافه کردن .من یه پارس تیو فایو دارم با لگن فرق نداره موتورش با پژو های تیپ پنج قدیم خیلی تفاوت کیفیت داره یه گیربکس تمام ایراد داره دیسکاش تمام تاب داره .اینم تولید بشه موتورسو خودشون میندازن دیسکا رو خودشون میندازن .رفته رفته به اصطلاخ خودشون بومی سازی ولی د واقع رفته رفته کلاه را دهنشو گشادتر میکنن برای سر .متاسفم برای چنین شرکتی که با وقاهت تمام به شعور مردم توهین میکنه تا دیروز شرکتای که چینی میزدن اخ بود حالا خودشون شروع کردن .شما همون ماشینای خودتون را با کیفیت بزنید کسی مدل جدید از شما نمیخواد.
حمید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵در سفری که به کشور چین داشتم البته شهرهای گوانجو و شنزن همه نوع ماشینی رو دیدم جز ماشینای چینی . اغلب بنز بی ام و و …. اصلا ماشین چینی دیده نشد
میثاق
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵بابا مارکو پلو، یکم مطالعه داشته باشین خوبه هاااا اولین بارار فروش خودرو چینی خود کشور چین هست بعدشم اینکه چین سالانه 23 میلیون خودرو تولید میکنه پس اینا کجا میرن همش میاد تو ایران
يك دوست
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان
این ماشین از نوع کراس آور نیست و هاچ بک یک سواری دیگه است به نام اس 30. ظاهرا به خاطر تشابه اسمی این طوری شایعه شده که کراس اور است. لطفا در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید.
میثاق
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز توجه کنید اون مدل هاچبک H30 هستش اما این خودرو H30 CROSS هستش که یه کراس اوور کوچک شهریه مدل سدان هم S30 هست
حامد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان دلیل انتخاب خودروهای چینی حاشیه سود بالای این خودروها برای شرکتهای سایپا و ایرانخودرومیباشد،به نظر من دانگ فنگ با موتور ضعیف پژو و وزن بالای بدنه نمیتونه خودروی چالاکی باشه،اگه بین دنا و دانگدفنگ بخوام انتخاب کنم به نظر من دنا بهتره،نباید انتظار داشت که ایرانخودرو یا سایپا با برندهای معروف دنیا قرارداد ببندند چون اگه بازم تحریم شیم لنگ قطعه میمونیم ولی چین ماشاالله همیشه هست،و خودروهای درستت و حسابیم که براشون حاشیه سود بالا نداره اگه داشته باشه زیر صدتومان به مردم نمیدنشون
صادق
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام.اگه سواری دانگ فنگ هم مثل اون کامیونی و تریلی که سایپا میزنه بعد یسال کار کردن از هم باز میشه میخواد باشه وای به حال اونایی که میرن تو صف خریدش و پولشون و تو حساب میخوابونن
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵درود.من نظرم.اینکه مردم ایران لایق خودروهای بهتر از چینی هستند.اصلا چی شده که اینهمه خودرو چینی وارد بازار ایران شده؟ چرا با کشوری مثل ژاپن و کره جنوبی ماشین وارد نمیشه؟
قلی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵درود.چرا با شرکتهای خودرو سازی معروف اروپا یا آمریکا کار نمی کنید.ما آزمایشگاه چین هستیم؟ یا از ما بدبخت تر پیدا نمیشه؟
arash
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان به نظر من ماشین خوبی قیمتش عالی.یک 206تیپ 5.که 37میلیون قیمت داره بیایید با این خودرو چینی که 43میلیون قیمت داره باگیربکس اتومات ساخت ژاپن رینگ آلومینیومی 16 اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، کامپیوتر سفری، چراغهای جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرمکن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچهای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 6.5 اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو. مقایسه کنید بعد به این نتیجه میرسید که خیلیم عالی.بعدشم کی گفته خودروهای کره ای وژاپنی توکشور مانیست به قول قدیمیا هرچی پول بدی آش میخوری.
عباس
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام : arash جان بزک نمیر بهار میاد > تا آدمهایی مثل شما هست ایران خودرو و سایپا چرا باید زحمت ساختن ماشین های درجه یک رو بخودشون بدن