با حضور رییس جمهوری، از خودروی سبز ایرانخودرو با عنوان دونیرو به عنوان یکی از طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی، رونمایی شد. دکتر روحانی در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از دو دستگاه خودروی برقی-بنزینی رونمایی و در اقدامی نمادین در محوطه ساختمان مرکزی با یکی از این خودروها رانندگی کرد.
پیمان صالحی، رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توضیح این طرح، بیان کرد:صالحی در خصوص اهداف ساخت این خودرو، گفت:خودروی دونیرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و با کارفرمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید و امروز با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت رونمایی شد.
خودروی دو نیرو، هیبریدی است و با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت ۸۵ کیلومتر حرکت می کند. همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از این موتور تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد.
رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی درباره اعتبار این طرح، بیان کرد: با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح کلان ملی هزینه شده است.خودروی دو نیرو یک خودروی دوستدار محیط زیست است و برای حفظ محیط زیست کاربرد دارد و باعث کاهش آلایندگی های محیطی نیز می شود.
حامد
۱۳ اسفند ۱۳۹۳قدم مثبتی میتونه باشه به شرطی که اولا تولیدش کنند و دوما دروغ نگفته باشند. امیدوارم!
Mahmood
۱۴ اسفند ۱۳۹۳قدم کاملا مثبتی برا جیب بعضیها داشته اینو مطمئنم!
۹۰ میلیارد!؟!؟!؟!؟
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اینا ی طرح کانسپته برای اثبات توانایی های خودرو ساز های وطنی
yekta
۱۳ اسفند ۱۳۹۳فکر کنم یک رقیب دیگه به مکلارن P1 ، پورشه 918 و فراری لافرارا اضافه شد :D
شایان
۱۳ اسفند ۱۳۹۳اون دبه دوغ چیه دیگه خدا وکیل صنعت اتومبیل کشورو نگاه
Mohsen610
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سلام داداش تکه جالبی بود کلی خندیدم متشکرم
شایان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سلام داداش محسن خواهش میکنم
ReZa
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ایول شایان جووون!!!!!دمت گرم!!!!
شایان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳خواهش میکنم آقا رضا
داداش!
۱۵ اسفند ۱۳۹۳تکه!؟؟؟
منظورت همون تیکس دیگه؟!!
armin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یجوریه انگار کاپوتو نمیشه بست :))
شایان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳آره فکر کنم دبه رو باید خم کرد جاساز کرد در حالت بسته والا کاپوت بسته نمیشه
yekta
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اون برای طرح بعدی، انشالله میریم که هیبریدی دوغی ، برقی رو داشته باشیم!
مسعود
۱۳ اسفند ۱۳۹۳آشغال …….
فقط 9 میلیارد تومن پول مردم ریختن دور چه قدمی ؟ به چه سمتی؟ برای چی ؟ حتما مثلا میگید تو بحث خودروهای هیبریدی خودکفا شدیم
چه کشکی چه دوغی
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۳اگه به تولید برسه خیلی خوبه
اسم قشنگی هم داره،یاد رابرت دنیرو افتادم :D
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۳ اسفند ۱۳۹۳با تولید این حتما خواستن جلوی ورود خودروهای هیبریدی و الکترونیکی بدون گمرک رو بگیرن.من که چشمم آب نمیخوره ایران خودرو بتونه تولیدش کنه.
یه لحظه جا خوردم گفتم شاید تو ژنو بردن رونماییش کردن .بعدش به خودم کلی خندیدم
alireza
۱۳ اسفند ۱۳۹۳صنوق عقب رو پر از باطری کردن افتخار هم میکنن
saleh.cars.motorcycles
۱۳ اسفند ۱۳۹۳دستشون درد نکنه
اما کلی راه مونده تا روزی که بخوایم به صنعت خودروی کشورمون افتخارکنیم
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳کلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی به توان ………
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۳شترگاو پلنگ هیبریدی …!!!؟
این که نشد خودروی هیبریدی …
خوب اگر اینطور باشه صندوق عقب پیکان هم میشه چند باطری گذاشت و وصلش کرد به یه موتور برقی به جای موتور خودش و دوباره یه 40 سال دیگه به نام خودروی هیبریدی به مردم فروختش و چون خودکفا هستیم پس نیازی هم به واردات خودروی هیبریدی نداریم تازه می تونیم به سوریه و ونزوئلا هم صادر کنیم
میثم
۱۳ اسفند ۱۳۹۳در کل حرکت خوبیه. چرا چیزی از مشخصات و قدرتش نزدید؟
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳این که تولید نمیشه
مشخصاتش رو بگن یا نگن چه فرقی داره
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳امیدوار هستم ایران خودرو پیشرفت کنه
امیدوارم……………………………………..
ولی افسوس همیشه ما رو نا امید میکنن
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳خواهش میکنم همه جواب بدن
چه راهی برای درست شدن ایران خودرو وجود داره؟
حسین
۱۳ اسفند ۱۳۹۳به نظر من اولا خصوصی بشه دوما از خودرو سازهای بزرگ دنیا دعوت وحمایت بشه سوما بازار آزاد بشه
mehran911
۱۳ اسفند ۱۳۹۳منم با حسین عزیز موافقم
ولی باید اینم در نظر گرفت اگه اینجوری که حسین میگه بشه ایران خودرو درست نمیشه ورشکست میشه
اریک
۱۳ اسفند ۱۳۹۳باید مسیر فاضلاب های شهر را از آنجا عبور بدهند تا با حمله موش ها طائون به وجود بیاد و طائون سیاه ریشه این طراحی کثیف، چه در سیاست قضیه و چه در ظاهر رو از بین ببرد.
mehran911
۱۳ اسفند ۱۳۹۳واقعا ممنونم از پدال بخاطر این پست
امیدوارم این اولین و آخرین طرح خودرو هیبریدی نباشه چون واقعا فاصلشون با خودرو ساز های بزرگ قابل تصور نیست چون تکنولوژی خودرو های هیبریدی در دنیا در حال رسیدن به تکامل هستش ولی ما تازه شروع کردیم!!!
یه چند وقت پیش داشتم در مورد سیستم سلول سوختی (هیدروژنی) کمپانی bmw تحقیق می کردم و حالا میبینم تفاوت خودرو سازی ایران و آلمان واااااااااااااااااااااااقعا قابل تصور نیست یعنی واقعا !
به دوستان توصیه میکنم در مورد اولین ماشین هیبریدی جهان که ساخت پروفسور فردیناند پورشه است تحقیق کنن مخصوصا در مورد سال ساختش
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳با این محصولات تا چند وقت دیگه همه جا رو به چرنوبیل تبدیل می کنند.
ehsan
۱۳ اسفند ۱۳۹۳راه جدید […] از بیت المال به اسم پروژه های هیبریدی
حمید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳چه خبره؟ فک کنم 200 کیلو به وزنش اضافه شده . کلا فضای بارم دیگه نداره. الان یادم نیست کدوم خودرو هیبریدی بود با این که یه موتور بنزینی و سه موتور برقی داشت کلی فضای بار ، هم پشت هم جلو داشت. خدایی توانایی مهندسی کشورمون از اینا بالاتره ولی بازم شروع خوبیه
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۳با سلام
1-احتمالا چون تو سطح ی خودروساز توان و سرعتش خیلی خیلی بد و خنده دار بوده چیزی ذکر نشده
2- رانا خودش خیلی جادار بود، صندق عقب هم نداشته باشه… خخخخخ
3- بنظرم در حد یک پروژه سطح بالای دانشجویی خیلی خوبه
4-اگه ی تومان هم پول گرفته باشن تا محصول جدید تولید کنندو محصولشون رو تو بازار انحصاریشون بفروشن و دولت هم به جای این که حق مردم رو مطالبه کنه سرمایه بشون داده باشه بدا به حال ما…
در اخر اینم بگم که اگه با ی بار شارژ بتونه چند صد کیلو رو 85 کیلومتر ببره بد نیست
مهران
۱۴ اسفند ۱۳۹۳همین الانش از تو همین عکسا و توضیحات ناقص خیلی اشکلات داره
اول 85 کیلومتر در مقایسه با اروپایی ها و ژاپنی ها خیلی کمه
دوم به جای اینکه باتریارو بزارن تو صندوق باید باید مثل همه میزاشتن کف خودرو که مرکز ثقل هم پایین بیاد
سوم اون مانیتور چیه که به زور اون جلو چپوندنش؟ نمیتونستن مثل آدم جاسازیش کنن؟مثلا یه شرکت میلیارد دلاری ساختتش
چهارم هیچ جای دنیا خودرویی که هنوز کامل نشده رو رونمایی نمیکنن
پیشاپیش به دوستانی که میخوان دیسلایک بدنو بگن چقدر بد بینم باید بگم که اگه به دانشجوها و استادای یه دانشگاه خوب 1 میلیارد بودجه میدادن بدون شک چیز بهتری از آب درمیاوردن
armin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یه همسایه کره ای داریم که از طرف هیوندا اومده واسه طراحی و نصب ایربگ پراید….حالا خودتون فکر کنید خودروی برقی کار ایناس واقعا ؟:))
سرباز
۱۴ اسفند ۱۳۹۳باید اطلاعات دقیق تری بده.این مهمه که اون یکی موتور بنزینی چیه ، ساخت کجاست و حجمش چنده!!!! نکنه چینی باشه و پرمصرف و کم بازده.
ثانیا ماشینی که به این شیوه داره کار میکنه نباید نیاز به این همه باتری توی صندوق عقب داشته باشه.چون جریان تولیدی باید به وسیله موتور الکتریکی مستقیم استفاده بشه ونیازی به شارژ نداره.
این دیگه چجور هیبریدیه !!!!!!!!!
farzam
۱۴ اسفند ۱۳۹۳شرط میبندم الکیه
آخه ماشین هیبریدی که از موتور برای شارژ استفاده میکنه فقط جعبه دنده نمیخواد. ولی توی ماشینو که نگاه کنین دسته دنده داره. و اگه جعبه دندشو بر میداشتن باطری هارو به جای صندوق میذاشتن جای جعبه دنده.
محمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دسته دنده برای اینه که دنده عقب یا جلو یا وضعیت پارک قابل تعیین باشه.
مهدی ناصری
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بعد از هشتاد کیلومتر باید چیکار کرد؟!!!
البته عجب صندوق عقب جاداری داره!!!
محمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اینجوری کار میکنه که شب تو خونه میذاری شارژ بشه (مثل موبایل). بعدش صبح 80 کیلومتر بدون روشن شدن موتور بنزینی در وضعیت برقی راه میره. اگه خواستی بیشتر راه بره و فرصت شارژ مجدد نداشتی، موتور بنزینی خود بخود روشن میشه. مشابه خارجیش هم چند نمونه تولید شده.
ahmad
۱۴ اسفند ۱۳۹۳9 میلیارد تومن تحقیقات واسه این!
منکه تو کتم نمیره و هیچ چیز خاصی در این خودرو هیبریدی نمی بینم. اینو بدی به دانشجو ها با ده میلیون هزینه خیلی بهتر درست میکنن!!!
h112
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بلا به نسبت زارت…
مسولین محترم تو رو خدا برا مردم اینجوری نسخه نپیچید که حال ما از دست شما بجوری بد شده….
مردانه اگه نمیتونید خودرو درست حسابی با قیمت خوب بسازید…واردات رو رونق بدید…
خندم میگیره به بعضی ها تو پدال که چقدر امیدوار شدن….آخه این چیه…
ارمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اقایون خانوما یه سر برید نمایندگیهای ایران خودرو از دست رانا مینالن حالا بیا در خواست بزنی یه بلایی سره این باطرسشو اینا بیاد باید 8 سال صبر کنی فکر کنم
یکی به اینا بگه ماشین با باطری قلمی کار نمیکنه شاید نمیدونن
Alireza.599
۱۴ اسفند ۱۳۹۳اومده تا خرخره باطری گذاشته توی صندوق عقب بعد اومده اسمشو گذاشته Hybrid خوب این عمه من هم میتونست انجام بده!
و دیگه هیچ جایی برای گذاشتن اوازم در صندوق نیست ولی هیچ اشکالی نداره چون این خودرو تولید نمیشه بهتون قول میدم چون اگر میخواست تولید شه خودتون میدونید چه جشنی خبری … تو تلوزیون پخش میکردند.
armin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سامسونتم به زور جا میشه تو صندوقش :)))
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۳برخی منابع گفتن نوربرگرینگ رو در6:35ثانیه طی کرده راست و دروغشو نمیدونم
آرش
۱۵ اسفند ۱۳۹۳کار تحقیقاتی خوبی بود ولی نه با این همه پول … پس فردا میخوان این پولارو بکشن رو سمند و پژو و از مردم پس بگیرن
چند تا سوال
اولا ماشین قحط بود ؟ رانا که کلا چیز داغونیه از همه نظر
دوما موتور بنزینی در حرکت خودرو تقشی نداره ؟ چرا ؟ نمیشد همونطور که ماشینو حرکت میداد باطریا رو هم شارژ میکرد ؟
عجب مهندسی پیشرفته ای
فقط برا دهن پرکنیه ولی خوبه برای شروع گرچه امیدی هم بهش نیست …
oz
۱۱ شهریور ۱۳۹۴علتش اینه که به طور کلی با موتور بنزینی بازده ماشین حدود 15 درصد در جاده و حدود 3 درصد در شهر هستش.
با این نوع کارکرد موتور بازده ماشین به حدود 25 درصد میرسه…
در واقع میشه یه صرفه جویی فوق العاده…
ارش
۱۵ اسفند ۱۳۹۳حداقل یه خلاقیت ظاهر هم نداده اند.این مهندسای ایرانی تا کی مخشونو اک بند نگه میدارن
امین
۱۵ اسفند ۱۳۹۳همه ما به عنوان ایرانی دلمون میخواد کشورمون پیشرفت کنه و همه مردم بتونن نسبت به درآمدشون و تلاششون بهترینها رو داشته باشن ولی حیف که تنها چیزی که تو این مملکت رعایت نمیشه احترام به حقوق جان و مال مردم هست این رو میشه از تولیدات داخل قوانین و سیاستها فهمید. یه سر به سایتهای فروش و روزنامه ها نیازمندیها بزنید پژوی 206 سال رو اکثرا گذاشتن برای فروش این یکی از نمونه ها هست