درحالیکه فصل پاییز را پشت سر گذاشتهایم، هم چنان اثری از خودروی لوکس ملی نیست! این خودرو که قرار بود اولین سریهای تولید خود را در ماه مرداد به نمایش بگذارد، به تعداد ۲,۱۰۰ دستگاه تولید شده است، اما موضوع این است که همچنان هم دعوای زرگری ایرانخودرو و شورای رقابت، ادامه دارد.
چهارشنبه ۲ هفتهٔ پیش، شورای رقابت قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد کرد، با جواب دهی فوقالعاده سریع ایرانخودروییهای مواجه شدیم!عبدالله بابایی میگوید: قیمت تمامشدهٔ دنا برای ایرانخودرو، ۴۶ میلیون تومان است که با احتساب ۲ میلیون تومان سود، ما قیمت ۴۸ میلیون تومانی را پیشنهاد کردهایم.
اگر هم قیمت دنا ۴۶ میلیون تومان بشود، در حقیقت، سود کارخانه صفر است. بااینوجود، چندی بعد ایرانخودرو پذیرفت که با همین قیمت ۴۶ میلیون دنا را عرضه نماید.
در سویی دیگر، شورای رقابت که فرمولی برای تعیین قیمت خودروها ابداع کرده، قیمت دنا را بر اساس قیمت سورن EF7 بهعنوان قیمت پایه و محاسبه هزینههای سرمایهگذاری و قطعات و امکانات بالاتر این خودرو که شامل ۳۷ آیتم میشوند، قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و سرانجام دستورالعمل تعیین نرخ فروش این خودرو را با قیمت حداکثر ۴۲ میلیون تومان ابلاغ کرده است. رئیس این شورا دراینباره میگوید:بازنگری در قیمت دنا، بههیچوجه امکانپذیر نیست. ما برای تعین قیمت خودروی دنا، قیمت خودروی سورن را در نظر گرفتهایم که با احتساب آپشن های اضافه، قیمت این خودرو ۴۲ میلیون تومان میشود. در ضمن ما با احتساب سود کارخانه این قیمت را برآورد کردهایم، وگرنه همین قیمت هم برای این ماشین زیاد است!
اما ایرانخودرو تهدید کرده که اگر در قیمت خودروی دنا بازنگری نشود، این خودرو را به عراق و سوریه صادر خواهیم کرد، چون در آن جا، سود بیشتری نیز نصیب ما میشود!
دنا چیست؟
دنا یکی از فیس لیفت های سمند محسوب میشود. در واقع این خودرو همانند سمند SE، سمند LX، سورن و سورن ELX از پلتفرم، قوای پیشرانه و فنی خودروی قدیمی و از رده خارج پژو ۴۰۵ استفاده میکند. درحالیکه طبق تبلیغات اولیه انتظار استفاده از پیشرانهای پرقدرت و توربو یا سیستم گیربکس خودکار و طراحی داخلی مدرنتری از این خودرو میرفت، با تعدیلهای به وجود آمده، سرانجام خودرویی عجیب اما نسبتاً مجهز روانه خط تولید شد و استقبال خوبی هم در پیشفروش آن به عمل آمد. با این حال و با وجود تولید تعداد زیادی از این خودرو، خودروساز بهتر دیده تا در یک بازی تکراری، بدون توجه به زیان مصرفکننده، برای سود بیشتر، سناریوی خود را عملی سازد.
مشخصات خودروی دنا:
نوع موتور | EF7 | |
حجم موتور (cc) | ۱۶۴۵ | |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه | |
نسبت تراکم | ۱۱ | |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ | |
سیستم انژکتوری | پاشش الکترونیکی چندنقطهای | |
استاندارد حد آلایندگی | یورو ۴ | |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۹۰ | |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲.۰۳ | |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی (BE3) | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) | ۶ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) | ۷.۸۸ | |
طول خودرو (mm) | ۴۵۵۸ | |
عرض خودرو (mm) | ۱۹۴۴ | |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۶۰ | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۷۱ | |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۲۳۵ | |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۷۰ | |
حجم فضای صندوق عقب (دسیمتر مکعب) | ۵۰۰ |
ترمز | “ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی” | |
کیسه هوای ایمنی | راننده و سرنشین | |
فرمان | هیدرولیک | |
سیستم تهویه | تنظیم اتوماتیک, دریچه تهویه برای سرنشینان عقب | |
سیستم صوتی | دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایلهای تصویری, دارای سیستم رهیاب, مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تویتر | |
چراغها | جلو هالوژنی و LED – عقب LED, چراغ مه شکن جلو و عقب, چراغ نقشهخوان, چراغخطر سوم | |
آیینهها | “آینههای جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد” | |
شیشهها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب | |
تزئینات | در دو نوع تریم تک رنگ (مشکی) و تریم دو رنگ (بژ و مشکی) | |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر, هشدار دهنده موانع عقب, سیستم عیبیابی هوشمند (مالتی پلکس), قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع, سیستم قطع سوخت خودکار, سیستم کنترل بخار بنزین | |
رینگ و لاستیک | رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ | |
صندلی | صندلی ۸ حرکته برقی راننده, صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشتسری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشتسری صندلی عقب یکپارچه با صندلی | |
سایر تجهیزات | ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کمنور، بلندگوهای جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل، زهها و دستگیرههای همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغهای سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد، کامپیوتر سفری |
pentagon usa
۱۳ دی ۱۳۹۳خداوندا یک زلزله 15 ریشتری بفرست و ایران خودرو و سایپا رو با خاک یکسان کن
ارش
۱۳ دی ۱۳۹۳امین
E 36
۱۳ دی ۱۳۹۳واقعا متاسفم
همین…
ASTON MARTin
۱۳ دی ۱۳۹۳[…]چطوری سر مردمو شیره میمالنو […] اخه کجای این حلب 42 میلیون می ارزه؟ حال انکه مدعین تا پنجا میلیون باید بالاترم بره.. بی کیفیتی از سرو روش میریزه.. ببینین با چه وقاحتی عکسه قلابیشو کنار واقعیش گذاشتن!یعنی همینقد نکردن که اون طراحی فضایی تخیلی رو کناره محصول غایی بی کیفیت و تغییر کرده نزارن؟ طرح چوبش از همینجا بی کیفیتیو داد میزنه مال سمند شرف داش به این!من از اینجا بی کیفیتی خیلی از قطعاتشو دیدم وای به حاله . . .
مطمئن باشین چن وقت دیگه با همون 49 نهصدو نودو نه تمون میندازنش به ملت.. الان اگه دنده تو چهار باشه لیوانای اون پشتو چطوری میشه برداشت ؟؟یکی اینو بگه؟
داشبردشو نگا خدایی
با چل میلیون ملت تو امریکا کرایسلر سوار میشن ما دنای بی کیفیت
سلنا گمز پاشده رفته تو مساجد دبی عکس گرفته و اینطوری صنعت تورسمشونو تبلیغ میکنه بعد ما اندر خمه یه ماشین لوکسیم
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳استون مارتن منظورت سه است مگه نه!؟
اینا میدونید چرا این کارو میکنند از این ور دنا رو میبرن بالا و بعد به دلایل بازار و…. قیمت سمند و خودرو های دیگشونم به تبعیت از این میبرن بالا .من که کاری ندارم ولی وقتی مردم مثل …. داخل دو روز همه حواله هارو خریدن و خوشحال بودن که دو روز بعدش ۲۲_۲۴میلیون میتونن بفروشن حالا باید این تاخیر و بد قولی رو هم تحمل کنند.
فکر کنم کسری هم دنا ثبت نام کرده بود.درست میکم!؟
یه پسر
۱۳ دی ۱۳۹۳والا همچین می گن می فرستیم عراق و سوریه که اینگار اونجا کویت و ترکیه اس
لابد داعش هم اونجا نمایندگی ایرانخودرو داره :)
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۳اون دکمه قرمزه اهرم اجکته یا چاشنی بمب!!
بهتر از این طراحی باید 10 سال پیش باید اجرا میشد .ینی چند نفر پیدا میشن قید امثال تندر و لیفان 620 و یا جکو میزنن اینو میخرن ؟
aref
۱۳ دی ۱۳۹۳مشکل از تعرفه ورود خودرو هست وگرنه رقابت که شورا نمی خواهد تو بازار آزاد خود کالا ها رقابت میکنند پس اگه قرار زلزله بیاد باید خیلی جا های دیگرو هم خراب کنه
احمد
۱۳ دی ۱۳۹۳زلزله هم به خدا واسه این دو تا مونتاژ کار و وارد کننده های ماشین های چینی کمه
خودروی لوکس ملی !!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
خودرو ساز های ما هنوز عرضه ساخت پیچ موتور و صفحه کیلومترم ندارن حالا میخوان خودروی لوکس ملی بسازن
خودروی لوکس پیشکش
لااقل ۱چیزی بسازن که بشه تحملش کردو اعصاب صاحبشو خراب نکنه و دم دقیقه نخواد بره تعمیرگاه
یعنی با این افتضاحات یه رویی هم دارن که بیا و ببین
از بس تمتم دولت ها تمام قد هواشونو دارن کار انحصاریم که همینه
البته توقعی هم نمیشه داشت بضاعتشون همینه
ممل
۱۳ دی ۱۳۹۳برادر من ما اگر شانس داشتیم که اوضاع و احوالمون این نبود. زلزله 15 ریشتری هم بیاد اینا رو دور میزنه میاد خونه من و تو رو سرمون خراب میکنه!
amir
۱۳ دی ۱۳۹۳تو رو خدا به آپشن ها نگاه کنید 20 تا آپشن فقط چراغه این ها رو آپشن می دونند
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۳برای تست سرعت باید با دوج رام بندازیمشون بهم. بعد ازدوازده سال مشخصات فنیش باسمند چنان تغییری نداره .راستی دوستان هم کلاسهای این خودرو در دنیا چه خودروییه؟
احسان(احسان سابق)
۱۳ دی ۱۳۹۳مزدا 6.هیوندای سوناتا.هوندا اکورد.تویوتا کمری.بیوک رگال.شورولت مالیبو.کیا اپتیما.پژو 407.بی ام و سری 3(به طور کل البته).کرایسلر 200.فورد فیوژن.سوبارو لگاسی.نیسان التیماو…
pentagon usa
۱۳ دی ۱۳۹۳طراحیش هم به شدت نا متناسب و ناهماهگه چراغ های عقب یک کپی تکراری و مسخره از نسل قبل ب ام و سری پنجه والان عقبش بیشتر شبیه تیبا شده داخلش هم که شبیه هیوندای سوناتا نسل قبله باید بهش گفت سمند داشبرد سوناتایی
مصطفی
۱۳ دی ۱۳۹۳خوبه یه ماشینی پیداشد که یکم بهش افتخار کنیم!
AliZeus
۱۳ دی ۱۳۹۳“چند خودروی دنا در شهر مشاهده میشود که پلاک ملی گرفتهاند و در خیابانهای تهران جولان میدهند…”
چنان نوشتین جولان میدهند انگار با فراری یا لامبورگینی طرفیم :D
فرید458
۱۳ دی ۱۳۹۳با سلام
کسری جان اگر اشتباه نکنم شما هم از سفارش دهندگان دنا هستید . امیدوارم بحث قیمت گذاری این ماشین کار رو به جاهای باریک نکشونه و شما هم هر چه زود تر ماشین رو تحویل بگیرید .☺
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳درود فرید جان،بله متاسفانه!فعلا که نمیدونیم چیکار کنیم!
فعلا سر در گمیم!
حتی فکر فروش حوالش هم به سرمون زد ولی گفتیم تحویل بگیریم اگر بد در اومد بفروشیمش.
به هر حال،امیدوارم تکلیف این خودرو هر چه زود تر معلوم بشه
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳ای بابا بالا خره قیمت دنا چقدر شد 42یا48
کیوان
۱۳ دی ۱۳۹۳وقتی رسما بیاد مطمئن باش از 50 میلیون ت هم میگزره مثل ال90 و رانا این همش اولش چرت میگن
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام اقای 4matic از رنو فلوعنس خبری نشد واقعا کی تحویل میدن چون من هم 3 تیر ثبت نام کردم خبری داری دوست عزیز.
اسی
۱۳ دی ۱۳۹۳یه تقلید ناشیانه از تمامی برند ها بر روی یک پلتفرم قدیمی با قیمتی نجومی
car designer
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام
.
.
.
.
.
خداحافظ
.
.
.
کار از فوش بحث گذشته داداش…
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳نسبت به سمند وپرشیا ئاقعا می ارزه
امیر محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳سمند سورن اگه یه دستی خودت به سر و روش بکشی (که قیمتش اندازه این بشه)
خیلی از اینا بهتر میشه
آیدین
۱۳ دی ۱۳۹۳[…] یدونه ای اس پی هم نمیتونن روش بزارن.گذاشتن ای اس پی برای ایران خودرو 30 40 تومن بیشتر آب نمیخوره…
saeid
۱۳ دی ۱۳۹۳بسم حق
واااای
باورم نمیشه دارم میره عراق و سوریه
بالاخره ارزوم براورده میشه یا نه ؟؟
شمام یقشو نچسبین بذارین بره
با این وضع ما خودرو ملی نداشته باشیم سنگین تریم
البته نه همون ایده زلزله و بمب و دینامیت بهتره
میترسم بره اونام بدبخت کنه . داغشون دامن ما رو بگیره
به 4 عدد برادر دالتون برای منفجر کردن مجموعه نیازمندیم
لوک خوش شانسم طرف ماست …
راحت باشین : ))))
HaMiDrEzA
۱۳ دی ۱۳۹۳یه ضرب المثل چینی هست که میگه هرچه خواستید تولید کنید و هر قیمتی خواستید رویش بگذارید، بازهم مردانی از سرزمین پارس برای پیش خرید آن ثبت نام خواهند کرد و شما سود خواهید برد….
از ماست که بر ماست. وقتی 405 رو میخریم 30میلیون، خب اینم باید باشه 50میلیون دیگه
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳اقا یه سوال این چراغ راهنمایی تا منزل چیه ؟؟
واقعا چیه؟؟؟؟
ahmad
۱۳ دی ۱۳۹۳آره واقعا منم نفهمیدم منظور از این ویژگی چیه!
یعنی چی؟!
امیر محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳شاید منظورش جی پی اسه
امیر محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳دوباره خوندمش فکر کنم چراغ قوه ای یا یه چیزی تو همین مایه ها باشه
یه پسر
۱۳ دی ۱۳۹۳یه چراغه که وقتی به خونه می رسی و ماشین تو پارکینگ خاموش می کنی روش می شه تا در خونه رو باز کنی و کلید ها گم نشه
لابد یه چیزی هس که بنز بی ام و نداره این لامصب داره
فقط امیدوارم این آهنگ
وطنم ای شکوه پا بر جای بر….
رو همراه با روشن شدن واسه ملت نخونه
مهران72
۱۳ دی ۱۳۹۳داداش یعنی وقتی ماشینتو ته کوچه پارک کردی،چراغ جلو چند دقیقه روشن میمونه تا برسی خونه
ام وی ام 315 داشت اینو
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۳این قابلیتو از سیم کشی و ECU فوق العادۀ 206 کش رفتند همه اونایی که 206 دارن میتونن این قابلیتو فعال کنند .
مصطفی
۱۳ دی ۱۳۹۳خراب شن این کارخانجات داخلی ماشین که جز ضرر و پسرفت هیچی نیستن
امید
۱۳ دی ۱۳۹۳شمارو بخدا نخرین بزارین رو دستشون بمونه ورشکست بشن این آشغالا.شمارو بخدا نخرید
یونس
۱۳ دی ۱۳۹۳ای آقا همچین میگی ماشین های لوکس ملی.
خدا انشاالله لعنت کنه بر کسی که این دوتا شرکت رو ساخت.هزاران نفر و هزاران خانواده رو داغ دار کردن.
خداییش هر روز پس رفت هر روز پس رفت و همسایه های ما هر روز پیشرفت.
اون عربا چی سوار میشن ما چی.
خدا لعنت کنه .
زیگما
۱۳ دی ۱۳۹۳ای آقا
برادران خیامی وقتی داشتن این شرکت رو میساختن هدفشون چیز دیگه بود….درست نیست لعنت به اونا بفرستیم….
ahmad
۱۳ دی ۱۳۹۳بله. ایرانخودرو یکی از اولین کارخانه های خودروسازی در آسیا بود که 5 سال زودتر از هیوندا کره جنوبی کارش رو شروع کرد و هدفی جهانی رو دنبال میکرد که به یکباره دست یه مشت رانت خوار و آقازاده افتاد!
یه پسر
۱۳ دی ۱۳۹۳خیامی ها هم از همه جا بین اون همه کمپانی اروپایی و آمریکایی رفتن سراغ انگلیس و هیلمن
متاسفانه ما ایرانی ها چیزی تحت عنوان سرمایه گذاری بلند مدت و آینده حالیمون نمیشه
و فقط به فکر منافع دم دستی مون هستیم
همین الان ایرانخودرو و مسئولینش اگه هوش داشتن این ماشین رو می اوردن زیر 40 میلیون
اینو همه می دونیم که کاملا شدنی هس
بعد یک طیف عظیم از بازار بجای ماشین های چینی می اومد سراغ دنا
در دراز مدت بازدهی فضایی بود مملکت هم پیشرفت می کرد
حیف که برعکس چینی ها برای بدست آوردن بازار بسته ایران رو به دامپینگ اوردن و خیلی از ماشین هاشون رو مخصوصا در ابتدا ورود با ضرر به ما می فروشن
حیف
حیف که باید پول 500 میلیون اینترنت مسئولین در بیاد
حیف
البته اگه منصف و بی طرف باشین یکی دو سالی هست که ایرانخودرو داره خودشو احیا می کنه و شاید به دوران اوج و مدیریت خوب اوایل دهه 80 برسه
اگه …
یه پسر
۱۳ دی ۱۳۹۳یه سمند سورن با مانیتور و ترمز های تقویت شده و یه سری امکانات بیشتر(امکاناتی که باید می بود و تازه تو این ماشین گذاشتن )
و یه ظاهر جدید (بدون در نظر گرفتن گلگیر های … جلو :) )
42 میلیون خوب می ارزه و می تونه بازار خوبی واسه ایران خودرو بشه
و مطمئنا خیلی ها دیگه طرف ام وی ام 530 با اون کیفیتش نمی رن
اما 47 میلیون واقعا زیاده چون گزینه های خیلی بهتری مث جک جی 5 دنده ای با موتور میتسوبیشی و طراحی پنین فارینای ایتالیا به همراه یک خدمات دهنده خوش نام مث کرمان موتور که حداقل پیرت نمی کنه تا ماشین رو بهت برسونه می تونه گزینه خیلی بهتری نسبت به دنا باشه تازه با جک جی 5 از اون پلاستیک های طرح چوب ایرانخودرو هم داخل اتاق خبری نیس
حتی با 44 میلیون میشه لیفان 620 گرفت تازه سانروف هم داره کیفیتشم در حد همینه فقط مشکلش مردمن که می گن ماشین چینیه !
با این حال من ترجیح می دم یه سمند ای اف 7 بخرم یه رینگ مانیتور هم روش بندازم سر جمع میشه 33 میلیون
و من الله توفیق
rasoul
۱۳ دی ۱۳۹۳چی قرار بود بشه و چی شد؟
بجای اینهمه جنگولک بازی میتو نستند اینو بعنوان نسل سوم و سورن رو به عنوان نسل دوم معرفی کنن البته درسته همه فیس لیفت هستند ولی خوب مردم ما کم توقع بودند و قبول می کردن
من این ماشین رو دیدم و خیلی نا امید شدم
البته اینو بگم که قرار نبود این شکلی بشه بخاطر یک سری مسائل پشت پرده اینطوری از آب در اومد
مهندسا و طراحا خیلی زحمت کشیده بودن ولی خوب وقتی قرار بشه طرح ناقص اجرا بشه و ارزانسازی بشه (برای سازنده)از این بهتر نمیشه
حالا خوبه نگفتند 55 میلیون
اسماعیل
۱۳ دی ۱۳۹۳بابا کدوم قیمت؟ ال نود اون موقه که می خواست بیاد تو بازار می گفتن جایگزین پراید باقیمت 8میلیون…
احمد.ف
۱۳ دی ۱۳۹۳امکانات این ماشین اکثرا چیز جدیدی نیست. شیشیه بالابر برقی عقب، خروجی هوا برای سرنشینان عقب، قطع کن سوخت (پراید ۸۵ ما هم قطع کن سوخت تو تصادف داره!)، ایموبیلایزر، ریموت، ترمز ضد قفل ABS، کیسه هوای راننده و سرنشین و … خوب این ها رو که سمند و ۴۰۵ و بقیه هم دارن امکانات اضافه چیه که بابتش باید ۱۸ میلیون اضافه داد؟؟؟!!!
بعضی امکانات هم که نمیدونم اسمشو بذارم امکانات؟ یا نه!:
امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشتسری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، بلندگوهای جلو و عقب!!!!
ahmad
۱۳ دی ۱۳۹۳یه موتور بسیار پر مصرف و با قدرت بسیار پایین.
اینا هنوز اسب بخار موتور هاشون به 150 هم نرسیده چه برسه بخوان با خودرو های 200 و 300 اسب بخاری اروپا رقابت کنن.
یه طراحی بدنه ای که هیچکدوم از تست های ایمنی و تصادف دنیا رو نگذرونده و اصلا قابل اطمینان نیست.
یه طراحی داخلی بسیار ساده و سر هم شده که حتی توی عکس میشه کیفیت پایین داشبورد رو حس کرد.
اونوقت به این میگن بهترین خودروی ملی ایران!!!
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳وقتی مردم می خرند دیگه به ما چه اصلا 100 ملیون .مطمعن باش اگه 100 ملیون بشه بازم می خرن میگی نه سال دیگه نگا کن!
مگه 405 از مهر تااسفند 91 دوبرابر نشد.اتفاقا این مردم همیشه در صحنه دو برابر خریدند!
وقتی هم میگی چرا این ماشین بی کیفیتا می خری.میگه خب چی کارکنم!هیچی همینا سوار شو حالشو ببر!
جالب کرولا 16000 دلاره یعنی بادلار3500 حدودا65 ملیون اونوقت ایران خودرو این گاری را می ده 50 ملیون !!!! تازه ضرر هم می کنه! بنده خدا…
به خدا حقه مونه.
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳این اگه رسما بیاد تو بازار تا55ملیون می رسه
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳راستی دوباره می پرسم این رنو فلوعنس ها رو کی تحویل میدن .
benz and porsche
۱۳ دی ۱۳۹۳داشبورد سوناتا ………. شده.واقعا خنده داره
partizan
۱۳ دی ۱۳۹۳مگه همین که داره میاد زلزله نیست.خودش به تنهایی کار یه زلزله 20 ریشتری رو میکنه
mohsen
۱۳ دی ۱۳۹۳این دنا کجا و اون دنایی که تبلیغ می کردن کجا اون داخلش با سوناتا مو نمی زد فرمونش فرق داشت چوب و چرمش هم زدن.
Mashin Sara
۱۳ دی ۱۳۹۳کی میشه که یه ماشین با سانروف و دنده اتومات ایرانی ساخته بشــــه
علی آهنگر
۱۳ دی ۱۳۹۳حاضرم قسم بخورم اگه با قیمت 46 تومن فروخته بشه برای کارخونه 45 تومن سود داره
حسين
۱۳ دی ۱۳۹۳اونایی که ثبت نام کردن اشتباه کردن!!
بعدا با موتور توربو و گیربکس بهتر می آید!!
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳حسین جان درسته اینی که شما می فرمایید
ولی
هر چیزی1000-3000تای اولش خوبه.
مثلا سمند ای اف7 که اومد اولیاش خوب بود یا همین سورن یا تیبا یا405 اس ال ایکس و…
ما به همین موتور گیربکسش راضی هستیم.
فقط هر دقیقه نریم تعمیرگاه…ایران خودرو رو بهترین خودروساز یاد میکنیم!!!والا!!!
خخخخخخخخ
حسين
۱۳ دی ۱۳۹۳شاید تنها خودرویی که این موضوع براش صدق نکنه همینه!
اتفاقا حدث میزدم همین رو بگی!
اما این خودرو به این دلیل اینطوری نیس که خارجی روش نصب نشده!
مثلا سمند Ef7 یه چیزی یاش آلمانی بود!
اما الان نمیدونم به جز چین آیا به کشور دیگری هم دسترسی هس؟