ایران خودرو در شرایطی قرار است سال آینده مدلی جدید از سمند را رونمایی و عرضه کند که ظاهرا این محصول تفاوت زیادی با سمندهای فعلی داشته و از اساس، متفاوت است.
این سمند جدید که «NX7» نام دارد، از موتور EF7 بهره می برد و ایران خودرو قرار است این محصول را، هم به صورت پایه گازسوز و هم بنزین سوز تولید و عرضه کند. هرچند حجم موتور NX7، کمتر از سمندهای فعلی بوده و ۱۷۰۰ سی سی است، اما ظاهرا توان اسب بخار آن تفاوتی با آنها ندارد.ایران خودرو حتی قرار است در آینده موتور توربوشارژ EF7 را نیز روی NX7 نصب کند که در این صورت قدرت موتور آن به ۱۵۰ اسب بخار خواهد رسید.
این موضوع البته در شرایطی است که به گفته ایران خودرویی ها، مصرف سوخت موتورهای EF7 در مقایسه با موتورهای TU5، کمی بیشتر بوده و به بالای شش لیتر در سیکل اتوبان می رسد.نکته بسیار مهم در مورد سمند NX7، قیمت این خودرو است، به نحوی که بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود ۲۱ میلیون تومان روانه بازار کنند.البته این قیمت هنوز نهایی نشده و ممکن است در زمان عرضه NX7، تغییر کرده و بالا و پایین شود.این در شرایطی است که به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، NX7 به کلی با سمندهای فعلی متفاوت است و تریم های داخلی و خارجی آن کاملا با سمندهای حاضر این شرکت فرق می کند.سمند جدید طی شش ماه آینده رونمایی می شود و احتمالا نیمه دوم سال ۹۰ روانه بازار خواهد شد.هم اکنون، سمند به عنوان اولین محصول ملی صنعت خودرو ایران، در سه مدل LX، سورن و سریر به تولید می رسد.
شما فکر میکنید این محصول واقعا چیز متفاوتی خواهد بود؟ یا تنها یک سمند دیگر با چراغها و جلوپنجره متفاوت است؟ در حالیکه پلاتفرم این خودرو هم همان پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ می باشد و از نظر فنی نیز قرار نیست چیزی به آن افزوده شود. آیا شما ۲۱ میلیون بابت آن می دهید؟
توجه: عکسها تزئینی و از سایت phalls دریافت شده و طراح آنMoHaMaD Z می باشد.
آپدیت: سمند NX7 با نام تجاری دنا تا پایان سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از خودروی دنا
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
غضنفر
۶ بهمن ۱۳۹۰فقط چراغ هاشو عوض کردن بعدش کردنش 21 ملیون یه ذره قیافشو کردن مثل مزدا3 ولی قدرتش مثل اون نیست
abdol
۷ اسفند ۱۳۹۰همون اتاق ضایع سمند
علی
۱۰ بهمن ۱۳۹۰سمند از اساس یه مشکل بزرگ داره که نمیدونم چرا برطرفش نمیکنن!!!
بابا جان این ستون های جلوش رو چرا انقدر رو به داخل ساختن ؟
تو پیچ ها باید کلی اینور و اونور شی یا حتی سرتو از شیشه بیرون ببری شاید بتونی اونور پیچ رو ببینی
به خدا اگه این مشکلش حل بشه ، سمند جزو ماشین های خوب میشه
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۰معلوم نیست NX7 یا دنا خودشونم نمی دونن اسمش چیه.
ماهان
۱۵ بهمن ۱۳۹۰از همه می خوام یه سر به ساست ایران خودرو بزنن آخه تو قسمت نمی داخلی دنا به جای عکس آرزوهای طراحشو نقاشی کردن…
خیلی افتضاحه
SHAHRAM
۱۵ بهمن ۱۳۹۰خیلی خیلی زیاد باحاله از لکسوس هم خوش تیپ تره
الیاس
۱۷ بهمن ۱۳۹۰مالی نیست خر همون خره
vahid
۲۱ بهمن ۱۳۹۰قیافش منو یاده لکسوس میندازه البته این ماشینا توی عکس خیلی خوشکل تر هستن تا توی واقعییت !!!!!!!
محمد اشتري
۲۳ بهمن ۱۳۹۰به نظر من تو ظاهر تغییرات خیلی خوبی داشته ولی باید دید تو هنگام تست و سواری هم میتونه مثل یه ماشین 2012 باشه یا نه؟ در هر حال تغییر اون هم تو ماشین هایی که عموم مردم می تونن بخرن خیلی خوبه و قدرت انتخاب مصرف کننده رو بالا می بره امیدوارم حداقل از ماشین های چینی هم سطح خودش ( از نظر قیمت) بهتر باشه.
شهرام
۱ اسفند ۱۳۹۰ببینید دوستان , هیچ مهم نیست که اسمش چیه , طرحش چه شکلیه , کیفیتش چه جوریه یا …. , مهم اینه که هممون با جاش سر کاریم . خیلی متاسفم که می بینم انقدر زود بهشون دلخوش می شید!!
این کارهاشون یعنی نادون تصور کردن مردم!
بهادر
۷ اسفند ۱۳۹۰دوستان با عوض کردن پالان ؛ خر که تبدیل به اسب نمیشه ؛ میشه؟
کیفیت پایین؛ طراحی ضعیف؛ ترمزهای بد؛ و دو ستون جلو که کلی از دید راننده رو تو پیچها میگیره
داریوش
۱۸ اسفند ۱۳۹۰این اتومبیل هنوز سخته نشده و عکس هاش مجازیه.فکر نمی کنم دوتا خروجی اگزوزو هم داشته باشه.
یه ایرانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۰چرا مهندس ارشد BMW باید ایرانی باشه و برای BMW ابر ماشین طراحی کنه ولی ما باید اشغالی رو سوار شیم که رو پلاکش نوشته سورن ایران خودرو میگه دنا اینجا هم گفتن NX7 این چیه با این طراحی ظایع
یه سر به سایت ایران خودرو و محصولتش بزنین بعد یه سر به سایت هیوندای بزنید متوجه میشید ما کجاییم
وقتی خط تولید ماشین تو ایران راه افتاد کره ای ها میومدن اینجا برای کار زمان …
حالا باید با حسرت به پیشرفت اونا نگاه کنیم
دنا = 21.000.000 تومان
هیوندای Veloster =17.300 دلار حدود 70 ملیون تومان در ایران
قیمت جهانی رو در نظر بگیرید که چه قدر با این دنا اشغال فاصله داره
(ما محکومیم به زندگی )
یه ایرانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۰در ضمن اینی که اینجاست با سایت ایران خودرو زمین تا زیر زمین فرق داره این اصلا دنا نیست نمیدونم رو چه حسابی گذاشتن اینجا
واقه که….
sajjad
۲۷ اسفند ۱۳۹۰جلوش قشنگه ولی پشتش نه.حالا خدا میدونه داخلش چه
جوریه!!!!….
سید علیرضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۰دم ایرانی ها گرم من به عنوان کلکسیونر می گویم این ماشین و دنا یکی از رقبای بوگاتی لکسوس فراری جنرال موتورز
حسن
۳ فروردین ۱۳۹۱انصافا ظاهر عقبش خوبه .ولی قیمتش نباید بیشتر از 20 تومن بشه چون واقعا نمیارزه.
mahdi farsi
۴ فروردین ۱۳۹۱من نمیدونم چرا مسولین خودرو ساز ما نمیخوان دنبال طراحی خوب باشن چرا دنبال رقابت نیستن؟
بابا کیفیت فنی که ندارید لااقل طراح هاتونو با کیفیت کنید
کیان
۴ فروردین ۱۳۹۱12تومن بده یه پاترول2دربخربقیشم یابذارتوبانک یا….همsuv داری هم وانت هم سواری خداییش کولروفرمان هیدرولیک ودنده کمک وایمنیش و….به100تاسمندوپارس و…میارزه من خودم پارس87صفرگرفتم بعد25000کیلومترازهم پاشیدبایه پاترول81تمیز120000کارکردطاق زدم الان با10تاازاین سمندوپارسو….عوض نمیکنم
محمد باقري كنگاني
۵ فروردین ۱۳۹۱طراحی جالب ولی اگه این خودرو دنده اتومات باشه بهتره …
ghutirangi
۵ فروردین ۱۳۹۱خوب تازه شدید ژاپن دهه ی نود. اگه ادامه بدید تو سال 1410 میشید ژآپن 2012. ادامه بدید…
احد
۵ فروردین ۱۳۹۱نقاشی زیبایی
p0p0
۶ فروردین ۱۳۹۱ایران خودرو20ساله که 2تا موتوراز شرکت پژو دزدیده و رو 200 تا ماشین امتحانش کرده چه این ماشین وچه ماشینایی که قراره تا 20 سال آینده تو این ابر کارخونه!!!ساخته شه هیچ فرقی با405 نداره همشون افتضاح خودروسازی جهان هستن.این ماشین در یه صورت خوبه اونم وقتیه که قیمتش 1.720.000تومن باشه…
p0p0
۶ فروردین ۱۳۹۱ما الآن تو دوران رنسانس اروپا هستیم هنوز برا پیشرفت خیلی سال جا داریم!!!!!!!!!!!!!
رضا
۶ فروردین ۱۳۹۱دوستان عزیز سلام به نظر من تنها را فهموندن به خودروسازان اینه خودرو نخرید شما این همه انتقاد میکنی وبعد هم می ری میخری خودرو ساز میدون که شما فقط بلدی انتقاد کنی اگه راست میگید واقعا ههمه دست به دست هم بدیم یک ماه محصولات ایرا ن خودرو را نخریم و بعد تغیر را احساس کنید
فرهاد
۶ فروردین ۱۳۹۱بله خوب تا زمانی که گمرک رو کردن تو حلق مردم و یک تویوتای 20 تومنی میشه 60 تومن البته الان که همون هم شده 80 تومن مردم بیچاره ایران باید ماشین های سوپر اشغال ایرانی رو تهیه کنند اون اگزوز دوم رو زمانی قرار میدند که اسم شرکتم بالا باشه نه ایییران چپرو
پیمان
۷ فروردین ۱۳۹۱از جلو لیفان 620
ashkan
۷ فروردین ۱۳۹۱ایرانخودرو سایپاهم اسم خودشونو گذاشتن شرکت خودروسازی فقط بلدن چراغ ماشینارو تغییر بدن //هنوز نتونستن یه خودرو کوپه بسازن//یا یه سمند شاسی بلند تولید کنن//ماشین کروکی که دیگه هیچی//بعدش میگن بخاطر حمایت از تولید کننده داخلی گمروک 110 در صد واشغال دست مردم میدن
میلاد
۷ فروردین ۱۳۹۱جلوی این ماشین زیراکس کیا سراتو ،آخه تا کی تقلید بابا یه کم خلاقیت داشته باشید کم مدل ماشینای خارجی رو کپی کنید ای کاش مدلشون رو کپی می کنید لااقل کیفیتشون رو هم کپی کنید این سمند که از اون روز اول چراغ و سپرهاش هزار شکل درآمده و کیفیتش هیچ تغییری نکرده و همون سمندی که در سال 80 تولید شد.
جالب بدونید که شرکت هیوندای کره از نظر قدمت مثل ایرانخودرو خودمونه ولی بعد از این مدت هیوندا کجا و ایرانخودرو کجا ؟؟؟؟
به نظر شما دلیل این پیشرفت چی میتونه باشه ؟تقلید از شرکتهای دیگه ؟
به نظر من تا بازار رقابتی نشه یعنی تا وقتی که ماشین های خارجی بدون گمرک وارد کشور نشن وضعیت خودرو سازی ما همین خواهد بود، نه تنها درجا می زنه بلکه پس رفت هم میکنه واقعا یه کم به پیشرفت ماشین های خارجی فکر کنیم ببینیم چند ده سال عقبیم هنوز شرکتهای ما نمی تونن ایربگ بذارن رو ماشیناشون نه این که نمی توننا نه، بلکه دلشون نمیاد از سود خودشون کم بشه .
بیخال اگه بخوایم در مورد وضعیت خودروسازی ایران صحبت کنیم باید ساعتها صحبت کرد .
پوریا سلمانیان
۷ فروردین ۱۳۹۱باز بهتر از این پرشیای لگن به خدا پرشیا اشک آدم در میاره ولی سمند نسبتا بهتره.خدا کنه خوب باشه و ارزش پول دادن داشته باشه.
بز
۸ فروردین ۱۳۹۱سمند یعنی قاطر بابا ،نه اسب.
لکسوس و مزدا 3 رو قاطی کردن با یه موتور 405 (برینه سازی شده)و پلت فورم 405 و آپشنای 25 سال پیش پایه ی 405 ،اسم و قیافش رو هر 2 سال عوض می کنن فک می کنن ما هم خریم….
به امید این که یه ماشین درست درمون عین S600 بسازیم…
انشاء الله