مقایسه بین دو خودرو که در بسیاری از قطعات مشترک هستند و از یک کارخانه نیز بیرون می آیند، کار چندان عادلانه ای نیست. اما اصرار خودروساز وطنی به ساخت انواع خودرو در یک کلاس و روی پلاتفرم پژو ۴۰۵ در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان و خلق خودروهایی نظیر روآ، سمند، سورن، دنا، پارس و انواع ۴۰۵ ممکن است کمی تردید در انتخاب یکی از این خودروها برای خریدار ایجاد نماید.
اولین سوال اینجاست که چرا ایران خودرو این همه سرمایه گذاری را برای تولید اتوموبیلهایی می کند که در کلاس و اندازه مشابهی با امکانات و مشخصات مشابه تولید می شوند و رقیب یکدیگر شده و قسمتی از بازار همدیگر را خراب خواهند نمود؟ بعنوان مثال هزینه هایی که صرف توسعه و تحقیق و طراحی و ساخت سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX شد، آیا بهتر نبود برای طراحی مدل جدیدی از یکی از این دو خودرو اما با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتر صرف می شد؟ یا اینکه این بودجه صرف طراحی و ساخت خودروهایی می شد که در همین بازه قیمتی جایشان بشدت خالیست. نظیر مدلهای استیشن و کوپه و کانورتیبل؟
خوب به بحث خودمان بر می گردیم. سمند SE پایین ترین و ارزان ترین مدل سمند است که البته قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد. نظیر سیستم مالتی پلکس در برقکشی خودرو، وزن سبک تر، تعلیق بهتر، اصلاح مصرف سوخت، تغییر داشبورد و رفع معایب. اما ناگهان پروژه SE تبدیل به ارزان سازی و حذف امکانات حتی مدلهای معمولی سمند و ایجاد خودرویی بیش از حد ساده شد که انگار بعنوان یک خودرو مسافرکش ساخته شده نه یک خودرو خانوادگی !
خوشبختانه طبق اجبار استاندارد ایران، اکنون این خودروها با ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوای راننده عرضه می شوند. اما نصب کیسه هوای شاگرد، بدون تغییرات اساسی در داشبورد این دو خودرو امکان پذیر نیست.
پژو ۴۰۵ SLX نیز خودرویی است که قرار بود بعنوان فیس لیفت پژو ۴۰۵ GLX وارد بازار شود اما طبق سوابق کمپانی و عادت دیرینه آنها در کنار پژو GLX تولید شد بدون اینکه آن را از صف تولید خارج کند. بعلاوه شرکت تمایل داشت این مدل جدید را با قیمتی بیشتر بفروش برساند. اما استقبال بسیار اندک و پس زدگی بازار در اوائل عرضه که بیشتر نسبت به طراحی این خودرو بود، باعث کاهش قیمت آن و قرار گرفتن در کنار GLX شد. طراحی پژو ۴۰۵ SLX بیشتر شبیه یک تیونینگ کارگاهی سطح متوسط از آب درآمده و با وجودی که اسپرت تر از GLX میباشد، اما عدم هماهنگی در برخی زوایا و قسمتها دیده می شوند. بعنوان مثال چراغهای نوافکن گرد روی سپر هیچ تجانسی با سایر اجزا و خطوط بدنه ندارند.
هر دو خودرو از موتور قدیمی و پرمصرف XU7 پژو استفاده می کنند که ۹۷ اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو ۲ می باشد. هر دو خودرو می توانند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر دست یابند. شتاب صفر تا صد پژو ۱۱ ثانیه و سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند توجیه پذیر است. میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد. هر دو خودرو از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نمایند. توصیه می شود هرچه سریعتر ایران خودرو این دو ماشین را با موتورهای جدیدتر TU5 و EF7 همراه با گیربکس متناسب ارائه نماید. چون بازار خودرو اینک از این تکنولوژی قدیمی اشباع و بیزار شده است. در هیچ کدام از موارد فنی، راحتی و فضا، نمی توان این خودروها را نسبت به هم برتر دانست زیرا کاملاً مشابه هم می باشند. سمند طراحی قدیمی و کلاسیک داشته و تنها چراغهای عقب و غربلیک فرمان آن کمی تغییر کرده اند. پژو تغییرات بیشتری داشته و رودریها، فرمان، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و موارد جزئی دیگر در آن نسبت به پژو ۴۰۵ GLX متفاوت می باشند. قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه ۱۳۹۰ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ۴۰۵ SLX نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. افت قیمت دست دوم هر دو خودرو زیاد بوده و برای سمند پس از پایان گارانتی بیشتر هم می باشد.
نتیجه برعهده شما. این دو خودرو آش دهن سوزی نیستند که برای خریدشان تردید داشته باشید. شاید بد نباشد به گزینه های دیگری فکر کنید یا سقف بودجه خریدتان را کمی بالاتر ببرید! در نهایت فرقی نمی کند که شما سمند بخرید یا پژو ۴۰۵ چون در هر دو حالت سود آن به جیب یک خودروساز می رود.
علی
۱ فروردین ۱۳۹۲slx tu5 110اسب بخار تولید میکنه که قدرتش از انواع سمند.پژو پرشیا معمولی.ال90و206 تیپ 2 بالاتره.شتاب و مصرف سوخت کم موتور 206 تیپ 5 رو هم البته یه مقدار کمتر بخاطر وزن بیشتر405 بهش اضافه کنید……..فوق العاده ترین انتخاب با این مقدار هزینس…….خودم دارمش.با این مقدار پول تو خریدش شک نکنید……
عرفان
۲۷ تیر ۱۳۹۲این موتور برای بدنه ی ایرو دینامیک 206 طراحی شده از 140 به بالا شتابش پایینه
س.ح
۲۲ مرداد ۱۳۹۲بدنه 405 ضریب آیرودینامیک 0.3 یا 0.31 رو داره و 206 هم یا همین هست یا کمی بیشتر و همونجور که میدونید هر چه ضریب آیرودینامیک کمتر باشه بهتر هست یعنی مقاومتش در مقابل باد کمتره. پس اگه 405 آیرودینامیک تر از 206 نباشه از اون پایین تر هم نیست.
محمدرضا
۱۴ مرداد ۱۳۹۲من هم با علی موافقم ماشین بسیار عالی هستش به خصوص مصرف سوختش من هم یکی از همین دارم…..از خریدنش پشیمون نمیشید……..
مشدی
۱ فروردین ۱۳۹۲سلام برو بچ خودتونو زیاد خسته نکنین نه پژو نه سمند هیچ کدوم مف نمی ارزن چرا راجع به بوگاتی یا امثال اون بحث نمیکنین ماشین که تو جاده 400 تا سرعت نرفت ارزش نداره نگاش کنی من خودم با پراید که خیلی ها ماشین حسابش نمیکنن 180 تا میرم خوب شما بگین پراید با پژو یا سمند چه فرقی داره جز اینکه بنزینو قورت میدن
امیر
۵ خرداد ۱۳۹۲امیدوارم توی اون سرعتی که با پرایدتون میرین لاستیک نترکونین،چون اون موقع فرق 405 با پرایدو تو مصرفش نمیدونین..
عرفان
۲۷ تیر ۱۳۹۲با این گمرکی مه دولت گذاشته رو ماشین های به درد بخور باید همین ماشین های به درد نخور سوارشیم
محسن
۴ مرداد ۱۳۹۲منم تایید می کنم ماشین های داخلی همه یکی هستنئ – یکی از یکی آشغال تر.
رضا
۸ مرداد ۱۳۹۲فرقشو وقتی میفهمیی که خدایی نخواسته یه تصادف بکنی و یا ماشینت بنا به دلایلی منحرف بشه اون وقت متوجه میشی که تنها ملاک سرعت نیست!!
dara
۱۴ مرداد ۱۳۹۲تویی که پراید داری چیکار به بوگاتی داری برو پرایدتو درست کن
دانیال
۲۲ فروردین ۱۳۹۲405 GLX :)
محمدرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۲با این طرح ها یعنی دور خود چرجیدن-ثلیقه مشتری را در نظر نگرفتن. لازمه پیشرفت ارتباط با شرکتهای خودرو سازی بزرگ دنیا است. تمام……
haj mohammad
۳۰ فروردین ۱۳۹۲اصلا اینطور نیست که slxاز تندر بهتره من خودم 6 سال یه تندر دارم فول تا حالا اخ نگفته شتابشم تست کردم 9 ثانه به 100 رسید موتورشم عالی تر ازماشین های جدید ایران خودرو بهترن که تخممرغ شانسب باشن هنوز که هنوزه تندر بعضی از قطعاتش فرانسوی هستش slx ایرانیه
آرش
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز خود کارخونه سازندش میگه شتابش 10.5 چرا انقدر راحت دروغ میگی و تعصب بیجا داری رو یه ماشین مزخرف.
x-master
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲آقای محمد راست میگن تندر e2 از کل ikco و saipa بهتره
حصین
۵ بهمن ۱۳۹۵تو چطور ال 90 تو 9 ثانیه 0 تا 100 پر کردی وقتی که شرکتش 0 تا 100 رو زده 12
vili
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲من 6 ماهی هستش 405 slx tu5 خریدم نزدیک 25 هزار باهاش راه رفتم تا الان هیچ مشکلی براش پیش نیومده فقط دو بار ماشینمو به خاطر سرعت غیر مجاز و رانندگی حادثه ساز خوابوندن پارکینگ که دومیش همین یک هفته پیش بود با 190 تا سرعت اتوبان تهران قم اگه یک بار دیگه بگیرنم یه حال اساسی بهم میدن
عرفان
۲۷ تیر ۱۳۹۲از 190 به بالا وای نسا نمیان دونبالت من امتحان کرم میخوای دسمال کاغزی خیس کن بنداز رو پلاک
احسان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲تندر 90 آشغال، 405 عهد بوق، سمند قاطر، پارس: […] اصلا چه کارش به شقیقه، پراید ارابه مرگ
انصافا حق ما نیست یه ماشین در حد حداقل استاندارد و طراحی مناسب در سطح جهانی داشته باشیم
عوض اینکه پول مفت بابت آهن قراضه اونم کیلویی خدا میلیون تومن بریزیم تو خفت مشتی لگن فروش نمک به حروم
علیرضا
۲۳ تیر ۱۳۹۲سلام منم نظری مشابه نظر شما دارم حیف پول که بدیم به اینها بخورن و وقتی سوختن مردم
رو توی پژو له شدن مردم رو توی پراید و پول الکی دادن مردم رو توی پارس میبینن بهمون میخندن
بنظرمن تو این همه ماشین سمند با این که طراحی بی ام و ده 80 تا 90 میلادی رو داره و میتونه برگرده به بیست سال پیش از پژو قشنگ تر و محکم تره و تست تصادفهاشم که نگاه می کردم در حد ماشین های ارزان قیمت اروپایی استقامت داره (البته نه با قیمت 26 میلیون تومن)
امیدوارم هر چه زود تر این دو خود رو ساز بخاطر نخریدن مردم ورشکست بشن و برن سمت آوردن ماشین های لوکس و محکمتر
سعید
۲۷ تیر ۱۳۹۲یعنی خاک تو سر کارخانه های خودرو سازیمون
Amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲موتور slx از نوع tu5 هست نه xu7. متاسفانه به اشتباه در متن نوشته شده موتور هردو xu7 است. ضمنا خیلی در مورد موتور ef7 تعاریف خوبی نمیکنن. ظاهرا بعضی از سری های اون خوب مونتاژ نشده.
IKCO
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز در سالهای گذشته SLX با موتور XU7 هم تولید میشده
awdell
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ظاهرا نویسنده محترم تست تصادف این 2 خودرو را به کلی فراموش کرده است. سمند در تست تصادف از موسسه ایمنی NCAP اروپا سه ستاره ایمنی ولی پژو 405 و پژو 406(پدر پژو پارس) تنها 1 ستاره ایمنی دریافت کرده اند. این یعنی در تست تصادف overlap ( سنجش میزان ضربه وارده به ران پا،زانو، لگن و سینه راننده) راننده پژو در هر 2 مدل 405 و 406 دچار شکستکی عمیق دو ساق پا و زانو و اسیب جدی از سمت فرمان به سینه و شکم راننده میشود و حتی کیسه هوا هم هیچ نقشی در کاهش میزان ضربه ندارد .در صورتی که در خودرو سمند در همین تست هیچ گونه اسیبی به راننده وارد نشده و علت ان استفاده از فناوری جاذب ضربه (Crumplling technology) در ستونها و گلگیر ها و شاسی جلو خودروی سمند میباشد. شایان ذکر است که استفاده از این فناوری در درهای سمند نیز موجب جذب ضربه بیشتر در زمان تصادف از پهلو میباشد در صورتیکه خودرو های 405 و 406 دچار این عیب بزرگ میباشند که در زمان تست پهلو ( Side Impact) و تست تیر چراغ برق (Pole Impact) تمام ضربه را کامل و بدون هیچ کاهشی تقدیم راننده و سرنشینان میکنند.
خوانندگان فهیم، من خودم هیچ علاقه ای به این دو محصول که بسان زنگ تفریح خودروسازی دنیا هستند، ندارم ولی هدف بیان دقیق تفاوت این دو خودرو میباشد. قویا تاکید میکنم که چنانچه برای خانواده عزیزتان خودرویی را در نظر دارید و هزینه کمی را مد نظر دارید؛ سمند را انتخاب نمایید.
ضمنا شما میتوانید تست تصادف این دو خودرو را در( Youtube ) ببینید و به نحوه عملکرد ستونهای جلو و درها دقت کنید که توی هر خودرو چقدر دچار انحنا میشوند. شکل درها و ستونهای جلو زمان تصادف نباید به هیچ عنوان خم شوند. …..از وقتتون ممنونم… :))))
reza
۲۱ خرداد ۱۳۹۲من نمیدونم مردم چه علاقه ای به این سمند سنگین و پر استحلاک دارن.اقا جان ادم که هر روز نمیخواد تصادف کنه ولی هر روز میخواد اینور یونور بره با مشین .من هر دوشونو و از همه ی مدلاشو داشتم الانم هیچکدومشونو ولی اخرشم میرسی به 405 معمولی پدر همه ی این ات اشغالا .از نظر قیمت و خدمات و لوازم یدکی بسیار ارزان و کم اسطحلاکی
kia
۱۲ مرداد ۱۳۹۲واقعا همه مدلاشو سوار شدین؟ این راسته که میگن موتور EF7 به درد نمیخوره چون خارج از نمایندگی هیچکس ازش سر در نمیاره!!! بین اینا کدوم بهتره از همه لحاظ (شکل و قیافه و داشبورت و موتور و سوپاپ و …) سورن معمولی مولتی پلکس (26تومن) سمند se یا ef7 مالتی پلکس ؟؟؟؟؟؟ خواهشا راهنمایی کنین. بودجه حدود 25 تومن. ممنون
x-master
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲آره سسمند بهتره.آخه سمند چند تا برتری داره.
1-بدنشو از بی ام و ام3 (مدل قدیمی) گرفتن که تکنولوی آلمانه
2-داخلش بیشتر جا داره و صندلیاشم راحت تره
3-ماشین به جا افتاده تریه و از چشم ماشینی بزرگ و مجلل به آن نگاه می کنند
4-به خاطر موتور 1.7 کارت بنزین میگیره ولی 405 1.8 هست و نمی گیره
5-همونطوری که adwell گفت بدنش این چی محکمه و تو تصادف های جذئی هیچیش نمیشه
من سمند se رو پیشنهاد میکنم.
مهرداد
۲۷ خرداد ۱۳۹۲دوست عزیز ..موتور های بالای 1800 سی سی کارت بنزین نمیگیرن… پژو 405 موتورش 1761 سی سی هست…
الان هم دیگه پژو slx بجای 405 تولید میکنن که این هم 1.6 لیتریه
عرفان
۲۷ تیر ۱۳۹۲سمند se بدلیل فاقد سخن گو و جیرجیرک عقب که هردوشون قاطی می کنن بهتره سمند ef7 هم سیستم برقیش مزخرف اخرش مند از سمند lx به سمند se روی اوردم سیستم تعلیقشم بهتره من ازش خیلی راضی ام تو جاده راحت 220 تخت کرد (اتوبان زنجان-قزوین به طرف تهران)
محسن
۴ مرداد ۱۳۹۲نه سیستم پاشش سوختش قدیمیه و مصزف و استحلاک موتورش رو بالا می بره.
x-master
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲در ضمننوشته مال 2 سال پیشه و الان سمند اس ای همه ی امکانات lx رو داره بجز یکی دوتا
سهیل
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲من سمند se دارم… خیلی راضیم… اول میخواستم 405 slx بخرم ولی سمند مولتی پلکس و رهیاب داره ولی 405 slx نداره… صندلی های سمند خیلی ترم و راحت هست ولی صندلی های 405 سفته.
فرشاد حیدری
۱ خرداد ۱۳۹۲سلام
من سمند اس ای دارم ، درضصورتی که قبل از اس ای دو تا پژو داشتم ولی با سمند توی رانندگی احساس متفاوتی رو حس میکنم به نظر من از زمین تا آسمون با هم فرقشونه
رضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۲با سلام
100% به دوستان 405 در هر مدلی را پیشنهاد میکنم
از سال 1388 یک 405GLX تحویل تهران دارم
از قبل و بعد از اون 3 نمونه سمند هم برای مدت طولانی در خانه داشتیم
آخریش SE بود که از نظر مصرف و هزینه های جانبی (موتور و غیره) افتضاحه
دقیقا موقع نشستن و دید دور و بر مثل تانک هستن
دید هم که واقعا بد
به هر حال 405SLX نداشتیم ولی از دیگران خیلی تعریف شنیدم
maryam
۹ تیر ۱۳۹۲من 405 بخرم یا سمند اس ای بلاخره؟؟
صادق
۱۰ تیر ۱۳۹۲من تمام این ماشینارو داشتم.سمند اشغال ترین ماشینیه که تا حالا دیدم.ال نود بهتر از پژوtu5هست اما پژو نرم تره وارزون تره.البته پژو معمولی اصلا خوب نیست فقط tu5
امير حسين
۱۲ تیر ۱۳۹۲سلام به نظر من سمند از لحاظ امکانات وسواری وزیبایی بهتره ولی 405 از لحاظ فنی وموتوری سر تره توی شتاب 405 سرتره تو زیبایی سمند در ضمن سمند سنگین تره و بعد از چند سال خو دشو می اندازه در کل هر دو ماشین های خو بی هستن البته بغی ر از مصرف بنزین ولی من 405 را پیشنهاد میکنم چون عمر بیشتری نسبت به سمند داره با تشکر از همه ی دوستانی که نظر می دهند
هادی
۲۰ تیر ۱۳۹۲سلام.اتفاقا من الان چند وقته دنبال یه ماشین میگردم.اما پولم در حد 14 میلیون تومنه.
بین پژو و سمند گیر کردم.البته با هر دو ماشین رانندگی کردم.
بنظر من رانندگی توی شهر و جاده هایی که زیاد دنده کشی داره.پژو خوبه.اما برای مسافرت و جاده هایی که دنده کشی زیاد نداره سمند عالیه. هر کدومشون یه مزیت و یه عیبی دارن.
البته من چون مدل پایین میخام.یعنی پولم بیشتر اقتضا نمیکنه.تصمیم گرفتم پژو مدل 83 یا 84 بخرم.البته اگه پول داشتم حتما یه سمند ال ایکس میخریدم.
موفق باشین
معین
۲۷ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز اتفاقا ما هم یه 405 مشکی 83 داریم دوگانه خواستی بگو D:
عرفان
۲۰ تیر ۱۳۹۲سمند امکاناتش زیاده خوب هر کسی دوست داره تو ماشین راحت باشه.اما 405 مسلما از این لحاظ خرجش کمتره اگه شیشه بالا بر عقب سمند خراب بشه باید کلی پول بدی اما405 دستی می باشد.سمند سنگین هست تایر های پهن داره بنابراین سر پیچ 405 به گردشم نمی رسه اما در سر بالایی و شتاب 405 بهتره.البته فکر نکنید در سر بالایی کممیاره یا شتابش کمه اما 405 خیلی بهتره.در تصادف سمند عالی است من با سمند تصادف کردم خیلی تصادف بدی بود اما خدایی دستم خونم نیومد علت این قضیه این بود که سمند از دری با ضخامت تقریبا دو برابر پژو تشکیل شده و به این سادگیها به کسی آسیب نمی رسه.405 دیرتر به خرج می افتد چون سبک است در های سمند بعد چند سال به علت سنگسنس می افتد.در کل اگر قرار باشه سمند امکانات نداشته باشه مانند اس ای پس صد در صد بهتره 405 سوار شد امااز نظر قیمت به صرفه هست.ممنون
س.ح
۲۶ تیر ۱۳۹۲سمند se شیشه عقب برقی نداره و خیلی از امکانات سمند lx رو نداره به خاطر همین هم هست که قیمتش خیلی کمتر از سمند lx هست.
در هر صورت 405 slx درسته که از نظر نمای ظاهری (سلیقه ای هست) شاید قشنگتر از سمند نباشه ولی با تغییر رودریها مشابه رودریهای پرشیا از نظر نمای داخلی از سمند se و lx زیباتره. از نظر موتوری هم با موتور 16 سوپاپ هم قدرت مناسبی داره و هم مصرف سوخت کمی داره و نرم کار میکنه و شتاب بیشتری هم داره. با توجه به احتمال زیاد افزایش قیمت بنزین slx گزینه بهتری هست.
maryam
۲۶ تیر ۱۳۹۲خب من با این حساب پس پراید بخرم بهتره . سال بعد هم بفروشم .البته صفر نه چون تا بشینم توش یکی دو تومن میوفته ازش . بازم بگین من چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
۲۷ تیر ۱۳۹۲یعنی میشه قبل از مردنم یه ال نود بخرم یه کم سواری بخورم بعد بمیرم
morteza
۲۹ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان عزیز خودروی سمند و پارس از لحاظ قیافه بهتر از 405 هستند ولی شتاب 405 بیشتر از سمند و پارس هست نمیدونم چرا هرکی ماشینو خودشو تعریف میکنه من الان 405 مدل 83GLIدارم واقعا ماشین پر شتابی هست و در جاده 210کیلومتر راندمش اصلا کم نمیاره. ولی پارس یا سمند شتاب انچنانی ندارند علت ان هم سنگینی این دو خودرو هست . ماشین 405 با زانتیا در شتاب یکی هستند ولی زانتیا در جاده حدود 30کیلومتر تند تر از 405 است . 405 ماشین تیزی هست.نظر من درباره ی سمند و یا پارس بد نیست ولی405 خیلی بهتر از این دو خودرو هست با تشکر
shahrokh
۲۹ تیر ۱۳۹۲مریم جان405بخرالبته مدلش زیر88باشه.توی 405خیلی تسلط بیشتری داری.من405مدل82دارم اصل فرنسه تاحالانشده توی دور سمندیاپرشیابهش برسن.کنار405 ال90و206هم داشتم ولی توی سواری اشغالن.بنظرمن405فرانسه یامدلای زیر88میتونن ازهمه جهت نیازاروبرطرف کنن. توجادوسربالایی هاهم 405تیزتره نسبت به سمند.
maryam
۴ مرداد ۱۳۹۲اقا ما یه پرایدمیخریم . پش به سوی بهشت . هاها
مسعود
۶ مرداد ۱۳۹۲سلام
ماشینهای ایرانی این همه امکانات دارن لاستیک فرمون صندلی
تازه باد هم دارن دیپه آشششششششششششششششغال تر و مزخرف تر از این ماشینها کارخونه ها و کسایی هستن که این آشغعال ها رو به اسم خود ملی (بخونید دسته بیل ملی توی …..) به مردم نجیب ایران می ندازن
احسان
۱۱ مرداد ۱۳۹۲اگه چراغای جلوی se را مثل سمندسورن میزدن قشنگترن میشد بجایse اسمشو میزاشتنsx
dara
۱۴ مرداد ۱۳۹۲خدا شاهده دیروز با 405 مدل 91 تو راه مرز مریوان210 تا رفتیم
احسان
۱۵ مرداد ۱۳۹۲دوستان عزیزی که میخوان خودروی صفر 92 بخرن توجه داشنه باشید بدون رد خورد انواع سمند دسته راهنما نقص فنی دارد بعد از 2 ماه بیشتر یا کمتر بوق یا نور بالا یا هر دو از کار میوفته و من گردنمو میزنم اگه حداقل 3 ماه نمایندگی قطعه گیرش بیاد علت هم شرکت سازنده قطعه که هنوز هم داره معیوب تولید و نصب میشه تو کارخونه
ال 90 هم تویه 80 درصد نمایندگی های شهرستان ها پایلوت نمیشه اصلا فکرشو نکنید بهتون سرویس بدن
با تشکر نمایندگی **26 آقای ****دی