درحالیکه فصل پاییز را پشت سر گذاشتهایم، هم چنان اثری از خودروی لوکس ملی نیست! این خودرو که قرار بود اولین سریهای تولید خود را در ماه مرداد به نمایش بگذارد، به تعداد ۲,۱۰۰ دستگاه تولید شده است، اما موضوع این است که همچنان هم دعوای زرگری ایرانخودرو و شورای رقابت، ادامه دارد.
چهارشنبه ۲ هفتهٔ پیش، شورای رقابت قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد کرد، با جواب دهی فوقالعاده سریع ایرانخودروییهای مواجه شدیم!عبدالله بابایی میگوید: قیمت تمامشدهٔ دنا برای ایرانخودرو، ۴۶ میلیون تومان است که با احتساب ۲ میلیون تومان سود، ما قیمت ۴۸ میلیون تومانی را پیشنهاد کردهایم.
اگر هم قیمت دنا ۴۶ میلیون تومان بشود، در حقیقت، سود کارخانه صفر است. بااینوجود، چندی بعد ایرانخودرو پذیرفت که با همین قیمت ۴۶ میلیون دنا را عرضه نماید.
در سویی دیگر، شورای رقابت که فرمولی برای تعیین قیمت خودروها ابداع کرده، قیمت دنا را بر اساس قیمت سورن EF7 بهعنوان قیمت پایه و محاسبه هزینههای سرمایهگذاری و قطعات و امکانات بالاتر این خودرو که شامل ۳۷ آیتم میشوند، قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و سرانجام دستورالعمل تعیین نرخ فروش این خودرو را با قیمت حداکثر ۴۲ میلیون تومان ابلاغ کرده است. رئیس این شورا دراینباره میگوید:بازنگری در قیمت دنا، بههیچوجه امکانپذیر نیست. ما برای تعین قیمت خودروی دنا، قیمت خودروی سورن را در نظر گرفتهایم که با احتساب آپشن های اضافه، قیمت این خودرو ۴۲ میلیون تومان میشود. در ضمن ما با احتساب سود کارخانه این قیمت را برآورد کردهایم، وگرنه همین قیمت هم برای این ماشین زیاد است!
اما ایرانخودرو تهدید کرده که اگر در قیمت خودروی دنا بازنگری نشود، این خودرو را به عراق و سوریه صادر خواهیم کرد، چون در آن جا، سود بیشتری نیز نصیب ما میشود!
دنا چیست؟
دنا یکی از فیس لیفت های سمند محسوب میشود. در واقع این خودرو همانند سمند SE، سمند LX، سورن و سورن ELX از پلتفرم، قوای پیشرانه و فنی خودروی قدیمی و از رده خارج پژو ۴۰۵ استفاده میکند. درحالیکه طبق تبلیغات اولیه انتظار استفاده از پیشرانهای پرقدرت و توربو یا سیستم گیربکس خودکار و طراحی داخلی مدرنتری از این خودرو میرفت، با تعدیلهای به وجود آمده، سرانجام خودرویی عجیب اما نسبتاً مجهز روانه خط تولید شد و استقبال خوبی هم در پیشفروش آن به عمل آمد. با این حال و با وجود تولید تعداد زیادی از این خودرو، خودروساز بهتر دیده تا در یک بازی تکراری، بدون توجه به زیان مصرفکننده، برای سود بیشتر، سناریوی خود را عملی سازد.
مشخصات خودروی دنا:
نوع موتور | EF7 | |
حجم موتور (cc) | ۱۶۴۵ | |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه | |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه | |
نسبت تراکم | ۱۱ | |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان ۹۵ | |
سیستم انژکتوری | پاشش الکترونیکی چندنقطهای | |
استاندارد حد آلایندگی | یورو ۴ | |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۹۰ | |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲.۰۳ | |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی (BE3) | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) | ۶ | |
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) | ۷.۸۸ | |
طول خودرو (mm) | ۴۵۵۸ | |
عرض خودرو (mm) | ۱۹۴۴ | |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۶۰ | |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۷۱ | |
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۲۳۵ | |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۷۰ | |
حجم فضای صندوق عقب (دسیمتر مکعب) | ۵۰۰ |
ترمز | “ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی” | |
کیسه هوای ایمنی | راننده و سرنشین | |
فرمان | هیدرولیک | |
سیستم تهویه | تنظیم اتوماتیک, دریچه تهویه برای سرنشینان عقب | |
سیستم صوتی | دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایلهای تصویری, دارای سیستم رهیاب, مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تویتر | |
چراغها | جلو هالوژنی و LED – عقب LED, چراغ مه شکن جلو و عقب, چراغ نقشهخوان, چراغخطر سوم | |
آیینهها | “آینههای جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد” | |
شیشهها | شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب | |
تزئینات | در دو نوع تریم تک رنگ (مشکی) و تریم دو رنگ (بژ و مشکی) | |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر, هشدار دهنده موانع عقب, سیستم عیبیابی هوشمند (مالتی پلکس), قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع, سیستم قطع سوخت خودکار, سیستم کنترل بخار بنزین | |
رینگ و لاستیک | رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ | |
صندلی | صندلی ۸ حرکته برقی راننده, صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشتسری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشتسری صندلی عقب یکپارچه با صندلی | |
سایر تجهیزات | ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کمنور، بلندگوهای جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو، تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل، زهها و دستگیرههای همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغهای سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد، کامپیوتر سفری |
پیمان
۱۳ دی ۱۳۹۳اون موقع که اقایان خیامی این شرکتو به پا کردن از بنز از بی ام و و چند شرکت دیگه برای افتتاح این خودرو ساز اومدن اونا میخواستن این شرکت با فورد و یا کادیلاک رقابت کنه بعد از انقلاب حتی چینیها هم به این خودرو ساز نگاه نکردن واقعا متئسفم
سجاد
۱۳ دی ۱۳۹۳دنا فقط و فقط یک حربه ی تبلیغاتیه برای گرفتن وام های میلیاردی و مساعدت های دولتی . . .
اگه به خود ایرانخودرو باشه ، هر 20 سال یکبار هم خودروی جدید بیرون نمیده .
حتی صادراتش هم به همین شکله .
صادرات ایرانخودرو به برخی کشورها از سالی چند صد دستگاه تجاوز نمیکنه ، و فقط برای خالی نبودن عریضه صادرات میکنن .
فکر میکنم از اولین باری که تبلیغ دنا از تلویزیون پخش شد حدود 4 سالی میگذره ، اما هنوز به بازار نیومده . . . این درحالیه که بعضی از خودروهای خارجی تا به بازار ایران میرسن و طرفدار پیدا میکنن مدل سال جدیدشون که 180 درجه از مدل سال پیش متفاوت هست میاد به بازار . نه مثل دنا که همون سورن هست با چراغ و داشبرد جدید!!! (و پلتفرم عهد بوقی 405)
Z28 R
۱۳ دی ۱۳۹۳من دنارو تو جنت اباد دیدم اونم تو ماه ابان پس چی جوری شما در این پست نوشتید هنوز هیچ دنایی تحویل داده نشده نه تنها من بلکه دوست هایم شنیدم که توی محل خودشون دیدن ایا این مطلب یک شایع پراکنی است؟
Arash66
۱۳ دی ۱۳۹۳دست مدیرانِ
سجاد
۱۳ دی ۱۳۹۳چطوری ماشینی که سرقیمت تحویلش اختلاف هست تحویل داده شده؟؟؟
البته این موضوع هیچ تناقضی با تحویل محدود نداره .
ولی در کل هم گویا شما در ایران زندگی نمیکنید!
چون آخرین مدل های هیوندا 6 ماه بعد از رونمایی در تمام شهرهای ایران قابل رویت هستن ، اما مدتهاست که تبلیغ تلویزونی و بیلبورهای تبلیغاتی دنا رو میبینیم ، اما خودش رو نه!
بهمین دلیل من فکر میکنم حرفهای شما در رابطه با دیدن این مدل ، به شایعه پراکنی شبیه تره . . .
خاوری
۱۳ دی ۱۳۹۳من از ایران خودرو انتظاری ندارم که رقابتی عمل کنه..شما هم اگه بودید همینکارو میکردید..تو استراتژی بازار انحصاری اگه به شیوه رقابتی عمل کنی ورشکست میشی … باید این بامبولارو دربیاره…خیر سرمون دولت ملی داریم که باید بستر رقابت رو در کشور ایجاد کنه ولی حیف که دولتمردان عاشق انحصارن… دنا هم ماشین بدی نیست ولی قیمتش تکنولوژیش نامناسبه و به روز نیست و درواقع یه سمند آرایش شده س ..به نظرم در یه شرایط عادلانه بیشتر از ده هزار دلار نمی ارزه اما دوستان الان میخان بالای 15هزار دلار بفروشنش که
matin
۱۳ دی ۱۳۹۳به عکسی که نوشته خط تولید دنا توجه کنید می بینید خط تولید سمنده یه دنا وسطشه
امیررضا
۱۳ دی ۱۳۹۳یعنی بعد 30 سال یه اپشن خودرو لوکس ایران خودرو بلندگوهای جلو و عقبه همون قضیه زلزله بیتره
sina
۱۳ دی ۱۳۹۳من بعید میدونم زیر 50 تومن وارد بازار شه
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳فعلا که قیمتش از طرف شورای رقابت42میلیون اعلام شده
اینده همه چیزو معلوم میکنه!
Hitler
۱۳ دی ۱۳۹۳اگر هم قیمت دنا 46 میلیون تومان بشود، در حقیقت، سود کارخانه صفر است. بااینوجود، چندی بعد ایرانخودرو پذیرفت که با همین قیمت 46 میلیون دنا را عرضه نماید. What??????/
یه جمع بندی کلی:موتور EF7صفر 2تومن
شاسی سمند:حدود 4تومن
اتاق کامل با رنگ سمند:5تومن حدودا
کابین داخلی و تزیینات:دوروبر 3تومن.
گیر بکس کامل سمند:2تومن
هزینه های برآورد نشده + مونتاژ:10میلیون(خدایی دیگه قیمتای دلالا رو گفتم که همه چیروخداتومن میندازن)
جمع کل:حدودای 26تومن میشه.بیاین بازم من 10میلیون هم هزینه های برآورد نشده و جیب آقازاده هارو حساب کنم یا چیزایی که از قلم افتادن.یکی به من به قیمت 48تومن عقلانی هس؟با حساب دلار 3500تومانی چیزی حدود 14000دلار میشه.
در این رنج قیمت میشه:الانترا.شورلت اسپارک و سونیک.فورد فیستا.نیسان ورسا خرید.
یکی منو قانع کنه الانترا بد تر از دنا هس؟
پ.ن:قانع شدم ایران وطنم پاره تنم سرزمین اونایی که به ناموس چشم دارن،سر پول برادرشونو میفروشن،کار رو عار و دزدی رو افتخار میدونن.قربون خدا هم برم نماز روزه رو گذاشته هر وخ هوس استغفار کردیم برگردیم طرفش
bardia
۱۳ دی ۱۳۹۳همه ی اینا به یک طرف که اعصاب هممون رو خورد کرده
اونجا که تهدید کردن که اینارو میفرستن عراق خیلی زور داشت
اخه من نمیدونم,چرا یک عراقی باید انقدر […]باشه که اونهمه ماشینای ارزون و باکیفیت رو بیخیال شه بیاد 15 هزار دلار واسه این پول بده
خوب بفرستن عراق,والا ما که از خدامونه
حداقل هم وطنامون کمتر میمیرن توی این ماشین های بی کیفیت
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳خیلی هوشمندانه یه ماشینی درست کردن که حفره ی قیمت بین ماشین های ایرانی و خارجی رو پر کنه. نه خیلی گرون نه خیلی ارزون که بتونن سر مردم رو شیره بمالن. مردم این دنا همون 405 هستش . حکایت اون گنجشکی که رنگش میکنن به جای قناری میفروشنش . واقعا واسه ایران خودرو متاسفم که با سابقه ی کاری بیشتر از هیوندای الان حتا نمیتونه ساخت ماشینی مثل هیوندای رو حتا تو خواب ببینه.
Hitler
۱۳ دی ۱۳۹۳این بی شرفا گنجشکو رنگ میکنن بجا ایرباس میندازن به مردم.ملت همیشه حاضر در صحنه هم با تمام قوا مشغول خرید و مصرف گرایی ان.
احسان(احسان سابق)
۱۳ دی ۱۳۹۳وای بر این خودروسازان وای.
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳خدا تو قران کریم گفته وای بر کم فروشان اینا که حتی نمیذارن صدای سی دی بلند باشه و بعدا حرفی که خدا زده اونم تو قران ولی صدای اهنگ یک روایته،
چطوری خودشون رو مومن فرض میکنند؟؟؟من یکی که ازشون نمیگذرم.
محمدMOHAMMAD
۱۳ دی ۱۳۹۳دومین برادر بی کیفیت رانا یعنی دنا به زودی وارد بازار میشود منتظر صف های طولانی تعمیرگاهای ایران خودرو باشید تخمه یادتون نره
BOMB
۱۳ دی ۱۳۹۳به به عجب ماشینی چه امکاناتی چه کیفیتی واقعا ماشین جذابی دم خودروسازی ایران گرم که یه همچین ماشینی تولید کرده موتورشم که حرف نداره . از همه لحاظ خوبه . دم ایرانخودرو گرم که با این کار تونسته پوز تمام خودروسازهای دنیارو به زمین بمال . دمشون گرم . حتی شورلت کامارو جدید با این جدید بودنش که گرد پای خودرو ملی ما نمیرسه .
سامان از تبریز
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام به همه دوستام
من تو نمایشگاه تبریز این ماشین رو از نزدیک دیدم باس بگم که نمای جلوش معمولی بود و انچنان تو دل برو نبود ولی نمای عقب خیلی ضعیفه تو عکس خوب افتاده ها ولی از نزدیک خیلی بی ریخته شبیه تیبا شده رینکاش که نگو حال ادم به هم میخوره حداقل باس رینک ها رو 16 میکردند این تایر ها واسه فرغون خوبه . قدرتش هم واسه یه ماشین 1.3 تنی خیلی پایینه .114 اسب بخار :(
فقط یه سوال برام پیش اومده اونم این که واسه ایران خودرو46 هزینه برداشته
سامان از تبریز
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام به همه دوستام
من تو نمایشگاه تبریز این ماشین رو از نزدیک دیدم باس بگم که نمای جلوش معمولی بود و انچنان تو دل برو نبود ولی نمای عقب خیلی ضعیفه تو عکس خوب افتاده ها ولی از نزدیک خیلی بی ریخته شبیه تیبا شده رینکاش که نگو حال ادم به هم میخوره حداقل باس رینک ها رو 16 میکردند این تایر ها واسه فرغون خوبه . قدرتش هم واسه یه ماشین 1.3 تنی خیلی پایینه .114 اسب بخار :(
فقط یه سوال برام پیش اومده اونم این که واسه ایران خودرو46 هزینه برداشته میخوام بدونم چقد از این 46 میلیون میره به […] البته یکی دوتا نیست ها
من اگه 50 تومن داشتم 10 تومن هم میزارم روش یه فورد موستانگ کارکرده (حدود7 هزار تا ) به قیمت 60 تومن (ارس پلاک )میخرم که قابل مقایسه با این زباله نیست
من الله توفیق ….
غمگین
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام {سامان از تبریز}
محدوده ارس تا کجاست؟
سامان از تبریز
۱۴ دی ۱۳۹۳سلام داداش تا پلیس راه های تبریز
یعنی با ماشین ارس پلاک خارج از شهر فقط میتونی به سمت جلفا (منطقه ازاد ارس ) رانندگی کنی تبریر سه تا پلیس راه داره پلیس راه مرند به سمت جلفا
پلیس راه اذرشهر به سمت جنوب پلیس راه بستان اباد به سمت تهران
که فقط از پلیس راه مرند میتونی عبور کنی بری به سمت ارس
میشه اینجوری گفت که ما بین جلفا و تبریز
اینم بگم که اکثرا اون ماشینهایی رو از ارس میارن گه اسپورت شهری باشه واسه دور دور تو شهر
الا 6000 تا ماشین تو دو سال از ارس وارد تبریز شده
که شاخ شون sls. Lamborgini . mclaren.458 .bentley.va
کوروت و رولزرویس و چندتا zl1 و موستانگ هرتز هم هست
محمدMOHAMMAD
۱۳ دی ۱۳۹۳آیا می دانستید عرض سقف سمندیا دنا با 206 یکی است یعنی عرض سقف یک خودرو سدان با خودرو هاچ بک یکی است یعنی افتضاح تر و سرهم بندی تر از پلتفرم سمند وجود ندارد از جلو هم که نگاه میکنی کوچکی سقفش خیلی تابلو است یعنی فقط تن لشش بزرگ و تنبل است و کارایی مفیدی ندارد برای همین است وقتی واژگون میشود تن لشش بر روی سقف نحیفش می افتد و سر آدم های داخل خودرو را از تن جدا میکند برای اطلاع بیشتر تصاویر واژگونی سمند را در گوگل سرچ کنید حالا هرکسی میخواهد می تواند برود این ماشین گیوتین را بخرد امتحان کند ………………………
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
محمد دمت گرم.ولی خدایی دنارو از روبرو میبینی خیلی خوشگله.تو اون زمان هم که میخواست بیاد به بازار(سال90)کمی طراحیش نسبت به زمانش جلوتر بود و نسبتا خوب بود،ولی الان شده سال94
amir
۱۳ دی ۱۳۹۳بازم صد رحمت به اون ماشینه چینی که حداقل پلت فرمش ماله نسل قبل ماشینای جاپونیه
مجتبی
۱۳ دی ۱۳۹۳بعد بعضی ها میگن چرا ملت ماشین چینی میخرن به خدا ماشین چینی بیشتر به قیمتش میارزه تا این
P.G
۱۳ دی ۱۳۹۳همون بهتر که این دعوا هیچ وقت تموم نشه و در نتیجه این آشغال هیچ وقت نیاد تو بازار داخل و به دست همون برادراى عزیز محتاجمون در عراق و سوریه و بلاروس و ونزوئلا و چندتا کشور بدبخت بیچاره تر از خودمون برسه تا با نهایت لذت و افتخار ازش استفاده کنن و دعاگوى مسئولان فهیم و دلسوز ما باشن
یه آشغال هم کمتر بهتر!میخایم چى کار آخه؟تحفه ان این آشغالا؟
به شخصه هر وقت از خونه میرم بیرون اینقدر پراید و پژو و ماشیناى چینى و اینجور آتاشغال ها رو میبینم حالت تهوع بهم دست میده،آلودگى بصرى همینا هستن دیگه!
آرمان
۱۳ دی ۱۳۹۳همه چیزمون در حد لالیگا توپه . فقط خودروهامون اشغالن.مهم نیست که
اتوبانهامون عین آلمان…هوامون عین هاوایی…محصولات کشاورزیمون توپ توپ. بنزین مون سوپر دو آتیشه…خونه سازیمون عین برجهای دوبی …مخابرات و تی وی و اینترنت و هواپیما و …. همه عاللللییییی و اخرش فقط مونده خودرو هامون .
با این فرهنگ رانندگیمون همین ها هم از سرمون زیادن داداش.در ضمن چرا آخه آشغال سوار میشی؟خیلی ناراحت نباش برو پورش بخر.انگار بیشتر از اینا به کلاست نمیخوره خودمونیم.
ما که یه مزراتی سفارش دادیم ببینیم تا آخر عمرمون پولش جور میشه حد اقل نوه هامون سوار شن.
P.G
۱۳ دی ۱۳۹۳خودمونیم،شما هم کلاً اگه فهمیدى حرف حسابت تو کامنت بالا چیه به ما هم بگو تا از نگرانى دربیایم!
ولى براى اینکه ذهن کنجکاوت رو راحت کنم بهت میگم که من با اینکه از یه خانواده ى معمولى هستم و میلیاردر هم نیستم اما یکى از چیزایى که بهش افتخار میکنم اینه که حتى یه روز هم سوار ماشین ایرانى نشدم،از هیچ نوعش!
اول یک آئودى مدل ۱۹۷۸ داشتیم،سالها یک شورولت نوا داشتیم که چرخش رو با کارخانه هاى وطنى عوض نمیکردم،در حال حاضر هم یک میتسوبیشى پاجرو داریم که در اون مدل در کل ایران بینظیره و یک میتسوبیشى گالانت هم داریم که با اینکه هرازچندگاهى خرج هایى داره اما یه پیچش رو با پژو و پراید عوض نمیکنم.در خانوادمون ماشینایى مثل هوندا آکورد اتوماتیک و دنده اى،مرسدس بنز E230،نیسان ماکسیما،بى ام دبلیو ۵۳۰ مدل ۱۹۹۲،تویوتا کرون،تویوتا کمرى۱۹۹۶،تویوتا کمرى مدل ۲۰۰۰،اوپل امگا و… داشتیم که از این ماشینا اطلاعات کافى دارم!
امیدوارم سوالاتت برطرف شده باشه،در ضمن یکم قبل کامنت گذاشتن فکر کن … با تشکر:)
omid
۱۴ دی ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
با احترام باید عرض کنم معنی «خانواده معمولی» هم فهمیدیم.ما هم معمولی ایم ولی چندساله توی همون پراید گیر کرده ایم !
$@kasra@$
۲ بهمن ۱۳۹۳ما هم معمولی هستیم منتها 10ساله تو 405 مدل74 2000 سی سی داریم چرخشو با سمندا و 405 ها و پرشیا های چدید عوض نمیکنم بابامم قسم دادم دنارو گرفت اینو نفروشه.
مهران
۱۳ دی ۱۳۹۳(یعنی فقط تن لشش بزرگ و تنبل است و کارایی مفیدی ندارد برای همین است وقتی واژگون میشود تن لشش بر روی سقف نحیفش می افتد و سر آدم های داخل خودرو را از تن جدا میکند )
متاسفانه نظراتی از قبیل این نظر غیر منطقی .غیر مسئولانه و غیر مفید بوده و چیزی به اطلاعات خوانندگان اضافه نمی کند هیچ بلکه باعث نگرانی و تبلیغ منفی است و گزارش مستندی ندارد.و از سایت وزین پدال انتظار میرود که در نشر این مطالب دقت بیشتری به خرج بدهد. درست است که خودرو سازان وطنی هم مثل سایر بخشهای کشور از توسعه لازم عقب مانده اند اما سمند به عنوان یک محصول با برچسپ وطنی به جای تخریب غیر مسئولانه باید پله ای برای ترقی خودرو سازی شود .حد اقل ایمنی این خودرو نسبت به سایر محصولات وطنی قابل قبول تر است.با توجه به تستهایی که رویش انجام شده و عملکردی که طی این سالها از خود نشان داده.دوست عزیز اگر در زمینه ای تخصص ندارد حد اقل نیازی به اظهار نظر در خود نبیند.
من نمیگویم ما مثل ژاپنی ها از محصولات وطنی حمایت بکنیم چون نه صنعت ما فعلن توانایی پیشرفت مناسبش را دارد و نه فرهنگ ما به چنین درجه ای رسیده است .اما در قبال گفته های خود مسئولانه رفتار کنیم.اینکه یک خودرو ساز درست عمل نمیکند دلیل بر این نمیشود که ما درست اظهار نظر نکنیم.
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۳دوست عزیز بدی ما اینه که نمیخوایم واقعیت رو قبول کنیم.
شما سمند رو با کدوم محصول داخلی مقایسه میکنین که برچسب تایید میزنین؟
اتفاقا باید خودروهای ایرانی رو نخریم و هرکی هم میخواد بخره منصرفش کنیم تا وضعیت ازاین بدتر نشه.
مهران
۱۳ دی ۱۳۹۳مهدی عزیز اینکه می گی خودرو های ایرانی رو نخریم برای بهبود وضعیت راستش تامل بر انگیزه.من شخصا نمیدونم این راه حل مناسبی هست یا نه امیدوارم کارشناسان اقتصادی ما رو راهنمایی کنند که برای بهبود تولیدات شرکتهای وطنی نقش مشتری در بهبود این وضعیت چیست؟راهبرد نخریدن از جانب مشتری درست است یا راه دیگری پیشنهاد میکنند.
محمدMOHAMMAD
۱۳ دی ۱۳۹۳اتفاقا شما هیچ اطلاعاتی از خودرو ندارید یا اینکه نسبتی با کارخانه سمند دارید که آنچنان […]از محصولات بی کیفیت داخلی دفاع می کنید شما مردم ایران را چی فرض کردید که از همه جا بی خبرند نخیر سخت در اشتباهید مردم ما اطلاعات خودرویشان خیلی بیشتر کشورهای دیگه است اما مجبورند که از این خودروهای به اصطلاح داخلی استفاده کنند بله حقیقت خیلی تلخ است سمند یکی از سرهم بندی ترین و بی کیفیت ترین خودروهای ایران است خودرویی که هیچ تناسبی بین قطعات آن نیست و به زور سرهم شده است شما یک سرچ در اینترنت بکن و مصاحبه مدیر پروژه سمند در سال 1380 را بخوان تا همه حقیقت تلخ که از آن فرار می کنی را یکجا بخوانی ماشینی که درهای آن سنگین است و لولاهای درهایش متعلق به 405 است و بعد از چند سال درها آویزان میشود رام جلو متعلق به 405 است و هر چند وقت یکبار می برد ستون های ضخیم جلو که در جلوی دید راننده در سر پیچ ها است و زیروبند که در این ماشین محلی از اعراب ندارد تاکسی های سمند را سوار شو تا متوجه شوی و صدها ایراد دیگر که الان جای بازگو کردن آن نیست و اما موتور EF7 که خود مصیبت بزرگ است و این دنا که در بوق و کرنا کرده اند همان سمند است با همه ایرادهای آن منتها با قیمت 2 برابر حالا شما برو بخر سوار شو و از ایمنی و امکانات و آپشن هایش لذت ببر همین الان در اخبار20:30 آمار بیشترین تصادفات خودروهای داخلی به نسبت تولیدآن متعلق به خودروی سمند بود یعنی از پراید هم بیشتر بود
سام
۱۳ دی ۱۳۹۳با سلام
با سپاس از کسری عزیز که زحمت تهیه این مطلب را کشیدند.این را می خواهم بگویم که مشکل اصلی خودروسازی ما این است که به چیزی به نام مدیریت مدرن و علمی ، شایسته سالاری،تعامل با دنیا،رقابت در سطح جهانی، مشتری مداری، کیفیت و…..اعتقاد ندارد و تمامی ضعف ها و بی کفایتی های خود را با دو شعار رندانه و مزورانه « خودکفایی» و « اشتغال زایی» لاپوشانی می کند؛ در حالی که حتی به این دو مقوله هم اعتقاد قلبی ندارد.یادم می آید که چند سال پیش در یکی از غول های! خودروسازی! جاده مخصوص کار می کردم، جلسه ای بین برخی از مدیران گرانمایه و پرمدعا! و برخی از قطعه سازان دلسوز صنعت داخلی! برگزار شد؛ در حاشیه این جلسه سری به پارکینگ زدم، حتی یکی از این قطعه سازان دلسوز و حامی صنعت! با خودروی داخلی نیامده بود و عمده خودروهای موجود در پارکینگ هیوندای سوناتا و هیوندای آزرا و تویوتا کمری بود!!
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳با تشکر خدمت سام عزیز.
کاری نکردم.
این در مقایسه با مطالب مفید و پر بار شما هیچه
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳دوست عزیر با خواندن این کامنت شما که مطمعن هستم همین طوره که گفتی از این همه ریا و تزویر از خودم به عنوان یک ایرانی بدم اومد .تا کی دو رویی تا کی مردم فریبی تا کی پول پرستی ای خدا .
parseh net30
۱۳ دی ۱۳۹۳ای یابا اگه بره عراق من دق میکنم.نههههههه دنا رو نبریدددددددددد
فرامرز
۱۳ دی ۱۳۹۳فکر میکنی تو عراق کسی پول تویوتا کرولا رو میده این یابو رو بخره؟ تو سوریه میخرن چون همراهش کلی تخفیف سر لوازم نظامی میگیرن!
جوان
۱۳ دی ۱۳۹۳46 میلیون براشون تموم شده!!..
صادر میکنن برای عراق و سوریه!!..
بی تعارف مردم ما اگر […] نباید بخرند تا شاهد سود سرشار حاصل از صادرات این ماشین به کشورهای غربی باشیم؛بزارید صادر کنن ما خوشحال میشیم…
مهدی
۱۳ دی ۱۳۹۳حالا حالاها باید حسرت یه ماشین با کیفیت حداقل ایرانی به دلمون بمونه.
آخه این چیه که 50تومان قیمتشه.
بهتره همون برادران استان سوریه و عراق و….. استفاده کنن
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳ایران خودرو اظهار کرده که اگر عراق از این خودرو استفاده کنه تو جنگ با داعش پیروز میشه و از اون موقعی هم که اومده داعش داره نابود میشه!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳داش علی من به قران مثل […] پشیمونم که ازنگین خودرو ماشین گرفتم به من موقع ثبت نام گفتن3ماه کاری یعنی 4ماه ما هم گفتیم باشه بعد به جای 1ماه تازه 10اذرتکمیل وجه انجام دادم وگفتن 1ماه دیگه تحویل می دیم امروززنگ زدم چون یک ماه گذشته بوددوباره به من گفتن تا اخر دی تحویل می دیم
حالا خدا می دونه کی می خوان بدن
درکل بدترین معامله ای بود که کردم
ولی الان 4ماهه النترا نیوفیس فول گرفتم واقعا راضیم وخدمات خوبی هم داره ولی اگه نمونه های2000وارد می شد به جای1800عالی بود
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳چی از نگین خودرو گرفتی؟چه ماشینی؟
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳یک دنیا ممنون
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳درکل ادم بره ازبازارازادچند ملیون یه ماشینوبالا تر بخره بهتره تا بره ازنمایندگی ماشین بخره
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳هههههه اینکه اتاقش سوناتا 2011 هست
ehsan
۱۳ دی ۱۳۹۳سورن با تغیرات ظاهری. همین
Ali.Q
۱۳ دی ۱۳۹۳من که حاضرنیستم از یه مشت […]ماشین بخرم شمارو نمیدونم…
حرف دیگه ای هم ندارم آخه کی مونده دیگه که از این کارای حال بهم زنشون خبر نداشته باشه
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳داش کسری فلوعنس گرفتم با اجازتون
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳فلوعنس ماشین خوبیه منتها اگر از طرف پارس خودرو کیفیتش کاسته نشه!
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳داداش مثل اینکه فلوعنسو با کولیوس اشتباه گرفتی از شما بعیده فلوعنس وارداتی کامله.
غمگین
۱۳ دی ۱۳۹۳الهی تمام باعث و بانی هاش برن زیر صاب تریلی !
محمدرضا ♥BMW♥
۱۳ دی ۱۳۹۳تصحیح کنید:قیمت دنا را بر اساس قیمت سورت EF7
سورت=سورن
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳درسته،ممنون که اینقدر به مطلب توجه میکنید!جناب سردبیر غلط املایی!
مهرداد
۱۳ دی ۱۳۹۳سودجو و منفعت تر و بی سلیقه تر و بی تدبیرتر از خودروسازامون چیزی نداریم، از اون طرف موشک و تسلیحات دفاعی و .. هی بیرون میاد ولی اینطرف خودروسازها فقط تو سرکیسه کردنن.
چرا کسی خِررِ این شرکتا رو نمیگیره که به خاطرشون از بهترین و ایمن ترین خودرو های جهان با قیمت واقعی محرومیم به خاطر این شرکتا تا رشد کنن یا سرکیسه کنن ؟ تعرفه واردات رو پایین اوردن این بدتر به مردم فشار اوردن تو این چند ساله که عملاً خودروای 10/20 سال پیش رو با یفیت بازیافتی دارن بیرون میدن !
تو این دولت کسی نیست خِرر اینارو بگیره؟
کاوه k2
۱۳ دی ۱۳۹۳دنا محصولی متفاوت که هر سال یه اپشن ازش کم میشه،سال اول رینگ تبدیل به قالپاق ،سال دوم بدون ضبط صوت ،سال سوم بدون زاپاس ،……اخرشم مدل el میاد بازار با شیشه های دستی …متاسفم فقط
علیمحمد
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام برای اینکه ایران خودرو قیمت دنا را قبول کنه چون مدیران ایران خودرو خودشان هرگز و به هیچ عنوان سوار دنا ماشین ایرانی نمیشوند بهتر است که تعرفه خودروی خارجی را کم کنید یا یک خودرو خارجی خوب انتخاب و به مدیران ایران خودرو بدهید مجانی که مشکل دنا بدون دردسر حل فصل شود
بهتر نیست بگویی میخواهیی خودروی دنا را به قیمت یک خودرو خارجی به مردم بیندازیم اگه انحصاریی نیس باشه قبول پس خودروی خارجی را به قیمت مناطق ازاد اجازه بدهید وارد شود ببینم یک نفر پیدا میشه سمند رنگ شده شما را به اسم دنا بخره بعد اسم شو گداشتی چی بابا بس دیگه خجالت بکشید مردم که از پشت کوه نیومدن هر بلایی بخواهید سر مدیر ایران خودرو بگویید که دنا با سونتا برابر نیست ولی به بوگاتی میرسه خجالت هم نمیکشد مردم را طور دیگری بحساب میاورد خواهشا اگر دست رسی دارید به ایشان بگویید هر قیمتی میخواهد بدهد ولی نگوید این سوناتا است ووو ما را احمق فرض کرده خواهشا اگر مردم اعتراض نمیکنند راهی دیگر نگذاشته ایران خودرو اگه واقعا راست میگوید اجازه ورود خودروی خارجی را بده اگه یک نفر حتی خودش یک عدد خودرو از ایران خودرو خرید تمام گفته های ایشان صحیح است اجازه نمیدن وارد شود وگر نه قیمت خودروی خارجی را توی مناطق ازاد مقایسه کنید ببینید با همین پول هزار برابر خودروی ایران خودرو میشه خرید حرف حدیث هم نمیشه تویش تازه ماشینهای خارجی دنده عقب هم دارد که اینها ندارن ممنون
یک سوال از ایران خودرو برای شرکت بنز پورشه فراری ؟ چطور توانسته ایران خودرو با تولید بدترین خودرو ها به گرانترین پرفروشترین خودرو سازی دنیا تبدیل شود البته به نسبت به مشابهای خارجی حتی پایین تر را بدست اورده اند ؟ پاسخ مدیر عامل ایران خودرو مردم ایران ناچارا بخرن ما هم میتوانیم دنا را بجای هیوندا بفروشیم مردمان ساکتی هستن چرا ندیم مجبورند بخرن انحصاری یعنی چی ما در کشور از ضرالمثل کنجشک جای قناری استفاده میکنیم شما نمیتوانید هرکز
هرمز
۱۳ دی ۱۳۹۳بیائید نگاه دقبقتری به این اتومبیل بیاندازیم: ابتدا طراحی ظاهری جلوی اتومبیل طراحی بسیار ساده ای دارد و انسان را یاد طراحی های اتومبیل سازان بین سالهای 1980 الی 1990 می اندازد (اون بنزهای 1990 رو یادتونه با اون چراغهای تقریبا مستطیلی؟) نتیجه طراحی بسیار ضعیف در مقایسه با طراحی های موجود در این سالها. طراحی عقب: بسیار عجولانه و ضعیف :فکر کنم از مهندسان طراحی درخواست شده بوده که 20 دقیقه ای یک چراغ عقل طراحی کنند! با توجه به فرم جلوی اتومبیل انتظار میرفت چراغهای عقب کشیده و باریکتر باشند(همه از مدل چراغهای پهن سمند اولیه و se کنونی متنفریم!) سایز رینگهای اتومبیل طبق معمول کوچک و در حد و اندازه سایز این اتومبیل نیست. کلا طراحان ایرانی و چینی علاقه دارند ظاهر بزرگ فریبنده را با رینگهای کوچک ناکارامد مزین بفرمایند. (آدم احساس میکند یک شخص بالغ کفش بچه 5 سالشو پاش کرده!!!) – طراحی داخلی اتومبیل به معنای واقعی زشت و بدون خلاقیت میباشد،دوستان ایران خودرو توهم زده اند بکاربردن چند قطعه پلاستیکی طرح چوب باعث حس لوکسی داشبورد میشود! خخخخخخخ توروخدا یه نگاه به داشبورد 206 تیپ 5 با این همه زمانی که از طراحیش میگذره و کلی قدیمی و د مده شده بیاندازید! خدائیش قشنگتر نیست؟ بقیش هم که خود سمنده! در ایران اینها آپشن محسوب میشوند: چراغ سوم ترمز! ایربگ ! کنترل ظبط از روی فرمان!!! واویلا! ترمز abs!!! خدا منو نکشه چقدر آپشن و …. ای خداااااااااااااااااااااا این همه مهندس جمع شدند با حقوق انچنانی اینو طراحی کردند! خدایا به داد ما برس ما جونیم آرزو به دل مردیم