ایران خودروایستگاه خبر

دنا و سناریویی برای خریداران

درحالی‌که فصل پاییز را پشت سر گذاشته‌ایم، هم چنان اثری از خودروی لوکس ملی نیست! این خودرو که قرار بود اولین سری‌های تولید خود را در ماه مرداد به نمایش بگذارد، به تعداد ۲,۱۰۰ دستگاه تولید شده است، اما موضوع این است که همچنان هم دعوای زرگری ایران‌خودرو و شورای رقابت، ادامه دارد.

رونمایی از دنا
رونمایی از دنا
چهارشنبه ۲ هفتهٔ پیش، شورای رقابت قیمت دنا را ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد کرد، با جواب دهی فوق‌العاده سریع ایران‌خودرویی‌های مواجه شدیم!

عبدالله بابایی می‌گوید: قیمت تمام‌شدهٔ دنا برای ایران‌خودرو، ۴۶ میلیون تومان است که با احتساب ۲ میلیون تومان سود، ما قیمت ۴۸ میلیون تومانی را پیشنهاد کرده‌ایم.

اگر هم قیمت دنا ۴۶ میلیون تومان بشود، در حقیقت، سود کارخانه صفر است. بااین‌وجود، چندی بعد ایران‌خودرو پذیرفت که با همین قیمت ۴۶ میلیون دنا را عرضه نماید.

رونمایی از دنا
رونمایی چندباره از دنا
در سویی دیگر، شورای رقابت که فرمولی برای تعیین قیمت خودروها ابداع کرده، قیمت دنا را بر اساس قیمت سورن EF7 به‌عنوان قیمت پایه و محاسبه هزینه‌های سرمایه‌گذاری و قطعات و امکانات بالاتر این خودرو که شامل ۳۷ آیتم می‌شوند، قصد ندارد از موضع خود کوتاه بیاید و سرانجام دستورالعمل تعیین نرخ فروش این خودرو را با قیمت حداکثر ۴۲ میلیون تومان ابلاغ کرده است. رئیس این شورا دراین‌باره می‌گوید:

بازنگری در قیمت دنا، به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. ما برای تعین قیمت خودروی دنا، قیمت خودروی سورن را در نظر گرفته‌ایم که با احتساب آپشن های اضافه، قیمت این خودرو ۴۲ میلیون تومان می‌شود. در ضمن ما با احتساب سود کارخانه این قیمت را برآورد کرده‌ایم، وگرنه همین قیمت هم برای این ماشین زیاد است!

اما ایران‌خودرو تهدید کرده که اگر در قیمت خودروی دنا بازنگری نشود، این خودرو را به عراق و سوریه صادر خواهیم کرد، چون در آن جا، سود بیشتری نیز نصیب ما می‌شود!

دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک
دنا در نمایشگاه تبریز-عکس از تیونینگ تاک

دنا چیست؟

دنا یکی از فیس لیفت های سمند محسوب می‌شود. در واقع این خودرو همانند سمند SE، سمند LX، سورن و سورن ELX از پلتفرم، قوای پیشرانه و فنی خودروی قدیمی و از رده خارج پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند. درحالی‌که طبق تبلیغات اولیه انتظار استفاده از پیشرانه‌ای پرقدرت و توربو یا سیستم گیربکس خودکار و طراحی داخلی مدرن‌تری از این خودرو می‌رفت، با تعدیل‌های به وجود آمده، سرانجام خودرویی عجیب اما نسبتاً مجهز روانه خط تولید شد و استقبال خوبی هم در پیش‌فروش آن به عمل آمد. با این حال و با وجود تولید تعداد زیادی از این خودرو، خودروساز بهتر دیده تا در یک بازی تکراری، بدون توجه به زیان مصرف‌کننده، برای سود بیشتر، سناریوی خود را عملی سازد.

مشخصات خودروی دنا:

نوع موتور EF7
حجم موتور (cc) ۱۶۴۵
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۵ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چندنقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۰۳
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) خارج شهر (لیتر) ۶
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر) ترکیبی (لیتر) ۷.۸۸
طول خودرو (mm) ۴۵۵۸
عرض خودرو (mm) ۱۹۴۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۶۷۱
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۳۵
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی‌متر مکعب) ۵۰۰
خط تولید دنا
خط تولید دنا
همین‌طور دنا از امکانات خوبی بهره می‌برد (نسبت به خودروهایی همچون ۴۰۵-پارس-سمند-راناو…) که در زیر آن‌ها را می‌آوریم.
ترمز “ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی”
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین
فرمان هیدرولیک
سیستم تهویه تنظیم اتوماتیک, دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل‌های تصویری, دارای سیستم رهیاب, مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تویتر
چراغ‌ها جلو هالوژنی و LED – عقب LED, چراغ مه شکن جلو و عقب, چراغ نقشه‌خوان, چراغ‌خطر سوم
آیینه‌ها “آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد”
شیشه‌ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات در دو نوع تریم تک رنگ (مشکی) و تریم دو رنگ (بژ و مشکی)
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر, هشدار دهنده موانع عقب, سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس), قفل مرکزی با ریموت رادیویی, کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع, سیستم قطع سوخت خودکار, سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ
صندلی صندلی ۸ حرکته برقی راننده, صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو, امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix), دسترسی به صندوق از داخل اتاق, پشت‌سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه, پشت‌سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی
سایر تجهیزات ستون فرمان جمع شونده (تلسکوپی)، چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کم‌نور، بلندگوهای جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط، آنتن اکتیو، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، زه‌ها و دستگیره‌های همرنگ، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ داخل داشبورد، کامپیوتر سفری
خط تولید دنا
خط تولید دنا
امیدواریم این خودروی ملی، با کیفیتی خوب و قیمتی منصفانه به مشتری تحویل داده شود و حداقل خودرویی داشته باشیم که کمی به آن افتخار کنیم.
در پایان باید افزود که در چند وقت اخیر، چند خودروی دنا در شهر مشاهده می‌شود که پلاک ملی گرفته‌اند و در خیابان‌های تهران جولان می‌دهند که این خارج از فروش سرتاسری این خودروست و قیمت آن با قیمتی که ایران‌خودرو با آن موافق است، تحویل خریداران شده است.
نویسنده: کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده یک سال هست‌که سمند ef7 دارم و هنوز سردرنیاوردم ک میگید اویل ماژول! چی هست یکی ب من بگه راجب واشر سوختنش هم‌ باید بگم دوستان ماشین هیچ ایرادی نداره من درسوپاپ موتور رو باز کردم ی اچر ب سرسیلندر انداختم پیچاش شل شل بود واسعه همین کمپرس رد میکنه ر در نهایت واشر میسوزه

    1. مک میسل

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      درود
      وقتی به موتور نگاهی میندازید،یه دریچه ای شبیه دریچه ی اب هستش که روش نوشته اویل.
      ماژول هم که خودم نمیدونم معنی اش چیه.
      اویل ماژول اونه.

  2. حسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عزیز اولش گفتی ایراد نداره بعد چطور پیچهای سر سیلندر شل شده اونم تو یکسال لابد تو ایران فرغون مونتاژ شده اما ساخت المانه برا همین کمپرس ر د میکنه

  3. حامد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من این خودرو دیدم و توش نشستم. ماشینی بی ارزش با تکنولوژی 15 سال پیش یا بیشتر و طراحی روی پلت فورم پژوی از رده خارج شده . طراحی بدنه و کپی 100 درصد نمای جلو از میتسوبیشی لنسر. امکانات داخلی ضعیف و در حد حتی ماشینهای چینی تازه وارد به صنعت خودرو هم نیست . اینها میخوان خودشون رو به زور به دنیا و منطقه قالب کنند و بگن ماهم ماشین ساز هستیم. اینها تا کی میخوان قبول نکنند که توان این کار رو ندارند. چرا ما هم نباید مثل سایر مردم دنیا با حداقل سرمایه بتونیم یه ماشین به روز و ایمن سوار بشیم.

  4. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    برادران چینی خیالتان راحت
    گیربکس اتوماتیک تو کار ایران فرغون نیست میتونید راحت بفروشید

  5. رهگذر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دستگیره نقره ای رنگ در ماشین تو عکس پنجم ناخوداگاه منو یاد دستگیره دبلیوسیمون انداخت..البته گلاب به روتون :/

  6. ارش

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    لامصب چه جیگریه!!!!

  7. سعید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من این ماشینو ماشین که چه عرض کنم فرغون رو از نزدیک تو نمایشگاه خودرو تبریز دیدم واقعا چی بگم قبلا میخواستم ثبت نام کنم ولی از نزدیک دیدم پشیمون شدم والا سمند LX خیلی خیلی از این خوشگلتره من الان خودم سمند معمولی مدل 85 دارم به صدتایه این میارزه این چیه ساختن ملت هم ریختن پیش خرید کردن 42 م الان هم تو سایت باما گذاشتن واسه فروش 48 50م واقعا جای تاسف داره مردم نخرن این آشغالارو میخوام ببینم کی میخره……

  8. حسین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جالبه موتور EF7که ذاتا با قطعات کمیاب و گران اجین بوده و میشد با بدنه سمند که قطعات ان در بازار موجود است سر کرد ولی حالا شده دو خرج .موتور گران قیمت با بدنه گرانقیمت تر با قطعات نایاب تر حالا با پراید تصادف کنه بیمه چقدر خسارت میده پیداکنید پرتقال فروش را … چه جیگریه

  9. DOKY

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من از یه ماه پیش اینا رو تو کرمانشاه میبینم چند تا نمایندگی هر کدوم چندتا آوردن و یه سری هم خریدن . منم رفتم ببینم می ارزه که ملت خریدن یا نه؟!
    رفتم و قیمت گرفتم گفتن 51/500 !!!!!!!!!
    خدااااااااا !!!!!!!!!
    آخه کی میاد پنجاه و یه میلیون و پونصد بسرفه برای این لگن؟!
    من که ترجیح میدم اگه داشته باشم یه همچین پولی بدم دور از جون دوستان لگن سوار شم همون لیفان چینی رو انتخاب می کنم که هم قشنگتره هم بروز تره هم قیمتش کمتره موتورش هم انگلیسه و خدایی از این فرغون سر تر هم هست.

  10. فریبرز

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    این خودرو نه تست تصادف داره نه از موتور و عملکرد اون خبری مطمئن در دست هست… پس فعلا نمیشه قضاوت کرد، ولی با این حال این قیمت بنظر گوش بری ایرانخودرو بوده و حداکثر سوء استفاده از اعتماد مردم ساده می باشد، بهتره دیگه نیان الکی بگن قیمت تمام شده و مصرف کننده که فقط دو میلیون سود داشته که همه میشناسنشون… توی ده سال گذشته چندتا ماشین جدید دادن بیرون با سایپا؟ کلا بیست تا ماشین جدید یا همون به اصطلاح مزخرف خودشون فیس لیفت دادن؟ ندادن
    همینه که مردم روی میارن به ماشینای کشورهای دیگه مثل کره و چین

  11. عباس.

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ایران خودرو سوتیش داد گفت سود بیشتری داره میدیم عراق اونجا هم سود نداشت دوباره میگه سود بیشتری داره میدیم اونجا اینجا نه اونجا اخرم میگن یه جا بهتر از عراق که بیشتر نمیتونن از ماشین سر در نیارن کجا بدیم؟ کردم ایران که موتور فهمیدن بیشتر کیفیت داره تا ماشین ما چیکار کنیم ۵۵ میلیون ببریم بعد نمیشه که بدون سود .نمیدونم این بلای سوده چقدر سود میخوان

    1. aria

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (159 ديدگاه)

      خودت از حرفات چیزی فهمیدی؟ یه بار بخوان. اگه فهمیدی برای ما هم ترجمه کن. مجبوری نظر بدی . خوب نظر نده وقتی نمی تونی

      1. عباس.

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (17 ديدگاه)

        شما خبرا دنبال نمیکنی دنا قرار بود که بدن به عراق فقط .بعد قرار شد بدن کشور دیگه ای که سود بیشتری بکنن.الانم دیدن چاره ای جز فروختن تو ایران ندارن.قبلشم مردم گفتن چی هست که اینقدر توفه میدونین به مردم ندید.موضوع ساده ایه اصلا جای صحبت نداره یه ماشین در حد پیکان حتی پایین تر به فکر خرابیاش و قیمت زیادش باشین چون مثل اینه بی ام دبلیو از جلو در خونتون وردارن بجاش دنا بزارن راضی باشین حالا تو متوجه منظورم شدی؟

  12. عباس.

    ۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جلوش خوبه فروغونه ولی عقبش انگار تصادف کرده صافکار با میل خودش یه مدل در اورد گفت پژوییه

  13. پینار

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    سلام عزیزان تو نمایشگاه ارومیه چند تا خودروی دنا گذاشتند به قیمت ۴۶ تومان به خدا کسی نمیخره .‌‌ پس گول تبلیغات الکی دلالها رو نخورید …به خداوندی خدا قسم اینجا یکیش رو فروختند ۴۳ تومان.

  14. حسین

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دنا رو تو زبان ترکی دانا میگن یعنی گوساله راستش از این لحاظ خیلی بهم میان

  15. بابک

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اوایل مردم شتابزده رفتند خریدند فکر کردن چه خبره ولی الان همه فهمیدند همون EF7 هستش که اکثر مردم بیچاره از دستش گرفتارند اون دوستی که گفت دادن 43 تومن فکر کنم اگه چند ماه دیگه صبر بکنیم خواهیم دید که قطعا تا 35 و 34 هم پایین میاد

  16. صابر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان من هم چندموردی رو از نزدیک دیدم، از نظر زیبایی که واقعا چیز خاصی درش ندیدم،البته به جز داشبورد که بدک نیست. از نظر موتوری هم که میگن همون سمنده. ولی یک مورد»
    در مجله ماشین دنا رو آزمایش کردن، اینطور نوشته اند که گیربکس کاملا هماهنگی داره و صدای موتور بسیار کم به داخل اتاق میاد و مشکل واشر اینارم نداره و کیفیت مونتاژ خوب است! و در کل از این ماشین حتی با قیمت کنونی نیز راضی هم بودن! وپیشرفتی می دونستن دنا رو برای ایران خودرو….
    اما به نظرم اگر قیمت فعلی این ماشین به چهل تومن یا کمی کمتر برسه می تونه جاشو توی بازار باز کنه، برای بجای ام وی ام 38 الی 40 میلیونی به نظر می رسه دنا 40 میلیونی بهتر باشه، هرچند بازم تو قیافه از چینی ها کم میاره خخخ

  17. مک میسل

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ما خودرو دنامو تحویل گرفتیم و ایام عیدی هم باهاش به مشهد مقدس رفتیم.
    ماشین ما45 تا کاکرده بود تحویل گرفتیم و انروزی که میخواستیم بریم مشهد عدد کیلومترش رو68 تا بود.
    (ما ساکن تهران هستم)از همون اول جاده تهران-پاکدشت گذاشتیم رو کروز کنترل.
    واقعا نعمتییه این کروز کنترل چون پدرم که راننده بود تازه پاش تو گچ بود اونم پای راستش،میگفت خیلی عالی و فلانه و بیثاره. بعد که رسیدیم گرمسار و پدرم رفت تو گرمسار و اونجا در ساعت 6 صبح خیلی خلوت بود.
    ماشینو از پدرم گرفتم و خودم تو خیابونای خلوت گرمسار نشستم پشتش.(من 14 سالمه)
    من با ماشین قبلی مون(پژو 2000) رانندگی میکردم،بس که کلاچش سفت بود پای چپم درد میگرفت.
    من متوجه کلاچ خیلی خیلی خیلی نرم این ماشین شدم.فرمون پذیری هم عالی و ماشین خیلی نرم بود و راحت فرمون میگرفت.خلاصه دنده1 رو تا دور2.5 بردم که ماشین اب بندیش خراب نشه.
    زدم دنده 2،ماشین انگار که یهو وایستاد.اصلا دنده 2 خوبی نداره دنا.
    دنده 2 اش میره تا دور3000 همش30 تا راه میره.
    ولی وقتی بزنی دنده 3،تازه انگار موتور قدرت میگیره و نسبت به 2تا دنده قبلی ماشین خیلی راحت تر و نرم تر میشه.
    من تا سرعت 60 بیشتر نتونستم رانندگی کنم و البته پدرم هم کنارم بود.
    خلاصه ماشین خیلی نرم و راحتیه.
    امکانات هم نسبت به ماشینای ایرانی دیگه خیلی بهتره.
    کروز کنترل+مانیتور تصویری همراه با بلوتوث و چنجر و یو اس بی که خیلی سریع عمل میکنه+صندلی های 8 حرکته در هر دو صندلی(انگار قرار بوده که راننده 8 حرکته و شاگرد 6 حرکته باشه اما ماشین ما هر دوتاش8 حرکتس)+دکمه های روی فرمان+چراغ لنز دار+ال ای دی های بسیار زیبا+تهویه اتومات+نمایشگر دما و… کاملا ما رو قانع میکنه که تا9 میلیون تومان بیشتر نسبت به سمند ال ایکس برای دنا بپردازیم و اینکه در بازار اصلا نمی ارزه و فقط با قیمت شرکت این ماشین ارزش داره.
    راستی دوربین عقب با گارانتی 3 ساله رو هم ایرانخودرو پیچونده

    1. مک میسل

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      راستی ماشین جی پی اس و تلویزیون هم نداره که تو دفترچه اش نوشته بود که باید ببرید نمایندگی ماشین ای سی یوش رو دستکاری کنن و ماشین حدود 10 ساعت میخوابه تا اینا روش نصب شه

  18. پرهام

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام به نظر شما رینگ 16 بندازم برا دنا چه طوریه آیا قشنگترش میکنه و چه مارکی بندازم یه ماه دیگه تحویل میگیرم این مساله ذهنمو مشغول کرده ممنون

  19. حمید

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی معذرت می خواما

    اما ایران فرغون […] می خواد اینو صادر کنه به عراق و سوریه .
    یعنی اون عرب ها از ما بیشتر لیاقت دارن ؟ در ضمن انگار چی می خواد بده ؟ همون سمند خودمونه که مدل LX الان تو بازار 28 تومنه ، با یه تعویض سپر و کاپوت و یه داشبورد که از سراتو کپی کرده و یک چراغ جلو که از میستوبیشی و یه چراغ عقب که از بنز سری C تقلید کرده میخواد این همه مایه تیله از مردم بگیره
    وضیعت جوری هست که یا باید آشغالای داخلی رو سوار بشی یا آشغالای چینو

  20. mohsen

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این ماشینو باید اسمشو میزاشتن سمند دنا چون واقعا همون سمنده مخصوصا از نمای کناری اونجوری حد اقل توهین به مصرف کننده نمیکردند .داشبورد جدید و چراغ های جدید تنها نو آوری این ۴۰۵ سمند نمای دنا نماست,

  21. مرتضی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    […] بازم گلی به جمال این ماشینهای چینی از همه لحاظ نسبت به ماشینهای ایرانی برتری داره /سرعت / قدرت / ایربک / اطاق / گیربکس / و زیبایی

  22. حسین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام دوستانی که اینقد از ماشینای چینی تعریف میکنن بدونن که همین چین کپی میکنه شما x60 رو نگاه کنید جلوش خود سانتافه ی بعد بعضی از شما ها میگید همش کپیه دنا، چینم همینطوره ماشیناش .به جای اینکه از تولید داخل حمایت کنین میرین از ماشینای چینی حمایت میکنین.هر چیزی که هست این ماشین دنا مهم اینه که تولید داخل هستش. بیخود نیست که اقتصاد ما مریضه چون خود ما نمیخوایم پیشرفت کنیم. این حرف ها رو باید میزدم ،با اینکه مطمئنم دیسلایک این نظر بیش از لایکش هست.

  23. عباس.

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کارخانه های ماشین در سال چند ماشین متفاوت با شکل بدنه موتور تولید میکنن .بعد اینجا هنوز پیکان نتونستن تمام کنن موتورشو .الانم از موتور پژو دارن رو تمام ماشین ها استفاده میکنن.یکی بوق میزنه میگه از تولید داخل حمایت نمیکنین چرا بعد بیست سال

  24. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان خدایی مدیران ما نباید دلشون به رحم بیاد اخر تاکی این وضع ادامه داشته باشه حالا بگویید چینیها اشغال درست می کنند کاش می تونستیم حداقل ماشینی درسطح ماشینهای انها درست کنیم کمی فکر ملت باشیم . باسپاس

  25. shahab

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا به نظر من خیلی قشنگه . امکاناتش خوبه .همه چیش عالیه. من خودم چنتاشو تو خیابون دیدم واقعا بیسته
    یکی از فامیلامون هم خریده آدم سوارش میشه انگار تو هواپیماس راحت بدون صدا عالییییییی

  26. حسین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    راجع به ترقه های چارشنبه سوری سه هزارساعت برنامه میزارن که خطرناکه و 200میلیون تاحالا مردن و یا سکته کردن .چطوره تعداد کشته هابعلت نا ایمن بودن فرغوناشون با فیلم و عکس فقط ماهی یک ساعت بزارند اخه سالی 25 هزار کشته عددی نیس

  27. MAHAN

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا حال کردم باش خیلی راحت و بی سرو سداست زور موتورشم عالیه ما خریدیم خیییییلیم راضی هستیم. الکی هم براش بد نگید.
    بییییییییییییییییییگ لاییییییییییییییییییییییییییک داره

  28. amir

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنا اتوموبیل خوبی که چراغهای خوب موتور خوب وکم مصرف داخل جاداروراحت ولی نسبت به رقبای خارجی خیلی ابتدایی است باید بجای سمند میامد امیدوارم این شمایل جلو وعقب دنا برای شاسی بلند ایران خودرو باشدنه استایل رانا

  29. پینار

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    سلام.. عزیزان باور کنید بی کیفیت ترین خودروی داخلی است.لطف کنید یه سری به نظرات کارشناسان خودرو بزنید تا مطمعن بشید چه ماشین افتضاحیه..

  30. ROONEY

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاقا شما یه جوری حرف میزنین انگار ما کوریم بابا داریم میبینیم ولا بهترینه خیلی خیلی خیلی خوشکله جلوش انگار فورده عقبشم مثه بنزه هیچ مشکلی نداره قیافش . موتورشم که ef7 که عالیه . داخلشم که اینهو ماشینای خارجیه ولا بیسته این ماشین . فقط بزرگترین مشکلش اینه که گرونه ارزون شه قلبمو میفروشم یکی میخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا