ایران خودرو در شرایطی قرار است سال آینده مدلی جدید از سمند را رونمایی و عرضه کند که ظاهرا این محصول تفاوت زیادی با سمندهای فعلی داشته و از اساس، متفاوت است.
این سمند جدید که «NX7» نام دارد، از موتور EF7 بهره می برد و ایران خودرو قرار است این محصول را، هم به صورت پایه گازسوز و هم بنزین سوز تولید و عرضه کند. هرچند حجم موتور NX7، کمتر از سمندهای فعلی بوده و ۱۷۰۰ سی سی است، اما ظاهرا توان اسب بخار آن تفاوتی با آنها ندارد.ایران خودرو حتی قرار است در آینده موتور توربوشارژ EF7 را نیز روی NX7 نصب کند که در این صورت قدرت موتور آن به ۱۵۰ اسب بخار خواهد رسید.
این موضوع البته در شرایطی است که به گفته ایران خودرویی ها، مصرف سوخت موتورهای EF7 در مقایسه با موتورهای TU5، کمی بیشتر بوده و به بالای شش لیتر در سیکل اتوبان می رسد.نکته بسیار مهم در مورد سمند NX7، قیمت این خودرو است، به نحوی که بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود ۲۱ میلیون تومان روانه بازار کنند.البته این قیمت هنوز نهایی نشده و ممکن است در زمان عرضه NX7، تغییر کرده و بالا و پایین شود.این در شرایطی است که به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، NX7 به کلی با سمندهای فعلی متفاوت است و تریم های داخلی و خارجی آن کاملا با سمندهای حاضر این شرکت فرق می کند.سمند جدید طی شش ماه آینده رونمایی می شود و احتمالا نیمه دوم سال ۹۰ روانه بازار خواهد شد.هم اکنون، سمند به عنوان اولین محصول ملی صنعت خودرو ایران، در سه مدل LX، سورن و سریر به تولید می رسد.
شما فکر میکنید این محصول واقعا چیز متفاوتی خواهد بود؟ یا تنها یک سمند دیگر با چراغها و جلوپنجره متفاوت است؟ در حالیکه پلاتفرم این خودرو هم همان پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ می باشد و از نظر فنی نیز قرار نیست چیزی به آن افزوده شود. آیا شما ۲۱ میلیون بابت آن می دهید؟
توجه: عکسها تزئینی و از سایت phalls دریافت شده و طراح آنMoHaMaD Z می باشد.
آپدیت: سمند NX7 با نام تجاری دنا تا پایان سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از خودروی دنا
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مصطفی
۳۱ مرداد ۱۳۹۲واقعامردم رو گیرآوردن .دیدن موتور ای اف سون جواب اون سودی رو که میخواستن ندادالان اتاق روعوض کردن ومیندازن به مردم
حاج حسين
۱۷ بهمن ۱۳۹۲با سلام
میخواستم بگم که هممون سر کاریم
اگه دقت کنید چراغ جلوی این ماشین همون چراغ سورن هست که به وسیله فوتوشاپ اینطوری شده
چراغ های عقب هم همون چراغ های مزدا ۶ مدل سال ۲۰۰۹ هستش که برعکس و کشیده شده
کافیه عکسای مزدا ۶ رو ببینید تا بفهمید
محسن
۳۱ مرداد ۱۳۹۲امیدوارم یه روزی به جای عوض کردن چراغ و سپر و معرفی مدل های مثلا جدید…! کیفیت ماشین رو بالا ببرن،جالب تر این که اکثرا ماشین صفر رو میبرن تعمیرگاه تا ایراد فنیش برطرف بشه
آوینا
۴ شهریور ۱۳۹۲واقعا شما فکر میکنید تا نیمه دوم 90 با بازار عرضه بشه پس کی نیمه دوم 90 میرسه!!!139264
Amin-92
۸ شهریور ۱۳۹۲چرا شرکت ایران خودرو همیشه دروغ میگه ؟ چرا همیشه مشتریهای خودشا بازی میده ؟ ای کاش همانطور که ایران خودرو اینقدر زل ه برا عوض کردن ظاهر ماشینهای خودش لااقل تو ساخت و طراحی موتور هم هنری به خرج میداد .
رضا
۱۸ شهریور ۱۳۹۲جالبه.. چند سالی میشه که ایران خودرو شروع به تولید عکس خودرو کرده و براش شده یه جور اعتبار .. هر جا کم میاره میگه ما nx7 و رانا و دنا تولید کردیم و حسابی پزشو میده.. اون رانا هم که فقط چراغ جلوش عوض شده و با 206 فرقی نداره حتی گلگیر ماشین همونه.. راس راستی تولید و طراحی خودرو انقدر سخته ؟ به نظر شما اگر 50 تا مهندس + یه اسپانسر قوی و حمایت دولت + 500 کارگر جمع بشن می تونن شروع به طراحی و تولید خودرو بکنن؟ مسلما از ایران خودروی 40 ساله هم قویتر میشن.. واقعا جای شرمساری برای کارخونه ای با اون همه ادعا و سرمایه.
مهراد
۲۳ شهریور ۱۳۹۲اینو یه بچه10ساله میتونه بکشه.
ALi
۲۸ آذر ۱۳۹۲یکی داده حیون خونگی خودش بکشه
البته چشم بسته
mhkh
۳۰ آذر ۱۳۹۲ببخشیداز این حف استفاده میکنم.لی اگه مردی خودت طراحیش کن
رضا علی نژاد
۳۰ شهریور ۱۳۹۲سلام من خودم یه طراحم.ببخشید خیلیم ادعام میشه.چون هم از مزدا و هم فیات پیشنهاد داشتم.اگر با این طرح ها ایران خودرو قراره به جایی برسه پس من برای خودم متاسفم که معلوم نیست این یارو طراحه یا بچه ای که فقط بلده کپی کنه
ایرانی
۱۲ آبان ۱۳۹۲طراحی که اینقدر بیکار باشه بشینه پای این سایتها معلومه چقدر راست میگه .اتفاقا الان که عکسهای دنا واقعی منتشر شده ادم میگه کاش عکسهائی که اینجا هستند میشد.آقا رضا الان کجا مشغولی حتما سوپر مارکت و یا قصابی داری .
وهاب پور
۴ بهمن ۱۳۹۲خود شما چکاره هستید .؟
شما هم ( طبق نظریه خودتان ) بیکارید؟
( به نظر من ) اگر کسی از جای پیشنهاد کاری داشته دلیل نمیشه در حال حاضر نسبت به تخصصش مشغول کاری نباشه .
در ضمن زمان وعده حدودا” برای دو سال پیشه .
به امید احترام به نظریات هم
( الف – و)
حسین
۱۶ مهر ۱۳۹۲سلام این چیزی که من دیدم خر همون خره فقط پالونش عوض شده!
مهمان
۱۶ مهر ۱۳۹۲این ماشین خوبی بود در طرح اولیه واسه همین تولید نشد چون استراتژی ایرانخودرو این که ماشین آشغال بده دیت مردم تا سطح رفاه بالا نره چون مردم ما قبلا ثابت کردند اگر سطح رفاه بالا بره و دغدغه ای نداشته باشن میریزن بیرون انقلاب می کنن…
حمادی
۱۶ مهر ۱۳۹۲اگر چشم بسته میخوام ماشین بکشم از این قشنگتر می کشم
ایرانی
۱۲ آبان ۱۳۹۲توی این فضائی که همه تریپ طراح خودرو اونم در سطح بنز و مازراتی به خودشون گرفتن خیلی سخته مخالفت کنی و معمولا باید همرنگ جماعت بشی.خدا وکیلی ما در کار خودمون تک هستیم .بالاخره هر کدوم از ما یه کاری داریم.مثلا نفر مغازه داره تا حالا شده به یه مشتری خودت سلام کنی,یا اینکه دیدگاهت اینه که مشتری کیه؟اون باید به من سلام کنه.نفر فروشنده لوازم صوتی تصویریه خدا شاهده بدیهی ترین اصطلاحاتشو نمیدونه و اصلا هم براش مهم نیست.از یه فروشنده کاست و سی دی در باره یه گروه معروف موسیقی پرسیدم که ایا کار جدید منتشر کردن؟همینجوری هاج و واج منو نگاه میکرد.یا نفر مهندس ساختمونه چقدر درست کار میکنه یا یه طرح تیپ داره دست همه میده.یا معلم و یا راننده تاکسی و یا دکتر و منشی دکتر.کدام از ما واقعا کارشو با دل و جون انجام میده.همسایه آشغالشو میاره میندازه جلو خونه همسایه!!حالا انتظار داریم خودرو سازها درست کار کنند اونها هم از ما هستند از مریخ که نیومدند.همین دوستان طراح !زبان طراح مشخصه باید از تناسبات و معانی خطوط صحبت کنه .اصلا میدونه حجم سازی چیه و یا خطوط تیز و یا ملایم چیو به ببیننده القا میکنه؟آلمانیها رو نگاه کنید.موسیقی,صنعت,ورزش,فلسفه و در همه چی سرامد هستند چون تفکر منطقی دارند.
اشکان
۳۰ مهر ۱۳۹۲راجع به سمند n x از همه ماشینا یه تیکه توش هست خدا عاقبت موتورشو بخیر کنه
حسن
۵ آبان ۱۳۹۲سمند سمند سمند همه یکی اند اما با گلگیر سوناتا و داشبورد 405 و موتور پیکان و اکزوز های نیسان
ایرانی
۱۳ آبان ۱۳۹۲یه جمله دیگه میگم و دیگه تمام .دوستان میدونید خودروسازان معروف دنیا هر کدوم چند تا پلت فرم دارند؟خوب من چند تاشونو میگم.1-میتسوبیشی تمام این همه خودرو معروف و درجه یک رو روی 3تا!!!پلتفرم ساخته.همهش 3تا. 2-کرایسلر 7 پلتفرم 3-فیات 8پلتفرم 4-نیسان 8پلتفرم واز روز اول تا الان تموم خودروهاشونو روی همین پلتفرمها ساختن البته هستند خودروسازانی که تعداد زیادی دارندبیشترینش جنرال موتورز با 88 تا بعدش فورد با 47 و بعد تویوتا با 26 پلتفرم هستند.متاسفانه ما ضعف استفاده بهینه از پلتفرمهای موجود را داریم.حتی فیس لیف اصولی بلد نیستیم.والا یه فیس لیفت اصولی یه ماشینو زیرو رو میکنه مثلاc5 رو نگاه کنید طرح اولیه اش معمولی بود ولی 2009 همه رو به تحسین واداشت چه طرح خارجی و داخلی.گاهی یه ماشین تنها ضعفش مثلا طرح در صندوقشه خوب نیاز نیست از نو همشو باز طراحی کنند کاش بنونند همون را درست طراحی کنیم.ببخشید شد چند جمله.
amir.t.
۱۵ آبان ۱۳۹۲طراحی بدنه خوبی داره …
morteza
۱۵ آبان ۱۳۹۲سلام.طراحی بدنه خوبه ولی امیدوارم که آینده یک موتور طراحی داخلی روش سوار بشه. میخاستم بپرسم که سیستم برقیش مالتی پلکس یا ن.
یوسف
۲۲ آبان ۱۳۹۲سلام
مشکل ما پلتفرم وفیس لیفت خودروها نیست. تغییراتی که کمپانی های معتبر به خودروهاشون میدن برایند یک تفکر اساسی که همانا احترام به مصرف کننده هستش، استوار است. رقابت واهمیت زمان نیز اجازه اشتباه وموازی کاری نمیده. وخیلی برام جالب هستش که از تولیدکنندگان ما هم کم ادعاتر هستند. یه زمانی خودروهای لوکس داخل کشور نبود ومردم پیکان رو خدا میدیدن اما الان چی؟؟؟!! متریال،وارداتی…ماشین الات،وارداتی…کارشناسان،وارداتی…طرح،وارداتی… تولید مـــــلـــــی!!!!!!!!!!!!
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۲سلام به همه دوستان
اول بهتره بفهمیم که ما صنعت خودرو سازی داریم یا نه
بهتره بفهمیم خودرو ساز داریم یا نه
تو این مملکت نه صنعت خودرو سازی داریم نه خودرو ساز
این کسانی که اسم خودشون گذاشتند ایران خودرو و سایپا و ….. گذاشتند خودرو ساز نیستند
اینا بیشتر دلال هستند
پس بهتره خودمون رو گول نزنیم و با نخریدن ماشین نو یا حتی دست دوم (در صورت نیاز بهتره فقط دست دوم بخریم اگر ضروری بود ) این عده دلال فاسد رو از این به اصطلاح صنعت خودرو سازی بیرون کنیم
طبیعت دلال اینه که اگر تو یک کار سود نکنه از اون کار سریع میره بیرون
پس بهتره هر چه سریعتر این چند به اصطلاح خودرو ساز فاسد رو از این صنعت بیرون کنیم
آقایون خودرو ساز مردم دیگه فریبتون رو نمیخورند
salDi
۲۵ آبان ۱۳۹۲تا آخر سال 1400 هم اگه به دست مردم برسه من اسممو میزارم Samand
باب اتش
۱ آذر ۱۳۹۲یادم میاد اوایل که 206تازه اومده بود مردم بهش میگفتن ارابه مرگ که ادمهارو تو حالت چپ و از تصادف جلو میکشه ولی بعد از چند سال و جا افتادن بین مردم براش صف میکشیدن و محبوبیت زیادی پیدا کرد اینم همینجور باید بیاد بین مردم تا در موردش قضاوت کنیم
شایان
۱ آذر ۱۳۹۲چرا طرح اولیه ای که خوبه رو تغییرش میدید که بد بشه.
اگه بلد نیستید کار کنید بیخیال شید.
ما نخوایم شما کار کنید کیو باید ببینیم!!!!
حمادی
۲ آذر ۱۳۹۲خلاصه بسیار زشت است
mhkh
۵ آذر ۱۳۹۲سلام.
این عکسها واقعی نیستند.سمندnx7همون دناست.توی عکس های تبلیغاتی روی پلاک یکیشون نوشتهnx7
مهندس نجفی
۶ دی ۱۳۹۲خوااهش میکنم از خودتون نظر کارشناسانه ندید .فقط چون ایرانیه میگید بده ولی اگه همینو یه کشور خارجی می ساخت میگفتید به به چه ماشینیه . ( درجواب بد گویای سمند و ایران خودرو )
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۲اخه اگه این سمنده باید نظر کارشناسی بدیم
عشق ماشین
۷ دی ۱۳۹۲شدیم مثل آدمهایی که باخودشون درگیرند ، ببینید قرار نیست چیزی درست بشه
منم ماشین خوب میخوام مثل خیلی از شماها، پورشه ، بنز ، بی ام دبلیو ، تویوتا و …
اما چه فایده تا این طرز تفکر در صنعت خودرو سازیمون وجود داره برادران من این قافله مقصدش ترکستان است، اونا که بفکر ما نیستن ما هم بفکر خودمون نیستیم تا میفهمیم قیمت ماشین میخواد گرون بشه زرتی مثل گوسفندایی که تو صف می ایستند ما هم میریم بخریم
ایراد از خودمونه ، داداشم راست میگه مگه طراح های ایران خودرو از فضا اومدن اونا هم دوست و رفقای خودمون هستند که متاسفانه چاره ای ندارند . نه طرح ها خریدار داره نه نظر دادن ارزشی
اداره یک کشور کار سختیه ولی شدنیه با اینکه صنعت خورو یک منبع درآمد برای کشور بحساب میاد و قرار هم نیست که درست بشه اما اونی که میتونه فکر کنه دستش به جایی بند نیست اونی که نمیتونه درک کنه و بفهمه همه کاره است. بیشتر بچه هایی که تو این سایت هستند اگه همشون توی یک روز یه جا جمع بشن طرح بدن نقشه بدن خداییش آلمان و ژاپن و ایتالیا و فرانسه که هیچ دنیا هاج و واج میمونه ، اما عزمی برای این کار نیست ، پدال جون میتونی یک فراخوان بزنی بچه هایی که طراحی خودرو کار میکنند طرح ها شونو باهم هماهنگ کننن ایده به هم بدن مثلا اونایی که توی یک شهر هستند رو میتونی به هم معرفی کنی مثلا عشق ماشین از مشهد با این شماره تلفن و هزارتا کار دیگه
شرمنده که طولانی شد
moch gir
۱۱ دی ۱۳۹۲شما خجالت نمیکشین از چراغهای لکسوس rx تقلید میکنین
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۲اره راست میگی این که لکسوسه
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۲این اصلا سمنده
علی
۱۹ دی ۱۳۹۲الان تو سیتروئن کلی طراح ایرانی است که ماشین طراحی
میکنند
ولی طراحای ایران خودرو طراح چراقند نه طراح ماشین
تازه همین چراقم ازرو لکسوس کپی میکنند
طراح داریم تا طراح
اگه ایران خودرو چارتا ازاین طراحارو استخدام میکرد اونا
نمیرفتن برای فرانسوی ها کارکنن وخودرو های ایران خودرو هم خیلی بهتر بود
mohammad tsr
۲۷ دی ۱۳۹۲از رو لکسس پشتشو کپ زده
M.M
۴ بهمن ۱۳۹۲بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود 21 میلیون تومان روانه بازار کنند
مگه خدا واجب کرده قبل از سمبل کردن هر محصولی ازین دروغا بگین؟؟؟
وقتی بیاد حرفای مدیران سایپا برای قیمت تیبا میفتم…هههه ماهم ار ار ار
امین
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ای بابا، این همه بحث کردید سراین که طراحی اش قشنگه یا طراحی اش زشته و ایران خودرو طراحی بلد نیست و … ، در صورتی که اگه به آخر مطلب توجه کرده باشین نوشته عکس ها تزئینی و برگرفته از سایت فلان میباشد، یعنی این فقط یه طرح مفهومیه، طرح مفهومی به چیزی میگن که وقتی خبر رونمایی یه محصول جدید منتشر میشه، طراح ها و گرافیست ها با توجه به شنیده ها و احتمالات با سلیقه ی خودشون یه طرح و یا چندین طرح درست میکنن، اینم همینه، یه بنده خدایی این طرحو کشیده، این مطلب هم مال سه سال پیشه، اون موقع هنوز دنا رونمایی نشده بود، الان که دنا رو نمایی شده عکسش هم که تو سایت ایران خودرو هست، آخرِ این مطلب هم که گفته این ماشین همون دنا ئه، این فقط یه طرح مفهومیه، همین و بس… یه چند ماه بعد از انتشار این مطلب یعنی اوایل سال 90 دنا رونمایی شد و قیافه اصلی اش معلوم شد، قرار هم بود که تا چند وقت بعد به بازار راه پیدا کنه که اون موقع سمند 16 – 17 میلیون بود، قرار بود دنا 20 – 21 میلیون باشه که یهو خوردن به گرونی و همه چی گرون شد و سمند 16 میلیونی رسید به 30 میلیون و پیش بینی هاشون به هم ریخت و دنا به تولید انبوه نرسید و در مرحله رونمایی متوقف شد تا همین اواخر که بازار به ثبات رسید و دیدن که میتونن به تولید انبوه برسونن که قراره تا تابستون به بازار عرضه بشه با قیمت 40 میلیون تومن
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۳از درب هاش عکس بر میداشتن شاید همون درب های قدیمی باشن