ایران خودرو در شرایطی قرار است سال آینده مدلی جدید از سمند را رونمایی و عرضه کند که ظاهرا این محصول تفاوت زیادی با سمندهای فعلی داشته و از اساس، متفاوت است.
این سمند جدید که «NX7» نام دارد، از موتور EF7 بهره می برد و ایران خودرو قرار است این محصول را، هم به صورت پایه گازسوز و هم بنزین سوز تولید و عرضه کند. هرچند حجم موتور NX7، کمتر از سمندهای فعلی بوده و ۱۷۰۰ سی سی است، اما ظاهرا توان اسب بخار آن تفاوتی با آنها ندارد.ایران خودرو حتی قرار است در آینده موتور توربوشارژ EF7 را نیز روی NX7 نصب کند که در این صورت قدرت موتور آن به ۱۵۰ اسب بخار خواهد رسید.
این موضوع البته در شرایطی است که به گفته ایران خودرویی ها، مصرف سوخت موتورهای EF7 در مقایسه با موتورهای TU5، کمی بیشتر بوده و به بالای شش لیتر در سیکل اتوبان می رسد.نکته بسیار مهم در مورد سمند NX7، قیمت این خودرو است، به نحوی که بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود ۲۱ میلیون تومان روانه بازار کنند.البته این قیمت هنوز نهایی نشده و ممکن است در زمان عرضه NX7، تغییر کرده و بالا و پایین شود.این در شرایطی است که به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، NX7 به کلی با سمندهای فعلی متفاوت است و تریم های داخلی و خارجی آن کاملا با سمندهای حاضر این شرکت فرق می کند.سمند جدید طی شش ماه آینده رونمایی می شود و احتمالا نیمه دوم سال ۹۰ روانه بازار خواهد شد.هم اکنون، سمند به عنوان اولین محصول ملی صنعت خودرو ایران، در سه مدل LX، سورن و سریر به تولید می رسد.
شما فکر میکنید این محصول واقعا چیز متفاوتی خواهد بود؟ یا تنها یک سمند دیگر با چراغها و جلوپنجره متفاوت است؟ در حالیکه پلاتفرم این خودرو هم همان پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ می باشد و از نظر فنی نیز قرار نیست چیزی به آن افزوده شود. آیا شما ۲۱ میلیون بابت آن می دهید؟
توجه: عکسها تزئینی و از سایت phalls دریافت شده و طراح آنMoHaMaD Z می باشد.
آپدیت: سمند NX7 با نام تجاری دنا تا پایان سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از خودروی دنا
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
رهگذر
۲۵ فروردین ۱۳۹۱عزیزم بنده کارمند مرکز پژوهش ایران خودرو هستم همچین خبری رو تکذیب میکنم این عکس فتوشاپه دوست عزیز.لطفا خبر کذب پخش نکنید
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۱راست میگین منم باور نمیکنم این عکس ساختگیه
میدونستم … خودرو همچنین عرضه ای نداره از هیوندای یاد بگیرین همسن شماست باید برین جلوش لونگ بندازین شما کجا و اون کجا اه اه اه
قلی
۳۰ فروردین ۱۳۹۱چقدر قشنگه. امشب یکی میخرم .اوه مامانمینا.بای.
سعید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱اینو قبول دارم.ایران خودرو که از این کارا بلد نیست.ای ی ی ی چه چراغ سمندی چپ و راست کنه.ماشینای آشغالی بده دست ملت از این کارا
UnKnown
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱جناب آقای کارمند این خبر برای سال 89 هست . این خودرویی که الان عکسش داره دیده میشه همین دنایی ( لگن ) هست که الان دارید تولید میکنید .
شما که کارمند مرکز پژوهش ایران خودرو هستی این رو نفهمیدی ؟!؟
علی
۲۶ فروردین ۱۳۹۱منم موافقم. آقای مهندس که در مرکز پژوهش ایران خودرو کار میکنی. خدا رو شکر پژو تحریممون کرد چون دیگه آبروی همه ماشیناشو بردید. شما حتی اندازه یه بچه که واسه مجله ماشین طرح می فرسته ذوق و استعداد ندارین. خجالت بکشید با این ماشینای تکراری دهه 40. مثلا رانا حاصل ذوق کدومتون بوده؟؟؟ همون 206 اس دیو برداشتین جلو و عقبشو عوض کردین.که چی؟ 206 اس دی هم که معلوم نیست از کجاتون درآوردین؟ یه ماشین درست و حسابی هم بود که همون 206 بود اونم گند زدین رفت. شما ها دیگه اسم هر چی مهندسه به گند کشیدین. البته تعجبی هم نداره کسی که با سهمیه و پارتی مدرک بگیره و تو ایران خودرو بهش پست بدن از این بهترم نمیشه.
محسن
۲۵ آبان ۱۳۹۱آقا دمت گرم حال کردم ب مولا
حاج...
۲۷ فروردین ۱۳۹۱ایران خودرو مگه مرکز پژوهش داره؟؟؟؟؟؟؟
سعید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱مرکز آتش زدن به مردم و تولید ماشین های ماکروفر دار از تخصص این مهندسای قلابیه که مدرک کیلویی گرفتن داره چی فکر کردی.آدمو تو ماشیناشو توی 5 دقیقه خاکستر میکنن.مخصوص صادرات به هند
امیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۱با عرض سلام و احترام خدمت دوستان
آقای “علی” که می فرمایید اس دی از کجا اومده!
تشریف ببرید سایت پژو فرانسه اونوقت در میان محصولات بگردید دنبال 206 اس دی می بینید که در اون سایت هم وجود داره. طرح پیشنهاد ایران بوده که به تائید پژو فرانسه هم رسیده و هم از لخاظ امنیت و هم از لحاظ ثبات و نرمی رانندگی، از 206 بالاتره.
محسن
۲۵ آبان ۱۳۹۱آقا امیر درست میفرمایید اما صندوقدار فرانسه کجا ایران کجا فرانسویش دو دره خیلی هم خوشگله اما ایرانیش چهار در وبد فرم
ali
۲۷ فروردین ۱۳۹۱salam dustan.man raaise sherkate iran khodro hastam.dorughe
جمال
۲۸ فروردین ۱۳۹۱یه تانک ملی دیگه تو راهه با21 تمن پول ناقابل
اماده باشید اولین نفر بخرید
شيرفرهاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۱مرکزپژوهش چی بید ها ها ها ها ها
رضا ربیعی
۲۹ فروردین ۱۳۹۱چیه دیدین چراغای سمند دیگه جا نداره کوچیک تر از این بشه رفتین رو کپی برداری از ماشینای خارجی.حالا بگیم این دروغ شما هم راست باشه ،لابد بدش هم میخابن بگین ما به شما هیوندا کپه ساخته وطن میدیم پس 90ملیون بدین بیاد؟؟؟؟؟بگو بیاد ما هم خریم،حتما میخریم.
.....
۲۹ فروردین ۱۳۹۱تبریک مرسی ایران خودرو الحق تو کپی کردن نفر اول هستی جلوی ماشین شبیه هیوندا آزرا چراغ عقب هم شبیه چراغ لکسوز خسته نباشید.
كرال
۲۹ فروردین ۱۳۹۱من نمیدونم که این عکس ساختگی یا نه !
ولی اگه واقعی باشه باید به ایران خودرو یه صد آفرین داد که بالاخره تونست بعد از چندین دهه یه خودروی نسبتا شیک روانه ی بازار کنه البته اگه کپی پیس نباشه .
قلی
۳۰ فروردین ۱۳۹۱اوا جونی .دروغ چیه؟راسته بلا.امشب که خریدم همتون انگشت به دهن میشید.بای
A13ED Bihile
۳۱ فروردین ۱۳۹۱اه اه حالم از هرچی سمند بهم می خوره
یه روز دهنشو کج می کنن اسمش میشهlx
یه روز چشاشو چپ می کنن اسمش میشه سورن
بابا یه تغییری به او موتور لامذهبش بدین دیگه
ولی از همه ی اینا که بگذریم
عشق است هرچی موتوره
سعید
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱آخه بدبختی موتورشم که عوض میکنن کم قدرت تر میشه الکی تو کاتالوگ میزنن.ما چقدر بدبختیم که مجبوریم از این کارخونه مزخرف ماشین آشغال تحویل بگیریم
افشین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱حدود ۲ سال از این اخبار تغیییر اساسی در چراغهای بی ریخت سورن ,یعنی دناو… میگذره ولی فقط یه جلو پنجره جدید دیدیم که قدیمیش زیبا تر بود. پس برای همچون من که ایرونی سواریم احترام قاعل شده وعده دقیق بدین.پارسال به امید این تغییرات هجده میلیون و صد دادیم امسال بفکر رضایت در مصرف باشین آقایون برنامه گذار و مهندس ایرونی.
حمید
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱بقول دوستان دوتا اگزوز داره
برای ماشین 4 سیلندر 2 تا انبار اگزوز باعث میشه صدای ماشین بشه مثل تراکتور
چون همزمان کار نمی کنند
2 انبار اگزوز فقط برای موتورهای 6 سیاندر به بالا میزنن
وای فکر کنین موتور 6 سیلندر ایرانخودرو مصرف در 1 کیلومتر 100 لیتر
جمال
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱میخوای بوگاتی ایران خودرو سوار شی ولی صدا نداشته باشه
سجاد.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام.
دوستان لطف کنید اندازه یه سر سوزن درست صحبت کنید.شما ها که کلی ادعا مینید ایرانی هستید و پارسی زبانید و کلی دادار دودور دیگه یکم از این ژاپنی ها یاد بگیرید. اونا هیچ وقت ساخته دستای خودشون و هم وطنشونو اینطور تخریب نمیکنن.اگه خیلی ادعاتون میشه که رس در میارید درست و حسابی نقدش کنید و کمک کنید تا بهتر ساخته بشه.با تخریب کردن فقط خودتونو […] جلوه میدید.بنز و بی ام دبلیو و سیتروئن از اول اینی که میبینید نبودن.سالها پیش شروع کردن و امروز اینجان.باید همه کمک کنن تا ایرانی پیشرفت کنه. سمند چه خوب باشه چه بد از سنگ کوه هی خودمون درست شده و قطعه قطعش با دست برادرای ما کنار هم میشینن.
ماهم میتونستیم برای کیف و کوک امثال شما مثل عربا بهتریین ماشینای تویوتارو بخریم اما حتی آینه هاشم مال خودون نبود اون موقع و برای هر آینش حدود 170 دلار باید از پولامونو اخ میکردیم برا ژاپنیا. نقد کنید و بر میخ حماقت چکش نزنید. ایرانخودرو کمتر از 30 ساله که شروع کرده و قبل اون منتاژکار بوده.
Run away IKCO.You have us
حمید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱با فرض اینکه حرفت درست، جواب سوال زیر رو بده
1- تو این 30 سال چند مدل بنز بی ام دبلیو و مارک های مختلف تویوتا و … ساخته شدن و چند مدل تو ایران خودرو یا سایپا؟
2-گفتین بنز و … ا.ل اینا نبودن درست ام ایرانخودرو 30 سال پیکان رو تولید کرد اما همش پیکان بود و بود و بود الان پژو و سمند همونایی هستن که بودن با کیفیت بسیار پایینتر؟
3 – ما نمیگیم صنعت داخلی نباید باشه اما بجای پرایدی که همش کاپوت صندوق عقب و همشو تغییر میدن یا سمند هم همینطور میرفتن با شرکت های معتبر و ماشیه های اونارو مونتاژ میکردن بهتر نبود؟
4- ما ما شین آشغال نمیخایمم ماشین چینی نمیخایم ماشین با کیفیت میخایم شما نمیخای ما میخایم حتی اگه فقط مصرف کننده باشیم
محسن
۲۵ آبان ۱۳۹۱آقا سجا مگه ما تا کی زنده ایم این ایران خودرویی ک ما میبینیم هزار سال دیگه هم پیشرفت نمیکنه ن اینکه نتونه نمیخواد خارجیا دنبال ماشین جدیدن بخاطر امکانات وایمنی بیشتر وبالاترش ولی ما ایرانیا دنبال ماشینای قدیمی ساخت داخل هستیم چون کیفیتشون از جدیدا خیلی بالاتره مثلا پژو84
ahmad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه همون جوری که تو عکس والا خوبه .یه ماشین تکراری نیست
داخل ماشین هم خوبه همه چیزش اتوماتک باشه
حمید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۱از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله
benz
۵ اردیبهشت ۱۳۹۱فقط استعداد ایران خودرو توی رونمایی خوبه
میلاد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام دوستان بابا این همون از جلو اذرا و از عقب لکسوز هستش اگه دقت کنید میبینید که چقد دوستان مهندس از خودشون ذوق و سلیقه به خرج دادن تا بعد از سالها این ماشین رو طراحی کردن دقیقا مث کاپرا که جلو شبیه تویوتا هایلوکس و از عقب شبیه نیسان پیکاپ هستش به این ماشین میگن ماشین مفهومی سدان سمند که از دستاوردهای دوستان مهندسه دست مریضا…. با طراحیتون اون از رانا این از این ماشین که کپی پیست کردین و اون از تیبا که از پشت خمره اگزوزش معلومه و قیافه نحسی داره قابل توجه بروبچه های سایپا به خدا حیفه پولمونو بدیم اشغال سوار شیم…
حامد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام
بچه ها، کدم شما تو کار تولیدی هستید ببینید چه دردسرهایی داره
نظر دادن راجع به تولید کننده راحته ولی گاهی اگر بخواهیم هم تکنولوژی یی که بتونیم باهاش جنس با کیفیت تولید کنیم نداریم
ولی خب، کار اینها هم که یک ماشین تولید میکنن و دائم جلو عقب و چراغ و آنتن رو عوض میکنن یک قیمت نجومی هم میزارن اصلا قابل قبول نیست
بهتره همه دست به دست هم بدیم و به جای فقط انتقاد ببینیم خودمون برای کشورمون چکار کردیم
دانشگاه میریم مهندس بشیم، واقعا درس میخونیم یا فقط میخوایم واحد پاس کنیم، بر فرض پاس کردیم، میریم شرکت خودرو سازی نمیدونیم چیکار کنیم چطوری طراحی کنیم
یکم فکر کنیم
سعید
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱برادر عزیز اینا هیچ ربطی نداره جوونای همین الان ما طراحای شرکتایی مثل بی ام دبلیو و تویوتا و…هستند این سیاست احمقانه […] ماست که باعث انحصار طلبی شده باعث گرونی و بدبختی شده اگه تعرفه کم بشه ایران خودرو و سایپا مجبور میشن به فکر ارتقای محصولاتشون باشن
ali
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱اقا شما که این همه ماشیناروعقب وجلو شو عوض می کنین این پیکان بنده خدارم عوض کنین مثل همین ماشین خوشکل های ایران خودرو نمی دونم یه پیکان کوپه ای چیزی شما که در این زمینه از چینی هاهم جلو زدید.
رهگذر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱علی جان که انتقاد میکنی . مگه چون بنده در مرکز پژوهش ایران خودرو فعالیت میکنم یا بچه های تیم طراحی مسول سیاست ها و برنامه ریزی های این شرکت هستند؟ دوست عزیز همینقدر فیس لیفت هم که انجام میشه با هزاران دردسر و مشکل تیم های پژوهشی و طراحی کار میکنن.فکر نمیکنم درست باشه که بچه های مهندسی و کارگران و… زیر سوال ببرید !!
کارگری که سه شیفت کار میکنه و از حقوق و مزایای خوبی برخودار نیست قطعا نمیتونه در مونتاژ دقت لازم رو داشته باشه که نتیجه اش افت کیفیت در امر مونتاژ
در مورد تولید هم مواد اولیه وقتی از چین و بنگلادش و سنگاپور و کشورهای جهانی هزارمی وارد میشه بیشتر از این انتظار نمیره
شما و ملت ما فقط یک روی سکه رو میبینید اونهم مهندسا و پژوهشگرا هستن !! دوست عزیز بنده و دوستانم هم کارمندیم و تمام سعی و تلاشمون رو میکنیم ولی بیشتر از یه حدی نه اجازه دخالت داریم و نه وظیفه ما هستش .سیاست های کارخونه گردن سهامداران و هیت مدیره اس برید یخه اونارو بگیرین
ماندگار
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ایران خودرو و سایپا کارگران را استسمار میکنند در حق مشتریانش اجحاف وبه منابع ملی خیانت میکند وهر رهگذری هم که آب به آسیابشان بریزد نا خواسته با آنان شریک هست
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱سیاست های کارخونه گردن سهامداران و هیت مدیره اس
دقیقا
چطور ایران میتونه موتور جت طراحی کنه و بسازه،ماهواره بفرسته فضا ولی نتونه یه ماشین طراحی کنه!
منکه باورم نمیشه
ولی اینکه چرا این کارو نمیکنن مهمه …
اراد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام
با عرض خسته نباشید خدمت تمام عزیزان ایران خودرو ولی واقعاً به قول دوستمون کپی پیست باحالی انجام دادین حالا نامردی نکنین یه اسم خوب هم از لکسوز و ازرا مشتق بگیرید و روش بزارین فردا هم افتخار کنین خودرو ملی است این حرفا همش کشکه همین سمند 90درصد قطعاتشو چین میزنه ایران خودرو هم مقصر نیست به قول یکی از دوستان خدا زمینو خلق کرد باقیشو سپرد به چینی ها -ولی جای یه تبریک درست حسابی هست هم واسه اون دوستمون که پیام داده بود و جزء امور پژوهش ایران خودرو هست ما به شماها افتخار میکنیم و هم به ایران خودرو باز این خوبه کپی پیست میکنه سایپا که همه مردم رو کشت با پرایداش
AMIR HOSSEIN
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه واقعا به این شکل باشه فوق العادست
اگر حجم موتور ماشینو بالای 2/6 لیتر ببرند بهتر هم میشه
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام دوستان این عکسها جعلیه دنبالش نگردید برید با اون پرایدتون حال کنید روی کاپوتشم بنویسید با هامروپورشه عوضش نمیکنم.
امبر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱جلوش 100% شبیه کبا اوپتبما2009 .
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱?Maserati
صفی یاری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱باسلام
آیامیشودبنزین ماشین سمندبجاش شارژخورشیدی استفاده کرد؟؟
علی.م
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱باسلام و احترام
برای تصاویر نهایی خودروی دنا به ایکودات کام مراجعه نمایید.
طرح دنا هرچند همان اتاق سمنده و در تغییرات داده شده همچنان نواقصاتی از جمله استفاده از طرح درب خودروی سمند بدون تغییر در خط کشی هاست که طرح کاپوت تخت و شکل چراغهای این خودرو میپذیرفت که از خطی شکسته در طول خودرو در امتداد دستگیره های درب بجای انحنا ملایم کنونی بوده و نیزالگوهای گرفته شده از خودروهایی همچون کمری2005در قسمت عقب و در قسمت جلو مشابه سوناتاست.
ولی ایده ای نو نسبت به طرحهای قبلیست.
البته اینو که میگم یه نمونش ایجاد خطی جدید روی در طول خودرو تغییرات اساسی در قالبها و تکنولوژی ساخت بدنه که متحمل هزینه های بسیار سنگینه که چنین هزینه هایی بازار جهانی رو میطلبه که بتونه جای خالیش روپر کنه.
استفاده از موتور ef7 که تکنولوژی روز را با خود بهمراه داره با توربوشارژ توان قابل توجهی را به ارمغان میاره و برای خودرویی بوزن حدود 1250 بسیار مناسب بوده در حدی که از شتاب ان در حرکت و سبقت لذت خواهید برد.
در طراحی ظاهری این خودرو دیگه از اون کاپوت قوسی شکل مربوط به خودروهای دهه 90میلادی خبری نیست.اینکه سمند خودرویی سدان بزرگ ارائه میشه باید همانند خودروهای همکلاس خود ابهت و جذابیت داشته باشه.
این خودرو بسیاری از امکانات روز مانند ایربگهای جانبی،ورود بدون کلید،مونیتور،کمک پارک،فرمان الکتروهیدولیک(که دیگه از میل فرمان خبری نیست)،کنترل برخی تجهیزات روی فرمان و … برخورداره البته عمدتا در مدل فول.
این امر قابل تحسین و درخور توجه می باشد.مسئله قابل تامل و بحث اینه که استفاده از لوازم و قطعات با کیفیت بالا مطرح است.نه مشابه خودروهای کنونی از قطعات چینی که صنعت مارو بجای پیشرفت به عقب رانده و شخصیت و لیاقت ما را زیر سوال میبره!
هر چند قیمت پیش بینی شده این خودرو برای مدل فول در سال جاری حدود30تومن پیش بینی میشه ولی شرط پذیرفتن چنین قیمتی استفاده از قطعات مرغوب و باکیفیت مطلوبه!
در غیر اینصورت بنظر بنده همون سمند ال ایکس ولی با کیفیت مرغوب (سپرهای پلاستیکی با نام فایبرکلاس،دیگه صدای گیربکس تو همشون عادیه و موارد مشابه)و بدون هیچ امکانات اضافی بهتره.(البته الان خبری از اون کیفیت نیست)
از ایرادات این خودرو که قابل پیش بینیه استفاده از گیربکس bm5 که عمرا پاسخگوی گشتاور 215 نیوتن متر در دور میانگین 3500 را بده و بطور یقین همانند ال ایکس ef7کنونی با مشکل گیربکس مواجه خواهد بود.
نقطه ضعف دیگه ای که میبایست در اون تجدید نظر بشه تغییر اساسی در سیستم جلوبندی این خودروی که قطعا از سیستم سمند استفاده شده و این جلویندی شاید پاسخگوی خودروی 405 مربوط به اواخر دهه80 میلادیه ولی سمند با توجه به وزن و هندلینگش در پیچها جلوبندی قرص و مستحکم طلب میکنه.
این خودرو طبق خبری که در اواسط سال قبل پخش شد قرار بود اواخر90 به تولید انبوه برسه ولی فک کنم با توجه به اینکه هنوز تصاویر ارائه شده نیز فتوشاپیه فعلا خبری نیست!
در پایان از اونجا که خود بنده تجربه چند ساله در عرصه عمرانی کشور در سایتی صنعتی داشته و با تعصب و تلاش کارکنان هم میهنان عزیز باخبر هستم
از تلاشگران در عرصه سازندگی میهن چه در صنعت چه سایر تشکر نموده و خسته نباشید عرض کرده و از دوستان تقاضامندم در ارائه نظرات بجای طرح نارضایتی خود(هرچند بجا و صحیح بوده) و توهین و تحقیر اشخاص،مسائل و موضوعات سازنده ارائه نمایند.
مطمئن باشید هرچه اینجا بدوبیراه بگین دردی دوا نمیشه!
علی.م
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱در ضمن در خبری که از tv یکی از مسئولان ایکو در اواسط سال90 در حین معرفی این خودرو اعلام داشتند این خودرو قیمتی در حدود 24 تومن در مدلهای با موتور ساده و تا 28 تومن در مدل فول با موتور توربو شارژ،خواهد داشت. و خبر 21 تومنی صحت نداره.
همین الانه سورن ای ال ایکس با موتورef7 بنزینی حدود 20200 در حال فروشه!