امسال رانا که فیس لیفت پژو ۲۰۶ صندوقدار است و بنا به گفته ایران خودرو، سومین خودروی ملی ایران تلقی می شود، از خرداد ماه به تولید انبوه خواهد رسید.
میزان تولید رانا در خرداد بیش از ۱۲۰۰ دستگاه و در تیر ماه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه برنامه ریزی شده است. این درحالیست که تولیدات اولیه این خودرو تنها با موتور TU5 پژو به بازار خواهند آمد. در این صورت این خودرو نمونه ارزان سازی شده و ایرانیزه شده V8 به شمار خواهد آمد. و حدود چهار میلیون ارزانتر از این خودرو به فروش خواهد رسید.
به گفته مدیر گروه صنعتی ایران خودرو، مهندس نجم الدین، امسال ۵۰ هزار دستگاه رانا تولید خواهد شد. و در آینده این میزان به ۲۰۰ هزار دستگاه نیز بالغ می گردد. ایران خودرو امیدوار است بازارهای کشورهایی در خاورمیانه، آفریقا، آمریکای جنوبی و همچنین ترکیه و روسیه را با این محصول هدف قرار دهد. در عین حال ایران خودرو امیدوار است با انتخاب رئیس جمهور جدید فرانسه، مشکلات سیاسی بوجود آمده بین پژو و ایران خودرو هم حل گردد.
طاها
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ببخشیدا ولی واقعا” برا خودمون متاسفم که وضعیتمون این شده که 206 رو عوض می کنن بعد بهش میگن خودروی جدید ما هم می خریم…
amir
۸ خرداد ۱۳۹۱به نظر من رانا و …. اصلا با 206 و … از نظر کیفیت و …. مقایسه نکنید;آخرین برنامه ایران خودرو برای موتور 206 این بود که داخل چین قالب موتور 206 رو بسازند و بعد بفرستند برای ایران خودرو داخل ایران مابقی قطعات و …. با چینی ها برای ساخت قطعات و راه اندازی خط تولید داخل ایران برنامه مشابهی داشتند;زمانی که پژو نیمچه نظارتی داشت ایران خودرو داشت زیرآبی میرفت و هر جنس بی کیفت و ارزون قیمت و درجه چندم چینی رو با ارز دولتی و فرم ایثار روی ماشین های با برند پژو و …. سوار میکرد الان دیگه معلوم نیست به اسم رانا و …. چه چیزی دست مردم میدند
sajjad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱خدا کنه ماشین خوبی از آب در بیاد.اگه قیمتش از بیست میلیون رد نکنه
sajjad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱البته در آینده الانش هم قیمتش زیاده
اسماعیل
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱متاسفانه با وجود تورم مهار نشدنی دورقمی در اقتصاد ایران که باعث عدم تعیین دقیق قیمت تمام شده محصولات میشه نباید هیچ حسابی روی قیمتهای اعلام شده از طرف آقایان ،در مورد تولیدات این شرکتهای زیان ده داخلی که فقط بدلیل اشتغال کاذب و غیر کارایی که بوجود آورده اند هنوز با چنگ و دندان از آنها حمایت میشود کرد . “به امید اقتصادی بدون تکیه به نفت “
Hesam
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱کیفیت صندلی رو نگاه کنید :(((
SANA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱این دوستمون درست میگه… انگار پریدن رفتن سرکوچه یه دست روکش صندلی چینی گرفتن کشیدن سر صندلیا… اصلا معلومه دو سایز بزرگتره….
تو سایتش زده”…طرحی قوی, ساده و کاربردی برای داشبورد و دیگر تزئینات داخلی را می توان مشاهده کرد…” آخه یکی نیست به اینا بگه بابابزرگ منم اگه پشت این ماشین بشینه از طراحی یکنواخت و کسل کنندهای که داره حوصلش سر میره چه برسه به اهداف بازاری اون که برای نسل جوونه!!!!
اینا اول میرفتن یه نگاه به داشبوردای اتوموبیلای روز دنیا مینداختن یا حداقل همون خود 206 رو میذاشتن که خداییش خودم بعد اینکه اینهمه پشت فرمون ماشینم نشستم هنوز برام تکراری نشده و در عین سادگی یه جذابیت خاص داره…
حامد
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه یه خورده دقت کنید می فهمید که دو حالت بیشتر نیست:
اول: یا ماشین قابل قبولی میشه، که در اینصورت بازار سیاه راه میوفته و بعد از یه مدت مثل ال نود قیمتشو می برن بالا تا به اصظلاح دلالا دستتشون کوتاه شه و خریدارای واقعی …..
دوم: که البته خیلی بعیده تو زرد از آب در بیاد و مثل 405 slx به یه معضل تبدیل میشه، چرا که حتی با موتور TU5 هم فروش خوبی نداره
من نمی فهمم یه مدیر چطور ممکنه نزدیک به 20 مدل خودرو تو یه بازه قیمتی ( میلیون 14-20)تولید کنه
البته اگه با ورود این خودرو از 405 بگذرن میشه گفت ایران خودرو یه سوپرجهش مدیریتی رو تجربه می کنه.
amir
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱چه چیز بوحالی شد اولش فکر کردیم تندر و 206 سمند ef7 و به همه پوز دادیم نبوغ ایرانی نگو همون 206بوده و خبر نداشتیم
حالا جدا از این خودرو سازا از چی دریچه تندر خوششون اومده که رو همه چی میزارن بگن شاید ماهم رو خونمون نصب کنیم چون بجز تندر رو هیچ ماشینی تو کل دنیا از اینا نصب نمیشه
moein
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام
خودم مکانیک خوندم و با توجه به وضعیت الان.هیج ماشینی و بهتر از دوو سیلو نمی بینم
اما در رابطه با ماشینای چینی 530 و 620 لیفان باید بگم که نخرید نخرید نخرید
مهدی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱بچه ها به نظرتون دماغه ماشین بیش از حد جلو نیست، نسبت به چرخا؟از نما بغل زشتش کرده
و اینکه رینگاش کوچیکه …
همین مشکلم تو دنا هست …
محسن آبادان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱پس با تولید انبوه رانا هنوز باید درب های گمرک به روی ما بسته باشه خسته شدیم بابا یک موتور داریم با 18 نوع بدنه روز به روز هم جنس موتوره نازک تر میشه
shayan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ماشین ساختن اینا میدونین مثل چی می مونه؟
مثل این می مونه که بخوای با قطعات پژو و ریو و پراید و این چیزا یه ماشین جدید بسازی
میشه یا این یا تیبا
نه رینگش بهش می خوره
نه صندوقش مورد قبوله
مشکل مهندس ها هم نیستنا
مشکل اونی هستش که دستور میده که فقط یه جوری طراحی کنید که سود داشته باشه
تحریم هم از یه طرف
والی اخر
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱بخاطر تحریمی که کشور ما باهاش دست و پنجه نرم می کنه طبیعیه که ساختن هر چیزی به مراتب گرانتر از مونتاژ کردن تمام می شود ما هم اینو درک می کنیم فقط جون ننه هاتون بیخیاله خودروی ملی بشید-آبروی ایرانو ایرانیو بردید-طراح های نادون
محسن . ک
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱4 ملیون ارزانتر از وی 8 ؟
عمرا!!!
مگه الان سمند اس ای که فیس لیفت 405 حساب می شه چقد با اون اختلاف قیمت داره؟
قول می دم در سال اول عرضه 4 تومن هم گرانتر باشه تازه! چه برسه ارزانتر
SANA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱بچه ها نمیدونم من اشتباه میکنم یا واقعا اینجوریه… این ماشینو از بس فنراشو از هم باز کردن که تو دست اندازای جاده ها و خیابونای ایران کفش به زمبن نخوره و اینقدر هم رینگاشو کوچیک کردن که شبیه چرخ فرغون شده آدمو یاد ماشینای کراسآور میندازه که هم برا شهر خوبه هم خاکی!!!
احسنت بر غیور مردان ایرانی که چیزی که پژو نتونست از 206 درآره اینا تونستن درست کنن… بابا دمشون گرم
amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱جاده های ایرانم به قول قوی الهی چیز کمتر از خاکی نداشته باشه بیشتر نیست
علي
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اینم شد ماشین ادم ماشینای اونورو میبینه دیگه دلش از این ماشین میخواد اخه :&
daneal
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱خاطر جم باشید با قیمت اعلام شده قبلی زمین تا اسمون فرق میکنه بماند که کیفیتش هم با اونی که اولش نمایش دادن خیلی فرق میکنه میگید نه خواهیم دید ناسلامتی توایران زندگی میکنیم وازاین موارد از مسئولین عزیززززززززز
خیلی دیدیم
daneal
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱حذف چراغ ال ای دی وتودوزی چرمی و…
اولین کاری که میکنند تا بتوندد با قیمتی که گفتن به مردم بیچاره بفروشند و100 افسوس از این نوع مدیریت کاش حد اقل یکی بود تا به داد این همه اجهاف که برای مردم درست میشه رسیدگی میکرد البته شتر در خواب بیند پنبه دانه فقط میگیم دلمون خالی شه …..
hooshang
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱آقایون شما رو بخدا یه کم منفی بافی و کرکری خونی رو کم کنین هنوز بازار نیومده و دستتون بهش نخورده چه خبره اینهمه عیب و ایراد تراشی ؟؟؟
یه متضرر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱داش هوشنگ عزیز به سر آمده حکیم است…….
هنوز پس از سالهای متوالی به لطف و مرحمت متوالی زیاد به روند رو به رشد صنعت پر توان !!!خودروسازی دقت خاصی نداشتی و همه رو به فال نیک گرفتی که اینقدر امید به متفاوت بودنش داری …..؟
بابا اینم همون قضیه زیبای ایرانیه(تیبا) که پس از اون همه تبلیغات گسترده الان کسی بابتش طره هم خورد نمیکنه…………!
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اولا طمع خودروساز بهش اجازه نمیده ارزونتره V8 بده
با آمدن به بازار هم خبری از این رینگ و چراغها و … نیست
نمای داخلی هم که گفتن نداره از پیکان هم زشت تر شده
ماشا ا… خودروساز های خارجی هر روز پیشرفت میکنند
اما ایرانی ها چی
هر روز تو ساخت چراغ فقط پیشرفت میکنند و البته افزایش قیمت
بعد از 30 سال زحمت کشیدند یه صندوق به 206 اضافه کردند و ضایع کردن پژو و فرانسه و 206 و …
تا وقتی گمرکی واردات خودرو اینجوری باشه از پیشرفت خبری نیست
مهدي
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱به این میگن 206 وطنی چینی یا چینی وطنی یا خودروی ملی !!! حالا سومین خودروی ملی یا خودروی سومین ملی نمی دونم !!!!
به این می گن مدیریت بحران 206 موتور چین بدلیل برند پژو مشکل ساز شده خب راه حلش چیه ؟؟؟ رانا سومین خودروی ملی
حمید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱خواهش می کنم اینهمه منفی باف نباشید. اجازه بدید این خودرو بیرون بیاد بعد اونم کارشناسانه نقدش کنید.
sunmartin
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱جناب حسین!! 206 sd رو ایران طراحی نکرده بلکه من و شما و مردم ناچار ایران طراحی کردیم لازم میدونم توضیح بدم این خودرو با هزینه گزافی که از جیب مردم بیرون کشیدن با سرپرستی طراحان خبره و زبردست پورشه..بعله شاید باور نکنید اما “پورشه” در ایران طراحی شد.پزو به ایران خودرو قول داد این خودرو فقط در ایران تولید بشه اما زد زیر قول و حرفش و بعد از 2 سال در ترکیه مصر و ..تولید شد و اما رانا این اتومبیل زیبایی داشبورد 206 رو نداره و همونطور که از عکس ها پیداست کیفیت مواد بکار رفته لوازم داخلیش خیلی ضعیف و بونجول هست .و این برای ارزونتر کردن این خودرو هستش من نه 206 دارم نه پولش رو دارم الان هم که میبینید قیمت ها نجومی شده و پول یه سراتو رو از ما میگیرن و این تولیدات ابدی رو تحویل میدن انشاله همه دوستان به آرزوشون برسن یا حق
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام به همه دوستان عزیز : بنده جدیداً و بخصوص با دیدن طراحی داخلی این گاری جدید به یک رفتار جدید در صنعت خودروسازی پی بردم بنده قبلا فکر میکردم که خودروسازهای ما علاقه وافری به استفاده مکرر از یک نوع پلت فرم برای تولید چند نوع محصول دارن نمونه اش سمند و پراید و پژو ولی الان فهمیدم اوضاع خیلی بیشتر از این حرفا بیخ داره!
آقا جان توجه کن! آهای خودرو ساز! با تو هستم.شاید ، دست بر قضا رنو نفهمید ،اشتباه کرد ، شکر خورد اون دریچه ال نود رو اونطوری طراحی کرد. تو هفت جدشو درآوردی که.یعنی تو هر گاری که درست کردی چهارتا در کمپوت گذاشتی به اسم دریچه تهویه!! تو که نمیتونی یه دریچه از خودت طراحی کنی (و باعث شدی مردم دریچه های شما رو مورد عنایت قرار بدن) چرا اسم خودتو گذاشتی خودرو ساز؟
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱منظور از (دریچه های شما!) دریچه های خود شما بودا نه دریچه های ماشیناتون!
مدیر سایت خواهشاً حذف نکن.
حمید فرجامی قاین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱بد نیست ولی می تونست خیلی بهتر باشه
حداقل از فیس لیفت تندر سایپا که بهتره ولی عمه چیز بستگی به کیفیت و قیمتش دارد
اگر این ماشین با قیمتی حدود 15تا 17 میلیون عرضه بشه می تونه فروش خوبی داشنه باشه البته به شرط حداقل کیفیت درسته که خیلی خوب نیست ولی من که به خدارتوی این قاین از بس که پراید و 405 دیدم دلم گرفت
Edi
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱چرا اینقد گداییه طراحی ظاهر ماشینای خارجی و طراحی داخل من دراوردی رو میکنید؟؟اسم خودتونو میزارین خودروساز؟
بابا این همه جوون با استعداد داریم که هرکدوم یه بمبن واسه خودشون و بها نمیدین باز میگیرین 206رو داغون میکنین میگین ماشین ساختیم؟
حیف 206 که توی ایران خودنرو رفت.
mahdi
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱اینکه طراحی افتضاح و غیرقابل قبوله که حرفی نیست!
بابا کی گفت این خودروی ملیه؟!
206 اس دی ملیه که فیس لیفت آشغالش هم بشه ملی؟
این چیزا ولش کنین حواستون باشه که در اولین پیش فروش حتی اگه شده فرش زیر پاتون رو بفروشین و ثبت نام کنین.
میگی چرا خوب معلومه تجربه نکردین؟ال90 آشغالو مردم چنان با حرص و ولع دربدر دونبال خریدشن که قیمت اولیه که قرار بود حدود 7-8تومن بدن الان شده رقیب بازار خودروهای سدان متوسط.
تنها خودروی تولید داخله بازارش گرونتر از کمپانیه. تولید کننده میده17200 تو بازار میخری حدود18تومن.
البته اگه میخوای15تومنت بعد 1 سال بشه حدود20 تومن!
ناشناس
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱وقتی پول نداریم ماشین خارجی بخریم مجبوریم همینارو سوار شیم.
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱من با “ناشناس” کاملا موافقم وقتی مایه و پولی در بساط نداریم نمیشه به چیز دیگه ای فکر کرد من از همین جا به همه اعلام میکنم اگه تک تک شما ماشین های خارجی و مدل بالا داشتیذ=د محال بود به این تولیدات ابدی فکر کنید این تولیدات به ظاهر داخلی که اکثرا چینی با لیبل ساخت ایران هستند تا سالهای اتی نیز تولید و در شکل ها و نام های مختلف معارفه میشن
ابراهیم
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱مبارکه طراحی 206 نیز چینی شد
رضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ta vaghti yek khordo ro az paye khodemon tarahi nakonim va az estedadhaye navabeghemon bahre nabarim vaz hamine ke hast dar zemn reghabati dar dakhel moshahede nemishe agar gomroke khodrohaye varedati masalan 15%beshe onvaght bazar reghabati shode va esteghbale kamtare mardom az khodrohaye bonjole shini irani be payintarin had mirese onvaght shayad fekri lahz konan shayaaaaaaaaaaaad