با حضور رییس جمهوری، از خودروی سبز ایرانخودرو با عنوان دونیرو به عنوان یکی از طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی، رونمایی شد. دکتر روحانی در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از دو دستگاه خودروی برقی-بنزینی رونمایی و در اقدامی نمادین در محوطه ساختمان مرکزی با یکی از این خودروها رانندگی کرد.
پیمان صالحی، رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توضیح این طرح، بیان کرد:صالحی در خصوص اهداف ساخت این خودرو، گفت:خودروی دونیرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و با کارفرمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید و امروز با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت رونمایی شد.
خودروی دو نیرو، هیبریدی است و با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت ۸۵ کیلومتر حرکت می کند. همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از این موتور تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد.
رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی درباره اعتبار این طرح، بیان کرد: با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح کلان ملی هزینه شده است.خودروی دو نیرو یک خودروی دوستدار محیط زیست است و برای حفظ محیط زیست کاربرد دارد و باعث کاهش آلایندگی های محیطی نیز می شود.
ارمیا
۲۹ تیر ۱۳۹۵یه چیزی رو دقت نکردید. موتور بنزینی فقط برا شارژ باطری ها استفاده میشه نه برای حرکت ماشین. اسم اینکه موتور هیبریدی نیست! میشه موتور برقی با سوخت بنزین! مثل دیزل ژنراتور! خیلی هنر کردن واقعا…
Amirhossein
۶ شهریور ۱۳۹۵تسلا بدون اینکه مردم اذیت بشن یه ماشین الکتریکی تمام ساخت بدون نقص باتریش پونصد و خوردی کیلومتر(فکر کنم 525 کیلومتر)راه میره یعنی یه رفت و برگشت تهران شمال تازه اضافی هم میاره کلی جا هم هست توش اینا ساختن مردم ک….پاره شد85 کیلومتر فقط با این مقدار ما کجا بریم؟
حمید یعقوبی
۲ دی ۱۳۹۶بجا این این کارا از جمشید ارین حمایت کنید تا این که یه موتور برق نصب کنید رو ماشین از پیش ساخته
حمید یعقوبی
۲ دی ۱۳۹۶من یک طراح خودرو ام به عنوان یک طراح شما چیز جدیدی نساخته اید من الان دارم بروی یک خودرو سوپراسپرت الکتریکی کار میکنم وهیچ حمایتی از من نشده به غیر از دخالت در عدم پیشرفت .این اینده ما دانشجویان نیس رسیدگی کنید
علی بصری
۷ تیر ۱۳۹۷من هم طراح موتورهای درون سوز هستم و به نظر من چیز جدیدی نساختید! من الان دارم بروی یک خودرو سوپراسپرت کار میکنم وهیچ حمایتی از من نشده به غیر از دخالت در عدم پیشرفت .این اینده ما دانشجویان نیس رسیدگی کنید
فرشلد
۲۷ تیر ۱۳۹۸آقا..آقا .. اینکه اسمش هیبرید نیست ، این یه چیز من درآوردیه ، تو هیبرید هم الکتریسیته فعاله هم سوخت فسیلی، تازه تو خودروی هیبریدی هردو انرژی به صورت همزمان فعال هستن، نه اینکه یکی بسوزه تا اونیکی شارژ شه، برای فهم بهتر مشخصات تویوتا پریوس رو بخونید.
علی جردن
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ای کاش رانا پلاس اتوماتیک هم مثل رانا هیبرید و رانا برقی فقط شعار نباشه و واقعا رانا پلاس اتوماتیک تولید بشه خوبه تو ترافیک بجای کلاچ و ترمز فقط پات رو ترمز باشه شهرهامون دیگه کلان شهر شدن اتوماتیک بودن ضرورته