ایران خودرو

داستان ادامه دار دنا و عرضه در تابستان

سه سال پیش که دنا توسط ایران خودرو به عنوان پرچم‌دار محصولات سری سمند معرفی شد، سریال ادامه دار وعده و وعید و خلف وعده نیز طبق معمول آغاز شد.
این وعده‌ها را نیز باید به خیل عظیمی از وعده‌های تبلیغاتی و تاریخ مصرف دار مدیران خودرویی کشور بیافزاییم. زیرا تاکنون بارها زمان عرضه این خودرو اعلام و سپس زمان دیگری جانشین آن شده است. در حالی که آخرین قرارها به عرضه دنا تا پایان سال ۹۲ اشاره می‌کرد، تأخیر دوباره، این عرضه را تبدیل به ثبت نام کرده و قرارها برای عرضه به تابستان سال بعد کشیده شده است. این در حالیست که هنوز طرح بسیاری از قسمت‌ها از جمله داشبورد این خودرو، نهایی نشده‌اند.

IKCO DENA
دنا، فیس لیفت سمند
دنا محصولی فیس لیفت از سمند است که حتی در زمان رونمایی هم منتقدان زیادی داشت. با گذاشتن تصویر این خودرو در کنار خودروهای روز دنیا، به عمق عقب ماندگی طراحی و تکنولوژی آن بیشتر پی خواهید برد. نکته مهم‌تر قیمت آن است که سه سال پیش بین ۱۸ تا ۲۵ میلیون تومان اعلام شده بود. اما اکنون برآورد قیمتی غیر رسمی آن نزدیک ۵۰ میلیون تومان است که برای یک سمند بهسازی شده، بسیار گزاف خواهد بود و حتی موفقیت‌های کمرنگ سورن را نمی‌تواند تکرار نماید.

دنا، فیس لیفت سمند
دنا قرار است با موتورهای ۱.۷ لیتری و ۲ لیتری با استاندارد یورو ۴ به بازار عرضه شود. موتور ۲ لیتری از خانواده XUM تنها ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قدیمی ۸ سوپاپ باید وزن ۱۲۳۵ کیلویی خالص خودرو را به حرکت درآورد. بنابراین کند بودن آن طبیعی است. شتاب صفر تا صد اعلامی، ۱۱.۲ ثانیه است. انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی BE3 صورت می‌گیرد. پس انتظار خاصی از این مدل نباید داشت. موتور ۱.۷ لیتری EF7 معروف، دومین پیشرانه قابل انتخاب است. برخلاف انتظار و گفته‌های پیشین، فعلاً خبری از پیشرانه توربوی ۱۵۰ اسبی نیست و موتور مذبور در ورژن بنزینی ۱۱۴ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌نماید. این موتور ۱۶ سوپاپ شتاب صفر تا صد ۱۲ ثانیه‌ای را در کارنامه دارد که این نشان از ضعف آن یا عدم هماهنگی با گیربکس BE3 در برابر برادر کم قدرت‌تر ۲ لیتری خود دارد. حداکثر سرعت هر دو مدل، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

دنا، فیس لیفت سمند
امکانات رفاهی آن شامل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی و اتوماتیک، سیستم کمک پارک عقب، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش بزرگ لمسی، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، صندلیهای برقی جلو در ۸ جهت، کامپیوتر سفر، صندلی‌های عقب تاشو، زیر آرنجی جلو و عقب، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، رینگ اسپرت آلومینیومی، قابلیت تنظیم نور و زاویه چراغ‌های جلو و … می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۵ دیدگاه‌ها

  1. طوفان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    خدای من مگه هنوز موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ هم داریم ؟!
    مطمئنم مردم میرن صف میبندند برای ثبت نام !

    1. سعید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      به نظر من حیفه که مردم جهان رو از این همه زیبایی و تکنولوژی محروم کنیم؛ پیشنهاد میدم که به کشورهای اروپایی که نمی دونن ماشین چیه صادر کنیم و در عوضش ماشین های اروپایی که رو دستشون باد کرده رو وارد کنیم تا هم دیگران بفهمن ماشین یعنی چی و هم یک کمکی به اقتصاد بحران زده غرب بکنیم ….

      جمعی از …

    2. حسن

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      مصرف داخل شهر این موتور 1900 سی سی و 105 اسبی 12.4 لیتر هست درحالیکه زانتیای پر مصرف تو شهر 11.3 تا می سوزوند. مدیرعامل کودن ایران خودرو و سایر مدیران کودن و مشتری های پخمه دنا الان سال 2014 است. اصغر مکانیک سر کوچه ما با یه هدرز موتور 405 رو جوری برات تقویت می کرد 10 درصد توانش بالا بره. n میلیون خرج توسعه موتور کردن خیر سرشون. آهای مردم چشماتونو باز کنید.

    3. شهرام

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (34 ديدگاه)

      انصافا 50 میلیون کمه !
      یه وقت خدایی نکرده متحمل ضرر نشن عزیزان ؟!
      من پیشنهاد قیمت 200 میلیون رو دارم بلکه بتونه یه رقابت تنگاتنگ با هیوندای آزرا داشته باشه !
      همه امکانات رفاهی یه طرف این زیر آرنجی یه طرف !!!!
      توروخدا نیگا کن مردم همه جای دنیا از امکانات رفاهی چه برداشتی دارن اینجا چی دارن تحویل میدن..

  2. Zonda R

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    من میگم 50 میلیون کمه
    مایه به مایست
    بدین 100 میلیون هم قیمت سراتو
    تازه یه رقابت نفس گیررو هم شاهد خواهیم بود
    بماند که اینم
    چقدرش از چین میاد

    1. فرامرز

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      خدایی هرجور فکر میکنم به این نتیجه میرسم که خریدن خودرویی با استانداردهای چین هم داره به آرزو تبدیل میشه.

  3. شروین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    «تا که احمق باقی است اندر جهان// مرد مفلس کی شود محتاج نان»

  4. ساسان.م

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خدایـــــــــا کی میخوان اینا بیخیال گیرباکس BE و موتور XU بشن

    1. سعید

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      داداش فعلا که دارن پیکان 50 سال پیش رو تولید می کنن (وانت )هر وقت اون رو بی خیال شدن 50 سال بعدش اینا رو هم بی خیال میشن

  5. فرزاد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    این دیگه چیه؟البته به نظر من واسه ادمای بی غیرت و دو رو و بی ارزه ما همین هم اضافی هست!براستی که بزرگترین خوشبختی نفهمیدن است!

  6. saied

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خوب خجالت نمیکشن !
    ادم بره با این پول ماکسیمای ۸۳ بگیره خیلی بهتر :)

  7. محسن . ک

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلی خوش بین باشیم به سرنوشت رانا دچار می شه!!

  8. arash1354

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    فکر نکنم حالا حالاها این محصول با کیفیت تحویل مشتریان با سلیقه داده شود !!!

  9. فرید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    تفو ای چرخ گردون تفو

  10. alireza

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اگه 3سال پیش میومد آره واقعا خوب بود ولی اینم میشه یه تیبای دیگه. ا.نقدر معطل کردن تا این طرح واسه مردم تکراری شده.

  11. احمد.ف

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    خیلی جالبه که موتور ۱۸۰۰ پژو ۴۰۵ ، ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور داره ولی ایران خودرو با اضافه کردن ۱۰۰ سی سی به حجم موتور گشتاور رو فقط ۱ نیوتون متر افزایش داده! یک موتور مدرن ۱۹۰۰ سی سی الان باید نزدیک ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور داشته باشه!

  12. sahand

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    همه این ضعف ها به کنار،یه عده رفتن پیش ثبت نام کردن!
    با وجوده یه همچین افرادی چرا از خودروسازان انتظار داریم از این دست محصولات تولید نکنن!

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      بیشتریاشون دلال هستند .

  13. مسعود

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این پرچم دارو خوب اومد.

  14. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ظاهربیرونش هی بدک نیست بهتر از بقیه ماشیناست…داخلش باحاله منکه خوشم اومد…ولی قدرتش ن اصلاخوب نیست والبته کیفیتش هم….چی بگم…..درکل از 20 من به کیفیتش 5میدم.ظاهرش 13وقدرتشم 8!!!
    همون تیبا ورانابهتره والا….یاهمون پیکان حداقل کیفیت داشت

  15. کافر مقدس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اصن تصاویر گرافیکی داشبورد و….شبیه یکی از هیونداها نیست:دی

    مگان رو با رینگ نشون میدن با قالپاق تحویل میدن ! اینکه داشبورد و…ش جای خود!

    هنوز نتونستیم قالپاق رو کنار بذاریم! احتمالا تو اینکار تازه ب خودکفایی رسیدیم !

  16. زیگما

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    من خوشم میاد ازش….. با 50 تومن بهتر از این نمیشه خرید. مشتریشم.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      با 50 تومن گزینه های خیلی بهتری هست .

      من ماشین های دهه ی 90 رو به این ترجیح میدم .خیلی گرونه .

      1. زیگما

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        ماشین های دهه 90 هیچ کدوم ایربگ پرده ای(کناری) ندارن . این ماشین از نظر من امنه. قطعات ارزونه و شرط می بندم خرجش کمتر از اوناست.
        حالا یه عده میان و از طرفین به بنده حمله میکنن که تو همون مسیحی و نباید از این ماشینا دفاع کنی و….

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          ایربگم برا تو باز شد . !!!!!!

          تو یک تصادفی که عکسشو گذاشته بودن ، برای ماکسیما باز

          نشده بود . مونتاژ داخله دیگه .

          البته اگه تو میخوای بری صفر بخری ، برو همینو بخر .

          من حاضرم ال ممد بخرم ولی اینو نخرم .

          ولی یک عکس از دنای مشکی دیدم ، باورم نشد این دناست .

          خیلی قشنگ بود .

          این لینک داشبورد نمونه سازی شده که در همایش بین

          المللی به نمایش گذاشته بودند .

          عصر خودرو نوشته بود ، بیشتر چینی ها دور این سمند

          میچرخیدند .

          ایران و المان .

        2. زیگما

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          میلاد من به این ماشین بیشتر از چینی ها و ماشین های دهه 90 اعتماد دارم. درسته ایران خودرو زیاد خودروساز خوبی نیست ولی نباید در نظراتمون در مورد این شرکت زیاده روی کنیم…..

        3. طوفان

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (149 ديدگاه)

          ماشین چینی به این شرف داره آخه این چیه توروخدا نزنید این حرفو. همین ماها هستیم که میخریم تا این آشغال سازهای داخلی خون مردم رو تو شیشه کنن.

    2. Zonda R

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      بورو بخر
      سمند از پایه مشکل داره

  17. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    “با گذاشتن تصویر این خودرو در کنار خودروهای روز دنیا، به عمق عقب ماندگی طراحی و تکنولوژی آن بیشتر پی خواهید برد.” ؟؟؟!!!

    شما بگو با مقایسه این خودرو درکنار خودروهای 20 سال پیش دنیا!…

  18. Edi♪♫

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    این همون سمنده که رنگش کردن؛ اما چقد دیر..
    چه وضشه یخورده روح و حجم بهش میدادن لا اقل.

  19. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    این همه دنگ و فنگ برای این؟؟! واقعا که خجالت آوره…

  20. کافر مقدس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    فک کنم پنجیمن خودرو ملی ما باشه:دی آخه یه کشور چندتا خودرو ملی میخواد؟

    ای کاش ملی بود . ولی حیف که فقط لوگوش ملی ـه که اونم اسب ـه ترکمن ـه :دی

    1. Zonda R

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      و شاهکاری دیگر

  21. امید

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خسته شدیم همینجور دارن میدوشن و سواری میگیرن من که رفتم از این دیار البته تو خواب لعنت به تمام دزدا

  22. HAMED_Z3

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آخه چرا ما اینقدر بدبختیم این چیه آخهههههههههههههههههه!!!
    50 میلیون چوق پول ابنو باید داد!
    واقعا آدم باید روانی باشه!

  23. Reza CR7

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اولا که درود بر نویسنده خیلی عالی کوبیدیش.دوما واقعا برای ایران خودرو و اون مدیرای بی لیاقتش متاسفم یا بهتره بگم برای خودروسازی ایران متاسفم.گرچه تو بقیه وسایل هم تولیداتشون تعریفی نداره.

  24. sorena330

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    با احترام به همه ی دوستان ،
    من حداقل اینو به زوتای 70 میلیونی ترجیح میدم(بد وبدتر) اگر با توربو هرضه میشد ممکن بود خودم یکی از طرفداراش بشم ولی واقعا برای ویران خودرو متاسفم…

  25. مک میسل

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    از پراید که بهتره……..شاید بابام یدونه2000رشو بگیره.

  26. رضا احمدى

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ریخت و قیافش بدک نیست ولى موتورش افتضاحه.

  27. حامد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جوری دوستان راجع به ماشین و موتورش دارن نظر میدن که کسی ندونه پورشه سوارند.سورن با موتور ef7وقتی 36 میلیونه . این با این امکاناتش تا 42 میلیون معقوله.
    هزینه پیش ثبت نام20میلیونه.پس بعیده قیمتی بیشتر از 45میلیون داشته باشه.
    میشه بفرمایید تا 45 میلیون چه ماشین صفر و نویی تو این قیمت وجود داره؟؟؟؟
    منصف باشیم و جوگیرانه صحبت نکنیم . نمیگم ماشین خوبیه ولی درحال حاضر با این قیمت گزینه بدی نیست .
    کلا نمیدونم چرا تو هرسایت ماشین میری یک عده آدم جو گیر دائم دارن به ماشین ایرانی و چینی چرت و پرت میگن؟

    1. طوفان

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      به خدا ال 90 یا ماشینهای چیین از این بهترند موتور 2000 فقط 105 اسب ؟

  28. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    میگم حالا این همه وسایل برقی توش گذاشتن یه وقت برقش قطع نشه………………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟

  29. ahmad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طبق معمول تبلیغات خودرو سازهامون وقتی این خودرو عرضه بشه میبینی که داشبود سمند روشه و در کل با عکس هاش کاملا متفاوته

  30. امیر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان میدونم هر دو نوع موتور xum, ef7 روی دنا موتور خوبی نیستند ولی به نظر شما کدومش بهتره ممنون میشم نظردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا