درحالیکه انتظار میرفت پرچمدار محصولات خانواده سمند از همان پیشرانه توربوی وعده داده شده و گیربکس اتوماتیک برخوردار باشد، متأسفانه، این خودرو در بُعد فنی، تکیه بر ساختار قدیمی و تکراری سمند و پژو ۴۰۵ دارد و تنها از نظر طراحی ظاهری و مقداری از آپشن ها از سایر محصولات سمند و سورن، متفاوت است.
بااینحال، با ورود این خودرو به خیابانها و افزایش تولید آن به روزانه ۱۰۰ دستگاه، نوبت برنامهریزی برای استفاده از گیربکس اتوماتیک در آن است.
به گفته هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایرانخودرو، دور جدید پیشفروش دنا با قیمت مصوب ۴۲ میلیونی آغاز میشود. این در حالی است که قبلاً، ایرانخودرو این قیمت را قبول نکرده و صادرات دنا را بر فروش داخلی آن ترجیح داده بود. اما اینک به گفته یکه زارع، تأمین تقاضای داخلی در اولویت این شرکت قرار دارد! به گفته مدیرعامل ایرانخودرو، از ۱۱ هزار خودروی دنای پیشفروش شده، ۸ هزار دستگاهان تحویل شده و مابقی نیز بهزودی تحویل متقاضیان خواهد شد. همچنین تولید دنا با گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
سؤالات در مورد دنا بسیارند. چرا این خودرو در همان ابتدا با موتور توربو و گیربکس اتوماتیک ارائه نشد؟ آیا هدف این بود که بعدها بتوان راه را برای افزایش قیمت آن باز گذاشت؟ پلتفرم پژو ۴۰۵ به کجا و به چه قیمتی، خواهد رسید؟ و آیا مقاصد صادراتی که ایرانخودرو برای دنا پیشبینی میکرد، حاضر نشدهاند تا این خودرو را با این قیمت خریداری نمایند؟ یا اینکه ماجرای خودروسازان و شورای رقابت و تهدیدها، همه یک دعوای زرگری بودهاند…
اشکانی بروجردی
۱ خرداد ۱۳۹۴خودروسازان که نه ولی خودروبازان چنان به این پلتفرم های قدیمی و از رده خارج چسبیدن انگارطراحی یا خرید لایسنس یک پلتفرم یا برگزاری یک مناقصه برای طراحی پلتفرم شق القمر یا خرق عادته ، کاری که در صنایع دفاعی خود ایران کاری نه چندان دشوار واگر نگیم مرسوم هست، سومدیریت ودخالت زیاد وزارت صنایع و شرایط انحصاری ایجاد شده انگیزه اقدامات مهم و تغییرات اساسی رو گرفته، تا جایی که انید بیشتری هست تا کشورهایی مث تایلند و اندونزی جای ایران پیشرفت کنن.
Aston Martin
۳۰ مرداد ۱۳۹۴داداش یه بار بری اون بالاها دیگ پایین اومدن خوش نمیاد
خودرو سازهای ما هم همینطورین. بعد یه عمر چاپیدن مردم فک میکنی سود خودشون رو کم میکنن تا جنس درست و حسابی بدن دست مردم.؟ تنها راه از بین بردن انحصاره که دولت باید وارد عمل بشه
بقول صادق زیبا کلام دولت باید شرش رو از اقتصاد کم کنه (عین جمله ی خودشه منتشر کنید)
ahmad
۲ خرداد ۱۳۹۴کوچکترین خلاقیت و سبک مشخصی در طراحی این خورو دیده نمیشه. وقتی این خودرو رو میبینم ناخودآگاه یاد خودرو های چینی میوفتم و دقیقا میشه اون رو به لحاظ کیفیت پایین قطعات و پلاستیک به کار رفته با خودروهای چینی هم تراز دونست.
فرامرز
۸ خرداد ۱۳۹۴البته با خودروهای چینی ام وی ام و لیفان چند سال پیش. خدایی از نظر ظاهری و ایمنی قابل مقایسه با جک و جیلی و ام جی نیست!
amir
۲ خرداد ۱۳۹۴شک نکنید که دعواشون زرگری بود اول دستیش دادن که بعدا حداقل 8 تا 10 میلیون گرون تر اتوماتش بدن مثل ال 90 و 207
پلتفرم 405 هم تا ابد و دهر استفاده میشه وقتی مردم میخرن خر گازشون گرفته یه چیز دیگه بزنن
همه میدونن برا اینا فقط پول مهمه نه مردم خدا میدونه کیا دستشون تو این سفره هست که این همه ازشون حمایت میشه خدا لعنتشون کنه
ARASH
۱۹ خرداد ۱۳۹۴نگو 405 بگو ایران خودرو چون همه ماشین هاش یه جوری از رو 405 کپی شده
شاهین
۳ خرداد ۱۳۹۴این آقایون ملت رو … فرض کردن.
اومده ظاهرشو بنسبت سمند عوض کرده، بعدشم ناقابل 12 میلیون (حداقل) گذاشته روش.
یکی نیست به اینا بگه، اخه موتور همون، کیفیت لوازم و بدنه همون، یدونه شکل بدنه عوض کردن 12 میلیون خرج برمیداره؟؟؟
جان عزیزتون، بگید ببینیم این مبلغ رو روی کدوم قسمتش اضافه کردید که این همه گرونترش کردید. والا میترسم بگم همین سمند معمولی (حالا LX یا SE یا EF7) از هموشن بهتره، اونم گرونترش کنن.
کار درست نیست که از عهده شون بر نیاد.
محسن
۶ خرداد ۱۳۹۴به نظرم چون تنوع خودرو (از نظر قیافه)توی این رنج قیمت خیلی کمه(به علت انحصار) پس با ورود یک قیافه جدید تقاضای بالایی براش ایجاد میشه.
mojtaba
۳ خرداد ۱۳۹۴اتومبیل وصله ای…
یه پسر
۴ خرداد ۱۳۹۴دوستان این ماشین چون تازه اومده و جو روانی سنگینی روی لوکس بودن و قشنگ بودنش ایجاد شده ایرادات ظاهریش دیده نمیشه
گلگیر های جلو
فرم و طرز قرار گیری چراغ و سپر عقب
و درب صندوق عقب
واقعا افتضاح طراحی شده
با توجه به اینکه جلو پنجره جای گیری درستی نداره و با کاپوت و چراغها مچ نیس در صورتی که اگه لنسر رو ملاحظه کنین متوجه میشن که دنا سعی کرده چی باشه اما چی شده :)
یه پسر
۴ خرداد ۱۳۹۴شک نکنین اگه اتومات بشه از همون گیربکس خنگ 206 وی 9 استفاده میشه
فرشاد
۴ خرداد ۱۳۹۴اگه ایران خودرو به اون گیربکس دسترسی داشت که رو خود 206 میزاشت.احتمال تهیه از شرکتهای چینی بیشتره.
ARASH
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ببخشید متوجه نشدم
دنا با لنسر ……..
جک گفتی جو عوض شه نه ؟
مهران
۶ مرداد ۱۳۹۴لطفا اگر از چیزی سر رشته ندارید اظهار نظر نکنید. مگه مجبورید. حد اقل بگید من ازش خوشم نمیاد.چه عادت بدیه ما ایرانیها داریم .حالا اگه آرم یه شرکت معتبر روش بود میشد عالی.
مهمان
۳ شهریور ۱۳۹۴شما سوار شو!
خدایی نکرده یه وقت تصادف کردی، بهت میگیم ارزش اون “آرم شرکت معتبر” چقدره. اون شرکت معتبر اگر ماشینی با همین قیافه هم بده، زیرش پلت فرم 405 سی سال پیش که اون زمان یک ستاره ایمنی گرفته رو استفاده نکرده
فرشاد
۴ خرداد ۱۳۹۴ظرفیت فروشش برای تحویل شهریور و مهر تو تقریبا 2 روز تمام شد.
ahmad
۴ خرداد ۱۳۹۴انقدر که توی بازار انحصار و کمبود انتخاب هست که وقتی یه ماشین جدید (فرقون جدید) تولید میشه، همه میرن میخرن.
چون به دنبال تنوع هستن و تشنه خودرو های مدل جدید
(حتی اگر اون خودر همون آشغال قدیمی باشه که چراغ و داشبوردش عوض شده!)
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۴اون برای قبل تحریم ها بود
الان با بهترین کمپین ملی سال دیگه خواب اون روزا رو ببینن
” نه به خودوری صفر “
حسن
۱۳ خرداد ۱۳۹۴سلام
آخه این همون سمنده که چه فرق محسوسی بجز داشبرود داره ، داره ها( فقط قیمتش محسوسه میفهمی محسوس ) والا من تو خیابون دیدم همچین چیزه قشنگیم نسیت مخصوصا از عقب نه موتور پر قدرت داره نه گیربکس اتومات داره پول چی میگیرن از مردم الان که میخوان اتوماتش کنن لابد گیربکس
AL4 میخوان بندازن روش بدترین گیربکس اتومات واقعا که
sky watcher
۲۴ خرداد ۱۳۹۴برنامه ریزی میخواد مگه ؟
راه حل: تماس با دوستان چینی و خرید گیربکس ، ضرب کردن قیمت گیربکس در عدد ۱۰ و اضافه کردن جواب این ضرب به قیمت خودرو
این است غرور ملی ..
این است تلاش و همت ایرانی …
تا وقتی مردم این آشغالارو میخرن اینا هم هرکاری دلشون میخواد میکنن
نخرین بابا نخرین تا لااقل تا زمانی که این دو آشغال ساز یکم به خودشون بیان
چینیا به این خودرو های عهد عتیق شرف دارن
خر همون خره هی پالونشو عوض میکنن
علیرضا.م
۲۴ خرداد ۱۳۹۴شتر گاو پلنگ
محمدMOHAMMAD
۲۶ خرداد ۱۳۹۴گاری اتوماتیک بخوره تو سر ویران خودرو بلکه ما از شر وجود منحوس بی خاصیت عقب موندش راحت بشیم بریم سوار خودروهای جدید به روز بشیم بفهمیم توی این مدت چه زجری میکشیدیم خودمون خبر نداشتیم.
فرزاد
۳ تیر ۱۳۹۴گیربکس AL4 پژو 206 به این نمیخوره چون ECU 7.4.5 مارک بوش باید باشه تا گیربکس کار کنه و ای سی یو سمند کروز هست. ازاین گیربکس اتوماتیکهای مکانیکی ZF میزاره که هم ارزونه، قدیمیه و ارتباطی هم به ای سی یو نداره.
مهمان
۳ شهریور ۱۳۹۴ZF ؟؟؟
به نظرتون اگر زد اف به این ها قطعه میداد، الان قیمت ماشین هاشون این بود، اون موقع ادعای رقابت با مرسدس بنز رو میکردن.
یه گیربکس بنجول از برادران چینی میگیرن میزارن روش، 10-20 میلیون هم میکشن رو قیمت.
پارسا
۳ تیر ۱۳۹۴کسی از دوستان دنا داره ؟ چطور ماشینیه ؟
بنظرتون همون سمند EF7 بهتر نیست چون قیمتش پایینتره و چون یک موتورند ظاهرا؟
شهریار
۷ تیر ۱۳۹۴سلام من دارم اول اردیبهشت از بازار آزاد خریدم 47.6 مونده بودم چینی بخرم یا دنا ولی چون ماشین چینی خیلی افت قیمت داره دنا خریدم ماشین هیچ ایراد اساسی نداشت ولی چند نکته لازمه بگم اولا کابینش و بزرگ بودن و امکاناتش خوبه مثل صندلیهای برقی و دریچه های عقب کولر و غیره عایق بندی صدا هم خوبه فقط کیفیت بعضی قطعات داشبورد تو ذوق میزنه مثل محفظه د اشبورد و یا دسته دنده پلاستیکی با پلاستیک خیلی بد .اینهمه امکانات گذاشتن ولی باطری همچنان آب اسیدی است دربها سفت باز و بسته میشوند طوری که من باید در رو برای بچه 6 ساله ام باز کنم از لحاظ موتوری وقتی گرم میشود خیلی گرم و خوبه و کلاچ خیلی نرمی هم دارد ولی در کل اگر اتومات باشه با موتور قویتر خیلی بهتره چون دیگه تو دنیا عمر ماشینهای گیربکس دستی سر اومده در کل راضیم
پارسا
۸ تیر ۱۳۹۴سلام. مبارکتون باشه اقا شهریار .
الان که شنیدم صفرش بازار آزاد چهل و یکی دو تومن هست اگر صحت داشته باشه
مصرف داخل شهر و بیرون شهر چقدره و صدی چنده ؟ قدرت موتورش و شتابش مناسبه ؟
ترمز هاش چطور ؟ عقب دیسکی نیست ؟
گریبوکسش چجوریه ؟ آخه من LX EF7 داشتم گریبوکس زوزه افتاد و چندبار ایرانخودرو عوض کرد ولی همشون که میفرستاد یک مشکلی داشت! و حسابی اذیت کرد و مکانیک ها هم خیلی ef7 رو وارد نیستند اینجا به نسبت 1800
الان موندم L90 بگیرم یا 206 یا دنا یا سمند 1800 LX یا… (ماشین غیر چینی)
آیدین خان
۱۵ تیر ۱۳۹۴داداش همین الان که دو ماه از خریدتون میگذره(تیرماه) 5.5 میلیون ضرر کردین (قیمت امروز بازار 42 تومنه)، این از بابت اون افت ماشینهای چینی!
ضمنا دریچه کولر عقب و صندلی برقی تو این دوره زمونه یعنی آپشن؟!
تو همین قیمت امکانات و موتور لیفان 620 رو مقایسه بفرمایید
در ضمن جادارتر هم هست.
امیر محمد
۸ تیر ۱۳۹۴مثل اینکه کسی حواسش به عکش نیست با سمند تویه خط تولید میشه
AmirM
۱۲ تیر ۱۳۹۴همه انتقاد کردن منم اینو بگم که کارشون برای شروع ( اگر شروعی برای طراحی وجود داشته باشه ) بد نیست. هرچی باشه این فیس لیفت به اندازه فیس لیفت های قبلی ایران خودرو و یا سایپا الکی نبوده و از یه تیم به نسبت حرفه ای تری برای این کار استفاده شده.
هر چی باشه از بدنه سمند همچین چیزی رو در آوردن کار یکی دو روز نیست مثل رانا و مدل های مختلف پراید حداقل نیست.
ولی آدم تا میاد ظاهر سمند رو تو دنا نبینه، با دیدن این رینگ ها کل هیکل سمند میاد جلو چشمش.
داود
۱۵ تیر ۱۳۹۴دوستان من 206 دارم و تصمیم دارم عوضش کنم . تو این رنج تنوع خیلی کمه و بهمین دلیل نمیشه انتخاب زیادی داشت. آیا ارزش داره که با دنا عوضش کنم. نظرتون روی ماشینهای چینی چیه؟ (مثلاً سابرینا)یکی تو نقطه نظراتش گفته بود که افت قیمتی زیادی دارن، ایا این حرف درسته؟ مرسی از راهنمائیتون
Alireza
۲۵ تیر ۱۳۹۴جناب داود اصلا ماشین چینی نخرید , بی کیفیت هستند و مشخصات روی کاغذ با چیزی که در عمل هستند فرق داره – ضرر زیادی موقع فروش میده تازه اگر بخت برگشته ای رو پیدا کنی بخره ! – خدمات و لوازم ندارند و … تجربه کردم روی ولکس C30 گریت وال که میگم !دیگه هیچ وقت هم سمت ماشین چینی نمیرم , الان که تحریم ها رو برداشتند و رنو و پژو و باقی مطرح ها بیان که دیگه کسی چینی نمیخره و از این هم بدتر میشه وضع ماشین چینی
ماشین دوست
۱۵ تیر ۱۳۹۴طراح خوب هم تو ایرانخودرو هست هم در کل ایران.منتها من فکر میکنم اینقدر محدوده طراحی رو تنگ کنن براشون که بهتر از این نمیتونن.معجزه ای هم در کار نیست.مهم اینه که صنعت خودروی ایران در ضمینه تولید طبق یک قرار نانوشته مال فرانسویاست که حیات رنو و پژو در برهه هایی از زمان به ایران وابسته بوده.
afshin
۲۸ تیر ۱۳۹۴در طراحی خودرو دنا یک بلاتکلیفی در طرح سپر جلو و انتهای آن که به صورت نا همگونی در جای مناسب قرار نگرفته خطوط ،بارقه ای از نا همگونی دارد بصورتی که هر خم گویا 5 سانتی در جای اشتباه قرار گرفته و سپر جلو یکباره بدون دینامیک تمام شده و به زمین کور میچسبد. در قسمت سپر عقب در وسط به اندازه زیادی باریک و یکباره بزرگ میشود و باز قسمت هایی در طراحی سپر عقب دچار بلاتکلیفی است. چراغ عقب از شمای جانبی تخت بنظر میرسد آنچنان که در خودروهای دو دهه قبل چنین بود. خلاصه در کل بنظر میرسد که تمام تغییرات جدای از هم طراحی شده و در موقع ادغام در جای نامناسب فیکس شده که اگر درست بهم چفت میشد میتوانست بسیار زیبا تر بنظر برسد. و در مجموع سورن یک خودروی جدی تر ی است ولی دنا با گردش به عقب یک طرح سبک و ارزان بنظر میرسد و اعتماد بنفس لازم را به راننده نمی دهد!
حسين
۲۸ تیر ۱۳۹۴به نظر من همون ۴۰۵ بهتره-بابت موتور ماشین باید پول داد نه به داشبورد و چراغ ماشین!! مردم ما البته چراغ و سانروف و داشبورد خیلی براشون مهمه-گیربکس ۴۰۵ اتاق ۴۰۵ چرا ۱۲-۱۳ میلیون تومن گرونتر باید خرید؟!؟
ALi
۱۳ مرداد ۱۳۹۴درسته, تازه 405 استاندارد هست و بالاخره اسم پژو هم داره و قطعات و تعمیرکارش هم فراوانه و شتاب و قدرتش خوبه و موتور و گریبوکسش هماهنگه و توانش به وزنش میخوره و مثل سمند که هر چیزش از یکجاست و هماهنگی نداره نیست
کوروش
۱۰ مرداد ۱۳۹۴من نمیدونم اینا با چه رویی این ماشینارو بیرون میدن 405 30سال پیشو با سمند و سورن مخلوط کردن یه دنا درومده خیلی جالبه نمیدونم اینا چه فکری میکنن اینا فقط پولو میشناسن کاریم به جان مردم ندارن همون موتور ای اف سرطلان سمندو گذاشتن رو دنا اقا سرو ته یه کرباسن پولتونو تو جوب اب نریزید پول دارید برین ماشین خارجی بخرین نه از این اشغالای که یه لامپو یه کاپوت عوض میکنن میشه مدل جدید مثلا صنعت خودرو سازی داریم
یونس
۱۸ مرداد ۱۳۹۴من فروردین ماه دنا رو تحویل گرفتم واز اولش هم به مسافرت رفتم ماشین خوبی هستش تو رنج قیمتش 4500تاکارکرده تاحالا هیچ مشکلی نداشته مصرف سوختش هم خوبه .من خودم انواع چینی سوار شدم ولی این بهتره.ترمزها وعایقبندی وکروزش عالی هستش فقط هنوز جی پی اسش فعال نکردن همش امروز فردا میکنن.
طاها
۲۲ مرداد ۱۳۹۴دیگه برای همه باید روشن بشه که این ایران خودرو و سایپا فقط به فکر پولن به جان و مال مردم خود این کشور اهمیتی نمیدن وقتی سازمان استاندارد اعلام میکنه از بین 1000 قطعه که در ماشین به کار میره تنها 50 قطعه استانداره چه انتظاری میشه داشت وقتی سوابقشون رو نگاه میکنی و میبینی که یک ماشین 20 میلیونی براشون 7 میلیون هم تموم نمیشه چه فکری میکنید؟ اینجا واقعا اسلام هست؟ چند درصد سود؟ این حروم خوری نیست؟ عدالت و اسلام و معرفتی که صبح تا شب تو تلوزیون داد میزنن اینه؟ کشته شدن سالی 2500 نفر فقط محدود به یک ماشین خاص اون هم بدلیل نداشتن کیفیت و ایمنی کافی اسلامه؟ اصلا اسلام که هیچ انصافه؟ من تحصیل کرده رشته اقتصاد هستم و بوضوح این مسلئه روشنه این خودرو فقط بخش کوچکی از بی رحمی این دولته.
رضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۴این خودرو خیلی دیر به بازار اومد… بله .. اگه ایران خودرو سه چهار سال پیش که مدام پز دنا رو میداد میاوردش به بازار حرفی برای گفتن داشت.. نه الان که دیگه خیابونا پر از ماشینهای چینی و به مراتب با کیفیتر و متنوع تر و پر ابشن تر شده.. حالا هم اگه قراره تا بیست سال اینده هی دنا تولید کنن.. بهتره پیشرفت رو برای همیشه بذارن کنار.. ایران خودرو و سایپا همیشه چند گام از همه چیز عقب هستند.. پلت فرم 405 موتور سمند شاسی و تعلیق همه همونه.. ادم اصلا حس نمیکنه یه ماشین دیگه سوار شده.. باز اگر موتور توربو داشت و دنده اتومات و قیمتش 42 تومن بود بله.. حرفی برای گفتن داشت و بنده خودم میتونستم رقیب ماشینهای چینی بدونم… تازه به شرطی که دو سال تولید بشه و بعد بره سراغ مدل بالاتر و بهتر
محمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۴کاش یاد بگیریم اگه سلیقه متفاوتی داشتیم کل موضوع رو لوث نکنیم،تو این وانفسای زمونه هر حرکت رو به جلویی جای شکر داره،ما تو محیطی زندگی میکنیم که هیچکس خودش نیس
احسان
۲۷ مرداد ۱۳۹۴موتور ef7 فاجعه است رویه سمند و سورن که یه سال بیشتر کار نمیکنه بعدش روغن ریزی و سکته آنی و خدا رحمتش کنه، رفته بودم نمایندگی یدونه از این دنا ها دیدم کاپوتش بالا بود توش موتور نبود فقط یدونه رادیاتور داشت پرسیدم چشه گفتن رینگ پستون زده گفتم چندتا کار کرده جواب دادن هزارتا نشده،،، کرک و پرم ریخت،،، حیف اسم دنا بلند ترین قله رشته کوه زاگرس که رویه این ماشین گذاشتن.
الان توی بازار فروش سمند با موتور 405 به راحتی آب خوردنه الان اراده کنی یک ساعت بعد فروش رفته ولی با موتور ای اف سون باید هی بزنی تو سر خودت و دنبال مشتری براش بگردی.
متاسفم
جواد
۲۸ مهر ۱۳۹۴سلام اقایون ..من پرشیا lx ثبت نام کردم ..میخاستم ببینم ارزش داره با دنا عوض کنم یا نه راهنمایی کنید ممنون؟
abolfazl
۴ آبان ۱۳۹۴سلام
خودرو سازی ما سه مشکل عمده دارد:
*1.محصول متنوع ندارد اقای خودرو ساز تنوع ، نه تغییر مدل چراغ ها ،طراحی با جوانان خلاق و مشابه مدل های بروز دنیا
*2.کیفیت مناسب در مقابل قیمت پرداختی و با قیمت مشابه ماشین خا رجی ندارد اقای خودرو ساز میگی تحریم نمیشه رقابت کرد درست باید برای 20 تلاش کنی تا 15 بگیری نه بخوای قبول بشی با 10 که اوضاع بشه این
من خودم به شخصه حاضرم 10 تا 15 میلیون برای حمایت تولید داخلی و اقتصاد کمک کنم نه ماشین هیوندای i40در منطقه ازاد خودمون با پلاک منطقه 88میلیون که مسلما قیمت کارخانه ایش پایین تره ولی با پلاک ایران160میلیون تازه کارخانه ای و تحویل 30 روزه
اگه میخواید مردم ماشیناتونو بخرند باید رقابت کنید ماشین در حد النترا بزنید با قیمت 60 تا 70 که منطقه ازادش 57 فول ابشنه
ماشینی طراحی کنید مثل مدل های 2000تا 2006 با قیمت های 30تا 40 تومن
بخدا مردم وام میگیرند بجای پرایدو پژو بخرند حداقل میدونند ماشین سوارند
3.عدم توجه به سلیقه مردم
اگر به این موضوع توجه نشود باید بجای خودروی داخلی از کشور چین حمایت کنیم
مثل جک و جیلی که ماشین های با کیفیتی هستند و قیمت پایین دارند که اگر نمونه بی امکانات وارد بازار کنند و قیمت پایین مسلما قیمتی تا 30میلیون می توند داشته باشد
***در آخر باید بگویم دیگر شعار بست است ما ضد انقلاب نیستیم فقط دیگر تا شما قدمی برای سربلندی کشور بر ندارید تا خودرویی در حد ماشین های دنیا نسازید توقع خرید و حمایت نداشته باشید و ما مردم دیگر ماشین نمی خریم با این شرایط فکر کنم چین به حفظ جون ما بیشتر اهمیت می دهد***
احمد
۱۲ آذر ۱۳۹۴چی بگم همه چیزایی که تودلم بود باقیه گفتن امایخورده یواشترلولومیادمیخورتتونا
auto love
۶ بهمن ۱۳۹۴همینه دیگه تا مردم یه ذره بهشون فشار میارن تنها زحمتی که میکشن اینه که زود میپرن پلت فورم یه ماشین اروپایی دهه 80میلادی که از رده خارج شده اونم نه آلمانیش بلکه ماشینای فرانسوی که تو اروپا هیچکس نگاهشونم نمیکنه رو کپ میزنن میشه توانمندی داخل!سایپا هم همینه یه پراید رو گرفته صندقشو برش میده میشه یه ماشین جدید یا مثلا چراغشو میکشه و… دوستای عزیز ببخشید که زیاد تایپ کردم اما علاقه مندا برن مسنتد “هرمیداس” طراح ایرانی شاغل در فرانسه رو حتما ببینن و حرفاشو گوش کنن
رضا
۳۰ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان عزیز
خوب شما سوار هر ماشینی که بشوید مشکلات خودشو داره مثلا خود من مازراتی 2016دارم ولی نمی دونم در کاپوتش چطور باز میشه و حتی نمی دونم لاستیک زاپاسش کجاست ودر اخر وقتی تو اتوبان می افتم با سرعت 100تا دارم راه می رم که نکنه دوربین ها جریمم کنن خلاصه منم گرفتارم که ماشین یک میلیاردی سوار می شم حالا شما هم انقدر سخت نگیرید والا به خدا مازراتی هم کم مشکل نداره دوستان خوش باشین