تعریف خودروی دیزل در ایران یعنی یک خودروی کند و بدون شتاب همراه با آلودگی زیاد و دود سیاه رنگ و پر صدا. البته که غیر از این هم نیست. چون خصوصیات یک خودروی دیزل یا گازوئیل سوز در ایران، اینطور معنی شده است.
اما ما در آینده شاهد خودروهای دیزل با قدرت بالا و مصرف کم و از همه مهتر آلودگی کم (البته بستگی به کیفیت گازوئیل تولیدی شرکت نفت دارد) در خیابانهای تهران و ایران خواهیم بود که یکی از آنها سمند با موتور دیزل است که موضوع مورد بحث امروز ماست.
من این سمند را در همایش موتورهای بین المللی که در هتل المپیک بر گذار شده بود دیدم و با مسئولان ایرانخودرو که این مدل را تست کرده بودند صحبت کردم و از مشخصات فنی و نتیجهی تست مطلع شدم که در ادامه برایتان میگویم. البته شایان ذکر است که مدل سمند توربو هم موجود بود که در آینده هم از مشخصات فنی و نتیجه تست سمند توربو برایتان مینویسم.
صدای موتور نسبت به موتور بنزین سوز و موتور بنزین سوز توربو از صدای کمتری برخوردار بود که واقعاً تحسین بر انگیز بود. حتی زمانی که موتور گاز میخورد و توربو شارژر هندسه متغیر پیشرفته آن (به گفته کارشناس) وارد کار میشود. البته ممکن است که بعد از هزاران کیلومتر صدای موتور بیشتر شود که طبیعی است و اگر بیش از حد معمول بشود به نحوه مونتاژ و کیفیت به کار رفته در مواد و آلیاژهای قطعات فنی مربوط میشود. موتور این سمند به لطف بهری مندی از گازوئیل یورو ۴ که سفارشی توسط شرکت نفت تولید شده بود، دارای کمترین آلودگی بود. این سمند فقط از لحاظ فنی با دیگر سمندها فرق میکرد و هیچ تغییری در ظاهر و داخل آن مشهود نبود. به گفته کارشناسان این تنها نمونهی موتور دیزل ملی کامل بود که قیمتی نزدیک به ۱۴۰ میلیون تومان داشت!!!! با قیمتی که سمند پایه در آن روز داشت، میشد گفت که قیمت این سمند ۱۵۵ میلیون تومان بود. علتش هم این بود که تمام قطعات موتور و مراحل تولیدی در آلمان انجام گرفته بود و مالک معنوی این موتور (ایران خودرو) هیچ دخالتی در تولید و مونتاژ این موتور نداشت. البته طی یک برنامه ریزی ۲ ساله قرار است که ۵۰ درصد این موتور توسط آلمان و ۵۰ درصد باقی مانده توسط ایران خودرو تولید شود که در قیمت نهایی این موتور و ماشین تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. به گفته کارشناسان ایرانخودرو: این موتور ۱۵۰۰ سی سی حجم، ۱۲۰ اسب بخار قدرت (البته با توربوشارژر هندسه متغیر) و ۲۵۶ نیوتن متر گشتاور دارد که حدود ۳۰ اسب بخار کمتر و ۴۱ نیوتن متر بیشتر نسبت به موتور بنزینی توربو است. این ماشین به لطف گشتاور بالا به راحتی با ۵ سرنشین سرعت ۱۸۰ کیلومتر را تجربه میکند. طبق جدولی که در نمایشگاه منتشر شد، حداکثر سرعت هر دنده در حالت تمام بار را اینچنین است:
- دنده ۲ = 70 کیلومتر در ساعت.
- دنده ۳ = 120 کیلومتر در ساعت.
- دنده ۴ = 175 کیلومتر در ساعت.
- دنده ۵ = 210 کیلومتر در ساعت.
البته چون گیربکس این سمند هیچ تفاوتی یا سمندهای دیگر نمیکرد، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن را ۱۰.۴ اعلام کرده بودند ولی با گیربکس بهینه و تغییر یافته برای این مدل شتاب ۹.۶ امکان پذیر است. چون محدوده قرمز دور موتور تا ۴۷۰۰ دور بود شتاب بهتری امکان پذیر نیست. با توجه به بروشور و گفتههای کارشناسان مصرف سوخت موتور دیزل ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که رقم قابل توجهی برای یک همچنین خودرویی با این وزن و البته در ایران نسبت به خودروهای دیگر است. در صورت عرضه گازوئیل یورو ۴ بدون شک این یکی از بهترین انتخابها با وجود قیمت کمتر گازوئیل و آلودگی کمتر گازوئیل نسبت به بنزین بین خودروهای تولیدی ایرانخودرو و سایپا نسبت به موتورهای بنزینی است. در ضمن این موتور به خاطر نداشتن شمع و کوئل نسبت به موتور بنزینی، هزینههای نگهداری پایینتر و عمر بیشتری دارد. البته در صورت استفاده درست و مناسب.
هم اکنون خودروهای دیزل نزدیک به ۷۵% خودروهای اروپا را در بر میگیرد. مصرف سوخت این موتورها ۲۵% از موتورهای بنزینی کمتر است و اگر پالایشگاه داخلی، گوگرد موجود در گازوئیل را در حد استاندارد جهانی نگه دارد و تولید کند، شاهد آلودگی کمتر از این نوع موتورها خواهیم بود. اما هزینه بالا و تکنولوژی بالا و قیمت بیشتر موتور دیزل یکی از ایرادهای آن است، ولی این تفاوت قیمت با توجه به هزینه سوخت بالای موتورهای بنزینی در دراز مدت جبران خواهد شد. این موتور چهارمین فرزند خانواده موتور ملی است که در آینده تمام موتورهای ایرانی را برایتان معرفی میکنم. طراحی موتورهای ملی با نامهای EF7 و EF7 توربو ، EF4 و EFD با همکاری یک شرکت آلمانی مهندسی موتور صورت گرفته است.
موتور دیزل EFD نسبت به موتور بنزینی EF7 ملی، ۲۰۰ سی سی حجم کمتری دارد و ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که به لطف توربوشارژر هندسه متغیر با حجم کمتر ۶ اسب بخار بیشتر، ۱۰۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر و ۲۵% مصرف سوخت کمتری مصرف میکند. از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم پاشش مستقیم که دارای فناوری چند راهه فشار بالای سوخت است، شمع گرمکن، توربوشارژر هندسه متغیر و خنک کن میانی هوا می باشد. این موتور قابلیت بازخورانی دود همراه با خنک کن دود بوده و این تجهیزات و تکنولوژی باعث بالا رفتن و سخت شدن تولید این موتور در کشور شده است. به گفته کارشناسان با توجه به استفادهی بالای ۵۰ درصدی از گازوئیل در اروپا، این روش در ایران کار بسیار خوب و درستی است چون به طور متوسط استفاده از موتورهای دیزلی ۳۰ درصد صرفه جویی به همراه داشته و خودروهای دیزلی بین ۲۰ تا ۶۵ درصد سوخت کمتری مصرف میکنند. هرچند که امروزه مصرف ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای خودروهای دیزلی معمول و مصرف ۶ لیتر برای خودروهای بنزینی ایده آل به حساب میاید و چیز جدیدی نیست. حال با دیدی متفاوت به تفاوتهای این موتور نسبت به بنزینی انتظار میرود که استقبال مشتریان زیاد باشد. به هر حال قطعات موتورهای دیزل باید قدرتمندتر تولید شود و از کیفیت بالاتر و ایراد کمتری در موتور برخوردار باشد. این عوامل یکی از پاشنه های آشیل خودروسازان و تولید و بومی سازی موتور دیزل در کشور خواهد بود. هرچند که با کمک شرکتهای خارجی تا حدودی به دانش موتور و طراحی خودرو دست پیدا کردیم ولی مسیری بسیار طولانی برای خودروساز شدن و مطرح شدن در دنیا داریم.
جدول مشخصات موتورهای خانواده EF:
- نوع موتور: ۴ سیلندر خطی توربو دیزل (EFD)
- حجم موتور ( سی سی): ۱۵۰۰
- قدرت (اسب بخار): ۱۲۰ اسب بخار
- گشتاور (نیوتن متر): ۲۵۶ نیوتن متر
- تعداد سوپاپ: وی وی تی /۱۶
- نوع تنفس: توربوشارژر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
- شتاب ۰ تا ۱۰۰: ثانیه ۱۰.۴
- حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر
- گیربکس: ۵ سرعته ی دستی
- ترمزها: دیسکی به همراه ای اب اس و ایی بی دی
- فاصله میان دو محور: ۲۶۷۱
- طول * عرض * ارتفاع: ۱۴۶۰*۱۷۲۰*۴۵۲۷
- گنجایش مخزن سوخت: ۶۶ لیتر
- حجم فضای بار (لیتر): ۵۰۰ لیتر
- مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۴ لیتر
نوع موتور: ۴ سیلندر خطی توربو بنزینی (***)
- حجم موتور (سی سی): ۱۶۴۸
- قدرت (اسب بخار): ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور (نیوتن متر): ۲۱۵ در دورهای ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰
- تعداد سوپاپ: ۱۶/ وی وی تی ای
- نوع تنفس: توربوشارژر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
- شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر
- مصرف سوخت تر کیبی: ۸.۸ لیتر
نوع موتور: ۴ سیلندر خطی (EF7)
- حجم موتور (سی سی): ۱۶۴۸
- قدرت (اسب بخار): ۱۱۴ در دور موتور ۶۰۰۰
- گشتاور (نیوتن متر): ۱۵۵ در دور موتور ۴۵۰۰
- تعداد سوپاپ: ۱۶/ وی وی تی ای
- نوع تنفس: طبیعی
- استاندارد آلایندگی: یورو ۴
- شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۳.۵
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر
- مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۸ لیتر
pejman
۲۷ دی ۱۳۹۲هیچ ارزشی نداره اون ور آب چی میزنن ابنا چی میزنن
pejman
۲۷ دی ۱۳۹۲سمند چیه که توش گازوئیل بریزی
دبیر انجمن فرغون سازان
۲۸ دی ۱۳۹۲ها مگه چیه ؟ منتظر پراید دیزل هم باشید ! بعد هم 405 دیزل .
pejman
۲۷ دی ۱۳۹۲خدا میدونه قیمتش چند میشه
دبیر انجمن فرغون سازان
۲۸ دی ۱۳۹۲درخواست دادم… بالای 100 میلیون … بکنن تو پاچه ملت.
SALAR
۲۷ دی ۱۳۹۲حرکت قشنگی . فقط اگر خودشون تو ساخت موتور هیچ وقت دخالتی نکنن .
مهمتر از اینها اینه که قیمتش بالا نباشه . البته اگه یه عده بزارن.
مهم اینکه خاک توسرتون که ماشین این جوری معرفی کردین معلوم نیست تو چه فضاییی.
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۲دورود به دوستان
به چندتا نکته توجه کنید
سمند از 24 میلیون شروع میشه تا 37 میلیون
محض رضای خدا یه خورده عاقلانه فکر کنید
به قول دکتر خاکساری که تو مناظره چند وقت پیش شرکت کرده بود میگفت کرولا 8000 دلار
این سمند به قول معروف دیزلی یا بنزینی توربو رو چند میخوان بدند؟
حتما 100 تومن به بالا میخوان بدن
خداوکیلی شما به سمند 100 تومن میدید؟
خدایا ما داریم میگیم سمند (بهترین مدلش) بیشتر از 4000 دلار نمی ارزه
اونوقت بعضی ها دارند روی فلان تکنولوژی بحث میکنند
اومدن دارن با این خبر مردم رو فریب میدن
حتما فردا مردم جلوی نمایندگیها صف میکشند
دوستان مقصر اصلی که باعث شده اینهمه ایران خودرو سایپا بی حیا شدند خودمون هستیم
دوستان وقتی یه جنایتکار خودرو ساز میشه به نظرتون به فکر پیشرفته؟
برای مردمم متاسفم
سپاسگذارم
مهدی
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲بابا دیگه اینطورها هم نیست نهایتا میشه 55 الی 60 ،
اما من میگم اینها باید کلا جمع کنن برن،ما خودروساز نمیخوایم نمیخوایم نمیخوایم…
Zonda R
۲۸ دی ۱۳۹۲F.A
سمند سرطانه
سوختشم عوض کنید
بازم سرطانه
آرش
۲۷ دی ۱۳۹۲یعنی رحمت به اون شیری که خوردی
اکبر66
۶ مهر ۱۳۹۵قرار بود ماشینهای خوب بیاد . سمند گازوییلی چیه .تازه گازوییل ایران 20برابر گوگرد از استاندارد بیشتره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
مهدی جان این مطلب را من نوشتم و برای پدال فرستادم.
با نوشتن این مطلب و خبر هیچ وقت نیت فریب مردم را نداشتم.
من خواستم فقط از موتور دیزل و سمند دیزل اطلاعاتی به شما بدهم.
به نظر من بگذارید بیاد بیرون بعد در مورد تکنولوژی و موتورش
صحبت کنیم.
البته با نظر شما در مورد ایرانخودرو و سایپا کاملا موافقم.
((( ایران و المان )))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲بعدشم علی جان چقدر زود قضاوت میکنی!!!!
کی گفت که سمند با موتور دیزل 100 میلیون به فروش میره.
گفتم که قیمت این موتور به خاطر اینکه فقط یک نمونه
ی کالیبره و کامل ازش در ایران است و فقط همین یک
عدد است ، این قیمت برای ایرانخودرو تمام شده.مثل
اینکه شما میخواهی یک وسیله ای را بسازی و میدی به
قالب ساز تا برات قالبشو بسازه.قیمت اون قالب شاید
50 میلیون بشه ولی شما که محصولتو با اون قیمت
نمیفروشی.
اون 50 میلیون توی تیراژ پر میشه و پولش کاملا
برمیگرده.
من فکر کنم نهایتا 10 میلیون گرونتر باشه.
((( ایران و المان )))
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۲دورود میلاد جان
بابت درج این مطلب از شما ممنونم
من هم منظورم این نبود که تو سایت پدال وقتی خبری منتشر میشه دال بر اینکه مردم رو فریب بدند
بالاخره خبرش رو خود ایران خودرو رسانه ای میکرد اونهم با آب و تاب
من نمیگم این محصول خوبه یا بد
قدر مسلم محصولات خودروسازان داخلی آشغاله
اما برای همین آشغال چقدر پول دارند از مردم میگیرند
دیگه همه باید به ماهیت ایران خودرو و سران جنایتکارشون پی برده باشند
اما در مورد خودتون باید بگم با توجه به اطلاعاتتون که مناسب و کافی هست در مورد محصولات آلمانی بنویسید (بــــــــنزســــــــلطان خودرو )هرچند که داشتن این محصولات آلمانی هم باز هم برامون رویاست
اگه ایران خودرو بهترین مدل سمند رو با قیمت حداکثر 4000 دلار بده اونوقت میگم قابل قبول هست به شرط گمرک صفر
ببینم این مدل سمند رو میدن 4000 دلار ؟
بخدا اگه این سمند رو 4000 دلار نمیدن
احتمالا روی قیمت 60 تا 80 میلیون میدند
من ترجیح میدم یه ماشین آشغال دست دوم بخرم تا این مزخرفات و اراجیف رو
اما صد افسوس به محض اینکه بیاد تو نمایندگی ها مردم میرن برای خریدش صف میکشند
برام جای سواله که کدوم دسته از مردم هستند که برای این ماشینها پول میدند؟
من جواب میدم
1 کارمندان بانکها و موسسات دولتی که پولهای یامفت زیردستشون میاد
2 دلالها که خون مردم رو گرفتند تو شیشه
هیچ وقت دوست نداشتم جزء این دو دسته باشم
برای ریال به ریالی که در میارم جون میکنم زحمت میکشم
لیاقت این رو دارم که با یه قیمت مناسب یه ماشین ژاپنی یا اگه پول بیشتر داشتم یه بـــــــــنز(سدان) داشته باشم
چه میشه کرد
افسوس از این مردم خاموش
سپاسگذارم
مهدی
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۲راستی میلاد جان یادم رفت از مطلبتون که در خور تشویق بود تشکر کنم
سپاسگذارم
مهدی
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲150 اسب بخار با 1700 سی سی…ولی انگار دارن بالاخره یه تکونی به خودشون میدن…فقط خداکنه اینبار طرحشون جواب بده
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲150 اسب با تنفس غیر طبیعی موتور خیلی هم کمه…
زحمت کشیدن تیونر های غیر رسمی ما هم همینکارو میکنن…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
سورنا جان چرا کمه؟؟؟
الان MG با موتور 1800 سی سی و توربوشارژر 160 اسب بخار قدرت
داره.اونوقت این با 1700 سی سی 150 اسب بخار خروجی داره کمه؟؟
بابا دیگه در حد بنز نیسیم که با موتور 1600 سی سی با تنفس
طبیعی 156 اسب بخار بیرون بکشیم.اینم در حد خودش خوبه.
موتور 2013 پژو با 1600 سی سی و توربوشارژر 156 اس بخار قدرت
داره.کم لطفی نکن.
((( ایران و المان )))
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲۸ دی ۱۳۹۲ام جی پسوند توربو رو داره ولی مطمئنید توربوچارجر داره؟
من یه جایی خوندم که اصلا ام جی 6 با توربو نداریم…
اکبر66
۶ مهر ۱۳۹۵بستگی داره چطور از اب در بیاد . اذیت کنه . …..
امیدبرتر
۲۷ دی ۱۳۹۲کسی خبر داره (دنا)وارد بازارشده یا نه؟
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲الآن 2-3 ساله منتظرشیم والا….انگار قصد ندارن بیارنش تو بازار…شاید منتظرن که قیمت خودرو داخلی بالا بره…کسی چه میدونه…به هر حال دنا طراحیش خوبه و امیدوارم زودتر بیاد
pejman
۲۷ دی ۱۳۹۲دنا شاید بهتر از این باشه
جواد
۲۷ دی ۱۳۹۲قیافه نداره مخصوصا عقبش از ال نود بد تره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
احتمال داره که دنارو برای دهه ی ((( فجر ))) پبش قروش بکنند و سال دیگه
تحویل بدهند.دنا قراره با موتور توربوشارژر وارد بازار بشه که من بعید
میدونم.تو اون همایشی که چند وقت پیش برای خودروساز ها گذاشتن و اکثر
خودروساز های جهان به ایران اومده بودند ، ایراخودرو یک سمند دنا با
داشبوردی کملا شبیه سوناتا برای بازدید گذاشته بود.بیشترین استقبال هم
چینی ها ازش کردن.
((( ایران و المان )))
علی
۲۷ دی ۱۳۹۲قیمتش اگه زیاد بشه ازش استقبال نمیشه .چون با قیمت بالا میشه ماشینای پر قدرت تری خرید و به الایندگی توجه نمیشه
50
۲۷ دی ۱۳۹۲این بیاد میشه 80 تا—— ارزش خرید نداره
PEUGEOT
۲۷ دی ۱۳۹۲قیمتش 140 تا 150 تومنه آخه کی 150تومن میده اینو بخره؟
من نمی دونم واسه چی اسمشو گذاشتن موتور ملی؟ چیزی که خودمون نساختیم چرا باید موتور ملی باشه؟ بعدشم ایران خودرو میاره میزاره توی نمایشگاه. حتما می خواسته دستاورد های آلمانی ها رو نشون بده. واقعا خنده داره.
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲یکی از دوستان میگفت عموش 407 دیزلی داشته نمیتونسته از گازوییل ایران استفاده کنه هروقت که از ترکیه میومده یه چیزی شبیه مکمل میریخته توش هرکدوم 2-3 سال پیش 50 دلار بوده تا بتونه از دیزل ایران استفاده کنه،
حتی خودرو های تجاری هم که در ایران تولید میشن مجهز به یک فیلتر اضافه برای جذب آب اضافی گازوییل هستند!
از بنیان مشکل داریم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
پژو جان قشنگ متن بالارو بخون.
این موتور چون یک نمونه ساخته شده ازش و روی سمند سوار شده
این قیمته.ایرانخودرو هم دیگه اینقدر خر نیست که بیاد اینو با
قیمت 150 میلیون نه 80 میلیون بده بیرون.نهایتا تا 10 میلیون
قیمتش متغیر میشه.
الکی جو نده پسر خوب.
((( ایران و المان )))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲بعدشم چه ربطی داره که چرا اسمشو گذاشتن ملی؟؟؟
حالا که از توان داخلی استفاده نمیکنه بهتره که با المان
همکاری کنه.انتظار داشتی با کی همکاری میکرد؟؟؟
پس الان مردم کره هم بگن چون طراح یک المانیه پس کیا
خودروی ملی ما نیست.یا ب ام و که طراح داخلیش اقای
نادر فقیه زاده است ، المانی ها بگن داخلشو خودمون
طراحی نکردیم پس نگیم خودروی ملی!!!!باید خدارو شکر
کنیم که نرفته با چین بسازه.خدامیدونست چی از اب در
میامد!!!!
چون با المان ساخته و اورده در نمایشگاه ، خواسته
تکنولوژی المانی هارو نشون بده!!!!!!اگر با فرانسه
هم میساخت همچین چیزی میگفتی؟؟؟من هیچ دل خوشی ازشون
ندارم ولی اینکارشون قابل تحسینه.با یک کشور و یک
شرکت درجه یک کار کرده.این شرکت دقیقا همون شرکتیه
که فورد با همکاریش ، موتورهای اکوبوست را تولید
کرده.باالخره باید از یک جایی شروع بکنن یا نه؟؟؟
((( ایران و المان )))
من نه منم
۲۸ دی ۱۳۹۲موتور ملی المانه دیگه :)
اکبر66
۶ مهر ۱۳۹۵المان طراحی کرده تو ایران بومی سازی شده لوازم ایرونی میبندند
اکبر66
۶ مهر ۱۳۹۵80تومان شاسی بلند میخریم….
Mohammad XX
۲۷ دی ۱۳۹۲باید از چند سال پیش به جای CNG که قدرت کمتری تولید میکنه و پرخطرتر هم هست، روی موتور دیزل کار می کردن.
کیفیت گازولیل کشور اگه بالاتر بره خودروی دیزلی میشه یه گزینه خیلی خوب
mammad
۲۷ دی ۱۳۹۲خوبه اگه تونستن همشو خودشون بزنن که عالیه پیشرفت خوبی میگیرن
ولی اگه بخوان 50درصد المان50درصدش ایران بزنه همون بهتره که المان همشوبزنه اخه ایرانیا همون پلاستیک روشو میزنن
البته یکی به اینا بگه که دنا رو هروقت اوردن بیرون این طرحوبزنن
ولی اگه این طراحی قیافشم عوض کنن عالیییه البته خود المانیا
mehran911
۲۷ دی ۱۳۹۲خیلی هم خوب خدا کنه روز به روز پیشرفت کنند هر چقدر هم این پیشرفت کم باشه باز جای شکرش باقیست
بحث های فنی زیادی در مورد این موتور ها وسیستم انتقال قدرت ضعیف اونا میشه انجام داد که دوستان خیلی از من بهتر هستند راستی از آقا میلاد عزیز به خاطر متن بالا تشکر میکنم
به امید آینده بهتر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
خواهش میکنم.
در اینده هم از موتور ملی بنزینی با توربوشارژر مینویسم.
((( ایران و المان )))
شهرام
۲۷ دی ۱۳۹۲با این نوع گازوییل ایران فکر کنم هر روز باید مثله نیسان دیزل دو میلیون بدی سوزن عوض کنی…
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲نیسان جونیور دیزل یک توطئه ی چینی هست و هرکی خریده خیلی خیلی کلاه گشادی سرش رفته…
اکبر66
۶ مهر ۱۳۹۵اینم نمونه اولی المانیه بیاد … نمونه های بعدی چینی میزنن.
اسی جون
۲۷ دی ۱۳۹۲جمش کنید بابا مردیم ار تنوع سمندو طلا کوبشم کنی بازم سمنده
احسان(احسان سابق)
۲۷ دی ۱۳۹۲حالا که ساخت و طراحی موتور رو دادین دست المانیا دیگه طراحی بدنه جدیدی هم بدید دست خود المانیهای عزیز
کرم حکمتی
۲۷ دی ۱۳۹۲اون عکسی که زیرش نوشتین “سمند با موتور دیزلی EFD” سمند با موتور tu5 هستش نه موتور دیزل. موتور دیزل عکس پایینیه.
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۷ دی ۱۳۹۲ینی موتور دیزل آلمانی با گازوئیل ایران کار میکنه ؟؟!!
پدال! واقعا انتظار داری باور کنم سمند بنزینی، “150” اسب بخار قدرت داره؟!!!
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲میلاد بالارو بخونی نوشته سمند 1.7 لیتر مجهز به توربو….سمند معمولی 120 اسب بخار قدرت داره
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۷ دی ۱۳۹۲محسن هستم :-) نوشته این موتور120اسب بخار قدرت دارد که 30 اسب بخار کمتر از موتور بنزینی توربو است!
sahand
۲۷ دی ۱۳۹۲خوب وقتی جمیعا آواتاراتونو یکی کردین معلومه ملت قاطی میکنن!
راستی چرا؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
محسن جان موتور ملی با توربوشارژر 150 اسب بخار قدرت داره.
بنزین ایران هم اگر خوب بشه کار میکنه.با همین گازوئیل هم کار میکنه ولی
دیگه نباید انتظار الایندگیه 0 و بدون دود و عمر بالا را از موتور داشته
باشیم.
((( ایران و المان )))
Saied
۲۷ دی ۱۳۹۲یعنی تا کی باید اینجوری تحمل کنیم که اینا اینارو تولید کنن :)
km
۲۷ دی ۱۳۹۲وات د فاز؟؟؟
VAHID JINPACHI
۲۷ دی ۱۳۹۲اجب ماشینیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصطفی
۲۷ دی ۱۳۹۲گازوئیل بزنن یا گاز یا هرچی دیگه اینا ماشین ساز نیستن
Kurosh
۲۷ دی ۱۳۹۲چقدر لاف میان اینا:
دنده 2 = 70 کیلومتر در ساعت.
دنده 3 = 120 کیلومتر در ساعت.
دنده 4 = 175 کیلومتر در ساعت.
دنده 5 = 210 کیلومتر در ساعت.
برین جم کنین دغل بازای بی شرم..
Saied
۲۸ دی ۱۳۹۲دغل بازیشو خوب اومدی!
Hamedsolo
۲۷ دی ۱۳۹۲>>>البته طی یک برنامه ریزی 2 ساله قرار است که 50 درصد این موتور توسط آلمان و 50 درصد باقی مانده توسط ایران خودرو تولید شود<<<<
دقیقا کجای آلمان؟!! ینی چه شرکتی؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
اقای حامد سولو.
شرکت FEV المان که فکر کنم زیر مجموعه ی دانشگاه اخن المان است همکاری
کرده.این شرکت در اتریش قرار دارد.
((( ایران و المان )))
kasra
۲۷ دی ۱۳۹۲عاااااااااااالی بود مرسی ولی من فک میکردم شایعس موتور دیزل برای سمند!!!!!
ولی خب قیمتش خیلی بالا میره که…!؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
نه کسری جان.
مطمئن باش.من خودم این موتور را در نمایشگاه دیدم.
((( ایران و المان )))
مهران
۲۷ دی ۱۳۹۲ایشالله اینار موفق بشن.
اینکه در ساخت یه خودرو از کشور های دیگه کمک می گیرند چیز بدی نیست و در تمام دنیا مرسومه.
ایشالله قیافه سمند هم یه تغییر بنیادی بدن تا مثل ماشین های کره قیافه جذاب داشته باشه
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲کمک میگیرن درست ولی آیا هیچ کشوری تا حالا همچین ادعای کذبی مبنی بر تولید خودرو ی ملی داشته؟
امید
۲۷ دی ۱۳۹۲متاسفانه همینه که هست تا خریدار هست اینام هستن نباشه نیستن مجبور نیستیم بخدا بخریم نون و پوشاک نیست مجبور باشیم ملت
بعضیا صبرشون کمه صبور باشید تا این عذاب هم رد بشه که میشه پراید 10 سال پیش رو برای چی میخرین پراید 92 رو چرا میخرین خب نخرین تا خط تولید کلا جمع بشه راحت بشیم از شر سایپا و ایران خودرو برای همیشه خر یا اسب سوار شیم بهتره امنیتش
ایران خودرو
۲۷ دی ۱۳۹۲ازسال89ایران خودرو اعلام کرد که دنا زمستان 89 وارد بازار میشه ما توی زمستان 92 هستیم به بازار نیامد این نشانه اذیت و آزاری مردم است و در مورد دیگر من فکر میکنم که سمند با موتور دیزل 90 سال آینده به بازار عرضه میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمد.ف
۲۷ دی ۱۳۹۲یک جور تناقض در این ماشین به چشم می خوره. موتور طراحی آلمان است با تقریبا تمام تکنولوژی های متداول روز و از طرف دیگر از صندلی و بدنه تا گیربکسش متعلق به ۳۰ سال پیش است. یک ماشین که فقط موتور نیست! به نظرم کار بسیار اشتباهی است و صرفا هدر دادن پول است. اولا با این هزینه گزاف طراحی باید تیراژ بالایی داشته باشد که طبیعتا باید بازار صادراتی بالایی داشته باشد تا نهایتا هزینه ها سرشکن شود اما دیگر این مدل قدیمی و از مد افتاده شده و بقیه ماشین (به جز موتور) متعلق است به زمان احمد شاه! که نتیجه اش می شود کاهش فروش. از سمت دیگر اگر بنا باشد که بر اساس این موتور یک پلتفرم طراحی شود، با سرعت عمل مثال زدنی مسؤولین کارخانه های ما چندین سال خواهد گذشت و این موتور هم قدیمی می شود و روی دست آن زیاد میآید پس باز هم فروش چندانی نخواهد داشت. کلا من که از کار این روئسا سر در نیاوردم!
این کارشان شبیه این است که بیایی و روی فرغون سرعت سنج دیجیتال ماهوارهای نصب کنی. کار بدی نیست و تکنولوژی خوبی است اما در جای خودش به کار نرفته است و هزینه اضافی است.
hrf
۲۷ دی ۱۳۹۲ما نخوایم شما مدل جدید بزنین کیو باید ببینیم؟ ن خدایی تا کجا باید تحمل کنیم؟
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۷ دی ۱۳۹۲من موندم، چه جوری میشه که فرانسه درحال ورشکست شدن ایرانخودرو رو تحریم میکنه!
بعد اونوقت ” آلمان ” واسه ایرانخودرو موتور دیزل میسازه !!! پناه بر خدا!!!
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۲سوختش 4.5 نه 45لیتر در 100کیلو متر
فرشاد
۲۸ دی ۱۳۹۲ایران خودرو که آشغال سازه ولی دم شما هم گرم با این سوادتون :دی
بابا طرف نوشته تنها نمونه کامل موتور که قیمتش شده 140 میلیون تومن.
نه موتور خارج شده از خط تولیدی که مثلا داره روزی 500 تا تولید میکنه.
کسی اینجا با تفاوت تولید سفارشی محدود و تولید انبوه آشنایی داره؟ :دی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
قربان ادم چیز فهم.
((( ایران و المان )))
ناشناس
۲۸ دی ۱۳۹۲اشکال سمند فقط و فقط موتور بود که اونم شکر خدا حل شد:)
محمدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۲شرمنده شدن از درون ماشین و interiorش بگن !