درحالیکه انتظار میرفت پرچمدار محصولات خانواده سمند از همان پیشرانه توربوی وعده داده شده و گیربکس اتوماتیک برخوردار باشد، متأسفانه، این خودرو در بُعد فنی، تکیه بر ساختار قدیمی و تکراری سمند و پژو ۴۰۵ دارد و تنها از نظر طراحی ظاهری و مقداری از آپشن ها از سایر محصولات سمند و سورن، متفاوت است.
بااینحال، با ورود این خودرو به خیابانها و افزایش تولید آن به روزانه ۱۰۰ دستگاه، نوبت برنامهریزی برای استفاده از گیربکس اتوماتیک در آن است.
به گفته هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایرانخودرو، دور جدید پیشفروش دنا با قیمت مصوب ۴۲ میلیونی آغاز میشود. این در حالی است که قبلاً، ایرانخودرو این قیمت را قبول نکرده و صادرات دنا را بر فروش داخلی آن ترجیح داده بود. اما اینک به گفته یکه زارع، تأمین تقاضای داخلی در اولویت این شرکت قرار دارد! به گفته مدیرعامل ایرانخودرو، از ۱۱ هزار خودروی دنای پیشفروش شده، ۸ هزار دستگاهان تحویل شده و مابقی نیز بهزودی تحویل متقاضیان خواهد شد. همچنین تولید دنا با گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
سؤالات در مورد دنا بسیارند. چرا این خودرو در همان ابتدا با موتور توربو و گیربکس اتوماتیک ارائه نشد؟ آیا هدف این بود که بعدها بتوان راه را برای افزایش قیمت آن باز گذاشت؟ پلتفرم پژو ۴۰۵ به کجا و به چه قیمتی، خواهد رسید؟ و آیا مقاصد صادراتی که ایرانخودرو برای دنا پیشبینی میکرد، حاضر نشدهاند تا این خودرو را با این قیمت خریداری نمایند؟ یا اینکه ماجرای خودروسازان و شورای رقابت و تهدیدها، همه یک دعوای زرگری بودهاند…
ahmad reza
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴با اینکه پلاتفرمش قدیمی اما زیبا و لوکس هست .البته عموم دو هفته پیش این خودرو رو تحویل گرفته تو شرکت گفتن که مانیتورش لمسی هست اما الان این گونه نیست ،به نمایندگی هم مراجعه کرده بهش گفتن برو خدا رو شکر کن که همین هم گیرت اومده ریموت صندوق عقبش هم گیر داره
ashkan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین لوکس سوار شدی؟
اصلآ هداپ دیسپلی از نزدیک دیدی؟ دلت خوشه که یه کروز و مانیتور داره؟
لوکس و چطور مینویسن که به این آشغال با این قیمت میگی لوکس
اینا دیدن با این قیمت هیچ جا جاشون نیست با 42 راضی شدن کدوم آدمعاقلی یاریس و ول میکنه اینو بگیره ب این قیمت؟
بمیرم هم ماشین صفر نمیخرم
اینا دیروز مینالن میگن 10٪ بزارین رو ماشین فرداش تو مزایده ” استقلال ” پیشنهاد 290 میلیاردی میدن
توقع هم دارن بدهی و بهرهاشون و هزارتا کصافط کاریشون و از جیب مبارک مردم با استفاده از افزایش قیمت بدن
من موندم چرا مدیر عاملای ایرانخودرو باید بین 12-16 میلیون حقوق بگگیرن؟
مگه کاری هم میکنن؟ تو کشوری که خودرو انحصاری و هر آشغالی بدی تو بازار همه میخرن “مدیر عامل” میخواد چیکار؟ اصلآ مگه مدیر عامل کار خاصی هم میکنه تو این شرکتا؟
یووه
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴قبل از این که تولید شه..عکساش قشنگ بود…اما الان کجاش لوکس و قشنگه… سمند شکل ظاهریش از این سرتر ه… این اپشن هایی که اینا میزارن ,رو پراید هم میشه گذاشت!
ASTON MARTin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴چرا این خودرو در همان ابتدا با موتور توربو و گیربکس اتوماتیک ارائه نشد؟
– چون مطمئن باشید باعث خدشه دار شدن سود کلان ویران خودرو میشد و تنها دلیل غیبت این دو آپشن زحمتیه که به دوش یک عده گُش… و حریص تحمیل میشه
آیا هدف این بود که بعدها بتوان راه را برای افزایش قیمت آن باز گذاشت؟
-به نظر من که نیازی به اینکار نیست چون هرچند ماه یه بار قیمتها میره بالا ولی اگر واقعا هدفشون این باشه اون وقته که میفهمیم ویران خودرو از اسرائیل برای ملت ایران بدخواه تره
پلتفرم پژو 405 به کجا و به چه قیمتی، خواهد رسید؟
-به کجا خواهد رسید؟ تا وقتی ویران خودرو از سودش عقب نکشه تا روز ازل ادامه خواهد داشت. پلتفرم مفت گیرش اومده میلیاردی سود میکنه بعد فک کردین از پولش سیر شده که بخواد ارتقائی در اشغال هاش ایحاد کنه؟ هروقت انحصار برداشته شد میتونیم با 405 خدافظی کنیم
و آیا مقاصد صادراتی که ایرانخودرو برای دنا پیشبینی میکرد، حاضر نشدهاند تا این خودرو را با این قیمت خریداری نمایند؟
– باز هم شک نکنید که دلیلش همینه چون شعار ایران خودرو فقط اینه “پول مارا میخواند”
میثم
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یه اشغال دیگه از تولیدات داخلی و به اصطلاح ملی !!!
mt amre
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مطمئنا هدف این بوده که راه برای افزایش قیمت باز باشه و
اینکه گیربکس اتوماتیک رو از کدوم شرکت چینی بگیرند تا این وسط بعضیا به نوای بیشتری برسند….
Mamas
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من از ماشین های چینی بدم میاد اما یه جک j5 رو به این ترجیح میدم ، دیدن نمیتونن صادر کنن این لگن و شدن از اینجا مونده از اونجا رونده رو آوردن به مردم همیشه در صحنه ما !!!!
دیدن مردم در صحنه بدون توربو هم میخرن ( اصن گفتن مردم ما چی می فهمن از توربو ) گفتن چرا خودمونو به زحمت بندازیم ، مردمم به خاطر 4 تا دکمه رو فرمون و یک مانیتور و 2 تیکه مثلا چوب به عنوان یه ماشین لوکس می خرن
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مردم حاضر در صحنه بخرند چون 10 سال خودروسازی چین 50 سال خودروسازی ایران رو جلو زد همینجوری دارن سود می کنندکه خریدار پرسپولیس و استقلال اند اینم که میگن دارن ضرر میکنند همه کذب است وگر نه پاکت نمیدادنند برای خرید باشگاه های زیان ده فقط میخوان از رانتی که توسط باشگاه ها میشه استفاده کرداستفاده کنند پول قطعه ساز ها رو نمیدند میگن پول نداریم بعدا برای باشگاه ها اقدام می کنند حالا هم که استقلال رو خریدند.در کل متاسفم برای خودمون که این ها مردم رو …فرض کردند.
ahmad reza
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان ایا کسی میداند که این خودرو با موتور توربو در دسترس هست یا نه؟و اگر هست چقدر گران تر است ؟
جاوید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نه داداش توربو کجا بود!!!!!
احمد باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یک ماشین عالی دیگر از خودروهای داخلی. مرحبا. همه چیزش خوبه مخصوصا قیمت. برید حالشو ببرید.
سجاد013
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خداروصدهزار مرتبه شکر که تو منطقه ازاد هستیم و مجبور نییستیم 50 تومن واسه این اشغالا پول بدیم
MAMAD
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!
peyman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴توربو = گرانتر
گیربکس اتوماتیک=گرانتر
ارز= گرانتر
تعرفه گمرکی=گرانتر
به هر بهانه ای گرانتر
اتومبیلیو که به هیچ وجه امکان نداره تو اروپا و آمریکا فروش بره ما داریم به عنوانه لوکس سوار میشیم اونم با قیمته کذایی!!!!!!
فرامرز
۸ خرداد ۱۳۹۴این رو خیلی زور بزنن با یک چهارم قیمت بفروشن به افغانستان و سوریه و عراق و سودان و ونزوئلا!
Abbas
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴باسلام . ایران خودرو و بقیه مونتاژ کننده های خودرو داخلی ما جماعت رو خوب شناختن
هرجور دلشون بخواد از این آشفته بازار سوءاستفاده میکنن تکنولوژی قرن بوق رو به اسم
تحریم و غیره به قیمت خودروهای روز دنیا به مردم با منت میفروشن
ShoMpeT
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر طراحی! زشت و مضحکی داره…
احمدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من عناصر مختلف ماشین چه توی ظاهر و چه توی باطن باید با هم متناسب باشند. ماشینی که ظاهر خوبی داره باید باطنش هم خوب کار بشه. متاسفانه برای دنا فقط روی ظاهرش کار شده و باطنش نسبت به سمند ارتقا پیدا نکرده. نه موتور توربو، نه گیربکس اتومات ، نه ارتقا در استحکام بدنه، نه اضافه کردن تعداد ایربگ، نه ارتقا توی سیستم ترمز هیچکدوم انجام نشده. توی ظاهر هم میتونست لااقل سانروف داشته باشه که این یکی هم نداره. ولی خب توی این رنج چندان تنوعی توی بازار نیست. شاید پرسیس دنده دستیش بتونه با دنا رقابت کنه که اونم البته به نظر موتورش قدرت کم داره. به هر حال با قیمت 42 توی این بازار شاید بتونه فروش خوبی داشته باشه ولی اگه کسی بتونه حدود ده میلیون قدرت خریدشو بالا ببره ماشینهای متنوعتری خواهیم داشت.
مک میسل
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان من با توجه به اینکه همیشه یکی از منتقدین خودرو های داخلی بودم و دوستان هم میدونن،ولی ما الان حدود2ماهه که دنارو تحویل گرفتیم.به نسبت داخلی ها و چینی ها خیلی ماشین خوبی هست و کیفیتش هم به مراتب بالاتر.
فقط مشکلات پیش و پا افتاده ای مثل سوختن چراغ و گیر کردن گیره کاپوت و… داشتم و راه رفتن ماشین هم خوبه تو عید پدرم باهاش135تا رفت .تو دورای پایین هم انگار نه انگار که ماشین روشنه…خلاصه که ماشین نسبتا خوبیه
HoSeIn
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عجله نکن داداش خودت میگی دوماهه گرفتینش . جوجه ها رو آخر پاییز بشمر
K.MAK.MISEL
۶ خرداد ۱۳۹۴چشم
ولی به نظر خودروی خوبی میاد
جاوید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴تو همین دوماه هم ظاهرن چندتا مشکل داشته!
مثه سوخت چراغ و …
اصلن به نظر امیدوار کننده نمیاد
اگه سرچ کنید یه سری کلیپ ها ازش هست که مردم از مشکلات ساخت و منتاژش مینالن!!
احسان(احسان سابق)
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴وقتی این روزا چپ و راست دنا رو زیرپای مردم میبینم به خودم میگم ایران خودرو باید خیلی ساده باشه که فکر کنه دیگه سیاست های کثیفش کاربرد نداره. به قول امریکایی ها تا وقتی فروش هست تولید هست
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من موندم بعضیا چی دیدن تو این گاری که میگن خوبه. من که حاضر نیستم ۴۰-۵۰ میلیون واسه این بدم. من لاستیک ماشین چینی رو هم با این عوض نمیکنم. دیگه برندهای معتبر که بماند.
پیام
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آقاجان هزاری هم که بگن این فیس لیفته ، پلت فرم همونه ، موتور همونه ، گیربکس همونه ، انگار مثلا بنده لباس تو خونه رو عوض کنم لباس پلوخوری بپوشم خب من همون آدمم دیگه فقط ظاهرم عوض شده ، وقتی هم که یه ماشینی فیس لیفته باید با نمونه ی اولیه ش تفاوت قمیتی کمی داشته باشه ، الان سمند 30 ، سورن 36 ، دنا 42 ، 6 میلیون در یک ماشین 30 میلیونی یعنی 20% افزایش قیمت ، اونم واسه یه فیس لیفت ، خب زیاده دیگه برادر من ، زیاده حالا دنا رو با نمونه ی اولیه مقایسه کنیم 12 میلیون در 30 میلیون میشه 40% افزایش قیمت ، چی خریدیم ؟
یه سمند با لباس پلوخوری و مثلا گریبکس اتومات ساخت چین
HoSeIn
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه
Alireza Kh
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آخه من موندم ما چه بدی به خدا کردیم که این زندگی نصیب ما کرده؟!!
پول فورد موستانگ باید بدیم دنا سوار شیم.
ساسان.م
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴206 تیپ 6 با گیربکس فرانسوی اصلی که سفارش پژو به پورشه ( دقت کنید پورشه ) بوده اون همه مشکل داشت و خرجش زیاد بود
وای به حال گیربکس چینی که بذارن رو این
لابد وقتی دنده عوض میشه چنان تقه ای میزنه که موتور و گیربکس دو روزه کف خیابونه
ashkan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یه زمان مزدا 3 نیو خریدم 60 تومن الان دنا 42 تومن دنده ی میدن
ای روزگار
شایان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بعضی از کاربر ها دارن میگن لوکس ساز خدایا توبه
سعید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نسبت به پراید،تیبا،405 و سمند لوکسه،همین. :D
.GSM.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شما هم از این خودروساز ایرانی چه انتظاری دارین دارو ندارش اینه مثل چین باید همیشه نوک چراغش تیز باشه دست بزنی بشکنه اون مانیتور رو هم گذاشتن یعنی ماشین ما هم جی پی اس داره گیربکس اتوماتیک کردن قیمتش حداقل ۳ میلیون بره بالا
محمد.س
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
دوستان به نظر من برای مقابله با این شرایطی که خودروسازان محترم وطنی بوجود آوردن،
وبا توجه به اینکه اصولآ هیچ سیستم دولتی هم تمایلی به بهبود اوضاع نداره ،
بهترین کار تحریم خرید خودروهای داخلی توسط مردم هستش.
این کار میتونه ازطریق فضای مجازی وتوسط سایت هایی مثل پدال ، استارتش زده بشه.
این که همش بشینیم وغر غر کنیم دقیقآ کاریه که خودرو سازا می خوان.
البته کار مشکلی یه اما به مرور نتایج خودشو نشون میده.
با توجه به مشکلات مالی دولت ، اگر واقعآ مردم پای کار بیان و حداقل 1 سال فروش اینا بیاد پایین ، دولت هم نمیتونه مثل همیشه پول مفت بهشون تزریق کنه ، وانشاا.. اون وقت میشه امیدوار بود که اتفاقای خوبی بیفته.
فقط وفقط باید خودمون به فکر خودمون باشیم .
فرامرز
۸ خرداد ۱۳۹۴هر چی فکر میکنم راه حلی وجود نداره چون واردات هم دست دلال هاست و دولت هم هر وقت ببینه ملت لگن داخلی نمیخرن تعرفه ها رو جوری تغییر میده که ملت مجبور شن لگن بخرن. الآن بالای ۹۰ درصد ملت حتی قدرت خرید جک و جیلی هم ندارن!!! از طرف دیگه نمیشه ماشین نداشت چون زیرساخت های مناسبی برای حمل و نقل عمومی وجود نداره. خودرو دست دو هم تو ایران نسبت به بقیه دنیا خیلی گرونه. الآن تو آلمان خودرو ۱۰ سال ساخت ۸۵ درصد افت قیمت داره (یه خودرو ۳۰ هزار یورویی بعد ۱۰ سال ۵ هزار یورو به فروش میره) اما تو ایران ۵۰ درصد افت قیمت داره! بابای من ۱۱ سال پراید داشت که ۶.۵ میلیون خرید و بعد ۴۰۰ هزار کارکرد ۹.۵ میلیون فروخت!!!
سعید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴حتما یه چیزی از ماشین کم کردن که حاضر شدن به همون قیمت 42 میلیونی بدن،وگرنه با این قیمت راضی نمیشدن.
فقط نسبت به پراید و تیبا و سمند و 405 بهتر و قشنگتره،ولی 42 میلیون خیلی زیادشه،با 5 میلیون بیشتر میشه یه جک J5 خرید که از همه لحاظ بهتره
آرمان
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴در مورد این به اصطلاح خودرو هیچی نمیشه گفت، انقدر ملت رو تو سختی و تنگنا گذاشتن که به هر 4 چرخی راضی هستن، سوالم اینه:آیا خود آقایون ، حضرات و نورچشمی هاشون حاضرن سوار این 4 چرخه بشن، با چه رویی این محصولات رو به مردم میفروشن?از مردم که هیچ، حداقل از بازار جهانی خجالت بکشن، چطور اسم خودشون رو گذاشتن خودرو ساز?
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴کاش این ماشینو به قیمت 100 میلیون میدادن به ملت ولی سر مردم منت نمیذاشتن و ملت ایرانو خر فرض نمیکردن
حاضرم بدترین ماشین چین و بخرم ولی لوکس ترین ماشین ایرانخودرو و سایپا رو نخرم
چون اینا خیلی مردم و نفهم فرض میکنن
ماشا… دولت و ملت همه باهاشون راه میان اینجور میشه که پر رو میشن
فرامرز
۱۱ خرداد ۱۳۹۴از این حرصم میگیره که ۱۰۰ میلیون هم بدن ملت با کله میخرن! بابا به خدا این هیچی از سمند LX EF7 بیشتر نداره، چرا میرید ۱۲ میلیون اضافه میدید واسه چهار تا چراغ و یه گلگیر مثل مال تیبا! باز اگه قطعات درجه ۱۰۰ چینی روش نمینداختن میگفتیم یه مزیتی داره!
abbas
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴خدایی خریدارای این ماشین چی توش دیدن؟
پریسال یه هوندا آکورد 2008 (منطقه آزاد) به قیمت 35 میلیون خریدم تا الان فقط روغن و تسمه واسش عوض کردم… 200 تا هم رفته ولی نه به صدا افتاده و نه شتابش کم شده… اگه ایران هم یه ماشین با این کیفیت و دوام بسازه من اولین نفرم که میخرم 42 میلیون که سهله بیشترم میدم!
حمید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام.
خدا بما بدی نکرده..خودمون داریم بخودمون بدی میکنیم.همین فردا ایرانخودرو 41.5 پیش فروش کنه تو 5دقیقه تولید چندماهشو میتونه بفروشه.
ما بخاطر کمی سود بخودمونم خیانت میکنیم.
interceptor
۱ خرداد ۱۳۹۴صنعت خودرو دلسوز نداره، یک مشت … بی مسئولیت به خاطر منافع شخصی جلوی پیشرفتش رو گرفتن، در حالیکه این ها نمی دونن در صورت رضایتمندی مشتری و بهبود طراحی و امکانات ،درآمد بهتر(به خاطر فروش بیشتر و جذب مشتریان خودروهای چینی) و موقعیت شغلی بهتری هم خواهند داشت. خودروی دنا فیس لیفتی از سمند بود که بدون داشتن امکانات معمولی مث سانروف چند حالته، گیرباکس اتومات، دکمه استارت، نمایشگر لمسی به همراه سیستم موقعیت یاب ، صندلی های چندحالته برقی با گرمکن و سردکن چطوری عنوان “لوکس” رو برش گذاشتن معلوم نیست، نهایت ارزش این خودرو 37-38 میلیون بیشتر نیست
sunmartin
۱ خرداد ۱۳۹۴آنطور که مشخصه ملت غیور مهین خودروهای دولت کریمه را از یکسال پیش تحریم کردند و کسی سمند بزک شده “ویران خودرو” با ظاهر دهه هشتادی (میلادی) نمیخره کلا هیچ کدوم از خودروهای داخلی فروش ندارن سایه بان هم دست کمی از ویران خودرو نداره و پراید های عهد عتیقش روی دستش با پلت فرم مسخره و دموده x100 و ایکس 200 و 300 و 400 و …و خودروهای من درآوردی از قبیل تیبا فول آپشن و تیبا لاک مشتی و غیره و ذالک باد کرده و ملت بیشتر دست دوم (استوک) میخرن خودروهای چینی هم که یکبار مصرف و قطعات گرانی دارند وارداتی و شرکتی های کره ای هم که خون ناحق هست .دنا بیشتر از 35 تومان در این بازار ورشکسته خریدار نداره بعد از توافق هم اتفاق خاصی نمی افته فقط خودروهای اروپایی وارد میشن به قیمت های کهکشانی این آقایان و مفت خوران اطراف اینها به این زودی عا دست از سر ما بر نمیدارن و پلت فرم 405 دهه 80 و ایکس 100 (فورد فیستا ) دهه 90 تا ابد با تغیرات کودکانه ای عرضه میکنند از دید بازتری به این خودروها نگاه کنیدد ببینید چقدر قدیمی و ابتدایی هستند و حتی ارزش فکر کردن خم ندارند
یزدان
۱ خرداد ۱۳۹۴سلام مننمیگم عالیه اما بهتر از خودروهای چینی مثل جک و ام وی ام هست خدا وکیل از پزو پارس و 206 بهتره چون 9 ماه دارمش نصبتا راضی ام
کیانوش
۲ خرداد ۱۳۹۴یزدان جان من دو ساله تو پدال دیگه نظر نمیدم اما مجبور شدم نظر تو رو بی پاسخ نزارم از پارس شاید اما جنازه ی 206 از این سر تره دقت کن جنازش من یه sd 90 دارم تا الان 120 تا راه رفته تازه جلو بندیش خراب شده بعد چهار سال تو 4 سال گدشته خرجی جز روغن و لنت نداشته واسم حالا ماشین شما 4 سال بدون خرج کار کرد اونوقت بیا با 206 مقایسش کن