مدیر عامل ایران خودرو از تولید انبوه و عرضه خودرو رانا در بهار امسال خبر داد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو این افتخار را دارد که در سه ماهه اول این سال دومین خودرو با نشان ایرانی را در اختیار مشتریان قرار دهد.
وی قیمت خودرو رانا را کمتر از ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی برخوردار است. پیش از این قیمت رانا کمتر از ۱۱ میلیون و سپس کمتر از ۱۳ میلیون عنوان شده بود و ممکن است قیمت ۱۵ میلیونی هم وعده ای بیش نباشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از دیگر مزایای خودرو رانا را توسعه یک پلتفرم جدید (منظور پلاتفرم پژو ۲۰۶ صندوقدار است) برای ایران خودرو درتوسعه صادرات، دستیابی به استاندارد ایمنی سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ و مجهز به کیسه هوای سرنشین و راننده و ترمز ضد قفل عنوان کرد و اظهارداشت: این خودرو در جهت عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی درکلاس ابعادی C و به صورت چهار در سدان صندوقدار تولید می شود. مهندس نجم الدین تأکید کرد: این خودرو با دونوع موتور کم مصرف تی یو۵ و ای اف ۷ به بازار عرضه می شود و موتور دیزل ملی درسال ۹۲ روی رانا نصب خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان ساخت: برنامه تولید خودرو رانا در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه است که این میزان تا سقف ۲۰۰ هزار دستگاه درسال قابل افزایش است. نجم الدین، مهمترین بازار صادراتی رانا را بازارهای هدف منطقه خاورمیانه، روسیه، ترکیه، آفریقا و امریکای جنوبی عنوان کرد. درست در زمان رونمایی رانا، مدیر عامل سابق ایران خودرو و پدر معنوی رانا از این شرکت کنار گذاشته شد. رانا هم با روی کار آمدن نجم الدین به عنوان یک خودروی بدون توجیه ساخت، از برنامه ایران خودرو کنار رفته بود. اما اکنون همین مدیر به دفاع از آن می پردازد!
درسال گذشته ۵۲ دستگاه رانا به صورت آزمایشی تولید شده است.
منبع: روزنامه ایران
پوریا کاظم زاده
۲۴ فروردین ۱۳۹۱فقط یه فیس لیفت از 206 اس دی بیشتر نیست البته و بسیار مزخرف!!!!
m.alizadeh
۲۵ فروردین ۱۳۹۱من این ماشینو از نزدیک و در حال ازمایش و با پلاک آزمایشی دیدم جلوش خوبه اما پشتش مثل 206 صندوقدار افتضاح و باور کنید وقتی ماشینو از نزدیک میبینید کوپ 206 صندوقدار و فقط چراغاش فرق میکنه بازم میگم جلوش خوبه اما پشتش افتضاح
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۱خاک بر سر … خودرو دیگه خودشونم نمیدونن چه غلتی دارن میکنن! میخوان گنجشک و جای قناری قالب کنن به این ملت بیچاره
جالب اینه که همه میخرن!
مهرداد
۲۵ فروردین ۱۳۹۱از کره جنوبی تا چین و برزیل کلمه “خودروی ملی” وجود نداره چون تو دنیای امروز امکان ندارهتمام قطعات یه ماشین تو یه کشور ساخته بشن_به دلایل اقتصادی و بازاریابی و تکنولوزیکی_نمیدونم این کلمه جالبناک از فکر کدام کوته فکری زاده شد.
رانا خودروی ملی ایران با پلتفرم و پیشرانه فرانسوی!!!!!!
اینجاس که میگن “خودروی ملی افتضاح ملی”
نوذر
۳۰ فروردین ۱۳۹۱دمت گرم که حرف دل خیلی هارازدی
gholami
۲۶ فروردین ۱۳۹۱امیدوارم رو همین قیمت بمونه.. اینجوری به نسبت V8 که قیمتش حدود 19 میلیونه بهتر به نظر میرسه.چون دقیقا همون موتوره.. ولی مطمین باشید میره رو 20-19 میلیون..
erfanra
۲۶ فروردین ۱۳۹۱تی یو5 و ای اف 7 کدوم موتور عملکرد بهتری داره ؟
erfanra
۲۶ فروردین ۱۳۹۱تهویه اتومات هم داره ! :(
کیوان
۲۷ فروردین ۱۳۹۱عرفان جان شک نکن TU5 یک موتور درست و حسابی و بهتری نسبت به موتور اشغالی مثل EF7 هست…
موتور TU5 روی 405 و پارس . انواع 206 و همچنین 207 بسته میشه ..
اگر EF7 بهتر بود ایرانخودرو TU5 که موتور شناخته شده از چندین سال پیش هست را گسترش نمیداد.
تهویه اتوماتش را از سایت نگاه کن والله اینا اینقدر برای این ماشین صیغه درست میکنن که ادم حیرون میشه..
erfanra
۲۷ فروردین ۱۳۹۱ممنون کیوان جان …
تو همه عکساش که تهویه دستی داره !
erfanra
۲۷ فروردین ۱۳۹۱تهویه دستی نداره !
اشتباه تایپی بود :P
مبین
۲۷ فروردین ۱۳۹۱سلام کیوان جان من با نظرت که گفتی تی یو5 از ای اف7 بهتره مخالفم چون از هردوشون دارم و میگم ای اف7 خیلی بهتره چون قدرتش بیشتره مصرف سوختش کمتره کمخرج تره صداش همکمتره همچنین قابل ذکر که موتور ای اف7 دو رگه ست کاری از ایرانخودرو و زایمنس المان.
سام
۲۷ فروردین ۱۳۹۱بد نیست برای ما ایرانی ها که تونستن دومین خودرو ملی بسازیم .ولی باید بهتر از این باشه نه اینقدر افتضاح و تلقیدانه از روی 206 صندوق دار بسازن باید یه چیز نو وجدید باشه که تا به حال ندیده باشیم.
تقی
۲۷ فروردین ۱۳۹۱مرد روزهای سخت پیکان
پیکان48 خسته
صفرشو سراغ ندارید!؟!؟!؟!؟
سینا
۲۸ فروردین ۱۳۹۱اگه با همین وضع پیش بره ایشالله یه 50 سال دیگه جای چین رو واسه کپی زدن می گیریم.خدا خیرتون بده که انقده به فکر استقلال ملی هستین…!!!!!!
تیباوسمندو حالا رانا…!!!
فک کنم رعنا بوده اشتباه چاپی شده چون رانا یه خورده خارجیه /مورد اخلاقی داره…
mashin baz
۲۸ فروردین ۱۳۹۱فکر نمیکنم یک تغیر اساسی بکنه
moosi
۲۹ فروردین ۱۳۹۱عمرن اینو15میلیون بدن حالاببین به اسم خودروی جدید میره تا 18 و19 میلیون بعدشم آقایm.alizade لطفا اینو با SD8 مقایسه نکن!!!!!!!!!!….
aref
۲۹ فروردین ۱۳۹۱دوست عزیز اقای مبین انسان زمانیکه از موضوعی اطلاع کافی نداره واقعا کوته فکرانست که نظر بده.
اخه به هر اهل فن بگی ef7 یا tu5 میگه tu5
چون شتابوقدرت بی نظیر و همچنین مصرف زیر 6 از مزایای این موتوره اما ef7 حرفی واسه گفتن نداره اخوی.[…]
مهدی
۳۰ فروردین ۱۳۹۱قدرت + گشتاور EF7 بیشتر TU5 …
اگه جفت این موتورا رو 2 ماشین یکسان بندازید اونوقت میبینی که EF7 سرتره ( یکم )
علی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام آقا عارف با نظرت کاملا موافقم ما405 با موتوره tu5 داریم خدا رو شکر که از لحاظ مصرف و قدرت خیلی خوبه فقط یکم تو شتاب از بقیه کم میاره که خوب دلیلشم اینه که موتوره قدرتی ای هست وبه خاطره همین موضوع شتاب ثانویش حالت رو جا میاره و بهت حال میده قبول داری؟
tiba
۳۰ فروردین ۱۳۹۱سلام قیمت تیبا چرا یه دفعه ای شد 13000000میلیون تومان؟
علی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱به خاطره جلب رضایت مشتری وکیفیت و امکاناته بالای اون/داداش شوخی کردم ولی آخه چی تو این مملکت گرون نمیشه که بخاد این دومیش باشه
tiba
۳۰ فروردین ۱۳۹۱تیبا 11 میلیون تومان بود این اقایون هم تو 1390/12گفتن که هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت چی شد حالا شده 13میلیون تومان؟
mmf66
۳۰ فروردین ۱۳۹۱موتور ef7 چیزی جز اشغال نیست مصرف بالا خیلی حساس و کم طاقت اصلا پیشنهاد نمیشه ولی tu5 موتوری سگ جون پر طاقت و پر شتاب خوش صدا و کم مصرف
در مورد قیمت هم 16 بیشتر نمیرزه 206 صندوق دار از این سر تره این همون 206 sd منتها تزییناتش رو کم کردن و قطعا چند میلیون با 206 sd تفاوت قیمت داره
نوذر
۳۰ فروردین ۱۳۹۱باسلام وخسته نباشید عکس مدل 91 ال 90 را برام بذارین ممنون
sunmartin
۳۱ فروردین ۱۳۹۱از لحاظ نمای بیرونی به جرات میتوان گفت در نمای اصلی (روبرو) این رانا است که برگ برنده را در دست دارد بدلیل استفاده از چراغ های ائودی گونه و طیف ال ای دی استفاده شده در آن اما در نمای پشت اتومبیل این 206 sd است که کاملا برتری خودرا با ظاهر بسیار اسپرت و هماهنگش به رخ میکشد .در نمای داخلی رانا حرفی برای گفتن ندارد و برتری کامل از آن 206sd است با حذف کامپیوتر سفری و نمایشگر در قسمت کنسول اصلی زیبایی خود را کاملا از دست داده و با بهره گیری از نمای زیرین داشبورد لوگان (L90) در قسمت زیرین و کپی برداری اشتباه ازین داشبورد زشت و از رده خارج برگ بازنده دیگری را ایران خودرو رو کرده اما بازنده اصلی همان مردم هستند که بناچار برای خرید یک اتومبیل باید به طراحی های نه چندان دلچسب و در اصل فیس لیفت شده محصولات قدیمی تن در دهند
رحیم
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱شاید چند صباحی قیمتش زیر 15میلیون باشه ولی فقط کافیه این مردم هیچی ندیده مثل ندید پدیدا حمله کنند واسه خریدنش اونوقت ببین در عرض یکی دو ماه قیمتش چجور میره بالا تا حدود 20میلیون.میشه داستان ال 90با قیمت قبل سال91 15میلیون با حمله قوم هیچی ندیده الان شده 18میلیون. واقغا متاسفم واسه مردم خودمون!!!!
مصطفی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظرم اگه کسی این ماشین رو با این قیمتی که هر روز دارن بالاتر هم می برنش بخره کلاه بزرگی رفته سرش!!!
ناشناس
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱بالاخره این رانا کی میخواد بیاد به بازار؟
kiss_rooz_2000
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱بچه ها این ماشین سرشاسی و درب بغل عقب / جلو و شیشه جلو و برفپاکن و رادیاتور و مخزن اب رادیاتو و صفحه کیلومتر و … همش ماله 206ا
hgf
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱نه پس میخواستی ماله بنتلی باشه؟
منفردی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱خدایی طراح این ماشین و دنا رو باید گل گرفت…یکی نیست بگه اون خط زشت وبی قواره از چراغ جلو تا چرخ دیگه چه کوفتیه! حتما امضاء جناب طراحه…
ای خدا یه عقلی به مسئولین ایران خودرو بده تا برن یه ماشین ارزون و با طراحی مناسب تولید کنن…
یکی نیست به این باشعورها بگه که ای دوستان و یاران نمی خواد 25 تا مدل ماشین تولید کنید شما را به خدا 5 تا ماشین سواری درست و درمون تئولید کنید و همین ها رو بهبود بدید و کلاسشون رو ببرید بالا…
علی.م
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱عزیز این خط که چیزی نیست!
شما به سریر مراجعه کن زوار روی در عقب و جلو به هم کر میرسن(در سمند منطیقند)تو وسط ستون یه اختلاف ترازی پیش اومده که اومدن با آرم لاتین سریر ماست مالیش کردن!
بابا این خط یه زمانی ایده خلاقانه ای بود در طراحی.
قابل توجه دوستان جالبه رینگ تایرش هم 15 ماله سمنده!
البته الان هم رونق داره مثلا سوناتا2011.فقط فرقش اینه که یه گروه طراح خودرو هنر طراحی خودشونرو به نمایش گذاشتن. ماهم بالاخره نباید کم بیاریم
206 اس دی رو چراغشو عوض میکنیم میشه سومین خودروی ملی بعد از تیبا!
این چیزا در تخصص خودروسازان داخلیه!
محسن آبادان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱قبلا ی موتور داشتیم tu5با هفت تا بدنه الان فقط ی ef7اضافه شده فقط بدنه عوض میشه واقعا خجالت آوره دست مردم رو بستن و میگن تحریمیم کسی که تحریمه مردمه ایرانه که مجبورشون کردید از این ماشینای زباله با چند برابر قیمت بگیرن
خدارو شکر ما این جا ماشینای منطقه آزاد رو داریم
كار
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام دوماه از سال هم گذشت پس چی شد این خودرو ملی قیسمتشم که این 15 میلیون تومان نیست مازنگ زدیم ایرانخودرو گفتن تیرمیاد توی بازار و قیمتشم 18میلیون تومانی حالا چی می گین
امیر حسین داوری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱به نظر من خیلی ماشین خوشگلیه و می خام برم برای بخرمش واقعا عالیه…..