ایران خودرو در شرایطی قرار است سال آینده مدلی جدید از سمند را رونمایی و عرضه کند که ظاهرا این محصول تفاوت زیادی با سمندهای فعلی داشته و از اساس، متفاوت است.
این سمند جدید که «NX7» نام دارد، از موتور EF7 بهره می برد و ایران خودرو قرار است این محصول را، هم به صورت پایه گازسوز و هم بنزین سوز تولید و عرضه کند. هرچند حجم موتور NX7، کمتر از سمندهای فعلی بوده و ۱۷۰۰ سی سی است، اما ظاهرا توان اسب بخار آن تفاوتی با آنها ندارد.ایران خودرو حتی قرار است در آینده موتور توربوشارژ EF7 را نیز روی NX7 نصب کند که در این صورت قدرت موتور آن به ۱۵۰ اسب بخار خواهد رسید.
این موضوع البته در شرایطی است که به گفته ایران خودرویی ها، مصرف سوخت موتورهای EF7 در مقایسه با موتورهای TU5، کمی بیشتر بوده و به بالای شش لیتر در سیکل اتوبان می رسد.نکته بسیار مهم در مورد سمند NX7، قیمت این خودرو است، به نحوی که بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود ۲۱ میلیون تومان روانه بازار کنند.البته این قیمت هنوز نهایی نشده و ممکن است در زمان عرضه NX7، تغییر کرده و بالا و پایین شود.این در شرایطی است که به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، NX7 به کلی با سمندهای فعلی متفاوت است و تریم های داخلی و خارجی آن کاملا با سمندهای حاضر این شرکت فرق می کند.سمند جدید طی شش ماه آینده رونمایی می شود و احتمالا نیمه دوم سال ۹۰ روانه بازار خواهد شد.هم اکنون، سمند به عنوان اولین محصول ملی صنعت خودرو ایران، در سه مدل LX، سورن و سریر به تولید می رسد.
شما فکر میکنید این محصول واقعا چیز متفاوتی خواهد بود؟ یا تنها یک سمند دیگر با چراغها و جلوپنجره متفاوت است؟ در حالیکه پلاتفرم این خودرو هم همان پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ می باشد و از نظر فنی نیز قرار نیست چیزی به آن افزوده شود. آیا شما ۲۱ میلیون بابت آن می دهید؟
توجه: عکسها تزئینی و از سایت phalls دریافت شده و طراح آنMoHaMaD Z می باشد.
آپدیت: سمند NX7 با نام تجاری دنا تا پایان سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از خودروی دنا
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
رضوان 20
۴ بهمن ۱۳۹۱اینم یه آشغالیه مثل بقیه سمند ها.به جای این که بیاین چراغو عوض کنیدوکیفیت را آشغال کنید، چند ماشین اصولی و با کیفیت بسازید تا رقیب هیونداو…باشیم.یادمه اولین سمندی که اومد تو بازار مدل81بود و از اون به بعد هرسال سمند جدید تولید میشه
lx,lxباموتور گاز سوز،سورن،سورن elx،سورن با موتور ملی و حالاnx7.من که از این همه سمند خسته شدم
بانک ماشین | Bankemashin.com
۵ خرداد ۱۳۹۲خر همون خره فقط پالونشو عوض میکنن.
.
.
.
.
یه 3/4 میلیونم مکشن روش قالب مردم میکنن
مشترى
۴ بهمن ۱۳۹۱ایران خودرو دلش خوشه ماشین طراحى می کنه کیا و هونداى ماشین طراحى می کنه که ادم از دیدنش لذت می بره (ایران هر روز بدتر از دیروز)
ahmadreza
۴ بهمن ۱۳۹۱اتاق سمند که تازه وارد خط تولیدشده (12سال)اگه اتاق 405 از خط خارج شد بعد به اتاق سمندگیر بدید هنوز اولشه تا گوساله گاو شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سینا
۴ بهمن ۱۳۹۱بازم محصولات ایران خودرو بهتر از سایپا
حُسین
۵ بهمن ۱۳۹۱الان ما بسیار شدیدتر از گذشته تحریم هستیم!!
اگر ما تولید داخلی نداشته باشیم و فقط از خارج وارد کنیم(با تعرفه صفر)اون وقت به خاطر فشار بیشتر به ما کارخانه های خارجی را از معامله با ما خیلی بیشار از الان منع می کنند تا ما تسلیم شویم!
پس باید تولید داخل داشته باشیم!!حتی اگر هرسال ورشکست شوند!!
حالا می خواهیم تولید کنیم:
با توجه به تحریم اول به ظرفیت داخلی نگاه می کنیم
می بینیم که شرکت ها شرکت های مونتاژ کننده بودند که تکنولوژی طراحی و تولید را نداشته اند!و تکنولوژی ساخت قالب یا دستگاه های خط تولید رو هم نداشته اند!!بعد از انقلاب تا دهه ی 70 شرکت ها در خدمت جنگ بودند یا تعطیل بودند!یعنی از سال 58تا66 انگار شرکتی نبوده!!البته پیشرفت هایی صورت گرفته در همان فاصله ،امانباید جز تاریخ اون شرکت ها حساب کرد !!
چون در حالت عادی برای کارخانه های غیر نظامی در زمان جنگ مشکلات زیادی پیش می اید و حتی ممکن است کارخانه در زمان جنگ تبدیل به مزرعه ی گندم شود!
بعد از سال 66 باز هم ما تحریم بودیم که هزینه ی خرید جنس را چند برابر می کرد(مثلا یه قطعه ی هواپیما رو به 3 برابر قیمت می فروختند)و در بخش انتقال تکنولوژی هم شرکت های خارجی اصلا علاقه ای به این کار نداشته اند! مگر اینکه…!!!
پس تا همین جا که گفتم شاهد بعضی مشکلات بودید که این وضعیت دولت را مجبور می کرد تا بازار را انحصاری کند تا سرمایه گذار در این بخش سرمایه گذاری کند و سود کند !!وگرنه سرمایه گذار سرمایه گذاری نمی کرد و کارخانه ای تاسیس نمیشد !!که بماند در ایران خصوصی سازی چقدر کم بود و با این بازار انحصاری باز هم ضرر در کارخانه ها پیدا می شد!!و بماند کمبود بعضی از متخصصان!!
تازه با این همه مشکل و مشکلات دیگر که هست، در واقع بازار زیاد هم انحصاری نیست!
چون در فروش قطعات به خودروساز هم همین مشکلات(چند برابر قیمت فروشی)وجود دارد و…
بعد با سرمایه گذاری زیاد و کار و کوشش ایرانی و در حد ایرانی(منظورم در حد ساعت مفید کار در کارخانه ایرانی)در سال 82یا83سمند به دنیا امد که این یعنی شما بتوانی یک خودرو را طراحی کنی بر پایه ی یک پلتفرم و بعد از طراحی به تولید انبوه!! برسانی و بعد ببینی مشکلات خودرو چیست؟؟که معمولا در دنیا کسی این کار ها را تنهایی نمی کند!!
مثلا شرکت بویینگ موتور را به یک شرکت سفارش می دهد و قطعات الکترونیکی را به یک شرکت و…تا یک هواپیما یک دانه ازش تولید شود و بعد به تولید انبوه برسد!!
حال اگر شما یک خودرو ساختید و خواستید به تولید انبوه برسانید تازه 5درصد راه را رفته اید و95درصد دیگر از راه باقی مانده!!پس ببینید چقدر کار سختی است!!
بعد از سمند پیشرفت ها سریع تر صورت گرفت و با وجود تنبلی ها در کارمند ها والبته برعکس(کارمند هایی با همت های فراوان و کوشش زیاد که ثمرش را گفتم)و هزاران نکته ی دیگر که هزاران برابر این مطلب گفتنش طول می کشد،حالا به اینجا رسیده ایم!
حالا باید چه کنیم؟؟
همش در همه جا بدی های محصولات داخل را بگوییم یا نه همش خوبی هارا بگوییم و بدی هارا به مسئولین و مدیران به طور مخفیانه بگوییم؟؟؟
اصلا من نتیجه گیری نمی کنم،نتیجه گیری با خودتان!!
در ضمن اگربخواهم به پیشرفت های بعد از 83 بپردازم(خیلی سطحی و گذرا)خیلی طولانی میشود، فقط در یک کلمه می شود خلاصه ی پیشرفت 83 تا حال را مطلوب دانست و ریزش بماند…
و این هم یادتان باشد که تا همین الان خودرو سواری در دید کلی کشور یک کالای لوکس حساب می شود و موضوعات نظامی و مایحتاج مردم خیلی مهمتر هستند!!و انها(موضوعات نظامی و واجب) در اولویت (بودجه تا…)هستند تا خودرو!!!!
Nosrat
۲۶ بهمن ۱۳۹۱با سلام
من لیسانس مهندسی صنایع دارم و فوق لیسانس مدیریت صنعتی ؛
میخواستم یه سوال از شما بپرسم ؟
این همه حرف رو بدون دلیل و منطق چگونه می فرمایید !!!
یک نگاه به کشور کره جنوبی بندازید لطفا ؛ همه آمارها نشان دهنده این است که آنها به همراه ایران استارت صنعت خودرو سازی خود را زدند ، اما حالا آنها کجا و ما کجا ،
شما همه مردم را … ( جیگر ) فرض کردین !!!
نه مردم ما خیلی فهمیده تر از گذشته شده اند ،
جنگ و تحریم و فقر و فساد و ف..ا و … تمامی اینها نتیجه چیست ؟؟؟
به یزدان که گر ما خرد داشتیم ؛ کجا این سرانجام بد داشتیم
محمد ن.پ
۵ بهمن ۱۳۹۱اینهمه نظر در مورد یه عکس فتوشاپی؟؟؟؟؟
تو عکس عقبی معلومه آینه هاش مال همون عکس سورن هستند چرا اینفدر بحث و جدل میکنید ؟!
mehran
۸ بهمن ۱۳۹۱با سلام ما یک ماشین سمند الیکس می خواستیم پایه گاز سوز دارید برای پرداخت هزینه چقدر میشه
مسلم
۲۱ بهمن ۱۳۹۱بنظر من ما تا در زمینه ربات صنعتی پیشرفت نداشته باشیم هرگز نمی توانیم نه در انبوه سازی و نه در کیفیت به سطح کشوری مثل ترکیه برسیم چه برسه کره وژاپن.درکل دولت با حمایت از تولید خودرویی مثل پراید بعنوان خودروساز جان ومال مردم را به بازی گرفته .بابا تمومش کنید. زود جمعش کنید این قاتل را
wolf
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ماشین خوبیه.دوستان مثل اینکه فراموش کردن ایرانی هستن
سید
۲۴ بهمن ۱۳۹۱دوست عزیز حسین همین سمندی که میگی موتورش مال405 و پارس به نظر من ایران خودرو نیست پژو خودرو چون تمام محصولاتش مال پژو حتی همین سمند که باعث تاسف یک کشورست اصلا ما توی تولید خودرو میشه گفت صفریم چون حرفی برای گفتن نداریم.تمام تکنولوژیها مال 27 سال پیش.ممنون
kianoosh
۲۵ بهمن ۱۳۹۱با سلام لطفا اگر ممکنه کیفیت رو بالا ببرین مدل عوض نکنین قیمت واقعی دسته مشتری بدهید چرا قیمت خودرو های داخلی خودمان در کشورهای بیگانه مثل عراق انقدر باید ارزان باشد ؟؟؟؟
saeed
۲۶ بهمن ۱۳۹۱عقبش زشته
mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۱این ماشین که اینا ازش تعریف میکن اصلن هیچ کجای بدنش شبیه به سمند نیست نه اینه هاش ونه جلوش و نه عقبش؟؟ چقدر هم که زشته ؟؟
ebi
۲۸ بهمن ۱۳۹۱سلام کسی نیست به من بگه این سمندی که موتورپزوپارس روشه وامکاناتشم ازپارس بیشتره چرااینقدرارزونتره فقط به خاطراینکه خودرو ملیه وتمام قطعاتش داخلیه یاچیز دیگه است؟
masoud
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ایدانخودرو خیلی فعال شده. ماشینای خوبی طراحی میکنه دمش گرم واقعا از این ماشینای تکراری خسته شده بودیم. فقط قیمتاشم یه ملاحظه ای بکنه آخه
شاهو
۲۴ اسفند ۱۳۹۱فکر کنم سرعتش برسه به 180
بانک عکس خودرو (carimage.ir)
۱ فروردین ۱۳۹۲جلوش خشگله اما عقبش نه.
تا 500 نوع سمند نزنن دست بردار نیستن!
AMIMAN
۲۳ فروردین ۱۳۹۲جناب حسین !!!
شما با این حرف های 100 من یه قاز و بی سر و ته نمیتونی بی لیاقتی خودروسازان از این همه حمایت ، کیفیت پایین و قیمت بالای فرغون های تولید داخل رو توجیه کنی .
اصلا چرا ایران باید تحریم بشه ؟ چرا باید همیشه یه دشمن داشته باشیم ؟ چرا نذاشتید روسیه لادا رو بفرسته ایران و بفروشه ؟ چون بازار روا و پراید رو خراب میکرد ؟ اشتباه میکنم ؟!
امیر
۲۴ فروردین ۱۳۹۲سالار لادا هم یه گاری مثل این گاریهای چینیه!! بابا ترکیدیم از بس هرسال یه چراغ عوض میکنن و یه سوراخ تو موتور در میارن یا میبندن بعد اسمشو میذارن به ترتیب ال ایکس، اچ پی مثبت، اس ای!! اصلا ما نخوایم ماشینهای داخل رو سوار شیم کیو باید ببینیم؟ ایرانی لایقه بهترینهاس نه این مزخرفات.
سپهر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲من نمیدونم چرا اینقدر غالب آیرودینامیکی ماشین هایی که ایران تولید می کنه کج و کوله است
نمونه تولیدی که سبب ترغیب مشتری برای خرید محصول میشه باید از هر نظر جذاب و Attractive باشه
حداقل اگه تو همون Style ولی با دقت و کیفیت کار کنن بازم جای شکرش باقی هست
وگرنه کسی از ایران خودرو توقع تولید خودرو در سطح توقع و استاندارد جهانی را نداره
با این وضع مدیران بی سواد و وضعیت اقتصاد و بازار سیاه دلالان
امیر حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲جالبه دوستمون گفته تا سال 90 به بازار میاد ….. الان سال 92 هستیم هنوز خبری نیست! بعدش اصلا” این عکسها هیچ ربطی به عکسهایی که خود ایران خودرو تو سایتش گذاشته نداره! معلومه این عکسها فتو شاپی هستند ….. اگر از جلو دقت کنید ماشین مثل چپول هاست! معلوم نیست مال چه ماشینی بوده آورده تو فتو شاپ با بی دقتی و بی سوادی کامل تغییرش داده و گذاشته اینجا!
بی نام
۹ خرداد ۱۳۹۲ایران خودرو اول اون دناروکه2سال میخوادعرضه کنه بکنه حالا ماشین های بعدی
كريم آق منگول
۱۰ خرداد ۱۳۹۲مرگ فقط دست خداست
پراید وسیله است………………
روابط عمومی شرکت سایپا
محمد
۴ مرداد ۱۳۹۲سمند تونو بدید من با یه ملیون قیافشو اونشکلی کنم حتی بهتر از اون
محمد
۴ مرداد ۱۳۹۲خدا میدونه چقدر فکر کردن این اسمو واسش پیدا کردن
ناشناس
۱۱ مرداد ۱۳۹۲بسیارماشین خوش دست وروان است تعجب کرم 21میلیون برو بابا این سوناتا
محمد
۲۰ مرداد ۱۳۹۲نمی دونم چه اصراری داریم که ایران خودرو سازه ! والا بقیه کشورهایی که واردات خودرو انجام می دن هم می تونن خودرو هایی مثل تولیدات ایران رو بسازن ولی اونا یه کم فکر می کنن تا بی جهت سرمایه های کشورشون رو به …(هدر!) ندن . موتور 1800cc در سال 2013 باید در هر 100 کیلومتر 11 لیتر بنزین (داخل شهر )مصرف کنه؟ پس چرا موتور 3300ccسال 2013 در هر 100 کیلومتر 9 لیتر مصرف می کنه ؟ اگه پول ، سوخت ،جان انسانها ، الایندگی و محیط زیست را در نظر بگیریم و خودرو وارد کنیم یه پولی هم همین جوری به کارگرهای خودروسازان بدیم باز هم به صرفه تره . کمتر ملت ایران ضرر میکنن .
اریو برزن
۲۶ مرداد ۱۳۹۲آقا,خیالتون رو راحت کنم ما تا وقتی زنده ایم باید از اتومبیلهای مزخرف تولید داخل استفاده کنیم……………………………………
رضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۲عزیزان دل برادر یه نگاهی به تاریخ خبر بندازین بعد نظر بدین. خبر مال سال ۸۹ هست. با همین ساده دلیها کلا سرمون میذارن تا زانو عزیزای من
روح اله
۲۹ مرداد ۱۳۹۲این عکس توی سایت زدین حتما سمند سبلانه قراره سال 93 عرضه بشه ک نمیشه قیمتش هم 20 میلیون. دل مردمو با این حرفا خوش کردین سمند جدید پیکان جدید
mahdi
۳۰ مرداد ۱۳۹۲اخر مطلب نوشته اید که قرار است با اسم دنا بیاد تو بازار ولی دنا این نیست که……..
تازه شاسی اش هم سمنده و عقبش هم سمند سورنه فقط چراغ هاش عوض شده.
یه سری به سایت ایران خودرو بزنید……..