ایران خودروایستگاه خبر

دنا و سناریویی برای خریداران

درحالی‌که فصل پاییز را پشت سر گذاشته‌ایم، هم چنان اثری از خودروی لوکس ملی نیست! این خودرو که قرار بود اولین سری‌های تولید خود را در ماه مرداد به نمایش بگذارد، به تعداد ۲,۱۰۰ دستگاه تولید شده است، اما موضوع این است که همچنان هم دعوای زرگری ایران‌خودرو و شورای رقابت، ادامه دارد.

رونمایی از دنا
رونمایی از دنا
چهارشنبه ۲ هفتهٔ پیش، شورای رقابت قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد کرد، با جواب دهی فوق‌العاده سریع ایران‌خودرویی‌های مواجه شدیم!

عبدالله بابایی می‌گوید: قیمت تمام‌شدهٔ دنا برای ایران‌خودرو، ۴۶ میلیون تومان است که با احتساب ۲ میلیون تومان سود، ما قیمت ۴۸ میلیون تومانی را پیشنهاد کرده‌ایم.

اگر هم قیمت دنا ۴۶ میلیون تومان بشود، در حقیقت، سود کارخانه صفر است. بااین‌وجود، چندی بعد ایران‌خودرو پذیرفت که با همین قیمت ۴۶ میلیون دنا را عرضه نماید.

رونمایی از دنا
رونمایی چندباره از دنا
در سویی دیگر، شورای رقابت که فرمولی برای تعیین قیمت خودروها ابداع کرده، قیمت دنا را بر اساس قیمت سورن EF7 به‌عنوان قیمت پایه و محاسبه هزینه‌های سرمایه‌گذاری و قطعات و امکانات بالاتر این خودرو که شامل ۳۷ آیتم می‌شوند، قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و سرانجام دستورالعمل تعیین نرخ فروش این خودرو را با قیمت حداکثر ۴۲ میلیون تومان ابلاغ کرده است. رئیس این شورا دراین‌باره می‌گوید:

بازنگری در قیمت دنا، به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. ما برای تعین قیمت خودروی دنا، قیمت خودروی سورن را در نظر گرفته‌ایم که با احتساب آپشن های اضافه، قیمت این خودرو ۴۲ میلیون تومان می‌شود. در ضمن ما با احتساب سود کارخانه این قیمت را برآورد کرده‌ایم، وگرنه همین قیمت هم برای این ماشین زیاد است!

اما ایران‌خودرو تهدید کرده که اگر در قیمت خودروی دنا بازنگری نشود، این خودرو را به عراق و سوریه صادر خواهیم کرد، چون در آن جا، سود بیشتری نیز نصیب ما می‌شود!

دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک

دنا چیست؟

دنا یکی از فیس لیفت های سمند محسوب می‌شود. در واقع این خودرو همانند سمند SE، سمند LX، سورن و سورن ELX از پلتفرم، قوای پیشرانه و فنی خودروی قدیمی و از رده خارج پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند. درحالی‌که طبق تبلیغات اولیه انتظار استفاده از پیشرانه‌ای پرقدرت و توربو یا سیستم گیربکس خودکار و طراحی داخلی مدرن‌تری از این خودرو می‌رفت، با تعدیل‌های به وجود آمده، سرانجام خودرویی عجیب اما نسبتاً مجهز روانه خط تولید شد و استقبال خوبی هم در پیش‌فروش آن به عمل آمد. با این حال و با وجود تولید تعداد زیادی از این خودرو، خودروساز بهتر دیده تا در یک بازی تکراری، بدون توجه به زیان مصرف‌کننده، برای سود بیشتر، سناریوی خود را عملی سازد.

مشخصات خودروی دنا:

نوع موتور EF7
حجم موتور (cc) ۱۶۴۵
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چندنقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۰۳
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) ۶
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) ۷.۸۸
طول خودرو (mm) ۴۵۵۸
عرض خودرو (mm) ۱۹۴۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۶۷۱
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۳۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی‌متر مکعب) ۵۰۰
خط تولید دنا
خط تولید دنا
همین‌طور دنا از امکانات خوبی بهره می‌برد (نسبت به خودروهایی همچون ۴۰۵-پارس-سمند-راناو…) که در زیر آن‌ها را می‌آوریم.
ترمز “ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی”
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه تنظیم اتوماتیک, دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل‌های تصویری, دارای سیستم رهیاب, مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تویتر
چراغ‌ها جلو هالوژنی و LED – عقب LED, چراغ مه شکن جلو و عقب, چراغ نقشه‌خوان, چراغ‌خطر سوم
آیینه‌ها “آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد”
شیشه‌ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات در دو نوع تریم تک رنگ (مشکی) و تریم دو رنگ (بژ و مشکی)
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر, هشدار دهنده موانع عقب, سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس), قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع, سیستم قطع سوخت خودکار, سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ
صندلی صندلی ۸ حرکته برقی راننده, صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشت‌سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشت‌سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی
سایر تجهیزات ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کم‌نور، بلندگوهای جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، زه‌ها و دستگیره‌های همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد، کامپیوتر سفری
خط تولید دنا
خط تولید دنا
امیدواریم این خودروی ملی، با کیفیتی خوب و قیمتی منصفانه به مشتری تحویل داده شود و حداقل خودرویی داشته باشیم که کمی به آن افتخار کنیم.
در پایان باید افزود که در چند وقت اخیر، چند خودروی دنا در شهر مشاهده می‌شود که پلاک ملی گرفته‌اند و در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند که این خارج از فروش سرتاسری این خودروست و قیمت آن با قیمتی که ایران‌خودرو با آن موافق است، تحویل خریداران شده است.
نویسنده: کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۹ دیدگاه‌ها

  1. شــــــــــایان

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یـــــه ســوال ؟>
    مــــن تا جــایی کــه اطلاع دارم مــوتور EF7 همـــون موتور ملــی (در اصل ساخــت بنــز آلمان ) روی همــــون سمــند ای خــودمونه
    ایــن مــوتور بــه قــول اُســتادم بهتــرین موتور تو ایران از نــظر دو گــانه سوز بودنشه ( چـــون پــایه ش واسه گــاز طراحی شده )
    دوســتـانی که از موتور سـر در میارن میدونن چی میگم
    اصـــل منظورم اینه
    EF7 آلیــاژش تحت بنز آلمان ساخته شده
    مــا الان تحریم هستیم / فــرمول ساخت آلیاژم نداریم و نمیدن بهمون
    آلان بدبخت اون کسایی که این ماشین و میخرن
    چون الیاژشو خودمون میسازیم مٍثل سمندای بعد تحریم
    قضــــــاوت با خــودتون

    1. احسان 1

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      ولی تا جایی که من اطلاع دارم موتورهای ef7 مال بوش المانه یا زیمنس حالا نمیدونم این دو شرکت زیر مجموعه ی بنز هستن یا خیر

      1. ارمان

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1289 ديدگاه)

        بله مال بوش هستش ولی موتور روز نیست گمونم باید مال اواخر دهه 90 باشه

        1. $@kasra@$

          ۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2687 ديدگاه)

          درود.
          پروژه این موتور از سال1998 شروع شد و در سال2003 به پایان رسید.این موتور در سال2006توانست عنوان بهترین موتور پایه گاز سوز دنیا را از ان خود کند.

    2. MAJID

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام
      موتور EF7 از طرف شرکت ZF آلمان طراحی شده و در حال حاضر در خط تولید نیرو محرکه تولید می شه و متاسفانه از لحاظ کیفی ،اوضاع مناسبی نداره

      1. محمد

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقایون مهندسی که الکی جو پراکنی میکننن باید این موضوع رو اعلام کنم که موتور ef7با سرمایه گذاری ایران و طراحان معتبر المانی طراحی شده و هیچ مشکل کیفی و تحریمی و… نداره فقط در سال ۹۰_۹۲به دلیل خیانت ایران خودرو به مردم ماژول شماه یک این موتور را از اجناس چینی ساختن که باعث مشکل هایدر بعضی ار خودرو ها شد ولی از سال ۹۳با بهترین کیفیت دوباره روانه بازارشد به طوری کهاز مدل های ۸۸_۹۰ بهتر شد.پس لطفا اگر میخواید دنا رو زیر سوال ببرید ببرید ولی با این موتور قدرت مند و با کیفیت شوخی نکنید.

        1. ارش

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (19 ديدگاه)

          موتور قدرتمند 35سال پیش کاملترش کردم

        2. PRC

          ۱۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (42 ديدگاه)

          این قدرتمند و با کیفیتو خوب اومدبا..!!!

      2. دانا

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دوست گرامی، شرکت ZDF تولید کننده گیربکس هست و هیچ کدام از شرکت هایی که دوستان در کامنت های بالا اشاره کردن طراح پیشرانه EF7 نیست!
        طراحی این بیشرانه به وسیله شرکت ..ای اف وی.. EFV المان هست با مشارکت مهندسان ایران خودرو
        همین شرکت هم زحمت افزایش حجم از 1.3لیتر به 1.5لیتر و 16سوپاپه کردن موتور پراید رو برای سایپا کشیده تا روی تیبا نصب بشه

    3. سهیل

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در اینکه مصرف کننده در ایران یک کالای مصرفی مثل خودرو رو باید چندین برابر قیمت جهانی اون خریداری کنه(به علت وجود بازار حمایتی و نه رقابتی)شکی نیست واین مساله کاملا از نظر روانی جاافتاده، ولی در این میان قربانیان اصلی چه کسانی هستند؟خودروسازان؟واردکنندگان؟افراد متمول؟….. خیر اکثریت جامعه که همان افراد زیر خط فقر هستند و محکوم به کشته شدن در سوانح رانندگی……
      . و صدالبته به لطف خودروهای داخلی که نه کیفیت طراحی و نه کیفیت ساختشان مورد تایید هیچ خودروساز بین المللی و پیشتازی نمیباشد/ این بحث ها صرفا اتلاف وقت است و دیگر هیچ…………………………………………

  2. علیرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا شورشو درآوردن اینا..آخه چهار تا آپشن گذاشته خدا تومن کردن پول ماشینو…
    آپشن نمیخوایم اصن

  3. sunmartin

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    سمند بزک کرده ،در واقع 405 آپشن سر خود واقعا شرم باد بر ویران خودرو که کیسه ای گشاد برای ملت همواره مشتاق و در صحنه دوخته،در یک گزارش تبلیغی برای خودروی چینی h330 برلیانس یکی از کاربران گفته بود:”به به عجب ماشینی چینی جون میده واسه بیزینس خودم میخرم و سود خوبی برداشت میکنم” ؛ این نگرش دلال مآبانه در جامعه رشد کزده و محصول افتصاد بیمار و انحصار و زیاده خواهی است

  4. hamed

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کمتر از 5000 کیلومتر سر سیلندر داغون میکنه
    2 تا سمند ای اف 7 داشتم…..فاکتورهای ایران خودروشم موجوده

  5. بهروز

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به درد نمی خوره . سال اول سر سیلندر تراش خورد. سال دوم مجبور به تعویض سر سیلندر شدم . مجبور شدم سمندم را بفروشم. الان ال90 گرفته ام عالیه. اصلا خرج نداره بی صدا و با کیفیت و شتاب فوق العاده. محصولات چینی به درد نمی خورند. نخرید.لوازم یدکیشون هم کمیابه.

    1. احمد حسینی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا من 3 سال پیش یکی گرفتم هنوز عین روزه اول کار میکنه و مصرفش هم خیلی پایینه و رویه گاز حتی از بنزین روون تر و پر شتاب تره… مردم بی انصافی داریم و بخاطر مناقع شخصی یه ماشینو میکوبیم…فعلا بهترین موتوری که داریم همین ای اف سون هستش

  6. فرهاد

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من که قسم خوردم دیگه از ایران خودرو و سایپا هیچ ماشینی نخرم.

    1. muhamatreza

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش واقعا حق داری
      من خودم یه پارس سال80 داشتم که از اول دست خودم بود چون تحت لیسانس فرانسه بود عالی بود تا89 هم داشتمش به دلایلی فروختمش بعد از دوماه یه پارس صفر خریدم ولی به دلیل کیفیت افتضاح فروختمش و تنها چیزی که تونستم با کیفیت و قیمت مناسب برای خرید پیدا کنم یه کادیلاک سویل 40 سال پیش بود که کیفیت و کمیتش نسبت به خودرو روز شرکت های امروزی ایرانی از اسمان تا زمینه

  7. milad

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    از اینکه در طراحی داخلیش اینقدر خلاقیت و نوآوری به کار بردن و جلو داشبورد و صفحه کیلومتر سوناتا رو به شکل افتضاحی ایرانیزه کردن با پلاستیک های آشغال واقعا کمال تشکر را داریم!!!هنر نزد ایرانیان است و بس ..

  8. پژمان

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا واقعا حق ماست همین ماشین هارو سوار شیم.مثالش پراید وانت.وقتی که اسمش میومد همه میخندیدن.میگفتن کی این ماشینو میخره؟؟حالا برو ببین تو خیابون پر شده.همونایی که میگفتن این ماشین چرته الان نفری یه دونشو دارن.خب عزیز من اینام دنبال آدمایی مثل ما هستن دیگه.به نظرم یا آدم ماشین های دست دوم قدیمی و خارجی بخره یا اگه پولش میرسه بده همین ماشینای چینیو سوار شه.هرچی باشن از پرشیا داشبورد جدید که روز اول که از نمایندگی میاد بیرون داشبورد جیر جیر میکنه خیلیییییییییییی بهتره.

  9. پژمان

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در ضمن این دنا توجه کنید طراحی جلوش اصلا به بدنه نمیخوره.یه جوریه!!!!

  10. پارسا

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میرسیم به همون شعاره خر همون خره قط پالونشو عوض کردن…… موتور ای اف سون عالیه ولی وقتی ایرانخودرو میزنتش فاتحش خونده شد. میتونید یه سر به تعمیرگاهای ایرانخودرو بزنید.اکثرا ای اف سون هست.ماشالا قطعاتشم اینقد گرونه که خریدارو پشیمون میکنه.براتون یه مثال بزنم: دسته موتور سمند ال ایکس 35 هزار تومنه.ماله ای اف سون حدوده 300هزار تومن. متاسفانه مردم متحد نیستن.اگه فقط یکی دوماه متحد میشدن از ایرانخودرو و سایپا خرید نمیکردن اونوقت اینجوری ایرانخودرو نمیومد با بی شرمیه تمام این حرفارو بزنه

  11. محمد

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که پشت دستم داغ کردم از ایران خودرو ماشین نخرم حتی اگه بنز المان براش موتور بزنه من یه دونه پژو اس ال ایکس خریدم همین الانم تو پارکینگ انقدر بدم میاد ازش که میخوام اتیشش بزنم اخه اینا ماشین نیستن دوستان هر ماشینی دیدین گیربکسش be3 داره اتیشش بزنید برید نمایندگی ببینید روزی چنتا گیربکس خورد میکنن خیلی اشغال هستن تو رو خدا نخرید من تمام ماشینای مدل نود سه ایران خوردرو را سوار شدم همشون اشغالن فکر کنم سایپا بهتره چون کم مشکل ترن

    1. ارش

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خیلی ممنون ا ز بابت راهنماییتون.با این تفاسیر از سایپا(پراید با تنوع زیاد،تیبا(سدان،هاچبک)با قیمت بسیار مناسب ماشین بخریم تا سربلند شویم چون کیفیتش در حد فورد امریکاییه!درود بر ملت غیور همیشه در صحنه!

  12. شهاب

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اینا چرا این جوری میکنن خودروی قشنگیه خداییش ولی 42 میلوین خیلیه

  13. عباس حقیقی

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    باسلام من سال 90 سمند LX صفر تحویل گرفتم گیربکس ایراد داشت و وقتی که

    موتور روشن بود ودرجاتوقف میکردم یه صدای قل قل از گیربکس شنیده میشد

    متاسفانه بعد از چند بار مراجعه مهندس نمایندگی گفت وسواس داری صدای پخش

    ماشین رو بلندتر کن صدا رو نشنوی …

  14. عباس حقیقی

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    یه زمانی ایران خودرو بهترین خوردروهای اروپا و امریکا رو تولید میکرد حالا

    مونتاژ آشغالای درجه 3 چینی تو ایران خودرو و سایپا صف کشیدن

  15. عباس حقیقی

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    باسلام مجدد یه زمانی ایران خودرو بهترین خوردروهای اروپا و امریکا رو

    تولید میکرد حالامونتاژ آشغالای درجه 3 چینی تو ایران خودرو و سایپا صف

    کشیدن

  16. سعيد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    لااقل خودرو چینی هرچند بد اما یکم خلاقیت دارند من شخصا حاضر نیستم پولی که با جون کندن در میارم مخارج خرید هر ابو قراضه ای کنم
    کاش روزی برسه خیابونای ما هم لااقل کمتراز زیبایی خیابونای چین نباشه .

  17. سینا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    والا اگه همون 42 ملیون پولو(که خیلی زیاده واسش) بزاری بامک بهتره یه پولی رو پولت میاد یه مانیتور یه صندلی 8 حالت انداختن تنگش تازه جای جالب اینجاست که میخان بکننش 48 تومن بابام کاپریس 27 ساله پیشو داشت صندلیاش 8 حالت برقی بود

  18. Amir

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما سمند داریم با موتورef7 خیلی بده فقط خاموش میکنه یکمی بهش زور میاری داغ میکنه ولی پژو پارس هم از این کمتر حالت ها داره ولی پژو 405slx بهترین ترین ماشین توی ایران خودرو است

    1. محسن

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تبلیغ خوبی کردی.عالی بود.

  19. پارسا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و عرض خسته نباشید میخواستم بپرسم این خودرو از کی پیش فروش میشه؟؟؟

  20. ارش

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    به نظرم ما تو خودرو سازی میتونی پیشرفت کنیم ولی اراده نمیکنیم یعنی مدیرا اراده نمیکنن چون الزام نمیدونن.همانطور که تو صنعت موشک سازی برای خودمون الزام دونستیم پیشرفت کردیم.الان دانشمندان ما اتم رو می شکافتم یه خودرو خوب نمی تونن بسازن؟مدیرامون بی غیرت هستن که چون میگن خوب بسازیم یا بد بسازیم ملت میخرن

  21. پینار

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    سلام عزیزان باور بفرمایید به درد نمیخوره تمام قسمتهای فنی اش مثل سمنده کوچکترین ارتقایی هم روش انجام نشده حتی جنس داشبوردش هم از پلاستیک بسیار خشکه که خیلی زود به صدا میفته مهمترین قسمتش هم که موتورش ef7است بسیار افتضاح است و با گیربکس همخوانی نداره و هنوز هم که هنوز مشکل حل نشده و هر کی میگه مشکل موتور ef7 حل شده به خدا دروغ میگه چون بنده طی آماری که از دارندگان موتور ef7مدل ۹۳هم گرفتم بالای۹۰٪شان ابراز پشیمانی میکردند و حتی هنگام فروش هم باید ماهها انتظار بکشی تا خریداری پیدا شود چون موتورef7مشتری نداردو به خدا قسم ۹۰٪ثبت نام کنندگان دنا دلالها و خود مسولین نمایشگاهها بودند تا با قیمت بیشتر بر مردم غالب کنند پس دوستان هوشیار باشید و گول دلالها رو نخورید چون قیمت واقعی اش همان۴۲ تومان است ..موفق و سلامت باشید

    1. محمد

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      عزیز من پول یا بودجه خرید دنا رو ندارید و یا بهتر بگم اصلا حاضر نیستید با این قیمت سوارش شوید به جای خود چرا موتور ef7رو زیر سوال میبرید عزیز من من خودم ef793دارم واقعا هم عالی است و هیچ مشکلی ندارد.
      بنده قبول دارم دنا اصلا ارزش خرید ندارد ولی دلیل نمیشه دیگه بخوام موتورشو زیر سوالببرم.

      1. ممحسن

        ۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        آقا محمد عصبی نشو این جا تو سایت پدال از این شخصیت ادما زیاد پیدا میشن از بچه ۱۰ساله بگیر تا بره بالا هرکی هم یه نظری میده .
        ما ایرانی ها همین طور هستیم قدر چیزای خوب رو نمیدونم بعد که تموم شد دنال میدویم.
        مثال ماکسیما اون زمان کسی نگاه بهش نمیکرد ولی الان قیمتش در مدل ۹۰تمیزشو دارن میفروشن ۱۰۰_۱۱۰ مرجع سایت باما
        یا تندر اون موقع مسخرش میکردن ولی الان با کم شدن تولید قیمتش به حدود ۴۳_۴۵در بازار ازارد رسید و خودرو های دیگی مثل زانتیا و پروتون و…
        من خودم ef7مدل ۹۱داشتم مشکل ماژولش رو به سرعت فهمیدم و به سرعت درستش کردم و تا اون هفته زیر پام بود الانم یه ef7 دوگانهمدل ۹۴گرفتم فردا هم گفتن بیام برای ترخیص اینا واقعا هم از ef7راضی هستم.
        ولی بگزار گذر زمان هچی رو درست میکنه.
        ولی واقعا قبول دارم دوستان که دنا ارزش خرید نداره.

  22. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    موتور ef7 چند نوع اشکال داره اول اینکه گشتاورش روی دور 5000هزار بدست میاد که این مستلزم رانندگی اسپرت میباشد و در دورهای 2یا 3 هزار کشش لازم را ندارد و با اوصاف جاده ها و خیابانهای ایران و پلیس محترم اکثرا دور موتور 3000یا حتی پایینتر مورد نیار میباشد جالب اینکه طاقت دور موتور بالارا نیز به مدت رانندگی طولانی مثلا 2یا سه سال را ندارد و شدیدا سکته میفرماید
    این موتور به شدت به نوع کیفیت قطعات حساس بوده و با کمترین کاهش کیفیت قطعات واکنش بدی نشان میدهد که مثلا واشر سر سیلندر و یا اویل مازول و این با سیاستهای بساز و بنداز ایران خودرو (ارزانسازی از طریق تولید قطعات در درداخل )همخوانی ندارد و این یعنی شما همیشه ودر صورت پیدا شدن قطعات( خارج از امداد زدن ایران فرقون) هزینه گزافی علاوه بر صبر ایوبی بایدبپردازید در حالی که موتور xu7با قطعات نامرغوب هم سر میکند و در هر بقالی پیدا میشود
    تمام تبلیغاتی که در مورد مصرف کمتر میشود مگر چند لیتر است . و ایا هزینه تعمیر و نگهداری دراز مدت یک موتور در مقابل چند لیتر مصرف بیشتر موتور اشنای قدیمی میصرفد هرچند که میتوانم ثابت کنم تمام محصولات ایران فرقون بلا استثنا 8.5 لیتر در جاده و 11.5 لیتر در شهر مصرف دارند
    نگاهی به بازار دست دوم موتور ef7 نشان میدهد که خریداران ان ضرر حد اقل 3 میلیونی را در فروش دوباره تجربه خواهند کرد انهم با صرف وقت زیاد برای فروش خودور خود و هزاران تمجید و تعریف که بیشتر به التماس شبیه است
    در وضعیت کنونی که ایران فرقون با پول ملت زمین میخرد و من و شما باید تاوان اقساط ان را در افزایش قیمت خودرو بپردازیم همان موتور قدیمی از سرمان هم زیاد است و اگر کسی 50 تومن دارد که میخواهد دنا بخرد انهم با مصرف انرزی g(که نمیدانم یک موتور چند نوع مصرف انرزی دارد در سمند نزدیک d است ولی در دنا خودتان برچسب را روی شیشه ببینید )بهتر است جک جی 5 را بخرد که کلی شرف دارد بر دنا

  23. محسن

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا محمد ناراحت نشو این جا داخل پدال از این ادما زیاد پیدا میشن از سن ۱۰ساله بگیر برو بالا .
    میدونی چیه بیشتر ما ایرانی ها قدر بعضی چیزارو نمدونیم.بعد که تموم شد حاضریم با چند برابر قیمت اون رو بخریم.
    مثال:ماکسیما من دقیقن یادم کسی اصلا نگاهش نمیکرد میگفتن ماشینه لش است و…. اما با توقف تولید ان الان قیمت اخرین مدل های ان بین ۱۰۰_۱۱۰میلیون است.
    ویا ال نودی که همه ان رو مسخره میکردن امروز با کم شدن تولید ان به قیمت حدود ۴۳_۴۵میلیون رسیده است
    و امثال این ها مانند زانتیا و پروتون .
    الانم ملت بدون هیچ اطلاعی دقیق میگن ef7بده ولی گذر زمان همچی رو تغیر میده.
    من خودم تا دو روز پیش ef7مدل ۹۱داشتم الان هم سمند ef7دو گانه مدل ۹۳رو امروز از درب نمایندگی خریدم واقعا تفاوت کیفیت رو بین مدل ۹۳با ۹۱به و روشنی درک کردم.
    قبلا شنیده بودم مدل های ۹۳عالی شدن ول ی شک داشتم ولی امروز شکم بر طرف شد.واقعا مدل های ۹۳خیلی نرم و پر قدرت هستن الانم فقط دل میخواد زودی کارم تموم بشه ماشین رو برای کشتن حیوان پاش ببرم تو جاده تا خود قضابی یواش باهش برم و لذت ببرم.

  24. hamed

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اول سلام
    دوم وقتی نظرات رو میخونی همه گیر میدن به فلان قطعه یا قسمت که به نظر من اشتباه چون تو شیفت های کاری متفاوت و کارخونه های متفاوت کیفیت ها فرق دارن!!!!
    ما به جای بحث روی کیفیت باید بیایم رو قیمت صحبت کنیم وقتی شما میرید کشور عراق سمند6.5میلیونه پس چطور تو ایران 30میلیونه!!! اشتباهمون همین جاست کیفیت بالاتر و قیمیت کمتر رو برید توی عراق ببینید بعد بشینید هی بگید فلان قطعه اینجور اونجوره!!!!!!
    برید مجلات خارجی رو بخونید کیا موتورز ماشین گذاشته دم قسط ماهی 100هزار تومن ایران میشه که آخرشم قیمیتش کمتر از 30میلیون میشه بعد تو ایران زده نزدیک 90میلیون شرایطی!!!!!! جالبیش اینه شرکت تمام مسیولیت ها در قبال ماشین رو قبول داره ایران چی!!!!!!!!!!

  25. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم هرچی گشتاور موتور در دور بالا بدست اید مستلزم معکوس دادنهای بیشتر خصوصا در جاده های شیب دار و نیز با افزایش وزن و سرنشین این امر مشهود تر است .چنانچه دوستم یک slx سال 90 دارد و ماه دوبار مسافت 780 کیلومتری تا اراک را طی میکند و سر همین معکوس دادان یا با دور موتور بالا رانندگی کردن کلی اذیت میشود بنده خودم ال90دارم که این امر هم برای خودم صادق است اگر در مناطق کوهستانی زندگی کنید میفهمید که یعنی چه مصرف لحظه ای من در سربالائی آلوارس در حدود 21 تا 22 لیتر بوده است
    درسته که موتور ef7 جزو موتور های برتر در زمینه گاز تو دنیاست اما ابا استاندارهای دنیا نه ایران . که این استاندارد باید با هماهنگی در کل قطعات خودرو شامل گیربکس از نو طراحی شده (نه این گیربکس ) مجموعه زیر بندی متناسب با وزن خودور و موتور و طراحی کل اتو مبیل شامل سیستم تعلیق جلو و عقب متناسب با تغییرات طراحی در اتو مبیل که عملا چنین چیزی مشاهده نمیشود بجای ان با برقی کردن جهت حرکت صندلی و یا افزودن یک مانیتور قیمت را چند میلیونی افزایش میدهند . در حالی که امنیت سر نشین با مانیتور تامین نمیشود . اگر روی سورن با افزایش این به اصطلاح اپشنها (که جزو ضروریات در خودرو سازان بزرگ دنیا میباشد )و افزودن کیسه هوای جانبی و زانوی راننده و تقویت سقف انجام میشد معقولتر بود

  26. سعید

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستم یک slx سال 90 دارد و ماه دوبار مسافت 780 کیلومتری تا اراک را طی میکند و سر همین معکوس دادان یا با دور موتور بالا رانندگی کردن کلی اذیت میشود بنده خودم ال90دارم که این امر هم برای خودم صادق است اگر در مناطق کوهستانی زندگی کنید میفهمید که یعنی چه مصرف لحظه ای من در سربالائی آلوارس در حدود 21 تا 22 لیتر بوده است
    درسته که موتور ef7 جزو موتور های برتر در زمینه گاز تو دنیاست اما ابا استاندارهای دنیا نه ایران . که این استاندارد باید با هماهنگی در کل قطعات خودرو شامل گیربکس از نو طراحی شده (نه این گیربکس ) مجموعه زیر بندی متناسب با وزن خودور و موتور و طراحی کل اتو مبیل شامل سیستم تعلیق جلو و عقب متناسب با تغییرات طراحی در اتو مبیل که عملا چنین چیزی مشاهده نمیشود بجای ان با برقی کردن جهت حرکت صندلی و یا افزودن یک مانیتور قیمت را چند میلیونی افزایش میدهند . در حالی که امنیت سر نشین با مانیتور تامین نمیشود . اگر روی سورن با افزایش این به اصطلاح اپشنها (که جزو ضروریات در خودرو سازان بزرگ دنیا میباشد )و افزودن کیسه هوای جانبی و زانوی راننده و تقویت سقف انجام میشد معقولتر بود

  27. سعید

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مثل اینکه مدیریت هم بعضی نظر ها رو نمی پسنده مثل ایران خودور

  28. پینار

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    سلام. لیاقت این ملت همینه …. خوبی چون از حد بگذرد نادان خیال بد کند..

  29. متنفر از مردمان همیشه معترض

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جدا دقت کردین یه عده همش فاز منفی میدن.یکیشون میگه خوبه یکیشون میگه بد هست. ملت هزار رنگ بوقلمون صفت

  30. دانا

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان فعلا مدیر عامل نسبتا گرامی ایران خودرو!!! به اعتراض به قیمت شورای رقابت تهدید کرده خودروی دنا رو به بازار داخلی عرضه نمیکنه
    این وسط فقط اون هایی سود می برن که دنا رو پیش خرید کردن وبا قیمت های نجومی میفروشن بعدا
    این سردرگمی صنعت خودرو کی میخواد تموم شه؟!
    انصافا پلتفرم پژو 405 و 206 رو از ایربن خودرو بگیرن چی ازش میمونه؟!
    20سال پیش ژاپن اول راه صنعت خودروسازی بود ببین الان چه غولی شده؟!
    این ملت بدبخت هم از سال 13دوروشکه نوادگان مونگول پراید و پژو و پیکان بهمون تحمیل میشه!!!!
    از دیودر ملولم و انسانم آرزوست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا