چند وقتی است که ایرانخودرو در حال کار بر روی پروژهٔ فیسلیفت و بهینهسازی لوکسترین محصول خود یعنی دنا است. تاکنون تصاویر غیررسمی زیادی از این خودرو منتشر شده که تقریباً بهطور کامل تغییرات آنرا نشان میدهند اما بهتازگی تصاویر و اطلاعات جدیدی از دنا فیسلیفت انتشار یافته است. در تازهترین تصاویر از دنای جدید، چند دستگاه از این خودرو در فرودگاه امام خمینی دیده میشوند که جهت انتقال به کشور کرهٔ جنوبی برای انجام تستها و دریافت تأییدیهها در نظر گرفته شدهاند.
دنا فیسلیفت که قرار است بهزودی با نام دنا ELX به بازار عرضه شود، بیشترین تغییرات را در بخش جانبی خود تجربه کرده است یعنی قسمتی که بیشترین انتقادات را به خاطر تشابه زیاد به سمند برانگیخته بود؛ بنابراین ایرانخودرو با تغییر فرم درها، تغییر لچکی پنجرههای عقب و ایجاد خطوطی روی درها سعی کرده طراحی بخش جانبی دنا را مدرنتر و متفاوت از سمند نماید.
اما غیرازاین، تغییراتی جزئی در جلو و عقب خودرو هم دیده میشود که عبارتاند از تغییر گرافیک داخلی چراغهای جلو و تجهیز آنها به دیلایت (چراغهای روشنایی در روز)، طراحی داخلی جدید چراغهای LED عقب، مشکیرنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (محل نصب پلاک جلو) و تغییر آینههای جانبی؛ اما مشکل همیشگی خودروهای داخلی یعنی رینگهای کوچک و قدیمی هنوز هم در دنای جدید برطرف نشده و همچنان از همان رینگهای قدیمی متعلق به سمند و سورن برای آن استفاده شده است. البته در دنای جدید بجای لاستیکهای ۱۸۵ از لاستیکهای ۱۹۵ استفاده شده است.
در بخش داخلی اما بنظر میرسد بهجز نمایشگر خودرو که ازلحاظ ظاهر و امکانات بروز شده است، تغییر دیگری اعمال نشده باشد؛ ولی یکی از مهمترین امکانات اضافه شده به دنا ELX سانروف است یعنی آپشنی که خریداران زیادی خواهان آن بودند.
طبق گزارشات قرار است دنا ELX با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و EF7 توربو به بازار عرضه شود. نسخهٔ تنفس طبیعی این موتور مدت زیادی است در خانوادهٔ سمند و دنای کنونی مورداستفاده قرار میگیرد. ایرانخودرو قدرت این موتور را برای سمند و سورن ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور آنرا ۱۵۵ نیوتن متر اعلام کرده است درحالیکه این اعداد برای دنا ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتن متر ذکر شدهاند.
اما نسخهٔ توربوی این موتور بهتازگی برای سورن ارائه شده است و چند وقتی است که سورن توربو با اختلاف قیمتی حدود یکمیلیون تومان نسبت به نسخهٔ معمولی به بازار عرضه شده است. موتور EF7 توربو طبق اعلام ایرانخودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین بهزودی شاهد ارائهٔ این موتور برای دنای جدید هم خواهیم بود چراکه روی درِ صندوق یکی از دناهای موجود در فرودگاه نوشتهٔ توربو دیده میشود.
در کل دنا ELX خصوصاً با موتور توربو در بین محصولات داخلی میتواند گزینهٔ قابل قبولی باشد اما متأسفانه هنوز خبری از گیربکس اتوماتیک برای این خودرو نیست که این میتواند نقطهضعف بزرگی برای آن باشد. گفته میشود دنای جدید یا ELX با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و توربو تا پایان سال جاری با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان پیشفروش خواهد شد.
احسان
۱۳ آذر ۱۳۹۵قرار بود شش تا ایربگ داشته باشه و دنده اتوماتیک باشه و با محصولات کره ای رقابت کنه!!!!!
فورد
۱۳ آذر ۱۳۹۵لاستیکهاش نسبت به حجم بدنه کوچیکه باید دید که توربو رو این موتور جواب میده یا نه
ASTON MARTIN
۱۴ آذر ۱۳۹۵نخرید
حسین
۱۳ آذر ۱۳۹۵احتمالا مدلی که اتومات باشه و ۶ایربگ ، اسمش جدید خواهد بود.
فعلا این مدل مییاد ، اون مدل شاید بعدا!
"Amir"
۱۳ آذر ۱۳۹۵دوستان من نه از ایران خودرو خوشم میاد نه از سایپا ، خیلیم دلم میخواد ورشکسته شدنشون رو شاهد باشم ، ولی بالاخره یک سری چیزارو باید گفت ، یکی از اقوام یه تیپ ۲ گرفته جدیدا ، خداییشو بخوام بگم کیفیتش نسبتا بالاتر رفته ، ولخرجیم کردن بلوتوث و سنسور دنده عقب و ضبط USB خور گذاشتن براش ، با توجه به شرایطی که خریده به نظرم نسبتا ارزش داره چون کولر و بخاریش که بدون نقص کار میکنه موتورشم تا الان باگی نداشته ، صفر تا صدو با موتور ۱۴۰۰ توی تقریبا ۱۱ ثانیه میشه زد که خوبه نسبت به حجمش ، به شخصه ترجیح میدم ۲۰۶ بگیرم تا رقبای چینیش ، بازم میگم من از ایران خودرو خوشم نمیاد فقط میخواستم بگم که یه رشد خیلی کمی داشته نسبت به قبل ، اما کافی نیست
Parvaz
۱۴ آذر ۱۳۹۵داداش غیر ممکنه با تیپ ۲ استوک کارخونه صفر تا صد رو ۱۱ ثانیه زد، تیپ ۵ صفر تا صدش ۱۱ ثانیه هست
ASTON MARTIN
۱۴ آذر ۱۳۹۵امیر جان از رای های مثبتی که بهت دادن میفمم که مردمی بسیار غیر قابل پیش بینی داریم و با این شرایط محمودم ممکنه بتونه دوباره رای بیاره
من متوجه حرفت هستم ولی جامعه باید سوق پیدا کنه به سمت تحریم این لگن ها و در این راستا واقا باید بایکتشون کنیم.همونطور که اونا مارو کردن
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵از عقب یک شباهت هایی با E class 2017 داره
جدا از شوخی ، هر چی میگذره داره بیشتر شبیه ماشین های چینی میشه.
ایرانی
۱۴ آذر ۱۳۹۵بله
البته دنا شبیه به یک ماشین وصله ای 40تیکه است… که خیلی هم شاید زشت نیست… اما خب وصله پینه ایه که… این مدل جدیده دراش بیشتر با بدنه مچه… و همخانی بهتری نسبت به قبلی داره.. ظاهرا..
حالا یکی
۱۳ آذر ۱۳۹۵ای جانم
داره میره کره که اونا ببینن اصلا بدرد میخوره یا نه.
حالا دقیقاً رقابت با کدوم محصول کره.ای؟؟؟؟؟؟؟
احتمالاً با محصولات کره شمالی
فرشاد سجادیان
۱۴ آذر ۱۳۹۵از نظر قیمت که قطعا با قیمت واقعی کره ای رقابت میکنه! کلا بازار ایران خیلی مسخرست، ماشین ایرانی رو به قیمت کره ای و ژاپنی بهت میدن، ماشین کره ای و ژاپنی روبه قیمت آلمانی میفروشن، ماشین آلمانی رو هم به قیمت خون باباشون.
reza
۱۴ آذر ۱۳۹۵چراغ عقب اون دنا سفید دومی از جاش در امده
nima
۱۴ آذر ۱۳۹۵راست میگی!!!!!!!!!!!1چجوری دیدی اونو خداییش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چقدر ریز بین!!دمت گرم
جواد
۱۳ آذر ۱۳۹۵یعنی اینقدر سخته که اینو جایگزین سمند بکنین به عنوان نسل جدید بعد با همون قیمت سمند اخه چقدر دزد هستن این ادما
رضا
۱۳ آذر ۱۳۹۵قرار بود قدرت توربو تا 170 اسب بخار بشه و بعد از دور موتور 5 هم ادامه داشته باشه.
قرار بود اوتومات باشه.
هیچ کودوم عملی نشد. حتی داخلش هم تغییر زیادی نکرده.
با وجود اینکه ESP و TCS نداره چطور می خواد مثلا با چینی هایی نظیر بسترن رقابت کنه؟
مهم نیست. بازم مثه چی میخرن ملت
حسین
۱۳ آذر ۱۳۹۵الان از کجا فهمیدید قدرتش ۱۷۰ اسب نیست؟
البته بنظر منم ۱۷۰ اینم نخواد بود!
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵به نظر من اتومات نباشه بهتره!
ماشین های اتومات ایرانی ، من خاطر جمع نیستم باهاش تا نانوایی برم.
از بس که قطعات بی کیفیت اند.
علي دانشمند
۱۳ آذر ۱۳۹۵شما یا رانندگی نمیکنید یا در تهران زندگی نمیکنید و در شهر کوچک هستید. ترافیک فوق سنگین تهران با دنده دستی اشک آدم در میاد.
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵من
هم رانندگی میکنم
هم در شلوغ ترین مناطق مشهد پشت ترافیک های وحشتناک ( کنار حرم مطهر) رانندگی میکنم …
ترافیک های فوق سنگین رو هم تجربه کردم.
ماشین دنده اتومات اگر باکیفیت باشه بهترین گزینست.
واقعا راحتیش بی نظیره…
.
.
اما اگر بی کیفیت باشه هر روز یک بامبول سرت درمیاره و بیچارت میکنه.
.
چون سیستم دنده اتومات خیلی پیچیده هست
.
بی تعارف میگم، ماشین ایرانی تا وقتی بی کیفیت ساخته میشه ، امکانات بیشتر فقط باعث درد سر میشه.
.
برادر من چند سال قبل سمند خرید ، به خاطر نقص سیم کشی و اتصالی ماشین نو ، وسط جاده ساعت 7 شب با سرعت 140 کیلومتر خاموش کرد. روشن هم نمیشد.
زمستون بود. شب وسط کویر طبس با هزار ترس و لرز تو ماشین موندیم تا صبح ساعت 10 به دادمون رسیدند.
.
در مورد ماشین دنده اتوماتیک هم 206 تیپ 6 از ماشین دوستام تجربه دارم که وسط ترافیک قفل کرد و دیگه حرکت نمیکرد. با این اعصاب داغون مردم ما، تا اومد بکشه کنار اتوبان ، هزار جور حرف ناسزا از دهن مردم بی فرهنگ ما شنید که چرا راه رو بند آوردی.
همه ی مشکل هم به خاطر گیربکس بود.
.
.
.
.
من تو کامنتم عمدا به واژه ی ” ایرانی” اشاره کردم.
اول خوب کامنتم رو بخون بعد نظر بده و به حساب خودت به من تیکه بنداز که شما سوار ماشین نمی شی!!
من روی هوا حرف نمیزنم.
این جور غیر حرفه ای رفتار نکن.
شرط اول دانشمند بودن، دقت نظر هست وگرنه رو هوا حرف زدن و گیر دادن الکی ، تنها کاری هست که ماایرانی ها توش از همه ی دنیا بهتریم.
علي دانشمند
۱۳ آذر ۱۳۹۵شما باید بدونید که نباید خودزنی کرد و گفت ماشین ایرانی فلان بهمان بی کیفیته و این چیزا… ماشین ایرانی کیفیتش بدتراز چینی ها نیست و حتی بهتره فقط و فقط مشکلش قیمت گذاریش هست که همشون حداقل 10 -15 میلیون گرونتر عرضه میشه و مشکل بعدیش نداشتن آپشن هست
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵باشه شما راست میگی 😂😂😂😂😂
ما بهترینیم.
هیچ مشکلی هم هیچ جای کارمون نداره.
من دارم تجربه ی 2 ماشین خودم رو میگم و 2 خاطره ی بسیار بد
اون شبی که وسط بیابون طبس بودیم تا صبح خواب به چشمامون نیومد.
همون سالی بود که چند نفر تو بیابون از ماشین پیاده شده بودن و تیکه پاره شدن.
بعد که رفتیم اعتراض گفتن شما تو جاده از روی چاله و پستی بلندی زیاد رد شدین به ختطر لرزش زیاد سیم ها به هم تماس پیدا کردن!!! تقصیر خودتون بوده !!!
.
.
من دارم از تجربم حرف میزنم تو میگی خودزنی نکن ؟؟
برو بابا حال داری !
.
.
گفته بودم اصلا از کامنت هات خوشم نمیاد.
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵منم دوست دارم یک روز به بالاترین سطح کیفیت برسیم.
اما هنوز فاصله داریم.
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۵از شواهد و قراین و اخباری که به مرور داره منتشر میشه داره معلوم میشه که دنای جدید اتوماتیک نیست و با گیربکس دستی قرار هست عرضه بشه. این موضوع نا امیدکننده است چون قبلا گفته بودن دنا با گیربکس اتوماتیک با قیمت زیر 50 میلیون خواهد بود. با این حساب اگر گیربکس دستی رو زیر 50 بدن احتمالا اتوماتیکش (شاید در آینده) حداقل 55 قیمت بخوره. اگر اتومات دنا زیر 50 عرضه بشه شاید بازار ساندرو، برلیانس و آریو در پارس خودرو و سایپا رو خراب بکنه. احتمالا به همین علت تصمیم دارن مدل گیربکس اتوماتیک دنا رو با قیمت بالاتری بفروشن.
hamid_hk
۱۳ آذر ۱۳۹۵ایرانخودرو به عنوان شرکت غصبی همواره شکست خواهد خورد. مال حرام از گلو هیچ کس پایین نمیره.
hamid
۱۳ آذر ۱۳۹۵اتفاقا اینها بلدند .مال حرام می خورند یک لیوان آب هم روش
farzad
۱۳ آذر ۱۳۹۵ارسال به کره جنوبی تورو خدا ابرومونه نبرین
مردم کره اینارو ببینن این یه ذره ابروی داشتمونم میره نکنید اینکارارو
احسان(احسان سابق)
۱۳ آذر ۱۳۹۵موتور EF7 بیشتر شبیه بخاری برقی میمونه از بس که زود داغ میکنه حالا با توربو چه شود
حسین
۱۳ آذر ۱۳۹۵اصل اش موتور خوبی هست ، به شرطی که قطعات خوب و باکیفیت روش باشه!
دنده مناسب با موتور باشه، سیستم خنک کننده مناسب باشه!
ونوم
۱۳ آذر ۱۳۹۵یعنی یه جوری تیپ لوکس رو ای ال ایکس میگن من یاد اس گارد بنز میفتم خدایااااا اعصابم خورد شد از این تغییر اسم های بیخودی
Abbas
۱۳ آذر ۱۳۹۵بلاخره چشم مون به جمال سانروف روی تولیدات داخلی روشن شد این پیشرفت عظیم رو به شرکت ایرانخودرو تبریک میگم !!!!!!!!!!!!!!
علي دانشمند
۱۳ آذر ۱۳۹۵کامتت عالی بود. متاسفانه سانروف این آپشن خیلی خیلی ساده شده واسه ما آرزو
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۵اما برخی خودروهای خارجی هم سانروف ندارن تا جایی که میدونم یک مدل از کورولا سانروف نداره
Radison
۱۳ آذر ۱۳۹۵دوباره کلاغ رنگ کردن بدن جا قناری….بدبختی ما هم اینه که هنوز نیومده به بازار مشتریاش صف کشیدن…..خیلی دلم میخواد بدونم اونایی که با وام پارسال پراید خریدن الان چه وضعی دارن.
Radison
۱۳ آذر ۱۳۹۵دوباره کلاغ رنگ کردن بدن جا قناری….بدبختی ما اینه که هنوز به بازار نیومده مشتریاش صف کشیدن و با وام n درصدی میخرنش.
علي دانشمند
۱۳ آذر ۱۳۹۵وقتی دنا عنوان خودروی لوکس ساخت ایران رو با خودش یدک میکشه باید قوانین ابتدایی خودروی لوکس رو داشته باشه: سقف پانومرا سانروف دار + گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض پشت فرمان
این دوتا دیگه چیز خیلی ساده و ابتدایی هستش و نصبش نیاز به علم و تکنولوژی روز دنیا نداره اما چرا ایران خودرو تو سال 2016 نمیتونه اینارو تو لوکس ترین ماشین تولیدیش بزاره !!!!
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵.
از ایرانخودرو شیفتر پشت فرمون میخوای ؟؟؟؟ ایرانخودرو؟؟؟
این مقایسه توهین به مرسدس بنزه اما بنز E class تا همین اواخر یعنی 3 سال قبل شیفتر پشت فرمون نداشت.
اینا همون اتوماتیکش کنن کافیه. همون کارم نمیکنن.
.
کجا زندگی میکنی؟ انتظاراتت خیلی بالاست. خوش به حالت که دلت اینقدر خوشه.
علي دانشمند
۱۳ آذر ۱۳۹۵مزدا سه نسل قدیم که داره هنوز تو ایران عرضه میشه دنده پشت فرمون داره کیا سراتو و سوناتای پنج سال پیش یعنی 2011 و خیلی از ماشین های سطح متوسط این قابلیت رو دارن دنا هم باید به عنوان لوکسترین ماشین ایرانی این آپشن ناچیز رو داشته باشه
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵.خخخخخخ
بهشون میگم برات نصب کنن😂😂😂😂😂
.
منتظر بمون تا نصب کنن. 😂😂😂😂
.
چیز دیگه ای مد نظرت نیست ؟؟
صندلی فیبر کربن ، چرم گاو ، صندلی ها با پوست کروکودیل ، ماساژور و … نمیخوای ؟؟
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۵نگفته دنا خودروی لوکسه. گفته دنا لوکس ترین محصول ایران خودرو هست. این واژه ها بار معنایی خودش رو دارن. به همین دلیل لوکس ترین به معنای لوکس بودن نیست. اگر ایران خودرو هم ادعا بکنه که لوکس هست صرفا بازی با لغات هست. تویوتا کمری و هیوندا سوناتا و اپتیما و هوندا آکورد هم حتی در رده خودروهای لوکس یا لاکچری قرار نمیگیرن. خودروهای لوکس طبق تعاریف معمولا بالای 60 هزار دلار قیمت میخورن. نمونه خودروی لوکس یا لاکچری مرسدس کلاس s یا ب ام و سری 7 هست.
علی کیوج
۱۳ آذر ۱۳۹۵دنده پشت فرمون واسه گیربکس اتوماتیک هستش نه گیربکس دستی!
امپراتور لامبورگینی
۱۳ آذر ۱۳۹۵باورم نمیشه !!!!!
جدی ؟؟؟؟
گیربکس با پدال شیفتر یا Semi Automatic gearbox یا Automated manual gearbox یا Flappy paddle gearbox یا Paddle Shift gearbox نه گبیربکس اومات هست نه دستی.
بهش میگن گیربکس (نیمه اتوماتیک)
shahmir
۱۳ آذر ۱۳۹۵حالا هرکی میاد کامنت میذاره شما جوابم ندی میفهمیم بلدی :))
*
۱۴ آذر ۱۳۹۵الآن پاسخ میده : آره فهمیدم
خخخخخخخخخخ
همینطوری3000 تا پست گذاشتی؟؟؟
elemento
۱۴ آذر ۱۳۹۵آره فهمیدم…???
elemento
۱۴ آذر ۱۳۹۵دقیقا همین جوری 3668 کامنت گذاشتم.
الان هم در حین جواب دادن به شما 8 تا کامنت دیگه گذاشتم…
نه حیفت نمیاد از نظرات کسی مثل من محروم بمونی ؟؟؟!
آرین
۱۴ آذر ۱۳۹۵دستم خسته شد بس که فرمایشات شما رو اسکرول کردم. یه نفس بگیر برو سراغ مطلب دیگه
elemento
۱۴ آذر ۱۳۹۵.
آرین !
عاغا شما باید ورزش کنی.یکم به خودت برس. از 2 تا دستت استفاده کن .
من خسته نمیشم… نیاز به نفس گرفتن هم ندارم ….
تا به 10/000 نرسم ول کن نیستم جون تو.
آرش
۱۳ آذر ۱۳۹۵این مثلا چه فرقی میکنه ؟
علی گرایلی
۱۳ آذر ۱۳۹۵من شیفته سانروفش شدم!!چیه الان این؟اسباب بازیه!! انگار دادن دو تا جوشکار ایجادش کردن یه نور کمی هم حالا بیاد تو!!!گیر آوردن
علی
۱۳ آذر ۱۳۹۵خداوند انشاالله به این کارخانه ایران خودرو برکت بده که هر چی درست میکنه یه عده تو نوبت می خرن
چند روز دیگه سال 2017 است به نظر شما یک سان روف و توربو شارژ و دی وی دی برای ماشین ؟؟؟؟
من نمیدونم چطور روشن شده برای تست بفرستند کره
همین چین کپی کار ماشین کروز 3 رو با اون تکنولوژی تولید کرده
ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم
معین
۱۳ آذر ۱۳۹۵من سال 88 روا سال خریدم
دوستم سال 92 پارس خرید
دو هفته پیش اریسان خریدم
بزاریمشون کنار هم نزول کیفیت رو شاهد هستیم
مک میسل
۱۳ آذر ۱۳۹۵به نظر من این واقعا یک قدم مثبت هست البته اگر روش گیربکس اتوماتیک نصب شه با موتور توربو150 اسبی
و 4 ایربگ رو هم داشته باشه
انوقت میشه زیر60 به دنای اتوماتیک 4 ایربگه با موتور150اسبی واقعا فکر کرد!!!کیفیتش هم مناسب باشه چون نمیشه انتظار کیفیت بالا از ایرانخودرو رو داشت!کارگران مونتاژِ ی یکم دقت کنن چیزی نمیشه ها!
MjM
۱۳ آذر ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژکاران داخلی….
ASA
۱۳ آذر ۱۳۹۵میشه گفت داره خوب عمل میکنه
اگر ایمنی بالا داشته باشه
و همچنین قیمت پایین
فکر نکنم گیربکس دستی یا اتومات فرق داشته باشه
اول ضعف رو برطرف کنند، بعد سراغ قوت برن
فرشاد
۱۴ آذر ۱۳۹۵4 تا ایربگ داره.از مسئولای بازاریابی ایران خودرو فارس شنیدم.
نخود آش
۱۴ آذر ۱۳۹۵ایران خودرو: خب شما یه خط کنار در داشتی 1 میلیون و نیم. یه جفت آینه جدید داشتی 500 هزار تومن. دو جفت چراغ داشتی یه میلیون. یه سانروف فوق پیشرفته از در و دهات شانگهای داشتی 2 میلیون. وسط سپر رو هم برات رنگ سیاه زدیم 500 هزارتومن. به اضافه 45 میلیون دنای معمولی میشه 50 میلیون و نیم. که علی الحساب رد کن بیاد تا اگه بعد چیزی یادم اومد به لیستت اضافه کنم. موعد تحویل : هر وقت دلمون خواست.
پناه بر خدا
حسین . ش
۱۴ آذر ۱۳۹۵عالی بود. بهترین کامنت
من که الان 7 ماه ماشینمو فروختم اگه تا سال بعدم پولم به ماشین خوب خارجی نرسه ، بازم صبر میکنم و از ایران خودرو و سایپا و این ماشین چینیای مسخره نمیخرم
Overclock
۱۴ آذر ۱۳۹۵ماشین های ایرانی از نظر ایمنی فاجعه هستن اپشن بخوره تو سرشون این ماشین هم یه چیز من دراوردیه من 6سال سمند ef7داشتم هر بار منو یه جا گذاشت افت قیمت شدیدی هم داره و واقعا نا امن هست اینم همونه چراغ هاشو عوض کردن و فیس لیفت شده اسمشو گذاشتن یه ماشین جدید .تورو خدا نخزید اگه امکانشو دارید یه ماشین با کیفیت ژاپنی اروپایی کره ای بگیرید
حسین . ش
۱۴ آذر ۱۳۹۵دقیقا درسته دوست عزیز
من الان 5 ساله که دیگه ماشین ایرانی و چینی نخریدم. تو این 5 سال یک بار تویوتا یاریس ، 2بار هم BMW ، هر بار هم دست دوم خریدم چون پول نوشو نداشتم. ولی یک بار هم اذیت نشدم . هر دفعه هم که پول لازم شدم فروختم و چند ماه بی ماشین موندم تا باز بتونم ماشین خارجی بگیرم. تا کی باید حسرت سوار شدن یه ماشین به روز که وقتی نو از کمپانی میخریش حداقل تا 2-3 سال خیالت راحت باشه رو بکشیم آخه …
فرشاد سجادیان
۱۴ آذر ۱۳۹۵دنا یه جوریه، وقتی سوارش میشین حس امنیت نمیکنین؛ تو ماشینای ایرانی سمند LX بیشتر از بقیه حس امنیت میده، کیفیت داشبوردشم واقعا بالاتره.
هیچکس
۱۴ آذر ۱۳۹۵عجب مار خوش خط خال خالی شده.مراقب نیشش هم باشید.منتظرا…..
HoSeIn
۱۴ آذر ۱۳۹۵اینقدر بی سلیقه و فسیل شده ان این طراحاشون که بعد از 40 سال هنوز دسته ترمز دستی را به همون شکل ابتدائی و بدفرم درست می کنن . اسم خودشونم گذاشتن طراح
Reventon
۱۴ آذر ۱۳۹۵فکر نکنم مشکل از طراحاشون باشه.طراحی ماشین یه بچه قنداقی هم از این قوی تره…!
مشکل برمیگرده به مدیراشون.میخوان با حداقل زحمت و حداقل هزینه یه ماشین طراحی و تولید کنن بعد با حداکثر قیمت به مردم غالب کنن…
در مورد دسته ترمز دستی حتما طراح بیچاره گفته رییس بد نیست بعد اندی سال اینو هم فیس لیفت کنیم …ریسشم گفته وللش بابا خرج زیادی میوفته رو دستمون تازه مردم ایران که به این چیزا کاری ندارن. همین که سانروفو گذاشتیم واس 5 سال آینده مشکلی ندارن!!!
ahmad
۱۴ آذر ۱۳۹۵لنگه کفش کهنه در بیابان غنیمت است!
یقین داشته باشید مردمی که مدت ها به کیفیت پایین سمند و پژو های قرن بیستم میلادی عادت کردن(!) با اومدن مدل جدید دنا ذوق زده شده و واسه خریدش سر و دست میشکنن!
شرط میبندم نصف قطعات و طراحی بکار رفته در این دنا، کار چین می باشد چون کاملا داره زار میزنه … (با اون رینگ های نا موزونش)
یاسین
۱۴ آذر ۱۳۹۵توپ چهل تیکه دیدین این ماشین چهل تیکس
هرجاشو از یه چیزی کپی زدن
معنی واقعی شتر گاو پلنگ
رسول
۱۴ آذر ۱۳۹۵خدایش منم عاشق ماشین هایی از برند : بی ام دبیلیو ، بنز ، هیوندای ، هوندا و … هستم و دلم می خواد خانواده ام سوار امن ترین ماشین های دنیا بشن و خودم هم از راحتی بدم نمی یاد اما دوستان مشکل جای دیگه اس ، تو مملکتی که من نوعی با تحصیلات عالیه و 16 سال کار کردن از راه حلال به زور می تونم یه ماشین 40 یا 50 میلیونی اون هم به شرط گرفتن وام بخرم غیر از این ماشین چی می تونم بگیرم که هم یه کمی ( حتی شده الکی و فقط برای گول زدن خودم ) امکانات رفاهی داشته باشه و هم قیافه و گارانتی بهتر ، بابا با حقوق ماهی 800 تومن مگه چقدر می شه پس انداز کرد ، آقایون اختلاص گرها و از ما بهترون و آقا زاده ها مگه می ذارن ما هم رنگ آرامش ، زندگی خوب و خودرو های درس و حسابی رو ببینیم ، ما هم مجبوریم همین آشغال ها و فرغون های تولیدی ایران خودرو و سایپا رو بخریم ، شاید بگید خوب ماشین خارجی دس دوم بخر اما خودرو های خارجی دس دوم هم استفادش رو برای آقایون انجام داده و وقتی به دس من با این قیمتها برسه می شه داداشم و فقط می مونه خرجش برام با اون هزینه نگهداری سنگین ، آدم هایی مثل من یا باید ماشین داخلی مثل ال نود که هیچ چی نداره جز موتور رو بخرن یا ماشین چینی که افت قیمت وحشت ناک داره و یا همین آشغال های داخلی رو ، بس خدایش فردا تو خیابون دیدید ما رو نگید چقدر احمق بوده با این قیمت این رو گرفته ،نگفتید مبارکه خیالی نیس اما لطفن فحش مون هم ندید ، جبر روزگار این نون رو گذاشته تو سفره مون ، جبر روزگار !!
ahmad
۱۵ آذر ۱۳۹۵حالا برو از این جماعت *** ماشین صفر بگیر تا اون موقع بفهمی خرج و هزینه نگهداری سنگین
قشنگ اندازه یه ماشین بیس سال کارکرد باید هزینه نگهداری این لگن هارو بدی
اگر یه خارجی دست دوم داشته باشی لااقل خیالت راحته که به فساد مونتاژگار های دولتی کمک نکردی…
(حتی اگر یک تویوتا مدل دهه 90 میلادی داشته باشی بازم همون اسمش می ارزه به تمام لگن های صفر داخلی)
ارمان
۱۴ آذر ۱۳۹۵جعبه انگور ایرانی رو ۵۰ ملیون بخری؟!!!
چندتا نکته هست که شاید گفتنش خالی از لطف نباشه
اول شکل ایرو دینامیک ماشینه که فکر میکنم کلا به جای شکافتن هوا داره هوا رو جم میکنه
بروبکس میخرونو یه حالی به توربوش میدنو میکننش ۲۴۰ اسب با اتاق ۳ بی ام و بکشن ?
واقعا گیر بوکسی داریم که بتونه قدرت تحمل کنن؟
ایا سیستم ایمنی esp رو اضافه میکنن؟
راستی بچها ماشینه دیگیی رو میتونید نام ببرید لاستیکش ۱۹۵ باشه؟ من فکر میکردم بعد ۱۸۵ باید ۲۰۵ استاندارد ترین سایز ممکن باشه واسه شما عجیب نیست؟