ایران خودروسایپا

دوراهی: پژو 207 یا سایپا کوییک؟

همان‌طور که گفته شد، ازاین‌پس تصمیم داریم طی سری مطالبی تحت عنوان دوراهی به مقایسه‌های کوتاه و ساده‌ای بین خودروهای هم قیمت داخلی بپردازیم. البته در این مطلب قصد مقایسهٔ حرفه‌ای را نداریم چراکه چنین امکانی بدون بررسی خودروها از نزدیک و در دنیای واقعی وجود ندارد، بلکه می‌خواهیم صرفاً گزینه‌های هم قیمت را رودرروی یکدیگر قرار دهیم تا از لحاظ تجهیزات، قیمت و مشخصات فنی با یکدیگر قیاس شده و درنتیجه امکان انتخاب بهتری برای خریداران فراهم گردد. لازم به ذکر است که در سری مطلب دوراهی ملاک مقایسه صرفاً قیمت است و بنابراین ممکن است دو خودرو در یک کلاس قرار نداشته باشند. با این مقدمه به سراغ قسمت دیگری از این سری مطالب می‌رویم که به دو هاچ‌بک ایرانی و نسبتاً جدید بازار کشور یعنی سایپا کوییک و پژو ۲۰۷ اختصاص دارد.

پژو ۲۰۷

خودرویی که تحت نام پژو ۲۰۷ در ایران شناخته می‌شود در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ همان پژو ۲۰۶ است که توسط شعبهٔ برزیلی پژو صورت گرفته است. این خودرو طی چند سال گذشته توسط ایران‌خودرو به تولید رسید و در مقطعی به دلیل تحریم‌ها تولید آن متوقف شد اما چند وقتی است که دوباره تولید پژو ۲۰۷ با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی آغاز شده است. ۲۰۷ جدید در بیرون به چراغ‌ها و آینه‌های جدید و در داخل به نمایشگر لمسی هفت اینچی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. در زیر کاپوت این هاچ‌بک ایرانی همان پیشرانهٔ آشنای ۱۶۰۰ سی‌سی TU5 قرار دارد که طبق گفتهٔ ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو دو گیربکس مختلف شامل پنج سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برای سنجیدن مصرف سوخت نیز به اعداد اعلامی سازندگان مراجعه کرده‌ایم که بر این اساس مصرف سوخت ترکیبی ۲۰۷ با پیشرانهٔ حجیم‌تر و البته قدرتمندتر از کوییک کمتر است. در بحث کیفیت نیز با نگاهی به گزارش ارزشیابی خودروها توسط سازمان بازرسی کیفیت می‌توان ۲۰۷ اتوماتیک را با چهار ستارهٔ کیفیت مشاهده کرد که بنابراین از نگاه این سازمان این ماشین یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل است هرچند که شاید در عمل این‌گونه نباشد. ایران‌خودرو چند وقتی است که نسخهٔ سدان ۲۰۷ را هم معرفی کرده و به تارگی فروش و تولید آن‌را هم آغاز کرده است ولی هنوز قیمت آن مشخص نیست.

سایپا کوییک

کوییک در اصل نسخهٔ هاچ‌بک ساینا است که پایه و اساس آن نیز به تیبا بازمی‌گردد. این یعنی در زیر این پوستهٔ متفاوت و کراس مانندِ کوییک، در اصل همان تیبای ۲۵ میلیونی قرار دارد. درهرحال این خودرو در بیرون تغییرات نسبتاً جامعی را تجربه کرده که نمایی متفاوت و تا حدودی زیباتر از دیگر خویشاوندانش بدان بخشیده است. کوییک از همان موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ تیبا استفاده می‌کند که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچ‌بک ایرانی از لحاظ فنی کاملاً مغلوب رقیب ایران‌خودرویی خود می‌شود درحالی‌که از سوی دیگر مصرف سوخت بیشتری هم دارد. انتقال نیرو در کوییک هم مانند ۲۰۷ توسط دو گیربکس مختلف صورت می‌گیرد که یکی پنج سرعتهٔ دستی و دیگری اتوماتیک CVT است. در مورد کیفیت اما این هاچ‌بک جدید سایپا هنوز توسط شرکت بازرسی کیفیت موردبررسی قرار نگرفته است ولی با توجه به اینکه تیبا و ساینا هردو تنها موفق به کسب یک ستارهٔ کیفیت شده‌اند می‌توان گفت کوییک از لحاظ کیفی هم در پس پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد. سایپا کوییک را در چند تیپ مختلف دستی و اتومات عرضه می‌کند که شامل مدل S، مدل G، مدل R و کوییک پلاس اتوماتیک هستند و تجهیزات و آپشن‌های کامل تنها در تیپ اتوماتیک بالایی با نام پلاس ارائه می‌شود. تجهیزات ذکر شده در جدول زیر نیز متعلق به همین تیپ پلاس هستند که بنابراین از این لحاظ کوییک کاملاً توانایی رقابت با ۲۰۷ را دارد.

تجهیزات

پژو ۲۰۷

سایپا کوییک

دو ایربگ دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
ترمز ABS و EBD دارد دارد
پایش فشار باد ندارد دارد
هشدار سرقت دارد دارد
قفل اتوماتیک درها دارد دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد
استارت دکمه‌ای ندارد دارد
ورود بدون کلید ندارد دارد
کامپیوتر سفری ندارد دارد
دماسنج بیرون دارد دارد
فرمان هیدرولیک الکتریکی
تهویه اتوماتیک دارد دارد
آینه‌های جانبی برقی دارد دارد
دی‌لایت دارد دارد
نمایشگر لمسی دارد دارد
ناوبری دارد دارد
بلوتوث دارد دارد
دوربین دید عقب دارد دارد
رینگ آلومینیومی دارد دارد

 

جمع‌بندی

در جمع‌بندی نهایی مقایسهٔ این دو هاچ‌بک ایرانی باید به قیمت آن‌ها توجه کرد یعنی جایی که نسخهٔ اتوماتیک و فول آپشن سایپا کوییک در برابر نسخهٔ دستی پژو ۲۰۷ قرار می‌گیرد؛ بنابراین کسانی که خواهان نسخهٔ اتوماتیک ۲۰۷ باشند باید ۷.۵ میلیون تومان بیشتر نسبت به کوییک اتوماتیک پرداخت کنند. این در حالی است که قیمت ۲۰۷ اتوماتیک به‌تازگی دو میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. درهرحال نظر شما در رابطه با این دو خودرو چیست؟ پژو ۲۰۷ قوی‌تر و باکیفیت‌تر اما گران‌تر را برتر میدانید یا کوییک پر آپشن و ارزان‌تر ولی کم‌کیفیت و ضعیف‌تر را؟

 

مقایسه مشخصات فنی

پژو ۲۰۷

سایپا کوییک

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ
قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس دستی ۵ سرعته ۵ سرعته
گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته CVT
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۶.۶ لیتر (ترکیبی) ۷ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۱ لیتر
طول ۳.۹۰ متر ۳.۹۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۴ متر ۲.۴۱ متر
وزن ۱۰۵۴ کیلوگرم ۱۰۶۵ کیلوگرم
رینگ و لاستیک R14-185 R14-185
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی کاسه‌ای
قیمت دستی ۴۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان ۳۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت اتوماتیک ۴۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
[polldaddy poll=9907438]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بسته بهدجیب داره کدومو برداری

    1. بهنام

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      دیگه واقعا تو اون رنج قیمت هر ماشینی برداری بهتره کوییکه !
      کوییک تو روز روشن دارن سر ملت کلاه میزارن
      یعنی کلا این ماشین 20 تومن پاشون نمی افته میدنش42 ملیون
      206 تیپ پنج سه ملیون از کوییک ارزون تره ?

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. علی

        ۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        20 میلیون؟!!!
        الان امدی اعتراض کنی یا حمایت .
        چه خبره
        طبق محاسبات بنده این ماشین ۲.۵ میلیون کل آهن و پلاستیکه مصرف شده داخلشه . با تمام هزینه ها هم حساب کنید سر جمع میشه (((۴۷۰۰۰۰۰ تومان )))

        با تچکر

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Reza.m

          ۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (311 ديدگاه)

          خیلی عذر می خوام ولی دو راهی نیس..حماقته…حماقته کسی ۴۰ میلیون بده واس ی پراید تزئین شده

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. morteza

          ۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (286 ديدگاه)

          علی جان درسته / پراید فک کنم 5 تومن در بیاد/ این ماشینام فکر کنم حداکثر تا 10 تومن هزینه ساختش باشه./مابقی باج گیریه.

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. الف.ی

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      بچه ها پدال زده تو کار حمایت از تولید داخل
      تولیدات مریخی داخلی

      1. عارف

        ۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (54 ديدگاه)

        به نظر من که این کار حمایت نیست. نقد درست و منصفانه همین خودروهای فسیل داخلی برای خیلی ها که ناچار به خرید همینها هستن غنیمته.

        1. شاهین

          ۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          سلام
          والا ما که حمایتی نمیبینیم. مجبوریم با همینا سر کنیم. مگه چند نفر میتونن s کلاس یا سری 7 بخرن؟ البته که به اونا هم پرداخته میشه اما باید با واقعیت ها هم کنار بیایم.
          بخوایم یا نخوایم گزینه های خرید همینان! و البته سر و دست هم واسشون شکونده میشه!

        2. AK_007

          ۱۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (562 ديدگاه)

          میدونین مشکل ما چیه?!
          اینه:
          “ایران‌خودرو چند وقتی است که نسخهٔ سدان 207 را هم معرفی کرده و به تارگی فروش و تولید آن‌را هم آغاز کرده است ولی هنوز قیمت آن مشخص نیست.”

          یعنی ماشینی که نه قیمتش مشخصه نه کیفیتش ملت راه کشیدن برا خریدش
          مث پژو ۲۰۰۸ و دنا و غیره
          حق ما بیشتر از اینم نیست

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. الف.ی

        ۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        هر دو درست میگید
        برا همینه که من همیشه میگم از ماست که بر ماست
        مردم میخرن که بعد پدال میاد ریپورتاژ آگهی میکنه و بعضی از دوستان در کمال ناباوری مینویسن خاک بر سرت پدال!!!!!!!
        و در کمال ناباوری پدال کامنت رو بدون سانسور تایید میکنه!!!!!!!!!!
        مرسی آزادی بیان

    3. morteza

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      هر دوتا آشغالن.پول خودتو نو تو جوب آب بریزید بهتره.بجاش خودروی دست دوم مثه 206 بخرید.با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 3
    4. محمد

      ۱۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (640 ديدگاه)

      آخه تیبا کوبیک با اون طرح افتضاح و کیفبت پایینش ..چه ربطی به ۲۰۷ داره؟!!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. Amir

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    واقعا این کوییک خیلی مزخرفه..

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. حامد

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    خوشم میاد عنوان مقایسشون دوراهی هست نه دوئل ?

    1. morteza

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      باید طناب کشی کنن.

  4. بهنام

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    207 های الان هرچی هم … باشه دیگه حداقلش از کوییک بهترن ، تو تصادفم حداقل تو ماشینای ایرانی میشه روش حساب کرد ( ماشین من در اوردی سایپا که اصلش همون پراید هاچبکه ) فقط بزک دوزکش کردن ?

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. datsun

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    مگه قبلا کوییک تو دوئل با رنو کویید حذف نشد. این دوراهی از دوئل بحثش جداست ؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. بهنام

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      اره این مقایسه بین ماشینای بازار داخله

  6. بهنام

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    بجای 42 ملیون پول جای کوییک دادن ادم بره یه 206 تیپ پنج بخره اگه 44 تا نداره بده جای 207 دنده ای
    میخواد کوییک قسطی بخره بره یه 206 تیپ دو بخره قدرت موتورشونم در یه حده !
    اگه میخواد اپشن داشته باشه همه این چیزای که کوییک داره بره روی 206 تیپ دو نصب کنه سه / چهار ملیون بیشتر خرجش نمیشه
    هر کاری کنی منطقی داره تا کوییک بخری

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. ارش

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عجب گیری کردیم دو تا آشغال گذاشتین بعد میگین این یا اون جمعش کنید این دو تا که دیگه ارزش دوئل ندارن.یه اشغال رو شصت جور به خورد ملت میدن به هزار راه روش مردم رو غارت میکنن یه روز موتور پیکان رو میذارن رو پژو بعد میان موتور پراید رو میذارن رو رنو یه اسم مسخره هم میذارن روش پی کی . شاسی قراضه و حلبی پداید رو با چندتا اسم مسخره سوارهم میکنن میدن به خورد ملت.آخه دیوانگی هم حدی داره ؟!!?کدام ملتی رو میشناسین با خل بازی و کم عقلی ره به جایی برده باشه بسه بابا تمامش کنین.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. morteza

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      خوب ایران….

  8. امیر

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دبیر انجمن خودروسازان ایران گفته خروج سریع این خودرو ها موجب افزایش قیمت بی رویه میشه بنابراین ما یک سال هم وقت می دیم که اگه تونستن استانداردها رو پاس کنن به خط تولید برگردن !!!
    یعنیحداقل تا ابان 98 !!!!

  9. SAEED

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    رقابت خیلی نزدیکه!!
    کشوری هستیم که همه چیز داریم ولی باید کل پیشرفت و خلاقیتمون بشه کوییک
    خودروسازا واقعا یکم بهشون برنخورده؟

    1. charger

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      چرا باید بربخوره ؟؟؟؟؟؟؟؟
      تمام شرکتای بزرگ دنیا کیفیتشون رو افزایش میدن که به سود برسن اینا همینجوریشم سودشون از اونا بیشتره پس دلیلی ندارن که پیشرفت رو جایگزین دزدی کنن

      1. SAEED

        ۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (279 ديدگاه)

        کاملا باهاتون موافقم و با این جوابتون واقعا حرفی نمیتونم بزنم

    2. جواد

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      واقعا نظرت آدمو می سوزونه????ژاپن از هیچ و فقط با هوش و مغز رسید به سومین قدرت دنیا و ما با همه چی به….ای خدا

  10. Alitalia

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    هیچکدووووووووووووووووووووم ????

  11. علی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (209 ديدگاه)

    هیچکدام … هی روزگار

  12. آرین

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه گزینه هیچکدام هم میزاشتین

  13. سروش

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    سکوت بهترین گزینه‌ست . انقد گله کردیم و حرف زدیم ولی هیچی عوض نشد. عمرمون تو حسرت ابتدایی ترین امکانات زتدگی تلف شد . دهه ۶۰ واقعا نسل سوخته بود . مدرسه که بودیم سیستم اموزشی افتضاح بود . معلم و ناظم همیشه ی شلنگ تو جیبشون بود . بزرگ که شدیم نیروی کار طغیان کرد . خلاصه مشکلات یکی دو تا نبود و نیست . ی جوک هست که به ی ایرانی میگن ارزوت چیه
    جواب میده خونه ، کار و ی ماشین خوب
    بهش میگن اینها امکانات اولیه زندگیه ارزوت رو بگو

  14. مانی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ؟؟؟؟
    با وزنِ یک تن،حجم موتور ۱.۵ لیتر و با
    قدرت ۸۷ اسب بخار صدی ۷ می‌سوزونه خخخخخخ
    خدایا ملتی‌ که به راحتی‌ با این ظلم کنار میاد رو نابود کن

  15. charger

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    نکته جالب در مورد کوییک اینه که حجم موتورش 200 سی سی از پراید بیشتر شده ولی قدرتش همون 87 اسب بخار پرایده

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. بهنام

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      پراید 63 اسب بخاره
      تو مدل یور چهار و اچ پی پلاااااااااااس شده 67 اسب بخار

  16. Mohammad

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ینی خودش نوشته اگ مجبور باشید ?
    من واقعا کامارو کلاسیک یا کادیلاک سویل یا بیوک ترجیح میدم قیمتشم حدود 10تومن پائین تره

  17. سورنا

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پدال فکر کنم اینجور مطالب توهین به شعور خوانندست ….

    1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز حرفت درسته اما برای من مثل تلنگر و نهیب میمونه

  18. عارف

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دقت کردین داشبورد کوییک، کپی ناشیانه از داشبورد همین 207 هست؟ ولی تفاوت در جزئیات و حرفه ای بودن طراحی و کیفیت حتی از عکس ها هم مشخصه. امیدوارم کوییک اصلا به تولید نرسه چون تولیدش توهین به شعور ایرانی هاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    من بودم کوییک رو برمیداشتم یه سی ان جی میچپوندم توصندوق عقب یه توربو هم هل میدادم زیر کاپوت زردش میکردم مسافرکشی میکردم

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. morteza

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      من بودم یه شلنگ اب میکردم توش .پرورش اردک راه مینداختم.شغل هم ایجاد میشه کرد باهاش.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. AK_007

        ۱۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)
  20. mahdi.mp

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    باورتون میشه تو سال 2018 داریم خیره سرمون زندگی میکنیم بعد این ماشین هارو با این قیمت های معقققول میفروشن به ما….به قول سیاوش قمیشی (یه دشت سرسبز یه رود پر آب یه سد محکم داشتیم تو سیلاب ما از خوشی ها دلامون آزرد سد و شکستیم دنیا و رو آب برد….حالا از اون و درو دشت چیزی نمونده باقی انگار از این میخونه صد سال رفته ساقی حالا غمه ما قد یه دریاس جایی که باید دل به دریا زد همین جاس نه کار ایناس نه کار اوناس از این و اون نیست از ماس که بر ماااست)بله از ماست که بر ماست

    1. morteza

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      والا ما بی تقصیریم.اومدیم همین… بود

  21. samurai

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (598 ديدگاه)

    o_0

  22. Sajjad

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    توجیه خریداران کوییک و دنا:
    درسته راه نمیره
    عوضش آپشن داره…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. ax1

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هیچکدام

  24. حامد تقی پور

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بین این دو بدون فکر کردن 207 گزینه اول و آخره.

  25. Love Cars

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    واقعا بجای این همه آپشن و فرمون برقی باید یه موتور درست میذاشتن بعد 43 تومن میکردن تو پاچه ملت و از اون بدتر ایمنیش هم تغییری نکرده والا من باشم ال ممد میخرم.

  26. Behnam

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    به شخصه حاضرم وسط تهران خر سواری کنم ولی کوییک سوار نشم

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. AK_007

      ۱۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      نمیشه داداش
      چون پلاک نمیکنن
      وگر نه هم آلودگیش کمتره هم مصرفش?
      تازه شاید تندترم بره!!!

  27. محمد

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    جدی جدی این 66 نفری که به کوییک رای دادن حاضرن واس خرید این شاهکارمهندسی? توی صف وایسن؟

  28. سجاد

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همه ی دوراهی های قبل تو سو تفاهم بود ????
    اما چقد درد داره
    یه نفر تو ایران نیس ماشین داخلی سوار بشه و فحش نده به تولیدات داخلی
    اما مجبور باشه که سوار شه
    بعد میان لایحه میدن حمایت از تولید داخل واردات با افزایش حق گمرک و …
    اما همون افرادی که همین طرح هارو ارائه میدن یه نفرشون حتی ۱ ساعت سوار گاری های تولیدی خودمون نشدن به عمرشون
    ☺☺

  29. پرهام

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    42 میلیون بدی پراید بخری جااانم به این عقل !!!! موتور 1.5 لیتری 87 اسب بخاری با مصرف صدی بوق جاانم به این مهندسی!!!! سال 2018 و این همه پیشرفت ای جاااان !!!

  30. ali a

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (776 ديدگاه)

    عملا با این قیمت هیچکدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا